سه شنبه، 29 اسفند ماه، 1402

دوران نامزدی با چشمان باز

همانطور که نقاط مثبت نامزدمان می تواند دلیلی برای انتخابش باشد در عین حال نمی توانیم نقاط منفی را هم انکار کنیم همانطور که در مورد خودمان هم به هر حال نقاط منفی وجود دارد.



در دوره نامزدی و شناخت به چه موضوعاتی باید پرداخت و چه حد و مرزهایی را در این دوران باید رعایت کرد منظورم این است که اختلافاتی که در این مدت بوجود می آید را باید جدی گرفت یا گذشت کرد؟ 

شرایطی که در حال حاضر شما دارید تا حدی طبیعی است و ممکن است برای هر کسی که در شرف ازدواج باشد و در مرحله انتخاب همسر اتفاق بیافتد. 
اما اگر زودتر این سردرگمی را برای خودتان حل نکنید ممکن است هر روز برایتان بغرنج تر شود و بیشتر و بیشتر انتخاب برایتان سخت شود.
 
لذا توصیه بنده به شما این است که هر چه زودتر این مساله را با خودتان حل کنید. برای این منظور اول از همه لازم است که این باور را در خودتان اصلاح کنید و بپذیرید که به هر حال همه ما به عنوان انسان هم نقاط ضعفی داریم و هم نقاط قوتی و هیچ کس را نمی توانید پیدا کنید که همه ویژگی های مثبتی را که شما می خواهید داشته باشد.

همانطور که این نقاط مثبت می توانند برایمان دلیلی برای انتخاب فرد مقابل باشد در عین حال نمی توانیم نقاط منفی را هم انکار کنیم همانطور که در مورد خودمان هم به هر حال نقاط منفی وجود دارد.
 
اما آنچه که در انتخاب نهایی مهم است مد نظرتان باشد این است که با توجه به ملاک هایی که برای انتخاب همسر در نظر دارید اهمیت آنها برایتان چطور اولویت بندی شده اند و آیا این فرد حایز اولویت های اصلی شما هست که بتوانید نکات منفی را بخاطر داشتن این اولویت های مهم تر نادیده بگیرید؟

و اینکه در خودتان چقدر این توانمندی را می بینید که بتوانید با این ویژگی ها و خصلت های ایشان کنار بیایید؟

ورطه زندگی مشترک معمولا برای هر دو نفر شرایط رشد را ایجاد می کند بنابراین هم شما می توانید نقاط ضعفتان را در زندگی تغییر دهید هم ایشان. 

برای اینکه بتوانید از این سردرگمی در بیایید لازم است برای ملاک هایی که جهت انتخاب همسر دارید اولویت بندی هم داشته باشید.

دوران نامزدی برای آشنایی بیشتر بین شما هست و اگر بخواهید مسایل عاطفی را هم وارد آن کنید ممکن است مانعی برای شناخت منطقی شما از هم بشود و بیشتر درگیر این روابط عاشقانه شوید تا شناخت ویژگی های واقعی از هم.


 
یعنی از ویژگی های مطلوبی که مدنظرتان هست بررسی کنید ببینید کدام ها برایتان مهم تر است و کدام ها را می توانید در صورت بودن سایر ویژگی ها نادیده بگیرید و بعد انتخاب کنید. 

مدتی است که نامزد کرده ام ولی نمی دانم که چطور همسرم را بشناسم و تا چه حد می توانم با همسرم حرفای عاشقانه بزنم؟ در ضمن ما هنوز محرم نشده ایم و فقط صیغه خوانده ایم.

همانطور که خودتان هم به آن اشاره کردید این دوران برای آشنایی بیشتر بین شما هست و اگر بخواهید مسایل عاطفی را هم وارد آن کنید ممکن است مانعی برای شناخت منطقی شما از هم بشود و بیشتر درگیر این روابط عاشقانه شوید تا شناخت ویژگی های واقعی از هم. 

بنابراین بهتر است در این مدت زمان کمترین رابطه عاطفی را با هم داشته باشید و بیشتر سعی کنید با توجه به ملاک هایی که در مورد انتخاب همسرتان دارید این موارد را در ایشان در موقعیت های مختلف چه از طریق سوال و چه از طریق مشاهده رفتارها جستجو کنید.
 
شناخت شما لازم است در همه حیطه ها چه اجتماعی، چه شخصی، چه خصوصیات شخصیتی و خانوادگی باشد. سعی کنید این شناخت را از طریق جزء کردن ملاک هایی که دارید بدست آورید.
 
به عنوان مثال در مورد مسائل اعتقادی اگر ملاک ایمان برایتان مهم است بررسی کنید که از نظر شما انجام چه کارهایی نشان دهنده ایمان است آیا ایشان این کارها را در عمل انجام می دهد؟ به زمان خودش انجام می دهد و یا تاخیر دارد؟ 

انجام ندادن کدام اعمال برایتان در این مورد حساسیت برانگیز است؟ توقع دارید با انجام کدام فعالیتهای عبادی و فرهنگی با شما همراه شود و...

تمام ملاک هایی را که دارید لازم است به همین شکل ریز کنید و جزییاتشان را در مورد ایشان بسته به میزان جدیتی که این رابطه برایتان دارد مورد بررسی قرار دهید. 



همانطور که نقاط مثبت نامزدمان می تواند دلیلی برای انتخابش باشد در عین حال نمی توانیم نقاط منفی را هم انکار کنیم همانطور که در مورد خودمان هم به هر حال نقاط منفی وجود دارد
ارسال شده در مورخه : چهارشنبه، 22 فروردين ماه، 1397 توسط اسامه قادری  پرینت

مرتبط باموضوع :

 ارتباط نامشروع بین دختر وپسر  [ پنجشنبه، 22 خرداد ماه، 1393 ] 4926 مشاهده
 بیوگرافی اکرم حسن زاده + موناجات  [ دوشنبه، 9 بهمن ماه، 1391 ] 9952 مشاهده
 مـا را چـه شـده ؟  [ سه شنبه، 24 آبان ماه، 1390 ] 9442 مشاهده
 رهبری  [ دوشنبه، 21 دي ماه، 1394 ] 4412 مشاهده
 فریبندگی رسانه های اجتماعی  [ سه شنبه، 9 خرداد ماه، 1402 ] 4341 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب
صفحات پيشنهادي
لينکدوني
پیامک

ســامـانه پیام کوتاه پینوس



ارسال خبر ، مقاله ، گزارش و ...



شماره همراه خود را برای عضویت در خبرنامه پیامکی وارد کنید