سه شنبه، 29 اسفند ماه، 1402

گوگل لنز در اختیار تمام کاربران اندرویدی

گوگل لنز (Google Lens) یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های نرم افزاری شرکت گوگل است که از سیستم بینایی رایانه‌ای و هوش مصنوعی قدرت می‌گیرد. تا حالا این قابلیت تنها بر روی گوشی های پیکسل موجود بود، اما حالا تمام کاربران اندروید به آن دسترسی پیدا کرده‌اند.

 


گوگل در نمایشگاه MWC 2018 هفته‌ی گذشته خود اعلام کرده بود که در آینده‌ای نزدیک قصد دارد گوگل لنز را در اختیار تمامی کاربران اندرویدی قرار دهد. لنز یک ابزار جستجوی تصویری است که پیشتر تنها مختص گوشی های پیکسل گوگل بود. گوگل حالا این ابزار سودمند را در اختیار تمامی گوشی های هوشمند اندرویدی قرار داده است که اپلیکیشن Google Photos بر روی آن‌ها نصب شده باشد.

گوگل لنز از یک سیستم بینایی رایانه‌ای قدرت می‌گیرد که به کاربران اجازه می‌دهد قسمتی از دوربین گوشی خود را بر روی شیئی در دنیای واقعی قرار داده و اطلاعات از آن کسب کنند. الگوریتم استفاده شده در این ابزار توسط هوش مصنوعی قدرت می‌گیرد که می‌تواند هر چیزی در دنیای واقعی را شناسایی کند.

این قابلیت می‌تواند برای ذخیره اطلاعات از یک کارت ویزیت و یا یک آدرس اینترنتی از روی یک پوستر تبلیغاتی خیابانی مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از آن می‌توانید حتی با یک شماره‌ی یادداشت شده بر روی یک کاغذ نیز توسط گوشی خود تماس بگیرید. لنز قادر به شناسایی نشانه‌ها و ارائه اطلاعات مختلفی نظیر کتاب‌ها، فیلم‌ها، هنر و غیره است. تنها کافیست دوربین گوشی را بر روی جلد کتاب‌ها، پوستر فیلم‌ها و غیره قرار دهید.

 
استفاده از گوگل لنز از طریق Google Photos

گوگل امروز تایید کرده که قابلیت لنز حالا در اختیار تمام گوشی های اندرویدی قرار گرفته است، اما باید حتما اپلیکیشن Google Photos بر روی آن‌ها نصب باشد. برخی دیوایس‌ها همچنین می‌توانند از طریق دستیار گوگل از لنز بهره‌مند شوند. در حال حاضر دستیار گوگل بر روی بسیاری از پرچمداران برندهای سامسونگ، ال جی، موتورولا، هواوی، سونی و نوکیا قرار گیرد. هم اکنون شما نیز می‌توانید با دانلود و نصب اپلیکیشن Google Photos از طریق این لینک به قابلیت Lens شرکت گوگل دسترسی پیدا کنید.



گوگل لنز (Google Lens) یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های نرم افزاری شرکت گوگل است که از سیستم بینایی رایانه‌ای و هوش مصنوعی قدرت می‌گیرد تا حالا این قابلیت تنها بر روی گوشی های پیکسل موجود بود اما حالا تمام کاربران اندروید به آن دسترسی پیدا کرده‌اند
ارسال شده در مورخه : پنجشنبه، 17 اسفند ماه، 1396 توسط اسامه قادری  پرینت

مرتبط باموضوع :

 درمان موهای زیرپوستی  [ يكشنبه، 8 مهر ماه، 1397 ] 2946 مشاهده
 پیش‌بینی محققان از زلزله تهران  [ سه شنبه، 21 آذر ماه، 1396 ] 3163 مشاهده
 عسل درمانی  [ دوشنبه، 27 تير ماه، 1390 ] 8860 مشاهده
 آمازون اکو  [ سه شنبه، 2 آبان ماه، 1396 ] 3388 مشاهده
 میگرن  [ دوشنبه، 31 مرداد ماه، 1401 ] 4947 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب
صفحات پيشنهادي
لينکدوني
پیامک

ســامـانه پیام کوتاه پینوس



ارسال خبر ، مقاله ، گزارش و ...



شماره همراه خود را برای عضویت در خبرنامه پیامکی وارد کنید