سه شنبه، 29 اسفند ماه، 1402

خودرو نخرید، ارزان می‌شود!

هفته گذشته فعالان بازار خودرو از بالا بردن ظرفیت تولید دو خودروساز خبر دادند. همچنین فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران‌‌خودرو گفته بود: «خودروسازان سال آینده امکان صادرات هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو را دارند.»



او به مردم اعلام کرده بود که «نگران نباشند، چرا که سهم‌شان صادر نمی‌شود.»حالا فروشندگان خودرو می‌گویند با روند کاهشی قیمت دلار در هفته پایانی آذر قیمت تمام خودروهای ایرانی مجدد ارزان شده است. علت کاهش قیمت خودرو چیست؟ آیا قیمت خودرو در هفته اول دی ماه هم ارزان می‌شود؟به گفته یک فعال بازار خودرو، قیمت تمام خودروهای ایرانی و مونتاژی در شش روز گذشته 15 درصد ارزان شد. پیش‌بینی می‌شود در هفته نخست دی ماه هم قیمت خودرو دوباره 15 درصد ارزان شود.فیروز نادری معتقد است: علت ارزان شدن قیمت خودرو ارتباطی به افت قیمت دلار ندارد. بلکه خودروسازان تولید خودروهای ایرانی و مونتاژی را افزایش دادند و این خودروها را روانه بازار کردند.پیش از این در یک هفته گذشته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفته بود: «قرار است خودروسازان از هفته آینده (یعنی این هفته‌ای که گذشت) 32 هزار دستگاه خودرو را روانه بازار کنند. با عرضه خودرو به بازار، قیمت خودرو در هفته پایانی آذر ماه دوباره 30 درصد ارزان می‌شود. مردم منتظر کاهش دوباره قیمت خودرو باشند.» پیش‌بینی که به گفته نادری تا حدودی محقق شد و قیمت خودروهای ایرانی تا 15 درصد ارزان شد.

قیمت خودروهای خارجی فروکش کرد
این تاجر بازار خودرو درباره روند قیمت خودروهای خارجی  گفت: قیمت خودروهای خارجی هم به دلیل خبر ترخیص خودروها از گمرک واکنش نشان داده است.به گفته او، قیمت خودروهایی که در یک هفته گذشته یک میلیارد تومان بود به 700 میلیون تومان رسیده است. یعنی قیمت یک خودرو لاکچری در عرض هفت روز 300 میلیون تومان ارزان شد.نادری در توصیه‌ای به مردم گفت: چنانچه عرضه خودرو هفته آینده بیشتر شود، قیمت خودرو هم ارزان می‌شود. توصیه ما به مردم این است که فعلا خودرو نخرند، چرا که ارزان می‌شود.
 
مرجع : تجارت نیوز


ارسال شده در مورخه : جمعه، 28 آذر ماه، 1399 توسط cafeweb  پرینت

مرتبط باموضوع :

 گزارش فیفا از فینال لیگ قهرمانان آسیا  [ شنبه، 12 آبان ماه، 1397 ] 2636 مشاهده
 اظهارنامه مالیاتی مشاغل تمدید شد  [ چهارشنبه، 25 خرداد ماه، 1401 ] 961 مشاهده
 امام جمعه پاوه : محمد مرسي منتخب مردم است  [ شنبه، 2 شهريور ماه، 1392 ] 4363 مشاهده
 شبی با کارگران شهرداری پاوه (خدا قوت …)  [ سه شنبه، 3 تير ماه، 1393 ] 3553 مشاهده
 پایان همایش ملی بررسی آثارمترجمان کردایران  [ جمعه، 9 اسفند ماه، 1392 ] 1472 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب
صفحات پيشنهادي
لينکدوني
پیامک

ســامـانه پیام کوتاه پینوس



ارسال خبر ، مقاله ، گزارش و ...



شماره همراه خود را برای عضویت در خبرنامه پیامکی وارد کنید