ریزگرتن/احترام قائل شدن

مديران انجمن: avin, CafeWeb, Dabir, Noha, bahar, Modir-Kurdi

ریزگرتن/احترام قائل شدن

پستتوسط abdulrahman » دوشنبه ارديبهشت ماه 15, 1392 12:07 am

ریز گیرتن و ئیحترام دانان بو ئه وه ی که هه ر که سی وه کوو ئیمه ئینسانه ئایا ئه وه نده سه خته که ناتوانین فه رقی ئینسانه کان ته حه مول که ین؟بو چی پیمان خوشه له خه لکی تر به رز تر بین ؟ ئه سله ن بو چی وا ئه زانین له وان به رزترین؟
من دوای چه ن سال له ده س پی کیردینی زانکو هه نووزیچ وه ختی ئه بینم هه ندی که س خه ریکن یه کتر مه سخه ره ئه که ن ناراحه ت ئه بیم...کوردوو تورکوو و لوروو....یه
ک تر مه سخه ره ئه که ن ....کورده کان ناو خویانه یه کتر مه سخه ره ئه که ن وو.....
به راس لیره وه ته واشای ئه م کارانمانه بکه ین بیر ناکه ینو شا یه د ئه مه یچ ئه گه ر بو مان ریک بکه وی خه لکمان ئه کرد به عه بدوو و به نده ی خومان؟؟؟؟؟

هه ر که سی ئه توانی گوران له خویوو ده و روو به ریه کانی ده س پی بکات




احترام به هویت و موجودیت انسان به خاطر آنکه انسان است آیا واقعا کار بزرگی و سختی است؟؟؟ چرا همه یا خیلی هایمان دوست داریم که کمی برتر باشیم یا شاید بهتر است بگویم فکر کنیم که برتریم .....خب که چی ؟من هنوزم که هنوز است از دیدن چند انسانی که با هم درباره ی تفاوتها و برتری های خیالیشان با هم بحث می کنند ناراحت می شوم الان آخرای دانشگاهم و هر چند وقت یک بار می بینم که یا کرد یا ترک ها یا لر ها یا... ها مسخره می شوند یا اینکه حتی داخل کرد ها که من بیشتر آگاهی دارم سورانی و کرمانجی و هورامی و... به نوعی همدیگر را مسخره می کنند حتی دیده ام که در تقسیمات پایین تر آنهایی که زمانی در یک طرف پشت هم را میگرفتند باز هم دنبال تفاوت ها هستند و همدیگر را مسخره می کنند...به ظاهر عجیب نیست؟؟؟
یعنی از این زاویه که نگاه می کنیم آیا فکر نمی کنیم که امکان داشت ما هم در نظام برده داری ، برده دار بودیم؟؟؟؟؟

هر کسی می تواند تغییر را از خودش و اطرافیانش شروع کند...

مژده ده بندگانی را که سخنان مختلف را می شنوند و از بهترین آنان پیروی می کنند.

برای نویسنده این مطلب abdulrahman تشکر کننده ها: 5
avin (دوشنبه ارديبهشت ماه 16, 1392 10:17 am), bahar (دوشنبه ارديبهشت ماه 15, 1392 12:16 am), pejmanava (دوشنبه ارديبهشت ماه 15, 1392 12:09 am), shaho (دوشنبه ارديبهشت ماه 16, 1392 9:18 am), tafgah72 (دوشنبه ارديبهشت ماه 16, 1392 3:24 pm)
رتبه: 35.71%
 
نماد کاربر
abdulrahman
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 237
تاريخ عضويت: چهارشنبه اسفند ماه 24, 1389 12:30 am
محل سکونت: کهکشان راه شیری/منظومه ی شمسی
تشکر کرده: 390 بار
تشکر شده: 249 بار
امتياز: 830

بازگشت به گشت بابه تێک

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 3 مهمان