4 مورد از بهترین بازی های فکری بزرگسالان را بشناسیم

در این بخش جدیدترین بازی ها رایانه ای برای دانلود قرار داده شده است .

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, bahar

4 مورد از بهترین بازی های فکری بزرگسالان را بشناسیم

پستتوسط goli70 » سه شنبه اسفند ماه 17, 1400 4:08 pm

با بازی‌های سنتی خود آشتی کنیم.

در دنیای امروز بازی‌های فکری بزرگسالان طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان پیدا کرده اند. به نقل از بازیاتو این بازی‌ها همیشه بهانه‌ای برای فاصله گرفتن از دغدغه های زندگی و گرفتاری‌های شغلی شناخته می شده‌اند؛ که علاوه بر تفریح و سرگرمی، مزیت‌های یادگیری دیگری نیز داشته‌اند. با پیشرفت فناوری و ظهور انواع بازی آنلاین و یا بازی‌های کنسولی، ولی با این حال بازی‌های رومیزی همچنان طرفداران پر و پا قرص خود را حفظ کرده و بازار بازی‌های فکری بزرگسالان همچنان داغ است.

طراحان بازی‌های رومیزی هر ساله در سراسر جهان بازی‌های جدیدی را با سبک‌ها و ژانرهای مختلف به بازار عرضه می‌کنند و صنعت پر سودی را تشکیل داده‌اند.

به گزارش سایت بازیاتو ، بازی‌های فکری گذشته از این که مدت ها شما را سرگرم می‌کنند، یک تمرین بسیار عالی برای جوان نگه داشتن فکر و فاصله گرفتن از پدیدۀ آلزایمر در میان‌سالی به شمار می‌آیند. بیایید در این پُست کوتاه بازی‌های فکری را از یک منظر کارشناسی و حرفه‌ای‌تر مورد بررسی قرار دهیم و به جامعه کمک کنیم تا بیشتر به سمت این بازی ها گرایش پیدا کند و از مزیت‌های شگفت‌انگیز آنها همواره برخوردار باشد.

نکات مهم دربارۀ بازی های فکری بزرگسالان
بازی فکری مورد نظر شما باید متناسب با شرایط روحی، سنّی و گرایشات فکری فرد باشد.
بازی فکری که خریداری می کنید، باید به گونه‌ای باشد که تعداد نفرات بازی کنندۀ آن در خانه وجود داشته باشند و همیشه یک بازیکن کمتر یا اضافه نداشته باشد.
بازی فکری را انتخاب کنید که متناسب با نیاز افراد باشد.
در این قسمت بازیاتو می خواهد شما را با چند بازی فکری ویژه آشنا کند که همچنان می‌توانند شرایط و مزیت‌های عالی یک بازی فکری استاندارد را برای بازیکنان خود به همراه داشته باشند.
بازی شطرنج


در بازی شطرنج، فرد می‌تواند توان مانور خود در موقعیت‌های مختلف فکر و مبارزه را به خوبی بسنجد. شطرنج آمیزه‌ای از تفکر استراتژیک و عملیات جنگی شبیه سازی شده برای در پیش گرفتن بهترین تصمیمات در سریع ترین زمان ممکن می‌باشد. افزایش تمرکز، تقویت هوش منطقی با درک روابط علت و معلول، بالا بردن اعتماد به نفس، تقویت تفکر استراتژیک، بهبود مهارت ذهن در سناریوسازی، تقویت مهارت‌های حل مسئله و پرورش مهارت تصمیم گیری همگی از جمله فواید بازی شطرنج در بزرگسالان هستند.

بازی تخته نرد
تخته نرد  را باید یک بازی چند وجهی و مجموعه‌ای در نظر گرفت که به صورت دو نفره بازی می‌شود و هر کس بتواند سریع‌تر مهره‌های خود را از زمین خارج کند، برنده است. شباهت تخته به بازی شطرنج در استراتژیک بودن آن و نیاز به تاکتیک و توان مانور بالا می‌باشد. در تخته نرد نیز نبرد بر سر تسلط بر زمین‌های بیشتر می‌باشد. در طول این بازی بازیکن باید نقشه‌های جایگزین در ذهن خود داشته باشد. زیرا هر آن ممکن است با یک گردش نامطلوب تاس تمام نقشه‌هایش نقش بر آب شود. باید اعتراف کنیم که تخته نرد یک بازی هیجان انگیز به همراه تاکتیک‌های جالب است. شاید به نظر بسیاری از مردم تخته نرد یک بازی شانسی و مبتنی بر قمار باشد، ولی حتی با وجود پارامتر شانس، باز هم بازیکن می‌تواند با تدبیر و استراتژیک درست، سریع‌تر از حریف مهره‌های خود را از میدان خارج کند و برنده بازی شود.


از جمله مزیت‌های بازی تخته نرد، می‌توان به بهبود مهارت‌های حافظه و مهارت‌های شناختی فرد، افزایش ترشح اندروفین، کاهش انزوا، کاهش خطرات ناشی از بیماری‌های روحی و روانی، پایین آوردن فشار خون، افزایش اعتماد به نفس، و رشد تدبیر در فرد اشاره کرد. شما می توانید نسخه

عضويت  / ورود
تخته نرد را هم نصب نمایید و در زمان هایی که دسترسی به وسایل بازی ندارید از این طریق بازی نمایید.

بازی پازل


پازل در نظر افراد بزرگسال تداعی کنندۀ یک بازی جذاب است که متشکل از تعداد زیادی قطعه از یک تصویر یک‌پارچه می‌باشد که باید با سر هم کردن تکه‌های تصویر، شکل اولیۀ آن دوباره کامل شود. هر چند ماهّیت پازل یک بازی تک نفره است، ولی می‌توانید در یک دور همی خانوادگی و دوستانه آن را تبدیل به یک بازی گروهی آرامش بخش کنید. اگر تجربۀ بازی با پازل را داشته باشید، حتماً در این نکته تأکید می‌کنید که در زمان کامل کردن یک پازل، متوجه گذر زمان نمی‌شوید. پازل را از کودکی به فرزندان خود بیاموزید تا در زمان بزرگسالی از آن به عنوان  سالم‌ترین راه‌کار برای فرار از مشکلات روحی و روانی زندگی استفاده کنند. اگر بخواهیم مزیت های بازی



پازل را نام ببریم باید به تقویت حافظه، افزایش توان حل مسئله، تقویت توان تشخیص دیداری، یادگیری و درک ساختارهای هندسی، افزایش ضریب اعتماد به نفس، تقویت توان تخیل، خلاقیت، تحریک کنجکاوی و هیجان
اشاره کنیم.

بازی‌های ویدئویی
در سومین دهه از قرن بیست و یکم میلادی قرار داریم؛ ولی همچنان از بازی‌های ویدئویی به عنوان یک متهم یاد می‌کنیم. به طوری که گاهی اوقات افراد مجبور به انجام بازی‌های ویدئویی به صورت پوشیده و در زمانی که کسی در منزل نیست، هستند.

بخش عمده ای از این نگرش به دلیل روند و مسیری است که بازی‌های ویدئویی در چند دهه گذشته پیموده اند تا به جوانان امروزی رسیده‌اند. برداشت‌های امروزی جامعه از بازی‌های فکری به صورت بازی‌های خشن با صداهای گوش خراش، تأثیرگذار و نامحسوس و وسایلی برای تهاجم فرهنگی علیه ملت‌ها ترسیم شده است؛ که البته چندان هم دور از واقعیت نیست و می‌توان گفت تا حدود زیادی به حقیقت نزدیک است.
اما در چند سال گذشته، بازی‌های رایانه‌ای دچار دگرگونی بزرگی شده اند و در بین ابزارهای توسعه ای خود به یک اعتدالی رسیده است و با افزایش بسیار سریع پهنای باند، به ایده‌ها و آواهای جدیدی دست پیدا کرده که بسیاری از لکه‌های منفی که در بالا به آنها اشاره شد را اصلاح نموده است. امروزه گونه‌های جدیدی از بازی‌ های رایانه‌ای وارد



بازار شده‌اند که بر خلاف بازی‌های گذشته که فرد را بی تحرک و خشن تحویل جامعه می‌دادند، بیشتر به سمت تحرک آفرینی و فرهنگ‌سازی حرکت کرده‌اند.

بر اساس گفته سایت بازیاتو، امروزه بازی‌های رایانه‌ای جنبه اجتماعی و خانوادگی پیدا کرده‌اند، آنها شخصیت سازی می‌کنند، آیندۀ فرهنگی یک جامعه را پیش بینی می‌کنند، با ما از  فناوری‌ها و دستاوردهای روز دنیا حرف می‌زنند. این بازی‌ها جذابیت خوبی دارند و به لحاظ اقتصادی هم مقرون به صرفه هستند. بازی‌های ویدیویی بزرگسالان به ویژه در دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه می‌توانند نمونه بارز تبدیل یک تهدید به فرصت باشند.
goli70
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 109
تاريخ عضويت: سه شنبه بهمن ماه 2, 1397 2:49 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 0 دفعه
امتياز: 0

بازگشت به بازی رایانه ای

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان