سه شنبه، 29 اسفند ماه، 1402

زیبایی چقدر در انتخاب همسر نقش دارد؟

نویسنده : مریم عطاریان /// خواستگاری دختری رفته ام که از همه لحاظ مورد قبول من و خانواده است. چند جلسه صحبت با هم داشته ایم و در تمام زمینه ها تناسب بالایی داریم.



راستش را بخواهید تقریبا سه سال است که در صدد یافتن همسر مناسب هستم ولی تا به حال موفق نشده ام.
به انحا مختلف و به دلایل گوناگون طرف مقابل مناسب نبوده است.
اینجا اولین جایی است که از همه لحاظ باب میل من و خانواده است.
اما با این حال هنوز با ظاهر این خانم کنار نیامده ام. اما عفت و پاکدامنی خاصی که وی دارد مانع از جواب رد من می شود.
هراس دارم جواب رد بدهم و دیگر موردی به این خوبی نیابم. 
با خود می گویم شاید ازدواج کنیم  صفات خوب وی بر ظاهرش سایه افکنده و دیگر برایم مهم نباشد و با چهره اش کنار بیایم.
نظر شما چیست؟

برای ازدواج اقدام کنم؟

زیبایی ظاهری، با ارضا جنسی در زندگی مشترک ارتباط زیاد دارد؛ بنابراین میل به همسری زیبا در جوانان امری طبیعی است و حتی كسانی كه سایر شرایط از قبیل ایمان، اصالت و شرافت خانوادگی و... را در انتخاب همسر مد نظر قرار می‌دهند، دوست دارند كه همسرشان زیبا نیز باشد.البته باید توجه داشت كه زیبایی دارای معیار، اندازه معین و قانون استاندارد ندارد، بلكه کاملا نسبی است. پس منظور ما از زیبایی، رضایت نسبی فرد از ظاهر طرف مقابل است.

حس زیبایی شناسی از جمله احساس های مشترکی است که همه ما به شیوه های مختلف آن را درک و تجربه می کنیم. اما با وجود مشترک بودن این حس در میان انسان ها، نظرها درباره تعریف و مصادیق "زیبایی" بسیار متنوع و متفاوت با یکدیگر است .آنچه که مسلم است توجه به زیبایی در امر انتخاب همسر مهم است و همواره باید مورد توجه قرار گیرد.
انسانها می توانند نگرشهای مختلفی درباره موضوعات مختلف داشته باشند اما معمولا جایگاه این امر در نزد برخی خیلی مهمتر و در نزد گروهی دیگر در حد وسط قرار دارد و شاید در نزد عده معدودی اهمیت بسیار کمی داشته باشد.
اما آنچه که باید بدان توجه داشت این است که نگرش هر فرد نسبت به ظاهر و زیبایی، تحت تاثیر فرهنگ و آموخته ها و القائاتی است که از ناحیه خانواده و محیط برای او مطرح می شود.
در هر حال به نظر می رسد که در امر انتخاب همسر باید به مساله زیبایی و ظاهر توجه خاص داشت. منظور این نیست که همسری که بر می گزینید بسیار جذاب باشد بلکه باید ظاهر وی مورد دلخواه طرف مقابل باشد.
اگر هنگام انتخاب همسر به این مساله توجه شود، امکان بهانه گیری و ایجاد اختلاف در زندگی مشترک کاهش می یابد. چرا که بهانه گیری ها منجر به دلسردی همسر شده و صمیمیت از ان خانواده رخت بر می بندد.
ضمن اینکه باید توجه داشت زنان بیش از مردان خواهان این هستند که ظاهرشان مورد توجه و مطلوب همسر بوده و مورد تحسین قرار بگیرند. 
نکته مهم دیگر اینکه برای هر کس در هنگام انتخاب همسر برخی از معیارها در اولویت و ارجحیت بیشتری برخوردار است لذا  اگر برای کسی مساله ظاهر و زیبایی جز اولویتهای نخستین است پس لازم است که هنگام انتخاب به این موضوع توجه خاص داشته باشد.
البته باید مراقبت شود تا تنها عامل انتخاب، مساله زیبایی نباشد بلکه مجموعه معیارها و موازین انتخاب مورد توجه قرار گیرد خصوصا که باید مراقبت شود تا هیچ معیاری قربانی سایر معیارها نشود.

 

پس کاربر گرامی!

کسی نمیتواند منکر این مساله شود که زیبایی یک امتیاز به حساب می‌آید و در شیرینی و سعادت زندگی زناشویی تأثیر به ‏سزایی دارد. حسن ظاهر و جمال از اهمیت  زیادی برخوردار است و نباید بیان شود که اگر دختر مورد نظر که دارای معیارهای اساسی؛ مثل ایمان، صداقت، ... است، پس دارای هر نوع كیفیت ظاهری بود باید انتخاب كرد و اقدام به ازدواج نمود. بلكه باید از جمال و زیبایی ظاهری دختر خانم هم رضایت نسبی داشت.

حس زیبایی شناسی از جمله احساس های مشترکی است که همه ما به شیوه های مختلف آن را درک و تجربه می کنیم. اما با وجود مشترک بودن این حس در میان انسان ها، نظرها درباره تعریف و مصادیق "زیبایی" بسیار متنوع و متفاوت با یکدیگر است .آنچه که مسلم است توجه به زیبایی در امر انتخاب همسر مهم است و همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

به عبارت دیگر باید دختر موردنظر با شما تناسب داشته و مورد پسندشما باشد. غفلت از این نكته و یا بی اهمیت جلوه دادن آن و بی توجهی به این موضوع چه بسا موجب مشكلات در زندگی مشترك شود؛ و در آینده زمینه را برای بهانه تراشی شما و یا حتی تحقیر دختر خانم مهیا کند.
نكتۀ دیگراینکه زیبایی ظاهری، با ارضا جنسی در زندگی مشترک ارتباط زیاد دارد؛ بنابراین میل به همسری زیبا در جوانان امری طبیعی است و حتی كسانی كه سایر شرایط از قبیل ایمان، اصالت و شرافت خانوادگی و... را در انتخاب همسر مد نظر قرار می‌دهند، دوست دارند كه همسرشان زیبا نیز باشد.
البته باید توجه داشت كه زیبایی دارای معیار، اندازه معین و قانون استاندارد ندارد، بلكه کاملا نسبی است. پس منظور ما از زیبایی، رضایت نسبی فرد از ظاهر طرف مقابل است.
می‌‏توان گفت زیبایی به اندازه‌‏ای باید باشد كه همدیگر را بپسندید و جذابیت كافی برای همدیگر داشته باشید . زیبایی در انتخاب همسر، به اندازه پسند قلبی کافی است؛ یعنی شما در کنار بررسی تناسب، شایستگی و پاکی در طرف مقابل، به ظاهر وی هم توجه کنید و ببینید آیا واقعا از صمیم قلب تمایل به ازدواج با وی را دارید؟ این مقدار علاقه، حداقل مقدار لازم برای ازدواج است و بیش از این نیازی نیست.
البته باید توجه داشت که فقط در انتخاب خود به زیبایی توجه نکنید و به معیارهای مهم دیگر مثل اعتقادات، فرهنگ و خانواده و .. هم توجه خاص داشته باشید. باتوجه به مجموع این شرایط برای انتخاب اقدام کنید.لذا اگر ظاهر این خانم باب میل شما نیست ادامه روند خواستگاری(علی رغم امتیازات زیادی که این خانم دارد) چندان توصیه نمی شود.



ارسال شده در مورخه : شنبه، 29 آبان ماه، 1395 توسط اسامه قادری  پرینت

مرتبط باموضوع :

 قسمت ششم  [ پنجشنبه، 11 اسفند ماه، 1390 ] 8839 مشاهده
 قسمت سوم  [ چهارشنبه، 7 دي ماه، 1390 ] 9198 مشاهده
 قسمت پنجم  [ سه شنبه، 11 بهمن ماه، 1390 ] 9180 مشاهده
 از اسلام سیاسی به دموکراسی اسلامی  [ شنبه، 22 مهر ماه، 1396 ] 3570 مشاهده
 قسمت دوم  [ يكشنبه، 20 آذر ماه، 1390 ] 10509 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب
صفحات پيشنهادي
لينکدوني
پیامک

ســامـانه پیام کوتاه پینوس



ارسال خبر ، مقاله ، گزارش و ...



شماره همراه خود را برای عضویت در خبرنامه پیامکی وارد کنید