پنج زنگ تفریح برای زنان

در این بخش مطالب متفرقه مربوط به زمینه دینی قرار داده می شود

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

پنج زنگ تفریح برای زنان

پستتوسط sobhan009s » شنبه شهريور ماه 26, 1390 11:30 pm

[] داده‌هاي دانشگاه پنسلوانيا مبين اين حقيقت است كه مردان نسبت به زنان جنس شادتري هستند. همه اين موارد يك سوال را مطرح مي‌كند: آيا واقعا شادي، تنوع فكري،‌ تفريح و حفظ سلامت رواني خانم‌ها به طور جدي به خطر افتاده است؟ وقتي در مطالعات دانشگاه آيووا امريكا اين نتيجه بدست آمد كه زنان در تصميم گيري‌هاي امور منزل قدرتمند تر از آقايان عمل كرده و بهتر از آنان بخش مسايل خانگي را مي‌گردانند هيچ كس اين مساله را كتمان نكرد، چپ چپ نگاه نكرد و پوزخند هم نزد! چون اين مساله كاملا روشن و واضح است. معمولا خانم‌ها هستند كه قبل از آقايان تشخيص مي‌دهند چه چيزهايي بايد شسته و تعمير شده و يا تغيير پيدا كند .در ضمن به خوب انجام شدن امور منزل بسيار تاكيد دارند و هر شستن و تميز كردني را قبول ندارند. اما جنبه ديگر بررسي‌ها نشان مي‌دهد مردها كارها را راحت تر مي‌گيرند.[/

طبق بررسي‌هاي دانشگاه پرنيستون امريكا، آقايان در روز 90 دقيقه بيشتر از خانم‌ها براي تفريح و سرگرمي وقت مي‌گذرانند. داده‌هاي دانشگاه پنسلوانيا مبين اين حقيقت است كه مردان نسبت به زنان جنس شادتري هستند. همه اين موارد يك سوال را مطرح مي‌كند: آيا واقعا شادي، تنوع فكري،‌ تفريح و حفظ سلامت رواني خانم‌ها به طور جدي به خطر افتاده است؟

تو كار كن، ديگران تنبلي


بيشتر خانم‌ها يك شكايت مشترك دارند و معتقدند انرژي بيش تري را جهت حفظ روابط خانوادگي صرف مي‌كنند. دكتر آردن، روان شناس و مولف كتاب بر اين باور است كه وقتي تنها يك نفر بيشتر وظايف خانوادگي را بر عهده مي‌گيرد دچار كارزدگي و پر مشغلگي مي‌شود و به طور خودكار نفرات بعدي به سمت كم كاري و تنبلي حركت مي‌كنند.

اغلب خانم‌ها پر مشغله اند و خودشان باور قلبي ندارند كه بايد نيازهاي شخصي خود را برآورده كنند و اين حق مشروع آنها محسوب مي‌شود تا علاوه بر رسيدگي به امور ساير افراد منزل به سلامت روح و ذهن خود برسند. در اين بين چاره اي نيست جز اينكه چرخه معيوب مورد نظر شكسته شود و بايد به خانم‌ها بگوييم نبايد همه كارها را خودشان انجام دهند بلكه اين مسئوليت‌ها به آقايان و ساير افراد منزل هم منتقل شود تا خانم كمي آسايش پيدا كند.

قرار‌هاي دوستانه بگذاريد


طبق نظر دكتر لوآن وقتي خانم‌ها هر از گاهي با دوستان شان ملاقات كرده و صحبت مي‌كنند به لذت روحي فراواني دست پيدا مي‌كنند چون برقراري ارتباط از طريق مكالمه با دوستان مراكز لذت را در مغز آن ها فعال كرده و موجب ترشح دو ماده شيميايي دوپامين و اكسي توسين مي‌شود كه لذت روحي فراواني را به همراه مي‌آورد.

به تعادل برسيد


آقايان بيشتر به دنبال فعاليت‌هاي رقابتي با دوستان هستند. آنها براي تفريح تمايل دارند با دوستان به استخر رفته، فوتبال و تنيس بازي كنند و يا مسابقه دو بگذارند و اصلا حوصله نشستن را ندارند، در عوض شما خانم‌ها هر از گاهي مهماني‌هاي ساده و بدون تجمل زنانه داشته باشيد و دور از مسايل مادي و ريخت و پاش، با دوستان تان صحبت كرده و روح تان را شارژ كنيد.

باغباني و گلكاري كنيد


با اين كار آرامشي وصف ناپذير به شما دست مي‌دهد و لطافت و ظرافت گل و گياه موجب تسكين روحيه خسته شما مي‌شود.

مسافرت برويد


اگر چه استراحت، آرامش و تفريح براي زنان خسته اين دنياي مدرن در اولويت است اما اين تنها دليل علاقه خانم‌ها به مسافرت نيست بلكه يكي از دلايل اين امر بهتر عمل كردن خانم‌ها در برنامه ريزي و دقت به جزييات سفر از مسايل منطقي و اخلاقي گرفته تا زيبايي شناسي موضوع است.

طبق نظر محققان ارتباط دو نيمكره مغز در خانم‌ها بسيار بيشتر است به همين دليل مي‌توانند انواع مختلف اطلاعات را با كفايت كامل پردازش مي‌كنند. به همين دليل در مسافرت همه وسايل را با جزييات آورده و در انتخاب محل مسافرت و سكونت تمام جوانب و جزييات را در نظر ميگيرند.

به تعادل برسيد. با وجود مهارت خانم‌ها در اجراي خوب مسافرت و پيك نيك، بهتر است باز تمام اين مسئوليت‌ها را به گردن نگيريد و سه مقصد مختلف را در نظر گرفته و از آقايان بخواهيد مقصد نهايي را انتخاب كنند. بگذاريد قدرت تصميم گيري آنها در اولويت قرار بگيرد چون بسياري از آقايان معتقدند در اين موارد از آنها كمك گرفته نمي شود. به اين ترتيب شما هم مي‌توانيد از سفر لذت ببريد.

آشپزي آقايان


اگر چه حفظ سلامت خانواده در اولويت است ولي نه آنقدر كه بر سر آن هر روز جنگ و نزاع داشته باشيد و به ازاي حفظ سلامت غذا، سلامت روان تان را از دست بدهيد! در ضمن هر از گاهي بگذاريد آقايان تهيه و تدارك غذا را به عهده داشته باشند. غذاهاي ساده را به آن ها ياد بدهيد و بگذاريد سه شب در هفته آنها غذا آماده كنند.


برای نویسنده این مطلب sobhan009s تشکر کننده ها:
bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
sobhan009s
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 137
تاريخ عضويت: شنبه تير ماه 25, 1390 11:30 pm
محل سکونت: javanrod
تشکر کرده: 6 بار
تشکر شده: 95 بار
امتياز: 20

بازگشت به متفرقه

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 5 مهمان