رد يك اتهام واهي

در این بخش lمطالب در زمینه ی احادیث و سنت نبوی(ص) قرار داده شده است

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

رد يك اتهام واهي

پستتوسط VAHDAT » پنج شنبه بهمن ماه 25, 1391 1:25 am

بسمه تعالی
مخالفین زیارت قبور ائمه(ع) زوار این قبور شریف را متهم میکنند که این قبور را قبله خود کرده اند
ازاین رو در رد این اتهام ذکر مواردی که در ادامه می آید الزامی است:
-در کنار قبور ائمه (ع) در هایی تعبیه شده است که به هنگام نماز بسته می شودو خادم این حرمهای شریف نیز از خواندن نماز زوار را منع میکنند
2- در هیچ کدام از آرامگاهای ائمه نمی توان موردی را یافت کرد که به سوی این قبور شریف شخصی نماز بخواند
3- در صورتی که نیز قبر شریفی در مسیر قبله نیز باشد دو اشکال به مخالفین وارد میشود
اولا: وقتی سجده تعظیمی ملائکه به سوی حضرت آدم (ع)مورد استناد قرار میگیرد ایشان می گویند که ملائکه به سوی خدا سجده کردند و ادم (ع) در مسیر این سجده قرار داشت لذا توجیهی که برای سجده ملائکه می اورند در مورد قبور ائمه (ع) نیز صدق پیدا میکند
ثانیا: در منابع اهل سنت روایاتی امده است که تصریح می کند: رسول اکرم در زمان نماز خواندن
مقابل خود مواردی را قرار می داده اند از جمله:
باب (6): نماز خواندن به سوي سواري، شتر، درخت و زين شتر
314ـ عَنِ ابْنِ عُمَرَ رَضِيَ الله عَنْهُمَا، عَنِ النَّبِيِّ : أَنَّهُ كَانَ يُعَرِّضُ رَاحِلَتَهُ فَيُصَلِّي إِلَيْهَا، قيل لنافع: أَفَرَأَيْتَ إِذَا هَبَّتِ الرِّكَابُ؟ قَالَ: كَانَ يَأْخُذُ هَذَا الرَّحْلَ فَيُعَدِّلُهُ، فَيُصَلِّي إِلَى آخِرَتِهِ، أَوْ قَالَ مُؤَخَّرِهِ، وَكَانَ ابْنُ عُمَرَ يَفْعَلُهُ. (بخارى:507)
ترجمه: عبد الله ابن عمر رضي الله عنهما روايت مي كند كه رسول ‏الله  مركبش را در جلوي خود قرار مي داد و به سوي آن نماز مي‏خواند. نافع مي‏گويد: پرسيدم: اگر سواري بر مي خاست و فرار مي‏كرد، آنگاه چه كار مي‏كرد؟ گفت: زين شتر را جلوي خود قرار مي داد و بسوي آخر آن، نماز مي‏خواند. راوي مي‏گويد: ابن عمر  نيز چنين مي‏كرد.

باب (7): نماز خواندن بسوي تخت
315ـ عَنْ عَائِشَةَ رَضِيَ الله عَنْهَا قَالَتْ: أَعَدَلْتُمُونَا بِالْكَلْبِ وَالْحِمَارِ؟ لَقَدْ رَأَيْتُنِي مُضْطَجِعَةً عَلَى السَّرِيرِ، فَيَجِيءُ النَّبِيُّ ، فَيَتَوَسَّطُ السَّرِيرَ فَيُصَلِّي، فَأَكْرَهُ أَنْ أُسَنِّحَهُ، فَأَنْسَلُّ مِنْ قِبَلِ رِجْلَيِ السَّرِيرِ حَتَّى أَنْسَلَّ مِنْ لِحَافِي. (بخارى:508)
ترجمه: عايشه رضي ‏الله‏ عنها مي‏فرمايد: شما زنان را ( در عبور از جلوي نمازگزار ) با سگ و الاغ برابر مي دانيد. در حالي كه من بالاي تخت دراز كشيده بودم، رسول ‏خدا  آمد و مقابل تخت، به نماز ايستاد. و چون من دوست نداشتم هنگام نماز، جلوي آنحضرت  باشم، آهسته از طرفي كه پاهايم قرار داشت از تخت فرود مي آمدم و بدين ترتيب بسترم را ترك مي كردم.

باب (10): نماز خواندن بسوي كسي كه خواب است
318ـ عَنْ عَائِشَةَ رَضِيَ الله عَنْهَا قَالَتْ: كَانَ النَّبِيُّ  يُصَلِّي وَأَنَا رَاقِدَةٌ، مُعْتَرِضَةٌ عَلَى فِرَاشِهِ، فَإِذَا أَرَادَ أَنْ يُوتِرَ أَيْقَظَنِي فَأَوْتَرْتُ.)بخارى:512)
ترجمه: عايشه رضي ‏الله‏ عنها مي‏فرمايد: رسول ‏الله  نماز مي‏خواند در حالي كه من جلوي آنحضرت  و روي رختخوابش خوابيده بودم. سپس هنگامي كه ميخواست نماز وتر بخواند، مرا نيز بيدار مي كرد. من هم نماز وتر مي خواندم.
صحيح بخاري

نماد کاربر
VAHDAT
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 30
تاريخ عضويت: شنبه دي ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: ایران
تشکر کرده: 3 بار
تشکر شده: 5 بار
امتياز: 0

بازگشت به احادیث و سنت نبوی(ص)

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 3 مهمان