سه شنبه، 29 اسفند ماه، 1402

جزييات ناپديد شدن 30 ايراني در چين

بر اثر برخورد دو کشتي در آب‌هاي ساحل شرقي چين که ديشب اتفاق افتاد، در مجموع 32 نفر از خدمه کشتي شامل 30 ايراني و دو بنگلادشي ناپديد شدند.



به گزارش خبرگزاري فرانسه از پکن، مقامات چين روز يکشنبه اعلام کردند 32 نفر در پي برخورد دو کشتي ناپديد شدند. يکي از کشتي‌ها يک نفتکش است که بر اثر اين برخورد آتش گرفته است. وزارت حمل و نقل چين روز يکشنبه اعلام کرد بر اثر برخورد دو کشتي در آب‌هاي ساحل شرقي چين که ديشب اتفاق افتاد، در مجموع 32 نفر از خدمه کشتي شامل 30 ايراني و دو بنگلادشي ناپديد شدند.

بنا بر بيانيه وزارت حمل و نقل چين، در پي اين برخورد که شنبه حدود ساعت 20 به وقت محلي (12 به وقت گرينويچ) روي داد، يک تانکر حامل 136 هزار تن نفت تغليظ شده به طور کامل آتش گرفت و خدمه آن که 32 نفر شامل 30 ايراني و دو بنگلادشي بودند، ناپديد شدند. عمليات جستجو براي يافتن اين افراد آغاز شده است. وزارت حمل و نقل چين افزود دومين کشتي که يک کشتي باري چيني است متحمل خسارتي که امنيتش را به خطر بيندازد نشده است و خدمه آن نجات داده شدند.

وزارت حمل و نقل چين توضيح داد حدود ساعت يک روز يکشنبه به وقت گرينويچ، آتش سوزي در نفتکش که هنوز روي آب شناور بود، ادامه داشت و آثار نفت روي سطح آب قابل مشاهده بود. اين حادثه حدود 160 مايل دريايي (300 کيلومتري) شرق مصب رودخانه يانگ‌تسه در نزديکي شهر شانگهاي، در شرق چين روي داد. تصاوير منتشر شده در تلويزيون دولتي «سي سي تي وي» تصاوير نفتکش آتش گرفته را نشان داد.

وزارت حمل و نقل چين خاطر نشان کرد نفتکش سانچي Sanchi با پرچم پاناما و طول 274 متر براي شرکت ايراني «برايت شيپينگ» Bright Shipping کار مي کرد و به سمت کره جنوبي براي تحويل محموله خود در حرکت بود. دومين کشتي، يک کشتي باري چيني با پرچم هنگ کنگ حامل 64 هزار تن غلات بود که 21 نفر خدمه آن که همگي مليت چيني دارند، نجات داده شدند. مقامات دريايي چين هشت کشتي را براي عمليات جستجو و نجات به محل حادثه فرستادند و کره جنوبي نيز در اين عمليات شرکت دارد. کره جنوبي يک کشتي گارد ساحلي و يک هواپيما را به محل حادثه اعزام کرده است.

تكميلي
* ۳۲ خدمه نفتکش ناپدید شده‌اند/ ۶۰ میلیون دلار نفت سوخت

*وزارت حمل و نقل چین در بیانیه ای در روز یکشنبه اعلام کرد نفتکش سانچی که در پاناما به ثبت رسیده است، بعدازظهر شنبه با کشتی "سی اف کریستال" در حدود ۱۶۰ مایل دریایی سواحل نزدیک شانگهای برخورد کرد.

*براساس این گزارش، ۳۲ خدمه این نفتکش ناپدید شده اند.

*این نفتکش از ایران به مقصد کره جنوبی در حرکت بود و حامل ۱۳۶ هزار تن میعانات بود که معادل حدود یک میلیون بشکه به ارزش حدود ۶۰ میلیون دلار بر مبنای قیمت‌های کنونی نفت خام در بازار جهانی است.

*این وزارتخانه اعلام کرد سانچی همچنان در آتش می‌سوزد و یک لکه نفتی ایجاد شده و تلاش‌های امدادرسانی ادامه دارد و چهار کشتی نجات و سه کشتی پاکسازی به محل اعزام شده‌اند.

*شبکه دولتی سی سی تی وی تصاویری از نفتکش آتش گرفته و دودهای سیاهی که از آن بلند می شد را نشان داد.

*طبق آمار رویترز، نفتکش سانچی در سال ۲۰۰۸ ساخته شد و تحت مدیریت شرکت نفتکش ایران بود. مالک به ثبت رسیده این نفتکش، شرکت "برایت شیپینگ" است.

*این نفتکش که از جزیره خارک حرکت کرده بود، قرار بود روز یکشنبه وارد داسان در کره جنوبی شود.

*کشتی "سی ام کریستال" که در هنگ کنگ به ثبت رسیده است، حامل ۶۴۰۰۰ تن غله از آمریکا به استان جنوبی گوانگ دانگ چین بود.

*۲۱ خدمه "سی ام کریستال" که همگی تبعه چین بودند، نجات پیدا کردند.

*برای دومین بار در سالهای اخیر است که یک کشتی تحت اداره شرکت نفتکش ایران تصادف می کند. یک ابرنفتکش ایرانی در اوت سال ۲۰۱۶ با یک کشتی کانتینری در تنگه سنگاپور برخورد کرد اما این حادثه هیچ تلفات انسانی و آلودگی به همراه نبود.



ارسال شده در مورخه : دوشنبه، 18 دي ماه، 1396 توسط اسامه قادری  پرینت

مرتبط باموضوع :

 بیانیه اتحادجهانی علمای مسلمان درباره ترکی  [ شنبه، 7 دي ماه، 1392 ] 1614 مشاهده
 اولین کتاب تاریخ هورامان منتشر شد  [ دوشنبه، 6 شهريور ماه، 1402 ] 246 مشاهده
 مسافرکش‌های خانه‌به‌دوش  [ دوشنبه، 7 مرداد ماه، 1398 ] 3295 مشاهده
 لاشه هواپیمای ATR پیدا شد  [ سه شنبه، 1 اسفند ماه، 1396 ] 3446 مشاهده
 هدیه روز خبرنگار ...  [ جمعه، 17 مرداد ماه، 1399 ] 1413 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب
صفحات پيشنهادي
لينکدوني
پیامک

ســامـانه پیام کوتاه پینوس



ارسال خبر ، مقاله ، گزارش و ...



شماره همراه خود را برای عضویت در خبرنامه پیامکی وارد کنید