سه شنبه، 29 اسفند ماه، 1402

تخت جمشید و پاسارگاد پس از سیلاب

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: بارش شدید باران و سیلاب در شیراز، خسارتی به تخت جمشید وارد نکرده است.



به گزارش ایسنا، تخت جمشید یکی از شناخته شده ترین آثار تاریخی ایران در جهان است که حدود هفت سال پیش از نفوذ آب باران در قسمتهای مختلف این سازه تاریخی و ایجاد رطوبت‌های شدید که باعث متلاشی شدن سنگ‌های ۲۵۰۰ ساله این بنا شده بود، گزارش‌هایی داده شد. در آن مقطع نبود راهکارهای اجرایی و مناسب برای هدایت آب باران در تخت جمشید، اصلی ترین عامل ایجاد سیلاب و متلاشی شدن سنگ‌های تاریخی اعلام شد. با این وجود مصیب امیری گفت که بارش شدید بارانِ پنجم فروردین ماه، به این اثر تاریخی با اهمیت، آسیبی وارد نکرده است. او اظهار کرد: عملیات تخلیه آب و هدایت آن به سمت کانال‌های دفع آب، صاف کردن شن‌ها و بازسازی مسیر گذر بازدیدکنندگان پس از بارش شدید باران از ظهر روز دوشنبه توسط تیم حفاظت و مرمت میراث جهانی تخت جمشید آغاز شد. این تصاویر پس از بارش شدید باران، بعدازظهر روز دوشنبه پنجم فروردین از تخت جمشید گرفته شده است

 
.:: پینوس ::..:: پینوس ::.

 
 
.:: پینوس ::..:: پینوس ::..:: پینوس ::.

 
 
.:: پینوس ::.

 
 
.:: پینوس ::.

 
 
.:: پینوس ::.

 
 
.:: پینوس ::.

 
 
.:: پینوس ::.

بارش شدید باران در پنجمین روز از آغاز سال ۹۸، سبب طغیان رودخانه در شیراز و وقوع سیل شد که بر اثر آن ۱۹ نفر (تا این لحظه) جان خود را از دست داده اند.
آثار تاریخی شیراز پس از سیل 
سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با انتشار تصاویری از دروازه قرآن، دیگر آثار تاریخی و وضعیت اسکان مسافران در شیراز، از عادی شدن شرایط پس از وقوع سیل خبر داده است. به گزارش ایسنا، پس از انتشار تصاویری از آب گرفتگی بازار وکیل شیراز و دروازه قرآن و اظهارات مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در تأیید محاصره برخی آثار تاریخی همچون حمام وکیل، حافظیه و سعدیه در سیلاب، هنوز گزارشی از میزان آسیب‌های احتمالی به این آثار ارائه نشده است، اما سازمان میراث فرهنگی ساعاتی پیش با انتشار تصاویری از تخت جمشید، دروازه قرآن و حافظه، شرایط شیراز را عادی نشان داده است.

 
.:: پینوس ::.

 

 
.:: پینوس ::.

 

 
.:: پینوس ::.

 

 
.:: پینوس ::.
 
.:: پینوس ::.

مکانی که تولیت شاهچراغ برای اسکان مسافران آماده کرده است
با وقوع بارندگی سیل آسا پیش از ظهر دوشنبه ۵ فروردین در شیراز، اختلال شدید تردد در محور ورودی دروازه قرآن ایجاد شد و تصادف زنجیره‌ای به وقوع پیوست و سیلاب تعداد زیادی از خودرو مسافران و شهروندان را با خود برد. آخرین گزارش سخنگوی سازمان امداد و نجات حاکی از این است که سیل شیراز، ۱۷ قربانی و ۷۴ مصدوم داشته است.



مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت بارش شدید باران و سیلاب در شیراز خسارتی به تخت جمشید وارد نکرده است
ارسال شده در مورخه : چهارشنبه، 7 فروردين ماه، 1398 توسط اسامه قادری  پرینت

مرتبط باموضوع :

 نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی پاوه  [ چهارشنبه، 5 فروردين ماه، 1394 ] 6008 مشاهده
 باغ از نگاه دوربین ...  [ شنبه، 10 مرداد ماه، 1394 ] 4713 مشاهده
 اردوغان زیر تابوت قربانیان کودتا  [ سه شنبه، 29 تير ماه، 1395 ] 4695 مشاهده
 گزارش تصویری پاوه و هورامان  [ پنجشنبه، 28 آذر ماه، 1392 ] 5082 مشاهده
 گزارش مراسم تقدیر از پذیرفته شدگان کنکور 1391  [ يكشنبه، 26 شهريور ماه، 1391 ] 10491 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب
صفحات پيشنهادي
لينکدوني
پیامک

ســامـانه پیام کوتاه پینوس



ارسال خبر ، مقاله ، گزارش و ...



شماره همراه خود را برای عضویت در خبرنامه پیامکی وارد کنید