سه شنبه، 29 اسفند ماه، 1402

همایش محمّد (ص) سفیر آشتی 2

همایش «محمّد سفیر آشتی ٢» با حضور شمار زیادی از شهروندان شیعه و سنّی‌ دیروز ٤ آذر ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش اصلاح‌وب، جمال اسماعیلی دبیر این همایش، با اشاره به مصیبت وارده به زلزله‌زدگان و تجلیل از سیل کمک‌های مردمی به این مردمان، پیام همایش محمد سفیر آشتی را بسط و ترویج فرهنگِ آشتی و صلح با تکیه بر آموزه‌های عمیق پیامبر گرامی اسلام –صلّی‌الله علیه و سلّم– و دعوت همگان به بازخوانی پیوسته‌ی رسالت رحمانی ایشان، اعلام کرد.



در این همایش که به همّت‌ دارالقرآن مصطفی برگزار شد، دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان، ولی‌الله شجاع‌پوریان عضو سابق شورای شهر تهران، دکتر محمود ویسی استاد دانشگاه مذاهب و جلیل بهرامی‌نیا فعّال‌ مدنی و نویسنده و مترجم از روانسر، پس از اشاره به مصایب زلزله‌زدگان و تجلیل از حضور با شکوه شهروندان تهرانی در منقبت پیامبر اسلام (ص) ایراد سخن کردند.

گروه‌های موسیقی نوای عارفانه از تهران، ندای جام از تربت جام، شهرام منصوری و مهران خالدی از سنندج و فرهاد قائدی از خنج هنرنمایی کردند.

همچنین در حاشیه‌ی این همایش کمک‌های نقدی برای زلزله‌زدگان جمع‌آوری شد.

 

متن کامل پیام جمال اسماعیلی دبیر دومین همایش سفیر آشتی:

«بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و خیر مقدّم‌ دارم خدمت سروران گرامی، خواهران و برادران ارجمندِ حاضر. درود و تحیّت به شما که حضورِتان گرما و رونق است. خوش آمدید و مجلس ما را با آمدنِ خود آراستید.

زلزله‌ی اخیر که موجب شد شماری از هم‌وطنان عزیزمان را از دست بدهیم، خاطر همه‌ی ما را دردمند و آزرده کرده است. صدمه‌های جانی و مالی رخ‌داده، گسترده و تأسّف‌‌بار است اما تصاویری که هم‌میهنان‌مان با هم‌دردی و غم‌خواری آفریدند مایه‌ی تسکین و بِشارت فرداهای بهتر است. در کنارِ مصایبِ رخ داده که دلِ هر آزاده‌ای را غمگین می‌کند، شکوهِ‌ همبستگی ملّی‌ را نیز باید دید و قدر دانست. آنچه رخ داد شاهدی دیگر بود که از پیوستگی عمیقِ همه‌ی اقوام و اقشار جامعه‌ی ایرانی فارغ از تفاوت‌ در زبان و مذهب، حکایت می‌کند. سرمایه و ظرفیّتی ارزشمند که درخورِ تقدیر و پاسداست است.

دومین همایش «محمد(ص)، سفیر آشتی» گامی کوچک است در امتنان و قدردانی از موهبتی بزرگ. موهبت پیامبری که آدمیان را از یک گوهر و تبار و عضو پیکر‌ه‌ا‌ی واحد معرّفی کرد و همگان را به حمایت و دستگیری از همدیگر، فراخواند. همایش «محمد سفیر آشتی» بهانه‌ای است برای ابراز قدردانی و نکوداشتِ رسالت محمّدی‌ که منّتی بس ارزشمند از جانبِ خدایِ‌ منّان است: «لَقَد مَنَّ اللَّهُ عَلَى المُؤمِنينَ إِذ بَعَثَ فيهِم رَسولًا مِن أَنفُسِهِم». رسالت پُرخیر و برکتی که خمیرمایه‌ی آن مهربانی و شفقت‌ورزی است: «وَما اَرْسَلْناكَ اِلّا رَحْمَةً لِلعالَمينَ»

همه می‌دانیم که چه تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته است تا چهره‌ای انسان‌ستیز، جنگ‌افروز و نامُداراگر از اسلام و رسالت پیامبر رحمت (ص) به دست دهند و با تقویت گروه‌های افراطی و تکفیری، به اسلام‌هراسی دامن بزنند. همه می‌دانیم که جهان اسلام، در این بُرهه از تاریخ تا چه اندازه نیازمند همگرایی برپایه‌ی احترام به تنوع‌ها و همبستگی و آشتی است و توسعه‌‌ی ملّی و پیشرفتِ میهن‌ عزیزمان ایران نیز با تقویتِ فرهنگِ مدارا و بسطِ آشتی و دگرپذیری ممکن می‌شود.

همگی ما شهروندان این میهن عزیز هستیم. «ایران» بخشی جدایی‌ناپذیر از هویت ماست و شیعه و سنّی، فارغ از تفاوت‌های مذهبی، دست در دستِ یکدیگر برای شکوفایی و توسعه‌ی این سرزمین و حفظ و تقویت امنیت پایدار آن، خواهیم کوشید.

آنچه می‌تواند حلقه‌ی وصل و نقطه‌ی پیوند اغلبِ ایرانیان مسلمان باشد، جایگاه کانونی پیامبر اسلام –صلّی‌الله علیه و سلّم– است که مورد وفاق همه‌‌ی مذاهب اسلامی و پایه‌‌ی همبستگی و برادری دینی است.

نخستین همایش «محمد، سفیر آشتی» سال گذشته به فضل حضرت حق و همیاری شما بزرگواران برگزار شد و امسال نیز به توفیق الهی، شاهد برگزاری مجدد آن هستیم. پیامِ روشن و اصلی همایش «محمد، سفیر آشتی» بسط و ترویج فرهنگِ آشتی و صلح با تکیه بر آموزه‌های عمیق پیامبر گرامی اسلام (ص) و دعوت همگان به بازخوانی پیوسته‌ی رسالت رحمانی ایشان است. روی‌آوردن و عطفِ نظر به مبنایی‌ترین تعلیم اجتماعی پیامبر که همان اصلاح‌ذاتُ‌البین و الفت‌بخشی میان دل‌هاست. حقیقت درخشانی که در شعار مسلمانی ما تبلور یافته است. یعنی در: «سلام» سلامی که به کرّات‌ به یکدیگر ابراز می‌کنیم و چیزی جز انتشار صلح و هم‌رسانی آشتی و مهر نیست. این همایش، همگان را بیش از پیش به همدلی و هم‌پذیری بر پایه‌ی احترام به تنوّع‌‌های قومی و مذهبی دعوت می‌کند.

در پایان، قدردانی قلبی خود را به تمام عزیزانی که در برگزاری این همایش خجسته، یاور ما بودند تقدیم می‌دارم و از عموم میهمانان ارجمند علی‌الخصوص نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر تهران و سایر شخصیّت‌های‌ فرهیخته سیاسی، فرهنگی و اجتماعی که با حضور خود به این همایش بزرگ، معنی بخشیدند سپاسگزارم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته!»

گفتنی است اولین همایش محمّد سفیر آشتی نیز ٢٦ آذرماه پارسال در تالار ایوان شمس مجموعه‌ی فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.

 

همایش محمّد (ص) سفیر آشتی در تهران برگزار شد

 

همایش محمّد (ص) سفیر آشتی در تهران برگزار شد

 

همایش محمّد (ص) سفیر آشتی در تهران برگزار شد

 

همایش محمّد (ص) سفیر آشتی در تهران برگزار شد

 

همایش محمّد (ص) سفیر آشتی در تهران برگزار شد

 

همایش محمّد (ص) سفیر آشتی در تهران برگزار شد

 

همایش محمّد (ص) سفیر آشتی در تهران برگزار شد

 

همایش محمّد (ص) سفیر آشتی در تهران برگزار شد

 

منبع : اصلاح وب



ارسال شده در مورخه : سه شنبه، 7 آذر ماه، 1396 توسط اسامه قادری  پرینت

مرتبط باموضوع :

 گزارش تصویری سی و ششمین دوره مسابقات قرآن  [ سه شنبه، 28 آبان ماه، 1392 ] 5576 مشاهده
 جشنواره دف نوای رحمت در سنندج  [ شنبه، 3 شهريور ماه، 1397 ] 3418 مشاهده
 گزارش تصویری از مراسم عصری با شعر و موسیقی  [ شنبه، 21 بهمن ماه، 1391 ] 70290 مشاهده
 گزارش تصویری روستای دشه  [ يكشنبه، 9 مرداد ماه، 1401 ] 11406 مشاهده
 دوریسان از نگاه دوربین ...  [ پنجشنبه، 29 مرداد ماه، 1394 ] 5201 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب
صفحات پيشنهادي
لينکدوني
پیامک

ســامـانه پیام کوتاه پینوس



ارسال خبر ، مقاله ، گزارش و ...



شماره همراه خود را برای عضویت در خبرنامه پیامکی وارد کنید