ostadelyass نوشته است:اگر جواب ایشان فقد همین است که نه از لحاظ نقلی و نه از لحاظ عقلی قابل قبول نیست.
اگر قرآن را با سیره تفسیر کنیم:
1) پیامبر (ص) در جواب مثله کردن ها و شکنجه های کفار کسی را مثله و شکنجه نکرد.
2)حتی به زنان و کودکان دشمنان هم گزندی نمی رساند چه برسد به این که رابطه دورتر «انتخاب» را دلیل کنیم آن هم به شکل عام و بدون توجه به اشخاص
3) روی قتال و شمشیر همواره به طرف آنان بوده که عامدا با اسلام و مسلمین مقابله می کردند و آنجا که شهادتین (حتی از روی نفاق) بر زبان جاری می شد صحابه اجازه ضربت زدن را نداشتند همان گونه که پیامبر(ص) نهی کرد
و اگر دلایل عقلی را بررسی کنیم:
1) نباید مسلمانی را که در سرزمین اسلامی و برای دفاع از باورهایش شهید می شود با آن که ممکن است حتی اطلاعی از جنگ هم نداشته باشد مساوی بگیریم
2)وقتی دلیل را انتخاب نمایندگان می گیریم این را نیز باید در نظر داشته باشیم که چه بسا فردی اصلا در این انتخابات شرکت نداشته باشد و یا اصلا به آن باور نداشته باشد و یا مسلمان باشد. آن وقت چه؟؟
3) مبارزه با نظامیان فرض است چرا که حکم به ظاهر است حتی اگر آن نظامی راضی به کشتار نباشد
عقلی و نقلی: جزای سیئه سیئه است ولی ظلم حرام است
وَجَزَاءُ سَيِّئَةٍ سَيِّئَةٌ مِثْلُهَا
عَنْ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِيمَا رَوَى عَنْ اللَّهِ تَبَارَكَ وَتَعَالَى أَنَّهُ قَالَ يَا عِبَادِي إِنِّي حَرَّمْتُ الظُّلْمَ عَلَى نَفْسِي وَجَعَلْتُهُ بَيْنَكُمْ مُحَرَّمًا فَلَا تَظَالَمُوا(ص مسلم)
ای شگفتا که سخن بدین واضحی را در نمییابند!! لذا لازم میدانم تکرارش کنم (با کمی شرح!) تا شاید دریابید!
در جواب بند شماره (1) شما: در کمال خونسردی میگویم مگر القاعده کسی را مثله کرده است؟! پس چرا حرف بی ربط میزنید؟!
در جواب بند شماره (2) شما: کشتن زنان و کودکان به طور منفرد (آنهم زمانی که محارب نباشند) جایز نیست در غیر این صورت جایز است:
صعب بن جثامة رضی الله عنه از پیامبر صلی الله علیه و سلم روایت می کند که ازرسول الله درباره اهل دیاری پرسیده شد که مشرک بوده و مورد شبیخون (ازسوی مسلمین) قرارمی گیرند و برخی از زنان وکودکانشان کشته می شوند،فرمود:اینان ازهمانها محسوب می شوند.
این حدیث ثابت می کند که زنان وکودکان و هرکس که قتل او منفردا جایز نباشد،اگر با غیرخود مختلط باشند و امکان جداسازی نباشد قتلشان جایزمی باشد،چون آنها از رسول الله صلی الله علیه وسلم درباره شبیخون پرسیدند و در شبیخون هم تمییز وجداسازی(کودکان وزنان از مردان یا به اصطلاح اینان نظامی وغیرنظامی)ممکن نیست،و رسول الله صلی الله علیه وسلم به این کار اجازه داد چون برخی از اموری که استقلالا جایزنمی باشند، به تبعیت (وقتی با عاملی غیرازخود همراه می شود)جایزمی شوند.
نیز فرماندهان مسلمین درجنگهاشان با کفار از منجنیق برای ضربه زدن به آنها استفاده می کردند و بدیهی است که منجنیق بین نظامی و غیر نظامی فرق نمی گذارد و ممکن است که برخی از این افرادی که اینان آنها را بی گناه می نامند هم آسیب ببینند ولی با این حال روش مسلمین در تمام جنگها در طول تاریخ به همین منوال بوده است.
ابن قدامه رحمه الله می گوید: استعمال منجنیق جایز است زیرا پیامبرصلی الله علیه وسلم، علیه اهل طائف منجنیق به کار برد و نیز عمرو بن عاص علیه اهل اسکندریه منجنیق را استعمال کرد. [المغنی والشرح ۱۰ / ۵۰۳].
و ابن قاسم رحمه الله در الحاشیه می گوید: تیراندازی به کفار با منجنیق جایز است هرچند کودکان و زنان و سالمندان و راهبان بدون قصد کشته شوند زیرا خسارت زدن به کفار(نکایه)به اجماع جایزاست،ابن رشد رحمه الله می گوید:نکایه (خسارت زدن)به اجماع به تمام انواع مشرکین جایزاست.[الحاشیة علی الروض ۴/۲۷۰].
و در اینجا بین علما اختلافی نیست که هر کس چه زن و چه کودک و چه پیر یا جوان به هر طریقی به لشکریان کفر کمک کند کشتن او جایز است بر همین اساس در کتب فقهی آمده است که مجاهدان در میدان جنگ اگر زن یا کودکی را دیدند که به دست دشمن اب یا غذا میدهد میتوانند مستقیما او را هدف قرارداده و بکشند و هیچ مانع شرعی برای آن وجود ندارد و شیخ نیز همین را میگویند.
فکر کنم کافی باشد!
در جواب بند شماره (3) شما: من نمیفهمم دشمنی غیر عمدی چه صیغه ای است! اما این را خوب میفهمم که جملات اول شیخ را هنوز نفهمیدید! ایشان فرمودند: «محارب (جنگ طلب) تمامی کسانی هستند که باجان و یا مال و یا رأی خود به جنگ کمک میکنند»
مشکل شما تنها در افرادی است که با نظر و رأی خود به جنگ کمک میکنند، درسته؟ پس شاید لازم باشد در شرح سخن ایشان ، حدیث رسول الله -صلی الله علیه و سلم- را متذکر شوم: «کسی که منکری را ببیند و از آن بدش بیاید مانند کسی است که آن را ندیده باشد (گناهی ندارد) و کسی که آن منکر را نبیند اما به آن راضی باشد مانند کسی است که آن را دیده باشد (گناه کار است)»
البته فراموش نشود که نفاق تا زمانی نفاق است که آشکار نباشد! و زمانی که آشکار شود دیگر به چنین شخصی منافق نمیگویند بلکه به او کافر میگویند! لذا سخن شما در مورد نهی پیامبر از کشتن گوینده شهادتین بی ربط است زیرا پیامبر به این دلیل نهی فرمودند که معلوم نیست گوینده به چه نیتی این کار را کرده است نه این که شهادتین منافق اعتبار داشته باشد!!
در ضمن منظور ایشان از کشتن غیر نظامیان کشتن مسلمانان نیست تا در اینجا این سخن شما محلی از اعراب داشته باشد! ایشان کشتن غیر نظامیان کفر را میگویند که در عملیاتهای آنها کشته میشوند و إلا هر مسلمانی میداند که کشتن مسلمانان به هر دلیلی غیر از حدود الهی که در شرع تعیین شده است حرام بوده و به هیچ عنوان جایز نیست.
در جواب بند شماره (1) دلایل عقلی! شما: من از سخن شما این را برداشت کردم که اشکالی ندارد آمریکا تشریف بیاورد و مسلمانان را در سرزمینشان قتل عام کند! ولی ما حق نداریم جواب بدهیم!! (إن شاء الله که برداشتم اشتباه بوده است!)
گویا شما باز هم سخن شیخ را درک نکردید! ایشان فرمودند: «همانگونه که ما را بمباران میکنند، بمباران میشوند و همانگونه کا ما را میکشند، کشته میشوند (زیرا) الله تبارک و تعالی میفرماید: (الشَّهْرُ الْحَرَامُ بِالشَّهْرِ الْحَرَامِ وَالْحُرُمَاتُ قِصَاصٌ فَمَنِ اعْتَدَى عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُواْ عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَى عَلَيْكُمْ ...) یعنی (ماه حرام در برابر ماه حرام است مقدّسات داراي قصاص است ، هر كه راه تعدّي و تجاوز بر شما را در پيش گرفت ، بر او همانند آن ، تعدّي و تجاوز كنيد)
در واقع از این واضح تر نمیدانم باید چه آیه ای نازل میشد تا شما بپذیرید!
در جواب بند شماره (2) دلایل عقلی! شما: اگر در انتخابات هم شرکت نکرده باشد مالیات که میدهد! و افراد و نیروهای حال و آینده ان ها را تشکیل میدهند! که ظاهرا این بخش از سخنان شیخ را هم نفهمیده اید!! ایشان فرمودند: «ملتهای غرب محارب اند چون آنها با اختیار خود نمایندگان و رؤسای خود را انتخاب کرده اند ... و
آنها هستند که برای تأمین مالی سیاستهای حکومتهایشان مالیات میپردازند و ارتشهای متجاوز را با افراد و پشتیبانی و تأیید علیه ما یاری میدهند»!
در جواب بند شماره (3) دلایل عقلی! شما: دستتون درد نکنه که لااقل جنگ با نظامیان را جایز میدانید!! و گرنه باید برای مبارزه با آنان هم کلی مقاله مینوشتیم تا جهاد قلم بکنیم!!
در پایان نمیدانم اصلا کلیپ را دیده بودید یا کسی برایتان تعریف کرده بود!