سه شنبه، 29 اسفند ماه، 1402

فوری : زلزله کرمانشاه ... در حال بروز رسانی

حوالی ساعات 22 شب گذشته بخش بزرگی از مناطق غرب و جنوب غرب کشور و نیز برخی مناطق شرقی کشور عراق گرفتار زلزله ای شدید شدند که بیش از 150 میلیون نفر این رخداد طبیعی خانمان برانداز را حس کردند؛ حادثه ای که هر چه زمان می گذرد، اخبار تلخ تری از جزئیات خساراتش منتشر می شود.



2:03/ معاون اول رییس جمهور در ابتدای جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ضمن عرض تسلیت به خانواده های کشته شدگان زلزله شب گذشته در استان کرمانشاه، با اشاره به زلزله شب گذشته که منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنان عزیز کشورمان شد،‌ از بسیج همه دستگاه ها و امکانات کشور برای کمک به آسیب دیدگان این حادثه بسیار تلخ خبر داد.

12:00/ سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور لحظاتی قبل عازم منطقه زلزله زده کرمانشاه شد.

 

11:58/ «آیت‌الله جنتی» رئیس مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی جان باختن تعدادی از هم‌وطنان در حادثه زلزله را تسلیت گفت.  

11:55/ رئیس جمهور به منظور بررسی روند امدادرسانی و کمک به زلزله زدگان، فردا به کرمانشاه می رود.

 

11:54/ مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی با اشاره به اختصاص پنج پرواز فوق‌العاده به فرودگاه‌های مناطق زلزله‌زده از برخورد جدی با هرگونه گرانفروشی بلیت هواپیما در مسیرهای منتهی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور خبر داد.

11:53/ مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه: بر اثر زلزله شب گذشته ۵ اثر تاریخی در ۳ شهرستان قصرشیرین، سرپل ذهاب و دالاهو آسیب دیده‌اند و سرکشی‌ها به سایر آثار تاریخی برای تخمین درصد آسیب‌های واردشده ادامه دارد.

کاروانسرای شاه عباسی، عمارت خسرو و چهارقاپی در شهرستان قصر شیرین، قلعه یزدگرد در شهرستان دالاهو و زیج منیژه در سرپل ذهاب، جزو آثاری هستند که آسیب دیده‌اند.

 

11:51/ مدیرعامل آبفا شهری استان کرمانشاه از شکستگی در شبکه توزیع و خطوط انتقال آب مناطق زلزله‌زده استان خبر داد/اکنون بخشی از آب شرب سرپل ذهاب وصل شده است.

11:50/ سلیمان محبی مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه: در بعضی مناطق تخریب 100 درصدی مدارس اتفاق افتاده است. حتی تلفات جانی هم از دانش‌آموزان و کارکنان مدارس این مناطق داشتیم.

11:49/ مدیر کل نوسازی کرمانشاه: 11 تیم فنی از مهندسان نوسازی به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

 

11:48/ سعید هژبری مدیرکل نوسازی مدارس استان: گزارشی مبنی بر آسیب کلی به مدارس به دست ما نرسیده است. چند مورد آسیب‌های جزئی مثل ترک خوردن دیوار یا ریزش نمای ساختمان مدارس گزارش شده است.

رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان: تخریب 100 درصدی در مناطق زلزله زده نداشتیم اما آسیب‌ به برخی مدارس خصوصاً در شهرستان مریوان وارد شده است.

11:46/ وزارت بهداشت عراق اعلام کرد: تلفات زلزله اخیر 543 کشته و زخمی تاکنون بوده است

 

11:45/ سازمان پزشکی قانونی اعلام کرده تعداد کشته‌های زلزله به 328 نفر رسیده است که در کرمانشاه 10 نفر، اسلام آباد 22 نفر، کرند غرب 14 نفر، سرپل ذهاب 236 نفر، قصر شیرین 28 نفر، ثلالث باباجانی 15 نفر و جوانرود 3 نفر فوت کرده اند.

 

11:40/ دکتر روحانی با ابراز همدردی با همه آسیب دیدگان و داغدیدگان حادثه زلزله در استانهای غربی کشور: دولت با تمام امکانات در کنار آسیب دیدگان خواهد بود/ تمام دستگاههای مسئول و امدادی در این استانها و استان های همجوار، به امدادرسانی، اسکان مناسب و تامین نیازهای آسیب دیدگان اقدام کنند.

 

11:39/ دقایقی قبل در شهر سر پل ذهاب با کمک سگ های زنده یاب یک زن از زیر آوار زنده خارج شد

 

11:37/ سعیدی سخنگوی سازمان مدیرت بحران کشور از افزایش تعداد بالگردها به محل زلزله خبر داد و گفت: 19 بالگرد صبح امروز به محل زلزله اعزام شده بود اما طبق آخرین آمار، 21 بالگرد، 3 هواپیما و 140 آمبولانس به منطقه فرستاده شده و سگ‌های زنده‌یاب نیز به منطقه اعزام شدند

 

11:35/ وزیر کار ضمن عرض تسلیت به بازماندگان زلزله اعلام کرد: تمام دستگاه های ذیربط وزارت در استان کرمانشاه و استان های همجوار، با تمام امکانات در خدمات رسانی و امداد رسانی به بازماندگان بسیج شوند.

11:32/ بازگشت نرخ چارتری بلیت های هواپیما/  پس از انتشار تصویری از قیمت نجومی بلیت تهران به کرمانشاه سایتهای پروازی قیمتها را به روال معمول بازگرداندند.

 

 

 

11:30/ دبیرکل جمعیت هلال احمر اعلام کرد: 300 نیروی هلال احمر در حال آواربرداری در مناطق زلزله زده هستند و نیروها هم اکنون در حال تحویل یک هزار دستگاه چادر هستند و هفت هزار دستگاه چادر نیز تا پایان شب میان زلزله زدگان توزیع خواهد شد.

11:28/ آیت الله آملی لاریجانی در ابتدای جلسه مسئولان عالی قضایی: خبر زلزله غرب کشور که طی آن عده زیادی از هموطنان عزیز ما جان خود را از دست دادند و عده زیادی نیز مصدوم و مجروح شدند، بسیار تأسف انگیز بود.

 

مسئولان کشوری و استانی باید از تمام توان خود برای کمک رسانی به مجروحان و درمان حادثه دیدگان استفاده کنند. مساله اصلی در کمک رسانی به مصدومان، توجه به مجروحانی است که احتمال زنده بودن آنها در زیر آوار وجود دارد و جبران خسارت مالی در مرحله بعدی اهمیت است که دولت به این مساله رسیدگی خواهد کرد‎.

 

11:26/ آیت‌الله مکارم شیرازى در پیامی ضمن تسلیت درگذشت جمعی از هموطنان در زلزله غرب کشور، استفاده از یک سوم سهم مبارک امام برای امدادرسانی و کمک کردن به آسیب دیدگان این حادثه را مجاز دانست.

11:25/ رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اسکان موقت، توزیع چادر و ‌آب آشامیدنی انجام شده اما هنوز نیازها برطرف نشده و در برخی مناطق قطعی آب و برق وجود دارد که وزارت نیرو در حال برقراری آن است.

 

11:24/ قابل توجه خانواده های نگرانی که در کرمانشاه دانشجو دارند: هیچ کدام از خوابگاه های دانشگاهی خسارت ندیده است.

11:23/ معاون وزیر نفت: روند گاز رسانی پس از اطمینان از سلامت شبکه و تامین امنیت مردم تا عصر امروز به روال عادی باز می‌گردد.

11:22/ سرپرست اورژانس کشور با اشاره به جزئیات امدادرسانی به حادثه دیدگان زمین لرزه در غرب کشور اظهار داشت: در حال حاضر از لحاظ امنیتی نیاز به حمایت دستگاه‌هایی همچون نیروی انتظامی داریم و متاسفانه حضور ناجا در این عرصه کمرنگ است.

11:20/ به دستور رییس جمهور، وزیران کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس جمعیت هلال احمر به همراهی تیمی از نهاد ریاست جمهوری، عازم مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه شدند.

 

11:18/ سخنگوی وزارت بهداشت: تاکنون 5 هزار و 346 نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به دلیل وقوع زلزله پذیرش شده‌اند و در حال حاضر 717 نفر بستری و 400 نفر ترخیص شده‌اند.

11:17/ حضور وزیر کشور در مراسم تکریم و معارفه استاندار چهارمحال بختیاری لغو شد. رحمانى فضلی برای مدیریت میدانی عازم کرمانشاه مى‌شود.

 

11:16/ مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کرمانشاه: اکیپ های زیادی به مناطق زلزله زده اعزام شده که امیدواریم با رفع کدورت آب سرآب‌ها بتوانیم تا 48 ساعت آینده آب شهرهای زلزله زده را دوباره وصل کنیم.

11:15/ معاون فناوری بانک مرکزی اعلام کرد در جریان زلزله اخیر در مناطق غربی کشور تیم‌های فوق العاده تجهیز شده‌اند تا هیچ‌گونه قطعی خدمات بانکی در مناطق آسیب زده وجود نداشته باشد.

11:14/ مدیرکل نوسازی مدارس استان ایلام: در حال بازدید از مجتمع‌های آموزشی استان هستیم و خوشبختانه گزارشی مبنی بر آسیب کلی به مدارس به دست ما نرسیده است. چند مورد آسیب‌های جزئی مثل ترک خوردن دیوار یا ریزش نمای ساختمان مدارس گزارش شده است.

11:10/ رییس جمهور در گفت و گو با وزیر نیرو ضمن بررسی و اخذ گزارش از وضعیت تامین آب و برق مناطق زلزله زده، دستورات لازم را برای اولویت بخشیدن به تامین سریع نیازهای این مناطق صادر کرد.

11:08/ برقراری‌ پروازهای فرودگاه‌های کرمانشاه و سنندج/زلزله آسیبی به زیرساخت‌های فرودگاه‌ها در غرب کشور نزد‌

 

11:06/ سردار امان اللهی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اعلام کرد: هر گونه اسباب کشی ممنوع بوده و در صورت نیاز باید از کلانتری محل مجوز کسب شود.

11/05 معاون درمان وزارت بهداشت:سه کامیون حامل دارو و تجهیزات پزشکی مصرفی از لرستان، کردستان و همدان به کرمانشاه شده است.

11:03/ مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع توانیر با بیان اینکه تا پایان امروز مشکلات شبکه حیاتی برق در سرپل ذهاب مرتفع می‌شود، گفت: تاکنون نصف خاموشی‌ها برطرف شده است.

11:01/ تاکنون 100 پرستار، هشت جراح عمومی، هشت متخصص طب اورژانس و 6 ارتوپد برای ارائه خدمات به مردم مناطق آسیب دیده اعزام شده‌اند. در تهران نیز 600 تخت بیمارستانی آماده ارائه خدمات درمانی به زلزله زدگان شده است.

11:00/ فرماندهان ارشد ارتش و سپاه در مناطق زلزله زده غرب کشور حضور یافتند.

10:59/ فرماندار سر‌پل‌ذهاب از آغاز کار آواربرداری در سرپل‌ذهاب خبر داد.

 

10:54/ به دستور رییس جمهور، وزیران کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس جمعیت هلال احمر به همراهی تیمی از نهاد ریاست جمهوری، عازم مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه شدند.

10:53/ در پی زلزله غرب کشور، به پایگاه‌های هوایی شهید دوران شیراز، وحدتی دزفول، شهید لشگری مهرآباد و شهید نوژه همدان برای اعزام هواپیماهای ترابری C130 جهت انتقال مجروحین، کمک‌های مردمی و ... آماده باش کامل داده شده است.

10:38/ مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی برقراری مستمری بازماندگان بیمه شدگان متوفی و همچنین برقراری کمک هزینه ایام بیماری برای حادثه دیدگان را از وظایف مهم واحدهای بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی برشمرده و دستور تسریع در انجام این تعهد سازمان تأمین اجتماعی در قبال ذی نفعان را صادر کرد.

10:32/ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیمارستان سرپل ذهاب عملا تخریب شده و در حال حاضر کمبود شدید دارو، سرم، تخت و تجهیزات در استان وجود دارد.

10:24/ سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد: آماده‌باش استان‌های معین در مناطق زلزله‌زده/ اعزام 3 فروند هواپیما و 19بالگرد برای جابجایی مصدومان

 

 


10:06/ سخنگوی ناجا از آمادگی پلیس برای ارائه هرگونه خدمات انتظامی و امنیتی، ترافیکی و همچنین اعزام دو گردان نیرو و چند فروند بالگرد به مناطق زلزله زده خبر داد.

09:59/ رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا از ترافیک فوق‌سنگین در کرند غرب به قصرشیرین و دالاهو به سرپل‌ذهاب و همچنین انسداد محورهای فرعی و روستایی مریوان، قصرشیرین و سرپل‌ذهاب خبر داد.

09:52/ سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: 140 دستگاه آمبولانس و سه دستگاه اتوبوس آمبولانس در منطقه مستقر هستند و تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌زده برای تعیین میزان خسارت اعزام شدند.

09:45/ سخنگوی اورژانس کشور: آمار مصدمین زلزله شب گذشته در غرب کشور، تا این لحظه 2504 نفر است.

09:00/ معاون اول رییس جمهور در تماس های تلفنی جداگانه با استانداران کرمانشاه، کردستان و ایلام ضمن اطلاع از آخرین میزان خسارات ناشی از زلزله شب گذشته، بر ضرورت بسیج تمام امکانات استان برای رسیدگی فوری به آسیب دیدگان و جبران خسارات تاکید کرد

 

 

08:59/ سازمان انتقال خون ایران از تمامی دارندگان گروه خونی- O (او منفی) دعوت کرد برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند

08:55/ رئیس سازمان امداد و نجات: 70 هزار نفر از جمعیت کرمانشاه به اسکان اضطراری نیاز دارند.

 

 

08:45/ پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: تاکنون 207 جسد توسط پزشکی قانونی استان کرمانشاه معاینه و برای آنان جواز دفن صادر شده است.

08:33/ سردار شریف سخنگوی سپاه: یگان های پیاده نیروی زمینی سپاه به همراه بسیجیان بومی برای امداد رسانی به زلزله زدگان از ساعات اولیه در منطقه حضور دارند/ هماهنگی با واحد های مهندسی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در منطقه به منظور کمک به باز شدن محورهای مواصلاتی صورت گرفته است.

08:31/ رئیس ستاد مدیریت بحران: حدود 150 نفر جان باخته اند. ارتش بسیج، سپاه و نیروی انتظامی و سایر دستگاه های اجرایی در حال کمک رسانی به حادثه دیدگان هستند.

08:31/ لحظاتی پیش زلزله‌ای به بزرگی 4.7 دهم ریشتر  استان کرمانشاه - حوالی سرپل ذهاب را لرزاند.

08:30/ عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور: برغم زلزله شدیدی که در غرب کشور به وقوع پیوسته است، همه فرودگاه های غربی کشور باز و عملیاتی هستند.

08:29/ سخنگوی پلیس از اعزام 2 گردان نیرو مشتمل از تیمهای پلیسهای تخصصی و چند بالگرد بهمراه امکانات وتجهیزات لازم از تهران به محل زلزله در شب گذشته خبرداد.

08:26/ لحظاتی پیش جلسه ویژه رئیس جمهور با وزرای مسئول و دستگاهای امدادی در مورد امدادرسانی به زلزله زدگان کرمانشاه آغاز شد.

08:25/ بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران استان، پرسنل کلیه دستگاه‌های دولتی و خدماتی در روز دوشنبه 22 آبان ماه لازم است در محل کار حاضر باشند و تنها دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزشی تعطیل هستند.
در پی وقوع زمین لرزه شب گذشته، مدارس و دانشگاه‌های استان امروز تعطیل است.

08:15/ سرپرست سازمان اورژانس کشور که هم اکنون در سرپل ذهاب حضور دارد آخرین آمار مصدومین را تا این لحظه 1683 نفر اعلام کرد

08:10/ به دستور وزیر بهداشت،  قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت به منظور نظارت بر خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق زلزله زده، عازم کرمانشاه شد

07:55/ سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص): پس از وقوع زلزله نیروها و ماشین آلات کارگاه های مستقر در استان های ایلام و کرمانشاه به مناطق زلزله زده گسیل شدند و هم اکنون در حال امدادرسانی و آواربرداری هستند.

07:49/ به دستور امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش همه امکانات و نیروهای ارتش در خدمت آسیب دیدگان زلزله قرار گرفت.

07:44/ کولیوند سرپرست اورژانس کشور: بیمارستان  سرپل ذهاب قابل استفاده نیست، لحظه به لحظه بر ورود مصدومان به بیمارستان افزوده می شود و اورژانس  مجروحان را به سایر درمانگاه ها انتقال می دهند.

07:43/ رییس پلیس راه استان کرمانشاه: در محور دالاهو- سرپل ذهاب بر روی جاده سنگ وجود دارد رانندگان ضمن رعایت احتیاط کامل احتمال انحراف به چپ خودرو وجود دارد

07:42/ معاون سازمان مدیریت بحران کشور: مردم مناطق زلزله زده از ورود به ساختمان های آسیب دیده و  بدون استحکام خودداری کنند.

 

07:40/ هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در ایران جان باختن شماری از هموطنانمان در زمین‌لرزه شب گذشته را به دولت و مردم ایران تسلیت گفت.



ارسال شده در مورخه : دوشنبه، 22 آبان ماه، 1396 توسط اسامه قادری  پرینت

مرتبط باموضوع :

 ۱۰ روز تعطیلی سراسری از شنبه  [ جمعه، 20 فروردين ماه، 1400 ] 1994 مشاهده
 فوت و فن ویروس‌کُشی  [ جمعه، 9 اسفند ماه، 1398 ] 1963 مشاهده
 پذیرفته شدگان مقاطع مختلف در روانسر  [ دوشنبه، 25 شهريور ماه، 1392 ] 4516 مشاهده
 ضرب و شتم يک حبرنگار در مجلس  [ دوشنبه، 8 شهريور ماه، 1395 ] 4049 مشاهده
 مطالبه اصلی اقوام ایرانی تکریم و...  [ شنبه، 13 شهريور ماه، 1395 ] 4688 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب
صفحات پيشنهادي
لينکدوني
پیامک

ســامـانه پیام کوتاه پینوس



ارسال خبر ، مقاله ، گزارش و ...



شماره همراه خود را برای عضویت در خبرنامه پیامکی وارد کنید