سه شنبه، 29 اسفند ماه، 1402

میوه‌های چربی سوز

نویسنده : زینب حکیمی / سیب به طور کلی یک منبع عالی از فیبر محلول است که در معده شما به شکل ژله مانند تبدیل می‌شود و به شما کمک می‌کند برای مدت بیشتری احساس سیری کنید.



 هر بار که شما 10 گرم فیبر محلول بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه می‌کنید، چربی شکم در طی یک دوره پنج ساله به میزان 3.7 درصد کاهش می‌یابد.

 

سیب و کاهش وزن

 

کاهش وزن کار آسانی نیست. بدن ما چربی را، برای روزهای گرسنگی، در خود ذخیره می‌کند؛ اما میلیون‌ها نفر از ما بیش از آن‌که نیاز داشته باشیم، غذا می‌خوریم و در نتیجه ذخیره چربی بالایی در بدن خود داریم. 
برای کاهش این چربی‌های اضافی باید کمتر از کالری که می‌سوزانیم، غذا بخوریم. خوشبختانه، علاوه بر محدود کردن میزان کالری، چند چیز دیگر وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانیم میزان کاهش وزنمان را، آن‌هم به روشی سالم، افزایش دهیم. چندین بررسی نشان داده است که میوه‌های حاوی آنتی‌اکسیدان آنتوسیانین (فلاوونوئید) بر کاهش وزن اثر افزایشی دارد. می‌توان میوه‌های غنی از آنتوسیانین را به راحتی تشخیص داد زیرا آن‌ها دارای سایه‌ای از رنگ‌های قرمز یا بنفش هستند. در اینجا به هفت نوع از این میوه‌ها اشاره می‌کنیم:

 

1. آلبالو

برای زمانی که قصد کاهش وزن دارید، آلبالو یک میوه خارق‌العاده است. با آزمایشی که بر روی موش‌ها انجام شد و شامل یک دوره 12 هفته‌ای بود، مشخص گردید موش‌هایی که از آلبالو تغذیه شده بودند، نسبت به آن‌هایی که از یک رژیم غذایی به اصطلاح غربی استفاده کرده بودند، به میزان 9 درصد چربی شکمی بیشتری را از دست دادند. گیلاس و آلبالو همچنین عملکرد ژن‌های چربی در این حیوانات را تغییر دادند.
آلبالو بر روی سلامت قلب و کاهش التهاب نیز اثرگذار است و این، آن را به یک انتخاب عالی تبدیل کرده است.

با وجود داشتن طعمی شیرین، گلابی عمدتاً شامل آب و فیبر است، دو چیز که واقعاً به کاهش وزن کمک می‌کنند و شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارند، با وجود اینکه هر 100 گرم از گلابی تنها 56 کالری دارد! فیبر موجود در این میوه همچنین به هضم سالم کمک می‌کند، به طوری که احساس نفخ نمی‌کنید

 

2. انواع توت‌ها

این یک خبر خوب است، زیرا شما هرگز از خوردن توت‌ها در انواع مختلف خسته نخواهید شد. میوه‌هایی که در این گروه قرار می‌گیرند مملو از پلی‌فنول‌های سالم هستند که نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کنند، بلکه از تشکیل چربی نیز جلوگیری خواهند کرد. در مطالعه‌ای مشخص شد موش‌هایی که روزانه سه وعده توت و یا پودر آن را مصرف کردند، تشکیل چربی در بدنشان تا 73 درصد کاهش پیدا کرده است.
انواع توت‌ها را می‌توانید به ماست و سالادتان اضافه کرده و یا آن‌ها را خشک کرده و یا به صورت پودر درآورید. با این همه گزینه، اضافه کردن این میوه‌ها به وعده‌های غذایی‌تان کار سختی نخواهد بود.

 

3. هندوانه

شاید بسیاری از ما به دلیل آن‌که فکر می‌کنیم هندوانه تنها از قند و آب تشکیل شده، از خوردن آن اجتناب می‌کنیم؛ اما این میوه واقعاً یک گزینه کاملاً سالم است. مصرف هندوانه می‌تواند میزان انباشت چربی در بدن را کاهش داده و به منظور سوزاندن بهتر چربی‌ها، آن‌ها را تغییر دهد. 
آب هندوانه، نیز باعث کاهش درد عضلانی پس از تمرینات ورزشی می‌شود. این میوه تابستانی تا مدت‌ها در دسترس ما است، پس به راحتی می‌توانیم از فواید آن بهره‌مند شویم.

 

4. گریپ‌فروت یاقوتی رنگ

این میوه، یک انتخاب عالی برای کاهش چربی شکمی و سطح کلسترول خون است. در واقع، شرکت‌کنندگان در یک مطالعه شش هفته‌ای، که با هر وعده‌غذایی‌شان گریپ‌فروت مصرف کرده بودند، سایز دور کمرشان به طور میانگین 1 اینچ (2.5 سانتی‌متر) کاهش پیدا کرد. محققان بر این باورند که دلیل این امر ترکیبی از مواد شیمیایی گیاهی قوی و ویتامین C است که در این میوه از خانواده مرکبات وجود دارد.
می‌توانید به راحتی گریپ‌فروت را به دو نیم تقسیم کرده و با کمک یک قاشق، از آب آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید از آب این میوه به عنوان یک‌ترشی طعم‌دهنده برای سالادها کمک بگیرید.

 

5. سیب صورتی

سیب به طور کلی یک منبع عالی از فیبر محلول است که در معده شما به شکل ژله مانند تبدیل می‌شود و به شما کمک می‌کند برای مدت بیشتری احساس سیری کنید. هر بار که شما 10 گرم فیبر محلول بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه می‌کنید، چربی شکم در طی یک دوره پنج ساله به میزان 3.7 درصد کاهش می‌یابد.
این بدان معنی است که سیب‌ها می‌توانند در کاهش وزن شما، با کاهش میل به غذا دخیل باشند. همچنین کمک می‌کنند که در سال‌های آینده نیز تناسب اندام داشته باشید. سیب بانوی صورتی، نوعی سیب پیوندی، دارای بیشترین آنتی‌اکسیدان‌های فلاونوئید هستند، که آن‌ها را در رأس بسیاری از انواع مختلف سیب که بر کاهش وزن اثرگذارند، قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید

 

15 چربی سوز خوشمزه

 

کاهش وزن با غذاهایی که مثل کوره چربی می‌سوزانند

6. شلیل، هلو و آلو

این خانواده از میوه‌ها (میوه‌های سنگی) برای جلوگیری از سندرم متابولیک شناخته شده است، که نام یک گروه از عوامل خطر مرتبط با چاقی و یا بیماری‌های مرتبط با چاقی است. دیابت نمونه اولیه اختلال متابولیک است و چربی شکمی یک عامل خطر جدی برای آن محسوب می‌شود.
این گروه از میوه‌ها، حاوی ترکیبات فنلی بالایی هستند که نقش مهمی در رفتار ژن‌های چربی دارند. آن‌ها همچنین از نظر میزان قند پایین‌تر از بسیاری از میوه‌های دیگر قرار دارند که برای افرادی که رژیم می‌گیرند یک گزینه ایده‌آل است.

 

7. گلابی

با وجود داشتن طعمی شیرین، گلابی عمدتاً شامل آب و فیبر است، دو چیز که واقعاً به کاهش وزن کمک می‌کنند و شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارند، با وجود اینکه هر 100 گرم از گلابی تنها 56 کالری دارد! فیبر موجود در این میوه همچنین به هضم سالم کمک می‌کند، به طوری که احساس نفخ نمی‌کنید.
به عنوان یک هدیه، ویتامین C و ویتامین A موجود در گلابی از آسیب رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنند و التهاب را کاهش می‌دهند. این کار به شما کمک می‌کند که جوان‌تر به نظر برسید و به طور کلی احساس بهتری داشته باشید. فقط مطمئن شوید که از انواع تازه یا یخ زده این میوه استفاده کنید، زیرا گلابی‌های کنسرو شده در شربت‌های شیرین بسته‌بندی می‌شوند. 



نویسنده زینب حکیمی سیب به طور کلی یک منبع عالی از فیبر محلول است که در معده شما به شکل ژله مانند تبدیل می‌شود و به شما کمک می‌کند برای مدت بیشتری احساس سیری کنید
ارسال شده در مورخه : چهارشنبه، 21 فروردين ماه، 1398 توسط اسامه قادری  پرینت

مرتبط باموضوع :

 نحوه اکتشاف اعماق دریا  [ جمعه، 30 ارديبهشت ماه، 1390 ] 7045 مشاهده
 انقلابی در ساخت باتری‌ها  [ جمعه، 25 آبان ماه، 1397 ] 3030 مشاهده
 جذب بهتر مکمل ویتامین و املاح  [ پنجشنبه، 29 ارديبهشت ماه، 1401 ] 1160 مشاهده
 گوگل لنز در اختیار تمام کاربران اندرویدی  [ پنجشنبه، 17 اسفند ماه، 1396 ] 2779 مشاهده
 سفارشهای عمومی برای تغذیه در ماه رمضان  [ دوشنبه، 29 فروردين ماه، 1401 ] 7292 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب
صفحات پيشنهادي
لينکدوني
پیامک

ســامـانه پیام کوتاه پینوس



ارسال خبر ، مقاله ، گزارش و ...



شماره همراه خود را برای عضویت در خبرنامه پیامکی وارد کنید