شگفتی های افرینش. در بدن ما. پیکر بندی استخوانی

در این بخش مقالات در زمینه دینی قرار داده می شود

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

نظر شما در باره این مطلب چه است.متشکرم

خوب
4
100%
متوسط
0
بدون راي
ضعیف
0
بدون راي
 
کل آرا : 4

شگفتی های افرینش. در بدن ما. پیکر بندی استخوانی

پستتوسط islam » يکشنبه دي ماه 17, 1391 4:37 pm

بسم الله الرحمن الرحیم

اسلام و علیکم و رحمه الله و برکاته. با عرض سلام و خسته نباشید به دوستان.امیدوارم مورد استفاده قرار بگیرد.

   مورچه و شگفتی هایی از ان.

در دنیای که در ان زندگی میکنیم کمتر حیواناتی هستند که در بین خود انها همنوعانشان در یک گروه به چند دسته تقسیم میشوند و شغل های متفاوتی

دارند که یکی از انها مورچه است.

نا بر نص صریح آیه 19 سوره نمل، وقتی حضرت سلیمان (ع) و همراهانش به وادی مورچگان وارد می شوند، مورچه ای می گوید: " ای مورچگان به لانه

های خود داخل شوید که سلیمان و سپاهیانش شما را در هم نشکنند، در حالیکه( به عمل خود) آگاه نیستند."

با خواندن این آیه سوالاتی در اذهان ایجاد می گردد که مورچه با چه وسیله ای صحبت می کند؟ اصلاً تشکیلات مورچه ها از چه قرار است؟ و با پاسخ به

این سوالات است که رازی از رازهای آفرینش فاش می شود.


" مورچه های کشاورز"

نوعی مورچه به نام مورچه سائو، برگها را در انبارهای زیر زمینی خود جمع می کنند و از فضولات کرمینه مخصوصی، آنها را کود می دهند، در نتیجه نوعی

قارچ بر این برگها می روید که مورچه ها آن را می خورند . بشر به تازگی پی برده است قارچ ها در تاریکی بهتر می رویند، اما مورچه ها این سر طبیعت را

هزاران سال است که می دانند.


"مورچه های برده دار"

مورچه هایی هستند که از خود غلام دارند و مورچه های ناتوان تر از خود را به بندگی می گیرند . به این منظور پیله مورچه های دیگر را می دزدند و می

پرورانند ، هنگامی که این پیله ها مورچه شدند، برای آنها کار می کنند و از آنها فرمان می برند.



این غلامداری در برخی از مورچه ها به جایی رسیده که اگر غلامی در کار نباشد، مورچه های کارفرما حتی غذای خود را نیز نمی تواند به دست آورند.


"مورچه های دامدار"

یک نوع شته از برگ درختان، نوعی عسل می سازد که مطبوع طبع مورچه ها است. مورچه ها این شته ها را اسیر کرده و به لانه های خود می برند، برای

آنها برگ و آذوقه تهیه می کنند و مانند چوپانی که از گوسفند مراقبت می کند، از این شته ها مواظبت می نمایند، تا از عصاره و شیره ای که می سازند ،

استفاده کنند.


"مورچه های گوشتخوار"

در میان مورچگان از همه هراس انگیزتر مورچه لشکری است، که در مناطق گرمسیر زندگی می کند و تنها گوشت می خورند . این مورچگان چون

لشکرمی کشند، ستونی به پهنای چندین سانتی متر ودرازای صدها مترپدید می آورند. دراین ستون مورچه های کارگر پیله ها را حمل می کنند و

سربازان در پیش و پس لشکر در حرکتند.

در میان سپاه آنها، مورچه های درشت تری دیده می شود، که افسران سپاه محسوب می شوند. هنگامی که این ستون به حرکت درآید، هیچ چیز جز آب

یا آتش قادر نیست از حرکت آنها پیشگیری نماید. گاهی که آب سیل آسا نباشد، مورچه ها به هم چسبیده ، خود را به صورت طنابی درآورده و برآب رها

می کنند و به این ترتیب پلی بر روی آب می سازند، تا سایر مورچه ها از روی آب بگذرند. ولیکن مورچه هایی که خود، پل را تشکیل می دهند، در آب غرق

می شوند و این نوعی از فداکاری آنها برای هم نوع خویش محسوب می گردد.

"وسیله نطق مورچه"

شرط حتمی سخن گفتن و فهماندن مقصود، زبان نیست. بلکه هر وسیله ای که برای تفهیم مقاصد به کار رود ، به منزله زبان است و مکالمه هم به هر

نحوی که باشد، نطق نامیده می شود.

حیوانات با ژست های مخصوص ، حرکات خاص و یا با صدا و نطق، مکالمه می کنند و به طرف مقابل مقصود خود را می فهمانند.از مورچه ها، کسی با

گوش خود صدایی نشنیده، ولی مکالمه آنها را، که ظاهراً با شاخک های خود انجام می دهند، کم و بیش دیده شده است.

مورچه ها در مسیر حرکت خود وقتی به هم می رسند ، توقف کوتاهی می کنند ، شاخک های خود را تکان داده و با پخش امواج یا احتمالاً صدایی که برای

ما مفهوم نیست با هم صحبت می کنند . در این موضوع جای هیچ شبه ای نیست.

وقتی طعمه ای نسبتاً سنگین در برابر مورچه ای که در تلاش کسب روزی است  قرار بگیرد ، این مورچه برای حمل آن کوشش خود را خواهد کرد، وقتی

کاملاً مطمئن شود که از نقل آن به لانه عاجز است، طعمه را واگذاشته و به لانه خود مراجعه می کند. طولی نمی کشد که چند مورچه به دنبال هم به راه

افتاده، تا به محل طعمه آمده و با کمک یکدیگر آن را به لانه حمل می کنند. این مورچه ، همنوعان خود را چگونه از وجود طعمه در محل معین آگاه کرده

است؟ اما به هر وسیله که بوده، مقصود خود را به همجنسان خویش فهمانده است؟

در لانه مورچه ها اتفاقات عجیب و غریبی می افتد. از جمله تقاضای مورچه گرسنه از مورچه سیر است. به این شرح که: مورچگان به عده ای از همنوعان

خود به اندازه ای شهد می خورانند که حکم خمره مربا را پیدا می کنند و این مورچه ها در محلی آویزان می شوند، تا در موقع نیاز به مورچه های نیازمند

شهد تحویل دهند. هر گاه مورچه ای گرسنه شود، به نزدیک این کوزه های زنده آمده، با حرکت دادن شاخکها و بیان احتیاج، شهد مطالبه می کند . مورچه

پرخور هم قطره ای عسل به کام دوستش ریخته و شکم او را هم سیر می نماید. این هم نوعی همکاری در عالم مورچه ها است.

گویا مورچگان بهتر از انسان دستور قرآن را به کار بسته اند. آنجا که می فرماید:

" و تعاونوا علی البر و التقوی و لا تعاونوا علی الاثم و العدوان." (مائده/4)

« در نیکی و پرهیزکاری یار همدیگر باشید نه درگناه و دشمنی»

این گوشه کوچکی از شگفتی های خلقت این موجود ریز جسه است.
آخرين ويرايش توسط islam on يکشنبه بهمن ماه 15, 1391 2:02 pm, ويرايش شده در 5.
اللهم صلی علی محمد و علی اله و اصحابه و سلم

برای نویسنده این مطلب islam تشکر کننده ها: 4
ModireTalar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), avin (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), salar67 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 28.57%
 
islam
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 205
تاريخ عضويت: دوشنبه مرداد ماه 2, 1391 11:30 pm
محل سکونت: کرمانشاه _پاوه
تشکر کرده: 50 بار
تشکر شده: 201 بار
امتياز: 20

پستتوسط bahar » يکشنبه دي ماه 17, 1391 10:40 pm

باسلام وتشکر از شما دوست گرامی
مطلبتون بسیار جالب بود .
جزاک الله خیرا

با اجازه این مطلب رو هم من اضافه میکنم :

مورچه هایی جالبی که عسل تولید میکننداین گونه مورچه هادر صحراهای خشک و بی آب و علف وجود دارند و

برای دیگر مورچه ها و برخی از حیوانات صحرایی و حتی انسان منبع تغذیه محسوب می شوند.






مورچه به دلیل ذخیره کردن عسل در معده خود برای تغذیه دیگر مورچه ها در فصل تابستان “مورچه عسل” نام دارد

بدین ترتیب که پس از بارش باران و رشد گیاهان، مورچه های عسل در صحرا مقدار زیادی از شهد گل ها را

می نوشد به گونه ای که در برخی مواقع حجم شکم آنها به اندازه یک دانه انگور نیز می رسد.





مورچه های عسل در بسیاری از مواقع به دلیل ذخیره سازی غذا برای دیگران می میرند چراکه سنگینی

میزان عسل موجود در داخل شکم آنها بیش از هشت برابر وزن خود این مورچه ها است.

موفق باشید

برای نویسنده این مطلب bahar تشکر کننده ها: 2
avin (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), salar67 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
bahar
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 3506
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 5837 بار
تشکر شده: 5121 بار
امتياز: 33890

پستتوسط avin » دوشنبه دي ماه 18, 1391 3:23 pm

سلام.
متن خیلی خیلی جالبی بود...واقعا ممنون.

خدای آسمان ها و زمین...خدای حال گذشته و آینده...خدای

جاودانه،خدایی که هیچ زبانی و هیچ قلمی قادر به وصفش نیست


همه ی مخلوقاتش زیباست...آفرینش زیباست...

مورچه...شاید یکی از عجیبترین حشرات یا حتی مخلوقات.

اتفاق افتاده که ساعتها یه مورچه یا لانه مورچه هارو نگاه کردم

تک تک رفتاراشونو زیر نظر داشتم.حتی گاهی خودم اونا رو

آزمایش کردم.خیلی عجیبن.میشه خیلی درس از همین مورچه ها

گرفت استقامت!تو کار....کارای گروهی و...

باخوندن این متن یاد شعر کودکانه ای افتادم که چند وقت پیش

از لهجه (کلهری) به (سورانی) ترجمه کردم.

میرووله(مورچه)

باران نم نم ده باری
وه ک رووبار دیته خواری

میرووله چکول ته ر ده کا
له ئیش و کاری ده خا

ئه یه وی بروا بو مالی
گه نم ببا بو مندالی

هه وره گرمه ی ئاسمان
کارگی دینیته بان

کارگ ده لیی چه تریکه
لای چکول دا که پریکه

ره نگی سپی و خال خالی
چه نده جوانه به کالی

میرووله ده رواته ژیری
خودا ره حمه تی بیری

چکول ئیدی ته ر نابی
له خزم و که سی نابی

ده لی شوکر بو خودا
پاراستمی له سه رما :)

در روزگاری که خنده ی مردم از زمین خوردن توست ، برخیز تا بگریند...

برای نویسنده این مطلب avin تشکر کننده ها: 2
benvi3 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), salar67 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
avin
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 433
تاريخ عضويت: دوشنبه مرداد ماه 31, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 336 بار
تشکر شده: 531 بار
امتياز: 1820

پستتوسط islam » سه شنبه دي ماه 18, 1391 12:27 am

ممنونم خواهرم. شعر زیبایی بود جزاکم الله خیرا.
اللهم صلی علی محمد و علی اله و اصحابه و سلم
islam
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 205
تاريخ عضويت: دوشنبه مرداد ماه 2, 1391 11:30 pm
محل سکونت: کرمانشاه _پاوه
تشکر کرده: 50 بار
تشکر شده: 201 بار
امتياز: 20

پستتوسط tarannom » سه شنبه دي ماه 19, 1391 3:14 pm

ممنون از مطلب خیلی زیباتون

وقتی شگفتی های زیبای افرینش رو مینیم بیشتر از همیشه به عظمت خالق زیباییها پی میبریم  چه مهربان خدایی داریم......

          آسمان زیر دستان من است

                                                وقتی من با همه ی کوچکی ام دستهایم را به سوی عرش کبریایی ات بالا می آورم


و با همه ی وجودم صدایت می زنم و در بزرگی نامت گم می شوم و در دریای رحمتت غوطه ور و تو با همه ی بزرگی ات دستان کوچکم را می فشاری.

نماد کاربر
tarannom
کاربر حرفه ای سایت
کاربر حرفه ای سایت
 
پست ها : 1303
تاريخ عضويت: جمعه فروردين ماه 18, 1391 11:30 pm
تشکر کرده: 610 بار
تشکر شده: 1107 بار
امتياز: 4610

پستتوسط islam » چهارشنبه بهمن ماه 4, 1391 9:24 pm

بسم الله الرحمن الرحیم.

انشا الله مورد استفاده قرار بگیرد.


خواب صبحگاهی (زودهنگام)

آنکه به مطالعه کلام خداوند و سنت نبوی را می‌پردازد، از خلال آیات و احادیث

متعددی استنباط می‌نماید، که خداوند و رسول او همواره به زود خوابیدن و زود

بیدار شدن ترغیب می‌نمایند، و قرآن نیز می‌فرماید :

وَ جَعلنا نو مکم سُباتاً      (نبأ : 9)

و [آیا] خوابتان را مایة آرامش و آسایشتان نکرده‌ایم؟ و در جایی دیگر می‌فرماید :

و قرءآنَ الفجر اِنّ قرآنَ الفجر کان مشهوداً  (اسراء : 78)

و نماز صبح را بخوان، بی‌گمان نماز صبح بازدید می‌گردد.

و از پیامبر روایت شده است که فرمود : پروردگارا صبحگاهان را برای امتم مبارک

گردان.

از عایشه روایت شده است که پیامبر فرمود : دو رکعت نماز صبح از دنیا و مافیها

بهتر است.

از عبدالله بن مسعود نقل است که، فرمود : پیامبر ما را از شب‌نشینی بعد از نماز

عشاء بازداشت، ولیکن بیداری و نشستن جهت طلب علم جایز است، و بخاری در

صحیح خود، - باب شب‌نشینی در طلب علم – احادیثی را در این زمینه ذکر نموده

است ، اما بیدار ماندن در شب در غیر طلب علم، جزو سنت نبوی شریف نیست، و

نباید بعد از نماز عشاء جز برای طلب علم اجتماع نمود، گویا اینکه پیامبر از ما

خواسته است که زود بخوابیم و زود هم از خواب برخیزیم، و خداوند نیز می‌فرماید :

«و قرآن الفجر» و در برخی تفاسیر در تفسیر این آیه به معنی تلاوت قرآن در نماز

صبح معنی شده است.
دانشمندان اظهار می‌دارند که بیشترین مقدار گاز اوزون در هنگام طلوع فجر

می‌باشد و این مقدار تا هنگام طلوع خورشید تدریجاً به نابودی و اتمام می‌گراید، و

این گاز تأثیر بسزایی بر دستگاه عصبی داشته و نیز سبب نشاط عمل فکری و

عضلانی می‌گردد، و این واقعیت روشن و آشکاری است هر آنکه بعد از طلوع

خورشید در بستر خویش بماند در طول روز احساس خستگی و کمبود انرژی

می‌نماید.

مطلب دیگر، مقدار اشعه ماوراء بنفش هنگام طلوع آفتاب نسبت به سایر اوقات

دیگر بیشتر است. و این اشعه ماوراء بنفش پوست را بر ساختن ویتامین (د) وادار

می‌نماید، و ویتامین (د) خود به ایجاد کلسیم در استخوان‌ها کمک می‌نماید،

بیگمان خوابیدن تا بعد از طلوع خورشید باعث پوکی استخوان و ضعف

استخوان‌بندی می‌گردد
سوم : زود بیدار شدن مانع خواب طولانی [متوالی] می‌گردد، چون هشت ساعت

خواب پیاپی رشد جسم و تعداد نبضات قلب را به کمترین حد رسانده و خون به

کندی در رگ‌ها جریان می‌یابد، و در این هنگام مواد چربی در دیواره رگ‌ها رسوب

می‌نماید، و هم‌چنین سبب تنگی رگها و سینه ‌درد می‌گردد، و بیداری تا هنگام

نماز فجر مانع خواب طولانی می‌گردد، پس اگر ممکن باشد [و می‌بایست چنین

باشد] که خواب در دو نوبت – قبل از نماز صبح و بعد از طلوع آفتاب – انجام گیرد.

دگر نکته اینکه، در جسم ماده‌ای به نام کورتیزول یافت می‌شود که انرژی را در

جسم و مقدار قند خون را افزایش می‌دهد، و این ماده هنگام فجر به بالاترین درجه

خود می‌رسد، و علاوه بر اینها توان کلیه، دستگاه‌ها و اندام‌های انسان را افزایش

می‌دهد، و مقدار آن در هنگام فجر به بیست درجه می‌رسد و سپس به هفت

درجه تقلیل می‌یابد.


مطالب مذکور بیانگر این است که این کتاب کریم و سنت نبوی شریف از جانب

خداوند واحد می‌باشد.

خواب شبانگاهی از نشانه‌ها و آیات خداوند است.

دانشمندان می‌گویند : خواب بزرگترین نعمتی است – که خداوند جهت آماده

ساختن نیروی جسمانی که خستگی آنرا فرسوده ساخته است – بر ما ارزانی

داشته است، و خداوند آنرا از نشانه‌های عظمت خویش ذکر نموده است، و

می‌فرماید :

وَ مِنْ ایتِهِ مَنامُکُمْ بِالّلیل وَ النَّهارِ وَ ابتِغاؤکُم مِنْ فَضْلِهِ إنَّ فی ذلِکَ لآیتٍ یِقومٍ

یَسْمَعُون      (روم : 23)
«و از نشانه‌های خداوند خواب شما در شب و روز است و تلاش و کوششتان برای

بهره‌مندی از فضل خدا، قطعاً در این [امور] دلائلی است برای کسانی که گوش

شنوا داشته باشند».
جدیدترین تحقیقات دربارة خواب می‌گوید : هر گاه انسان بیدار شود، و کار را آغاز

کند ماده‌ای یا مقدار کمی مواد شیمیایی در خون او ترشح می‌کند، و هر آنچه زمان

بگذرد این مقدار بالاتر رود و چون به مرور زمان و با فعالیت به حد معینی رسید،

پیامی به سوی مغز رساند، و مغز هم به نوبة خود پیام را به مراکز خواب در

مولکولهای عصبی رسانده، یا اینکه مولکولهای عصبی از هم دور شوند و ماده روان

قطع گردد و این همان خواب [موصوف] است و یا اینکه رگ‌های عصبی به هم

نزدیک شوند و ماده جاری عصبی جریان یابد، لذا ابزار خواب ماده‌ای شیمیایی، یا

مجموعه موادی است که در آغاز روز به مقدار ناچیزی ترشح می‌نماید و هر اندازه

وقت بگذرد مقدار این ماده افزایش یابد، تا اینکه به میزان مشخصی برسد، جسم

از طریق عصب برای نزدیکی حالت خواب به مغز پیام می‌فرستد، به طوری که مغز

می‌گیرند و خواب به وجود می‌آید، این تدبیر کیست؟ تنظیم کیست؟ آفریده

کیست؟ ابداع کیست؟ زندگی ما بدون خواب چگونه می‌بود؟ چنانچه انسان دو شب

پیاپی بیدار باشد، ساختارش مختل می‌گردد، و تعادل خود را از دست می‌دهد،

پس اگر از خواب تحریم شود چگونه خواهد بود؟


و خداوند می‌فرماید :

وَ مِنْ ایتِهِ مَنامُکُمْ بِالّلیل وَ النَّهارِ وَ ابتِغاؤکُم مِنْ فَضْلِهِ إنَّ فی ذلِکَ لآیتٍ یِقومٍ

یَسْمَعُون      (روم : 23)

در کالبد مراکزی جهت خواب سبک و مراکزی نیز برای خواب عمیق وجود دارد،

شما هشت ساعت بر روی رختخواب دراز می‌کشید، یک یا دو ساعت از آن خواب

عمیق می‌نمائید، و بقیه ساعت‌ها خواب سبک می‌نمایید، یعنی شما به گونه‌ای

از آنچه پیرامونتان می‌گذرد – چه کسی سخن می‌گوید، وارد می‌شود و یا درب را

می‌زند – اطلاع دارید، ولی در خواب عمیق هیچ‌کدام از موارد مذکور را احساس

نمی‌کنید، پس چه کسی در جسم شما مرکزی را برای خواب عمیق و خواب

سبک و مرکزی را برای بیداری قرار داده است؟

کودک ساعات فراوانی در طول بیست و چهار ساعت می‌خوابد تا اینکه جسم وی

رشد نماید، کودکی که عمر وی به سن پنج سالگی برسد دوازده ساعت

می‌خوابد، و نوجوان نه ساعت می‌خوابد، و فرد بالغ هفت الی هشت ساعت

می‌خوابد.

چه کسی خواب و مدت و نوعیت آن را تنظیم نموده است، و لحظه راحت و آرامش

را برای ماهیچه‌ها و دستگاه‌ها قرار داده است؟ خداوند می‌فرماید :

وَ مِنْ ایتِهِ مَنامُکُمْ بِالّلیل وَ النَّهارِ وَ ابتِغاؤکُم مِنْ فَضْلِهِ إنَّ فی ذلِکَ لآیتٍ یِقومٍ

یَسْمَعُون      (روم : 23).




انشا الله مورد استفاده قرار گیرد.
اللهم صلی علی محمد و علی اله و اصحابه و سلم

برای نویسنده این مطلب islam تشکر کننده ها:
Noha (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
islam
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 205
تاريخ عضويت: دوشنبه مرداد ماه 2, 1391 11:30 pm
محل سکونت: کرمانشاه _پاوه
تشکر کرده: 50 بار
تشکر شده: 201 بار
امتياز: 20

پستتوسط islam » جمعه بهمن ماه 6, 1391 4:37 pm

باعرض سلام

خواب طولانی

امروزه تحقیقات علم پزشکی به اثبات رسانده است، فردی ساعتهایی توالی به

یک حالت واحد بخوابد، احتمال دچار شدن وی به بیماری‌های قلبی بیشتر است، و

چربی‌ها به مقدار فراوانی بر رگ‌ها و قلب او رسوب ‌نموده و باعث تضعیف و نابودی

رگ رها می‌شود، و رگ‌ها توانایی لازم تغذیه عضلات را از دست می‌دهند، و با

رسوب چربی بر دیوارة رگ‌ها، شریان و رگ‌ها که هر کدام در جاری شدن خون به

قلب کمک می‌رسانند و همچون پلاستیک حالت انعطاف‌پذیری به خود می‌گیرند،

دیگر حالت انعطاف آنها از بین رفته، رسوب چربی در قلب و رگ که بر اثر خواب

طولانی به وجود می‌آید تعداد نبض‌های قلب و جهندگی خون در رگ‌ها را نیز

کاهش می‌دهد، و باعث تنگی قطر رگ گشته و سرانجام به مشکلات ذهنی منجر

می‌گردد.


دانشمندان غیرمسلمان می‌گویند : محققین توصیه می‌نمایند که بعداز چهار پنج

ساعت خواب، جهت حفظ انعطاف‌پذیری رگ‌های قلبی و دوری از رسوبات چربی و

بیماری‌های دیگر می‌بایست به انجام برخی حرکات ورزشی و یا یک ربع ساعت به

پیاده‌روی پرداخت.

بعد از چهار یا پنج ساعت خواب، می‌بایست بیدار شده، و به اجرای برخی حرکات

ورزشی پرداخت، مثلاً اگر ساعت یازده [شب] خوابیدید، می‌بایست ساعت پنج

جهت ادای نماز صبح بیدار شوید، یا اینکه یک ربع ساعت به طرف مسجد پیاده‌روی

نمائید، و برخی حرکات ورزشی کافی همچون [حرکات] نماز را انجام دهید.

از عبدالله (رض) نقل است که گفته : نزد پیامبر از فردی بحث شد، و گفته شد تا

صبح می‌خوابد، و برای نماز [صبح] به پا نمی‌خیزد، پیامبر فرمود : «شیطان در

گوشش ادرار کرده است».

از ابوهریره روایت شده است، که پیامبر فرمود : گرانترین نماز بر منافقین نماز

عشاء و صبح می‌باشد، و اگر می‌دانستند چه خیری در آنها [نهفته] است، با چهار

دست و پا هم می‌بود به طرف آن می‌شتافتند، و من عزم نهاده‌ام تا به اقامه نماز

دستور دهم و مردی را امر نمایم که برای مردم نماز اقامه نماید، سپس با من و

مردانی همراه حُزم - از طایفه حطب - به طرف قومی که نماز را بر پا نمی‌داشتند،

جهت سوزاندن خانه‌‌هایشان رهسپار شدیم.

از انس بن سیرین روایت شده است که : از جُندب قسری شنیدم می‌گفت : پیامبر

فرموده است : هر که نماز صبح را برپای دارد در ذمه و [حفاظت] خداوند است، و

خداوند شما را – که در ذمه او می‌باشید - برای هیچ چیز مؤاخذه نمی‌نماید، هر

کس درصدد آزار و مؤاخذه ذمه خداوند باشد، خداوند او را به چنگ آورده، و او را بر

روی صورت در آتش جهنم می‌کوبد.


برادر مسلمانم : آیا می‌دانید که به پا خاستن شما برای ادای نماز صبح قلب شما

را از چربی زائد، سینه درد و مصونیت رگ‌ها را نیز از گرفتگی و سفت شدن

جلوگیری و مصون می‌سازد.

این مطلب سخن و نظر دانشمندانی است که هرگز شناختی از اسلام

نداشته‌اند؛ که خواب طولانی به کندی حرکت قلب می‌انجامد، و فرد در خواب

طولانی قلب وی پنجاه الی شصت بار نبض می‌زند، و کاهش نبض قلب کندی

حرکت خون در عروق، رسوب چربی بر دیواره شریان‌ها، سفت شدن آنها، تنگی

سینه، و در نتیجه نارسایی ذهنی و اضافه چربی را به بار می‌آورد، پس نماز علاوه

بر اینکه عبادت و تقرب به خداوند است بزرگترین عامل تندرستی و سلامتی

است، خداوند در قرآن کریم می‌فرماید :

اننی أنا الله لا اِلهَ إلاّ أنَا فَاعبُدْنی وَ أَقِمِ الصَّلوهَ لِذِکْری      (طه : 14)
«بی‌گمان من خدایم پروردگاری جز من نیست پس مرا پرستش کنید، و برای ذکر و

یاد من نماز را به پای دارید».

این روش خداوندی و از تعلیمات آفریدگار است، و از طرف پیامبر(ص) نیست چون او

از روی هوی سخن نمی‌گوید، جز وحی نیست، که به او الهام می‌گردد.





اسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
اللهم صلی علی محمد و علی اله و اصحابه و سلم

برای نویسنده این مطلب islam تشکر کننده ها:
Noha (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
islam
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 205
تاريخ عضويت: دوشنبه مرداد ماه 2, 1391 11:30 pm
محل سکونت: کرمانشاه _پاوه
تشکر کرده: 50 بار
تشکر شده: 201 بار
امتياز: 20

پستتوسط islam » شنبه بهمن ماه 7, 1391 4:15 pm

  رابطه نماز با تندرستی بدن

رابطه نماز با تندرستی جسم موضوع دقیق و مطلوبی می‌باشد، و در اینجا جای بسط و تفصیل آن ممکن نیست، ولیکن برخی مطالب را از این موضوع دقیق

گل‌چین نموده، و از زاویه بسیار کوچکی که بیانگر رابطه تندرستی بدن و نماز باشد سخن خواهیم گفت، نماز علاوه بر این که عبادت واجب و در آن خشوع و

آرامش وجود دارد، توانایی قلب و گردش خون را بالا می‌برد، و در میان نمازگزاران به ندرت افرادی یافت می‌شوند که گرفتار بیماری ستون فقرات باشند،

چون طبیعت رکوع و سجود و قیام عامل تندرستی ستون فقرات است، انواع التهاب‌های مفاصل، و بیماری واریس [سیاهرگ‌های گشایش‌یافته] و

لختگی‌های عمیق شاهرگ‌ها، و نیز تراکم خونی در لگن که سبب بواسیر و خونریزی رحم می‌شود در میان نمازگزاران به ندرت یافت می‌شود.

و سینه تنگی که ناشی از تراکم گاز دی‌اکسید کربن در شش‌ها می‌باشد اندک می‌باشد چون دم و بازدم و تنفسی که رکوع و سجود به طور طبیعی ایجاد

می‌نمایند، موجب تقویت قلب و شش‌ها می‌گردد.


یاوه‌گویی (بچه‌صفتی در پیرمردان) و فراموشکاری پیرانه میان نمازگزاران نیز اندک می‌باشد. چون غالباً یاوه‌گویی و خرف‌گری پیران به علت کمبود

ظرفیت‌های مغزی می‌باشد، اما سجود و طبیعتاً بر ظروف و کاسه سر خون ریخته و مغز را آبیاری نموده، و یاوه‌گویی و بچه‌صفتی را در میان نمازگزاران

کاهش می‌نماید.

و پیامبر (ص) هم اشاره مختصر و شفافی به این مسأله نموده است : از سالم بن اَبی جَعْد نقل شده است، که مردی از زبان مَشعر بیان نموده است : -

«به گمانم از طایفه خزاعه باشد» - کاش نماز می‌خواندم تا استراحت و آرامش می‌یافتم، گویا آنان بر او خرده گرفتند، و گفت : از پیامبر شنیده‌ام که

می‌فرمود : ای بلال نماز را اقامه کن، مرا با نماز راحت گردان»  و راحتی در نماز همان آرامش روحی و جسمی با هم می‌باشد، کار خداوند بسیار بزرگتر از

این است که تنها با علت و یا حکمت واحدی تفسیر گردد، چون حکمت و علل دستورات الهی قابل شمارش نیست.

و دانشمندان آزمایشی را انجام داده‌اند که فرد چون سرش را پایین بیاورد خون در آن جمع گشته، و باعث افزایش فشار شرایین‌ها می‌گردد، و چون ناگهانی

سرش را بالا ببرد بلافاصله فشار از بین می‌رود، و بر اثر ازدیاد فشار و از بین رفتن آن در ظرفیت‌های خونی انعطاف ایجاد می‌گردد، و چنانچه فشار انسان به

بیست و سه درجه جیوه‌ای برسد این ظروف [انعطاف‌پذیر] تحمل این فشار را دارا می‌باشند، اما فردی که نماز را به پای نمی‌دارد، چنانچه فشار وی به

هشت درجه برسد، چه بسا رگ‌های مغز وی پاره شوند، و دچار سکته مغزی گردد.

و بیماری نیز به نام واژگونی و هم در زنان وجود دارد که با تمریناتی تماماً مانند حرکات نماز معالجه می‌گردد، دستور الهی هزار فایده را در بر می‌گیرد.

دستوراتی که از طرف خالق علیم و خبیر ما، سازنده انسان، به ما امر شده است، تا اینکه انسان قبل از طلوع آفتاب، و قبل از غروب آن بیدار باشد و خود را

در معرض این اشعه سودمند ماوراء بنفش قرار دهد عملی است که در آن رضایت خداوند و سودمندی و تأمین نیاز جسم فراهم شده است.

بلکه تازه‌ترین یافته‌های پزشکی بیان می‌دارد که ورم‌های سرطانی به علت ضعف دستگاه مصونیت ناشی از فشار درونی به وجود می‌آید، و توحیدِ

خداوند، انسان را از رویارویی با این نوع فشارها محفوظ می‌دارد.

در هر نقطه و مکانی می‌توانید اعلان نمائید و بگویید : که ایمان تندرستی است، چون وقتی دانستی که خداوند تنها متصرف، حکیم، علیم، و رحیم و قادر

است و تنها یک دست در هستی تصرف می‌نماید، درونت آرامش می‌یابد، و یا آرامش درون، فشار درونی نیز بر تو سبک و دستگاه مصونیت تقویت گردد،

زیرا بیشترین رشد سلول‌های سرطانی به سبب ضعف دستگاه مصونیت است، و ضعف آن هم ناشی از فشار درونی بر انسان می‌باشد. و جز توحید و

یگانگی خداوند چیزی فشار درونی را بهبود نمی‌بخشد، لذا بندگان بهتر از توحید را فرا نگرفته‌اند، و خداوند می‌فرماید :

فَلا تدعُ معَ الله اِلهاً آخَرَ فتکونَ مِنَ المعذَّبین      (شعراء : 213)

«همراه خدا معبود دیگری را فرا مخوان [در غیر این صورت] از زمره عذاب‌شدگان می‌باشید».


اسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
اللهم صلی علی محمد و علی اله و اصحابه و سلم

برای نویسنده این مطلب islam تشکر کننده ها: 2
bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), praise (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
islam
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 205
تاريخ عضويت: دوشنبه مرداد ماه 2, 1391 11:30 pm
محل سکونت: کرمانشاه _پاوه
تشکر کرده: 50 بار
تشکر شده: 201 بار
امتياز: 20

پستتوسط islam » يکشنبه بهمن ماه 8, 1391 8:45 pm

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

نماز و نیایش درد مریض را کاهش داده و او را بر بهبودی یاری می‌نماید

در دانشگاهی از دانشگاه‌های آمریکا تحقیقی پیرامون اثر نماز و نیایش در کاهش

دردها به انجام رسید، این تحقیق تأکید می‌نماید، بر اینکه نماز و نیایش از دردی که

بیمار احساس می‌کند می‌کاهد.

ورودی‌ها و باب‌هایی برای درد وجود دارد، و از طریق عصب پیام درد به نخاع شوکی

و به مغز می‌رسد.


فشار و حالت‌های درونی از طریق ورودی‌ها بر مریض غلبه می‌یابند، چنانچه مریض

مؤمن و راضی به قضا و قدر الهی باشد، این درب‌ها بسته می‌شود، جز مقدار درد

اندکی به مغز نمی‌رسد، تجربه نشان داده است، آنکه از ایمان قوی بهره‌مند باشد،

دردهای جسمانی ناشی از برخی امراض را کمتر احساس می‌نماید، زیرا

ورودی‌های درد نزد وی بسته شده است، واین تحقیق [دانشگاه آمریکا] بر

حقانیت این مطلب تأکید می‌ورزد، که معالجه از طریق نماز و نیایش دردهایی، را که

بیمار در حالت عادی احساس می‌نماید کاهش می‌دهد.


نکته دیگر اینکه پنجاه و هفت درصد از کسانی که در این آزمایش شرکت کرده‌اند از

طریق نماز و دعا بسیار تحت‌تأثیر قرار گرفته‌اند و پیامبر اسلام(ص) دست شریف

خود را بر مکان درد می‌گذاشت و دعا می‌کرد، از ابن عباس(رض) روایت گردیده

است که پیامبر بر هر مریض که وارد می‌شد، او را عیادت نموده می‌فرمود :

«چیزی نیست انشاءالله پاکیزه باشی»  بر مبنای برخی تجربه‌ها که انجام شده

است، چون انسان صاحب شوکت و تفوایی بر محل درد دست بگذارد، نتایج مثبت

آن مشاهده گردیده است، و پیامبر آنرا انجام داده است و ما را به انجام آن دستور

نموده است، به خاطر اینکه تحقیق جنبه علمی داشته باشد، مسائل توهمی و

بی‌مفهوم که هیچ‌گونه اثربخشی نداشتند، در کنار تحقیق آزمایشی نمودند مثلاً

آب مقطر را به بیمار بنوشاند، و به او وانمود کردند که در آن بهبودی است، و مریض

با خیالات و اوهامی که وی را در بر گرفته شفاء نیافت، ولی با نماز و نیایش و

گذاشتن دست بر مکان درد، همراه با دعا و نماز متأثر خواهد گردید.


هدف این نیست که ما نماز بخوانیم  تا بهبود یابیم، نماز عبادت و واجب الهی

است، و چون با خداوند ارتباط پیدا می‌نماییم دردها بسیار سبک گشته و دستگاه

مصونیت هم تقویت می‌گردد، و در تقویت دستگاه مصونیت بر عوامل بیماری غالب

می‌شویم، زیرا مبارزه با بیماری‌های ویروسی و سرطانی به عهده دستگاه

مصونیت می‌باشد.


در همین زمینه اکتشافی را که در یک جایگاه علمی انجام پذیرفته است نقل

می‌نماییم، اینکه یکی از دانشگاه‌های بزرگ به انجام تحقیقی پرداخته، و تأکید

می‌ورزد که نماز و درمان روحی می‌تواند دردی را که بیمار احساس می‌نماید،

بکاهد و بلافاصله وی را بهبود بخشند، و این حالت عالی درونی است، که بر شفاء

و کاهش دردها کمک می‌نمایند، و این حالت از دو حال خارج نیست، یا اینکه حالت

وهم و گمان است، و یا حالت ایمان و یقین می‌باشد، مثلاً ورق بهاداری (چک) اما

تقلبی به صد میلیون تومان به فردی داده می‌شود، و او نمی‌داند که جعلی است،

حالات درونی وی بالا رفته و احساس می‌کند که ثروتمند بزرگی است، ولیکن

حالت درست و واقعی نیست، و تحقیق اشاره نموده به اینکه حالت درونی مرتفع

با  کاهش دردها و تعجیل بهبودی ارتباط دارد، ولیکن این حالت گاهی به سبب ایمان

و تسلیم شدن در برابر دستور و اتصال به خداوند می‌باشد، پس این حالت پاک و

برجسته می‌باشد، و گاهی این حالت وهمی و بی‌اساس می‌باشد، و آنهم دارای

اثر می‌باشد، لذا گفته‌اند علم داور حال و وضعیت می‌باشد، هر اندازه دانشت

پربار و متین باشد، حال خود را با آن استوار ساخته‌اید.


با این توضیح خواستم بیان نمایم که تحقیق مربوط به حالت عالیه‌ای است، که به

سبب ایمان به خداوند و استقامت بر امر او و پیوند با او به وجود می‌آید. و چه بسا

به سبب دیگری باشد که موردنظر ما نیست.


خواستم این تحقیقات و تجارب را در اختیار شما بگذارم تا تأکید نمایم که شما

هرگاه با خداوند پیوند یابید به هر چیزی اتصال و نائل گشته‌اید، و در اثر قدسی

روایت شده است : «ای فرزند آدم مرا طلب کنید مرا می‌یابید، هرگاه مرا یافتید

همه چیز را یافته‌اید، و اگر از تو جدا شوم، همه چیز از تو جدا گشته است، و من

نزد تو از هر چیزی محبوب‌تر می‌باشم.

پروردگارا هر کسی تو را یافت چه کمبودی دارد؟ هر کسی تو را نداشت چه چیزی

را یافته است؟ و هرگاه خداوند با تو باشد پس چه کسی علیه شماست؟ و هرگاه

خداوند علیه شما باشد، پس چه کسی با شماست؟




اسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
اللهم صلی علی محمد و علی اله و اصحابه و سلم

برای نویسنده این مطلب islam تشکر کننده ها: 3
ostadelyass (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), praise (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), tarannom (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 21.43%
 
islam
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 205
تاريخ عضويت: دوشنبه مرداد ماه 2, 1391 11:30 pm
محل سکونت: کرمانشاه _پاوه
تشکر کرده: 50 بار
تشکر شده: 201 بار
امتياز: 20

پستتوسط islam » سه شنبه بهمن ماه 10, 1391 12:21 pm

ویتامین (د) و رابطه آن با نماز


ویتامین (د) در زیر پوست، در کبد و کلیه‌ها تشکیل می‌شود تا فعال شده و به جذب

کلسیم و فسفر از روده‌ها کمک نموده، و در استخوان‌ها رسوب ‌نماید، این ویتامین

در تراوش انسولین از لوزوالمعده و در رشد سلول‌های نخاع شوکی استخوانی و

نیز در رشد سلول‌های پوست خارجی دارای نقش به‌سزایی می‌باشد، و این امر

نزد پزشکان معروف است، ولیکن نظر جدید پزشکان این است که، بهترین وقت

استفاده از تابش آفتاب هنگام برآمدن آفتاب و غروب آن می‌باشد، به همین علت

نماز فجر در تندرستی انسان نقش به‌سزایی دارد، و افرادی که در معرض تابش

آفتاب قرار نمی‌گیرند، و به صورت طولانی می‌خوابند، به نرمی استخوان دچار

می‌گردند.


و امر خداوند، گرچه جنبه تعبدی و پرستش داشته باشد، ولی نباید از جنبه‌های

بهداشتی و سلامتی آن غفلت نماییم و این معنی و مفهوم بهداشتی که ما

اکنون درصدد آن هستیم از آیه زیر استنباط می‌گردد :

و تری الشمس اذا طَلَعَت تَزورَعن کَهْفِهِم ذاتَ الیمینِ وَ اِذا غَرَبَتْ تُقْرِضُهُمْ ذاتَ

الشِمالِ وَ هُمْ فی فَجوَهٍ مِنْهُ ذلکَ مِنْ آیتِ اللهِ     (کهف : 17)


«خورشید را می‌دیدی که به هنگام طلوع به طرف راست غارشان می‌گرائید و به

هنگام غروب به طرف چپشان می‌گرائید و خودشان در محل وسیع قرار داشتند،

این نشانه‌ای از نشانه‌های خداوند است».


پس هر کسی قبل از طلوع و قبل از غروب بیدار باشد از اشعه ماوراء بنفش آفتاب

بهره‌مند می‌گردد، لازم نیست که فرد مستقیماً در پرتو اشعه قرار گیرد، بلکه

اشعه پخش شده در این دو وقت به پوست – در تشکیل ویتامین (د) که در جذب

کلسیم استخوان‌ها و تقویت آنها، و در لوزوالمعده، و در رشد مغز استخوان و

سلول‌های پوست شرکت می‌کند – فایده می‌رساند.



رابطه بین وضو و بیماری تراخم چشم


بر موضوعی در رابطه با بیماریی به نام تراخم که چشم به آن مبتلا می‌گردد، اطلاع

یافتم، این بیماری التهابی است، که به قسمت درونی قرنیه چشم اصابت نموده،

و مدتی ایجاد خارش و سوزش خفیف نموده و به کوری می‌انجامد، که البته مدّ نظر

ما نیست، چون این موضوعی است که از کتاب‌های طب بشری قابل استنباط

می‌باشد، و اما آنچه که ما مورد عنایت قرار می‌دهیم اینکه نویسنده‌ای متخصص

زن مقاله‌ای نوشته است، که در مجله‌ای علمی - که آژانس اطلاعات تابع ملل

متحد آنرا صادر می‌نماید منتشر شده است. – و نویسنده می‌گوید : غسل منظم

و وضو برای نماز در جامعه‌های اسلامی در منع انتشار این بیماری (تراخم) – که

عامل اصلی نابینایی در جهان سوم می‌باشد – کمک فراوانی نموده است، و

نویسنده می‌افزاید که حدود پنج میلیون نفر در سراسر دنیا به این بیماری مبتلا

هستند، که با دنبال کردن طریقه اسلامی در نظافت واجب بر هر مسلمان قبل از

نماز می‌توانند خود را از نابینایی بدور سازند، و می‌گوید : ملاحظه شده است که

جامعه‌های اسلامی پای‌بند، به واجبات دینی، مقدار مبتلایان به این بیماری در حدّ

پایینی است، و بلکه در جامعه‌های اسلامی که در روز پنج بار خود را به وضو گرفتن

ملتزم نموده‌اند به حد صفر رسیده است.


پس می‌بایست ایمان و باور داشته باشیم که این اوامر و نواهی از جانب آفریدگار

بشر می‌باشد به همین خاطر ساده‌لوحی است که تصور کنیم که دستور خداوند

تنها دارای یک یا دو فایده می‌باشد، دستورات الهی فوائدی را داراست که قابل

شمارش و آمار نیست، و این [مطلب] از نویسنده‌ای [زن] است که مطلقاً ربطی به

مسأله دین [اسلام] ندارد، در خلال پژوهش و تحقیقات و آمارها یافته است که

تعداد مبتلایان به بیماری تراخم که پنج میلیون نفر در دنیا هر سال به آن دچار

می‌گردند، در جامعه‌های اسلامی ملتزم به وضو و رعایت نظافت با نحو مشهودی

ریشه‌کن شده است. و این [اثر] شریعت الهی است، به همین مناسبت برخی

دانشمندان می‌گویند : رابطه میان عبادت و نتایج آن و نیز میان معصیت و نتیجه آن

رابطه‌ای علمی می‌باشد.



با وجه به اینکه انسان برحسب وجود و سلامت و کمال وجود خویش سرشته شده

است، لازم است به آغاز خود برگردد و به عبادت و تطبیق روش الهی بپردازد، و

خداوند می‌فرماید :

وَ مَنْ یُطِعِ اللهَ وَ رَسُولَهُ فَقَدْ فازَ فوزاً عَظیماً      (احزاب : 71)

«هر کسی از خدا و پیام‌آور او اطاعت و پیروی نماید به فوز و سعادت بزرگی نائل

شده است».
اللهم صلی علی محمد و علی اله و اصحابه و سلم

برای نویسنده این مطلب islam تشکر کننده ها: 4
Noha (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), Roobar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), praise (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 28.57%
 
islam
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 205
تاريخ عضويت: دوشنبه مرداد ماه 2, 1391 11:30 pm
محل سکونت: کرمانشاه _پاوه
تشکر کرده: 50 بار
تشکر شده: 201 بار
امتياز: 20

پستتوسط islam » چهارشنبه بهمن ماه 11, 1391 11:16 pm

وضو و فوائد بهداشتی آن



در یک تحقیق علمی که تعدادی از اساتید دانشکده پزشکی در یکی از کشورهای

مسلمان عربی انجام داده بودند، این محققین ثابت نموده بودند، فردی که در روز

پنج بار وضو می‌گیرد بینی خود را از باکتری‌ها و غبارها و ... پاک می‌نماید، و

فردی که وضو نمی‌گیرد بینی خود را در معرض تعدادی از باکتری‌ها و میکروب‌های

[بیماری‌زا] – که تعدادشان به یازده باکتری می‌رسد – قرار می‌دهد.


وضو مصونیت از رشد انگل‌های قارچی میان انگشتان پاها را ضمانت نموده

همانطور که پوست را از ابتلا به التهاب و چرک و زخم‌های چرکین منع می‌نماید و

احتمال حدوث سرطان پوست را کاهش می‌دهد، زیرا مواد شیمیایی را قبل از

آنکه متراکم شوند و بر سطح پوست جمع شوند از بین می‌برد، به همین علت این

حقیقتِ ثابت شده‌ای است، که ابتلا به سرطان پوست در کشورهای اسلامی

اندک است.


و همچنین مشت و مال و ماساژ اندام‌ها چرخش خون را فعال نموده و تغذیه اعضاء

را با خون فعال و رونق می‌بخشد، و بدین سبب حرکت خون به مغز و کلیه‌ه

ا افزایش می‌یابد، و وضو از انسداد دستگاه عصبی مرکزی تخفیف نموده و ذهن را

فعال می‌نماید، همچنانکه می‌دانید، اسلام بر صحت نماز پاکی بدن، لباس و مکان

را با هم مشروط ساخته است، از ابن مالک اشعری از پیامبر(ص) روایت شده

است، که پاکیزگی جزء ایمان است، و الحمدلله میزان (حسنات) را پر می‌نماید و

سبحان الله و الحمدلله آن را مملو می‌نمایند، و یا آنچه مابین آسمان‌ها و زمین

است پر می‌نمایند، و نماز نور و صدقه برهان، صبر روشنایی است، قرآن حجتی بر

سود و یا ضرر شما می‌باشد، همه مردم در حال حرکت می‌باشند، و هر کس

فروشنده نفس خود می‌باشد، پس نفس را بفروش، یا آن را آزاد کرده و یا آن را پناه

می‌دهد.



در آماری که سازمان بهداشت جهانی تنظیم ساخته است، شمار سرسام‌آوری -

سیصد میلیون نفر - به بیماری‌های پیسی – آلوده ومبتلا می‌باشند، و مسلمانان

که وضو می‌گیرند دانسته یا ندانسته از این بیماری مصون می‌باشند، چون وضو

موجب مصونیت از این بیماری‌ها می‌گردد.


لذا گفته‌اند که بهره بردن از شیء به مضر علم به تمام جزئیات آن نیست، یعنی

ممکن است که شما به قصد ادای عبادت وضو بگیرید، و نتیجه‌های وضو که به آن

واقف و یا از آن بی‌خبر می‌باشید نصیبت گردد، و حال شما نیز متوجه نیستید، و

کافی است که شما به حقانیت امر خداوند اعتراف نموده و اعتقاد نمایید که فرمان

خداوند خیر مطلق می‌باشد، و در این هنگام از ثمر این دستور بهره‌مند می‌گردید.


هنگامی که انسان در مسیر خداوند قرار می‌گیرد، در خیر و سعادتی است و

مصونیت و امنیتی است که بهتر از آنها را نمی‌توان یافت، تمام خیر و رستگاری و

نجات و پیشرفت در دست خداوند است، و تمام خردها در اطاعت خداوند می‌باشد.

و قرآن می‌فرماید :


وَ مَنْ یُطِعِ اللهَ وَ رَسُولَهُ فَقَدْ فازَ فوزاً عَظیماً      (احزاب : 71)


اسلام علیکم و رحمه الله
اللهم صلی علی محمد و علی اله و اصحابه و سلم

برای نویسنده این مطلب islam تشکر کننده ها: 2
Shaghayegh (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
islam
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 205
تاريخ عضويت: دوشنبه مرداد ماه 2, 1391 11:30 pm
محل سکونت: کرمانشاه _پاوه
تشکر کرده: 50 بار
تشکر شده: 201 بار
امتياز: 20

پستتوسط islam » پنج شنبه بهمن ماه 12, 1391 10:52 pm

با عرض سلام و خسته نباشید.

ممنونم از اینکه توجه نمودید.تمامی اوامری که خدا به ما کرده است برای ما خیر و

منفعت دارند.انشاالله مورد ستفاده قرار بگیرد.وفقط من تنها چیزی که من از شما

میخواهم دعای خیر برایم بکنید و انشاالله خداوند ان را در نامه اعمالتان به عمل خیر و

صالح یاد کند.انشاالله.




با اجازه شما دوستان بعد از نماز به روزه که ارکانی از دین مبین اسلام است و

نوافعی که برای انسان ها دارند.





روزه.


روزه میان فرمان تعبدی خداوند و فوائد بهداشتی و تندرستی آن.

دانشمندان روزه را عامل پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها می‌دانند. برخی

بیماری‌های دشوار و لاعلاج، انواع بیماری‌های قند، کشیدگی زیاد عصب رگ‌ها،

ضعف کلیوی، تنظیم نمک، سینه تنگی، التهابات گوارشی مزمن، سنگ‌ریزه‌های

صفرا و برخی امراض پوستی به وسیله روزه درمان می‌شوند.


روزه درمان برخی بیماری‌ها می‌باشد، و چنانچه، همانگونه که پیامبر اسلام(ص)

ترسیم نموده است عملی گردد عامل پیشگیری از بیماری‌های فراوانی است.

پس همچنانکه پزشکان می‌گویند : روزه عامل سلامت درونی، است، و افزایش

توان نفس و عادت دادن بر رهایی از قید و بند و هر نوع خوی و عادتی می‌باشد، و

بهترین عادت اینکه انسان به هیچ عادتی، عادت ننماید.  فردی که به سیگار عادت

کرده است، چگونه توانسته است در ماه رمضان آن را از خود دور کند، پس می‌تواند

برای همیشه نیز از آن بدور باشد و بزرگترین شاهد و نمونه هم ماه روزه می‌باشد.


انسان اراده و اخلاص خویش را با روزه تقویت و رشد می‌نماید، و روزه عبادت

اخلاص می‌باشد و مشاعر انسان را نمو می‌دهد، و چه بسا خوراک و نوشیدنی

فراهم است، و انسان روزه‌دار چیزی از آن تناول نمی‌نماید.

از جمله فوائد مادی روزه اینکه معده، دستگاه گوارش، دستگاه گردش خون، کلیه‌ها

و قلب در رمضان استراحت می‌نمایند، این دستگاه‌های مهم هرگاه از کار بیفتند

زندگی انسان به جهنّم تبدیل می‌گردد، و چنانچه کلیه‌ها ناگهانی متوقف گردند،

زندگی قابل تحمل نیست، و هرگاه قلب به ضعف و سستی مبتلا گردد، و رگ‌ها

تنگ و سفت شوند و یا قلب گرفته شود در این صورت کار مشکل می‌گردد، و روزه

از بیماری‌های [زیادی] که قلب و رگ‌ها به آن مبتلا می‌شوند، و بیماری‌های معده،

روده، کبد، دستگاه ادرار، و این دستگاه‌های مهم از قبیل دستگاه گردش (خون) و

گوارش و دفع زواید، و ... پیشگیری می‌نماید، و ما نمی‌گوییم که روزه فقط درمان

است، و بلکه علاوه بر آن عامل پیشگیری است.


مقاله‌ای درباره بیماری‌های قلب می‌گوید : کار قلب و سلامت آن و انتظام‌بخشی و

انعطاف‌ رگ‌ها بستگی به حجم و نوع غذای موجود در معده دارد، لذا پیامبر(ص) و

نیز خداوند ما را به رعایت اعتدال در خوراک و نوشیدنی دستور داده‌اند. همچنانکه

خداوند می‌فرماید :


و کلوا و اشربوا وَ لا تُسْرِفوا إنَّهُ لا یُحبُّ الْمُسْرِفین

     (اعراف : 31)


«بخورید و بیاشامید و زیاده‌روی نکنید، بیگمان خداوند اسراف‌کنندگان را دوست

ندارد».

پس هرکه در خوردن و آشامیدن زیاده‌روی کرده باشد، ماه رمضان نزد وی آمده تا آن

خطاها، کجی‌ها و تعفنات در دستگاه گوارش و وزن زاید بر حد معمول را اصلاح

نماید، و اشتباهاتی که انسان در طول سال مرتکب می‌گردد، روزه با وضع حد و مرز

آن اشتباهات جبران نماید، اما هرگاه انسان پای‌بند سنت نبوی باشد، ماه رمضان

به صحت و نشاط وی می‌افزاید، و امام غزالی در کتاب احیاء علوم الدین فصل یا

باب بزرگی را در فضایل گرسنگی منعقد نموده است، و می‌فرماید : تمام خیر در

خزانه‌های گرسنگی نهفته است، و هدف از آن گرسنگی شدید نیست و بلکه

منظور اعتدال در خوردن و آشامیدن است، زیرا پرخوری ذکاوت را از بین می‌برد و

افزایش خوراک، و ریختن غذا بر غذایی دیگر و افزایش وعده‌های غذایی انسان را

به کسالت و خمول و رکود و عفونت روده و فشار قلبی مبتلا می‌گرداند، و رمضان

جهت تجدید سلامت و تندرستی می‌آید، و عمر ما محدود است، یا اینکه با نشاط و

توان به سر بریم، و یا اینکه [با بیماری] سربار خانواده‌مان شویم، و میان دو حالت

مذکور تفاوت و فاصله‌هاست، و در این جا مجال بحث از فوائد روزه نیست.


و روایت شده است : «صُوُموا تَصِحُّوا»  «روزه بگیرید تا تندرست باشید».


و معنی تندرستی و صحت در اینجا پیشگیری از بیماری است، چون اگر شما روزه

این ماه را تمام و کمال به انجام رساندی، جسم خود را از بیماری‌های خطرناکی که

شما را یارای مقابله با آن نیست مصون نموده‌اید، ولیکن این فردی که از خوردن و

آشامیدن امتناع می‌ورزد، ولی هرگاه کنار سفره بنشیند همچون شتر به خوردن

بپردازد، هدف و نتیجه روزه برای وی حاصل نمی‌گردد، پس رعایت اعتدال در خوردن

و آشامیدن در ایام روزه ضروریست، اما اگر وعده‌های غذایی روزانه را در رمضان به

وعده‌های شبانه بدل کردید! پس چه کار کرده‌اید؟ [و چه حاصلت می‌گردد]؟ در

افطار تا توانسته تناول نموده، و نیمه هم شب وعده‌ای و هنگام سحر نیز وعده

دیگری را صرف نماید این فرد وعده‌های روزانه را با شب عوض نموده، کاری انجام

نداده است و بیماری‌ها و دل‌دردها به حالت خود باقی مانده است.



اسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
اللهم صلی علی محمد و علی اله و اصحابه و سلم

برای نویسنده این مطلب islam تشکر کننده ها:
bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
islam
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 205
تاريخ عضويت: دوشنبه مرداد ماه 2, 1391 11:30 pm
محل سکونت: کرمانشاه _پاوه
تشکر کرده: 50 بار
تشکر شده: 201 بار
امتياز: 20

پستتوسط islam » جمعه بهمن ماه 13, 1391 3:51 pm

«روزه دورة پیشگیری و درمانی است»


سخن گفتن از روزه به عنوان عبادت و تقوا و اکرامی که در آن می‌باشد، بدین

معنی نیست که روزه فوائد بهداشتی را ندارد، بلکه فوائد موجود در روزه خردها را

مبهوت و شگفت‌زده می‌سازد، زیرا آفریدگار انسان خود روزه را بر وی فرض نموده

است، و دستور خداوند برتر و بزرگتر است از اینکه آنرا به یک حکمت واحد توجیه

نماییم، به همین سبب روزه دارای حکمت‌هایی است که قابل حصر و شمارش

نیست.

برخی دانشمندان گفته‌اند : روزه دوره پیشگیری سالیانه است، انسان را از

بیماری‌های فراوانی پیشگیری می‌نماید، پس روزه به تناسب برخی بیماری‌ها

عامل پیشگیری، به نسبت برخی بیماری‌های دیگر دورة درمانی جهت تندرستی

این موجود زنده می‌باشد، روزه مسلمانی را که از روش‌های معتدل در خوردن

خوراک در هنگام روزه تبعیت ‌نماید از بسیاری بیماری‌های پیری [فراموشکاری و

...] مصون و پیشگیری می‌نماید.

بیماری‌های پیری در بزرگسالی آشکار می‌گردد، ولیکن عوامل آن در زمان جوانی

آغاز می‌گردد، روزه می‌آید تا میان مصرف ارگانیسم و پیشگیری دستگاه‌ها توازن

برقرار نماید، بیشتر بیماری‌های پیری از افراط در بیشتر از حد توان موجود زنده – از

جمله : خوردن و آشامیدن، کار، خستگی، تلاش و ... – در طول زندگی نشأت

می‌گیرد، روزه به این ارگانیسم راحتی و استراحت ‌بخشیده و اشتباهاتی را که در

بقیه ماههای سال مرتکب شده است تصحیح می‌نماید، و جسم بعد از گذراندن

دورة رمضان مصون مانده و تجدید نیرو می‌نماید.


از پیامبر روایت شده است : «روزه بگیرید تا تندرست شوید». همچنانکه پزشکان

می‌گویند : روزه به پیشگیری نزدیک‌تر است تا به علاج درمانی، به دلیل اینکه

مریض مجاز است تا اینکه افطار کند، و برخی حکمت‌‌های روزه اینکه فشار را از

دستگاه گردش خون، قلب و رگ‌ها سبک می‌نماید، به طوری که مقدار چربی و

اسید اوریک در این ماه به پایین‌ترین درجه می‌رسد، و با پایین آمدن این مقدار

[چربی] انسان خود را از بیماری خطرناکی مانند سفت شدن رگ‌ها – که سبب

لختی و زیاده‌روی قلب می‌گردد – و سینه درد مصون می‌سازد، و با پایین آمدن

مقدار اسید اوریک در خون انسان خود را از مرض دیگری همچون التهاب مفاصل

محفوظ می‌نماید. روزه با کاهش زواید دگرگونی خوراکی‌ها – چون خوراک به انرژی

... تبدیل می‌گردد – کلیه‌ها را راحت و در آسایش قرار می‌دهد، در ماه رمضان به

شرطی که روزه‌دار براساس دستور پیامبر روزه بگیرد و با اعتدال بخورد عمل

دگرگونی مواد توسط کلیه‌ها به کمترین حد می‌رسد، اما اگر روزه‌دار وعده‌های روز

را به شب بیاورد این دیگر روزه مطلوب و مورد دستور نیست.


پزشکان می‌گویند : قند کبد – ذخیره قندی – در هنگام روزه به فعالیت درمی‌آید و با

تحرک این ذخیره کبد تجدید نیرو می‌نماید، و انسان بدون کبد نمی‌تواند بیش از

سه ساعت زنده بماند، و روزه قند کبد را به تحرّک فرا خوانده، و همراه آن چربی

ذخیره شده در زیر پوست نیز به تحرک می‌افتد، و پروتئین‌ها و غدد و سلول‌های

کبد نیز تحرک و فعالیت را آغاز می‌نمایند، روزه همچنانکه پزشکان می‌گویند بافت‌ها

را تغییر داده و تنظیف می‌نماید، گویی که مصونیت و پاکسازی سالانه برای

بافت‌ها و دستگاه‌های جسم می‌باشد، این [که ذکر شد] از جنبه پیشگیری [روزه]

بود، اما جنبه درمانی آن.


روزه برای برخی بیماری‌ها، از جمله التهاب حاد معده، بالا رفتن فشار رگ‌ها،

بیماری قند، نارسایی مزمن کبد، و برخی بیماری‌های پوستی درمان به حساب

می‌آید.

دستور و قانون الهی مبارک بوده و درون پاک نموده و قلب را منور می‌گرداند، و

بینش صحیح را به شما ارزانی می‌دارد، و با آن حق را از باطل و خیر را از شر

می‌شناسید.


اسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
اللهم صلی علی محمد و علی اله و اصحابه و سلم
islam
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 205
تاريخ عضويت: دوشنبه مرداد ماه 2, 1391 11:30 pm
محل سکونت: کرمانشاه _پاوه
تشکر کرده: 50 بار
تشکر شده: 201 بار
امتياز: 20

پستتوسط islam » شنبه بهمن ماه 14, 1391 9:30 pm

روزه و ابزار هضم [گوارش]


متخصصان علم تغذیه می‌گویند : شناخت انسان به ساختار خوراک تنها چیزی

نیست که او را به تناول خوراک سوق می‌دهد، بلکه احساس فشار گرسنگی و

علاقه انگیزاننده خوراک هر دو انسان را به طرف خوراک تحریک می‌نمایند. اما

احساس گرسنگی انسان را برای حفظ بقا به چیزی فرا می‌خواند تا نیاز خود را از

خوراک رفع نماید. اما اشتها و میل انگیزاننده به غذا هدف نیست بلکه وسیله

می‌باشد.


از جمله نعمت‌های خداوند اینکه غذایی که عامل بقای حیات شما می‌باشد

خوشمزه [و به کام خوش آید] پس از جهتی انگیزه احساس گرسنگی و از طرف

دیگر لذت خوراک وجود دارد، و انسان نیاز خود را با مایعی که در خون متراکم

می‌شود به انجام و کمال می‌رساند، و خداوند بر ما منت نهاده است، که این

خوراک را دارای مزه لذید نموده است، پس اشتهای خوراک وسیله‌ است، و هر

گاه انسان آن را هدف خویش نماید جسم دچار اضطراب می‌گردد، بسیاری مردم از

روی محاسبه نادرست و یا از ضعف اراده اشتهای خوراک را هدف می‌نمایند و چون

خوراک هدف و غایت گردد، آنچه را که دانشمندان به نام زنگ مخفی نام ‌نهاده‌اند،

که هنگام گرسنگی فقط زنگ می‌زند تعطیل می‌گردد.


دانشمندان گفته‌اند : معده چند برابر کش پیدا می‌کند - از حجم ابتدایی دویست و

پنجاه سانتی‌مترمکعب، به دو هزار و پانصد سانتی‌مترمکعب کش می‌یابد، - پس

هرگاه معده کش یابد خوراک به عنوان هدف در می‌آید و در این هنگام زندگی

می‌نماییم تابخوریم.

واقعیت بسیار شگفت‌انگیز و ثابت شده اینکه ابزار تعامل اَبدان با خوراک مستلزم

روزه می‌باشد، خداوند بلندمرتبه‌ ابدان را طوری آفریده است، که به نحوی آمادگی

تعامل با ترکیبات غذایی هماهنگ با ابزاری که در سه مرحله با نظم و هماهنگی

مسیر خود را طی نموده و به انجام رسانند، و این مطلب بسیار مهمی است.


مرحله اول : مرحله هضم غذا در معده و روده‌ها می‌باشد، سپس نوبت جذب و

تبدیل غذا به قندی که در خون جاری می‌باشد، و به مواد املاح شدة دیگری که

جسم برای به دست‌آوری انرژی و ساختن بافت‌ها به کار می‌برد.

مرحله دوم : مرحله ذخیره نمودن، اِنرژی مازاد که بر نیاز بدن، و قند اضافی در کبد و

عضلات ذخیره می‌گردد و چربی‌های اضافی نیز در بیشتر اعضاهای بدن ذخیره

می‌گردند. پس مرحله اول شامل جذب و مصرف و مرحله دوم ذخیره نمودن است.


مرحله سوم : مرحله گشایش ذخیره‌های انرژی و تبدیل قند و چربی بر ضد اسید

چربی برای رهاسازی انرژی در جسم می‌باشد، و این مرحله دارای ویژگی خاصی

است، و این مرحله به وقوع نمی‌پیوندد تا اینکه فرد برای مدت معلوم از خوردن

خوراک خودداری ننماید، پس چنانچه فرد از تناول خوراک دوری ننماید مرحله سوم

انجام نمی‌پذیرد.

دانشمندان می‌گویند : مقدار قند در خون از هشتاد تا صد و بیست میلی‌گرم در

هر سانتی‌مترمکعب می‌رسد، و این مقدار قند در خون بعد از شش ساعت روزه

کاهش می‌یابد، و در این هنگام یکی از شگفتی‌های شگفت‌انگیز جسم بشری

تجلی می‌یابد، مرکزی در مغز وجود دارد، که پیام‌های سریعی را به غدد درون‌ریز -

که از او طلب یاری و کمک خواسته‌ - می‌رساند، و پیه‌ها هورمونی را تراوش نموده

که انرژی موجود در ماهیچه‌ها و کبد را به قند تبدیل‌ کنند، و غده‌ی تیروئید نیز از

طریق تراوش هورمون خون قند ذخیره شده در عضلات و کبد تحریک نموده تا رها

گشته و به مصرف برسد، چون مقدار قند خون بعد از شش ساعت روزه پایین آمده

است، و غده‌های لوزوالمعده نیز از طریق هورمون قند خون را جهت مصرف بر

رهاشدن تحریک می‌نمایند، و انسان چون ذخیره‌های قند، عضلات و کبد را به

مصرف رساند کار به چربی‌های ذخیره شده نیز روی می‌آورد، و آنها را نیز از بین

برده و انرژی آنرا آزاد می‌نماید و تحقیقات علمی بر ازدیاد سوختن چربی‌ها و

مصرف چربی‌های متراکم در نقاط رسوب شده بر جسم در طول ساعت‌های روزه

تأکید می‌ورزند.


واقعیت شگفت‌آور اینکه : هر کیلوگرم بافت‌های چربی نیازمند سه کیلومتر مویرگ

می‌باشند تا خون از میان آنها جاری گردد، و این بر قلب فشاریست، پس چنانچه

وزن انسان ده کیلوگرم افزایش یابد، یعنی اینکه بر بدن وی سیصد کیلومتر مویرگِ

اضافه وجود دارد، و پزشکان می‌گویند : ساختار و فیزیولوژی آفرینش ابدان مستلزم

خودداری از تناول طعام می‌باشد، چرا؟ به سبب راحت گذاشتن مرحله اول و

مرحله دوم و فراهم نمودن فرصت برای عمل مرحله سوم. و چون هضم و جذب

غذا و ذخیره‌گذاری انرژی برای هر انسانی ضروری است، این فریضه بر همة امت

و گروه‌ها فرض شده است، و خداوند می‌فرماید :

یا ایّها الذین، آمنوا کتب علیکم الصیامْ کما کُتِبَ عَلی الذینَ منْ قبلکُم

لعلّکم تتَّقون      (بقره : 183)

«ای کسانی که ایمان آورده روز بر شما فرض و واجب گردیده است، همچنانکه بر

امت‌های پیش از شما واجب گردیده بود تا اینکه تقوا پیشه سازید».

این تحقیق علمی مطلب دقیقی را دنبال می‌نماید، و آن این است که روزه عبادت و

تقرب‌جویی از خداوند، و ازدیاد ارتباط با اوست، و هر کردار بنی‌آدم برای خویش

می‌باشد جز روزه که برای خداوند می‌باشد، و او روزه را پاداش دهد، روزه اراده را

تقویت نموده تا اینکه انسان ضعف بشری خود را احساس کند، پس این تحقیق
عملی نقش اولیه روزه را که عبادت و تقرب باشد مخدوش نمی‌نماید، زیرا دستور و

قانون خداوند متنوع است از طرفی عبادت و تقرب و ارتباط و نیازمندیست، علاوه

بر آن دارای تندرستی و سلامتی نیز می‌باشد.



اسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
اللهم صلی علی محمد و علی اله و اصحابه و سلم
islam
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 205
تاريخ عضويت: دوشنبه مرداد ماه 2, 1391 11:30 pm
محل سکونت: کرمانشاه _پاوه
تشکر کرده: 50 بار
تشکر شده: 201 بار
امتياز: 20

پستتوسط islam » يکشنبه بهمن ماه 15, 1391 2:01 pm

به استخوان بنگرید



پروردگار ما درباره نگریستن به استخوان می‌فرماید

:
و انظر الی العظامِ کیفَ ننشرها ثمَّ نکسوها لحماً      (بقره : 259)


دانشمندان می‌گویند : استخوان‌ها مجموعاً از ماده‌ای اساسی به نام کلسیم

ترکیب یافته‌اند، ولیکن توزیع ماده مذکور با ترکیبات آن به گونة دیگری است، هشتاد

و پنج درصد از استخوان کلسیم و فسفات و ده درصد کربنات کلسیم، و سه هزارم

آن نیز کلرید کلسیم، دو هزارم آن فلوراید کلسیم، و یک درصد هم فسفات منیزیم

می‌باشد و نود و نه درصد از کلسیم جسم در استخوان به کار رفته است. اما جذب

کلسیم از روده‌ها به وسیله هورمونی – که غده بسیار کوچکی که در کنار غدة

تیروئید می‌باشد آن را تراوش می‌کند – انجام می‌گیرد، و چنانچه این غده بسیار

کوچک از کار بیفتد، جذب کلسیم از روده‌های موجود زنده ممکن نبود.


نکته دیگر؛ به کار رفتن کلسیم در استخوان نیازمند ویتامین (D) می‌باشد، و چون

ویتامین مذکور فراهم نگردد، کودک به پوکی و نرمی استخوان دچار می‌گردد، و

علت نیاز به ویتامین اینکه شکل استخوان همچون خار می‌باشدو این خار و دنده‌ها

در هم می‌روند و چون در یکدیگر فرو روند جسم بسیار محکم و متینی را تشکیل

می‌دهند، و در واقع استخوان ران فشاری تقریباً برابر با دویست و پنج کیلوگرم را

تحمّل می‌نماید، و در استخوان به نحو شگفت‌آوری ویژگی‌های متانت و قدرت یافت

می‌شود، قرآن کریم نیز می‌فرماید :

و اُنْظِر الی العظامِ کیفَ نُنْشِرُها ثُمَّ نکسُوها لَحْماً      (بقره : 259)


که معنی «ننشرُها» در آیه یعنی «آنرا بر شکل خارهایی در هم رفته و بسیار

سخت و محکم قرار می‌دهیم».

همواره اصرار می‌نمائیم که جسم هر کدام از ما نشانه‌ای از آیات بیانگر عظمت

خداوند می‌باشند و قرآن نیز می‌فرماید :

و فی انفسکم أفلا تبصرون      (ذاریات : 21)


اسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
اللهم صلی علی محمد و علی اله و اصحابه و سلم
islam
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 205
تاريخ عضويت: دوشنبه مرداد ماه 2, 1391 11:30 pm
محل سکونت: کرمانشاه _پاوه
تشکر کرده: 50 بار
تشکر شده: 201 بار
امتياز: 20


بازگشت به مقالات متنوع دینی

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 6 مهمان