مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar
توسط saharbanoo » جمعه مهر ماه 19, 1392 10:04 am
توسط abdolmahdi » شنبه مهر ماه 20, 1392 11:54 pm
پروردگارا به هرآنکه گمراه است ودیوانه وار در دنیای خیالیش زندگی میکند وشرک وبی خدایی یا که هزار خدایی را در پیش گرفته هدایت ده.
یا رب آنها را که شیطان مجنون وسرگشته ی خود کرده واوهام آمدن را در سرشان پرورده درمانی ده به کلمه ی لا اله الا الله.محمد رسول الله.
سرگشته خدا هدایتت کند تا دیگر منتظر نمانی
توسط abdolmahdi » جمعه آذر ماه 1, 1392 11:10 am
توسط abdolmahdi » جمعه آذر ماه 15, 1392 10:01 am
توسط abozar » يکشنبه آذر ماه 17, 1392 3:17 pm
توسط abdolmahdi » پنج شنبه آذر ماه 21, 1392 8:44 am
دوست عزیز جناب عبدالمهدی تک تم احادیث شما اول باید بررسی بشه و صحتشون مشخص بشه
دوما تایید برخی احادیث بر برخی موارد دلیل پذیرش همون معدود معانی هست که در اون حدیث اومده و باید از ورود اغیار جلو گیری بشه مثلا عقیده داشتن به امدن مهدی و تایید علما بر این بحث دلیل نمیشه که مثلا ما معتقد باشیم که ایشون دارای غیبت هستن و الان زنده هستند . پس لطفا حق و باطل را باید مرز و حدودی بینشان گذاشت چون نزدیک است که از هم شناخته نشوند
توسط abozar » پنج شنبه آذر ماه 21, 1392 2:47 pm
شماره فتوى 3061 |
توسط abdolmahdi » جمعه آذر ماه 22, 1392 9:08 am
در مورد مهدی، اهل سنت بنا به روایاتی که وارد شده است اعتقاد دارند که شخصی به نام مهدی به دنیا خواهد آمد، و بزرگ خواهد شد، و سپس زمام امور مسلمین را به دست خواهد گرفت،
ولی اینچنین که اهل تشیع میگویند که مهدی امام دوازدهم بوده و در غیبت کبری است، صحیح نیست، زیرا اولا اساسا امام دوازدهمی به نام مهدی وجود نداشته،
و ثانیا اگر وجود داشته نیز در غیبت بودن او تا الآن که 1400 سال گذشته حکمتش چیست؟ زیرا اگر او امام بود پس باید بین مردم باشد و آنها را هدایت کنند مانند پیامبران که خود شخصا برای هدایت مردم بین آنها بودند، نه اینکه در سردابی غائب باشد و مردم در گمراهی بسر ببرند.
توسط abozar » جمعه آذر ماه 22, 1392 6:10 pm
توسط abdolmahdi » يکشنبه آذر ماه 23, 1392 1:55 am
سلام علیکم دوست عزیز یک سوال از شما دارم
ایا من درست درک کردم که عقیده ی شما بر این هست که مهدی که شما از ان صحبت میکنید مهدی فرزند امام عسکری نیست ؟
و ایا عقیده به مهدی جز اصول دین هست یا فروع دین و ایا برای رفتن به بهشت باید حما به مهدی معتقد بود ؟؟
توسط abozar » يکشنبه آذر ماه 24, 1392 11:46 am
توسط abozar » جمعه آذر ماه 29, 1392 6:06 pm
صحيح ابن حبان - محققا (10/ 434)
4573 - أَخْبَرَنَا أَبُو يَعْلَى، قَالَ: حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ يَزِيدَ بْنِ رِفَاعَةَ، قَالَ: حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرِ بْنُ عَيَّاشٍ، عَنِ عَاصِمِ بْنِ أَبِي النَّجُودِ، عَنْ أَبِي صَالِحٍ عَنْ مُعَاوِيَةَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وسلم: "من مَاتَ وَلَيْسَ لَهُ إِمَامٌ مَاتَ مَيْتَةً جَاهِلِيَّةً"1. هركس بميرد و براي او امامي نباشد به مرگ جاهليت(كفرمحض)مرده است.
__________
1 حديث صحيح، محمد بن يزيد بن رفاعة: هو محمد بن يزيد بن محمد بن كثير العجلي مختلف قيه، وقد توبع، وعاصم بن أبي النجود حسن الحديث، وباقي السند رجاله رجال الصحيح. أبو صالح: هو ذكوان السمان المدني. وهو في "مسند أبي يعلى" ورقة 345/1.
وأخرجه أحمد 4/96 عن أسود بن عامر، والطبراني 19/769 من طريق يحيى بن الحماني، كلاهما عن أبي بكر بن عياش، بهذا الإسناد.
عمدة القاري شرح صحيح البخاري (16/ 74)
قلت: قيل: إِن الَّذين لم يزل قَائِما حَتَّى ولَّي اثْنَي عشر خَليفَة كلهم من قُرَيْش، وَأَرَادَ بِهَذَا خلَافَة النُّبُوَّة وَلم يرد أَنه لَا يُوجد غَيرهم، وَقيل: هَذَا الحَدِيث فِيهِ إِشَارَة بِوُجُود إثني عشر خَليفَة عادلين من قُرَيْش، وَإِن لم يوجدوا على الْوَلَاء وَإِنَّمَا اتّفق وُقُوع الْخلَافَة المتتابعة بعد النُّبُوَّة فِي ثَلَاثِينَ سنة، ثمَّ قد كَانَ بعد ذَلِك خلفاء راشدون مِنْهُم: عمر بن عبد الْعَزِيز، وَمِنْهُم الْمُهْتَدي بِأَمْر الله العباسي، وَ[]مِنْهُم الْمهْدي المبشر بِوُجُودِهِ فِي آخر الزَّمَان.
توسط abdolmahdi » پنج شنبه دي ماه 12, 1392 11:58 am
قبل از شروع بحث در باره اسم شما که عبدالمهدی هست میخاستم بگم که مسلمان فقط عبد و بنده خدا هست و بس.
در مورد سوال اول که پرسیدم که ایا مهدی مورد نظر شما فرزند امام عسکری هست ؟ در جواب شما بنده اثری از پاسخ ندیدم که ایا مهدی مورد نظر شما همان مهدی فرزند امام عسکری که مادرش نرجس و یا ملیکا است می باشد یا نه . دوست عزیز اگر واضح اعلام بفرمایید ممنون میشوم پاسخ ساده هست . آری یا نه
در مورد دوم همچنان که بهتر از من میدانید فروع دین جز مسائل فقهی می باشد یعنی باید علم فقه داشته باشیم . یعنی باید مجتهد باشیم . اگر یک فتوی در این زمینه برای بنده ی نااگاه بیان کنید که فقیهی بیان کرده باشد انکار امامت مهدی (نه امامت) موجب کفر می باشد ممنون میشوم دوست عزیز
در مورد سوال پاسخ سوم که من مات را اوردید اگر شما منعتقد باشید مهدی الان زنده هست و امام هست بله اما اگر معتقد باشید که مهدی هنوز به دنیا نیامده و یا اگر به دنیا امده چون هنور حاکم نشده و شناخته شده نیست این گفته صدق نمیکند . و همچنین بخصوص که در حدیثی که نقل کردید اصلا اشاره ای به این نشده که ایا این امام که باید بهش متقد باشیم و اگر معتقد نباشید جاهل هستید مهدی هست .
من الله توفيق
توسط mahan-geo » جمعه دي ماه 13, 1392 7:06 pm
برادر گرامي چرا ما بايد از همان ابتداي بحث، مطالب خود را با نظرات مذاهب مختلف مخلوط كنيم من عرض كردم اصلاً در صدد تاييد يا ردّ كردن اعتقاد مذهب خاصي نيستم بلكه مراد من فقط توجه به اصل مهدويت است كه مقبول همه فرقه هاست آيا شما با اينگونه بحث علمي مشكلي داريد؟
گر قبول كرديم كه اخبار و احاديث خروج حضرت مهدي صحيح هستند و پذيرفتيم كه آنحضرت يكي از اميران و پيشواياني است كه پيامبراكرم صلي الله عليه وآله بشارت به آمدنشان داده اند با توجه به ظاهر شدن برخي از علائم آخرالزمان آيا انتظار درك زمان آنحضرت و اميد كمك كردن به ايشان در برقراري عدل جهاني، آرزويي خيالي و باطل است ؟! آيا اگر امر خروج آنحضرت در فاصله چندسال يا چندماه وحتي چند روز فراهم شود آمادگي و شناخت لازم را جهت پيوستن به آن امام حق داريم؟! يادمان نرود كه بسياري از اهل كتاب از مبعوث شدن پيامبرآخرالزمان خبر داشتند ولي بخاطر عدم شناخت و آمادگي و پيروي از هواي نفس و تعصبات دينيشان حاضر به قبول بعثت حضرت خاتم النبيين صلي الله عليه وآله نشدند.
توسط kheymegahabalfazl » جمعه دي ماه 13, 1392 9:02 pm
mahan-geo نوشته است:در مورد اسم تون به نظرم لزومی نداره که از اسامی شبهه نام استفاده . چه نیازی داره از اسمهایی استفاده کرد که نزدیک به لبه ی شرک باشه . جز اینکه کاسه ای زیر نیم کاسه هست ؟؟برادر گرامي چرا ما بايد از همان ابتداي بحث، مطالب خود را با نظرات مذاهب مختلف مخلوط كنيم من عرض كردم اصلاً در صدد تاييد يا ردّ كردن اعتقاد مذهب خاصي نيستم بلكه مراد من فقط توجه به اصل مهدويت است كه مقبول همه فرقه هاست آيا شما با اينگونه بحث علمي مشكلي داريد؟
پس نتیجه میگیریم اون مهدی که فرزند عسکری هست مورد نظر شما نیست چون همه فرقه ها به اون اعتقاد ندارند
در مورد بحثی هم که گفتم فتوایی بیاورید که بیان کند که کسی اگر به مهدی اعتقاد نداشته باشد از دین خارج شده است هم شما عمل نکردید و فقط به تکرار مکررات پرداختید که از مسلمات هس
همچنین فرمودید :گر قبول كرديم كه اخبار و احاديث خروج حضرت مهدي صحيح هستند و پذيرفتيم كه آنحضرت يكي از اميران و پيشواياني است كه پيامبراكرم صلي الله عليه وآله بشارت به آمدنشان داده اند با توجه به ظاهر شدن برخي از علائم آخرالزمان آيا انتظار درك زمان آنحضرت و اميد كمك كردن به ايشان در برقراري عدل جهاني، آرزويي خيالي و باطل است ؟! آيا اگر امر خروج آنحضرت در فاصله چندسال يا چندماه وحتي چند روز فراهم شود آمادگي و شناخت لازم را جهت پيوستن به آن امام حق داريم؟! يادمان نرود كه بسياري از اهل كتاب از مبعوث شدن پيامبرآخرالزمان خبر داشتند ولي بخاطر عدم شناخت و آمادگي و پيروي از هواي نفس و تعصبات دينيشان حاضر به قبول بعثت حضرت خاتم النبيين صلي الله عليه وآله نشدند.
برادر شما چرا از روی مباحث میپرید . شما اول بیاید ثابت کنید که این حدیث منظورش از امام زمان همان مهدی هست بعد بیایید ثابت کنید که هر نشناختش جاهل هست .
اصلا من مثلا بگم امام زمان من قران هست . از نظر شما اشکال داره ؟؟؟
همچنین شما بیایید به اون روایاتی که نصفه نیمه ذکر کردید هم گریزی بزنید . شما به چه انگزه ای اونها رو نصفه نیمه نقل کردید ؟؟؟ ایا کاسه ای زیر نیم کاسه نیست ؟؟؟
کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 2 مهمان
Powered by phpBB © phpBB Group.
Persian Translation | Ported by PHP-Nuke
Style designed by Artodia.
Style translated by iman64 [Mahmood Namvar].