جمعه، 3 بهمن ماه، 1399

فرعون بار دیگر خواب شوم دیده است!!!

اقبال جهانگیری  
«او خواب خلافت میدید!» . این جمله مشهور و پر سرو صدا از زبان عبدالفتاح سیسی،فرمانده کودتا علیه رئیس جمهور منتخب، به مرسی نسبت داده شد که دستاویز ناپاکان و گرما بخش منبر ناعادلان گردید.



حال آنکه جناب سیسی خود اعتراف کرده که مدت 35 سال متمادی است که خواب های عجیب و غریبی به سراغش می آیند که هر بنی آدم صاحب اندیشه و با درایتی که در آن اندکی تعمق به خرج دهد به روشنی قادر به آسیب شناسی وتحلیل عملکرد وی در دوره یکساله حکومت مرسی و درک فلسفه وحشی گری هایش پس از آن مدت و تاکنون خواهد بود.

عزیز دیروز مصر گرچه یوسف(ع) را به تهمت بزرگی زندانی کرده بود ولی پس از دیدن خواب نگران کننده اش،با شوق و اختیار دستور آزادی اش را صادر و بعدها وی را به عنوان تنها چاره ساز سرزمین بر کرسی نشاند.حال آنکه عزیز امروز چنان کینه توز و حقد پرور است که ناجی مصر را بی هیچ تاوانی در بند کرده و نه برای تعبیر خواب و بلکه برای نجات سرزمین هم رهایش نمی کند.

فرعون دیروز اگر از ترس موسی(ع)،کودکان و فرزندان ذکور بنی اسرائیل را به قتل میرساند،امروز از بیم شاگرد وی به هیچیک از آحاد مملکت از زن و مرد،پیر و جوان و خرد و بزرگ رحم نکرده و قربانی خونخواری هایش می کند و فریادکنان «لأصَلِبَنَّکُم» سر میدهد و نعره ی « هل مِن مَزید»ـش گوش آفاق را کر کرده است.

و چه بد عاقبتی در انتظار کسانیست که دیدگان مراقب پروردگار بزرگ را دور انگارند و از هیچ عبرتی درس نگیرند.

و اما اصل کلام:

عبدالفتاح سیسی در گفتگویش با یکی از نشریات داخلی از خوابهایی سخن به میان آورده که گویا مدت زیادی هست که دست بردار خاطر ملیح فرعون عزیزمان نیستند.به گفته خودش در خواب دیده:

1. شمشیری در دست دارد که عبارت «لا اله الا الله» با رنگ قرمز بر روی آن حک شده است.

2. یک ساعت خارجی اُمگا(محض اطلاع خوانندگان این ساعت ساخت کشور سوئیس و طبق اطلاعات بنده، برند دوم ساعت های برتر جهان است!) به وی اهدا شده که زمینه آن را ستاره درشتی به رنگ سبز پوشانده است.

3. انور سادات،رئیس جمهور سابق مصر خطاب به وی گفته:«شما بر عرش مصر خواهی نشست».

حال که درباریان و مشاوران عزیز (پاپ واتروز،احمد طیب ،علی جمعه و یونس مخیون)  از تعبیر خواب وی و گوشزد کردن خطراتی که سرزمین کنانه را تهدید میکند،عاجزند و خود ایشان نیز آزرده و منزعج خاطر گشته اند و مجال رهایی و میانجی گری به رئیس برکنار شده نمی دهند،حقیر به خاطر اینکه جناب فرعون،ببخشید عزیزمان بیشتر از این در نگرانی امور کشور و بی اطلاعی و کنجکاوی به سر نبرند،با کسب رخصت و در حد توانم خوابشان را اینگونه تعبیر می کنم:

1. مصداق «شمشیر» در خواب عزیز، «تفنگ های مسلح رابعه و النهضه» و عبارت «لا اله الا الله» تعبیرش «تنها گناه معترضان» و «قرمز»ی آن نماد سرخی خون شهیدانش است.

2. «ساعت» تعبیرش «ضرب الأجل 48 ساعته»ای است که وی برای کودتا تعیین کرده بود و «خارجی بودن جنس» آن نشان از توطئه ی پشت پرده دولت های خارجی دارد و «رنگ سبز» ستاره داخلش علامت «کشورهای همکار خلیج»( به استثنای قطر/که رنگ غالب پرچم تعاونشان سبز می باشد)  و در رأسشان عربستان سعودی است که میلیاردها دلار – بی هیچ چشم داشتی – به کودتا کمک کردند و به اعتقاد من این مبلغی بود که در ازای دور نگاه داشتن بوی آزادی و عدالت و دموکراسی از مشام ممالکشان،باید می پرداختند و چه بسا بخل به خرج داده و کم  هزینه کرده اند چراکه به راستی ارزش حفظ شاهنشاهی نزدشان بسی بیشتر از این مبالغ ناچیز است.

3. در توضیح «قدم رنجه کردن جناب سادات» به خواب عزیزمان،سه تعبیر قابل فهم است:

1) بیم آن می رود که که اوضاع مصر از هر لحاظ به حدود نیم قرن(40سال) قبل رجعت کند و دگرباره جو استبداد و خفقان بر کشور سایه افکند.

2) یادآور حکمرانی توتالیتاریستی یا به عبارت بهتر و نزدیکتر از مقصود، نفوذ و دخالت نظامیان در تمامی شئون کشور و میلیتاریزه کردن ارگانهای دولت است.

3)و نهایتاً جای امیدواری نیز هست که وجه تشابه سیسی با سادات،دچار آمدن به عاقبت اسفناکی باشد که در انتظار همه ستمگران است. تا درس عبرتی گردد برای گردن کشان و طغیان گران  که خداوند در موردشان  میفرماید:« فَجَعَلنَاهُم سَلَفًا وَ مَثَلاً لِّلأَخِرِینَ».الزخرف/56 « پس آنها را پیشینیانی]برای کفر و فسق[ وعبرتی برای آیندگان قرار دادیم.» و « وَ مَا هِیَ مِنَ الظَّالِمِینَ بِبَعِید». هود/83.« و چنین عاقبتی از ستمگران به دور نیست».


العاقبة للمتقين و النّدامة للظّالمين



ارسال شده در مورخه : شنبه، 7 دي ماه، 1392 توسط اسامه قادری  پرینت

مرتبط باموضوع :

 کولبری  [ پنجشنبه، 12 مهر ماه، 1397 ] 1574 مشاهده
 رومینا و انقلاب جنسی در غیاب انقلاب آگاهی  [ چهارشنبه، 14 خرداد ماه، 1399 ] 469 مشاهده
 یادی از استاد ناصر سبحانی  [ پنجشنبه، 29 اسفند ماه، 1392 ] 3040 مشاهده
 آرام بخواب ای کودک پاک بهشتی ...  [ يكشنبه، 15 شهريور ماه، 1394 ] 2941 مشاهده
 شهر دل آشوب  [ جمعه، 17 مهر ماه، 1394 ] 2669 مشاهده
نام: نها
ایمیل: بارك الله فيكم

در مورخه : شنبه، 7 دي ماه، 1392
هوالحق،سلام الله عليكم،جزاكم الله خيرا كاك اقبال.به راستي كه اينان در خواب غفلت اندو هرگزسیسی لیاقت ندارد مانند عزیز مصر باشد او درایت و حق پذیری اش بسیار بیشتر از این جنایتکاربود.خدای مهربان جاهلان و نفهمان را هدایت ده اگر هدایت نمی شوند آنان را به بدترین شیوه نابود کن تا عبرتی باشند برای گروه ظالمان و خود بینان.آمین اللهم ادفع الظالمین بالظالمین و اجعلنا من بین ایدیهم سالمین.
نام: sbsb
ایمیل: soco2319@yahoo.com

در مورخه : شنبه، 14 دي ماه، 1392
سلام برادر محترم نها. همانطور که میدانید بر تمام مسلمانان واجب است که راه صحیح خود را از طریق کتاب و سنة رسول خدا صلوات الله علیه بیابند و بر ما که اهل سنت و جماعت هستیم طبعا وجوب این کار بیشتر است. یعنی نمی توان با تقلید از افرادی در ممالکی دیگر و یا استفاده از آراء و نظریات خودمان مادامی که حدیث صحیح و یا اقوال صحابة رضی الله عنهم موجود باشد، راه درست را بیابیم. و همه ی ما میدانیم که مسلمین به هفتاد و دو فرقه تبدیل خواهند شد و اگرچه همگی در دایره ی اسلام هستند اما تنها یک فرقه اهل نجات است به این معنی که به صراط المستقیم بدون کمتربن غل و غشی، چنگ زده باشد. متاسفانه دوستان ما در اخوان المسلمین و القاعدة راهی را طی می کنند که بنابر احادیث صحیح و اقوال موجود سلف صالح راه درست و سعادة نیست. برای نمونه در مورد حکام و فرمانروایان، بر ما فقط اطاعت از معروف و عدم اطاعت در معصیت واجب است نه دعوت مردم به خروج علیه حکام و دعای شر بر ضدشان و رسوا کردن آنها از طریق منابر و یا تظاهرات در خیابانها بر علیه انها. به طریق اولی هم قیام مسلحانه حرام بلکه قبیح و از اعمال خوارج است. می توان به احادیث زیر در این زمینه اشاره کرد ازجمله: رسول الله ص میفرمایند: علی المرء المسلم السمع و الطاعة فما أحب و کره! متفق علیه. و فرمودند: من أهان السلطان أهانه الله؛ احمد و بیهقی بسند صحیح. و إبن عباس از از رسول خدا ص روایت میکند که: من کره من أمیره شیئا فلیصبر علیه فإنه لیس أحد من الناس خرج من السلطان شبرا فمات علیه إلا مات میتة جاهلیة!! بخاری. و در مسلم از عوف بن مالک آمده که رسول الله صلی الله علیه و سلم فرمودند: عوف بن مالك عن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال: خيار أئمتكم الذين تحبونهم ويحبونكم، ويصلون عليكم وتصلون عليهم، وشرار أئمتكم الذين تبغضونهم ويبغضونكم وتلعنونهم ويلعنونكم، قيل: يا رسول الله أفلا ننابذهم بالسيف؟ قال: "لا، ما أقاموا فيكم الصلاة"، وإذا رأيتم من ولاتكم شيئا تكرهونه فاكرهوا عمله ولا تنزعوا يدا من الطاعة. نکته ای که در گیومه قرار دادم بسیار نکته ی مهمی است لازم است به آن توجه شود که رسول خدا ص ما را به آن رهنمون فرمودند. و سلف صالح جزء راه و روششان این بوده که مردم را به صبر بر ظلم و جور حکام دعوت نمودند و این از عقاید اهل سنت و جماعت است از جمله إن تیمیة رح در مجموع الفتاوی می گوید: وأما أهل العِلم والدين والفضل فلا يرخصون لأحد فيما نهى الله عنه من معصية ولاة الأمور وغشهم والخروج عليهم "بوجه من الوجوه" ! و إبن حجر رحمه الله در فتح الباری می گوید: وقد أجمع الفقهاء على وجوب طاعة السلطان المتغلب، والجهاد معه، وأن طاعته خير من الخروج عليه، لما في ذلك من حقن للدماء، وتسكين الدهماء . و طحاوی رحمه الله گفته: ولا نرى الخروج على أئمتنا وولاة أمورنا ، وإن جاروا ، ولا ندعوا عليهم ، ولا ننزع يداً من طاعتهم ، ونرى طاعتهم من طاعة الله عز وجل فريضة ، ما لم يأمروا بمعصية ، وندعو لهم بالصلاح والمعافاة). و إلی آخر که احادیث و اقوال فراوانند و مجال بحث اینجا نیست. لذا خروج بر ضد حکام جائر و فاسق جائز نیست و باید بدانیم که حاکمی هم که بما أنزل الله حکم نمیکند کافر نمیشود مگر اینکه به کفر خود راضی باشد و به آن ببالد و إبن عباس رض آنرا کفر دون کفر میداند. ضمن اینکه در حالت کافر شدن حکام باز هم خروج و تظاهرات و امثال آن جائز نیست مگر اینکه إعداد مالی و نظامی موجود باشد و إعداد آن است که الله تعالی میفرماید: و أعدوا لهم ما استطعتم من قوة و من رباط الخیل ترهبون له عدوالله و عدوکم!! و کیست که نداند چنین اعدادی سالهاست که موجود نیست. ببخشید که زیاده گویی کردم. ضمنا به این دلیل إخوان المسلمین را همراه با القاعدة ذکر کردم چون بسیاری از علماء، إخوان را پدر معنوی القاعدة میدانند. خدا همه مان را هدایت کند.
نام: amine69
ایمیل: bastehoor

در مورخه : يكشنبه، 15 دي ماه، 1392توسط
(مشخصات کاربر amine69 | ارسال پیغام شخصی)
قصد جواب دادن را نداشتم اما مطالبت را اندکی یا کمی بیشتر از اندک خارج از انصاف پنداشتم آیا اهل سنت و جماعت بودن تضادی با دفاع از مظلوم دارد،آیا شیوه رسول الله قبل یا بعد بعثت ،دشمنی با ظالم و یاری مظلوم نبود . گفتید اخوان المسلمین از راه سعادت دور شده است ،این نیز نوعی قضاوت است ، ایا دفاع از حقوق غصب شده خود و دفاع از بیعت و همراهی با رییس جمهور منتخب ملت ، آن هم به صورت تظاهرات ساده (که جوابش با گلوله و شهادت است)تخطی از راه اسلام است ، آیا دیده اید در این جریانات اخوان صلاح به دست بگیرد و ظالم یا مظلومی را بکشد ، جز اینکه خود آماج کینه ها و گلوله هاست ،آیا این اسمش گمراهیست . فرمودید خروج علیه امام سیاسی نادرست است!پس چرا آن هنگامی که امام مالک فتوای دفاع از نفس زکیه را در مقابل حاکم وقت صادر کرد ،و بیعت بالعجبار را منسوخ دانست ایا کودتای نظامی مصر خروجی بر پیشوای سیاسی منتخب با اکثریت آرا و بیعت مردم نبود . به نظر تان واکنش در مقابل این کار که خود نیز آن را رد کرده اید ،نمی تواند درخواست و تظاهرات مسالمت آمیز باشد. اینکه گفتید بسیاری از علما اخوان را پدر بعضی گروه ها میدونن دلیل قانع کننده ای برای تهمت زدن و قضاوت در مورد گروهی که اساس خود را بر مبنای تعادل حقیقی اسلام و شیوه ی مسالمت امیز با امت اسلام استوار کرده نیست!! بسیاری بیشتر از علمای مورد نظر شما !!، از روش و مظلومیت و حمایت اخوان دفاع نموده اند. از علمای درباری بسیار پیدا میشوند! اگر به تاریخ اسلام باز گردیم ،همراهی هیچ یک از پیشوایان اهل سنت با سیاست های غلط حکام را نمی بینید حمایت و همراهی با مظلوم بر هر مسلمانی واجب است فرقی نمی کند اخوان باشد یا مسلمانان برمه و سوریه و میانمار
نام: amine69
ایمیل: bas

در مورخه : يكشنبه، 15 دي ماه، 1392توسط
(مشخصات کاربر amine69 | ارسال پیغام شخصی)
در جواب برادر یا خواهر sbsb
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب
صفحات پيشنهادي
لينکدوني
پیامک

ســامـانه پیام کوتاه پینوس



ارسال خبر ، مقاله ، گزارش و ...



شماره همراه خود را برای عضویت در خبرنامه پیامکی وارد کنید