عضويت / ورود |
Call to action چیست؟
CTA که مخفف Call to action یا همان دکمه دعوت به اقدام، نوعی درخواست در وب سایت است که به کاربر را دعوت به انجام کاری مشخص می کند. دعوت به اقدام معمولا به صورت یک دستور یا عبارت مانند “ثبت نام” یا “اکنون بخرید” نوشته می شود، و به طور کلی به شکل دکمه، لینک و یا فرم و … است.
چرا دعوت به اقدام مهم است؟
CTA، عنصری کلیدی در یک سایت است، که به عنوان یک راهنما عمل می کند و به کاربر اجازه می دهد در مورد اقدامات بعدی خود مطلع شود. بدون CTA مشخص، کاربر نمی تواند از مراحل بعدی خرید محصول یا ثبت نام در خبرنامه مطلع شود و احتمالا بدون هیچ اقدامی سایت را ترک خواهد کرد.
به عنوان مثال، اگر خواننده ای روی مقاله بلاگ ما باشد و در انتهای پست درخواست واضحی برای اقدام وجود نداشته باشد، به احتمال زیاد خواننده سایت را بدون هیچ تعاملی ترک می کند. برای پیشگیری از چنین اتفاقی باید در پایین پست CTA طراحی شود و از کاربران بخواهد مقالات بیشتری بخوانند یا برای عضویت در خبرنامه ثبت نام کنند. در این مبحث قصد داریم تا تاثیر کال تو اکشن در سفری مشتری را برای شما مطرح کنیم.
نمونه هایی از فراخوان های اقدام
فراخوان عمل می تواند به هرگونه درخواست از کاربر در سایت، اشاره داشته باشد، بنابراین CTA بسته به زمینه می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. فراخوان اقدام می تواند یک بیانیه پایانی در یک پست وبلاگ، یک خط نوشته در یک ایمیل، یا یک دکمه CTA در یک وب سایت باشد.
در اینجا به برخی از نمونه های دعوت اقدام به عمل اشاره می کنیم:
- مقالات بیشتر بخوانید
- برای دریافت خبرنامه ما ثبت نام کنید
- از اسپانسر ما حمایت کنید
- در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
عضويت / ورود |