جمعه، 10 فروردين ماه، 1403

آئین رونمایی از برند کلاش میوان

آیین رونمایی از برند کلاش میوان و فروشگاه اینترنتی کردسل با حضور مسئولین شهرستان و استان در محل سالن اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان پاوه برگزار شد.



 

به گزارش خبرنگار پاوه پرس، با اهتمام اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهرستان پاوه از برند کلاش میوان و فروشگاه اینترنتی صنایع دستی و محصولات بومی محلی سروشتی باینگان در آئینی باشکوه رونمایی به عمل آمد .

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه به چرایی نامگذاری هفته صنایع دستی پرداخت و افزود: بیستم خرداد ماه ۶۴ همایش جهانی صنایع دستی برگزار گردید وهمین روز را بنام روز میراث فرهنگی تعیین نمودند واز آن به بعد از تاریخ ۲۰ لغایت ۲۶ خرداد را بنام هفته صنایع دستی نامگذاری به عمل آمد تا بتوانیم در چنین مناسبتی به تکریم صنعتگران اهتمام ورزیم وبا برگزاری نمایشگاه صنایع دستی ، آثار آنان را در معرض دید علاقمندان به نمایش بگذاریم.

پروانه  حیدری در توصیف  صنایع دستی افزود: این صنعت در قالب یک کالا نمی کنجد بلکه صنایع دستی بخش فرهنگی وهویت بخش یک ملت است ودر خود اصالتی نهفته دارد که هویت را در قالب مفاهیمی از جمله هویت فرهنگی، مکان، شهر، روستا ویا منطقه ای را به معرض نمایش می گذارد.

وی خشنودی خویش را از ارتقای جایگاه اصلی صنایع دستی اعلام نمود وافزود: رونق صادرات در سال ۹۷ درمقایسه با سال ۹۶ قابل قیاس نبوده بطوریکه صادرات سال ۹۷ معادل ۳۶ میلیارد دلاربوده واین رشدی تقریباً دو برابری نسبت به سال ماقبل را نشان می دهد.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان صنایع دستی را تنها کالای صرف برای مبادله ندانست وافزود: چه خوب است بدانیم صنایع دستی تنها کالا برای مبادله نیست بلکه خصوصیات فرهنگی و ویژگی های قومی را می توان از طریق این کالا مبادله نمائیم. این تعامل نوع ارتباط فرهنگی، میان جوامع را نشان می دهد وبا قابلیتی که دارد می تواند در مهار بیکاری نقش موثری را عمل نماید.

حیدری به درخشش خوش صنعتگران صنایع دستی شهرستان پاوه اشاره نمود ومساعی آنان را شایسته ی تقدیرعنوان نمود وگفت: بسی خشنودم در زادگاه خویش بر خود ببالم که مردم من در هر زمینه ای موفق عمل می نمایند، ۲۰۰۰ نفر از مجموع ۱۸ هزار صنعتگر ثبت درسامانه استان کرمانشاه مختص شهرستان پاوه است ،  پاوه ، شهرستانی است، که از پتانسیل های خوبی برخوردار است، در همین راستا پیشرفت هایی داریم وباید تلاش نمائیم تا به جایگاهی واقعی آن  برسیم واین جایگاه را در تولید ،معرفی وعرصه ی صنایع ددستی عنوان نمود.

وی تجدید رویه در مقوله ی صادرات را مورد توجه قرار داد وافزود:  گیوه های خوبی دراین خطه تولید می شود متاسفانه جای بسته بندی دراین عرصه  خالی است ، اینها به صورت فله ای به عراق صادر می شود ودر آنجا با بسته بندی شکیل به قیمت بالا به کشورهای دیگر صادر می نمایند. می طلبد با برندسازی ونیز بکارگیری صنعت  بسته بندی به ارتقای کیفی محصولات خویش ارذزش افزوده ی بیشتری ببخشیم.

معاون برنامه ریزی فرمانداری پاوه نیز با تقدیر از مساعی صنعتگران در ارائه وبرگزاری نمایشگاه مورد نظر افزود: سند توسعه وچشم انداز شهرستان بر مبنای گردشگری قرار گرفته است وراه توسعه واشتغال پایدار شهرستان نیز راهی جز گردشگری ندارد وخوشحال ایم امروز شاهد رونمایی از برندهایی درسطح شهرستان باشیم، برندهایی که از منظر کیفی با تنوع طرح، رنگ و..همراه است .

هوشیار عبدالله زاده به مشکلات عرصه تولیدات صنایع دستی پرداخت وافزود: مشکلات ما در گذشته بازاریابی بود ، خوشبختانه در سایه ی همراههی های معمول ودرک واقعی از قضیه سبب گردید تا با ظرفیت وبستر لازم بسته بندی های نوین وبرندهای خاص زینت بخش محصولات ما در بازار عرصه گردد.

وی تبلیغ کالاهای صنایع دستی را در قالب فروشگاه اینترنتی حرکت بزرگ دیگری دانست که درعرصه محصولات تولیدی شاهد آن هستیم واین ظرفیت به نوبه ی خود به ایجاد درآمد پایدار منتهی می گردد و تا زمانیکه از این پتانسیل مورد توجه قرار گیرد نوید بخش آینده ی نیکوی در توسعه صنایع دستی شهرستان خواهیم بود.

عبدالله زاده  خشنودی خویش را از استقرار تمام وقت آقای شریفی در سکان مدیریت اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری شهرستان که طی هفته ی جاری به وقوع پیوسته را به فال نیک گرفت و در ادامه وعده نمود: با تمام توان درخدمت این عزیز وسایر عزیزان عرصه صنایع دستی وگردشگری خواهیم بود .

معاون فرماندار پاوه به نقش فضای مجازی در تنویر افکار عمومی با نمایش جاذبه های گردشگری شهرستان پرداخت وظرفیت موجود را یکی از راههای اصلی ترغیب وتشویق گردشگران به حضور در منطقه یاد نمود و نمود بارز آن را در تعطیلات عید فطر شاهد بودیم والحق برونداد این رفتارمطلوب را  ناشی از تاثیرگذاری فضای مجازی می دانیم واگر دراین راستا برنامه ریزی مطلوبی نداشته باشیم مطمئن باشیم در کوتاهترین مدت این پتانسیل را از دست خواهیم داد.

پایان بخش سخنان معاون برنامه ریزی فرمانداری پاوه به مسئولیت پذیری آحاد مختلف جامعه  در مقوله ی توسعه ی گردشگری در این پروسه تاکید ویادآوری نمود وافزود: همه ی ما در هر صنف ودسته ای که به سر می بریم باید به پیامد نقش خویش در جذب ویا احیاناً فرارگردشگر آگاه باشیم، رفتارهای مطلوب اجتماعی، برخورد شایسته ی راننده تاکسی، عابر پیاده تا مسئولین و … به شکل دهی ذهنیت مثبت گردشگران می انجامد ومی تواند سرآغاز حرکت رو به جلویی در این راستا قلمداد گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهرستان پاوه نیز در سخنانی با تبریک هفته صنایع دستی وعرض خیرمقدم خدمت مدعوین ومهمانان ارجمند ابراز امیدواری نمود این جلسه وجلسات مشابه راهی بمنظور توسعه شهرستان وبه مسند  ظهور رساندن آنچه مردم ما طی سالیان سال با هنردستان خویش توانستند به عنوان اصلی ترین آیتم توسعه درنظر گیرند، برسیم.

هادی شریفی با پوزش از تداخل ناخواسته جلسات کاری شهرستان وتاخیر اجرای برنامه ی مورد نظر، به ظرفیت شهرستان در سالهای اخیر پرداخت وافزود: شهرستان پاوه طی دوسال اخیر با دارا بودن چندین فروشگاه اینترنتی صنایع دستی ، همچنین وجود آثار وهنرهای دستی به یُمن صنعتگران توانسته اند از محل حضور گردشگران درآمدی را عاید خویش نمایند .

شریفی دارابودن ۲۰۰۰ صنعتگر شناسنامه دار با بیش از ۱۵۰ نفر صنعتگر دارای بیمه ، وجود سه موزه روستایی می تواند گواه این موضوع باشد که ما در آینده ای نزدیک پله های ترقی را از قبال صنایع دستی داشته باشیم .

وی راز ماندگاری صنایع دستی شهرستان پاوه را کاربری آنها در زندگی روزمره ی مردم دانست وافزود: هر صنعتی دراین خطه فعال شود راهگشای مردم منطقه در ادامه خواهد شد….

فرشته حسینی مدیرعامل شرکت تعاونی گیوه بافان روستای میوان نیز به عنوان کارآفرین برتر در جایگاه قرار گرفت وضمن تمجید از همراهی همراهان در پروسه ی سخت وطاقت فرسا پیش رو در سخنانی به سختی تجربه ی اندوخته شده ی خویش در کسب مجوزهای مربوطه اشاره ای گذرا نمود وافزود: این تعاونی دارای ۳۵ خانوار که با ۳۵ بانوی صنعتگر شروع به فعالیت نمود و با جلب اعتماد وجذب صنعتگر ماهیانه بالغ بر ۴۰۰ جفت گیوه به کشور عراق صادر می نمائیم.

دیگر کارآفرین فعال میراث فرهنگی وگردشگری شهرستان را می توان غفور رستم زاده معرفی کرد که اینک در کسوت مدیرعامل فروشگاه صنایع دستی اینترنتی کردسل فضایی را در معرفی وشناسایی تولیدات محلی شهرستان فراهم نموده تا از اقصی نقاط جهان با فروش محصولات باغی وصنایع دستی زمینه ی عرصه ی مستقیم از تولید به مصرف فراهم نموده که اشتغال پایداری را برای تنی چند از همشهرستانی هایمان فراهم نموده است.

رستم زاده به سیکل فعالیت تکمیلی ومراحل منتهی به ارائه برند فروشگاه اینترنتی کردسل پرداخت وافزود: ما در ادامه موفق شدیم محصولات کیفی را از طرق اینترنت به سمع ونظر مخاطبین خویش در جای جای کیتی برسانیم و خوشبختانه با اعتماد به وجود آمده خریدارانی از جای جای جهان به عنوان مشتری بیابیم و در کمترین زمان ممکن کالاهای درخواستی را از طریق پست دراختیار خریداران قرار دهیم.

دکتر برهان ولدبیگی از فعالین زیست محیطی نیز در جایگاه قرار گرفت وبا یادآوری نمای خوب و بد تبعات جذب گردشگردر سطح منطقه پرداخت و جذب حداکثری گردشگر درعید فطر را به فال نیک گرفت و قصور وبی توجهی گردشگران ومردم محلی در تخریب زیرساخت ها را عاملی بازدارنده یاد نمود وخواستار اهتمام مردم منطقه در پاسداشت محیط زیست وتوسعه ورونق گردشگری گردید.

اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهرستان از اصحاب رسانه سایت های سلام پاوه، پاوه پرس، ده نگی نوریاو و هزارماسوله  به جهت تلاش مستمر در معرفی جاذبه های منطقه ونیز اقدامات مقتضی در ثبت جهانی هورامان تقدیر وتشکر نمود ، در همین راستا از دکتر برهان ولدبیگی وسرکار خانم شهلا صادقی فعالین عرضه ی گردشگری تقدیر وتشکر به عمل آمد.

فرزانه هدایتی زاده مجری توانمند برنامه با دعوت از مدعوینی چنددر میان استقبال حاضرین رونمایی از کلاش میوان که از کیفیت خوبی برخوردار بود ونیز فروشگاه اینترنتی صنایع دستی کردسل  به عمل آمد ودر ادامه با هنرنمایی هنرمندان سیاچمانه  جذاب تقدیم اهل نظرگردید وپایان بخش مراسم با اهداء لوح تقدیراز آقایان : محمد عارف سبحانی( بازنشسته اداره ی موردنظر)، محمدسعید اخگر (گیوه باف)وسوران سپنجی (هنرمند) وسرکار خانم ها شیدا امامی(گیوه باف) وشیدا امامی ورقیه احمدی گیوه بافان تقدیر وتمجید به عمل آمد.

منبع : پاوه پرس



آیین رونمایی از برند کلاش میوان و فروشگاه اینترنتی کردسل با حضور مسئولین شهرستان و استان در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاوه برگزار شد
ارسال شده در مورخه : پنجشنبه، 30 خرداد ماه، 1398 توسط cafeweb  پرینت

مرتبط باموضوع :

 مردم پاوه با سوادترین مردم استان  [ سه شنبه، 21 ارديبهشت ماه، 1395 ] 3771 مشاهده
 دستور آغاز کنترل بر کرکوک  [ دوشنبه، 24 مهر ماه، 1396 ] 2860 مشاهده
 پادرمياني براي ممانعت از بازداشت نماينده  [ دوشنبه، 8 آذر ماه، 1395 ] 3871 مشاهده
 موج گرانی با حذف ارز مرجع از کالاهای اساسی  [ دوشنبه، 9 ارديبهشت ماه، 1392 ] 4960 مشاهده
 مرسی: جهان را غافلگیر می‌کنم  [ چهارشنبه، 18 دي ماه، 1392 ] 3901 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب
صفحات پيشنهادي
لينکدوني
پیامک

ســامـانه پیام کوتاه پینوس



ارسال خبر ، مقاله ، گزارش و ...



شماره همراه خود را برای عضویت در خبرنامه پیامکی وارد کنید