سه شنبه، 29 اسفند ماه، 1402

مردم به‌ طور جدی در تنگنا هستند

یك فعال سیاسی  در‌باره شرایط منطقه ای ایران و نوع رویکرد کشورمان در مواجهه با دولت جو بایدن اظهار کرد: اینکه برخی از کشورها سعی دارند با ایجاد تنش فضای منطقه را به حالت جنگی درآورند مساله‌ای است که از دست ایران خارج است.



 نکته مهم برای ما این است که در سطوح بالای نظام شرایط طوری مدیریت شود که بتوانیم وضعیت موجود را به نوعی مدیریت کنیم تا آسیبی به امنیت و منافع کشور نرسد.
 احمد حکیمی‌پور گفت: درباره اینکه ایران باید با چه رویکردی به استقبال دولت جید آمریکا برود نکته مهم این است که دولت ایران از تغییر به‌وجودآمده در ایالات متحده استقبال کرد؛‌ در واقع در کشور ما امیدواری زیادی برای باز شدن گره‌هایی ایجاد شده است که به واسطه تصمیم‌های دونالد ترامپ در نظام بین‌الملل با آنها مواجه‌ هستیم و از طرفی ضررهایی هم متوجه فضای اقتصادی کشور شده است.او اضافه کرد: البته مثل همیشه عده‌ای در ایران اصرار به کوک کردن ساز مخالف دارند. لازم است این صداها در سطح کلان کنترل شوند تا با مدیریت صحیح فضایی که بعد از انتخابات آمریکا به وجود آمده بتوانیم موانع را یکی از پس از دیگری از پیش رو برداریم. مردم نزدیک به سه سال است که به ‌طور جدی در تنگنای اقتصادی قرار دارند و زندگی برایشان مشکل شده است، به همین دلیل لازم است با رویکردی منطقی به تغییر دولت در آمریکا نگاه کنیم بلکه مشکلات‌مان کمتر شود.
او توضیح داد: درباره مذاکرات برجام هم باید به این مساله توجه داشت که ایران همچنان متعهد به تعهدات توافق هسته‌ای است و این آمریکاست که باید تصمیم غلط ترامپ مبنی بر برهم زدن یک قرارداد حقوقی بین‌المللی را به نوعی جبران کند.احمد حکیمی‌پور در پایان گفت:‌ ایران روزهای فوق‌العاده حساسی را پیش روی خود می‌بیند. پس لازم است همه هوشیار باشیم تا با اشتباه احتمالی فرصت گذر از بحران را از دست ندهیم.

مرجع : اعتمادآنلاین


ارسال شده در مورخه : چهارشنبه، 17 دي ماه، 1399 توسط cafeweb  پرینت

مرتبط باموضوع :

 اظهارنامه مالیاتی مشاغل تمدید شد  [ چهارشنبه، 25 خرداد ماه، 1401 ] 961 مشاهده
 نقدی بر سلام شهردار / سید عبید فخرالدینی  [ چهارشنبه، 21 اسفند ماه، 1392 ] 3468 مشاهده
 ریختن ۱۰هزار تن مواد منفجره بر مردم غزه  [ جمعه، 3 مرداد ماه، 1393 ] 3739 مشاهده
 گفتگوی سلام پاوه با آقای اسلامی نیا  [ پنجشنبه، 16 آبان ماه، 1392 ] 7184 مشاهده
 گفت وگوی تلفنی روسای جمهوری ایران و آمریکا  [ شنبه، 6 مهر ماه، 1392 ] 4157 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب
صفحات پيشنهادي
لينکدوني
پیامک

ســامـانه پیام کوتاه پینوس



ارسال خبر ، مقاله ، گزارش و ...



شماره همراه خود را برای عضویت در خبرنامه پیامکی وارد کنید