سه شنبه، 29 اسفند ماه، 1402

کم‌هزینه و لاکچری باشیم!

نویسنده : هدی سادات پاک نهاد / کمتر از 15 روز تا آغاز سال جدید فرصت باقی‌مانده و مردم در هیاهوی خرید لباس، آجیل و غیره به سر می‌برند اگر از پذیرایی‌های سنتی و همیشگی نوروز خسته شدید و دنبال راه‌حل‌های جدید و البته کم‌هزینه هستید این گزارش را دنبال کنید:



چندین سال است پذیرایی از مهمان به‌صرف میوه، به‌رسم و رسوم تبدیل‌شده است؛ برخی با گذاشتن 4،3 و یا 5 رقم میوه در ظرف‌های پیش‌دستی و برخی با گرفتن ظرف میوه جلوی مهمان از آنها پذیرایی می‌کنند. حتی اگر خودتان مهمان نوروزی باشید تردید در خوردن میوه را تجربه کرده اید. نمی دانید باید این همه میوه های بزرگ را بخورید یا کلا قید ظرف میوه را بزنید! اما خوب است در سال جدید با ایده جدید و متفاوتی از مهمانان خود پذیرایی کنید.
شما اگر بخواهید 20 نفر مهمان را با میوه پذیرایی کنید دو راه را انتخاب می‌کنید: یا به تعداد افراد میوه می‌خرید و یا به‌گونه‌ای میوه تهیه می‌کنید که ظرف میوه‌خوری پر شود؛ اما ما برای عید امسالتان ایده‌های متفاوت، لاکچری، شیک و مقرون‌به‌صرفه‌ای را تدارک دیده‌ایم تا با سه الی چهار رقمِ یک کیلویی میوه، بتوانید به نحو احسن از 20 نفر مهمان پذیرایی کنید؛ پس با به‌کارگیری ایده‌های زیر کدبانوگری خود را به نمایش بگذارید و درعین‌حال پذیرایی متفاوتی را از مهمانانتان رقم بزنید:

کوکتل یا میکس میوه

حتماً برای شما اتفاق افتاده است که به یک مهمانی بروید و دلتان بخواهد همه میوه‌هایتان را بخورید اما نه رویتان می‌شود که چنین کاری بکنید و نه حوصله میوه پوست کندن دارید. میکس میوه یکی از دسرهای فوق‌العاده خوش‌مزه‌ و شیکی است که هم به نفع جیب میزبان است و هم شکم مهمان!

سالاد میوه،میکس میوه، کوکتل میوه، میوه، عید

شما با این روش می‌توانید با چهار رقم میوه (از هرکدام یک کیلو)، 15الی 20 نفر از مهمانانتان را به نحو احسن پذیرایی کنید.
مواد لازم برای تهیه این کوکتل: کیوی، نارنگی یا پرتقال، سیب، موز، پودر وانیل، عسل و لیموترش یا آب‌لیمو.
این میوه‌ها را در ظرفی به‌صورت نگینی خردکنید؛ سپس 5/1 لیوان آب را در ظرفی بریزید و روی اجاق‌گاز قرار دهید؛ بعد از به جوش آمدن آب، یک الی دو قاشق غذاخوری عسل+ نصف قاشق چایی‌خوری پودر وانیل+ یک قاشق چای‌خوری آب‌لیمو را داخل آب بریزید و هم بزنید. بعد از چند دقیقه زیر اجاق‌گاز را خاموش‌کنید و اجازه دهید تا شربت خنک شود؛ سپس آن را روی کوکتل میوه بریزید و با ریختن میکس میوه در ظرف‌های پایه‌دار زیبا از مهمانتان پذیرایی کنید.

یکی از نکات مثبت این روش این است که می‌توانید این میوه‌ها را از قبل در ظرفِ درداری نگه‌داری کنید چراکه مایع شربت باعث می‌شود که میوه‌ها سیاه نشوند و مانند روز اول‌تر و تازه بمانند.

 

 تزیین میوه با سیخ چوبی

استفاده از سیخ چوبی در میوه‌آرایی یکی از جدیدترین ایده‌ها محسوب می‌شود که به‌راحتی و باکمی ابتکار و خلاقیت انجام می‌شود. این روش انتخاب مناسبی برای پذیرایی از مهمانان نوروزی است. برای استفاده از این روش می‌توانید از انواع میوه‌ها استفاده کنید. آنچه در این نوع تزیین میوه اهمیت زیادی دارد، توجه به رنگ میوه‌ها است؛ سعی کنید از کنار هم قرار دادن میوه‌های هم‌رنگ مثل نارنگی و پرتقال یا سیب و موز اجتناب کنید تا تزیینات شما جلوه و زیبایی بیشتری داشته باشد. همچنین می‌توانید باحوصله و سر فرصت میوه‌ها را با استفاده از قالب به شکل‌های مختلفی همچون ستاره، قلب، ماه و... دربیاورید و سپس به سیخ بکشید.

میوه به سخ کشیده شده، سیخ میوه، میوه

توجه داشته باشید از این روش زمانی استفاده می‌شود که آمادگی قبلی از آمدن مهمانتان داشته باشید چراکه ازآنجایی‌که در این ایده از شربت خاصی استفاده نمی‌شود ممکن است پوست کندن و آماده گذاشتن میوه‌هایی مثل موز و سیب باعث تغییر رنگ شود.
 

ژله میوه

یکی از انواع دسرهای خوشمزه و پرطرفدار ژله است که شما می‌توانید با استفاده از میوه‌های فصل ژله خوش‌طعمی را برای مهمانی‌های عید تهیه کنید. ترکیب ژله با میوه می‌تواند جایگزین مناسب، شیک و مقرون‌به‌صرفه‌ای به‌جای گذاشتن میوه در پیش‌دستی باشد.

شاید بگویید ژله دسر است و باید سر سفره غذا یا بعد از غذا آورده شود اما این خلاقیت شما است که با تزیین‌های زیبا آن را مناسب برای پذیرایی اولیه و به‌جای میوه قرار دهید، مثلاً شما می‌توانید دسر ژله را در پوستِ میوه‌های مختلفی تهیه کنید و با قرار دادن در ظرف‌های زیبا از مهمانتان پذیرایی کنید:

ژله دورنگ داخل پوست پرتقال
برای تهیه ژله میوه داخل پوست پرتقال، ابتدا آن را از وسط نصف کرده و آب آن را بگیرید؛ سپس محتویات داخل آن را دربیاورید و ژله پرتقال را آماده کنید؛ بعد از خنک شدن ژله، آن را داخل پوست پرتقال بریزید واجازه دهید ژله سفت شود سپس آن را از وسط برش بزیند.

ژله داخل پوست پرتقال، پرتقال، ژله میوه ای، ژله

ژله موزی
ابتدا به پوست موزها برش طولی می‌دهیم و محتویات داخل آن را خارج می‌کنید و دورتادور پوست موز را با چسب نوار یا سلیفون می‌پوشانید. مقداری کمی از بالای پوست موز را برش می‌زنید تا بتوانید ژله را داخل آن بریزید.

بعد از قرار دادن ژله در یخچال و بسته شدن آن، چسب‌ها را از پوست موز جدا می‌کنید و با این موزهای ژله‌ای، مهمانتان را شگفت‌زده می‌کنید.

ژله، موز، ژله موزی، میوه

 نکته مثبت استفاده از این روش این است که از قبل درست کردن ژله میوه مشکلی را ایجاد نمی‌کند لذا شما با این ایده می‌توانید خلاقیت به خرج دهید و از مهمانان سرزده‌تان پذیرایی کنید.
 

تارت میوه

تارت میوه یکی دیگر از روش‌ها مجلسی برای پذیرایی از مهمان است که شما می‌توانید این روش را جایگزین دیگری برای میوه قرار دهید.
برای تهیه تارت های میوه می‌توانید قالب‌های آماده آن را از شیرینی فروشی تهیه کنید و شما تنها زحمت محتویات داخل آن را بکشید.

تارت میوه، میوه

طرز تهیه مواد داخل تارت میوه
مواد لازم: خامه، پنیر خامه‌ای، شکر، پودر وانیل
خامه را در یک ظرف بریزید و خوب با همزن هم بزنید تا خامه غلیظ شود. پنیر خامه‌ای را هم در ظرفی دیگر هم بزنید. سپس شکر و عصاره وانیل را اضافه کنید و دوباره هم بزنید. در این مرحله خامه‌ای را که از قبل آماده کرده‌اید به مواد اضافه کنید و خوب مخلوط‌کنید تا یکدست شود. سپس این مواد را داخل پایه‌های تارت بریزید و روی آن را با تکه‌ای از میوه‌های مختلف تزیین کنید.

تارت میوه ازجمله روش‌هایی است که می‌تواند به‌عنوان شیرینی و میوه مورداستفاده قرار بگیرد و مهمانان هم از خوردن آنها نهایت لذت را ببرند.



نویسنده هدی سادات پاک نهاد کمتر از 15 روز تا آغاز سال جدید فرصت باقی‌مانده و مردم در هیاهوی خرید لباس آجیل و غیره به سر می‌برند اگر از پذیرایی‌های سنتی و همیشگی نوروز خسته شدید و دنبال راه‌حل‌های جدید و البته کم‌هزینه هستید این گزارش را دنبال کنید
ارسال شده در مورخه : شنبه، 18 اسفند ماه، 1397 توسط اسامه قادری  پرینت

مرتبط باموضوع :

 پشت صحنه‌ی لوازم آرایش دختر شما!  [ جمعه، 23 آبان ماه، 1393 ] 4603 مشاهده
 گامی به سوی مثبت اندیشی  [ شنبه، 27 ارديبهشت ماه، 1393 ] 5149 مشاهده
 حريم امن و شادي براي خانواده‌تان بسازيد  [ چهارشنبه، 15 مهر ماه، 1394 ] 4528 مشاهده
 ای کاش میدانستی دخترم .....  [ شنبه، 19 مرداد ماه، 1392 ] 6835 مشاهده
 گوهر خلقت  [ پنجشنبه، 4 فروردين ماه، 1390 ] 8254 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب
صفحات پيشنهادي
لينکدوني
پیامک

ســامـانه پیام کوتاه پینوس



ارسال خبر ، مقاله ، گزارش و ...



شماره همراه خود را برای عضویت در خبرنامه پیامکی وارد کنید