سه شنبه، 29 اسفند ماه، 1402

پیمان دلسوز خبر رفتنت همه شهر را متاثر کرد

پایگاه تحلیلی خبری پاوه پرس؛ نوشتن برای کسی که بدون ریا و نام و نشانی برای مردم و شهرش دغدغه داشت و دلسوزی می کرد و خون دل می خورد آسان نیست



براستی چه دشوار است واژه ها را کنار هم گذاشتن و نام بردن از جوان خوش اخلاقی که مشکلات مردم و شهر همیشه دغدغه اش بود و صدافسوس اکنون در میان ما نیست.

به مددِ پاک دلی و سادگی و اخلاص در نوشته هایت دست به قلم می شویم و مروری می کنیم بر نوشته هایت، پیامهایت و تصاویرت تا بلکه انسانیت را مروری نموده و ماهم به سان تو برای دیگران دل بسوزانیم و دغدغه مشکلات مردم را داشته باشیم.

پیمان رشیدی بدون تردید یکی از شهروندان مسئولیت پذیری بود که بدون نام و نشان در قریب به اکثریت فعالیت های اجتماعی شهرستان نقش پویا و سازنده ای ایفا می کرد.اگرچه فعالیت های وی برای نام و نشان نبود و تنها به عنوان شهروندی مسئولیت پذیر و دغدغه مند مسائل را رصد می کرد و نه تنها به عنوان ناظر بلکه به عنوان نقش آفرین همواره تعالی و ترقی دیار را با تصاویر و یادداشت هایش پیگیری می کرد.

وی به سان بعضی ها صرفا با سخن گفتن به نقد و نقادی نمی پرداخت و برای اهدافش هزینه می کرد، به عنوان نمونه کوچکی: کاک پیمان رشیدی تمامی حاضرین در مراسم “قلیان ها را به گلدان تبدیل کنیم” که توسط ژیانه وه برگزار شد و بازتاب کشوری داشت را با بستنی و نوشیدنی میهمان کرد تا به سهم خود در این هدف متعالی نقشی داشته باشد.

پیمان عزیز از کسادی بازار گفت و برایمان عکس فرستاد تا مسئولین فکری برای این بازار خلوت و کساد کنند، به تناوب عکس های زیبایی در فصول مختلف از جاذبه های این دیار برایمان ارسال می کرد با این هدف که این زیبایی بیشتر شناخته شود تا بلکه با جذب گردشگران بیشتر، بازار شهر کمی رونق بگیرد.

وی با جملات و تصاویرش به همه ما درس انسانیت می داد و همه را به رعایت این صفت بزرگ دعوت می نمود. خوش رویی، خوش اخلاقی و صداقت از صفات بارزش بود و همیشه با مطالبش ما را از ریا و چاپلوسی برحذر می داشت.

مرحوم رشیدی از اولین کسانی بود که برای تعلیق فعالیت پاوه پرس قلم فرسایی کرد و خاموشی پاوه پرس را خاموشی این شهر دانست. وی به خوبی از تاثیرگذاری مثبت رسانه ها آگاه بود و بارها و بارها برای مدیرمسئول و خبرنگار پاوه پرس پیام نوشت و تماس گرفت و حضوری صحبت کرد و دست به قلم شد تا بلکه تعلیق فعالیتهای پاوه پرس به تعطیلی نینجامد و این رسانه دوباره آغاز بکار کند.

هیچ گاه فراموش نمی کنیم که این جوان دلسوز تا پاسی از شب بیدار ماند و دست نوشته هایش را برایمان فرستاد و گفت من این یادداشت را برای سایتهای شهرستان ارسال میکنم تا منتشر کنند و انتظار دارم پس از انتشار آن دوباره پاوه پرس شروع بکار کند. فعالیت پاوه پرس که هیچ منفعت شخصی برای پیمان عزیز نداشت اما اصرار داشت و معتقد بود که: شما حقی بر گردن این مردم دارید…

او با یادداشت هایی به تعصب و خویشاوندسالاری در شورای شهر نه گفت، زنگ خطر اعتیاد را در پاوه با جملاتی ساده و ما گهربار به صدا درآورد، با اخلاص توصیه کرد چاپلوسی و ریا را از درون خود بیرون کینم و ما را به یاد بهشت زیبا و نزدیک خداوند و دوزخ کوچک و دورش انداخت.

پیمان رشیدی هم و غم خویش را معطوف به گردشگری و شناسایی جاذبه های گردشگری پاوه نمود، وی با تنی چند از همشهریان هسته ای را شکل دادند تا با جمع آوری کمک های مردمی و تبلیغ در کانال های تلگرامی نام این دیار بیشتر از پیش در فضای مجازی کشور ترویج و تبلیغ نمایند.

یکی از مشکلات پاوه محدودیت فضاهای ارتباط جمعی است، کانون ها و مکان هایی برای تبادل افکار در فعالیت های اجتماعی به ندرت یافت می شود، وی نه تنها فضای فیزیکی این نشست ها (طبقه فوقانی کافه بستنی ژم) با فعالین اجتماعی شهر را تامین می نمود بلکه هزینه های پذیرایی را رایگان نیز در طبق اخلاص می نهاد.

وی یکی از افرادی بود که پیوسته با یادآوری نقاط حادثه خیز منطقه تلاش می کرد تا مسئولین شهرستان و استان را ترغیب به ورود در این موضوع کند تا با ایمن سازی جاده ها از جان باختن شهروندان این دیار و داغدار شدن خانواده ها جلوگیری کند، غافل از اینکه خود و “وانیا” فرزند دلبندش نیز به دست تقدیر به سرنوشت دغدغه ای مبتلا گردیدند که بارها بدان اذعان و تاکید نموده بود.

اگر به توده ی مردم در یک ساختار شهری بنگریم مشاهده می شود خیلی از افراد مسئولیت اجتماعی را تنها در قبال خانواده ی خویش هزینه می کنند و کاری به دیگران ندارند، اما جمعی نیز وجود دارند که دگراندیش اند و آسایش و رفاه دیگران را دغدغه ی خویش می پندارند، اینها به خودی خود دارای پایگاه اجتماعی اند و همین نیز سبب می گردد اگر اتفاق ناگواری برای این افراد روی دهد کل جامعه تحت تاثیر قرار گیرد همچنانکه امروز مردم پاوه داغدار از دست دادن فرزندان صالح خویش اند.

در خاتمه حادثه ی تاسف برانگیز فوت این شهروند مسئولویت پذیر و فرزند دلبندشان را به مردم پاوه بلاخص خانواده وبستگان گرامی آن مرحوم تسلیت عرض نموده وبرای این عزیزان سفر کرده فردوس برین و علو درجات را از خداوند متعال مسالت می نمائیم.

منبع : پایگاه خبری پاوه پرس



پایگاه تحلیلی خبری پاوه پرس نوشتن برای کسی که بدون ریا و نام و نشانی برای مردم و شهرش دغدغه داشت و دلسوزی می کرد و خون دل می خورد آسان نیست
ارسال شده در مورخه : چهارشنبه، 4 مهر ماه، 1397 توسط اسامه قادری  پرینت

مرتبط باموضوع :

 سکوت تهران، اعتراض واشنگتن  [ يكشنبه، 25 شهريور ماه، 1397 ] 2052 مشاهده
 برخورد شهاب سنگ با بیجار  [ شنبه، 10 مرداد ماه، 1394 ] 3503 مشاهده
 شهادت دو دانشجو به دست کودتاگران مصر  [ چهارشنبه، 20 آذر ماه، 1392 ] 4919 مشاهده
 چرا عارف، چرا لاریجانی؟  [ سه شنبه، 21 ارديبهشت ماه، 1395 ] 3508 مشاهده
 جدیدترین قیمت‌ تبلت در بازار+جدول  [ يكشنبه، 6 بهمن ماه، 1392 ] 4177 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب
صفحات پيشنهادي
لينکدوني
پیامک

ســامـانه پیام کوتاه پینوس



ارسال خبر ، مقاله ، گزارش و ...



شماره همراه خود را برای عضویت در خبرنامه پیامکی وارد کنید