پنجشنبه، 9 فروردين ماه، 1403

برف و کولاک در نیمی از استان‌های کشور

تداوم بارش برف در بسیاری از استانها باعث بسته شدن برخی راهها، تعطیلی مدارس و لغو برخی پروازهای فرودگاهها در صبح یکشنبه شد.



به گزارش ایرنا از سراسر کشور، استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، سمنان، کرمانشاه، کردستان، گلستان، قزوین، زنجان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، همدان ، تهران، استان مرکزی، گیلان ، اصفهان،مازندران ،خراسان رضوی ، و ارتفاعات محورهای کندوان، هراز و فیروزکوه شاهد بارش شدید برف هستند.
محور فیروزکوه(محدوده گدوک) دارای مه گرفتگی همراه با کاهش دید است و در استان آذربایجان شرقی(محورهای مراغه - هشترود و بستان‌آباد - زنجان)، در استان آذربایجان غربی(محورهای ارومیه - نقده و پیرانشهر)، در استان اردبیل(گردنه الماس) و در استان همدان(گردنه‌های آوج، اسدآباد و همه‌کسی) شاهد کولاک و یخ‌زدگی بوده و تردد خودروها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.همچنین مدارس استان های البرز، همدان ، برخی مناطق مازندران، قزوین، مناطق صعب‌العبور گلستان، برخی مناطق کردستان، اردبیل، لرستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، قم، مناطق 19گانه تهران‌ و فیروزکوه و دماوند، امروز یکشنبه به علت بارش برف تعطیل شده است.
در استانهای تهران و قزوین فعالیت ادارات با دوساعت تاخیر آغاز می شود و در استان البرز نیز امروز تمامی ادارات به جز دستگاههای امداد رسان تعطیل هستند .باتوجه به بارش شدید برف وکولاک وکاهش دید افقی زیر 200 متر تا اطلاع بعدی تمام پروازها در فرودگاهای امام خمینی و مهراباد تهران ، فرودگاه ایلام و چهار پرواز فرودگاه زاهدان لغو شده است .اخبار بارش برف و باران در استان‌های مختلف کشور را مرور می‌کنیم.
** کرمانشاه
بارش برف راه ارتباطی 27 روستای شهرستان کنگاور را مسدود کرد
براساس این گزارش ، مسافران تا زمان بازگشایی مسیرها، از سفر به مناطق روستایی خودداری کنند.
براثر بارش شب های گذشته و صبح امروز راه 27 روستای دهستان های قزوینه و خزل غربی کنگاور مسدود شده و هم اکنون پنج اکیپ راهداری به همراه پنج دستگاه برفروب و 12 نفر در روستاهای این شهرستان در تلاش برای بازگشایی راه این روستاها و تسهیل در تردد در مسیرهای برف گیر هستند.
شدت بارش برف و کولاک که از شامگاه روز گذشته در این شهرستان آغاز شده، موجب لغزندگی راه ها و کندی تردد در مسیرهای ارتباطی شده است.
** آذربایجان شرقی
مدارس برخی از مدارس شهرستان های آذربایجان شرقی به علت بارش برف و سرمای هوا امروز یکشنبه برای دومین روز متوالی تعطیل است.
**آذربایجان غربی
با توجه به بارش برف، برودت هوا و یخبندان مدارس برخی از مناطق استان آذربایجان غربی امروز / یکشنبه هشت بهمن/ در نوبت صبح تعطیل است.
**اردبیل
تداوم بارش برف و سرمای هوا مدارس اکثر شهرها و روستاهای استان اردبیل را در روز یکشنبه برای دومین روز پیاپی تعطیل کرد.
ادامه و تشدید بارش برف همراه با کولاک و سرمای زیاد از عصر شنبه ساکنان اردبیل و بعضی دیگر از شهرستانهای سردسیر این استان را با مشکلاتی مواجه کرده است.
** البرز
به دلیل تداوم بارش سنگین برف و یخبندان کلیه ادارات دولتی استان البرز به جز دستگاه های خدمات رسان و امدادی امروز یکشنبه تعطیل است.
بانک های استان نیز امروز یکشنبه با 3 ساعت تاخیر کار خود را آغاز می کنند.
برف سنگین سبب قطعی برق مناطقی از استان از جمله شهرک اداری کرج شده است.
فرود برف سنگین بر روی شبکه های برق سبب قطعی برق شده که 10 تیم شرکت توزیع برق در حال رفع این مشکل هستند.بارش سنگین همچنین شب گذشته و صبح امروز باعث اختلال در تردد خودروها در خیابان های کرج و دیگر شهرستان های استان، جاده های برون شهری و ایجاد ترافیک های سنگین شده است.
** تهران
همه مدارس شهر و استان تهران به علت بارش برف و برودت هوا روز یکشنبه /هشتم بهمن / در نوبت صبح و شهر تهران در نوبت بعداز ظهر تعطیل شد.همچنین به علت لغزندگی معابر و خیابان‌ها، همه ادارات استان تهران امروز کار خود را با 2 ساعت تاخیر شروع کردند.
** قم
آزادراه قم - تهران به دلیل بارش شدید برف و کولاک که از شب گذشته آغاز شده، از ساعت 2 بامداد امروز بسته شده و تا ظهر نیز مسدود می باشد.بارش برف در منطقه نعلبندان و محدوده حسن آباد تهران در آزادراه قم - تهران که از شب گذشته آغاز شده باعث مسدود شدن این محور از کیلومتر 70 قم به سمت تهران شده است.تا زمانی که مشکل در محدوده حوزه استحفاظی تهران حل نشود، خودروها اجازه تردد از سمت قم به تهران را ندارند.
تمام نیروهای امدادی برای بازگشایی مسیرها بسیج شده اند و با توجه به وضعیت جاده ها امیدواریم این مشکل تا ظهر امروز برطرف شود.مشکلی در مسیر تردد تهران به سمت قم نیست و خودروها می توانند با زنجیر چرخ حرکت نمایند.دیگر محورهای مواصلاتی استان قم از جمله محورهای روستایی و محورهای راهجرد، سلفچگان و دلیجان باز است و تردد روان می باشد.در حال حاضر 6 دستگاه امدادی در محور قم - تهران و یک دستگاه نیز در عوارضی قم - تهران برای خدمات رسانی به مسافران در راه مانده مستقر شده است.
**چهارمحال و بختیاری
فعالیت تمامی مدارس استان روز یکشنبه هشتم بهمن ماه با یک ساعت تاخیر در ساعت 9 صبح آغاز می شود
به دلیل برودت هوا، بارش برف و باران و لغزندگی معابر، مدارس استان با یک ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز می کنند.
** خراسان رضوی
پروازهای مشهد به مقاصد تهران، ایلام و نوشهر به دلیل شرایط جوی نامناسب مقصد لغو شد.
بارش برف در شهرستانهای جنوب این استان موجب لغزندگی سطح جاده ها شده است.
بارش برف پراکنده در جاده های شهرستانهای تربت حیدریه، زاوه، رشتخوار، مه ولات، باخرز، کاشمر و بردسکن ادامه دارد.



تداوم بارش برف بسیاری استانها باعث بسته شدن برخی راهها تعطیلی مدارس لغو برخی پروازها فرودگاهها صبح یکشنبه
ارسال شده در مورخه : يكشنبه، 8 بهمن ماه، 1396 توسط اسامه قادری  پرینت

مرتبط باموضوع :

 احسن احمدی بیکاری را نمی پذیرد ...  [ دوشنبه، 13 خرداد ماه، 1392 ] 5825 مشاهده
 نقدها بر صدا وسیمای مرکز استان کرمانشاه  [ شنبه، 27 مهر ماه، 1392 ] 4711 مشاهده
 در خانه بمانید  [ چهارشنبه، 28 آبان ماه، 1399 ] 1917 مشاهده
 لغو قانون منع حجاب در ادارات ترکیه  [ شنبه، 20 مهر ماه، 1392 ] 3941 مشاهده
 خطر تخريب در کمين گذشته تاريخي کرمانشاه  [ يكشنبه، 10 شهريور ماه، 1392 ] 4382 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب
صفحات پيشنهادي
لينکدوني
پیامک

ســامـانه پیام کوتاه پینوس



ارسال خبر ، مقاله ، گزارش و ...



شماره همراه خود را برای عضویت در خبرنامه پیامکی وارد کنید