سه شنبه، 29 اسفند ماه، 1402

دوربین داشبورد هوشمند پلیس

دوربین داشبورد هوشمند پلیس (Dashcam) با قابلیت شناسایی افراد مجرم توسط شرکت کوبان تکنولوژی (Coban Technologies) در آمریکا رونمایی شد.



کوبان تکنولوژی (Coban Technologies)، یک شرکت آمریکایی در تگزاس است که به تازگی از یکدوربین داشبورد هوشمند پلیس رونمایی کرد. این دوربین در خودروهای پلیس آمریکا می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی، اشخاص مجرم و خودروهای آن‌ها را شناسایی کند.

این داش کم (Dashcam) جدید در مجموع از 6 دوربین تشکیل شده که برای جمع‌آوری تصاویر و تحلیل توسط نرم افزار پیشرفته به منظور تشخیص جرایم و حتی سلاح‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. پلیس فدرال ایالات متحده آمریکا پس از رونمایی از این دوربین داشبورد جدید، بسیار مشتاق و علاقه‌مند به این تکنولوژی شده و بر این باور است که این دوربین های هوشمند می‌توانند به جلوگیری از ایجاد ترافیک و بروز جرایم کمک کند.

دوربین داشبورد هوشمند پلیس

سرهنگ دنیل گومز (Daniel Gomez)، رئیس پلیس لس آنجلس در مورد این تکنولوژی جدید می‌گوید:

هیچ شکی در مورد ارزشمند بودن این تکنولوژی نیست. ما می‌خواهیم در این پروژه همکاری کنیم تا بدانیم مجرمان کجا می‌روند و چه کارهایی انجام می‌دهند.

در حال حاضر شرکت کوبان تکنولوژی مشغول کار بر روی ویژگی‌هایی است تا بتواند افرادی که از نزدیکی خودروی پلیس عبور می‌کنند را شناسایی کند. اداره‌های پلیس در سراسر دنیا نیز می‌توانند از این سیستم تشخیص چهره استفاده کنند. همچنین دوربین داشبورد هوشمند پلیس قادر است وسایل نقلیه بدون پلاک را هم تشخیص دهد.

همکاری انویدیا برای توسعه دوربین داشبورد هوشمند پلیس

شرکت انویدیا (NVIDIA) در این پروژه با کوبان تکنولوژی همکاری کرده است. مسئولان شرکت NVIDIA معتقدند این سیستم، شهرها و خیابان‌ها را به جایی امن‌تر برای زندگی کردن تبدیل خواهد کرد. دیپو تالا (Deepu Talla)، معاون شرکت انویدیا در این باره می‌گوید:

در حال حاضر تعداد افسران پلیس و چشم‌های آن‌ها برای تشخیص جرایم کافی نیست. تا سال 2020 میلادی، یک میلیارد دوربین به کمک شهرهای هوشمند می‌آید و در آن زمان نیاز است تا به همین تعداد افسر پلیس برای پایش دوربین‌ها داشته باشیم. بنابراین این راه درستی برای تشخیص جرایم و شناسایی افراد مجرم نیست و باید برای این کار از هوش مصنوعی استفاده کنیم.



ارسال شده در مورخه : دوشنبه، 15 آبان ماه، 1396 توسط اسامه قادری  پرینت

مرتبط باموضوع :

 تشکیل انجمن حمایت از ورزش در پاوه  [ جمعه، 13 تير ماه، 1393 ] 3643 مشاهده
 برگزاری آزمون پیام نور روانسر بصورت مجازی  [ جمعه، 3 خرداد ماه، 1392 ] 4945 مشاهده
 افزایش قیمت خودرو داخلی  [ يكشنبه، 15 تير ماه، 1399 ] 1565 مشاهده
 استارت احداث پارک جنگلی در پاوه  [ يكشنبه، 31 فروردين ماه، 1393 ] 3932 مشاهده
 حضور ملی پوشان کشتی در تمرینات کشتی پاوه  [ يكشنبه، 17 فروردين ماه، 1393 ] 4452 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب
صفحات پيشنهادي
لينکدوني
پیامک

ســامـانه پیام کوتاه پینوس



ارسال خبر ، مقاله ، گزارش و ...



شماره همراه خود را برای عضویت در خبرنامه پیامکی وارد کنید