سه شنبه، 29 اسفند ماه، 1402

سفر مرد آهنی به تهران با ۵ هواپیما

درجریان سومین سفر «مرد آهنی» به تهران، پنج فروند هواپیما مسئولیت انتقال وی، هیات همراهش و همچنین حمل چند خودروی تشریفاتی و حفاظتی و دیگر اقلام مورد نیاز را برای اقامت چند ساعته وی و همراهانش در ایران برعهده داشتند!!



به گزارش ایسنا، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه، ظهر روز چهارشنبه برای شرکت در دومین نشست سران کشورهای ایران، آذربایجان و روسیه با یک فروند هواپیمای اختصاصی ایلیوشین IL-۹۶ ساخت روسیه، وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد و مورد استقبال تعدادی از مقامات ایرانی و روس قرار گرفت.هواپیمای حامل پوتین  در این سفر که عموما توسط  وی و هیأت همراهش جهت سفرهای خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد، از نمونه ایلیوشینIL-۹۶-۳۰۰PU RA-۹۶۰۲۲   بود.بر اساس اعلام سایت مرجع هوانوردی و هوافضای پارسی، این هواپیما گونه بهبود یافته هواپیمای مسافربری پهن‌پیکر ایلیوشین IL-۹۶ با تغییرات گسترده لوکس و امنیتی، از جمله سامانه‌های ارتباطی پیشرفته بوده و به چهار دستگاه پیشرانه توربوفن PS_۹۰A ساخت Soloviev مجهز است.

در طراحی دکوراسیون داخلی این هواپیما از هنر روسی الهام گرفته شده است. اتاق خواب این هواپیما از ملحفه‌هایی از جنس کتان مصری بوده و در سرویس بهداشتی آن از طلا استفاده شده است. این هواپیما مجهز به چهار اتاق نشیمن، آشپزخانه، سرویس حمام و دستشویی، سالن جلسات، زمین ورزشی و سالن نمایش است. این غول ۲۵۰ تنی با ۵۵.۳ متر طول و دهانه بال ۶۰.۱۱ متر دارای بردی برابر ۱۱,۵۰۰ کیلومتر است. طبق تصاویر منتشر شده، فرودگاه مهرآباد تهران در روزهای اخیر  علاوه بر پذیرایی از این پرونده غول پیکر، میزبان چهار هواپیما روس به مدل‌هایFalcon X RA-۰۹۰۰۷ ،Tu-۲۱۴VPU RA-۶۴۵۲۰ ، RA-۸۶۵۳۹  IL-۶۲ و  Tu-۲۰۴-۳۰۰ RA-۶۴۰۵۹ بوده است. این هواپیماها که جلوتر از هواپیما حامل پوتین راهی  تهران شده بودند عمدتا مسئولیت انتقال هیات همراه پوتین و چندین خودرو تشریفاتی و حفاظتی او و دیگر همراهانش را برعهده داشتند!

در بین تصاویر منتشر شده از اسکورت پوتین درفرودگاه مهرآباد، عکس‌هایی از چندین ماشین با پلاک روس در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت  که چشم‌گیرتر از همه‌ی آنها خودرویی بود که برای سفر چند ساعته شخص پوتین به ایران، از مسکو به تهران منتقل شده بود. متخصصان امر از این خودرو ( بنز اس ۶۰۰) به عنوان یکی از امن‌ترین خودروها یاد می‌کنند که تعداد معدودی از رهبران جهان، آن را در اختیار دارند.این ماشین که پوتین سال ۲۰۱۵  هم برای سفر به تهران از آن  به همراه یک راننده روسیه‌ای استفاده کرد، در برابر انواع سلاح‌های نظامی، مواد منفجره و نارنجک و بمب دستی مقاوم است. هم‌چنین سطح زیرین اتومبیل نیز با استفاده از ماده‌ای خاص با یک ترکیب پیچیده مستحکم‌سازی شده است.اتاق سرنشینان این خودرو با صفحات ۵ سانتیمتری فولادی محافظت می‌شوند. قلب تپنده این خودرو یک موتور ۱۲ سیلندری دارای ۲ توربوشارژ است که می‌تواند ۵۲۳ اسب بخار نیرو را تولید کند.

بنر اس-۶۰۰ گارد یکی از سریع‌ترین ماشین‌های ساخته شده از سوی کمپانی مرسدس بنز است که می‌تواند واکنش بسیار مناسبی را در مواقع اضطراری از خود نشان دهد. این خودرو کاملاً دست‌ساز بوده و همه اطلاعات آن در دسترس نیست. این خودرو دارای یک گیربکس ۷ دنده است که وظیفه انتقال نیروی موتور به چرخ‌ها را بر عهده دارد. حداکثر سرعت اس-۶۰۰ گارد ۲۶۴ کیلومتر در ساعت است. ولادیمیر پوتین ۶۵ ساله در دوران زمامداری خود بر روسیه به عنوان رییس جمهوردر آذرماه  سال ۱۳۹۴ برای شرکت در سومین اجلاس مجمع سران کشورهای صادر کننده گاز و همچنین در مهر ۱۳۸۶ جهت شرکت در دومین اجلاس سران خزر سفرهایی چندساعته و کوتاه به ایران داشته است و عموما در این سفرها علاوه بر شرکت در اجلاس‌های اشاره شده با رییس جمهور وقت ایران و همچنین مقام معظم رهبری دیدار و در مورد مسائل  دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی رایزنی داشته است.

 

منبع : بهار نیوز



ارسال شده در مورخه : شنبه، 13 آبان ماه، 1396 توسط اسامه قادری  پرینت

مرتبط باموضوع :

 مسابقات پرش  [ سه شنبه، 9 دي ماه، 1399 ] 4141 مشاهده
 نشست هماهنگی همایش توسعه صنعت گردشگری  [ چهارشنبه، 14 اسفند ماه، 1392 ] 3810 مشاهده
 این کاهش 10 درصدی!  [ دوشنبه، 19 مهر ماه، 1400 ] 2361 مشاهده
 ربیعی وزیر نماند  [ پنجشنبه، 18 مرداد ماه، 1397 ] 3056 مشاهده
 53 شهید در درگیری هواداران مرسی با پلیس  [ دوشنبه، 15 مهر ماه، 1392 ] 3957 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب
صفحات پيشنهادي
لينکدوني
پیامک

ســامـانه پیام کوتاه پینوس



ارسال خبر ، مقاله ، گزارش و ...



شماره همراه خود را برای عضویت در خبرنامه پیامکی وارد کنید