سه شنبه، 29 اسفند ماه، 1402

لاشه هواپیمای ATR پیدا شد

گروه‌های امدادی پیکر 32 سرنشین را پیدا کردند/ انتقال اجساد به فردا موکول شد/ تکاوران و امدادگران امشب را در دمای منفی 20 درجه سر می کنند



به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ساعت 8 صبح روز یکشنبه، یک فروند هواپیمای ای‌تی‌آر 72 متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان پس از پرواز از فرودگاه مهرآباد به سمت یاسوج، در منطقه سمیرم اصفهان از رادار خارج شد.

صبح امروز پس از سه روز جست‌وجو، لاشه این هواپیما توسط هلی‌کوپتر هوا فضای سپاه شناسایی شد.

*گزارش مشروح و اتفاقات مربوط به روز نخست سانحه هواپیمای شرکت آسمان را می‌توانید از اینجا بخوانید.

*گزارش مربوط به دومین روز جست‌وجوی هواپیما را اینجا بخوانید.

*جزئیات عملیات تجسس هواپیما در روز سوم در ادامه این گزارش آمده است:

19:24/ سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: انتقال اجساد هواپیمای تهران یاسوج به فردا موکول شد؛ تکاوران و امدادگران امشب را در دمای منفی 20 درجه سرخواهند کرد، تاکنون 32 جسد پیدا شده است.

18:50/ مهرعلیزاده استاندار اصفهان گفت: با تاریکی هوا عملیاتی انجام نمی‌شود. در حال آماده سازی تدارکات لازم برای فردا هستیم. تاکنون پیکری را به پایین منتقل نکرده‌ایم.

18:35/ مسؤولان امداد و نجات مستقر در منطقه سقوط هواپیما تأکید کرده‌اند خانواده‌های جان‌باختگان و ساکنان بومی از رفتن به منطقه سقوط خودداری کنند، دمای هوا در منطقه سقوط کاهش پیدا کرده و در حال حاضر ابری است؛ برخی گروه‌های امدادگر به صورت زمینی در حال عزیمت به سمت ارتفاعات هستند و فردا اول وقت به محل حادثه می‌رسند.

17:50/ امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: تکاوران ارتش در کنار سایر نیروهای امدادگر در محل سقوط هواپیما حضور دارند و مشغول عملیات جست‌وجو هستند، تکاوران امشب را در کمپ خواهند گذراند تا فردا عملیات انتقال پیکرها انجام شود.

17:47/ مهرعلیزاده استاندار اصفهان گفت: در حال حاضر از هلال‌احمر و ارتش از نیروهای ورزیده و کوهنوردان ماهر، 8 تیم در حدود 40 نفر به منطقه اعزام شده‌اند. امکان فرود بالگرد در محل سقوط و انتقال پیکرها در حال حاضر وجود ندارد، شرایط جوی بسیار آزار دهنده است، ابرها ظاهر شده‌اند و سرما احتمالاً شب به 30 درجه زیر صفر خواهد رسید، ممکن است عملیات انتقال پیکرها چند روز طول بکشد.(جزئیات بیشتر)

17:18/ شاهرخ کناری سرپرست فرمانداری بویراحمد گفت: استقرار تیم‌های پزشکی قانونی در شهر یاسوج پیش‌بینی شده است، ضمن اینکه با توجه به مسدود بودن گردنه بیژن و فراهم نبودن امکان تردد از مردم تقاضا داریم از آمدن به این مکان خودداری کنند و افرادی که در این گردنه هستند به سمت یاسوج حرکت کنند.(جزئیات بیشتر)

17:04/ عملیات تجسس و انتقال پیکرهای جان‌باختگان هواپیما در حالی انجام می‌شود که ابرهای بارشی بر فراز دنا نمایان شده‌اند و این مساله شرایط انتقال پیکرها را سخت می‌کند.

17:00/ توضیحات جدید سرتیم عملیات هلال‌احمر که برای اولین بار به لاشه هواپیما رسید؛ شرایط برای امدادگران سخت است.

توضیحات تکمیلی این امدادگر را در زیر ببینید:

 
 
 
 
 
 

 

16:45/ کوهنوردان حاضر در محل: پیکرهای 30 تن از سرنشینان هواپیمای مسافربری قابل مشاهده است. پیکر15 تن از جانباختگان قابل شناسایی است.

16:36/ مؤمنی مدیرعامل هلال‌احمر استان اصفهان گفت: چندین گروه به محل حادثه اعزام شدند اما یک گروه 4 نفره به لاشه هواپیما دسترسی پیدا کرده است، در حال هماهنگی بالگرد بعدی هستیم تا در نقطه ایمن فرود بیاید و پیکرها را برگرداند.

16:28/ لاشه هواپیما چند تکه و متلاشی شده است، امدادگران به پیکر جان‌باختگان و لاشه هواپیما رسیده‌اند، بخشی از اجساد قابل شناسایی است و بخشی دیگر قابل شناسایی نیست، تعدادی از اجساد و بخش‌هایی از هواپیما زیر برف هستند.

16:17/ طبق صحبت‌ها و تصمیم‌گیری نجار رئیس ستاد بحران کشور و احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اجساد جان‌باختگان سانحه سقوط هواپیمای آسمان از محل قله پازن پیر به یاسوج منتقل می‌شوند.(جزئیات بیشتر)

16:15/ رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: گروه‌های امدادی به پیکر جان باختگان هواپیما رسیدند، تلاش می‌کنیم تا قبل از غروب آفتاب تعدادی از اجساد را منتقل کنیم.

15:58/ فیلمی از عملیات امدادی بالگردهای هلال‌احمر و تلاش نجاتگران متخصص کوهستان

 
 
 
 
 
 

15:58/ سردار فدا جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان گفت: با توجه به وضعیت آب و هوایی، برف سنگین در ارتفاعات و صعب‌العبور بودن منطقه عملیات انتقال پیکرها چند روز زمان می‌برد، لاشه هواپیما به صورت کامل نیست.

15:12/ مسؤول کمیته بررسی سانحه ATR گفت: هواپیمای  ATR شش سال در شیراز زمین‌گیر بود و پس از برجام توانست قطعات لازم را تهیه کند و تجهیز شد، هواپیمای سانحه‌دیده تهران - یاسوج یک عدد ELT داشت و این سیستم تا سال 2021 اعتبار داشته است.(جزئیات بیشتر)

15:03/ به گزارش خبرنگار فارس، بارش بیش از دو متری برف در منطقه سقوط هواپیما در کنار شیب زیاد کار را برای امدادگران سخت کرده است، 200 نفر از نیروهای هلال‌احمر و 80 کوهنورد در حال امدادرسانی هستند، خطر ریزش بهمن به دلیل صدا و باد بالگردها وجود دارد و به همین دلیل هلی برن مشکل به نظر می‌رسد و بهترین راه انتقال زمینی است.

14:34/ تصویری از لاشه هواپیمای آسمان منتشر شد.

 

14:28/ مؤمنی مدیرعامل هلال‌احمر استان اصفهان گفت: نیروهای هلال‌احمر نزدیک لاشه هواپیما هستند، هواپیما به دیواره کوه برخورد کرده و دسترسی به آن بسیار مشکل است، در حال ارزیابی هستیم که اگر بالگرد امکان فرود نداشته باشد در نزدیک‌ترین مکان ممکن کمپ بزنیم، این کمپ در جایی ایجاد می‌شود تا اسکان نسبی باشد و تردد به آسانی صورت بگیرد.(جزئیات بیشتر)

13:56/ پزشکی قانونی اصفهان اعلام کرد: اجساد به احتمال قوی برای شناسایی به استان کهگیلویه و بویر احمد انتقال پیدا می‌کنند.

13:45/ مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با تأکید بر این‌که ادامه عملیات باید بدون بروز حادثه جدیدی پیگیری شود، گفت: در حال حاضر شرایط هوا خوب و آفتابی بوده و شرایط مهیاست و کارها پیش می‌رود، بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی و با تغییرات جوی که پیش‌بینی می‌شود سناریوهای ما تغییر می‌کند و در دفتر فرماندهی عملیات را دنبال می‌کنیم.(جزئیات بیشتر)

13:38/ هلی‌برن نیروهای امدادی هلال احمر در نزدیکی محل سقوط هواپیما انجام شد.

12:58/ مهرعلیزاده استاندار اصفهان گفت: با توجه به مساعد نبودن شرایط جوی در محل سقوط هواپیما، امکان فرود بالگردها در منطقه سقوط نیست و نیروها به صورت زمینی در آن‌جا حضور پیدا می‌کنند که به دلیل شدت برف و کولاک در ساعات آینده کار بسیار مشکل خواهد بود، از امروز تا بعد از ظهر فردا با مشکل نامساعد بودن شرایط جوی مواجه هستیم.(جزئیات بیشتر)

12:54/ اولین گروه تکاوران تیپ 65 نیروی مخصوص ارتش برای تخلیه هواپیما اعزام شدند، شرفی معاون عملیات نیروی زمینی ارتش در این باره گفت: کمبود نیرو نداریم و تعداد نیرویی که لازم است را اعزام خواهیم کرد.

12:29/ بر اساس گزارش میدانی خبرنگار فارس از محل عملیات جست‌وجوی هواپیما، نیروهای امدادی و مردم منتظر شروع عملیات انتقال اجساد هستند.

 
 
 
 
 
 

 

12:10/ فیلم زیر محل برخورد هواپیمای ATR آسمان با قله پازن پیر را نشان می‌دهد.

 
 
 
 
 
 

 

12:04/ کریمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: موقعیت سقوط بسیار صعب‌العبور است و نیروهای هلال احمر به وسیله بالگرد در نزدیک‌ترین محل به موقعیت سقوط پیاده شده و برای صعود به موقعیت آماده می‌شوند.

گروه‌های امدادی پیکر 32 سرنشین را پیدا کردند انتقال اجساد به فردا موکول شد تکاوران و امدادگران امشب را در دمای منفی 20 درجه سر می کنند

ارسال شده در مورخه : سه شنبه، 1 اسفند ماه، 1396 توسط اسامه قادری  پرینت

مرتبط باموضوع :

 افتتاح نمایشگاه بهاره در پاوه  [ جمعه، 16 اسفند ماه، 1392 ] 3966 مشاهده
 جشن كم‌نظير مردم در تهران و شهرها  [ يكشنبه، 26 خرداد ماه، 1392 ] 5713 مشاهده
 ۵۰ هزار سیم‌کارت مسدود شد  [ يكشنبه، 18 آذر ماه، 1397 ] 2976 مشاهده
 توسعه گردشگري در فضاي تحريم  [ شنبه، 4 خرداد ماه، 1398 ] 2637 مشاهده
 كودتاي واقعي، پاسخ‌هاي واقعي  [ چهارشنبه، 30 تير ماه، 1395 ] 3922 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب
صفحات پيشنهادي
لينکدوني
پیامک

ســامـانه پیام کوتاه پینوس



ارسال خبر ، مقاله ، گزارش و ...



شماره همراه خود را برای عضویت در خبرنامه پیامکی وارد کنید