پنجشنبه، 9 فروردين ماه، 1403

کشف سیاره مشابه زمین‎ + تصاویر

ناسا اعلام کرد برای اولین بار سیاره ای در خارج از منظومه ی شمسی کشف کرده که بر روی آن حیات انسان امکان پذیر است. این سیاره که کپلر 452 بی نامگذاری شده، 1400 سال نوری با زمین فاصله دارد.



سازمان هوانوردی و فضایی ملی آمریکا، در جریان جست‌و‌جو برای یافتن سياره‌های احتمالا قابل‌سکونت در کهکشان "راه شيری" به سیاره‌ای بسیار شبیه به کره زمین برخورد کرده كه به نظر می‌رسد در این سیاره آب وجود دارد.

دانشمندان ناسا، سازمان هوانوردی و فضایی ملی آمریکا، اعلام کردند که سیاره تازه کشف‌شده حدود ۱۴۰۰ سال نوری با زمین فاصله دارد و در صورت فلکی ماکيان است. محققان ناسا نام سياره جديد را "کپلر-۴۵۲ب" گذاشته‌اند و بر این نظرند که این سیاره "پسرعموی پیرتر و بزرگ‌تر زمین" است و امکان وجود آب در آن هست. "کپلر-۴۵۲ب" توسط فضاپيمای کپلر کشف شده و به همین جهت نیز دانشمندان فضایی ناسا نام کپلر را برایش در نظر گرفته‌اند. فضاپيمای کپلر که سال ۲۰۰۹ با هدف شناسایی سیاره‌هایی مشابه زمین به فضا پرتاب شد، تا کنون ۴۷۰۰ سیاره خارج از منظومه شمسی را کشف کرده که ۱۰۳۰ مورد آن ثبت شده‌اند.

فضاپيمای کپلر نشان داد که سیاره‌هایی چون زمین در کهکشان کم نیستند. نتایج تحقیقات فضاپيمای کپلر نشان می‌دهند که دست‌کم از هر دو خورشید موجود در کهکشان یکی سیاره‌ای به بزرگی کره زمین دارد. وجود این سیاره‌ها اما نشان‌دهنده وجود زندگی در آنها نیست. قطر "کپلر-۴۵۲ب" ۶۰ درصد بیشتر از زمین است. فاصله اين سياره با ستاره‌اش حدودا همان فاصله زمين تا خورشيد است. هنوز دانشمندان فضایی جزئیات بیشتری از این سیاره ندارند.

آنها حدس می‌زنند که سطح این سیاره مسطح نیست. کپلر-۴۵۲ب هر ۳۸۵ شبانه‌روز یک بار به دور خورشیدش می‌گردد که به مدت گردش سیاره زمین، یعنی ۳۶۵ روز، بسیار نزدیک است. خورشید کپلر-۴۵۲ب نیز به تخمین ناسا بيش از ۶ ميليارد سال سن دارد و یک و نیم میلیارد سال از خورشید کره زمین پیرتر و روشنایی آن نیز ۲۰ درصد بیشتر است.

 

.:: پینوس ::.

 

.:: پینوس ::.

 

.:: پینوس ::.

 

.:: پینوس ::.

 

.:: پینوس ::.

 

.:: پینوس ::.

 

.:: پینوس ::.

 

.:: پینوس ::.

 

.:: پینوس ::.

 

.:: پینوس ::.

 

.:: پینوس ::.



ارسال شده در مورخه : شنبه، 3 مرداد ماه، 1394 توسط اسامه قادری  پرینت

مرتبط باموضوع :

 13 واقعیت علمی برای سلامت بدن  [ شنبه، 7 مرداد ماه، 1402 ] 2969 مشاهده
 تنها موجود دنیا که هرگز نمی میرد  [ دوشنبه، 15 مرداد ماه، 1397 ] 3177 مشاهده
 بهترین غذاها برای سلامت دندان‌ها  [ يكشنبه، 29 مهر ماه، 1397 ] 2269 مشاهده
 از خواص بی نظیر دانه کتان چه می‌دانید؟  [ جمعه، 5 دي ماه، 1399 ] 2312 مشاهده
 میگرن  [ دوشنبه، 31 مرداد ماه، 1401 ] 4956 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب
صفحات پيشنهادي
لينکدوني
پیامک

ســامـانه پیام کوتاه پینوس



ارسال خبر ، مقاله ، گزارش و ...



شماره همراه خود را برای عضویت در خبرنامه پیامکی وارد کنید