سه شنبه، 29 اسفند ماه، 1402

10 راز کلیدی برای ازدواج موفق

نویسنده : هدی سادات پاک نهاد / زوج های خوشبخت و موفق وجود دارند اما بی عیب و نقص نه! در واقع رمز و رازی در ازدواج زوج های خوشبخت وجود دارد که باعث شده است ازدواج موفق و پایداری داشته باشند که ما در این مقاله به 10 راز کلیدی همسران موفق می پردازیم.



ازدواج موفق، خوشبختی، همسر، شریک زندگی، شنونده، موفقیت، طلاق، مسئولیت پذیری، روابط جنسی، عصبانیت، خانواده ایرانی، ازدواج و خانواده

اینکه انتظار داشته باشید همسرتان کامل و بی‌نقص باشد انتظار نابه جایی است؛ ازدواج مانند کار و عملی است که برای به دست آوردن پاداش آن باید تلاش کرد پس طبیعی است این تلاش برای رسیدن به یک ازدواج موفق صدچندان بیشتر باشد.
در نظرسنجی موسسه امریکایی  GfK Roper از چند زوج‌ خوشبخت خواسته شد تا کلید موفقیت یک ازدواج موفق را بازگو کنند.  آنان به 10 نکته کلیدی در این مورداشاره کردند:

 

1-مستقل باشید

یکی از کلیدهای ازدواج موفق مستقل شدن است. همسران باید زمان‌هایی را به خود اختصاص دهند. عزم و توانایی  مستقل شدن شما را  قوی‌تر، سالم‌تر و جذاب‌تر می‌کند و باعث موفق تر شدن در زندگی زناشویی می‌شود.
 

2-یک شنونده خوب باشید

زن و مرد در زندگی مشترک باید نسبت به یکدیگر شنونده خوبی باشند. اما تاکید ما در این مسئله بیشتر بر روی مردان است. مردان باید بدانند که شریک زندگی‌شان به گوش کردن حرف‌ها نیاز دارد. گوش دادن فعالانه به آنچه همسرتان می‌گوید و نگاه کردن به او درحالی‌که صحبت می‌کند یکی از کلیدهای موفقیت در زندگی است.

 

3-در هر چیزی موافقت نکنید

در این نظرسنجی اکثر زوج‌ها معتقد بودند که اختلاف‌نظر بین دو طرف طبیعی است و این تفاوت سلیقه‌ها باعث می‌شود  زوج‌های موفق و دوست‌داشتنی به دیدگاه یکدیگر احترام بگذارند و نظراتشان را به یکدیگر نزدیک کنند.
 

4- یکدیگر را بپذیرید

یکی از مهم‌ترین قاتلان ارتباطی، عدم پذیرش است. با خیال تغییر دادن همدیگر وارد زندگی مشترک نشوید. پیش از ازدواج ویژگی های مثبت طرف مقابل را بشناسید و روی آنها تمرکز کنید. بعد از ازدواج تغییر دادن سخت و در برخی موارد غیر ممکن است.
 

5-مسئولیت‌پذیر باشید

مسئولیت‌پذیری یکی از اسرار ازدواج موفق است. هنگامی‌که شما در یک پروژه شرکت می‌کنید، مسئول موفقیت و شکست آن پروژه هستید، در ازدواج هم این‌گونه است؛ شما و شریک زندگی خود زمانی که اختلاف‌نظر دارید یا درباره تصمیمی بحث می‌کنید زوجین باید بتوانند هنگام بحث و اختلاف نظر درباره یک تصمیم، مسئولیت کارهای خود را برعهده بگیرند. 
 

6- زمان‌هایی صرفاً برای باهم بودن

 این نکته بیشتر در میان زوج‌هایی که مدتی از ازدواجشان گذشته است، نادیده گرفته‌ می شود. این در حالی است که گذراندن زمان‌هایی از روز با همسر  و تعریف پروژه های مشترک با یکدیگر باعث تقویت پیوند زوجین می‌شود لذا در زمان‌های که باهم هستید تلفن همراه خود را خاموش‌کنید تا از حواس‌پرتی دور شوید؛ با یکدیگر فیلم تماشا کنید یا با هم به پیاده‌روی یا کوهنوردی بروید و سعی کنید برای یکدیگر مفید و مثبت باشید.
 

7-روابط جنسی را حفظ کنید

رابطه جنسی برای ازدواج سالم بسیار مهم است. درمانگران بر روی رابطه جنسی تأکیددارند و معتقدند که رابطه جنسی در هر شرایطی حتی زمانی که شما خلق و خوبی مناسبی ندارید هم باید به‌طور منظم انجام شود. رابطه جنسی اثرات ضدافسردگی دارد و در اوج لذت جنسی شما سروتونین آزاد می‌کنید که یک ناقل عصبی بوده و در تنظیم خلق‌وخوی شما و احساس خوشحالی و شادی اثربخش است لذا  ما پیشنهاد می‌کنیم که روابط زناشویی خود را با ابراز علایق جنسی و اضافه کردن هرگونه روابط فانتزی، هیجان‌انگیز کنید.
 

8-هرگز از کلمه طلاق استفاده نکنید

گاهی کلمه طلاق و صحبت کردن از جدایی به عنوان یک مکانیزم تهدیدی استفاده می شود اما باید بدانید که تهدید یک استراتژی بالغانه برای حل مشکلات نیست؛ پس این کار را نکنید.
 

9- یک نگرش قدردانی داشته باشید

 قدردانی به نفع هر دو طرف است. تشکر کردن از یکدیگر باعث بهبود و تقویت روابط می‌شود. 
 

10-هنگام عصبانیت سکوت کنید

 در زمان اختلاف نظر با همسرتان ممکن است عصبانی شوید. هنگامی‌که عصبانی هستید هرگز پاسخ طرف مقابلتان را ندهید و سعی کنید خودتان را از آن فضا دور کنید. کلمه مناسبی که هر فردی در چنین مواقعی می‌تواند از آن استفاده کند این است که بگوید:" فعلاً عصبانی هستم و نمی‌توانم صحبت کنم." هدفتان همیشه این باشد که در آرامش با همسرتان ارتباط برقرار کنید.

زوج‌های خوشبخت از این راهنمایی‌های ازدواج موفق پیروی می‌کنند و شما هم می‌توانید این نکات را برای داشتن یک زندگی موفق، دنبال کنید. 

 


منبع: 1- تر جمه شده از مقاله " 15 Key Secrets To A Successful Marriage" که در سایت www.marriage.com منتشره شده است .
2- ترجمه شده از مقاله " 11 Expert Tips for a Better Marriage" که در سایت https://salt1065.com منتشر شده است.


نویسنده هدی سادات پاک نهاد زوج های خوشبخت و موفق وجود دارند اما بی عیب و نقص نه در واقع رمز و رازی در ازدواج زوج های خوشبخت وجود دارد که باعث شده است ازدواج موفق و پایداری داشته باشند که ما در این مقاله به 10 راز کلیدی همسران موفق می پردازیم
ارسال شده در مورخه : شنبه، 21 مرداد ماه، 1402 توسط اسامه قادری  پرینت

مرتبط باموضوع :

 کم‌کاری تیروئید و غذاهای مضر برای آن  [ سه شنبه، 23 آذر ماه، 1400 ] 1727 مشاهده
 یک دنیا فاصله بین زنان و مردان!  [ شنبه، 7 بهمن ماه، 1396 ] 2960 مشاهده
 چگونه زبان کودکان را باز کنیم ؟  [ دوشنبه، 20 فروردين ماه، 1397 ] 3071 مشاهده
 نگاهی به علل تجرد دختران  [ پنجشنبه، 30 شهريور ماه، 1402 ] 6253 مشاهده
 حکم پرداختن زنان به ورزش ازدیدگاه اسلام  [ پنجشنبه، 1 اسفند ماه، 1392 ] 7891 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب
صفحات پيشنهادي
لينکدوني
پیامک

ســامـانه پیام کوتاه پینوس



ارسال خبر ، مقاله ، گزارش و ...



شماره همراه خود را برای عضویت در خبرنامه پیامکی وارد کنید