ترفندهای کامپیوتر و اینترنت + ۱۴ جستجوی ویژه گوگل را بشناسی

در این بخش مطالب متفرقه مربوط به زمینه دینی قرار داده می شود

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

خنثی کردن ممنوعیت راست کلیک در سایتها

پستتوسط pejmanava » پنج شنبه بهمن ماه 5, 1391 6:16 pm

خنثی کردن ممنوعیت راست کلیک در سایتها


احتمالا شما هم به سايتهايي مراجعه كردين که هنگام راست کليک اخطار ميده ,كه نمي تونيد از منوهاي راست كليك استفاده كنيد . البته اين روش هاي جلوگيري از راست كليك اصلا مفيد نيستن چون به هر حال كل صفحات سايت همراه با محتوي سايت توسط مرورگر در داخل History ثبت ميشن . روش هاي زيادي وجود داره : 1. ساده ترين راه غير فعال كردن Java Script هست . 2.دو تا کليک (راست و چپ) رو با هم فشار بدين و با هم بلند کنيد (اين روش در بعضي از سايت ها كار نمي كنه) 2. در صفحه راست كليك كنيد , دكمه راست كليك رو هم چنان پايين نگه داريد و بعد Esc را بزنيد تا اخطار ناپديد شود . دكمه راست كليك رو رها كنيد , حالا مي تونيد از منو هاي راست كليك استفاده كنيد . 3. راه ديگه اينه كه عكس يا هر چيز ديگه رو كه در سايت هست و احتمالا شما راست کليک رو براي برداشتن اون ميخواين انجام بدين رو به صورت Drag and Drop در بالاي مرورگر ( جايي كه آدرس هاي اينترنتي رو وارد مي كنيد ) بكشيد (بكشيد و رها كنيد)

برای نویسنده این مطلب pejmanava تشکر کننده ها:
Shaghayegh (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
pejmanava
کاربر حرفه ای سایت
کاربر حرفه ای سایت
 
پست ها : 2997
تاريخ عضويت: جمعه آبان ماه 4, 1391 12:30 am
محل سکونت: Mahabad
تشکر کرده: 2893 بار
تشکر شده: 3332 بار
امتياز: 25740

راهی براي پيدا کردنن IP ایمیل دوستانتون

پستتوسط pejmanava » جمعه بهمن ماه 6, 1391 10:40 pm

در این ترفند ميخوام راهی براي پيدا کردنن IP ایمیل دوستانتون براتون بگم

( قابل توجه اونایی که فکر ميکنن  چنین کاری غیر ممکنه )

اين راه نياز به تغيیراتي در تنظيمات دارد مراحل زير را دنبال کنيد Mail Options ايميلتان را باز کرده  سپس

گزينه General Preferences   را انتخاب کنيد در اين قسمت تغيراتي را ميتوانيد در ايميلتان ايجاد کنيد مثل

From name اسمتون رو در نامه هائي که ميفرستيد تغير ميدهد و messeges per page تعداد نامه هائي

که در يک صفحه نشان داده ميشود و . . .  ادامه ترفند رو بگم : Headers  در اين قسمت با انتخاب . . .

Show all ميتونيد IP کسائي که بهتون ايميل ميفرستن رو ببنيد و در انتها تغيیرات را   Save کنيد به همین

راحتی !

:)
نماد کاربر
pejmanava
کاربر حرفه ای سایت
کاربر حرفه ای سایت
 
پست ها : 2997
تاريخ عضويت: جمعه آبان ماه 4, 1391 12:30 am
محل سکونت: Mahabad
تشکر کرده: 2893 بار
تشکر شده: 3332 بار
امتياز: 25740

از دکمه Reset یا کلید Power کیس استفاده نکنید

پستتوسط pejmanava » يکشنبه بهمن ماه 8, 1391 11:58 pm

از دکمه Reset یا کلید Power کیس استفاده نکنید



حتی‌الامکان از دکمه Reset یا کلید Power روی کیس رایانه برای خاموش کردن یا راه‌اندازی مجدد سیستم استفاده نکنید.
معمولاً اغلب خریداران رایانه در همان هفته اول خرید، مجبور می‌شوند برای تعمیر یا رفع عیب آن مجدداً به فروشنده مراجعه کنند، باید گفت که نکاتی وجود دارد که می‌تواند برای رفع این مشکلات مؤثر باشد.
وقتی رایانه کاربر روشن است، هرگز نباید برق آن را قطع کند، چرا که ممکن است موجب آسیب دیدن قطعات سیستم یا ایجاد خرابی در سیستم‌عامل ویندوز شود و همچنین کاربر باید همواره از نصب بودن برنامه ضدویروس مطمئن باشد و سعی کند حداقل هر هفته آنتی‌ویروس خود را به‌روز کند.
از قرار دادن بلندگوهای رایانه در کنار مانیتور خودداری کنید، چرا که خاصیت مغناطیسی بلندگوها ممکن است در عملکرد مانیتور اختلال ایجاد کند و نکته حائز اهمیت دیگر این است که از پاک کردن فایل‌هایی که کاربر آگاهی کامل از محتوا و هدف آن ندارد، خودداری کنید؛ درایوهای C و D در اغلب رایانه‌ها حاوی برنامه‌های اصلی سیستم‌اند و پاک کردن پوشه یا فایل‌های ناشناس از آنها، ممکن است موجب آسیب به ویندوز شود.
برنامه‌هایی که کاربر کاربردشان را نمی‌داند نصب نکنید، نصب بی‌مورد برنامه‌ها موجب کند شدن سرعت سیستم و حتی ممکن است موجب خرابی ویندوز شود.
در صورتی که نرم‌افزار ضدویروس از نصب برنامه‌ای جلوگیری کرد، کاربر نباید سعی کند با بستن ضدویروس برنامه را نصب کند و بدیهی است که ممکن است در اینگونه موارد برنامه مورد نظر ویروسی باشد.
درصورتی که ولتاژ برق ضعیف است یا نوسان دارد، کاربر باید حتماً از یک محافظ رایانه مناسب استفاده کند، چراکه نوسانات ولتاژ برق بیشترین صدمه را به سیستم‌های الکترونیکی وارد می‌کنند.


برای نویسنده این مطلب pejmanava تشکر کننده ها:
farzaneh (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
pejmanava
کاربر حرفه ای سایت
کاربر حرفه ای سایت
 
پست ها : 2997
تاريخ عضويت: جمعه آبان ماه 4, 1391 12:30 am
محل سکونت: Mahabad
تشکر کرده: 2893 بار
تشکر شده: 3332 بار
امتياز: 25740

رمز دار کردن اطلاعات در ویندوز 7

پستتوسط pejmanava » چهارشنبه بهمن ماه 11, 1391 9:14 pm

رمز دار کردن اطلاعات در ویندوز 7





BitLocker ابزاری است كه به كمك آن می‌توان داده‌های خود را در برابر تهدیدهایی مانند حمله هكرها، سرقت و یا گم شدن محافظت نمود. یكی از بهبودهای امنیتی ویندوز 7 كه تنها در ویرایش‌های Ultimate و Enterprise وجود دارد، ویژگیBitlocker است كه توسط رمزنگاری كل درایوهایی كه ویندوز و اطلاعات شما روی آن‌ها قرار دارد، تمامی اسناد و رمزهای عبور را امن‌تر می‌كند. فقط كافی است یك‌بار ویژگی BitLocker را فعال نمایید، بعد از آن تمامی اطلاعاتی كه روی آن درایو ذخیره می‌كنید به صورت خودكار رمز می‌شوند.

رمزنگاری:
رمزنگاری راهی است كه بوسیله دستكاری كردن محتوی یك فایل یا یك پیغام برای بالا بردن امنیت آن فایل یا پیغام استفاده می‌شود، در نتیجه آن فایل‌ها و پیغام‌ها تنها توسط افرادی كه مجوز كلید رمزنگاری را دارند و می‌توانند با آن كلید فایل را از حالت رمز در بیاورند، قابل دسترسی هستند. به عنوان مثال، اگر شما از وب سایتی وسیله‌ای را خریداری نمایید، تمامی اطلاعاتی كه در تراكنش با آن سایت وارد كرده‌اید از قبیل آدرس، شماره تلفن و شماره كارت اعتباری رمز می‌شوند تا به امن بودن این اطلاعات كمك نمایند.

EFS:
EFS یكی از ویژگی های ویندوز است كه شما می‌توانید از آن برای ذخیره اطلاعات به صورت رمز شده روی هارد دیسك خود استفاده نمایید. رمزگذاری قویترین حفاظتی است كه ویندوز برای امن نگه داشتن اطلاعات شما فراهم می‌نماید.


برخی از ویژگی‌های كلیدی EFS :
·رمزگذاری ساده است; تنها نیاز است كه در ویژگی‌های فایل یا پوشه گزینه‌ای را انتخاب كرده تا این ویژگی فعال شود.

·باید نظارت كنید چه كسی می‌‌تواند فایل‌ها را بخواند.

· هنگامی‌كه فایل‌ها را می‌بندید، رمز می‌شوند و هنگام باز كردن فایل‌ها، به صورت خودكار از حالت رمز در آمده و آماده استفاده هستند.

·اگر در مورد فایل رمز شده ای نظرتان عوض شد می‌توانید با برداشتن علامت گزینه مربوط در قسمت ویژگی‌های فایل آن را غیر فعال نمایید.

توجه: ویژگی EFS در ویندوز7 ویرایش‌های starter، Home Basic و Home Premium وجود ندارد. برای این ویرایش‌ها باید موارد زیر را انجام دهید:

· فایل را با استفاده از دستور Cipher.exe در اعلان فرمان ویندوز از حالت رمز در می‌آورید. (كاربران پیشرفته)

· فایل رمز شده را تغییر دهید.

· یك نسخه از فایل رمز شده را به صورت غیر رمز روی هارد كامپیوتر كپی كنید.

· كلیدها یا گواهینامه‌هایEFS   را وارد نمایید.

· به كمك دستورCipher.exe  در اعلان فرمان ویندوز از گواهینامه‌ها و كلیدهای EFS، نسخه پشتیبان تهیه نمایید. (كاربران پیشرفته)


تنظیم هارد دیسك برای فعال سازی BitLocker  :
برای رمزگذاری درایوی كه ویندوز روی آن قرار دارد، كامپیوتر باید دو بخش داشته باشد: یك بخش سیستم ( كه حاوی فایل‌های مورد نیاز برای راه‌ اندازی كامپیوتر است) و یك بخش سیستم عامل ( كه حاوی ویندوز است). بخش سیستم عامل رمزگذاری خواهد شد و بخش سیستم بدون رمزگذاری باقی خواهد ماند تا سیستم بتواند شروع به كار كند.

در نسخه‌های قبلی ویندوز، شما باید این بخش‌ها را به صورت دستی ایجاد می‌نمودید. در این نسخه از ویندوز این بخش‌ها به صورت خودكار ایجاد می‌شوند. اگر كامپیوتر شما بخش سیستم را نداشته باشد، ویزارد BitLocker یك بخش سیستم را با استفاده از 200 مگابایت از فضای هارددیسك برای شما ایجاد می نماید. توجه داشته باشید به درایو بخش سیستم هیچ نامی اختصاص داده نمی‌شود و در پوشه‌های كامپیوتر هم نشان داده نمی‌شود.

محافظت از فایل‌ها با استفاده از BitLocker:
می‌توانید از گزینه BitLocker Drive Encryption استفاده نمایید تا به حفاظت تمامی فایل‌های ذخیره شده روی درایو سیستم عامل و روی درایوهای داده‌ (مانند هارد درایوهای داخلی) كمك كنید. هم چنین می‌توانید از BitLocker To Go برای كمك به حفاظت تمامی داده‌های ذخیره شده روی درایوهای قابل حمل داده‌ها ( مانند هارد درایوهای خارجی و درایوهای فلش USB) استفاده نمایید.

برخلاف EFS، كه این امكان را به شما می‌دهد تا فایل‌های تكی را رمزگذاری كنید، BitLocker كل درایو را رمز می‌نماید. شما می‌توانید وارد سیستم شده و به طور معمول با فایل‌های خود كار كنید، اما استفاده از این رمزگذاری كمك می‌كند تا هكرها نتوانند به فایل‌های سیستمی شما دسترسی داشته باشند تا بواسطه آن پسورد شما را كشف كنند. هم چنین در صورتی كه هكرها هارد دیسك شما را بر داشته و بر روی كامپیوتر دیگری ببندند، نمی‌توانند به درایوها دسترسی داشته باشند.

هنگامی‌كه فایل جدیدی به درایوی كه توسط BitLocker رمز شده است اضافه می‌نمایید ، BitLocker به صورت خودكار آن را رمز می‌كند. فایل‌ها تا زمانی‌كه روی درایو رمز شده قرار دارند، به صورت رمز باقی می‌مانند.

در صورتی‌كه فایل روی درایوی كه رمز نیست یا كامپیوتر دیگری منتقل شود، رمز گشایی ‌شده و دیگر به صورت رمز شده نیست. اگر شما فایل را با كاربران دیگر از طریق شبكه به اشتراك بگذارید، این فایل ها تا زمانی كه روی درایوهای رمز شده ذخیره شوند، به صورت رمز باقی می‌مانند و تنها توسط كاربرانی كه مجوز دارند، قابل دسترسی خواهند بود.

اگر درایو سیستم عامل را رمز گذاری كنید، BitLocker در مدت زمان راه اندازی برای هر موقعیتی كه می‌تواند یك خطر امنیتی را نشان دهد، كامپیوتر را بررسی می‌كند. اگز یك خطر امنیتی بالقوه كشف شد، BitLocker درایو سیستم عامل را قفل می‌كند و برای بازشدن آن یك كلید بازیابی BitLocker را درخواست می‌كند. مطمئن شوید هنگامی‌كه برای اولین بار BitLocker را فعال می‌كنید، این كلید بازیابی را ایجاد كرده باشید.    

اگر درایو داده‌ها (ثابت یا قابل جا به جایی) را رمز گذاری می‌كنید، می‌توانید توسط یك رمز عبور یا یك كارت هوشمند، قفل درایو رمزگذاری شده را بازكنید و یا تنظیم كنید هنگامی‌كه وارد سیستم كامپیوتر می‌شوید، قفل درایو به صورت خودكار باز شود.

می‌توانید در هر زمانیBitLocker  را غیر فعال نمایید، حتی به طور موقت به حالت تعلیق در آورید یا این‌كه به طور دائم آن را غیر فعال نمایید.

توجه: قابلیت رمزگذاری درایوها با استفاده از BitLocker Drive Encryption تنها در ویندوز 7 ویرایش‌های Ultimate و Enterprise قابل دسترسی است.


فعال سازی BitLocker:

1-بر روی كلید شروع كلیك كنید و سپس از منوی آن گزینه control panel را انتخاب كرده، security را انتخاب كنید و بر روی گزینه BitLocker Drive Encryption كلیك نمایید.

2-گزینه Turn on BitLocker را انتخاب كنید تا ویزارد نصب BitLocker آغاز شود. اگر در این قسمت از شما رمز عبور مدیر شبكه یا تاییده را دخواست كرد، رمز عبور را وارد كنید یا تاییده را فراهم نمایید.

3-مطابق دستورات ویزارد پیش روید.

غیر فعال كردن یا متوقف كردن موقت BitLocker:
1-بر روی كلید شروع كلیك كنید و سپس از منوی آن گزینه control panel را انتخاب كرده، security را انتخاب كنید و بر روی گزینه BitLocker Drive Encryption كلیك نمایید.

2- یكی از دو روش زیر را ادامه دهید:
·برای غیرفعال كردن موقتی BitLocker، گزینه Suspend Protection را انتخاب كرده و روی گزینه yes كلیك نمایید.

·برای غیرفعال كردن BitLocker و رمزگشایی درایو، گزینه Turn off BitLocker را انتخاب و سپس روی گزینه Decrypt Drive كلیك نمایید.
نماد کاربر
pejmanava
کاربر حرفه ای سایت
کاربر حرفه ای سایت
 
پست ها : 2997
تاريخ عضويت: جمعه آبان ماه 4, 1391 12:30 am
محل سکونت: Mahabad
تشکر کرده: 2893 بار
تشکر شده: 3332 بار
امتياز: 25740

زمان‌بندی اتوماتیک عملیات Defragment در ویندوز 7

پستتوسط pejmanava » شنبه بهمن ماه 14, 1391 9:43 pm

زمان‌بندی اتوماتیک عملیات Defragment در ویندوز 7





یکی از راه‌های بهینه‌سازی و افزایش سرعت عملکرد ویندوز استفاده از ابزار Disk Defragmenter و Defrag کردن هارددیسک است. این کار بایستی حتماً هر از گاهی انجام شود. در ویندوز 7 می‌توانید این کار را به صورت زمان‌بندی شده انجام دهید تا این عملیات به صورت روزانه، هفتگی و یا ماهیانه به شکل خودکار انجام شود. در این ترفند به معرفی نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
در منوی Start عبارت Disk Defragmenter را وارد کرده و در لیست نتایج بر روی Disk Defragmenter کلیک کنید.
با باز شدن پنجره‌ی Disk Defragmenter، در قسمت Current status می‌توانید وضعیت اجرای این برنامه در هر درایو را مشاهده کرده و بررسی کنید.
اکنون بر روی دکمه‌ی Configure Schedule کلیک کنید.
در پنجره باز شده چند گزینه را مشاهده خواهید کرد:
ابتدا اطمینان پیدا کنید تیک گزینه‌ی Run on a schedule فعال است.
در قسمت Frequency می‌توانید زمان‌بندی را به صورت روزانه (Daily)، هفتگی (Weekly) و ماهیانه (Monthly) تغییر دهید.
در قسمت Day می‌توانید روز مورد نظر خود را که مایل هستید عملیات Defragment در این روز اجرا شود را انتخاب نمایید. این قسمت در حالت Daily غیرفعال می شود و در حالت Weekly به روزهای هفته تغییر می‌یابد. همچنین در حالت Monthly روزهای ماه را نمایش می‌دهد.
قسمت Time به زمان اجرا شدن عمل Defragment اشاره می کند. شما می‌توانید ساعت را از 0 تا 23 تغییر دهید تا در هر ساعتی که خواستید این عمل اجرا شود.
در قسمت Disk یک دکمه به نام Select Disks در روبروی آن قرار گرفته است. با کلیک بر روی این دکمه می‌توانید درایوهایی که قصد Defrag کردن آن‌ها را دارید را انتخاب کرده تا در همان بازه زمانی که انتخاب کرده‌اید Defrag شوند.
در نهایت بر روی دکمه OK کلیک کنید تا برنامه زمانی شما تأیید شود. این برنامه زمانی را می‌توانید در قسمت Schedule در صفحه اصلی Disk Defragmenter مشاهده کنید.
در صورتی که قصد غیرفعال کردن این برنامه زمانی را دارید می‌توانید با کلیک بر روی دکمه Configure Schedule تیک گزینه Run on a schedule را بردارید و OK کنید.

برای نویسنده این مطلب pejmanava تشکر کننده ها: 2
farzaneh (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), parvaz69 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
pejmanava
کاربر حرفه ای سایت
کاربر حرفه ای سایت
 
پست ها : 2997
تاريخ عضويت: جمعه آبان ماه 4, 1391 12:30 am
محل سکونت: Mahabad
تشکر کرده: 2893 بار
تشکر شده: 3332 بار
امتياز: 25740

پستتوسط tarannom » شنبه بهمن ماه 14, 1391 11:04 pm

درود بر شما کاربر گرامی

ممنون از این تایپیک مفیدتون

در پناه حق تعالی موفق باشید
نماد کاربر
tarannom
کاربر حرفه ای سایت
کاربر حرفه ای سایت
 
پست ها : 1303
تاريخ عضويت: جمعه فروردين ماه 18, 1391 11:30 pm
تشکر کرده: 610 بار
تشکر شده: 1107 بار
امتياز: 4610

پستتوسط pejmanava » شنبه بهمن ماه 14, 1391 11:30 pm

tarannom نوشته است:درود بر شما کاربر گرامی

ممنون از این تایپیک مفیدتون

در پناه حق تعالی موفق باشید








تشکر فراوان
نماد کاربر
pejmanava
کاربر حرفه ای سایت
کاربر حرفه ای سایت
 
پست ها : 2997
تاريخ عضويت: جمعه آبان ماه 4, 1391 12:30 am
محل سکونت: Mahabad
تشکر کرده: 2893 بار
تشکر شده: 3332 بار
امتياز: 25740

10 نکته و ترفند برای آشنایی با«ویندوز 8»

پستتوسط pejmanava » سه شنبه بهمن ماه 16, 1391 12:52 am

10 نکته و ترفند برای آشنایی با«ویندوز 8»






در سیستم‌عامل جدید شرکت «مایکروسافت» به نام «ویندوز 8» قابلیت‌ها و امکانات متعدد جدیدی به چشم می‌خورد. ممکن است کار با آن‌ها در نگاه اول برای کاربران سخت به نظر برسد، در صورتی که رابط کاربری «ویندوز 8» بسیار نیز کاربرپسند است. در این ترفند قصد داریم به معرفی 10 نکته و ترفند برای آشنایی بیشتر با «ویندوز 8» بپردازیم.


1. خاموش کردن دستگاه

خاموش کردن کامپیوتر در ویندوز 8 مقداری متفاوت از قبل است. برای این کار بایستی در نمایه Metro، نشان‌گر ماوس را بر روی دکمه Start در گوشه سمت چپ صفحه ببرید و سپس Settings را انتخاب کنید. در سمت راست، منویی ظاهر خواهد شد که شما می‌توانید با مراجعه به Power، اقدام به خاموش کردن دستگاه کنید.


2. تبدیل درجه حرارت به سانتی‌گراد

در برنامه مربوط به آب‌و‌هوای موجود در نمایه Metro که با عنوان Weather مشخص شده است، به طور پیش‌فرض درجه هوا با واحد فارنهایت مشخص شده است. در صورتی که دوست دارید دما با سانتی‌گراد نمایش داده شود، کافی است کلیدهای ترکیبی Windows + C را فشار داده و به Settings بروید. در این قسمت می‌توانید تغییرات لازم را اعمال نمایید.



3. عبور سریع از Lock Screen

در نمایه Metro «ویندوز 8» صفحه‌ای به نام Lock Screen تعبیه شده است (ترفندستان) که پیش از ورود به ویندوز نمایش داده می‌شود. در صورتی که از صفحه نمایش لمسی استفاده می‌کنید با کشیدن انگشت خود بر روی صفحه می‌توانید از این صفحه عبور کنید. همچنین با استفاده از دوبار کلیک ماوس و یا فشردن کلید Enter کیبورد نیز می‌توانید صفحه Lock Screen را رد کنید.




4. جستجوی سریع

در صورتی که قصد جستجوی محتویات کامپیوتر را دارید و در صفحه آغازین نمایه Metro حضور دارید کافی است شروع به تایپ عبارت مورد نظر خود کنید. خواهید دید که صفحه جستجو ظاهر می‌گردد.


5. مشاهده برنامه‌های مورد علاقه به هنگام جستجو

در قسمت جستجو، لیستی از همه برنامه‌های نصب شده به چشم می‌خورد. برای ویرایش این لیست می‌توانید به Control Panel رفته، بر روی منوی Search در سمت‌راست صفحه کلیک کرده و برنامه‌های مورد علاقه خود را به آن منتقل کنید.


6. باز نمودن Task Manager

در «ویندوز 8» نیز به مانند ویندوزهای قبلی با فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+Esc می‌توانید به Task Manager ویندوز دسترسی داشته باشید


7. راه‌اندازی مجدد Windows Explorer

در «ویندوز 8» به مانند ویندوزهای قبلی امکان بستن کامل سرویس Windows Explorer یا explorer.exe وجود ندارد. با این حال شما می‌توانید پس از مراجعه به Task Manager و انتخاب Windows Explorer بر روی دکمه Restart موجود در Task Manager کلیک کنید تا این سرویس از نو راه‌اندازی شود.






8. باز نمودن سریع منوی File History

شما می‌توانید برای مشاهده تاریخچه هر فایل از قابلیت File History در «ویندوز 8» استفاده کنید. این قابلیت این امکان را فراهم می‌کند تا فایل خود را به نسخه قبلی آن بازگردانی کنید. برای این کار در هر پوشه، برای دسترسی سریع به File History می‌توانید از سه دکمه پایین صفحه استفاده کنید. این دکمه‌ها امکان بازگردانی فایل انتخابی را فراهم می‌کنند.







9. پیش‌نمایش پشتیبان فایل‌ها

فایل‌های Backup یا پشتیبان برخی فایل‌ها که توسط قابلیت File History فراهم شده است، به صورت تصاویر کوچک نمایش داده می‌شود. کافی است آیکن آن‌ها را انتخاب نمایید تا محتویات آن‌ها قابل مشاهده شود.








10. افزودن برنامه‌های دیگر به صفحه آغازین نمایه Metro

شما می‌توانید علاوه بر برنامه‌هایی نظیر Weather و News، برنامه‌های دیگری را نیز به صفحه آغازین نمایه Metro اضافه کنید. برای این کار کافی است نام برنامه را جستجو کرده و پس از نمایش نتایج جستجو بر روی آن راست‌کلیک نموده و Pin را انتخاب نمایید. برای این که این برنامه از این قسمت حذف شود، می‌توانید مجدد راست‌کلیک کرده و Unpin را انتخاب نمایید.


منبع:tarfandstan.com

برای نویسنده این مطلب pejmanava تشکر کننده ها:
tarannom (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
pejmanava
کاربر حرفه ای سایت
کاربر حرفه ای سایت
 
پست ها : 2997
تاريخ عضويت: جمعه آبان ماه 4, 1391 12:30 am
محل سکونت: Mahabad
تشکر کرده: 2893 بار
تشکر شده: 3332 بار
امتياز: 25740

چرا ویندوز هنگ می‌كند؟

پستتوسط pejmanava » پنج شنبه بهمن ماه 19, 1391 12:21 pm

چرا ویندوز هنگ می‌كند؟





صفحات آبی، مشكلات هنگام بوت و فریز شدن برنامه‌ها از جمله رایج‌ترین مشكلاتی به شمار می‌رود كه در سیستم‌عامل ویندوز مشاهده می‌شود و تنها راه خلاصی از آنها نیز راه‌اندازی مجدد رایانه است. همان‌طور كه می‌دانید راه‌اندازی دوباره رایانه در این شرایط نیز مشكلات مربوط به خودش را دارد كه برخی آنها عبارت است از: ذخیره نشدن و ناتمام ماندن كارهای در حال انجام و به‌هم ریختگی اطلاعات ذخیره‌شده روی هارد‌دیسك.

علاوه بر اینها، مشكل بسیار بزرگ دیگری نیز وجود دارد و آن هم خسته‌كننده بودن استفاده از رایانه در چنین شرایطی است. بسیاری از كاربران با بروز هنگ‌های متوالی در سیستم‌عامل عصبانی شده و كار با رایانه برای آنها بسیار خسته‌كننده می‌شود. تصور برخی‌كاربران بر این است كه سیستم‌عامل ویندوز باگ‌های بسیاری دارد و همین باگ‌ها موجب بروز این مشكلات می‌شود، اما نظر كارشناسان این‌طور نیست. به عقیده كارشناسان، ویندوز یك سیستم‌عامل پایدار است و بسیاری از كاربران نیز با ثبات و بدون مشكل به استفاده از آن می‌پردازند.

البته یك نرم‌افزار نمی‌تواند صددرصد فاقد هرگونه مشكل یا باگ باشد، اما مهندسان مایكروسافت تا حد زیادی در این امر موفق بوده و سیستم‌عامل ویندوز را فاقد خطا و باگ طراحی كرده‌اند و در صورت بروز مشكلات نیز بسرعت با ارائه اصلاحیه‌ها نسبت به رفع آنها اقدام می‌كنند. در این میان، كاربرانی وجود دارند كه مدام با سیستم‌عامل مشكل دارند و بیش از سایر كاربران با خطاهای رایج ویندوزی و هنگ‌های متوالی مواجه می‌شوند. این كاربران باید به این نكته توجه داشته باشند كه هنگ كردن جزئی از سیستم‌عامل ویندوز محسوب نمی‌شود و این امر ممكن است به‌دلایل متعددی رخ دهد. برخی از برجسته‌ترین این دلایل عبارت است از:

حافظه و بورد اصلی
بسیاری از هنگ‌ها در سیستم‌عامل مخصوصا آنهایی كه با یك صفحه آبی همــراه می‌شود و در اصطلاح Blue Screen Of Death نام دارد، به‌دلیل مشكلات ناشی از حافظه رم یا بورد اصلی رایانه رخ می‌دهد. دلیل بروز این خطا نیز فراهم نبودن امكان دسترسی به اطلاعاتی است كه ‌باید در حافظه رم ذخیره شود. برای بررسی حافظه رم رایانه خود می‌توانید از نرم‌افزارهایی همچون:

http:‌/‌‌/Memtes86‌www.memtest.org

كمك بگیرید و برای بررسی بورد اصلی نیز می‌توانید از ابزارهای داخلی كه برای بررسی مشكلات بوردها طراحی شده‌ است، استفاده كنید. اگر هم می‌خواهید خودتان اقدام كنید، پیش از هر كاری می‌توانید یك حافظه رم جدید را جایگزین حافظه قبلی كنید! در این شرایط اگر مشكل رفع شد، یعنی رم معیوب بوده است. در صورتی‌كه با رم جدید مشكل همچنان باقی بماند، یعنی حافظه رم سالم است و مشكل به بورد اصلی مربوط می‌شود.

تنظیمات بایوس
بورد اصلی رایانه‌ها در بیشتر موارد دارای تنظیماتی از طرف كارخانه است كه این تنظیمات نیز در بسیاری موارد با سخت‌افزارهای مختلف سازگاری كامل دارد. این تنظیمات می‌تواند به‌دلایل مختلفی توسط تكنیسین‌ها و متخصصان رایانه تغییر كند، اما زمانی كه ظرفیت باتری بورد اصلی شما به پایان برسد، تنظیمات بایوس به حالت اولیه برمی‌گردد و این برگشت به حالت اولیه ممكن است با سیستم‌عامل شما سازگار نباشد. در چنین شرایطی ‌باید رایانه را به‌دست یك متخصص بسپارید تا تنظیمات مورد نیاز را دوباره روی رایانه شما اعمال كند. یكی از عمده‌ترین مشكلاتی كه در این شرایط برای كاربران به‌وجود می‌آید، به‌هم خوردن اولویت‌های بوت رایانه است. به‌عنوان مثال چنانچه اولویت اول بوت روی حافظه فلش قرار بگیرد و فراموش كنید، حافظه فلش خود را از درگاه یو‌اس‌بی جدا كنید، ممكن است با خطای بوت مواجه شوید و فكر كنید ویندوز رایانه به‌طور كل با مشكل مواجه شده است.


سكته قلبی
رجیستری ویندوز همانند قلب ویندوز است و هنگامی كه با مشكل مواجه شود، یعنی سیستم‌عامل دچار حمله قلبی شده است! در صورت بروز این شرایط نیز احتمال وقوع هرگونه هنگ یا ناهماهنگی در عملكرد صحیح سیستم‌عامل و حتی عدم بوت صحیح آن وجود دارد. برای رفع مشكلاتی از این قبیل نیز می‌توانید از پزشك‌های رجیستری كمك بگیرید. یكی از این پزشك‌ها نیز نرم‌افزار قدرتمند ccleaner است.

http:‌/‌‌/‌www.piriform.com‌/‌ccleaner


راه‌اندازهای اشتباه یا معیوب
درایور یا همان نرم‌افزارهای راه‌انداز، واسطه‌ای میان سخت‌افزار و نرم‌افزار است كه به سخت‌افزارها می‌فهماند چه كاری را باید انجام دهد. چنانچه این برنامه‌های راه‌انداز بدرستی عمل نكند، با سخت‌افزارهای مربوط سازگاری نداشته باشد یا فایل‌های آن‌ صدمه دیده باشد، ممكن است موجب هنگ كردن رایانه و حتی نمایش خطای صفحه آبی بشود.

هنگ‌هایی كه به‌واسطه این مشكل پدیدار می‌شود اغلب با یك كد خطا همراه بوده و در مواردی نیز به‌طور كاملا واضح نام سخت‌افزار دخیل در بروز مشكل نیز قابل مشاهده است. در صورتی كه به‌همین راحتی قادر به تشخیص پیغام خطا یا سخت‌افزار معیوب نباشید نیز می‌توانید پیغام خطا را در گوگل جستجو كرده تا اطلاعات بیشتری راجع به آن كسب كنید.

حذف درایور و نصب مجدد آخرین نسخه از آن می‌تواند راه حل مناسبی برای رهایی از مشكلات مربوط به این بخش باشد.


مشكلات هارد‌دیسك
اگر تنظیمات بایوس را بدرستی انجام داده‌اید اما در موارد متعدد، سیستم‌عامل هنگام بوت شدن با مشكل مواجه است و قادر به شناسایی هارد‌دیسك یا درایو بوت نیست، مشكل به هارد‌دیسك رایانه مربوط است.

مشكلات مربوط به هارد‌دیسك در بیشتر موارد هنگامی مشاهده می‌شود كه سعی می‌كنید به فایل خاصی روی آن دسترسی پیدا كنید. تست سلامت هارد‌دیسك با استفاده از ابزار Disk Bench براحتی امكان‌پذیر است.

http:‌/‌‌/‌www.nodesoft.com‌/‌diskbench


تداخل سخت‌افزاری
بسیاری از كاربران بر این عقیده‌اند كه سیستم‌عامل لپ‌تاپ‌ها نسبت به رایانه‌های رومیزی از پایداری بیشتری برخوردارند. این پایداری بیشتر به سیستم‌عامل نصب شده روی لپ‌تاپ ارتباط ندارد بلكه مهم‌ترین دلیل آن، سازگاری كامل قطعات سخت‌افزاری به‌كار رفته در لپ‌تاپ با یكدیگر است. به‌عبارت دیگر، ممكن است شما هنگام تهیه رایانه رومیزی خود باتوجه به سلیقه و بودجه‌ای كه در اختیار داشته‌اید قطعات مختلفی را تهیه كرده باشید. در مواردی مشاهده شده این قطعات با یكدیگر سازگاری كاملی نداشته و موجب فریز شدن سیستم‌عامل و نمایش خطای صفحه آبی شده ‌است.

این ناسازگاری در اغلب موارد با مراجعه به بخش Device Manager به‌صورت یك علامت خطر زرد رنگ قابل مشاهده است.

نرم‌افزارهای راه‌انداز، معیوب بودن سخت‌افزار، تنظیمات اشتباه در بایوس و برخی دلایل دیگر از جمله عوامل تاثیرگذار در بروز این خطاست.

ویروس
گاهی اوقات رایانه‌ها ویروسی می‌شود و از نظر كاربرانی كه به امنیت خود توجهی ندارند این ویروس‌ها هیچ مشكلی را ایجاد نمی‌كند. اما بسیاری از مشكلات ناشی از وجود همین ویروس‌ها و آلوده شدن رایانه به آنهاست. ویروس‌ها ممكن است پردازشگر مركزی را اشغال و درایورها را حذف كنند، فایل‌های سیستمی ویندوز را پاك كرده یا تنظیمات مدیریتی در سیستم‌عامل را تغییر دهند. این تغییرات می‌تواند دلایل بسیار روشنی برای هنگ كردن، فریز شدن یا حتی قفل كردن برنامه‌های شما باشد.

در صورت آلودگی به ویروس، بهترین روش درمان استفاده از نرم‌افزارهای معروف و قدرتمندی همچون Kaspersky و Bitdefender است.


منبع تغذیه
اگر سخت‌افزارهای رایانه شما از سازگاری كاملی با یكدیگر برخورداراست، تنظیمات بایوس را بدرستی انجام داده‌اید، از سلامت هارد‌دیسك، بورد اصلی و حافظه رم هم مطمئن هستید اما باز هم رایانه شما در بازه‌های زمانی متفاوت دچار هنگ یا راه‌اندازی مجدد می‌شود، پیشنهاد می‌كنیم منبع تغذیه را بررسی كنید. منبع تغذیه یا همان پاور رایانه می‌تواند در صورت نیم‌سوزشدن، كاهش توان برق‌رسانی و... این مشكلات را برای رایانه شما به‌همراه داشته باشد. گاهی اوقات افت ولتاژ و وجود نوسان زیاد در برق ساختمان نیز می‌تواند دلیل بروز این‌گونه مشكلات باشد.


نرم‌افزار‌های دردسرساز
به‌طوركلی، نرم‌افزارها نمی‌توانند موجب هنگ كردن سیستم‌عامل بشوند. اما گاهی اوقات بروز مشكلات در یك نرم‌افزار یا وجود باگ‌های فراوان در آن می‌تواند عملكرد سیستم‌عامل را با مشكل مواجه سازد. این مشكلات اغلب زمانی به‌وجود می‌آید كه نرم‌افزار مورد نظر اجرا شود. پس چنانچه هنگام اجرای یك نرم‌افزار رایانه شما هنگ كرد یا برنامه مربوط به حالت فریز درآمد، پیشنهاد می‌كنیم آن نرم‌افزار را از روی سیستم‌عامل حذف كنید. برخی نرم‌افزارها نیز دارای قابلیت اجرای خودكار هنگام بوت سیستم‌عامل بوده و ممكن است در لـحظه بوت شدن سیستم‌عامل، مشكلاتی را به‌وجود بیاورد.

گرما
قطعات رایانه‌ای به گرما حساس‌بوده و افزایش دما در محفظه قرارگیری این قطعات ممكن است به آنها آسیب برساند. در بسیاری از موارد این قطعات به‌صورت خودكار در صورت افزایش حرارت، از كار افتاده و با این كار مانع از معیوب شدن قطعه مربوط می‌شود ؛ اما این قطع فعالیت به‌صورت هنگ كردن سیستم‌عامل یا راه‌اندازی مجدد آن مشاهده می‌شود. در مواردی نیز خطای به‌وجود آمده با بوق‌ یا بوق‌های هشدار متوالی اعلام می‌شود. برای آشنایی بیشتر با انواع بوق‌های هشدار و خطاهای مربوط به هریك از آنها می‌توانید به راهنمای بورد اصلی مراجعه كنید.


منبع:jamejampress.ir











برای نویسنده این مطلب pejmanava تشکر کننده ها:
tarannom (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
pejmanava
کاربر حرفه ای سایت
کاربر حرفه ای سایت
 
پست ها : 2997
تاريخ عضويت: جمعه آبان ماه 4, 1391 12:30 am
محل سکونت: Mahabad
تشکر کرده: 2893 بار
تشکر شده: 3332 بار
امتياز: 25740

پستتوسط farzaneh » پنج شنبه بهمن ماه 19, 1391 3:00 pm

سلام  علیکم
با تشکر از شما کاربر گرامی به خاطر مطلبی که در مورد ویندوز 8 ارسال کرده اید
من هم ویندوز 8 را به تازگی بر روی سیستم نصب کرده ام امیدوارم که با مطالب مفیدتان در مورد این ویندوز کار کردن با آن برایمان آسانتر شود
منتظر مطالب بعدی شما هستیم.
موفق و سربلند باشید،در پناه حق
حسبی الله لا اله الا هو علیه توکلت و هو رب العرش العظیم

برای نویسنده این مطلب farzaneh تشکر کننده ها:
pejmanava (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
farzaneh
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 200
تاريخ عضويت: يکشنبه آبان ماه 27, 1391 12:30 am
محل سکونت: پاوه
تشکر کرده: 171 بار
تشکر شده: 187 بار
امتياز: 340

پستتوسط pejmanava » جمعه بهمن ماه 20, 1391 5:50 pm

یک منوی شروع برای ویندوز ۸ خود بسازید




از زمان انتشار ویندوز ۸ بحث های زیادی در رابطه با رابط کاربری جدید وجود دارد. یکی از این تغییرات که جای بحث و گفتگوی زیادی دارد حذف منوی شروع Start Menu در ویندوز ۸ بوده است. اینکه چرا مایکروسافت این حرکت جسورانه را انجام داده یک داستان متفاوت است.اما در حال حاظر این تغییر در کانون توجه قرار گرفته است. بعضی از توسعه دهندگان نرم افزار برنامه های مانند Power8, ViStart Start8, را برای ایجاد یک منوی آغاز شبیه سازی شده در ویندوز ۸ طراحی کرده اند. در این مقاله به یکی از این برنامه ها با نام Pokki می پردازیم و شما را با نحوه کار آن آشنا می کنیم.
شما با Pokki قادر خواهید بود بسیاری از سرویس های اینترنتی مانند: eBay,فیس بوک، جیمیل، توییتر، Instagram و غیره را در یک منوی آغاز ویژه داشته باشید.با نصب برنامه شما یک منوی آغاز دقیقا همانند نسخه های قبلی ویندوز و در همان مکان برای شما ایجاد می کند.هر چند اجازه ویرایش کامل منو وجود ندارد اما بدون شک برای کسانی که به منوی آغاز عادت دارند یک ابزار مفید است.

رابطه کاربری برنامه بسیار ساده و زیبا طراحی شده است. به طور خودکار مکان گوی شروع در پایین و سمت چپ صفحه نمایش قرار دارد. لینک های Documents, Music, Pictures و Computer نیز در سمت چپ منو قرار دارند و دسترسی سریع را برای شما فراهم می کنند. همچنین گزینه های Favorites, All Programs و Control Panel نیز در قسمت بالا موجود است.گزینه منوی جستجو در این برنامه امکان جستجو در هاردیسک و همچنین وب را فراهم می کند. از آنجای که در برنامه Pokki به دنیای اینترنت توجه ویژه شده است , در پایین بخشی برای نمایش موزیک های محبوب با امکان دانلود مستقیم فراهم شده است. بخش اطلاع رسانی اصلی برنامه در سمت راست قرار دارد.مثلا شما با کلیک بر روی نماد فیسبوک به حساب خود متصل می شوید و اطلاعات آن در سمت راست برای شما نمایش می یابد.



میانبر تمامی برنامه های نصب شده در قسمت All Programs Menu در دسترس است. همچنین با استفاده از قابلیت علاقه مندی ها Favorites می توانید به میزان دلخواه ستاره برای هر میانبر تعیین کنید تا در اولیت بندی قرار بگیرند.



برای دسترسی به پانل تنظیمات برنامه، درسمت راست گوی Start کلیک کرده و تنظیمات(Settings) را از زیر منو انتخاب کنید. در قسمت تنظیمات امکان تغییر محل نمایش پیغام ها , تعداد ستون ها, شروع بکار اتوماتیک برنامه و غیره قرار دارد.



به طور خلاصه، Pokki برای ویندوز ۸ یک جایگزین منوی شروع است که دسترسی سریع به فایل و برنامه و همچنین سرویس های اینترنتی را فراهم می کند. همچنین با نوار جستجو به راحتی در وب و هارد دیسک خود می توانید بدنبال فایل و محتوای مورد نظر باشید.
Pokk برای هر دو نسخه ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی ویندوز ۸ طراحی شده است.

============================================================================
noorportal.net



برای نویسنده این مطلب pejmanava تشکر کننده ها:
farzaneh (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
pejmanava
کاربر حرفه ای سایت
کاربر حرفه ای سایت
 
پست ها : 2997
تاريخ عضويت: جمعه آبان ماه 4, 1391 12:30 am
محل سکونت: Mahabad
تشکر کرده: 2893 بار
تشکر شده: 3332 بار
امتياز: 25740

نحوه ساخت رمز عبور تصویری در «ویندوز 8»

پستتوسط pejmanava » شنبه بهمن ماه 21, 1391 11:52 pm


نحوه ساخت رمز عبور تصویری در «ویندوز 8»





یکی از قابلیت‌های جدید و بسیار جالبی که شرکت «مایکروسافت» در «ویندوز 8» رونمایی کرده است، ورود به محیط ویندوز و حساب کاربری خود با استفاده از یک رمز عبور تصویری است. بدین صورت که شما می‌توانید به دلخواه خود یک تصویر انتخاب کنید. سپس با استفاده از ماوس (و یا انگشت در مانیتورهای تاوچ) نقاط یا خطوط فرضی راست و یا دایره‌واری را بر روی تصویر رسم کنید. با ذخیره این رمز عبور تصویری، از این پس به هنگام ورود به حساب کاربری، تصویری که انتخاب کرده بودید نمایش داده می‌شود و شما بایستی خطوط فرضی که قبلاً رسم کرده بودید را مجدد رسم کنید تا بتوانید وارد محیط ویندوز شوید. به عنوان مثال اگر چهره یک انسان را به عنوان تصویر انتخاب کنید، کشیدن یک خط راست روی لب و کشیدن دایره دور چشم‌ها می‌تواند رمز عبور شما باشد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه تنظیم چنین رمز عبوری در «ویندوز 8» بپردازیم.

برای این کار:

از صفحه اصلی نمایه Metro، بر روی Control Panel کلیک کنید.
در محیط Control Panel، به قسمت Users رفته و بر روی Create a Picture Password کلیک کنید.
رمز عبوری که برای حساب کاربری خود تعیین کرده‌اید را تایپ نمایید. اطمینان پیدا کنید حتماً برای حساب کاربری خود قبلاً حتماً رمز عبوری تعیین نموده باشید، چرا که در غیر این صورت امکان ساخت رمز عبور تصویری وجود ندارد.
در صفحه بعد بر روی Choose picture کلیک کنید.
تصویری را به دلخواه خود انتخاب نمایید و بر روی دکمه Open کلیک کنید.
سپس بر روی Use this picture کلیک نمایید.
اکنون شما می‌توانید در سه مرحله، خط یا نقطه فرضی مورد نظر خود را بر روی قسمتی از عکس که مد نظرتان است رسم نمایید. با هر بار رسم خط یا نقطه، به طور خودکار وارد مرحله بعد می‌شوید. این کار را در نهایت بایستی یک‌بار دیگر برای تأیید این رمز عبور تصویری انجام دهید.
در پایان بر روی دکمه OK کلیک کنید.
حالا اگر قصد ورود مجدد به حساب کاربری خود را داشته باشید بایستی که این رمز عبور تصویری را وارد کنید.


منبع:tarfandstan.com



برای نویسنده این مطلب pejmanava تشکر کننده ها: 2
farzaneh (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), tarannom (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
pejmanava
کاربر حرفه ای سایت
کاربر حرفه ای سایت
 
پست ها : 2997
تاريخ عضويت: جمعه آبان ماه 4, 1391 12:30 am
محل سکونت: Mahabad
تشکر کرده: 2893 بار
تشکر شده: 3332 بار
امتياز: 25740

خانه تکانی دیسک سخت

پستتوسط pejmanava » پنج شنبه بهمن ماه 26, 1391 5:20 pm


خانه تکانی دیسک سخت





در زندگی روزمره قطعاً شما نیز در زمان های خاص اقدام به خانه تکانی منزل، اتاق یا دفتر کار خود می کنید. در این خانه تکانی وسایل غیرضروری به زباله دانی سپرده خواهند شد تا جا برای زندگی کمی بازتر شود. در صورتی که برای مدتی از این عمل غفلت کنید، ممکن است دیگر جایی برای خودتان باقی نماند. هنگام کار با کامپیوتر نیز فایل های مختلفی به صورت موقتی روی کامپیوتر ایجاد می شود که در زمان های خاص کاربرد داشته و پس از آن به عنوان فایل های زائد محسوب می شوند. این فایل ها تنها فضای دیسک سخت را اشغال کرده و هیچ کار مفیدی انجام نمی دهند. به دلیل نامشخص بودن اسامی و نداشتن یک جای خاص، امکان حذف آنها به صورت دستی نیز معمولاً وجود ندارد. بنابراین چاره کار در استفاده از برنامه Disk Cleanup نهفته است.



● برنامه Disk Cleanup

برنامه Disk Cleanup می تواند ضمن بررسی پارتیشن های مختلف دیسک سخت فایل های موقتی (Temporary) را شناسایی کرده و آنها را حذف کند. حتی این امکان نیز در این برنامه تعبیه شده است که حتی اقدام به حذف برنامه هایی در کامپیوترتان کنید که تاکنون اجرا نشده اند تا به این وسیله فضای دیسک سخت را آزاد کنید.



● انواع فایل های موقتی (Temporary)

▪ Temporary Internet Files: هنگام کار در اینترنت جهت مشاهده هر صفحه وب ابتدا کلیه محتویات صفحه اعم از تصاویر و متن ها به کامپیوتر شما منتقل شده و در فولدری به نام Temporary Internet Files که در زیرشاخه ویندوز قرار دارد، ذخیره می شود. (این فولدر در ویندوز ۲۰۰۰ و XP در شاخه کاربر استفاده کننده قرار دارد.) پس از آن شما قادر به دیدن صفحه مورد نظر خواهید بود. سیستم عامل ویندوز این فایل ها را برای سرعت عمل در مشاهده مجدد همان صفحه حفظ خواهد کرد. اگرچه با وجود این فایل ها شما با سرعت بیشتری خواهید توانست صفحاتی را که قبلاً مشاهده کرده اید، مرور کنید ولی فضای زیادی از کامپیوتر شما توسط این فایل ها اشغال خواهد شد.


▪ Downloaded Program Files:
هنگام مشاهده صفحات مشخصی در اینترنت، ابتدا کنترلرهای ActiveX و اپلت های جاوای مورد نیاز توسط ویندوز از وب سایت مورد نظر دریافت (Download) شده و بر روی سیستم شما و در فولدر Downloaded Program Files در زیرشاخه ویندوز نصب خواهند شد. این برنامه ها قطعاً برای مشاهده همان صفحات یا صفحاتی که از همان برنامه های مشابه استفاده می کنند باعث سرعت عمل شده و مفید خواهند بود.



▪ Recycle Bin:
همان طور که می دانید هنگام حذف یک فایل یا فولدر برای امکان بازیابی مجدد آن فایل یا فولدر به طور کامل از روی کامپیوتر حذف نشده و در Recycle Bin قرار می گیرد تا در صورت نیاز بتوانید آن را مجدداً به مکان قبلی بازگردانید. در صورتی که اقدام به خالی کردن سطل بازیافت (Recycle Bin) نکنید فضای زیادی از دیسک سخت شما صرف نگهداری از فایل ها و فولدرهایی خواهد شد که شما آنها را حذف کرده اید (جهت اجتناب از این مشکل پس از حذف اطلاعات از روی کامپیوتر، در صورت اطمینان از عدم نیاز مجدد به آنها، با خالی کردن سطل بازیافت فضای اشغال شده را آزاد کنید.)



▪ Temporary Files:
برخی از برنامه ها هنگام کار اقدام به ساختن فایل های موقتی بر روی کامپیوتر (معمولاً در فولدر Temp در شاخه ویندوز) می کنند. این فایل ها در همان هنگام برای انجام محاسبات یا دیگر کارهای مربوطه توسط همان برنامه مورد استفاده قرار گرفته و پس از آن از روی کامپیوتر حذف می شوند. گاهی به دلیل عدم استفاده صحیح از برنامه یا... ممکن است این فایل ها روی کامپیوتر باقی مانده و به رغم غیرمفید بودن، فضای زیادی از دیسک سخت را اشغال کنند.

منبع:
روزنامه شرق





برای نویسنده این مطلب pejmanava تشکر کننده ها: 2
Sanam1 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), farzaneh (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
pejmanava
کاربر حرفه ای سایت
کاربر حرفه ای سایت
 
پست ها : 2997
تاريخ عضويت: جمعه آبان ماه 4, 1391 12:30 am
محل سکونت: Mahabad
تشکر کرده: 2893 بار
تشکر شده: 3332 بار
امتياز: 25740

پارتيشن‌ها را تحت كنترل خود درآوريد

پستتوسط pejmanava » شنبه بهمن ماه 27, 1391 1:13 am


پارتيشن‌ها را تحت كنترل خود درآوريد





اطلاعات در دنياي امروزي از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و بسياري از مشكلات كاربران نيز به حفاظت از همين اطلاعات مربوط مي‌شود. با توجه به اهميت زياد اطلاعات، يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي يك رايانه، هارد‌ديسك و ظرفيت آن است؛ چراكه هارد‌ديسك محل ذخيره‌سازي اين اطلاعات ارزشمند بوده و تنها جايي است كه شما مي‌توانيد با ذخيره‌كردن نتيجه روزها، ماه‌ها و حتي سال‌ها تلاش خود در آن، هنگام نياز از آنها استفاده كنيد. با توجه به همين مساله، مي‌توان اين‌طور نتيجه گرفت كه مديريت روي اطلاعات جداي از مديريت روي هارد‌ديسك نيست و كسي كه بتواند هارد‌ديسك خود را بخوبي و آن‌طور كه تمايل دارد مديريت كند، مي‌تواند مديريت خوبي را نيز روي اطلاعات ذخيره‌شده در آن داشته باشد.

در اين مقاله قصد داريم مدير جديدي را براي هارد‌ديسك رايانه به شما معرفي كنيم كه به كمك توانايي و مهارت‌هاي آن مي‌توانيد براحتي روي هارد‌ديسك و پارتيشن‌هاي آن مديريت كنيد.

ميني ابزارهاي پارتيشني
نرم‌افزار MiniTool Partition Wizard ابزاري قدرتمند براي مديريت پارتيشن‌هاي هارد‌ديسك است كه به شما اين امكان را مي‌دهد بدون نياز به طي مراحل پيچيده و طولاني، تغييرات مورد نياز را روي هارد‌ديسك اعمال كنيد. ويرايش‌هاي متفاوت اين نرم‌افزار در تمامي نسخه‌هاي 32 و 64 بيت ويندوز قابليت اجرا دارند و شما مي‌توانيد به كمك آن تغيير سايز پارتيشن‌ها، ايجاد و حذف پارتيشن‌ها، كپي و پاك‌كردن پارتيشن‌ها، تبديل، مشاهده، پنهان‌سازي، تغيير نام و حتي بازيابي پارتيشن‌ها را پياده كنيد.

مرتب‌سازي پارتيشن‌ها
يكي از امكاناتي كه در نرم‌افزارهاي مشابه ديده نمي‌شود، مرتب‌سازي پارتيشن‌ها پس از اعمال تغييرات در آنهاست. به‌ طور كلي وقتي پارتيشن‌ها تغيير سايز مي‌يابد يا انتقالي در آنها رخ مي‌دهد (كلاسترها از بخشي به بخش ديگر منتقل مي‌شود) براي جلوگيري از خواندن و نوشتن‌هاي بيهوده روي بخش‌هاي دور از يكديگر بايد پارتيشن‌هاي جديد را مرتب كرد. انجام اين كار در نرم‌افزار فوق براحتي و به سه روش مختلف امكان‌پذير است و مي‌توانيد با استفاده از قابليت Align all partitions موارد را پياده كنيد. همچنين در صورتي‌كه فقط بخواهيد يك پارتيشن را مرتب كنيد مي‌توانيد از گزينه Align Partition كمك بگيريد. اجراي اين قابليت، نوشتن‌هاي نامرتب روي هارد‌ديسك را كاهش مي‌دهد و افزايش عملكرد بهينه آن را به همراه دارد.

ايجاد، حذف و فرمت
ايجاد، حذف و فرمت‌كردن يك پارتيشن ازجمله امكانات اساسي و پايه در نرم‌افزارهاي مديريت پارتيشن به ‌شمار مي‌رود. نرم‌افزار فوق نيز با پشتيباني از اين امكانات، شما را قادر مي‌سازد تا با چند كليك ساده پارتيشن‌هاي موردنظرتان را در فايل سيستم‌هاي FAT12 ،FAT16 ،FAT32 و NTFS ايجاد كنيد، به ‌آساني آنها را حذف كنيد يا آنها را با سايز كلاسترهاي مختلف از 512 بايت تا 64 كيلوبايت فرمت كنيد.

پارتيشن‌, هارد‌ديسك, ترفند کامپیوتر

كپي هارد‌ديسك‌ها
كپي‌كردن يك پارتيشن از هارد‌ديسكي به هارد‌ديسك ديگر و حتي كپي‌كردن كل پارتيشن‌هاي يك هارد‌ديسك در هارد‌ديسك ديگر ازجمله امكاناتي است كه در بخش‌هاي Disk Copy و Partition Copy در اختيار شما قرار خواهد گرفت. براي استفاده از اين قابليت تنها كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه ابتدا ديسك يا پارتيشن مبدا را انتخاب، سپس ديسك مقصد را مشخص كنيد و در نهايت نيز روش كپي را برگزينيد تا عمليات كپي اطلاعات از هارد‌ديسك و پارتيشني به هارد‌ديسك و پارتيشن ديگر آغاز شود.

حفاظت از اطلاعات با مخفي‌سازي
گاهي اوقات بهترين روش براي حفاظت از اطلاعات اين است كه وانمود كنيم اطلاعاتي براي سرقت وجود ندارد! قابليت مخفي‌سازي پارتيشن‌ها در اين نرم‌افزار نيز به شما اين امكان را مي‌دهد تا هر پارتيشني را كه تمايل داشته باشيد مخفي كنيد و هر زمان كه به آن نياز داشتيد آن را از اين حالت خارج كنيد. به كمك اين قابليت مي‌توانيد وانمود كنيد اطلاعات محرمانه‌اي نداريد و به‌اين ترتيب براحتي از اطلاعات خصوصي خود محافظت كنيد.

بازسازي MBR
مستر بوت ركورد يا همان MBR، يك سكتوربوت 512 بايتي و اولين سكتور (سكتور صفر) از سخت‌افزارهاي ذخيره‌ساز اطلاعات همچون هارد‌ديسك است. MBR ممكن است براي نگهداري جداول پارتيشن Primary هارد‌ديسك مورد استفاده قرار گيرد و گاهي اوقات چنانچه صدمه ببيند، سيستم‌عامل بدرستي بوت نمي‌شود و مشكلات ديگري را نيز به همراه خواهد داشت. در اين شرايط بازسازي MBR مي‌تواند مشكل را رفع كند و اين بازسازي نيز با يك كليك توسط MiniTool Partition Wizard قابل انجام است.

تست سلامت
تست سلامت سكتورهاي هارد‌ديسك از ديگر امكاناتي است كه توسط اين نرم‌افزار در اختيار شما قرار خواهد گرفت. Surface Test به شما اين امكان را مي‌دهد تا وضع سكتورهاي هارد‌ديسك را با خواندن تك‌تك آنها مورد بررسي كنيد. در اين شرايط چنانچه هنگام خواندن سكتور مشكلي وجود نداشته باشد، مربعي به رنگ سبز نمايش داده مي‌شود و چنانچه مشكلي هنگام خواندن اطلاعات رخ دهد، اين رنگ قرمز خواهد شد.

افزايش ظرفيت سيستمي‌ها بدون راه‌اندازي مجدد
اگر مي‌خواهيد ظرفيت پارتيشن سيستمي ويندوز را افزايش دهيد و دوست داريد اين كار بدون راه‌اندازي مجدد رايانه صورت گيرد، مي‌توانيد از نرم‌افزار فوق كمك بگيريد. اين نرم‌افزار براحتي اطلاعات ذخيره شده روي پارتيشن سيستمي شما را در حالتي كه ويندوز بوت شده و فعال است، قفل مي‌كند و پس از آن نسبت به افزايش ظرفيت پارتيشن مورد نظر بدون نياز به راه‌اندازي مجدد رايانه اقدام مي‌كند. در اين شرايط كه براي سيستم‌هاي عامل ويندوز سرور 2000، 2003 و 2008 بسيار داراي اهميت است، بدون نياز به راه‌اندازي مجدد و بروز اختلال در عملكرد سيستم‌عامل، ظرفيت پارتيشن تغيير مي‌يابد و مي‌توانيد به استفاده از آن با ظرفيت جديد بپردازيد.

راست و چپ را جدي بگيريد!
توجه: يكي از مهم‌ترين مشكلاتي كه بسياري از كاربران هنگام تغيير سايز پارتيشن‌ها با آن مواجه مي‌شوند، ناتواني در تغيير سايز پارتيشن‌ها بويژه پارتيشن اول يعني پارتيشن درايو C است. در بسياري از موارد، كاربران فضاي موردنظر به منظور افزايش ظرفيت، اين پارتيشن را از درايوهاي ديگر همچون درايو D كسر مي‌كنند، اما قادر به افزودن اين فضا به درايو C نيستند.
در چنين شرايطي بايد توجه داشته باشيد مهم‌ترين اصل هنگام افزايش ظرفيت يك پارتيشن به كمك فضاي كسرشده از پارتيشن ديگر، اين است كه فضاي مورد نظر را بدرستي از پارتيشن مورد نظر كسر كنيد. به عنوان مثال، چنانچه قصد داريد فضاي دو گيگابايت را از پارتيشن D به پارتيشن C انتقال دهيد، بايد حتما اين فضا را از سمت چپ پارتيشن D كسر كنيد؛ به عبارتي هنگام تغيير سايز پارتيشن D نشانگر ماوس را به سمت چپ نوار ظرفيت پارتيشن ببريد و با كشيدن آن به سمت راست، ظرفيت آن را كاهش دهيد و فضاي موردنظر را از آن كسر كنيد. در چنين شرايطي براحتي مي‌توانيد فضاي كسرشده را به پارتيشن درايو C اختصاص دهيد. همچنين اگر بخواهيد از پارتيشن D براي افزايش ظرفيت پارتيشن E كمك بگيريد، ‌بايد اين عمل را از سمت راست پارتيشن D انجام دهيد.

نكات مهم ديگري كه بايد به آنها توجه داشته باشيد، عبارتند از:
ـ توجه داشته باشيد در يك هارد‌ديسك فاقد پارتيشن Logical، فقط مي‌توانيد چهار پارتيشن Primary داشته باشيد.

ـ اگر هارد‌ديسك شما شامل يك پارتيشن Logical باشد، مي‌توانيد سه پارتيشن Primary نيز داشته باشيد.
ـ توصيه مي‌كنيم اولين پارتيشن هارد‌ديسك خود را Primary تعيين كنيد.

ـ با فرمت‌كردن يك پارتيشن، اطلاعات ذخيره شده در آن از بين خواهد رفت.

ـ چنانچه يكي از پارتيشن‌هاي سيستمي را حذف كنيد، سيستم‌عامل رايانه بدرستي بوت نخواهد شد.
نرم‌افزار فوق در نسخه‌هاي مختلف رايگان، حرفه‌اي، سرور و... قابل دانلود است كه تفاوت آنها با يكديگر نيز در پشتيباني از برخي ابزارها و امكاناتي است كه در اختيار كاربران قرار مي‌دهند. چنانچه به استفاده از اين نرم‌افزار علاقه داريد و كاربر خانگي هستيد پيشنهاد مي‌كنيم نسخه كاملا رايگان اين نرم‌افزار را با نام MiniTool Partition Wizard Home Edition از لينك زير دانلود كنيد:











عضويت  / ورود


برای نویسنده این مطلب pejmanava تشکر کننده ها: 2
farzaneh (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), tarannom (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
pejmanava
کاربر حرفه ای سایت
کاربر حرفه ای سایت
 
پست ها : 2997
تاريخ عضويت: جمعه آبان ماه 4, 1391 12:30 am
محل سکونت: Mahabad
تشکر کرده: 2893 بار
تشکر شده: 3332 بار
امتياز: 25740

روشن کردن کامپیوتر با کیبورد

پستتوسط pejmanava » سه شنبه بهمن ماه 30, 1391 12:18 am


برای انجام این ترفند ابتدا وارد Setup شوید . برای وارد شدن به Setup هنگام روشن شدن سیستم کلید Delete را بصورت پی در پی فشار دهید تا یک صفحه آبی رنگ setup ظاهر شود . گزینه
Power Management Setup را انتخاب کنید و وارد آن شوید . در صفحه Power Management Setup گزینه Power On By Keyboard را انتخاب کرده و Enter را فشار دهید و سپس گزینه Password را انتخاب کنید . بعد از انجام این مراحل گزینه KB Power On Password را انتخاب کنید و پسورد خود را در پنجره Enter Password وارد کنید و Enter را فشار دهید . دوباره پسورد خود را تکرا کنید و Enter را فشار دهید . کلید Esc را بزنید تا از صفحه Power Management Setup خارج شوید . در پایان گزینه Save a Exit Setup را انتخاب کنید و کلید Y را فشار دهید تا تنظیمات Setup ذخیره شود . اکنون سیستم دوباره راه اندازی می شود . در صورتی که مراحل فوق را به درستی انجام داده باشید با فشردن دکمه ای از صفحه کلید که به عنوان پسورد انتخاب کرده اید سیستم روشن می شود . نکته قابل توجه این است که سیستم باید از قبل در برق باشد تا این ترفند اجرا شود .
نکته : هنگام تعیین کردن پسورد اولین کلیدی که فشرده می شود به عنوان پسورد در نظر گرفته می شود.

برای نویسنده این مطلب pejmanava تشکر کننده ها: 2
farzaneh (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), tarannom (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
pejmanava
کاربر حرفه ای سایت
کاربر حرفه ای سایت
 
پست ها : 2997
تاريخ عضويت: جمعه آبان ماه 4, 1391 12:30 am
محل سکونت: Mahabad
تشکر کرده: 2893 بار
تشکر شده: 3332 بار
امتياز: 25740

قبليبعدي

بازگشت به متفرقه

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 5 مهمان