می دونید چرا سرما می خوریم؟

در این بخش مقالات در زمینه بانوان قرار داده می شود

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar, Modir-Banowan

می دونید چرا سرما می خوریم؟

پستتوسط mehr » دوشنبه مهر ماه 4, 1390 3:08 pm

می دونید چرا سرما می خوریم؟(پیشگیری و درمان مخصوص دانشجوها)



باسلام بر پینوسیای عزیز
امیدوارم همه شما عزیزان سال سرشار از موفقیت و سربلندی را شروع کرده باشید.
فصل سرما شروع شد و مشکل سرماخوردگی.....
چون اغلب مخاطبان و کاربران پینوس دانشجو هستند و دور از گرمای خانه و خانواده و محبت مادران گرانقدرشان وظیفه خود دانستم که در مورد این بیماری( که وقتی دامن گیر شد خداییش ول کن نیست؛ نه میذاره کلاس برید نه حتی به کتاب نگاه کنید)نکته هایی را به حضورتان برسانم که ان شاءالله هیچوقت مبتلا به سرماخوردگی نشید و پیشگیری کنید و اگه خدای ناکرده این اتفاق افتاد بدونید دلیلش چی بوده و درمانش چیه .....

در جهان امروزی که اغلب پرخوری می کنیم ،جای تعجب نیست که سرماخوردگی همیشه با ما همراه است.زیرا سرماخوردگی ساده ترین و دائمی ترین عامل پاکسازی بدن و دفع کننده مواد سمی و زائد به طور طبیعی است.
شیوع بیماری سرماخوردگی بدین معناست که طبیعت خواهان دفع مواد سمی و مازاد آب از بدن است و جلوگیری از این عمل منجر به بیماری بیشتر می شود.
بنابراین،بیماری هایی از قبیل سرماخوردگی ،لکه های پوست،غلیظ شدن اخلاط بینی و ورم کردن لوزه ها ،همگی روند پاکسازی بدن است.و تلاش برای درمان بدن کاری اشتباه است چون بدن قادر است خودش را بدون استفاده از هر نوع داروی شیمیایی معالجه کند.البته این کار بدون استفاده از هر نوع داروی شیمیایی صورت می گیرد.
مردم عقیده دارند که سرماخوردگی را اشخاص از یکدیگر و یا از ویروس می گیرند،ممکن است این عقیده درست باشد ولی تنها به علت آنکه بدن هر دو نفر آنها در نتیجه تغذیه غلط از مواد سمی انباشته شده و احتیاج به پاکسازی دارند این ابتلا و انتقال بیماری صورت می گیرد.
هیچ فرد سالمی که اندرون بدنش نیز پاک باشد دچار سرماخوردگی نمی شود و این موضوعی است که مردم آن را به زودی بهتر خواهند فهمید.سرماخوردگی نتیجه عادات غذایی غلط از جمله مواد چسبناک نان سفید و غلات تصفیه شده است که موجب انباشته شدن موادسمی در بافت ها می گردد و هرگونه کاهش نیروی حیاتی سبب می شود که این عارضه بروز کند.
هرچه شخصی بیشتر در معرض سرماخوردگی شود نشانه آن است که حالت عمومی او بیشتر در معرض مسمومیت قرارگرفته و تغذیه نادرستی دارد.
معالجه سرماخوردگی به وسیله دارو کاری نابخردانه است زیرا این گونه اقدامات باعث توقف دفع سموم می شود و آنها را به عمق بافت ها می راند.با این سبک معالجه سلامت آینده بیمار بیشتر در معرض خطر قرارمی گیرد و فرد را به بیماریهای مزمن و طولانی مدت و سرانجام سرطان مبتلا می کند.
عده ای آنقدر بدنشان را با مصرف دارو آزار داده و ضعیف کرده اند که دیگر جسم شان قادر نیست این قبیل پاکسازی را شروع کند،زیرا دیگر توانی ندارد .ضمنا مصرف دارو مانع دفع سموم بدن شده و خلط ها در ریه های بیمار جمع شده و فرد را به بیماری های عفونی دیگر از قبیل سرفه،گلودرد،عفونت ریوی دچار می سازد.
ادامه دارد............


منبع:رازشفا(21روز تا سلامتی)

برای نویسنده این مطلب mehr تشکر کننده ها:
CafeWeb (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
mehr
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 924
تاريخ عضويت: دوشنبه فروردين ماه 8, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 1274 بار
تشکر شده: 1137 بار
امتياز: 1630

پستتوسط mehr » دوشنبه مهر ماه 4, 1390 3:43 pm

و اما درمان

هروقت به سرماخوردگی دچار شدید ،روزه پاکسازی 72ساعته بهترین راه معالجه است.در طی این سه روز فقط می توانید از آب گرم با آبلیمو تازه یا لیموشیرین استفاده کنید.بهتراست در طی این سه روز هیچ چیز دیگری نخورید،فقط در صورت گرسنگی  می توانید چند خرما را در آب له کرده و بخورید.

هدف ما از اجرای این روزه 72ساعته این است که به هدف طبیعت در پاکسازی بدن کمک کنیم.پس از طی این روزه برای بهبود کامل ،بیمار باید به مدت یک هفته رژیم میوه خواری را درپیش گیرد. و بهترین راه مبارزه با این بیماری نوشیدن آب خالص و آب پرتقال و سایر میوه های آبدار حاوی ویتامینCاست.

حمام آفتاب و مصرف روزانه دولیوان نوشیدنی گل بنفشه با عسل توصیه می شود.و اگر این کار صورت گیرد سرماخوردگی به زودی از بین خواهد رفت و حال عمومی بیمار به مراتب بهتر از زمان قبل از بیماری خواهدشد زیرا کلیه دستگاه های بدن از مواد سمی و زائد به کلی پاک می گردد.

به جای اینکه هنگام سرماخوردگی خود استراحت کنید و بدن را گرم بپوشانید تا عرق کند؛ آن را با دروهای شیمیایی بیشتر آلوده و مسموم می کنید، نه تنها به درمان و بهبود خود کمکی نکرده اید،بلکه برای بدنتان کار و مزاحمتی اضافه بر بیماری اش آفریده اید که باید سعی کند سمومی را هم که شما برای درمان به خوردش داده اید ،بیرون بریزید.

این یک امر طبیعی متابولیسمی است ،اما ما در اثر غیر طبیعی زندگی کردن ،بدن خود را به گورستان بقایای این سلول های مرده تبدیل کرده و هیچ وقت به این مهم توجه نداشته ایم.هر قدر کمتر غلات تصفیه شده و سیب زمینی سرخ کرده(چیپس)و مواد نشاسته ای چسبناک مصرف کنیم،به سلامت روده و در نتیجه  به کل پاکسازی بدن کمک کرده ایم.

فقط میوه ها ،به خصوص آنهایی که ترش هستند،خاصیت پاک کنندگی بیشتری دارند و بدن را زودتر پاکسازی  می کنند،اما برخلاف انتظار،غالب مردم میوه های شیرین را بر ترش ترجیح می دهند و به همین دلیل تقریبا پرتقال ترش تقریبا نایاب شده است.

در آخر لازم است متذکر شویم که برای جلوگیری از سرماخوردگی های بعدی باید به مراقبت بدن و حفظ بنیه بیمار توجه شود و به خصوص در رژیم غذایی دقت لازم به عمل آورد. اگر زکام عمومی و سرماخوردگی طولانی باشد بهتر است بیمار به رژیم غذایی گیاه خواری تا بهبودی کامل ادامه دهد.

ابر و باد ومه و خورشید و فلک در کارند
تا تو نانی به کف آری و به غفلت نخوری

همه از بهر تو سرگشته و فرمان بردار
شرط انصاف نباشد که تو فرمان نبری

                                                                         تندرست و پیروز باشید.
"اللّهم انّا نسالک عیش السعداء و موت الشهداء و مرافقه الانبیاء و النصر علی الاعداء"
mehr
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 924
تاريخ عضويت: دوشنبه فروردين ماه 8, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 1274 بار
تشکر شده: 1137 بار
امتياز: 1630

پستتوسط iman » دوشنبه مهر ماه 4, 1390 9:23 pm

سلام
تشکر از مطلبتون
اما یادتون نره این رژیم رو واسه دانشجوها نوشتی، بنظرتون عملی هستش که 3 روز آب درمانی و کلاس رفتن!!!
نماد کاربر
iman
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 156
تاريخ عضويت: يکشنبه مرداد ماه 23, 1390 11:30 pm
محل سکونت: روانـســـــر
تشکر کرده: 4 بار
تشکر شده: 83 بار
امتياز: 1000

پستتوسط هدیه » دوشنبه مهر ماه 4, 1390 10:23 pm

سلام مهر جون دستت درد نکنه.

واااااااااای 72 ساعت هیچی نخوریم؟!! 8O آخه سرماخورده باشی و نه سوپ بخوری و نه آب میوه و نه.... :? !!

یعنی تضمینی خوب میشه آدم ؟؟؟

باشه امتحان میکنیم .البته خدا کنه حالا حالا ها سر ما نخوریم. :arrow:
نماد کاربر
هدیه
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 136
تاريخ عضويت: پنج شنبه فروردين ماه 11, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 31 بار
تشکر شده: 81 بار
امتياز: 0

پستتوسط mehr » دوشنبه مهر ماه 4, 1390 11:30 pm

باسلام دوستان عزیز،ممنون از بذل توجه تان!


ساده ترین راه برای پاک کردن سیستم گوارشی این است که چند نوبت غذا حذف شود.وقتی غذایی خورده نشود،بدن فعالیت خود را بر روی غذای ذخیره شده متمرکز می سازد و مواد زائد موجود در دستگاه گوارش را از طریق کلیه ها دفع می کند و خون خالص و تصفیه می شود،این خود باعث ایجاد احساس سبکی و طراوت می گردد.

خیلی ها از مصرف نکردن حتی یک وعده  غذا واهمه دارند و فکر می کنند که این کار باعث ضعف آن ها می شود.در حالی که بشر امروزی بیش از هر چیز از بیماری های ناشی از پرخوری رنج می برد.

در صورت احساس ضعف شدید و طاقت فرسا ،از چند عدد خرما و یا انجیر خشک استفاده کنید.
"کلوا من طیبات ما رزقناکم"(بقره آیه 57)
"از خوراکی های پاکیزه ای که روزی شما کرده ایم تناول کنید."

اختیاریه مجبور نیستیدهمه تون عملیش کنید.پنی سیلین و انواع قرص های سرماخوردگی در همه داروخانه ها موجود است!

بنظر خودم این روش آسانترین راه و بی هزینه ترین روش هست.چون هزینه مراجعه به پزشک سرسام آوره مخصوصا برای دانشجوهای عزیز.

تندرست  و پیروز باشید.
"اللّهم انّا نسالک عیش السعداء و موت الشهداء و مرافقه الانبیاء و النصر علی الاعداء"
mehr
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 924
تاريخ عضويت: دوشنبه فروردين ماه 8, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 1274 بار
تشکر شده: 1137 بار
امتياز: 1630


بازگشت به مقالات

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان