سه شنبه، 29 اسفند ماه، 1402

به صورت ایستاده درس بخوانید!

زینب شاه مرادی - تیمی از دانشمندان بخش سلامت عمومی مرکز علوم بهداشت تگزاس دریافتند، دانش‌ آموزانی که پشت میزهای ایستاده در کلاس درس حضور دارند، در مقایسه با دانش‌ آموزان نشسته توجه بیشتری به کلاس درس دارند.



بر اساس یافته‌ های بدست‌ آمده، دانش‌ آموزانی که در کلاس درس سر پا هستند، 12 درصد بازدهی بیشتری دارند و این میزان معادل هفت دقیقه بیشتر در هر یک ساعت آموزش است.
در این پژوهش، 300 کودک در مقاطع دوم تا چهارم برای مدت یک سال تحصیلی مورد بررسی قرار گرفتند. پژوهش گران میزان شرکت دانش‌آموزان در مسئولیت‌های اجباری مانند پاسخ‌دادن به سوال‌ ها، بالابردن دست یا شرکت‌ فعالانه در بحث و هم چنین رفتارهای غیراجباری مانند صحبت‌ کردن در خارج از نوبت آن‌ ها را ارزیابی کردند.
میزهای ایستاده، میزهایی هستند که چهار پایه‌ ای در کنار آن‌ هاست و دانش‌ آموزان را قادر می‌ سازند در طول درس بنشینند یا بایستند.مطالعات پیشین نشان داده بودند که این میزها می‌ توانند چاقی را کاهش دهند، زیرا دانش‌ آموزانی که پشت میزهای ایستاده هستند، 15 درصد کالری بیشتری را در مقایسه با میزهای معمولی می‌ سوزانند.
مطالعه آخر این دانشمندان به ویژه برای بررسی میزان اثر این میزها بر شرکت دانش‌آموزان در کلاس طراحی شده بود.بر اساس نتایج بدست آمده، میزهای ایستاده مشکلات رفتاری مختل‌کننده را کاهش داده و توجه دانش‌ آموزان را افزایش می‌ دهد؛ میزها این کار را برای تکمیل‌ کردن مسئولیت‌ های تحصیلی مانند ایستان انجام می‌ دهند که تکرار کار نشسته را می‌ شکنند.دانشمندان معتقدند استفاده از میزهای ایستاده در کلاس‌ های درس می‌ تواند هم زمان با چاقی کودکان و عملکرد تحصیلی آن‌ ها سر و کار داشته باشد.

منبع: isna.ir



ارسال شده در مورخه : يكشنبه، 7 آبان ماه، 1396 توسط اسامه قادری  پرینت

مرتبط باموضوع :

 شما می توانید یک نابغه باشید  [ چهارشنبه، 26 مرداد ماه، 1401 ] 6254 مشاهده
 امتحان بی دغدغه با چند راه ساده  [ دوشنبه، 11 دي ماه، 1396 ] 3675 مشاهده
 بابا من زن می خوام ( پایان )  [ شنبه، 26 مرداد ماه، 1392 ] 7864 مشاهده
 جوانان بخوانید ...  [ سه شنبه، 7 شهريور ماه، 1396 ] 3397 مشاهده
 عقد؛ گذری برای کشف همدیگر  [ چهارشنبه، 27 دي ماه، 1396 ] 3281 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب
صفحات پيشنهادي
لينکدوني
پیامک

ســامـانه پیام کوتاه پینوس



ارسال خبر ، مقاله ، گزارش و ...



شماره همراه خود را برای عضویت در خبرنامه پیامکی وارد کنید