سه شنبه، 29 اسفند ماه، 1402

10 معجزه فصل سرما برای سلامتی

زمستان، اغلب برای ما تداعی کننده بیماری، سرمای شدید و گیر افتادن در برف و ... است. اما شکی نیست که این فصل می تواند بر سلامتی ما اثر مثبتی بگذارد و به تقویت بدن کمک کند.



دمای سرد، عملکرد مغز را بهبود می بخشد
دماهای سردتر به افراد کمک می کند تا بهتر و واضح تر بیندیشد. تحقیقات نشان می دهد که افراد وقتی که درجه حرارت اتاق را در یک حالت خنک تر از یک محیط نسبتا گرم تنظیم می کنند، کارها را بهتر انجام می دهند. علاوه بر این، تحقیقات دیگر نشان می دهد که مردم در زمستان نسبت به تابستان،مشکلات شناختی کمتری دارند، چرا که تابستان از گلوکز بیشتری برای پروسه های ذهنی استفاده می کنند. بنابراین، خروج از خانه در زمستان می تواند به شما در اندیشیدن بهتر به مشکلات تان کمک قابل توجهی کند.

آب و هوای سرد ممکن است به سوختن کالری کمک کند

ممکن است متوجه باشید که مفاصل شما در زمستان کمتر دچار تورم و برآمدگی می شوند، زیرا هوای سرد مانند کمپرس یخ طبیعی برای کاهش التهاب عمل می کند

وقتی  هوا سرد است، بدن شما برای تغییر دمای اصلی خود سخت تر کار می کند. بدن ما از میزان قابل توجهی از انرژی برای گرم کردن مان استفاده می کند و هوایی را که نفس می کشیم، زمانی که در سرما قرار داریم، مرطوب می سازد.

هوای سرد، چربی قهوه ای بدن را افزایش می دهد
اکثر چربی ها در انسان به رنگ سفید ظاهر می شوند، در حالی که چربی قهوه ای سلول های چربی بسته بندی شده با میتوکندری است که انرژی را احیا کرده و گرما را در بدن تولید می کنند. در گذشته، تصور می شد که تنها نوزادان دارای چربی قهوه ای هستند، اما یک مطالعه نشان داد که بزرگسالان نیز چربی قهوه ای دارند و افرادی که دارای شاخص توده بدنی پایین (BMI ) هستند دارای محتوای بالاتری از چربی قهوه ای می باشند. تحقیقات نشان داده است که وقتی افراد در معرض دمای خنک قرار می گیرند، میزان چربی قهوه ای و متابولیسم آنها افزایش پیدا می کند.

سرما، آلرژی را بهبود می بخشد
اگر در فضای باز دچار  آلرژی می شوید، خبر خوب این است که در هوای سرد و برفی به طور واقعی گرده وجود ندارد اما اگر شما در محیط های داخلی دچار آلرژی می شوید، باید بگوییم که آلرژی به کپک ها و گرد و غبار می تواند در زمستان بدتر شود، به خصوص اگر زمان بیشتری را صرف ماندن در خانه می کنید.

زمستان می تواند التهاب را کاهش دهد
شما می دانید که چگونه کمپرس های یخ به کاهش تورم و درد پس از آسیب کمک می کنند؟ خوب، ممکن است متوجه باشید که مفاصل شما در زمستان کمتر دچار تورم و برآمدگی می شوند، زیرا هوای سرد مانند کمپرس یخ طبیعی برای کاهش التهاب عمل می کند.

این فصل، می تواند خطر بیماری را کاهش دهد
مطمئنا احتمال ابتلا به سرماخوردگی در زمستان بیشتر است، اما روشن است که در برابر چندین بیماری و ویروس که در شرایط گرم تر شایع هستند، به عنوان یک محافظ برایمان عمل می کند. اینکه پشه های مزاحم در زمستان به خواب می روند به کاهش بیماری های انتقالی توسط پشه منتهی می شود، از جمله زیکا، ویروس نایل غربی، تب دانگ و مالاریا.

بهتر به خواب می روید
هنگامی که شما در حال تلاش برای به خواب رفتن هستید، دمای طبیعی بدن شما به طور طبیعی کاهش می یابد. این روند می تواند تا دو ساعت در گرمای تابستان طول بکشد اما در زمستان بسیار سریع تر است. 

این سرما می تواند به شما در مبارزه با عفونت کمک کند
بله، در زمستان ممکن است سرماخوردگی بیشتری داشته باشید (البته آنقدرها هم زیاد نیست)، اما در واقع بدن شما بهتر به آماده کردن سیستم ایمنی پرداخته که به طور موثر به مبارزه با عفونت کمک می کند.مطالعات نشان داده اند کهسیستم ایمنی بدن می تواند در هنگام سرد شدن فعال شود، و این باعث افزایش توانایی فرد برای مبارزه با عفونت ها می گردد.

سردی زمستان به جوان سازی پوست کمک می کند
درجه حرارت نسبتا سرد می تواند برای سلامت پوست مفید باشد، زیرا رگ های خونی در پوست را محدود می کند.این باعث می شود که پوست کمتر به قرمزی و تورم مبتلا شود و این به عنوان یک نتیجه از کاهش جریان خون است. به علاوه بدن شما تمایل به تولید روغن و چربی کمتری از غدد چربی در زمستان دارد ، بنابراین پوست تان کمتر دچار مشکل می شود.

آب و هوای سرد می تواند برای قلب تان مفید باشد
آب و هوای سرد واقعا می تواند به عملکرد بهتر قلب تان بیانجامد، وقتی که  برای تمرینات زمستانی خود در خارج از منزل به سر می برید.آب و هوای سرد می تواند یک فعالیت جالب و چالش برانگیز را انجام دهد و قلب باید خون اکسیژن خورده بیشتری را پمپ کند تا نه تنها فعالیت را جبران کند بلکه از اینکه بدن به اندازه کافی برای حفظ تعادل و جلوگیری از خطرات افت دما گرم شده است، مطمئن شود.علاوه بر این، "ورزش در زمستان باعث تقویت عضلات قلب می شود".با این حال اگر بیماری قلبی دارید، هنگام ورزش در خارج از منزل در آب و هوای سرد، باید احتیاط کنید.



زمستان اغلب برای ما تداعی کننده بیماری سرمای شدید و گیر افتادن در برف و ... است اما شکی نیست که این فصل می تواند بر سلامتی ما اثر مثبتی بگذارد و به تقویت بدن کمک کند
ارسال شده در مورخه : يكشنبه، 13 اسفند ماه، 1396 توسط اسامه قادری  پرینت

مرتبط باموضوع :

 7 دلیل برای نوشیدن روزانه آب گرم  [ سه شنبه، 14 اسفند ماه، 1397 ] 3319 مشاهده
 فواید جعفری برای سلامتی  [ سه شنبه، 10 بهمن ماه، 1396 ] 2971 مشاهده
 دکتر خالد آذری را بیشتر بشناسیم  [ سه شنبه، 21 ارديبهشت ماه، 1395 ] 4215 مشاهده
 اضطرابتان را کنترل کنید  [ دوشنبه، 10 ارديبهشت ماه، 1397 ] 2548 مشاهده
 تغییر فصل و ویتامین درمانی  [ دوشنبه، 28 مهر ماه، 1399 ] 1848 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب
صفحات پيشنهادي
لينکدوني
پیامک

ســامـانه پیام کوتاه پینوس



ارسال خبر ، مقاله ، گزارش و ...



شماره همراه خود را برای عضویت در خبرنامه پیامکی وارد کنید