پنجشنبه، 9 فروردين ماه، 1403

گیاهی برای رفع تنفس بد بو

هالیتوزیس، که به عنوان بوی بد دهان شناخته می‌شود، همیشه هم با بهداشت دهان و دندان ارتباط ندارد. بنابراین شما باید آن دسته از درمان‌های خانگی که برای از بین بردن آن کمکتان می‌کند، بیاموزید.



 استفاده از نعنا به‌عنوان یک درمان خانگی می‌تواند به شما در خلاص شدن از شر یک مشکل شایع که بسیاری از مردم از آن شرم دارند کمک کند.
برخلاف تصور اکثر مردم، بوی بد دهان به این معنی نیست که شما حتما بهداشت دهان و دندان ضعیفی دارید. اکثر اوقات بوی بد دهان علت‌های دیگری دارد؛ به‌عنوان مثال، مشکلات گوارشی می‌توانند منجر به بوی بد دهان شود.
علاوه بر این، اگر شما اغلب از غذاهای سنگین و مواد غذایی از قبیل پیاز، سس‌های تند، سیر و.... استفاده کنید همین اتفاق برایتان می‌افتد.
در برخی موارد، بوی بد دهان ناشی از شرایطی است که دچارش هستید؛ مانند "دهان خشک".

اگرچه ممکن است آدامس بجوید و حتی از اسپری‌های خوشبوکننده دهان نیز استفاده کنید، اما این روش‌های درمانی چندان طبیعی نیستند و بسیاری از آن‌ها قند و حتی بدتر از آن، جایگزین‌های قندی دارند که سمی هستند. اگر از بوی بد دهانتان رنج می‌برید این سه راه‌حل طبیعی را امتحان کنید تا به کنترل مشکلتان کمک کند.
 

تسکین بوی بد دهان با جوشانده نعنا

اولین راه درمانی برای کاهش بوی بد دهان با نعنا این است که آن را به صورت جوشانده بنوشید. نوشیدن این جوشانده‌ی طبیعی به‌خصوص در زمستان خیلی خوب است چرا که در تابستان ممکن است شما تمایلی به نوشیدن مایعات داغ به دلیل گرمای هوا نداشته باشید. با این حال، شما می‌توانید آن را در تابستان هم میل کنید، بدین صورت که بگذارید این جوشانده سرد شود، بعد آن را بنوشید.
برای تهیه‌ی جوشانده‌ی نعناع بدین منظور بهتر است از نعنای تازه استفاده شود نه از مخلوط‌هایی از پیش بسته‌بندی‌شده مانند چای‌های کیسه‌ای که درون آب داغ می‌گذارید.
اگر شما نعنای تازه را از فروشگاه‌های مواد غذایی یا سبزی‌فروشی‌ها بخرید درمان، بسیار مؤثرتر خواهد بود. علاوه بر این می‌توانید آن را در باغچه حیاتتان و یا حتی در گلدان‌هایی در پشت پنجره‌ی خانه‌تان پرورش دهید و از آن استفاده کنید.
روش استفاده:
چهار برگ نعنا تازه را درون قوری کوچکی که حاوی حدود یک فنجان آب است اضافه کنید و بگذارید تا بجوشد.
پس از چند دقیقه که جوشید، آن را خاموش کنید و بگذارید کمی سرد شود.
این جوشانده باید روزی دو تا سه بار و ترجیحاً بعد از غذا مصرف شود. می‌توانید آن را بعد از صبحانه و هر وعده‌ی غذایی دیگر میل کنید. پس از مدتی تأثیر آن را خواهید دید و متوجه می‌شوید که نفستان خوشبو و تازه شده و بوی خوبی گرفته است.

اگرچه ممکن است آدامس بجوید و حتی از اسپری‌های خوشبوکننده دهان نیز استفاده کنید، اما این روش‌های درمانی چندان طبیعی نیستند و بسیاری از آن‌ها قند و حتی بدتر از آن، جایگزین‌های قندی دارند که سمی هستند

 

تسکین بوی بد دهان با جویدن برگ نعنا

یکی دیگر از راه‌های درمانی با نعنا که باعث می‌شود احساس راحتی بیشتری با نفستان داشته باشید، جویدن برگ نعنای تازه است. به جای جویدن آدامس یا استفاده از محصولات دیگری که واقعاً مشکل شما را حل نمی‌کنند و فقط به خاطر تبلیغات است که آن‌ها را باور می‌کنید، از برگ نعنا استفاده کنید.
روش استفاده:
دو برگ نعنای تازه را در دهانتان گذاشته و خوب بجوید تا نفستان تازه شود.
برای مؤثر بودن آن، شما باید برگ نعنا را تا زمانی که می‌توانید در دهانتان نگه دارید.
زمان توصیه شده برای به دست آوردن بیشترین تأثیر 3 تا 5 دقیقه جویدن است.
این یک درمان فوق‌العاده است که می‌توانید همیشه همراهتان داشته باشید و مؤثرترین درمان فوری در هر زمان است؛ برای مثال اگر با کسی برای صرف قهوه یا خوردن غذا قرار ملاقات دارید، برگ نعنا به شما کمک می‌کند و جلوی بوی بد دهانتان را می‌گیرد. شما می‌توانید آن را همراه خودتان داشته باشید یا در رستوران یا کافی‌شاپ آن را درخواست کنید.
بوی بد دهان را نباید دست‌کم گرفت چون ممکن است یک ظاهر ناخوشایندی از شما بسازد.

 

تسکین بوی بد دهان با نوشیدنی طبیعی نعنا

آخرین راه درمان با نعنا برای کاهش بوی بد دهان که مناسب فصل گرما هم می‌باشد، نوشیدنی نعناست که اگر بخواهید می‌توانید آن را با یخ نیز بنوشید.
مواد لازم:
یک دسته برگ نعنا
2 عدد کیوی
2 قاشق چایی‌خوری عسل
1 عدد هلو
آب
روش تهیه:
میوه‌ها را خوب شسته و ریزریز کنید.
نعنا را هم خرد کنید.
همه مواد را داخل مخلوط کن بریزید.
مقدار آب آن بستگی به شما دارد که با چه غلظتی دوست داشته باشید.
همچنین مقدار عسل نیز به ذائقه‌ی شما بستگی دارد.
وقتی که خوب مخلوط شد نوشیدنی ما آماده است.
بهتر است آن را در صبح و به صورت ناشتا میل کنید ولی در هر زمان دیگری نیز می‌توانید بنوشید. این نوشیدنی اگر به تنهایی مصرف شود تأثیر بیشتری بر بهبودی بوی بد دهان دارد.
این ترکیب نه تنها دهانتان را تازه می‌کند بلکه اثر آرام‌بخشی روی معده‌تان می‌گذارد و به شما کمک می‌کند تا سموم را دفع کنید؛ به خاطر داشته باشید که هضم ضعیف یکی از علل اصلی بوی بد دهان است.

بیشتر بخوانید

 

12 ماده غذایی برای برطرف کردن بوی بد دهان

 

دهانی خوشبو با 14 توصیه‌ی بهداشتی تغذیه‌ای

در نهایت این که

اگر با وجود بهداشت مناسب دهان و دندانتان باز بوی بد دهان ادامه داشت بهتر است که پیش یک دندان‌پزشک بروید تا از نظر عوامل دیگری مثل پوسیدگی دندان یا مشکلات لثه بررسی شوید. این مشکلات تنها با درمان‌های اختصاصی حل می‌شود. 



ارسال شده در مورخه : شنبه، 8 شهريور ماه، 1399 توسط cafeweb  پرینت

مرتبط باموضوع :

 روزه اثر ضد سرطانی دارد  [ سه شنبه، 15 مرداد ماه، 1392 ] 4964 مشاهده
 چرا نباید غذاها را با دمای خیلی بالا پخت؟  [ سه شنبه، 14 آبان ماه، 1398 ] 2747 مشاهده
 غذاهایی که برای پوست ضرر دارند  [ سه شنبه، 24 بهمن ماه، 1396 ] 2768 مشاهده
 کرونا و چند نکته در خرید مایحتاج روزانه  [ پنجشنبه، 14 فروردين ماه، 1399 ] 2029 مشاهده
 برق پرنده  [ سه شنبه، 16 فروردين ماه، 1390 ] 7638 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب
صفحات پيشنهادي
لينکدوني
پیامک

ســامـانه پیام کوتاه پینوس



ارسال خبر ، مقاله ، گزارش و ...



شماره همراه خود را برای عضویت در خبرنامه پیامکی وارد کنید