او خواهد آمد

در این بخش گفتمان برون دینی مطرح می شود

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

Re: او خواهد آمد

پستتوسط saharbanoo » جمعه مهر ماه 19, 1392 10:04 am

پروردگارا به هرآنکه گمراه است ودیوانه وار در دنیای خیالیش زندگی میکند وشرک وبی خدایی یا که هزار خدایی را در پیش گرفته هدایت ده.یا رب آنها را که شیطان مجنون وسرگشته ی خود کرده واوهام آمدن را در سرشان پرورده درمانی ده به کلمه ی لا اله الا الله.محمد رسول الله.سرگشته خدا هدایتت کند تا دیگر منتظر نمانی
نماد کاربر
saharbanoo
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 64
تاريخ عضويت: پنج شنبه آبان ماه 10, 1391 12:30 am
محل سکونت: کوردستان-ورمی
تشکر کرده: 18 بار
تشکر شده: 107 بار
امتياز: 480

Re: او خواهد آمد

پستتوسط abdolmahdi » شنبه مهر ماه 20, 1392 11:54 pm

saharbanoo  نوشته است:
پروردگارا به هرآنکه گمراه است ودیوانه وار در دنیای خیالیش زندگی میکند وشرک وبی خدایی یا که هزار خدایی را در پیش گرفته هدایت ده.
یا رب آنها را که شیطان مجنون وسرگشته ی خود کرده واوهام آمدن را در سرشان پرورده درمانی ده به کلمه ی لا اله الا الله.محمد رسول الله.
سرگشته خدا هدایتت کند تا دیگر منتظر نمانی

سلام بر شما دوست گرامي
من در اين مقاله در مورد يك مساله مسلّم و مقبول نزد مسلمين صحبت ميكنم لذا نمي دانم چرا مرا مشرك و چندخدا مي داني ولي از صميم قلب به دعاهاي شما آمين مي گويم :«اللهم اهدنا الصراط المستقيم » اين را مي دانم كه انتظارداشتن با هدايت شدن قابل جمع است.« فانتظروا اني معكم من المنتظرين»

هميشه حق را بپذير حتي اگر برايت تلخ باشد.
نماد کاربر
abdolmahdi
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 139
تاريخ عضويت: يکشنبه دي ماه 17, 1390 12:30 am
محل سکونت: استان مركزي
تشکر کرده: 25 بار
تشکر شده: 35 بار
امتياز: 130

Re: او خواهد آمد

پستتوسط abdolmahdi » جمعه آذر ماه 1, 1392 11:10 am

سلام خدمت همه دوستان قديمي و جديدم
روز جمعه تان به خير و خوبي
انشاءالله هركجا هستيد موفق و پيروز باشيد


در ادامه مقاله ام مناسب  ديدم به برخي از رواياتي كه به اوصاف حضرت مهدي اشاره دارند هم ملاحظه اي بكنيم لذا از كتاب صحيحين(البخاري و مسلم) دو حديث را انتخاب كردم انشاءالله مقبول درگاه الهي واقع شود:

1- روى البخاري في صحيحه في باب نزول عيسى بن مريم عن أبي هريرة رضي الله عنه قال: قال رسول الله صلى عليه وسلم: "كيف أنتم إذا نزل عيسى بن مريم فيكم وإمامكم منكم".
ابوهريره نقل مي كند از وجود مبارك پيامبر اكرم صلي الله عليه وآله كه فرمودند: چه حالي داريد زمانيكه عيسي بن مريم عليه السلام در بين شما نازل مي شود درحاليكه امام شما هم در بين شما هست؟


2- وروى مسلم في صحيحه عن جابر رضي الله عنه أنه سمع النبي صلى الله عليه وسلم يقول: "لا تزال طائفة من أمتي يقاتلون على الحق ظاهرين إلى يوم القيامة قال فينزل عيسى بن مريم صلى الله عليه وسلم فيقول أميرهم تعال صل لنا فيقول لا إن بعضكم على بعض أمراء تكرمة الله هذه الامة".

جابر بن عبدالله الانصاري نقل مي كند كه از حضرت رسولخدا صلي الله عليه وآله شنيدم فرمود: دائماً گروهي از امت من در راه حق مقاتله خواهند نمود و غالب خواهند بود تااينكه عيسي بن مريم نازل مي شود براي اقامه نماز پس امير و پيشواي آن طايفه  به عيسي عليه السلام مي گويد: شما جلو برويد تا نماز بخوانيم. ولي عيسي مي گويد نه بلكه بعضي از شما بر بعضي از پيشوايان مقدم هستيد و اين كرامت الهي به اين امت است.


هميشه حق را بپذير حتي اگر برايت تلخ باشد.
نماد کاربر
abdolmahdi
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 139
تاريخ عضويت: يکشنبه دي ماه 17, 1390 12:30 am
محل سکونت: استان مركزي
تشکر کرده: 25 بار
تشکر شده: 35 بار
امتياز: 130

Re: او خواهد آمد

پستتوسط abdolmahdi » جمعه آذر ماه 15, 1392 10:01 am

با سلام خدمت همه دوستان گرامي
انشاءالله در سايه عنايات حضرت الله همواره موفق و مؤيد باشيد


در ادامه مباحث گذشته در مورد معرفي خصوصيات حضرت مهدي عليه السلام به يك روايت ديگر اشاره مي كنم:

مسند أحمد مخرجا (17/ 426)
11326 - حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّزَّاقِ، حَدَّثَنَا جَعْفَرٌ، عَنِ الْمُعَلَّى بْنِ زِيَادٍ، حَدَّثَنَا الْعَلَاءُ بْنُ بَشِيرٍ، عَنْ أَبِي الصِّدِّيقِ النَّاجِيِّ، عَنْ أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «أُبَشِّرُكُمْ بِالْمَهْدِيِّ يُبْعَثُ فِي أُمَّتِي عَلَى اخْتِلَافٍ مِنَ النَّاسِ وَزَلَازِلَ، فَيَمْلَأُ [ص:427] الْأَرْضَ قِسْطًا وَعَدْلًا، كَمَا مُلِئَتْ جَوْرًا وَظُلْمًا، يَرْضَى عَنْهُ سَاكِنُ السَّمَاءِ وَسَاكِنُ الْأَرْضِ، يَقْسِمُ الْمَالَ صِحَاحًا» فَقَالَ لَهُ رَجُلٌ: مَا صِحَاحًا؟ قَالَ: «بِالسَّوِيَّةِ بَيْنَ النَّاسِ» قَالَ: " وَيَمْلَأُ اللَّهُ قُلُوبَ أُمَّةِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ غِنًى، وَيَسَعُهُمْ عَدْلُهُ، حَتَّى يَأْمُرَ مُنَادِيًا فَيُنَادِي فَيَقُولُ: مَنْ لَهُ فِي مَالٍ حَاجَةٌ؟ فَمَا يَقُومُ مِنَ النَّاسِ إِلَّا رَجُلٌ فَيَقُولُ أنا، فيقول: ائْتِ السَّدَّانَ - يَعْنِي الْخَازِنَ - فَقُلْ لَهُ: إِنَّ الْمَهْدِيَّ يَأْمُرُكَ أَنْ تُعْطِيَنِي مَالًا، فَيَقُولُ لَهُ: احْثِ حَتَّى إِذَا جَعَلَهُ فِي حِجْرِهِ وَأَبْرَزَهُ نَدِمَ، فَيَقُولُ: كُنْتُ أَجْشَعَ أُمَّةِ مُحَمَّدٍ نَفْسًا، أَوَعَجَزَ عَنِّي مَا وَسِعَهُمْ؟ قَالَ: فَيَرُدُّهُ فَلَا يَقْبَلُ مِنْهُ، فَيُقَالُ لَهُ: إِنَّا لَا نَأْخُذُ شَيْئًا أَعْطَيْنَاهُ، فَيَكُونُ كَذَلِكَ سَبْعَ سِنِينَ - أَوْ ثَمَانِ سِنِينَ، أَوْ تِسْعَ سِنِينَ - ثُمَّ لَا خَيْرَ فِي الْعَيْشِ بَعْدَهُ - أَوْ قَالَ: ثُمَّ لَا خَيْرَ فِي الْحَيَاةِ بَعْدَهُ - " قال الهيثمي في مجمع الزوائد ومنبع الفوائد (7/ 314) قُلْتُ: رَوَاهُ التِّرْمِذِيُّ وَغَيْرُهُ بِاخْتِصَارٍ كَثِيرٍ.رَوَاهُ أَحْمَدُ بِأَسَانِيدَ وَأَبُو يَعْلَى بِاخْتِصَارٍ كَثِيرٍ، وَرِجَالُهُمَا ثِقَاتٌ.


ترجمه روايت:
ابوسعيد الخدري از وجود مبارك حضرت خاتم النبيين محمد صلي الله عليه وآله نقل مي كند كه فرمودند:
« بشارت باد شما را به آمدن حضرت مهدي كه در امّت من درهنگام اختلاف و زلزله ها  مبعوث مي شود پس تمام زمين را پر از عدل و داد مي كند چنانچه پر از ظلم و ستم شده است، ساكنين زمين و آسمان از او خشنود مي شوند و اموال را به نحو شايسته بين همه تقسيم مي كند. شخصي پرسيد: به نحو شايسته يعني چه؟ حضرت فرمودند: يعني بطور مساوي، سپس حضرت فرمودند: وقلوب امّت محمد صلي الله عليه وآله را بي نيازي مي بخشد و عدل را به همه آنها مي چشاند تااينكه منادي ندا مي دهد: آيا شخص محتاجي وجود دارد؟ هيچكس جواب نمي دهد مگر يك نفر، مهدي به او مي فرمايد: برو نزد خازن ما و بگو مهدي فرموده به من مال بدهيد.پس خازن اموال را در دامن او مي ريزد و آنشخص پشيمان مي شود و مي گويد : من بخاطر حرص زياد خواستم اضافه بر ديگران بگيرم وقصد مي كند اموال را برگرداند ولي خازن قبول نمي كند و مي گويد: ما چيزي كه عطا كرديم پس نمي گيريم. تا هفت سال (يا هشت يا نه سال) بهمين ترتيب است وبعد از آن ديگر خيري در زندگاني نيست.
هيتمي در مجمع الزوائد مي نويسد : اين روايت به سندهاي مختلف در مسند احمد نقل شده وترمذي وابويعلي درمسندشان بصورت مختصرترروايت نموده اند و راويان حديث همه مورد وثوق و اطمينان هستند.

خدايا ظهور حضرت مهدي عليه السلام را نزديك فرما و چشم ما را به حكومت سراسرعدل آن بزرگوار روشن بنما. آمين يارب العالمين



هميشه حق را بپذير حتي اگر برايت تلخ باشد.
نماد کاربر
abdolmahdi
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 139
تاريخ عضويت: يکشنبه دي ماه 17, 1390 12:30 am
محل سکونت: استان مركزي
تشکر کرده: 25 بار
تشکر شده: 35 بار
امتياز: 130

Re: او خواهد آمد

پستتوسط abozar » يکشنبه آذر ماه 17, 1392 3:17 pm

سلام به دوستان عزیز
بنده تازه عضو شدم و دوس دارم تو این مباحث شرکت کنم

دوست عزیز جناب عبدالمهدی تک تم احادیث شما اول باید بررسی بشه و صحتشون مشخص بشه
دوما تایید برخی احادیث بر برخی موارد دلیل پذیرش همون معدود معانی هست که در اون حدیث اومده و باید از ورود اغیار جلو گیری بشه

مثلا عقیده داشتن به امدن مهدی  و تایید علما بر این بحث دلیل نمیشه که مثلا ما معتقد باشیم که ایشون دارای غیبت هستن و الان زنده هستند  . پس لطفا حق و باطل را باید مرز و حدودی بینشان گذاشت  چون نزدیک است که از هم شناخته نشوند
abozar
کاربر کوشا
کاربر کوشا
 
پست ها : 19
تاريخ عضويت: يکشنبه آذر ماه 17, 1392 2:55 pm
تشکر کرده: 4 بار
تشکر شده: 6 بار
امتياز: 60

Re: او خواهد آمد

پستتوسط abdolmahdi » پنج شنبه آذر ماه 21, 1392 8:44 am

با سلام خدمت برادر گرامي ام آقاي ابوذر
از اينكه بنده را قابل دانستيد ممنونم
خيلي خوشحالم كه در اين سايت هزارنفري يك نفر ابراز علاقه به اينجور مباحثات كرد
اميدوارم بتوانيم در كنار هم لحظاتي مملو از نور علم و معنويت داشته باشيم

شما فرموديد:
دوست عزیز جناب عبدالمهدی تک تم احادیث شما اول باید بررسی بشه و صحتشون مشخص بشه


من با سخن شما كاملاً موافقم و آماده ام تا به اين مهم بپردازيم لكن اگر از ابتداي مقاله مطالعه فرموده باشيد اصل اعتقاد به خروج و ظهور حضرت مهدي عليه السلام يكي از مسلّمات و متواترات بين مسلمين است و جاي ترديد ندارد ولي باز هم براي اجابت درخواست شما حاضرم هركدام از رواياتي كه بنده ذكر كرده ام را بعنوان موضوع قرار دهيم و روي سند و دلالت آن بحث كنيم.



دوما تایید برخی احادیث بر برخی موارد دلیل پذیرش همون معدود معانی هست که در اون حدیث اومده و باید از ورود اغیار جلو گیری بشه مثلا عقیده داشتن به امدن مهدی  و تایید علما بر این بحث دلیل نمیشه که مثلا ما معتقد باشیم که ایشون دارای غیبت هستن و الان زنده هستند  . پس لطفا حق و باطل را باید مرز و حدودی بینشان گذاشت  چون نزدیک است که از هم شناخته نشوند

بنده از ابتداي نوشتن اين مقاله قصد داشته و دارم كه در راه شناساندن يكي از معارف مهم و متفق عليه مسلمين كه كمتر مورد توجه جامعه مسلمانان قرار مي گيرد بر وفاق مسيري حركت كنم كه مطابق با نظر و اعتقاد قريب به اتفاق بزرگان ديني باشد لذا در هيچ كجا از نقل قولهاي شاذ و نادر در مسير تبليغ از يك مرام يا مسلك خاص استفاده ننمودم ولي اگر شما موردي به نظرتان مي رسد كه مصداق اختلاط حق و باطل است تذكر دهيد تا اصلاح نمايم.

در پايان مجدداً تشكر كرده و منتظر حضور گرمتان هستم.
التماس دعا



هميشه حق را بپذير حتي اگر برايت تلخ باشد.

برای نویسنده این مطلب abdolmahdi تشکر کننده ها:
abozar (پنج شنبه آذر ماه 21, 1392 2:53 pm)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
abdolmahdi
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 139
تاريخ عضويت: يکشنبه دي ماه 17, 1390 12:30 am
محل سکونت: استان مركزي
تشکر کرده: 25 بار
تشکر شده: 35 بار
امتياز: 130

Re: او خواهد آمد

پستتوسط abozar » پنج شنبه آذر ماه 21, 1392 2:47 pm

در باره مهدی و چند و چون ان بین مسلمین در برخی امور اختلاف میباشد چنانچه در متن زیر مشهورد هست



در مورد مهدی، اهل سنت بنا به روایاتی که وارد شده است اعتقاد دارند که شخصی به نام مهدی به دنیا خواهد آمد، و بزرگ خواهد شد، و سپس زمام امور مسلمین را به دست خواهد گرفت، ولی اینچنین که اهل تشیع میگویند که مهدی امام دوازدهم بوده و در غیبت کبری است، صحیح نیست، زیرا اولا اساسا امام دوازدهمی به نام مهدی وجود نداشته، و ثانیا اگر وجود داشته نیز در غیبت بودن او تا الآن که 1400 سال گذشته حکمتش چیست؟ زیرا اگر او امام بود پس باید بین مردم باشد و آنها را هدایت کنند مانند پیامبران که خود شخصا برای هدایت مردم بین آنها بودند، نه اینکه در سردابی غائب باشد و مردم در گمراهی بسر ببرند.

منبع :

سایت جامع فتاوای اهل سنت و جماعت


شماره فتوى 3061

برای نویسنده این مطلب abozar تشکر کننده ها:
abdolmahdi (جمعه آذر ماه 22, 1392 9:09 am)
رتبه: 7.14%
 
abozar
کاربر کوشا
کاربر کوشا
 
پست ها : 19
تاريخ عضويت: يکشنبه آذر ماه 17, 1392 2:55 pm
تشکر کرده: 4 بار
تشکر شده: 6 بار
امتياز: 60

Re: او خواهد آمد

پستتوسط abdolmahdi » جمعه آذر ماه 22, 1392 9:08 am

ابوذر مي گويد:
در مورد مهدی، اهل سنت بنا به روایاتی که وارد شده است اعتقاد دارند که شخصی به نام مهدی به دنیا خواهد آمد، و بزرگ خواهد شد، و سپس زمام امور مسلمین را به دست خواهد گرفت،


برادر گراميم سلام
اينكه پيامبراكرم صلي الله عليه وآله مكرّر خبر داده اند شخصي بنام مهدي به دنيا خواهد آمد درست است و اينكه بزرگ خواهد شد هم نياز به اعتقاد داشتن ندارد ولي اينكه هنوز بدنيا نيامده را نمي شود قطعي گفت آن خصوصياتي كه در اخبار صحيح و فراوان در مورد اين شخصيت ، حائز اهميت است اينست كه اولاً ايشان از عترت مكرّم نبي اكرم صلي الله عليه وآله هستند «يخرج من عترتي»، ثانياً نه تنها زمام امور مسلمين بلكه زمام حكومت برتمام زمين را بدست مي گيرد ، ثالثاً حكومت ايشان سراسر عدل و داد است چنانچه عالم را ظلم و فساد پر كرده است « فَيَمْلَأُ الْأَرْضَ عدْلا وقِسْطًا، كَمَا مُلِئَتْ جَوْرا وظُلْمًا.»

ابوذر مي گويد:
ولی اینچنین که اهل تشیع میگویند که مهدی امام دوازدهم بوده و در غیبت کبری است، صحیح نیست، زیرا اولا اساسا امام دوازدهمی به نام مهدی وجود نداشته،


دوست عزيز
اگر با دقت مقاله حقير را خوانده باشيد اين مطلب را بيان كردم كه عده اي از بزرگان اهل سنّت قائلند كه يكي از خلفاء و اميران دوازده گانه كه در صحيح بخاري و مسلم به آمدن آنها بشارت داده شده قطعاً حضرت مهدي عليه السلام است:


عقيدة أهل السنة والأثر في المهدي المنتظر (ص: 148)
معنى هذا الحديث البشارة بوجود اثني عشر خليفة صالحا يقيم الحق ويعدل فيهم ولا يلزم من هذا تواليهم وتتابع أيامهم بل قد وجد منهم أربعة على نسق وهم الخلفاء الأربعة أبو بكر وعمر وعثمان وعلي رضي الله عنهم ومنهم عمر بن عبد العزيز بلا شك عند الأئمة وبعض بني العباس ولا تقوم الساعة حتى تكون ولايتهم لا محالة والظاهر أن منهم المهدي المبشر به في الأحاديث الواردة

الاحتجاج بالأثر على من أنكر المهدي المنتظر (ص: 234)
وذكرت أيضًا ما ذكره ابن كثير في "البداية والنهاية" وفي التفسير أيضًا أن حديث جابر بن سمرة -رضي الله عنهما- فيه بشارة بوجود اثني عشرة خليفة صالحًا يقيم الحق، قال: "والظاهر أن منهم المهدي المبشر به في الأحاديث الواردة بذكره"،

تفسير ابن كثير ت سلامة (3/ 65)
وَمَعْنَى هَذَا الْحَدِيثِ الْبِشَارَةُ بِوُجُودِ اثْنَيْ عَشَرَ خَلِيفَةً صَالِحًا (9) يُقِيمُ الْحَقَّ وَيَعْدِلُ فِيهِمْ، وَلَا يَلْزَمُ مِنْ هَذَا تَوَالِيهِمْ (10) وَتَتَابُعُ أَيَّامِهِمْ، بَلْ قَدْ وُجِدَ مِنْهُمْ أَرْبَعَةٌ عَلَى نَسَق، وَهُمُ الْخُلَفَاءُ الْأَرْبَعَةُ: أَبُو بَكْرٍ، وَعُمَرُ، وَعُثْمَانُ، وَعَلِيٌّ، رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ، وَمِنْهُمْ عُمَرُ بْنُ عَبْدِ الْعَزِيزِ بِلَا شَكٍّ عِنْدَ الْأَئِمَّةِ، وَبَعْضُ بَنِي الْعَبَّاسِ. وَلَا تَقُومُ السَّاعَةُ حَتَّى تكون ولايتهم لا محالة، والظاهر أن مِنْهُمُ الْمَهْدِيُ الْمُبَشَّرُ بِهِ فِي الْأَحَادِيثِ الْوَارِدَةِ بِذِكْرِهِ: أَنَّهُ يُواطئُ اسمُه اسْمَ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَاسْمُ أَبِيهِ اسْمَ أَبِيهِ، فَيَمْلَأُ الْأَرْضَ عدْلا وقِسْطًا، كَمَا مُلِئَتْ جَوْرا وظُلْمًا،

عمدة القاري شرح صحيح البخاري (16/ 74)
قلت: قيل: إِن الَّذين لم يزل قَائِما حَتَّى ولَّي اثْنَي عشر خَليفَة كلهم من قُرَيْش، وَأَرَادَ بِهَذَا خلَافَة النُّبُوَّة وَلم يرد أَنه لَا يُوجد غَيرهم، وَقيل: هَذَا الحَدِيث فِيهِ إِشَارَة بِوُجُود إثني عشر خَليفَة عادلين من قُرَيْش، وَإِن لم يوجدوا على الْوَلَاء وَإِنَّمَا اتّفق وُقُوع الْخلَافَة المتتابعة بعد النُّبُوَّة فِي ثَلَاثِينَ سنة، ثمَّ قد كَانَ بعد ذَلِك خلفاء راشدون مِنْهُم: عمر بن عبد الْعَزِيز، وَمِنْهُم الْمُهْتَدي بِأَمْر الله العباسي، وَ[]مِنْهُم الْمهْدي المبشر بِوُجُودِهِ فِي آخر الزَّمَان.

البداية والنهاية ط إحياء التراث (6/ 221)
فَالْجَوَابُ: إنَّ مِنَ النَّاس مَنْ قَالَ: إنَّ الدِّين لَمْ يَزَلْ قَائِمًا حَتَّى وَلِيَ اثْنَا عَشَرَ خَلِيفَةً، ثُمَّ وَقَعَ تَخْبِيطٌ بَعْدَهُمْ فِي زَمَانِ بَنِي أُمَيَّةَ، وَقَالَ آخَرُونَ: بَلْ هَذَا الْحَدِيثُ فِيهِ بِشَارَةٌ بِوُجُودِ اثْنَيْ عَشَرَ خَلِيفَةً عَادِلًا مِنْ قُرَيْشٍ، وَإِنْ لَمْ يُوجَدُوا عَلَى الْوَلَاءِ، وَإِنَّمَا اتَّفَقَ وُقُوعُ الْخِلَافَةِ الْمُتَتَابِعَةِ بَعْدَ النُّبُوَّةِ فِي ثَلَاثِينَ سَنَةً، ثم كانت بعد ذلك خلفاء راشدون، فيهم عُمَرُ بْنُ عَبْدِ الْعَزِيزِ بْنِ مَرْوَانَ بْنِ الْحَكَمِ الْأُمَوِيُّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، وَقَدْ نَصَّ عَلَى خِلَافَتِهِ وَعَدْلِهِ وَكَوْنِهِ مِنَ الْخُلَفَاءِ الرَّاشدين، غَيْرُ وَاحِدٍ مِنَ الْأَئِمَّةِ، حَتَّى قَالَ أَحْمَدُ بْنُ حَنْبَلٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ: لَيْسَ قَوْلُ أَحَدٍ مِنَ التَّابعين حُجَّةً إِلَّا قَوْلَ عمر بْنِ عَبْدِ الْعَزِيزِ، وَمِنْهُمْ مِنْ ذِكْرٍ مِنْ هؤلاء المهدي بِأَمْرِ اللَّهِ الْعَبَّاسِيَّ، وَالْمَهْدِيَّ الْمُبَشَّرَ بِوُجُودِهِ فِي آخِرِ الزَّمان مِنْهُمْ أَيْضًا بِالنَّصِّ عَلَى كَوْنِهِ مِنْ أَهْلِ الْبَيْتِ

[همانطور كه ملاحظه مي كنيد اين بزرگان هم معتقدند حضرت مهدي عليه السلام از دوازده خليفه و اميري است كه به آن بشارت داده شده و چون در دليلهاي متعدد آمده كه بعد از حضرت مهدي دنيا حيات و عيشي نخواهد داشت پس تعبير به امام و خليفه دوازدهم دور از اعتقاد و مسير متّفق عليه نيست.

ابوذر مي گويد:
و ثانیا اگر وجود داشته نیز در غیبت بودن او تا الآن که 1400 سال گذشته حکمتش چیست؟ زیرا اگر او امام بود پس باید بین مردم باشد و آنها را هدایت کنند مانند پیامبران که خود شخصا برای هدایت مردم بین آنها بودند، نه اینکه در سردابی غائب باشد و مردم در گمراهی بسر ببرند.

بله  درست است ، اين قسمت كه شما فرموديد؛ اعتقادي است مخصوص شيعه و از بين اهل سنّت تا آنجا كه من مي دانم قائل ندارد لكن در كلمات من اصلاً در مورد اين خصوصيات حضرت مهدي عليه السلام كلامي نيست چون بنا نداشتم مقاله ام را طبق نظر مذهب خاصي بنويسم بلكه همانطور كه مقاله را در بخش برون ديني ذخيره كرده ام مدّعي هستم اصل بحث مهدويت بحثي مسلّم نزد همه اديان آسماني است اگرچه در خصوصيات و صفات ايشان اختلاف باشد.


در پايان از بذل عنايت حضرتعالي ممنونم و همانطور كه فرموديد منتظر بحث و تفحص درسند روايات مدنظر شما هستم.
خدايا ما را در زمره اصحاب حضرت مهدي عليه السلام قرار بده . آمين يارب العالمين







هميشه حق را بپذير حتي اگر برايت تلخ باشد.
نماد کاربر
abdolmahdi
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 139
تاريخ عضويت: يکشنبه دي ماه 17, 1390 12:30 am
محل سکونت: استان مركزي
تشکر کرده: 25 بار
تشکر شده: 35 بار
امتياز: 130

Re: او خواهد آمد

پستتوسط abozar » جمعه آذر ماه 22, 1392 6:10 pm

سلام علیکم دوست عزیز

یک سوال از شما دارم

ایا من درست درک کردم که عقیده ی شما بر این هست که مهدی که شما از ان صحبت میکنید مهدی فرزند امام عسکری نیست ؟

و ایا عقیده به مهدی جز اصول دین هست یا فروع دین و ایا برای رفتن به بهشت باید حما به مهدی معتقد بود ؟؟

نکته ی دیگر اضافه کنم که بحث مهدویت به نظر  ادیان دیگر چندان ربطی ندارد . بلکه در ادیان دیگر که بحث از یک منجی هست و ان منجی پیامبری هست که بعد از ان پیامبر خواهد امد . مثلا عیسی وعده امدن محمد را میدهد و همه پیامبران انچنین اند و لذا به نظرم مهدویت ویژه اسلام هست

برای نویسنده این مطلب abozar تشکر کننده ها:
abdolmahdi (يکشنبه آذر ماه 23, 1392 1:55 am)
رتبه: 7.14%
 
abozar
کاربر کوشا
کاربر کوشا
 
پست ها : 19
تاريخ عضويت: يکشنبه آذر ماه 17, 1392 2:55 pm
تشکر کرده: 4 بار
تشکر شده: 6 بار
امتياز: 60

Re: او خواهد آمد

پستتوسط abdolmahdi » يکشنبه آذر ماه 23, 1392 1:55 am

برادر گرامي عليكم السلام و رحمةالله و بركاته

ابوذر مي گويد:

سلام علیکم دوست عزیز یک سوال از شما دارم
ایا من درست درک کردم که عقیده ی شما بر این هست که مهدی که شما از ان صحبت میکنید مهدی فرزند امام عسکری نیست ؟
و ایا عقیده به مهدی جز اصول دین هست یا فروع دین و ایا برای رفتن به بهشت باید حما به مهدی معتقد بود ؟؟


البته شما سه سؤال فرموده ايد كه به ترتيب عرض مي كنم:
الف - مهدي كه من در اين مقاله از او صحبت مي كنم همان مهدي است كه طبق روايات قطعي پيامبرگرامي اسلام صلي الله عليه وآله بشارت به انقلاب و ظهور او داده است و در زمان اوست كه اسلام به معناي واقعيِ آن در تمام زمين حاكم مي شود اگر اصل اين مطلب فهميده شود و اهميت آن درك شود در مرحله بعد برهر شخص مسلماني لازم است نسبت به اوصاف و خصوصيات او بيشتر تفحص كند و از ميان اختلاف فاحشي كه دراين خصوص بين احاديث هست قول سديد را بيابد و هنوز من در مقام إحراز اصل مطلب هستم بدون ملاحظه اوصاف و خصوصيات.
ب- اعتقاد به وجود حضرت مهدي از فروع دين است ولي برخي فروعات دين هست كه اگر شناخته نشود يا اشتباهي فهميده شود باعث نقصان در اصول دين مي شود .
اگر كسي فهميد مطلبي بعنوان ضروري دين اسلام است يعني در همه فرقه ها ي اسلامي پذيرفته شده است و نسبت به اصل آن انكار كند اين شخص مرتد و كافر است چون انكار او به انكار رسالت و نبوت ختمي مرتبت برمي گردد.
ج- واما اينكه آيا براي ورود به بهشت لازم است به حضرت مهدي اعتقاد داشته باشيم؟
اگر زمان ما زمان ظهور و خروج آنحضرت باشد كمااينكه برخي علائم حاكي از اينست شناخت امام و خليفه اي كه بايد در اين زمان گردن به اطاعت او بنهيم شرط دخول در بهشت است:


صحيح ابن حبان - محققا (10/ 434)
4573 - أَخْبَرَنَا أَبُو يَعْلَى، قَالَ: حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ يَزِيدَ بْنِ رِفَاعَةَ، قَالَ: حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرِ بْنُ عَيَّاشٍ، عَنِ عَاصِمِ بْنِ أَبِي النَّجُودِ، عَنْ أَبِي صَالِحٍ عَنْ مُعَاوِيَةَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وسلم: "من مَاتَ وَلَيْسَ لَهُ إِمَامٌ مَاتَ مَيْتَةً جَاهِلِيَّةً"1. هركس بميرد و براي او امامي نباشد به مرگ جاهليت(كفرمحض)مرده است.
__________
1 حديث صحيح، محمد بن يزيد بن رفاعة: هو محمد بن يزيد بن محمد بن كثير العجلي مختلف قيه، وقد توبع، وعاصم بن أبي النجود حسن الحديث، وباقي السند رجاله رجال الصحيح. أبو صالح: هو ذكوان السمان المدني. وهو في "مسند أبي يعلى" ورقة 345/1.
وأخرجه أحمد 4/96 عن أسود بن عامر، والطبراني 19/769 من طريق يحيى بن الحماني، كلاهما عن أبي بكر بن عياش، بهذا الإسناد.




پروردگارا ما را درشناخت امام و خليفه زمان هدايت فرما تا مرگ ما مرگ جاهليت نباشد.


هميشه حق را بپذير حتي اگر برايت تلخ باشد.

برای نویسنده این مطلب abdolmahdi تشکر کننده ها:
abozar (يکشنبه آذر ماه 24, 1392 11:46 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
abdolmahdi
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 139
تاريخ عضويت: يکشنبه دي ماه 17, 1390 12:30 am
محل سکونت: استان مركزي
تشکر کرده: 25 بار
تشکر شده: 35 بار
امتياز: 130

Re: او خواهد آمد

پستتوسط abozar » يکشنبه آذر ماه 24, 1392 11:46 am


عرض سلام دوست عزیز و تشکر از پاسخ دهی
قبل از شروع بحث در باره اسم شما که عبدالمهدی هست میخاستم بگم که مسلمان فقط عبد و بنده  خدا هست و بس.  

در مورد سوال اول که پرسیدم که ایا مهدی مورد نظر شما فرزند امام عسکری هست ؟
در جواب شما بنده اثری از پاسخ ندیدم که ایا مهدی مورد نظر شما همان مهدی فرزند امام عسکری که مادرش نرجس و یا ملیکا است می باشد یا نه . دوست عزیز اگر واضح اعلام بفرمایید ممنون میشوم پاسخ ساده هست . آری یا نه

در مورد دوم همچنان که بهتر از من میدانید فروع دین جز مسائل فقهی می باشد یعنی باید علم فقه داشته باشیم . یعنی باید مجتهد باشیم . اگر یک فتوی در این زمینه برای بنده ی نااگاه بیان کنید که فقیهی بیان کرده باشد انکار امامت مهدی (نه امامت) موجب کفر می باشد ممنون میشوم دوست عزیز



در مورد سوال پاسخ سوم که من مات را اوردید اگر شما منعتقد باشید مهدی الان زنده هست و امام هست بله اما اگر معتقد باشید که مهدی هنوز به دنیا نیامده و یا اگر به دنیا امده چون هنور حاکم نشده و شناخته شده نیست این گفته صدق نمیکند . و همچنین بخصوص که در حدیثی که نقل کردید اصلا اشاره ای به این نشده که ایا این امام که باید بهش متقد باشیم و اگر  معتقد نباشید جاهل هستید مهدی هست .
من الله توفيق

abozar
کاربر کوشا
کاربر کوشا
 
پست ها : 19
تاريخ عضويت: يکشنبه آذر ماه 17, 1392 2:55 pm
تشکر کرده: 4 بار
تشکر شده: 6 بار
امتياز: 60

Re: او خواهد آمد

پستتوسط abozar » جمعه آذر ماه 29, 1392 6:06 pm

عرض سلام و درود
قرار بود به بررسی احادیث هم بپردازیم
شما حدیثی را با متن زیر اوردید


صحيح ابن حبان - محققا (10/ 434)
4573 - أَخْبَرَنَا أَبُو يَعْلَى، قَالَ: حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ يَزِيدَ بْنِ رِفَاعَةَ، قَالَ: حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرِ بْنُ عَيَّاشٍ، عَنِ عَاصِمِ بْنِ أَبِي النَّجُودِ، عَنْ أَبِي صَالِحٍ عَنْ مُعَاوِيَةَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وسلم: "من مَاتَ وَلَيْسَ لَهُ إِمَامٌ مَاتَ مَيْتَةً جَاهِلِيَّةً"1. هركس بميرد و براي او امامي نباشد به مرگ جاهليت(كفرمحض)مرده است.
__________
1 حديث صحيح، محمد بن يزيد بن رفاعة: هو محمد بن يزيد بن محمد بن كثير العجلي مختلف قيه، وقد توبع، وعاصم بن أبي النجود حسن الحديث، وباقي السند رجاله رجال الصحيح. أبو صالح: هو ذكوان السمان المدني. وهو في "مسند أبي يعلى" ورقة 345/1.
وأخرجه أحمد 4/96 عن أسود بن عامر، والطبراني 19/769 من طريق يحيى بن الحماني، كلاهما عن أبي بكر بن عياش، بهذا الإسناد.


اما اگر به اصل متن حدیث که به شرح زیر هست خواهید دید که شما با سانسور بخش هایی از این متن درست به فریبکاری و تدلیس افکار زده اید

أخبرنا أبو يعلى، قال: حدثنا محمد بن يزيد بن رفاعة، قال: حدثنا أبو بكر بن عياش، عن عاصم بن أبي النجود، عن أبي صالح عن معاوية قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: "من مات وليس له إمام مات ميتة جاهلية"1 .
قال أبو حاتم: قوله صلى الله عليه وسلم "مات ميتة الجاهلية" معناه: من مات ولم يعتقد أن له إماما يدعو الناس إلى طاعة الله حتى يكون قوام الإسلام به عند الحوادث والنوازل مقتنعا في الانقياد على من ليس نعته ما وصفنا مات ميتة جاهلية.
__________
1 حديث صحيح، محمد بن يزيد بن رفاعة: هو محمد بن يزيد بن محمد بن كثير العجلي مختلف قيه، وقد توبع، وعاصم بن أبي النجود حسن الحديث، وباقي السند رجاله رجال الصحيح. أبو صالح: هو ذكوان السمان المدني. وهو في "مسند أبي يعلى" ورقة 345/1.
وأخرجه أحمد 4/96 عن أسود بن عامر، والطبراني 19/769 من طريق يحيى بن الحماني، كلاهما عن أبي بكر بن عياش، بهذا الإسناد.
والمراد بالميتة الجاهلية: حالة الموت كموت أهل الجاهلية على ضلال وليس له إمام مطاع، لأنهم كانوا لا يعرفون ذلك، وليس المراد أنه يموت كافراً بل يموت عاصياً، ويحتمل أن يكون التشبيه على ظاهره، ومعناه: أنه يموت مثل موت الجاهلي وإن لم يكن هو جاهلياً، أو أن لك ورد مورد الزجر والتنفير وظاهره غير مراد.



قسمت هایی را که با رنگ قرمز مشخص شده همان جایی هست که شما برای فریب افکار عمومی حذف کرده اید . لبته این دروغ پردازی های شما به ضرر خودتان تمام می شود چرا که مردم از شما کذابان اگاه تر هستند .


نمومنه دوم خیانت شما در نقل احادیث نمونه ی زیر است که شما گفتید :

عمدة القاري شرح صحيح البخاري (16/ 74)
قلت: قيل: إِن الَّذين لم يزل قَائِما حَتَّى ولَّي اثْنَي عشر خَليفَة كلهم من قُرَيْش، وَأَرَادَ بِهَذَا خلَافَة النُّبُوَّة وَلم يرد أَنه لَا يُوجد غَيرهم، وَقيل: هَذَا الحَدِيث فِيهِ إِشَارَة بِوُجُود إثني عشر خَليفَة عادلين من قُرَيْش، وَإِن لم يوجدوا على الْوَلَاء وَإِنَّمَا اتّفق وُقُوع الْخلَافَة المتتابعة بعد النُّبُوَّة فِي ثَلَاثِينَ سنة، ثمَّ قد كَانَ بعد ذَلِك خلفاء راشدون مِنْهُم: عمر بن عبد الْعَزِيز، وَمِنْهُم الْمُهْتَدي بِأَمْر الله العباسي، وَ[]مِنْهُم الْمهْدي المبشر بِوُجُودِهِ فِي آخر الزَّمَان.


جالبه که اخرش رو هم نقطه گذاشتید که مثلا جمله تموم میشه دوست کذاب من
اصل متن به شرح زیر است و قسمت های قرمز را شما در خیانتی که انجام دادید بیان نکردید


قلت قيل إن الذين لم يزل قائما حتى ولي اثني عشر خليفة كلهم من قريش وأراد بهذا خلافة النبوة ولم يرد أنه لا يوجد غيرهم وقيل هذا الحديث فيه إشارة بوجود إثني عشر خليفة عادلين من قريش وإن لم يوجدوا على الولاء وإنما اتفق وقوع الخلافة المتتابعة بعد النبوة في ثلاثين سنة ثم قد كان بعد ذلك خلفاء راشدون منهم عمر بن عبد العزيز ومنهم المهتدي بأمر الله العباسي ومنهم المهدي المبشر بوجوده في آخر الزمان قوله إلا كبه الله وهذا الفعل من الشواذ لأن الفعل يتعدى بالهمزة وهذا الفعل ثلاثيه متعد ورباعيه لازم قال الله تعالى أفمن يمشي مكبا على وجهه ( الملك 22 ) قوله و..........الی اخر که همچنان این متن ادامه دارد

بنده با توجه به مشغله زیاد متاسفانه وقت چندانی ندارم اما تونستم ایه دو دروغ و عوام فریبی شما رو نقش بر ملا کنم
شاید برای انکه از خط مش شما اگاه شویم ذکر همین دو نمونه کافی باشه که شما رو به ترکستان می روید
از این تدلیس ها و دروغگویی ها و کذاب بازی ها دست بردارید و بیش از این ابروی خودتون رو نبرید


از مدیریت عزیز خواهش مندم اگر ایشان بیش از این از این کارها و حرفاهای دروغ خود دست برنداشتن بدون تعارف آی دی ایشان را حذف کنن و حقیقت را فدای مصلحت دروغی نکنند . کسی که در گفتار و امانت داری ان هم در دین خدا خیانت میکند نباید جایی داشته باشد.






آخرين ويرايش توسط abozar on جمعه آذر ماه 29, 1392 6:15 pm, ويرايش شده در 2.
abozar
کاربر کوشا
کاربر کوشا
 
پست ها : 19
تاريخ عضويت: يکشنبه آذر ماه 17, 1392 2:55 pm
تشکر کرده: 4 بار
تشکر شده: 6 بار
امتياز: 60

Re: او خواهد آمد

پستتوسط abdolmahdi » پنج شنبه دي ماه 12, 1392 11:58 am

با سلام و آرزوي توفيق براي همه دوستان مخصوصاً دوست جديدم كاك ابوذر
لازم است مراتب عذرخواهي خود را از مدتي كه حضور نداشتم به عرض برسانم ولي در يك سفر معنوي و زيارتي دعاگوي همه دوستان پينوسي بودم .


برادر عزيزم ابوذر چند مطلب و سؤال فرمودند كه به آنها مي پردازم:

ايشان فرمودند:
قبل از شروع بحث در باره اسم شما که عبدالمهدی هست میخاستم بگم که مسلمان فقط عبد و بنده  خدا هست و بس.  


البته دوستان ديگري نيز اين اشكال را به بيان هاي مختلف فرموده بودند ولي بنده به وجه اشكال آنها پي نبرده بودم تااينكه شما فرموديد : « مسلمان فقط عبد و بنده خداست.»
دوست گرامي در راستي سخن شما جاي هيچ ترديدي نيست و هركس ذره اي شك در تماميت سخن شما داشته باشد مسلمان نيست ولي بايد توجه داشت گاهي برخي الفاظ داراي دو معنا است و باصطلاح مشترك لفظي است بكاربردن آن لفظ مي تواند باقرينه در هركدام از آن معاني بكار رود از جمله واژه «عبد» است؛ گاهي منظور از عبد ، بنده است و گاهي مراد غلام و نوكر است هم در قرآن كريم و هم در كلمات و سيره گذشتگان و معاصرين اين واژه به هر دو معنا بكار رفته و ما نبايد فقط يك معنا از آن برداشت نماييم.


كاك ابوذر نوشت:
در مورد سوال اول که پرسیدم که ایا مهدی مورد نظر شما فرزند امام عسکری هست ؟ در جواب شما بنده اثری از پاسخ ندیدم که ایا مهدی مورد نظر شما همان مهدی فرزند امام عسکری که مادرش نرجس و یا ملیکا است می باشد یا نه . دوست عزیز اگر واضح اعلام بفرمایید ممنون میشوم پاسخ ساده هست . آری یا نه


برادر گرامي چرا ما بايد از همان ابتداي بحث، مطالب خود را با نظرات مذاهب مختلف مخلوط كنيم من عرض كردم اصلاً در صدد تاييد يا ردّ كردن اعتقاد مذهب خاصي نيستم بلكه مراد من فقط توجه به اصل مهدويت است كه مقبول همه فرقه هاست آيا شما با اينگونه بحث علمي مشكلي داريد؟ به نظر من آفت بسياري از مباحث اعتقادي اينست كه از همان ابتداء درگير اختلافات فرقه اي و مذهبي شده اند و اصل اعتقاد كه امري متفق عليه بوده مغفول واقع شده است در حاليكه ما بايد روي اصول موضوعه و مطالب مسلّمة نزد همه فرقه هاي اسلامي تمركز كنيم سپس سراغ بحث از اختلافات درون ديني برويم.


ابوذر عزيز مي گويد:
در مورد دوم همچنان که بهتر از من میدانید فروع دین جز مسائل فقهی می باشد یعنی باید علم فقه داشته باشیم . یعنی باید مجتهد باشیم . اگر یک فتوی در این زمینه برای بنده ی نااگاه بیان کنید که فقیهی بیان کرده باشد انکار امامت مهدی (نه امامت) موجب کفر می باشد ممنون میشوم دوست عزیز

دوست گرامي فروع دين در مقابل اصول دين است و فقط مخصوص احكام فقهي نيست بلكه مسائل اعتقادي و اخلاقي را هم شامل مي شود مثلاً اعتقاد به معاد از اصول دين است ولي اعتقاد به صراط و ميزان و نامه اعمال و نكير و منكر و خصوصيات قبر و قيامت ، جزو اصول دين نيست در مورد مهدويت هم اين چنين است كه اعتقاد به خروج حضرت مهدي و خروج دجّال از اصول دين نيست ولي از جمله مسلّمات نزد همه فرقه ها و مذاهب اسلامي هست.
لازم است براي روشن شدن مطلب به چند نقل قول بسنده كنم:

ويقول شيخ الإسلام ابن تيمية - رحمه الله -: " الأحاديث التي يحتج بها على خروج المهدي أحاديث صحيحة رواها أبو داود والترمذي وأحمد وغيرهم " (منهاج السنة النبوية: (4 / 95)) .
ويقول الحافظ ابن كثير: " فصل في ذكر المهدي الذي يكون في آخر الزمان، وهو أحد الخلفاء الراشدين والأئمة المهديين،
ويقول العلامة محمد السفاريني في المهدي: " وقد كثرت بخروجه - أي المهدي - الروايات حتى بلغت حد التواتر المعنوي وشاع ذلك بين علماء السنة، حتى عد من معتقداتهم ".
ويقول أيضا: " وقد روي عمن ذكر من الصحابة وغير من ذكر منهم رضي الله عنهم بروايات متعددة وعن التابعين من بعدهم ما يفيد بمجموعه العلم القطعي، فالإيمان بخروج المهدي واجب، كما هو مقرر عند أهل العلم، ومدون في عقائد أهل السنة والجماعة " ( لوامع الأنوار البهية: (2 / 84) .
ويقول العلامة محمد البرزنجي في كتابه - الإشاعة لأشراط الساعة -: " قد علمت أن أحاديث المهدي وخروجه آخر الزمان وأنه من عترة رسول الله صلى الله عليه وسلم من ولد فاطمة عليها السلام بلغت حد التواتر المعنوي فلا معنى لإنكارها " (الإشاعة في أشراط الساعة (236)) .
وقال العلامة الشوكاني: " الأحاديث في تواتر ما جاء في المهدي المنتظر التي أمكن الوقوف عليها منها خمسون حديثا، فيها الصحيح والحسن والضعيف المنجبر، وهي متواترة بلا شك وشبهة، بل يصدق وصف التواتر على ما دونها في جميع الاصطلاحات المحررة في الأصول، وأما الآثار عن الصحابة المصرحة بالمهدي فهي كثيرة أيضا، لها حكم الرفع؛ إذ لا مجال للاجتهاد في مثل ذلك " .
ويقول سماحة العلامة الشيخ عبد العزيز بن عبد الله بن باز - رحمه الله - ما ملخصه: " أمر المهدي معلوم، والأحاديث فيه مستفيضة، بل متواترة متعاضدة، وقد حكى غير واحد من أهل العلم تواترها، وتواترها تواتر معنوي، لكثرة طرقها، واختلاف مخارجها وصحابتها ورواتها وألفاظها، فهي بحق تدل على أن هذا الشخص الموعود به أمره ثابت وخروجه حق

كاك ابوذر مي فرمايد:
در مورد سوال پاسخ سوم که من مات را اوردید اگر شما منعتقد باشید مهدی الان زنده هست و امام هست بله اما اگر معتقد باشید که مهدی هنوز به دنیا نیامده و یا اگر به دنیا امده چون هنور حاکم نشده و شناخته شده نیست این گفته صدق نمیکند . و همچنین بخصوص که در حدیثی که نقل کردید اصلا اشاره ای به این نشده که ایا این امام که باید بهش متقد باشیم و اگر  معتقد نباشید جاهل هستید مهدی هست .
من الله توفيق


اشاءالله توفيقاتتان مضاعف گردد برادر
اگر قبول كرديم كه اخبار و احاديث خروج حضرت مهدي صحيح هستند و پذيرفتيم كه آنحضرت يكي از اميران و پيشواياني است كه پيامبراكرم صلي الله عليه وآله بشارت به آمدنشان داده اند با توجه به ظاهر شدن برخي از علائم آخرالزمان آيا انتظار درك زمان آنحضرت و اميد كمك كردن به ايشان در برقراري عدل جهاني، آرزويي خيالي و باطل است ؟! آيا اگر امر خروج آنحضرت در فاصله چندسال يا چندماه وحتي چند روز فراهم شود آمادگي و شناخت لازم را جهت پيوستن به آن امام حق داريم؟! يادمان نرود كه بسياري از اهل كتاب از مبعوث شدن پيامبرآخرالزمان خبر داشتند ولي بخاطر عدم شناخت و آمادگي و پيروي از هواي نفس و تعصبات دينيشان حاضر به قبول بعثت حضرت خاتم النبيين صلي الله عليه وآله نشدند.
انشاءالله بررسي پست بعدي شما در فرصت ديگر...









هميشه حق را بپذير حتي اگر برايت تلخ باشد.
نماد کاربر
abdolmahdi
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 139
تاريخ عضويت: يکشنبه دي ماه 17, 1390 12:30 am
محل سکونت: استان مركزي
تشکر کرده: 25 بار
تشکر شده: 35 بار
امتياز: 130

Re: او خواهد آمد

پستتوسط mahan-geo » جمعه دي ماه 13, 1392 7:06 pm

در مورد اسم تون به نظرم لزومی نداره که از اسامی شبهه نام استفاده . چه نیازی داره از اسمهایی استفاده کرد که نزدیک به لبه ی شرک باشه . جز اینکه کاسه ای زیر نیم کاسه هست ؟؟


برادر گرامي چرا ما بايد از همان ابتداي بحث، مطالب خود را با نظرات مذاهب مختلف مخلوط كنيم من عرض كردم اصلاً در صدد تاييد يا ردّ كردن اعتقاد مذهب خاصي نيستم بلكه مراد من فقط توجه به اصل مهدويت است كه مقبول همه فرقه هاست آيا شما با اينگونه بحث علمي مشكلي داريد؟


پس نتیجه میگیریم اون مهدی که فرزند عسکری هست مورد نظر شما نیست چون همه فرقه ها به اون اعتقاد ندارند


در مورد بحثی هم که گفتم فتوایی بیاورید که بیان کند که کسی اگر به مهدی اعتقاد نداشته باشد از دین خارج شده است هم شما عمل نکردید و فقط به تکرار مکررات پرداختید که از مسلمات هس


همچنین فرمودید :

گر قبول كرديم كه اخبار و احاديث خروج حضرت مهدي صحيح هستند و پذيرفتيم كه آنحضرت يكي از اميران و پيشواياني است كه پيامبراكرم صلي الله عليه وآله بشارت به آمدنشان داده اند با توجه به ظاهر شدن برخي از علائم آخرالزمان آيا انتظار درك زمان آنحضرت و اميد كمك كردن به ايشان در برقراري عدل جهاني، آرزويي خيالي و باطل است ؟! آيا اگر امر خروج آنحضرت در فاصله چندسال يا چندماه وحتي چند روز فراهم شود آمادگي و شناخت لازم را جهت پيوستن به آن امام حق داريم؟! يادمان نرود كه بسياري از اهل كتاب از مبعوث شدن پيامبرآخرالزمان خبر داشتند ولي بخاطر عدم شناخت و آمادگي و پيروي از هواي نفس و تعصبات دينيشان حاضر به قبول بعثت حضرت خاتم النبيين صلي الله عليه وآله نشدند.


برادر شما چرا از روی مباحث میپرید . شما اول بیاید ثابت کنید که این حدیث منظورش از امام زمان همان مهدی هست بعد بیایید ثابت کنید که هر نشناختش جاهل هست .
اصلا من مثلا بگم امام زمان من قران هست . از نظر شما اشکال داره ؟؟؟


همچنین شما بیایید به اون روایاتی که نصفه نیمه ذکر کردید هم گریزی بزنید . شما به چه انگزه ای  اونها رو نصفه نیمه نقل کردید ؟؟؟ ایا کاسه ای زیر نیم کاسه نیست ؟؟؟


mahan-geo
کاربر کوشا
کاربر کوشا
 
پست ها : 6
تاريخ عضويت: يکشنبه دي ماه 1, 1392 2:39 pm
تشکر کرده: 21 بار
تشکر شده: 8 بار
امتياز: 80

Re: او خواهد آمد

پستتوسط kheymegahabalfazl » جمعه دي ماه 13, 1392 9:02 pm

mahan-geo نوشته است:در مورد اسم تون به نظرم لزومی نداره که از اسامی شبهه نام استفاده . چه نیازی داره از اسمهایی استفاده کرد که نزدیک به لبه ی شرک باشه . جز اینکه کاسه ای زیر نیم کاسه هست ؟؟


برادر گرامي چرا ما بايد از همان ابتداي بحث، مطالب خود را با نظرات مذاهب مختلف مخلوط كنيم من عرض كردم اصلاً در صدد تاييد يا ردّ كردن اعتقاد مذهب خاصي نيستم بلكه مراد من فقط توجه به اصل مهدويت است كه مقبول همه فرقه هاست آيا شما با اينگونه بحث علمي مشكلي داريد؟


پس نتیجه میگیریم اون مهدی که فرزند عسکری هست مورد نظر شما نیست چون همه فرقه ها به اون اعتقاد ندارند


در مورد بحثی هم که گفتم فتوایی بیاورید که بیان کند که کسی اگر به مهدی اعتقاد نداشته باشد از دین خارج شده است هم شما عمل نکردید و فقط به تکرار مکررات پرداختید که از مسلمات هس


همچنین فرمودید :

گر قبول كرديم كه اخبار و احاديث خروج حضرت مهدي صحيح هستند و پذيرفتيم كه آنحضرت يكي از اميران و پيشواياني است كه پيامبراكرم صلي الله عليه وآله بشارت به آمدنشان داده اند با توجه به ظاهر شدن برخي از علائم آخرالزمان آيا انتظار درك زمان آنحضرت و اميد كمك كردن به ايشان در برقراري عدل جهاني، آرزويي خيالي و باطل است ؟! آيا اگر امر خروج آنحضرت در فاصله چندسال يا چندماه وحتي چند روز فراهم شود آمادگي و شناخت لازم را جهت پيوستن به آن امام حق داريم؟! يادمان نرود كه بسياري از اهل كتاب از مبعوث شدن پيامبرآخرالزمان خبر داشتند ولي بخاطر عدم شناخت و آمادگي و پيروي از هواي نفس و تعصبات دينيشان حاضر به قبول بعثت حضرت خاتم النبيين صلي الله عليه وآله نشدند.


برادر شما چرا از روی مباحث میپرید . شما اول بیاید ثابت کنید که این حدیث منظورش از امام زمان همان مهدی هست بعد بیایید ثابت کنید که هر نشناختش جاهل هست .
اصلا من مثلا بگم امام زمان من قران هست . از نظر شما اشکال داره ؟؟؟


همچنین شما بیایید به اون روایاتی که نصفه نیمه ذکر کردید هم گریزی بزنید . شما به چه انگزه ای  اونها رو نصفه نیمه نقل کردید ؟؟؟ ایا کاسه ای زیر نیم کاسه نیست ؟؟؟



نماد کاربر
kheymegahabalfazl
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 35
تاريخ عضويت: جمعه دي ماه 13, 1392 7:37 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 3 بار
امتياز: 30

قبليبعدي

بازگشت به گفتمان برون دینی

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 2 مهمان