سه شنبه، 29 اسفند ماه، 1402

آقایان: مردانه شوهری کنید

اگر شما مذکر هستید، اگر شوهر یک زن هستید و اگر میخواهید به شما بگویند مرد پس مردانه شوهری کنید...



تا به حال شده از عمق دل زنی با خبر باشید ... می دانید زنان چقدر حرف های ناگفتنی در دلشان است که نه می توانند بگویند و نه میتوانند خودشان را تخلیه کنند بلکه با صبر و تحمل خود بغض های فروخته ای را در خود پنهان می کنند و آرام به زندگیشان ادامه می دهند... 

نگاهی به دور برتان بیندازید. هر کس به گونه ای در زندگیش مشکلاتی دارد یک نفر با مشکل مالی دست و پنجه نرم می کند ، یک نفر در آرزو بچه دارشدن به سر می برد، یکی با درد و رنج کتک های خوررده شده ی روی بدنش شب را به روز می رساند، یکی از بیکاری همسرش می نالد...

تمام اینها برای یک زن  درد است و از همه دردآور تر این است که یک زن با هزار امید و آروز وارد یک زندگی شود و در آن رد پایه ی نفر سومی را پیدا کند اما برخی از زنان جامعه ی ما آنقدر قوی و استوار هستند که با وجود تمام مشکلات دست و پنجه نرم می کنند تا تنها زندگیشان را حفظ کنند . 

قوی بودن یک زن تنها در تحمل مشکلات خلاصه نمی شود او در بیان احساسات و عواطف هم قدرتمند است.نمی خواهیم بگوییم مردان احساسی نیستند بلکه سیم کشی مغز مردان به گونه ای است که بین نیم کره‌ی چپ که جایگاه منطق است با نیم کره راست که جایگاه عواطف و احساسات است راه باریکی وجود دارد که باعث می شود دسترسی به احساسات برای مردها چندان آسان نباشد.

به هر ترتیب شاید بتوان گفت که این احساسات عمیق یک زن است که باعث می شود چشم بر روی تمام بدی‌ها و ناملایمات زندگی ببندد و با عشق به زندگیش ادامه دهد .احساسات یک زن همیشه پیش روی او قرار دارد و احساسات یک مرد پشت سر او؛ اینجاست که رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه می فرمایند: " این آقایان که می بینید ماشاء الله یال و کوپالی دارند، همه این ها ظاهر است، و جسم آقایان قوی است، امّا از لحاظ پیچیدگی ذهنی و در زمینه های احساسی و عاطفی، زن قوی تر از مرد است، ولی در مردان قدرت تحمل زیاد است، راه ها را بلد است، و… طبیعت زن این است."

یک زن از همسرش چه می خواهد ؟
آقایان محترم توجه کنید اگر هزاران هزار ثروت و طلا و جواهرات به پای همسرتان بریزید اما کوچک ترین محبتی را به همسرتان نشان ندهید ارزنی ارزش نخواهد داشت . یک زن در زندگی به هیچ چیزی به اندازه ی محبت کردن نیاز ندارد ؛ محبتی که هم به زبان آورده شود و هم به آن عمل شود. این را مطمئن باشید که  اگر شما کوچکترین محبتی را حتی با دادن یک شاخه ی گل به همسرتان اثبات کنید او چندین برابر بیشتر از آن پا جای پای شما خواهد گذاشت.

یک زن هرگز از ابراز عشق های مرد زندگیش خسته نخواهد شد . به زبان آوردن دوستت دارم موجب می شود که زن به عشق واقعی مرد زندگیش پی ببرد و آن را احساس کند . 

زن درست مثل یک موج است ، به هنگامی که عشق در قلبش به ظهور می نشیند ، اعتماد به نفسش در حرکتی مواج به اوج می رسد .

مردانه به همسرتان عشق بورزید
مردانگی به جنسیت نیست. مردانگی یک صفت است که یک مرد با عمل و رفتار خودش می تواند آن را ثابت کند .چگونه ممکن است یک مذکر همسرش را خورد کند و با آزار و اذیت هایش او را تا مرز جنون ببرد و بعد به خود بگوید مرد؟! 

زنی می گفت: « تا مجرد بودم تمام تکیه گاه و پشت و پناهم به پدرم بود چون هیچ وقت و در هیچ شرایط پشتم رو خالی نکرد و همیشه بهترین حامی زندگیم بود اما از وقتی ازدواج کردم آن قدر از شوهرم حمایت ندیده ام و از او ناامید هستم که اگر حتی ماشینم در بزرگراه پنچر شود، جرات نمی کنم به او زنگ بزنم و بگویم که به دادم برسد!»به راستی چنین زنی می تواند از ته دل باور کند که شوهرش عمیقاً او را دوست دارد؟

زن دیگری تعریف می کرد: « همسرم راه می رود و می گوید من عاشق تو هستم اما مدام ورد زبانش این است که می خواهم زن دوم بگیرم....» به نظر شما این زن چگونه می تواند دوستت دارم های این مرد را باور کند؟!

خواهش میکنم اگر میخواهید عشق بورزید مردانه عاشق باشید ، مردانه محبت کنید، مردانگیتان را طوری به همسرتان ثابت کنید که خودش را خوشبخت ترین زن دنیا بداند، طوری که شما را بهترین مرد روی زمین بداند و به وجودتان افتخار کند ، طوری مرد باشید که همسرتان احساس کند پشتش قرص است ، پشتش یک حامی تمام عیار ایستاده است...

آقای محترم و شوهر خوب!
اگر واقعاً همسرتان را دوست دارید، لازم است زبان عشق ورزی را بیاموزید و با عشق خود قلب او را مطمئن کنید. زن ها را بهتر بشناسید . آنها موجوداتی لطیف، حساس و جزئی نگر هستند و کوچکترین عمل و رفتار شما را تجزیه و تحلیل می کنند و در مورد آن به استدلال می پردازند. از ناراحتی شما برای خودشان کابوس درست می کنند وهزاران سوال بی جواب در ذهنشان برای خود می سازند که نکند دیگر دوستم ندارد، نکند زیر سرش بلند شده است، نکند چیزی را از من پنهان می کندو... لذا اگر از چیزی هم ناراحت هستید برای همسرتان توضیح دهید که در فلان مساله کاری فکرم درگیر است یا چند روزی حوصله ندارم تا خیالش راحت شود که از محبت شما به او کم نشده است .هیچ عشق یک طرفه ای در جهان ابدی نیست؛ بنابراین اگر همسرتان را دوست دارید و می خواهید عمری را در کنارش سپری کنید، چاره ای نیست جز آنکه عشق خود را به او ابراز کنید. مهم نیست زبان عشق شما چگونه باشد؛ مهم این است که او در نهایت باور کند که حقیقتاً دوستش دارید!



ارسال شده در مورخه : سه شنبه، 9 آبان ماه، 1396 توسط اسامه قادری  پرینت

مرتبط باموضوع :

 زنان، دست در دست قلم  [ سه شنبه، 18 ارديبهشت ماه، 1397 ] 3718 مشاهده
 مقصر اصلی وابستگی کودکان به موبایل  [ دوشنبه، 24 تير ماه، 1398 ] 3136 مشاهده
 10 راز کلیدی برای ازدواج موفق  [ شنبه، 21 مرداد ماه، 1402 ] 4445 مشاهده
 حجاب کیلویی چند؟!کافی ست دلت پاک باشد  [ جمعه، 17 بهمن ماه، 1393 ] 4358 مشاهده
 به بهانه ی روز مادر  [ شنبه، 23 ارديبهشت ماه، 1391 ] 7620 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب
صفحات پيشنهادي
لينکدوني
پیامک

ســامـانه پیام کوتاه پینوس



ارسال خبر ، مقاله ، گزارش و ...



شماره همراه خود را برای عضویت در خبرنامه پیامکی وارد کنید