ஜ تریـبـون آزاد ஜ▬▬▬ >>> جمع بندی موضوع اول ازدواج

در این بخش ماهیانه موضوعاتی مطرح می شود که کاربران در مورد آن بحث می نمایند ...

مديران انجمن: tarannom, CafeWeb, Dabir, Noha, bahar, Modir-Farhangi

Re: ஜ تریـبـون آزاد ஜ▬▬▬ >>> موضوع : ازدواج

پستتوسط maryamkord » شنبه ارديبهشت ماه 27, 1392 2:43 am

با سلام
کمال تشکر رو دارم
ممنون...
نماد کاربر
maryamkord
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 30
تاريخ عضويت: شنبه اسفند ماه 11, 1391 12:30 am
تشکر کرده: 13 بار
تشکر شده: 22 بار
امتياز: 80

Re: ஜ تریـبـون آزاد ஜ▬▬▬ >>> موضوع : ازدواج

پستتوسط فرمیسک » شنبه ارديبهشت ماه 28, 1392 10:42 am

زندگی زیباست.......زشتی های آن تقصیر ماست........

در مسیرش هرچه نازیباست........تدبیر ماست.........


زندگی آب روانیست........روان می گذرد.........

آنجه تقدیر ماست........همان میگذرد.......



سلام. به کلیه ی دوستان محترم:
ممنون از تابیک مفیدتون بحث های جالبی ارائه داده شد.وخلاصه ای از این مبحث عرض مینمایم....



در کنار موهبت های بی انتهای خداوند، ازدواج کردن هم یکی از این نعمتهای بی شماری است که به جرأت می توان گفت، از مهمترین و اساسی ترین و حتی سرنوشت سازترین انتخابهای انسان است.

ازدواج تکامل یافتن و تعالی یافتن است. حال اگر این انتخاب آگاهانه و هوشیارانه صورت گیرد، می توان تقریباً به همان آرامشی رسید که قرآن کریم از آن یاد کرده است.

متون دینی ما، اولین و مهم ترین ملاک در انتخاب همسر را دینداری معرفی کرده است. قرآن کریم در همین زمینه می فرماید: «ولا تنکحوا المشرکات حتی یومن ولامه مؤمنه خیر من مشرکه ولو اعجبتکم و لا تنکحو المشرکین حتی یومنوا و لعبد مؤمن خیر من مشرک ولو اعجبکم اولئک یدعون الی النار واللّه یدعو الی الجنه؛ با زنان مشرک تا زمانی که ایمان نیاورده اند ازدواج نکنید،

اگر چه بخاطر مال یا جمال و مقام (موقعیت)، شما را به شگفتی آورند و زنان خود را به ازدواج مردان مشرک و بت پرست تا ایمان نیاورده اند در نیاورید اگر چه (مال و زیبایی و موقعیت) آنان شما را به شگفتی آورد (زیرا) آنها شما را به سوی آتش دعوت می کنند و خداوند شما را دعوت به بهشت و آمرزش می نماید.»

و نیز رسول خدا(ص) می فرماید: «هر کس با زنی برای مالش ازدواج کند خدا او را به همین امر واگذار می نماید و هر کس که برای جمالش ازدواج کند به چیزی می رسد که از آن کراهت دارد و هر کسی که برای دینداری ازدواج کند خداوند هر سه را برایش جمع می کند.»

از این آیه و روایات بخوبی استفاده می شود کسانی که درصدد انتخاب همسر هستند باید ایمان و دینداری را به عنوان شرط اصلی و ضروری محسوب بدارند و برای یافتن آن کمال سعی و جدیت را به عمل آورند.

در یک ازدواج روحانی 3 طرف وجود دارد: شما، خدا، همسرتان. در زمان بروز مشکلات پیروی از رهنمون های الهی می تواند بزرگترین کمک را به شما کند.


کی و چه وقت ازدواج کردن،

موضوعی است که افراد زیادی از جمله متخصصان تلاش کرده اند تا در این زمینه به یک جواب روشن و قاطع درباره سن ازدواج برسند. جوابی که برای همه کاربرد داشته باشد. چیزی شبیه یک فرمول یا معادله که بی قید و شرط برای همه یکسان باشد. حال در این میان اصلاً فرقی نمی کند که کسی میل و نیاز به ازدواج را در خود احساس می کند و یا اینکه فردی دیگر اصلاً حس نمی کند، اما به محض اینکه سنش به فرمول معادله نزدیکتر شد، تحت فشار اطرافیان، مجبور است که تن به ازدواج بدهد و یا آنقدر ذهنش در دامهای شرطی شده گیر کرده است که در خیالات خود دچار خودفریبی می شود. اما در حقیقت ازدواج به سن و سال نیست، بلکه به حس و حال درونی است، به احساسی فرای احساسات زمینی.

قدم اول این است که خودتان را درست بشناسید و مطمین باشید که واقعا تصمیم دارید ازدواج کنید یا نه و اگر پاسخ مثبت است به چه دلیل؟ بخاطر پول؟ ظاهر طرف مقابل؟ شخصیتش؟ یا صرفا برای اینکه از خانه پدری فرار کنید؟


انتظارات و توقعات ازدواج کردن،

"هر ازدواج از آمیخته شدن دو خانواده تشکیل می شود."
هر طرف یک دسته از انتظارات و توقعات را با خود وارد زندگی زناشویی می کند که معمولاً نشاندهنده تاریخچه خانوادگی فرد و چیزهایی است که در خانواده و دوستان خود دیده است. ازدواج ادغام سنت ها و انتظارات دو خانواده است.

زوج ها باید بتوانند عشق را از واقعیت جدا کنند. اگر اینطور فکر کنند که "پدر و مادر من خوشبخت بودند پس من هم خوشبخت می شوم" خیلی اشتباه است. رابطه های موفق تصادفی اتفاق نمی افتند؛ نیازمند تلاش روزانه و لذت بردن از رابطه است. زوج ها اگر از نقاط مثبت خود بهره برده و با کار کردن روی نقاط منفی خود آنها را برطرف کنند بسیار راحت تر در رابطه پیشرفت می کنند.
هیچوقت نباید از کس دیگری انتظار داشته باشید که خوشبختتان کند. باید یاد بگیرید که قبل از اینکه زندگیتان را با کس دیگری تقسیم کنید، بتوانید با خودتان خوشحال و خوشنود باشید. این هم غیرمنطقی است که انتظار داشته باشید رابطه تان همیشه خوب و خوش باشد. این غیر ممکن است.


زوج هایی که توقعات متعارض دارند معمولاً مشکلات بیشتری در رابطه خود تجربه می کنند.

برای مثال، آیا زن باید کار و تحصیلات خود را کنار بگذارد و برای تربیت فرزندان خانه نشین شود؟ و یا اینکه خانم ها انتظاراتی از قبیل:برپایی مجلس عروسی با تشریفات کامل،مهریه های سنگین،دارا بودن مسکن و ماشین شخصی و.......

لذا این توقعات نامعقول نه تنها انسان را به سوی کمال و خوشبختی هدایت نمی کند.بلکه زندگی بر پایه ی مادیات و  مال اندوزی آغاز می کند......



ازدواج از سوی خدا برنامه ریزی و طراحی می شود. به همین دلیل در این امر خیر باید به دنبال رهنمود های خداوند باشیم. اغلب اوقات ما کاری را انجام می دهیم که دیده ایم دیگران انجام می دهند. افراد مختلف ایده های متفاوتی نسبت به ازدواج دارند، اما نمی توانیم نظر همه افراد را در مورد ازدواج بدانیم و در عین حال باید به خاطر داشته باشیم که چیزی که در مورد یک زندگی مشترک کار می کند، ممکن است در مورد سایر زندگی های مشترک درست از آب در نیاید. بنابراین به حرف چه کسی باید گوش کنید؟ به عقیده من باید مطالعه خود را زیاد کرده



یا هو ...  


زندگی رنج به همراه دارد ،  


رنج دلشوره می آفریند  


دلشوره جرأت می بخشد جرأت اعتماد به همراه دارد ،  


اعتماد امید می بخشد ، امید زندگی می بخشد  


زندگی عشق می آفریند ،  



عشق عشق می آفریند .  


(احمد شاملو )














آنچه که هستی هدیه خداوند است به تو

و آنچه می شوی هدیه توست به خداوند

پس بی نظیر باش.

برای نویسنده این مطلب فرمیسک تشکر کننده ها: 3
CafeWeb (دوشنبه خرداد ماه 13, 1392 11:10 pm), bahar (شنبه ارديبهشت ماه 28, 1392 10:50 am), pejmanava (شنبه ارديبهشت ماه 28, 1392 11:49 am)
رتبه: 21.43%
 
نماد کاربر
فرمیسک
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 250
تاريخ عضويت: دوشنبه مرداد ماه 30, 1391 11:30 pm
محل سکونت: پاوه
تشکر کرده: 579 بار
تشکر شده: 480 بار
امتياز: 2270

Re: ஜ تریـبـون آزاد ஜ▬▬▬ >>> موضوع : ازدواج

پستتوسط tarannom » شنبه ارديبهشت ماه 28, 1392 11:35 pm

سلام به همه کاربرای خوب پینوس

ممنونم از تمامی دوستانی که نظرات پربار خودشون رو نوشتن






pejmanava نوشته است:
ولی



برای جمع بندی یه کم زود بود !!




برادر گرامی  الان که قرار نیست جمع بندی بشه

در اخر که مدت زمانی طول بکشه جمع بندی رو انجام میدیم

انشالله هر چند وقت یکبار موضوعات مختلفی رو باهم بررسی میکنیم و این کار هم به مرور زمان انجام میشه





خواهر گرامی فرمیسک ممنونم از نظر بسیار زیبا و مفیدتون:

فرمیسک:


قدم اول این است که خودتان را درست بشناسید و مطمین باشید که واقعا تصمیم دارید ازدواج کنید یا نه و اگر پاسخ مثبت است به چه دلیل؟ بخاطر پول؟ ظاهر طرف مقابل؟ شخصیتش؟ یا صرفا برای اینکه از خانه پدری فرار کنید؟

زوج هایی که توقعات متعارض دارند معمولاً مشکلات بیشتری در رابطه خود تجربه می کنند.

لذا این توقعات نامعقول نه تنها انسان را به سوی کمال و خوشبختی هدایت نمی کند.بلکه زندگی بر پایه ی مادیات و  مال اندوزی آغاز می کند......



ممنونم .....


نماد کاربر
tarannom
کاربر حرفه ای سایت
کاربر حرفه ای سایت
 
پست ها : 1303
تاريخ عضويت: جمعه فروردين ماه 18, 1391 11:30 pm
تشکر کرده: 610 بار
تشکر شده: 1107 بار
امتياز: 4610

Re: ஜ تریـبـون آزاد ஜ▬▬▬ >>> موضوع : ازدواج

پستتوسط bahar » جمعه خرداد ماه 3, 1392 4:51 pm


سه دلیل محکم برای ازدواج

هر چند زندگی ما انسان ‌ها از پیچیدگی بیشتری برخوردار است، اما اصل موضوع همان است. بچه ها بزرگ می ‌شوند، مهارت ‌های لازم را می‌ آموزند و باید جفت مناسب خود را پیدا کنند و آنها هم پر بکشند به سوی زندگی.
دوران مجردی با همه خوبی ‌ها و بدی ‌هایش، باید یک روز تمام شود. هر چند ازدواج، یک امر واجب و قطعی نیست، اما ساختار جسمانی و روانی انسان به گونه ای است که نیاز دارد تشکیل خانواده دهد.
این روزها به خاطر مشکلات مالی، میل به ادامه‌ تحصیل مخصوصاً در خانم ‌ها، چشم و هم ‌چشمی در داشتن مراسم و تهیه‌ جهیزیه، آداب و رسوم دست و پا گیر و…، سن ازدواج به تأخیر افتاده است.
حتی کسانی که مشکل مالی هم ندارند، به خاطر حفظ کلاس اجتماعی، در سنین بالاتر ازدواج می‌کنند، اما این نسخه: اول درس بخونم، خونه بخرم، ماشین بخرم و …بعد ازدواج کنم، با خود مشکلاتی دارد که با هم در باره آن صحبت می‌ کنیم و بعد از آن تصمیم با شماست که دوران بی مسئولیتی مجردی را تا دهه‌ 40 برای خود حفظ کنید یا شریک مناسبی برای زندگی خود بیابید و با هم، همراه شوید.
ازدواج زیباترین سنتی است که باید در حفظ آن بکوشیم و بدترین اتفاق آن است که با بهانه‌ گیری، آن را به کناری بزنیم و جایگزین ‌های مُسکن واری برای آن پیدا کنیم.

بهتر است در قدم اول به نیازهای یک جوان نگاهی بیندازیم:

نیاز جنسی؛ یک واقعیت

ورود به سن جوانی با اوج گرفتن نیاز جنسی همراه است؛ نیازی که خداوند در وجود همه قرار داده تا وسیله‌ ای باشد برای تداوم نسل و همچنین نزدیک ‌تر شدن زن و شوهر به یکدیگر. نیازی که اگر صحیح رفع شود، لذتی پاک و حلال را به همراه خواهد داشت. اما به بیراهه رفتن در تأمین آن، می ‌تواند بسیار خطرناک باشد. وقتی جوانی وسیله ازدواج ندارد، به او توصیه می ‌شود تقوی پیشه کند و با ورزش، سرگرم کردن خود به کار و تحصیل، تحمل آن را راحت گرداند.
نسخه‌ ازدواج در سنین بالا که این روزها مد شده است، از راه دور پیچیده شده، به همین جهت، آنها نمی دانند که ادیان الهی که بروشور کامل انسان را در دست دارند، مخالف ارتباط خارج از چارچوب با جنس مخالف هستند. پس داشتن همخانه ای از جنس مخالف برای سال‌ ها و همچنین داشتن فرزند از او و دودلی برای ازدواج با او! چیزی است که اگر بین هنرپیشه های هالیوود عادی باشد، اما در ایران و در فرهنگ غنی اسلامی ایرانی ما هیچ جایی ندارد.
دوستی با جنس مخالف، ارتباط‌ های نامشروع و روابط خارج از کادر چیزهایی است که با خود مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت که هرکدام در نتیجه، آرامش فرد را سلب می ‌کنند. اما ازدواج یک بستر آرام و مطمئن خواهد بود برای رفع نیاز جنسی البته به شرطی که انتخاب همسر صحیح باشد.
یکی از آیات الهی این است که برای شما از جنس خودتان جفتی را بیافرید تا با او انس بگیرید و آرامش بیابید و در بین شما دوستی و مهربانی قرار داد و در این امر برای افرادی که اهل تفکر باشند آیات و نشانه ‌هایی وجود دارد. (سوره روم آیه 21)


استقلال، آزادی، زندگی مجردی

اما این همه‌ ماجرا نیست؛ وقتی یک فرد به سن جوانی می ‌رسد، دوست دارد مستقل باشد. خودش برای زندگی ‌اش تصمیم بگیرد و آن طور که می ‌پسندد، زندگی کند. زندگی دائم با پدر و مادر به دلیل فاصله سنی با آنها و همین طور تفاوت در نوع نگاه، ممکن است به این نیاز جوان صدمه بزند، اما تا قبل از ازدواج بهترین گزینه خواهد بود، راه دیگر همان زندگی مجردی به تنهایی و یا با دوستان هم‌ سن و سال است، در صورتی که این انتخاب آنقدر سخت و پر استرس خواهد بود که به گفته‌ بسیاری از کسانی که آن را تجربه کرده ‌اند، بدترین جایگزین است. ما در ایران وقتی فرزندانمان را از لانه پرواز می ‌دهیم که جفت خود را پیدا کرده باشند نه به تنهایی…

احتیاج به همدم

یکی دیگر از مسائلی که در طول زندگی مطرح است، اما در جوانی در اوج خود قرار دارد، نیاز به داشتن یک همدم و مونس است. درست است که دوستان و والدین می ‌توانند خیلی از مواقع همدم‌ های خوبی برای انسان باشند، اما داشتن یک مونس همیشگی از جنس مخالف که همراه لحظات شادی و غم است و می ‌توان روی حضور او همیشه حساب کرد، چیز دیگری است.
یک فرد هر چقدر هم که در کار خود موفق باشد، اگر 20 ساعت در شبانه روز هم درس بخواند، اگر تمام آخر هفته ها را به سفر با دوستان مشغول شود، باز هم در تنهایی ‌های خود به دنبال یک همدم است تا حرف ‌هایش را بشنود و با او همدردی کند و… .
البته اینها فقط بخشی از دلایلی بود که یک جوان باید با دنیای مجردی خداحافظی کند. دلایلی چون داشتن فرزند و گسترده شدن روابط فامیلی و مسئولیت پذیری و برنامه ریزی صحیح برای زندگی و ده ها دلیل دیگر می ‌تواند هرکسی را توجیه کند که دوران متأهلی در کنار تمام سختی ‌هایش، برای تکامل لازم است.
به گفته‌ کارشناسان امور اجتماعی تأخیر در سن ازدواج به هر دلیلی که باشد، با خود آسیب‌ های کوتاه مدت و بلندمدتی را به همراه دارد مانند: بی اعتمادی به جنس مخالف، افسردگی، احساس یأس و ناکامی، ترک تحصیل و بی ‌انگیزگی در زندگی که در دخترها بیشتر از پسرها دیده شده است. همچنین بی رغبتی در ازدواج برای پسران نیز موجب بی مسئولیتی در زندگی شخصی و خانوادگی ‌شان می ‌شود. بی اخلاقی در آنان گسترش پیدا می ‌کند و در نتیجه به سمت موادمخدر و روابط نامشروع گرایش پیدا می‌ کنند.
فراموش نکنیم که مقصر بالا رفتن سن ازدواج تنها خود جوانان نیستند و خانواده‌ های آنها به عنوان کسانی که تربیتشان را بر عهده دارند و یک کانون حمایتی برایشان خواهند بود، می ‌توانند در ازدواج به موقع و صحیح یک جوان نقش بسزایی داشته باشند.









برای نویسنده این مطلب bahar تشکر کننده ها: 4
CafeWeb (دوشنبه خرداد ماه 13, 1392 11:10 pm), asemani (يکشنبه تير ماه 9, 1392 10:13 am), pejmanava (جمعه خرداد ماه 3, 1392 6:43 pm), tarannom (جمعه خرداد ماه 3, 1392 11:06 pm)
رتبه: 28.57%
 
نماد کاربر
bahar
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 3506
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 5837 بار
تشکر شده: 5121 بار
امتياز: 33890

Re: ஜ تریـبـون آزاد ஜ▬▬▬ >>> موضوع : ازدواج

پستتوسط tarannom » دوشنبه خرداد ماه 6, 1392 2:38 pm

سلام


یه مدتی هست که دوستان پشت تریبون ازاد پینوس نمیان


اون دوستانی که اوایل نظرات بسیار جالب و پرباری مطرح کردن الان کجا هستن؟



بهار جان ممنون


بهار:

سه دلیل محکم برای ازدواج

نیاز جنسی؛ یک واقعیت


استقلال، آزادی، زندگی مجردی

احتیاج به همدم

و در ادامه:

فراموش نکنیم که مقصر بالا رفتن سن ازدواج تنها خود جوانان نیستند و خانواده‌ های آنها به عنوان کسانی که تربیتشان را بر عهده دارند و یک کانون حمایتی برایشان خواهند بود، می ‌توانند در ازدواج به موقع و صحیح یک جوان نقش بسزایی داشته باشند.




برای نویسنده این مطلب tarannom تشکر کننده ها: 3
CafeWeb (دوشنبه خرداد ماه 13, 1392 11:10 pm), nasim68 (دوشنبه خرداد ماه 6, 1392 10:57 pm), pejmanava (دوشنبه خرداد ماه 6, 1392 11:00 pm)
رتبه: 21.43%
 
نماد کاربر
tarannom
کاربر حرفه ای سایت
کاربر حرفه ای سایت
 
پست ها : 1303
تاريخ عضويت: جمعه فروردين ماه 18, 1391 11:30 pm
تشکر کرده: 610 بار
تشکر شده: 1107 بار
امتياز: 4610

Re: ஜ تریـبـون آزاد ஜ▬▬▬ >>> موضوع : ازدواج

پستتوسط nasim68 » دوشنبه خرداد ماه 6, 1392 10:54 pm

سلام

تشکر فراوان برای ایجاد این تاپیک بسیار ارزشمند ممنون ترنم

نظرات خوبی مطرح شده بود



اما به نظر من:

از تنهایی وحشت داشت و خوب می دانست که آرزوی پدر و مادر پیرش را تنها او می تواند برآورده سازد.
ازهم سن و سالانش تقریباً تنها او مانده بود. دیگر هیچ بهانه ای نداشت، زیرا دوران سربازی اش را به اتمام رسانده بود و با درآمدی که داشت می توانست به راحتی خرج یک زندگی را بدهد. یکی از مهمترین دلایلش این بود که دلش نمی خواست اختلاف سنی اش با بچه هایش زیاد باشد. دلش می خواست مستقل شود و از طرفی از دست حرف و حدیث مردم راحت شود.
به تازگی شنیده بود که اداره به متأهلها خانه یا زمین می دهد...........


اینها همگی بخشی از معیارهای ناپخته اما قدرتمندی است که در جامعه امروز اصل انتخاب آگاهانه و هوشمندانه را کمرنگ کرده است.
به راستی آیا می توان با قوانین از پیش تعیین شده، وارد سرنوشت و روحیات و خلقیات انسان دیگری شد؟



ازدواج موضوعی نیست که بتوان برای آن قانون و فرمول تعیین کرد و همه را وادار به رعایت این قانون کرد.
بر این اساس، سن ازدواج را هم شرایط روحی و آمادگی و نیاز درونی هر فرد مشخص می کند.
این که بخواهیم بدون در نظر گرفتن شرایط و آمادگی روحی و روانی، ازدواج کنیم به تبع آن باید شاهد هر گونه اتفاق و رویداد ناخوشایندی هم در زندگی مان باشیم.

اگر به آمار طلاق و عوامل جدایی ها توجه کنیم، می بینیم که اکثر این ازدواجهای بی سرانجام با ظاهری ترین شباهتها و یا تفاهم بر مبناهای سست و در بعضی موارد،
توهمی شکل گرفته است که پس از مدت زمانی کوتاه سطح شکافته و زوجین به عمق حقیقت وجودی فرد مقابل پی خواهند برد و متأسفانه در اکثر مواقع این شناخت زمانی اتفاق می افتد که تقریباً کار از کار گذشته است.

همکلاس بودن، همکار بودن، هم رشته بودن، هم زبان و هم فرهنگ بودن، هم سطح و هم مذهب بودن، تنها رضایت داشتن خانواده ها و هزاران دلیل ریز و درشتی که همگی بر پایه ای از شرطی شدگی های ذهن بنا شده است،

می تواند نمونه ای از معیارهایی باشد که تنها در سطح مانده است، اما آیا تا به حال از خود پرسیده ایم که هدف نهایی از ازدواج چیست و چرا انسانها ازدواج می کنند؟

قرآن می فرماید: که ما زن و مرد را مایه آرامش هم قرار داده ایم تا در کنار هم آرامش یابند،

اما آیا اصلاً چگونه می توان به آن آرامش دست یافت؟ این آرامش در کجای زندگی یافت می شود؟

در کنار موهبتهای بی انتهای خداوند، ازدواج کردن هم یکی از این نعمتهای بی شماری است که به جرأت می توان گفت،

از مهمترین و اساسی ترین و حتی سرنوشت سازترین انتخابهای انسان است.



به خاطر اینکه نظرم زیاد نباشه و خسته کننده نباشه انشالله ادامه اش رو بعدا میگم

ممنونم







برای نویسنده این مطلب nasim68 تشکر کننده ها: 3
CafeWeb (دوشنبه خرداد ماه 13, 1392 11:10 pm), asemani (يکشنبه تير ماه 9, 1392 10:15 am), tarannom (دوشنبه خرداد ماه 6, 1392 11:52 pm)
رتبه: 21.43%
 
nasim68
کاربر کوشا
کاربر کوشا
 
پست ها : 12
تاريخ عضويت: شنبه ارديبهشت ماه 28, 1392 1:29 pm
تشکر کرده: 15 بار
تشکر شده: 18 بار
امتياز: 180

Re: ஜ تریـبـون آزاد ஜ▬▬▬ >>> موضوع : ازدواج

پستتوسط abdulrahman » جمعه خرداد ماه 10, 1392 11:44 am

با سلام دوباره و عرض معذرت بخاطر غیبتم

در ادامه ی مبحث شناخت عرض کنم که :
در منطقه ی ما رسمی هست که دوران نامزدی ( البته به تعریف منطقه ی ما که دو طرف عقد رسمی کرده اند نه اینکه مانند نامزدی های فیلم های تلویزیون ایران فقط دو طرف قصد ازدواج با هم را دارند و عقد نکرده اند) نباید خیلی طول بکشد مثلا تقریبا 5-6 ماه اگر اشتباه نکنم و بعد از این مدت باید طرفین مراسم ازدواج برگذار کنند یا ماه عسل بروند و سپس زندگی مشترکشان آغاز شود و اگر این زمان نامزدی از این مدت بیشتر شود نوعی عیب تلقی می شود ...اما آیا واقعا در مدت چندین ماه از آغاز یک رابطه که در ابتدا هر دو طرف سعی دارند فقط خوبی های خود را نشان دهند ممکن است تا حد کافی فردی را برای ادامه ی زندگی همیشگی با او شناخت؟؟

اساسا معتقدم که اکثریت مشکلات جوامع ما ناشی از فرهنگ های نادرست و نابجاست

ممکن است این شناخت برای دو نفر 2-3 ماه طول بکشد و برای دو نفر دیگر 10-12 ماه وقرار نیست که برای همه  نسخه ی یکسانی بپیچیم

ما اگر در اصلاح فرهنگهای نابجا از خانواده های خودمان سعی به خرج بدهیم مطمئنا شاهد تغییرات خواهیم بود

البته این مدتی که گفتم برای دو نفر است که عقد کرده اند و شرعا زن و شوهر اند حالا بحث قبل از عقد که جای خود دارد و بدون شناخت کافی رسیدن به مرحله ی عقد کار اشتباهی است نمی گویم در مدت چند ماه می شود کسی را کامل شناخت اما با همین چند ماه در اکثریت موارد شاکله ی کلی شخصیتی طرف را می شود شناخت.

پس از عجله و تصمیم بر پایه ی احساسات تا حد امکان باید اجتناب کرد.
مژده ده بندگانی را که سخنان مختلف را می شنوند و از بهترین آنان پیروی می کنند.

برای نویسنده این مطلب abdulrahman تشکر کننده ها: 6
CafeWeb (دوشنبه خرداد ماه 13, 1392 11:11 pm), asemani (يکشنبه تير ماه 9, 1392 10:16 am), bahar (جمعه خرداد ماه 10, 1392 11:25 pm), nasim68 (دوشنبه خرداد ماه 13, 1392 11:33 am), pejmanava (جمعه خرداد ماه 10, 1392 12:38 pm), tarannom (جمعه خرداد ماه 10, 1392 11:36 pm)
رتبه: 42.86%
 
نماد کاربر
abdulrahman
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 237
تاريخ عضويت: چهارشنبه اسفند ماه 24, 1389 12:30 am
محل سکونت: کهکشان راه شیری/منظومه ی شمسی
تشکر کرده: 390 بار
تشکر شده: 249 بار
امتياز: 830

Re: ஜ تریـبـون آزاد ஜ▬▬▬ >>> موضوع : ازدواج

پستتوسط nasim68 » دوشنبه خرداد ماه 13, 1392 11:42 am

سلامی دوباره

و اما ادامه ....




ازدواج یعنی پیوند دو روح که در دو جسم زندگی می کنند.

ژرف اندیشان، ازدواج را تجربه یگانگی و یکی شدن دو فرد دانسته اند، بهتر است بگوییم یکی شدن دو روح و زمانی این آرامش به معنای حقیقی خود می رسد،

که این یگانگی با تمام وجود اتفاق افتاده باشد.


یگانگی اتفاق نمی افتد جز با انتخاب هوشیارانه و همذات پنداری. اما این هوشیاری چه زمانی رخ می دهد و چگونه می توان با درایت و تیزبینی تن به ازدواج داد؟



عده ای معتقدند تا زمانی که زیر یک سقف زندگی نکنیم، نخواهیم توانست طرف مقابل را بشناسیم و دیده شده که بسیاری از زوجها زودتر از احساس نیاز به ازدواج،

ازدواج کرده اند. البته منظور از نیاز، چیزی فراسوی نیازهای مادی و جسمانی شرطی شده است.

ازدواج تکامل یافتن و تعالی یافتن است. حال اگر این انتخاب آگاهانه و هوشیارانه صورت گیرد، می توان تقریباً به همان آرامشی رسید که قرآن کریم از آن یاد کرده است


کی و چه وقت ازدواج کردن، موضوعی است که افراد زیادی از جمله متخصصان تلاش کرده اند تا در این زمینه به یک جواب روشن و قاطع درباره سن ازدواج برسند.

جوابی که برای همه کاربرد داشته باشد. چیزی شبیه یک فرمول یا معادله که بی قید و شرط برای همه یکسان باشد. حال در این میلان اصلاً فرقی نمی کند که

کسی میل و نیاز به ازدواج را در خود احساس می کند و یا اینکه فردی دیگر اصلاً حس نمی کند، اما به محض اینکه سنش به فرمول معادله نزدیکتر شد،

تحت فشار اطرافیان، مجبور است که تن به ازدواج بدهد و یا آنقدر ذهنش در دامهای شرطی شده گیر کرده است که در خیالات خود دچار خودفریبی می شود.

اما در حقیقت ازدواج به سن و سال نیست، بلکه به حس و حال درونی است، به احساسی فرای احساسات زمینی.






ازدواج تکامل یافتن و تعالی یافتن است. حال اگر این انتخاب آگاهانه و هوشیارانه صورت گیرد، می توان تقریباً به همان آرامشی رسید

که قرآن کریم از آن یاد کرده است.



زمانی که روح، آمادگی لازم را برای ازدواج کردن مشاهده کرد و این نیاز درونی آشکار شد، دیگر به هیچ قیمتی بیرون راندنی نیست؛

حتی اگر با آن بجنگی و بخواهی از فکرش رهایی یابی، زیرا دیگر جزیی از خودت است...





اما جواب این سوال که در چه سنی باید ازدواج کرد؟



متخصصان سن مناسب ازدواج را برای دختران 18 تا 24 سال و برای پسران 24 تا 28 سال توصیه می کنند.



معمولا اختلاف سن 2 تا 6 سال بین دختر و پسر برای ازدواج توصیه می شود.




























برای نویسنده این مطلب nasim68 تشکر کننده ها: 3
CafeWeb (دوشنبه خرداد ماه 13, 1392 11:11 pm), bahar (دوشنبه خرداد ماه 13, 1392 4:30 pm), pejmanava (دوشنبه خرداد ماه 13, 1392 11:57 am)
رتبه: 21.43%
 
nasim68
کاربر کوشا
کاربر کوشا
 
پست ها : 12
تاريخ عضويت: شنبه ارديبهشت ماه 28, 1392 1:29 pm
تشکر کرده: 15 بار
تشکر شده: 18 بار
امتياز: 180

Re: ஜ تریـبـون آزاد ஜ▬▬▬ >>> موضوع : ازدواج

پستتوسط tarannom » دوشنبه خرداد ماه 13, 1392 11:07 pm

سلام


کاک عبدارحمن ممنون از اینکه نظرتون رو تکمیل کردین


نسیم جان به پینوس خوش امدی


نظر خیلی جالب و مفیدی مطرح کردی ممنونم دوست خوبم
نماد کاربر
tarannom
کاربر حرفه ای سایت
کاربر حرفه ای سایت
 
پست ها : 1303
تاريخ عضويت: جمعه فروردين ماه 18, 1391 11:30 pm
تشکر کرده: 610 بار
تشکر شده: 1107 بار
امتياز: 4610

Re: ஜ تریـبـون آزاد ஜ▬▬▬ >>> موضوع : ازدواج

پستتوسط tafgah72 » دوشنبه خرداد ماه 13, 1392 11:31 pm

nasim68 نوشته است:



اما جواب این سوال که در چه سنی باید ازدواج کرد؟



متخصصان سن مناسب ازدواج را برای دختران 18 تا 24 سال و برای پسران 24 تا 28 سال توصیه می کنند.



معمولا اختلاف سن 2 تا 6 سال بین دختر و پسر برای ازدواج توصیه می شود.








سلام علیکم

اولا از همه خواهش میکنم نظراتشون کوتاه باشه مخصوصاکاربران مهمان ، مثل نسیم که در 2 قسمت نظرشون رو گفتن .

ولی من با این 2 تا 6 سال مخالفم  ، اینجا باید یه پرانتز باز کنیم ..

اگر دختر سنش بالا باشه مثلا دختر 25 ساله و پسر27ساله قبوله .. اینجا میشه گفت 2 سال اختلاف خوبه چون هردو سنشون بالاست

اما یه دختر 20 ساله با یه پسر 22 ساله با عقل من جور در نمیاد .. خودم به شخصه به 3 و 4 سال بزرگتر از خودم خنده ام میاد چه برسه به 2 سال !!

(اگر اشتباه نکنم حدود چند سال پیش بود فک کنم توی یه کتاب روانشناسی بود خوندم که بلوغ عقلی زن 5 سال بیشتر از مرد هست ! یعنی چیزی رو که یه پسر25 ساله درک میکنه یه دختره 20 ساله هم درکش میکنه ، حالا اگه اختلاف سنی کم باشه ... !!!)

اصلا جدا از بحث روانشناسی ، زندگی با عقل پیش میره این اختلاف سنی نمیتونه برای همه موارد درست باشه البته این نظر شخصی من هست

مخالفین با دلیل مخالفتشون رو بفرماین؟؟؟








برای نویسنده این مطلب tafgah72 تشکر کننده ها: 2
asemani (يکشنبه تير ماه 9, 1392 10:19 am), tarannom (چهارشنبه خرداد ماه 14, 1392 12:40 am)
رتبه: 14.29%
 
tafgah72
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 932
تاريخ عضويت: پنج شنبه تير ماه 15, 1391 11:30 pm
تشکر کرده: 918 بار
تشکر شده: 1132 بار
امتياز: 6280

Re: ஜ تریـبـون آزاد ஜ▬▬▬ >>> موضوع : ازدواج

پستتوسط pejmanava » دوشنبه خرداد ماه 13, 1392 11:41 pm

nasim68 نوشته است:سلامی دوباره

و اما ادامه ....




ازدواج یعنی پیوند دو روح که در دو جسم زندگی می کنند.

ژرف اندیشان، ازدواج را تجربه یگانگی و یکی شدن دو فرد دانسته اند، بهتر است بگوییم یکی شدن دو روح و زمانی این آرامش به معنای حقیقی خود می رسد،

که این یگانگی با تمام وجود اتفاق افتاده باشد.


یگانگی اتفاق نمی افتد جز با انتخاب هوشیارانه و همذات پنداری. اما این هوشیاری چه زمانی رخ می دهد و چگونه می توان با درایت و تیزبینی تن به ازدواج داد؟



عده ای معتقدند تا زمانی که زیر یک سقف زندگی نکنیم، نخواهیم توانست طرف مقابل را بشناسیم و دیده شده که بسیاری از زوجها زودتر از احساس نیاز به ازدواج،

ازدواج کرده اند. البته منظور از نیاز، چیزی فراسوی نیازهای مادی و جسمانی شرطی شده است.

ازدواج تکامل یافتن و تعالی یافتن است. حال اگر این انتخاب آگاهانه و هوشیارانه صورت گیرد، می توان تقریباً به همان آرامشی رسید که قرآن کریم از آن یاد کرده است


کی و چه وقت ازدواج کردن، موضوعی است که افراد زیادی از جمله متخصصان تلاش کرده اند تا در این زمینه به یک جواب روشن و قاطع درباره سن ازدواج برسند.

جوابی که برای همه کاربرد داشته باشد. چیزی شبیه یک فرمول یا معادله که بی قید و شرط برای همه یکسان باشد. حال در این میلان اصلاً فرقی نمی کند که

کسی میل و نیاز به ازدواج را در خود احساس می کند و یا اینکه فردی دیگر اصلاً حس نمی کند، اما به محض اینکه سنش به فرمول معادله نزدیکتر شد،

تحت فشار اطرافیان، مجبور است که تن به ازدواج بدهد و یا آنقدر ذهنش در دامهای شرطی شده گیر کرده است که در خیالات خود دچار خودفریبی می شود.

اما در حقیقت ازدواج به سن و سال نیست، بلکه به حس و حال درونی است، به احساسی فرای احساسات زمینی.






ازدواج تکامل یافتن و تعالی یافتن است. حال اگر این انتخاب آگاهانه و هوشیارانه صورت گیرد، می توان تقریباً به همان آرامشی رسید

که قرآن کریم از آن یاد کرده است.



زمانی که روح، آمادگی لازم را برای ازدواج کردن مشاهده کرد و این نیاز درونی آشکار شد، دیگر به هیچ قیمتی بیرون راندنی نیست؛

حتی اگر با آن بجنگی و بخواهی از فکرش رهایی یابی، زیرا دیگر جزیی از خودت است...





اما جواب این سوال که در چه سنی باید ازدواج کرد؟



متخصصان سن مناسب ازدواج را برای دختران 18 تا 24 سال و برای پسران 24 تا 28 سال توصیه می کنند.



معمولا اختلاف سن 2 تا 6 سال بین دختر و پسر برای ازدواج توصیه می شود.









سلام


خواهرم ضمن عرض خوش امد گویی مجدد خدمت شما  باید عرض کنم که به نکات بسیار مهم وکلیدی اشاره کردین

امیدوارم اولیاء محترم  و همچنین دختر وپسرها مون هم از این نکات کلیدی  بهره ببرند .





با آرزوی موفقیت برای شما  وتمامی جوانان مسلمان و پاک دامن .

























برای نویسنده این مطلب pejmanava تشکر کننده ها:
tarannom (چهارشنبه خرداد ماه 14, 1392 12:40 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
pejmanava
کاربر حرفه ای سایت
کاربر حرفه ای سایت
 
پست ها : 2997
تاريخ عضويت: جمعه آبان ماه 4, 1391 12:30 am
محل سکونت: Mahabad
تشکر کرده: 2893 بار
تشکر شده: 3332 بار
امتياز: 25740

Re: ஜ تریـبـون آزاد ஜ▬▬▬ >>> موضوع : ازدواج

پستتوسط nasim68 » سه شنبه خرداد ماه 14, 1392 4:02 pm

سلام

ممنونم از همه لطف دارین


خواهر عزیزم تافگه"اولا از همه خواهش میکنم نظراتشون کوتاه باشه مخصوصاکاربران مهمان ، مثل نسیم که در 2 قسمت نظرشون رو گفتن .



من عضوی از سایت پینوس هستم مهمان نیستم.....


ولی بقیه دوستان ظاهرا نظراتشون ادامه داشت به خاطر این منم کمی طولانی شد که عذر میخام خواهر گلم


برای نویسنده این مطلب nasim68 تشکر کننده ها:
tafgah72 (سه شنبه خرداد ماه 14, 1392 6:01 pm)
رتبه: 7.14%
 
nasim68
کاربر کوشا
کاربر کوشا
 
پست ها : 12
تاريخ عضويت: شنبه ارديبهشت ماه 28, 1392 1:29 pm
تشکر کرده: 15 بار
تشکر شده: 18 بار
امتياز: 180

Re: ஜ تریـبـون آزاد ஜ▬▬▬ >>> موضوع : ازدواج

پستتوسط tafgah72 » سه شنبه خرداد ماه 14, 1392 5:55 pm

nasim68 نوشته است:سلام

خواهر عزیزم تافگه"اولا از همه خواهش میکنم نظراتشون کوتاه باشه مخصوصاکاربران مهمان ، مثل نسیم که در 2 قسمت نظرشون رو گفتن .

من عضوی از سایت پینوس هستم مهمان نیستم.....

ولی بقیه دوستان ظاهرا نظراتشون ادامه داشت به خاطر این منم کمی طولانی شد که عذر میخام خواهر گلم


علیکم السلام خواهر عزیزم

منظورمو اشتباه برداشت کردی نسیم جان .. من نگفتم تو مهمانی ، گفتم دوستان نظراتشون کوتاه باشه مثل نسیم که نظرشو کوتاه کرد و در 2 قسمت گفت .
اونجام که گفتم مخصوصا کاربر مهمان ،چون اگر نظر  مهمان رو دیده باشی خیلی طولانی بودند با اینکه در 3 قسمت هم مطرح شدند  .

والا واسه این مثال تو رو زدم که احیانا به خودت نگیری اما ظاهرا نمیگفتم بهتر بود به هرحال معذرت میخوام ،انشاالله سوءتفاهم برطرف شده باشه خواهر گلم.

برای نویسنده این مطلب tafgah72 تشکر کننده ها: 2
asemani (يکشنبه تير ماه 9, 1392 10:20 am), tarannom (چهارشنبه خرداد ماه 14, 1392 12:40 am)
رتبه: 14.29%
 
tafgah72
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 932
تاريخ عضويت: پنج شنبه تير ماه 15, 1391 11:30 pm
تشکر کرده: 918 بار
تشکر شده: 1132 بار
امتياز: 6280

Re: ஜ تریـبـون آزاد ஜ▬▬▬ >>> موضوع : ازدواج

پستتوسط tarannom » چهارشنبه تير ماه 5, 1392 10:17 pm

سلام

دوستای گرامی پینوس امیدوارم که همیشه سلامت و شاد باشین


ممنونم از تمامی دوستای گرامی که در مبحث ازدواج نظرات و دیدگاه های بسیار جالب و پربار خودشون رو مطرح کردن


و همچنین مهمانان محترم.....


فکر کنم با اجازه دوستان وقت جمع بندی این مبحث مهم رسیده باشه


امیدوارم در جمع بندی موضوع اگر کم و کاستی وجود داره دوستان به بزرگواری خودشون ببخشن



و انشاال...طی چند روز آینده یه موضوع جدید رو داخل تریبون آزاد مورد بحث قرار میدیم

اما امیدوارم که در مبحث جدید دوستان بیشتر تبادل نظر کنن.....



ممنونم جزاکم الله خیرا






برای نویسنده این مطلب tarannom تشکر کننده ها:
bahar (پنج شنبه تير ماه 5, 1392 12:50 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
tarannom
کاربر حرفه ای سایت
کاربر حرفه ای سایت
 
پست ها : 1303
تاريخ عضويت: جمعه فروردين ماه 18, 1391 11:30 pm
تشکر کرده: 610 بار
تشکر شده: 1107 بار
امتياز: 4610

Re: ஜ تریـبـون آزاد ஜ▬▬▬ >>> موضوع : ازدواج

پستتوسط tarannom » شنبه تير ماه 8, 1392 8:54 pm

ازدواج







ترسیم کننده گان:کاربران سایت پینوس

.
.
.
.
.



زندگی زیباست.......زشتی های آن تقصیر ماست........

در مسیرش هرچه نازیباست........تدبیر ماست.........

زندگی آب روانیست........روان می گذرد.........

آنچه تقدیر ماست........همان میگذرد





از تنهایی وحشت داشت و خوب می دانست که آرزوی پدر و مادر پیرش را تنها او می تواند برآورده سازد.
ازهم سن و سالانش تقریباً تنها او مانده بود. دیگر هیچ بهانه ای نداشت، زیرا دوران سربازی اش را به اتمام رسانده بود و با درآمدی که داشت می توانست به راحتی خرج یک زندگی را بدهد. یکی از مهمترین دلایلش این بود که دلش نمی خواست اختلاف سنی اش با بچه هایش زیاد باشد. دلش می خواست مستقل شود و از طرفی از دست حرف و حدیث مردم راحت شود .
به تازگی شنیده بود که اداره به متأهلها خانه یا زمین می دهد ...........


اینها همگی بخشی از معیارهای ناپخته اما قدرتمندی است که در جامعه امروز اصل انتخاب آگاهانه و هوشمندانه را کمرنگ کرده است .
به راستی آیا می توان با قوانین از پیش تعیین شده، وارد سرنوشت و روحیات و خلقیات انسان دیگری شد؟


ازدواج موضوعی نیست که بتوان برای آن قانون و فرمول تعیین کرد و همه را وادار به رعایت این قانون کرد .
بر این اساس، سن ازدواج را هم شرایط روحی و آمادگی و نیاز درونی هر فرد مشخص می کند .
این که بخواهیم بدون در نظر گرفتن شرایط و آمادگی روحی و روانی، ازدواج کنیم به تبع آن باید شاهد هر گونه اتفاق و رویداد ناخوشایندی هم در زندگی مان باشیم .

اساسا فلسفه ی ازدواج آرامش و کمک به تکامل طرفین است که از دیرباز در جوامع بشری به گونه های مختلف مطرح بوده است

ازدواج تکامل یافتن و تعالی یافتن است. حال اگر این انتخاب آگاهانه و هوشیارانه صورت گیرد، می توان تقریباً به همان آرامشی رسید که قرآن کریم از آن یاد کرده است........


یکی از نکات جالب توجه نبود این دو فاکتور در ازدواج هایی است که امروزه شاهدشان هستیم هرچه تفاوت ها در دو طرف کمتر باشند
عامل هایی که می توانند باعث اختلاف بشوند هم کمتر هستند پس تا حد امکان تاکید می شود که دو طرف
دارای اختلافات بارزی در   :
عقیده و دین، فرهنگ ،سطح اقتصادی، زبان، ملیت،سن، تحصیلات،خانواده، دغدغه های فکری و...   نداشته باشند .

بخشی از مشکلات درونی اند و بعضی بیرونی !

1- درونی مثل بلوغ فکری


2- بیرونی مثل اقتصاد


حل مشکل بلوغ فکری زمان بر است و به مطالعه، تجربه و... نیاز دارد
کسانی هستند که حسرت ازدواج را به دل دارند؛وکسانی دیگر خواهان ازدواج نیستند چون تک بینیشان انان را از این عمل باز داشته
و از راههای دیکر این تک بینی خود را برطرف میکنند و باکی هم ندارند که اینده یشان چه خواهد شد .


البته امار این افراد خوشبختانه در کردستان ما اندک میباشد

اما دخترها و پسرهای جامعه امروز ما که توقعات بیجایی دارن مثل:

من  خودم لیسانس دارم با ید با لیسانسه ازدواج کنم !!!

خونه، خونتم باید  باید جداباشه

!! _من نمیخوام که کارت این باشه یا اون باشه من میخوام مهنس شی یا این شی یا دکتر شی!!!

خب حالا من روز عروسیم میخوام یه بریز به پاشی بکنی که پیش هم کلاسیام تو دانشگاه کم نیارم


اما این روز عروسی که میخوان جلوی بقیه با کلاس باشن و کم نیارن:


!
شرمم باد از صحبت کردن درمورد مراسم های افتضاح امروزی .. از مصرف الکل از بی حجابی ها از بی عفتی ها .. پناه بر خدا

نمیدونم چطور دلشون میاد اول زندگی اون همه پول خرج عروسی و ارایشگاه و لباس و غذا و خواننده و فیلمبردار و ... کنند ،

خوب عقل سالم این همه هزینه رو واسه کی میکنی ؟؟

اما این چیزی جز چشم و هم چشمی نیست و هیچ عقل سالمی این رفتار رو قبول نمیکنه .


سنگ بزرگ نشانه ی نزدن است


گاهی اوقات خانواده ی زوجین باعث سخت شدن این امر می شود گاهی اوقات خود زوجین و گاهی اوقات هردو ...


مراسم ازدواج سنگین و سخت :



از اندازه ی درآمد و پس انداز خیلی بیشتر باشد و اسراف و زیاده روی در آن باشد .
.
به نظر عده ی زیادی از متاهلین سخت ترین قسمت های زندگی ، اوایل آن است اگر اوایلش را درست طی کنید بعد ها راحت تر می توانید به زندگی ادامه دهید .


کسی که درآمد زیادی ندارد اصلا از نظر عقلی هم نباید خود را به این در و آن در بزند و مراسم آن چنانی بگیرد .


خرج زیادی که می خواهید صرف مراسم آن چنانی کنید به زخم های زندگیتان که گفتم در اوایل زیادتر است کنید .


درباره اینکه در ازدواج توقع چه کسی بیشتره پسر یا دختر ؟

خب مشخصه دخترا

فــکــر نکــنم هــرگز مــهـریه بتونه مانع جدایی بشه و هرگز هم خــوشبختــی نمــیاره ! حتی میتونه ارزش دختر و خانواده اش رو پایین بیاره
!
در حال حاضر توقعاتشون خیلی زیاد شده

درمورد مهریه که چرا این روزا داره میره بالا (به تعداد تاریخ تولد عروس خانوم )

بیشتر چشم وهم چشمیه .


اما چرا دختر خانم مهریه ایی بالا در نظر میگیره ایا نشانه بی اعتمادی به

آقایون نیست؟؟؟


مهریه حق زن است اما نه به قیمت برهم زدن همه چیز !

در حدیث شنیده ایم که پیامبر (ص) معیار انتخاب را دین و اخلاق طرف قرار داده اند نه توانایی مالی اش.

پسری که مهریه ی سنگین قبول میکنه باید تاوانشو پس بده
این هم درسته  در اون شرایط  تمام فکر پسر
  رسیدن به دختر مورد علاقشه ودراین موقع هم هیچ منطقی سرش نمیشه (حاضر نیست حرف بزرگترشو گوش کنه )
که البته  اگه  خدای نکرده اتفاقی پیش بیاد همه افراد خانواده رو درگیر میکنه
اما پسری که مهریه ی سنگین قبول میکنه باید تاوانشو پس بده
(یه نمونشو دیدم که مادری همه زندگیشو فروخته تا تونسته پسرشو ازمخمصه نجات بده )
اما از بحث مهریه گذشته یک امر بسیار مهمی در ازدواج شناخت دو طرف از همدیگر است
روابط دختر و پسر قبل از ازدواج باید به عنوان مکمل مراحل ایجاد شناخت کافی در نظر گرفته شود



1ـ قبل از شروع  روابط  بین دختر و پسر، اطلاعات کافی را در مورد فرد مورد نظر به دست آوریم و بهترین منابع اجتماعی
گرد- آوری اطلاعات مورد نیاز: دوستان فرد، معلمان، همسایگان و سایر افراد معتمد که مرتبط با شخص مورد نظر می باشند.

2ـ ایجاد ارتباط نه در خفی بلکه با اطلاع خانواده ها صورت گیرد و تمام روابط چه حضوری و چه مکالمات تلفنی در حضور نزدیکان برگزار شود.

2ـ ایجاد ارتباط نه در خفی بلکه با اطلاع خانواده ها صورت گیرد و تمام روابط چه حضوری و چه مکالمات تلفنی در حضور نزدیکان برگزار شود.


3ـ طرفین واقعاً قصد ازدواج داشته باشند .


4ـ تا قبل از نامزدی و عقد از بیان کلمات و عبارات عاطفی و محبت آمیز پرهیز شود، چرا که ایجاد جو عاطفی به ویژه در روحیه ی دختر موثر بوده

و در صورتی که ازدواج صورت نگیرد باعث دلسردی و ناخرسندی و صدمات روحی  بویژه در دختر می شود و باید بیشتر بر روی امور
مهم مثل نحوه ی زندگی کردن، ارتباط با همدیگر، ارتباط با اطرافیان، تربیت فرزندان و ... بحث شود.

5ـ ارتباط کاملاً هدفمند و جهت دار باشد، کمتر به مسائل حاشیه بپردازند و همیشه حق نه گفتن را به همدیگر بدهند

و تا به قناعت عقلی و قلبی نرسیده اند تصمیم به ازدواج نگیرند.

6ـ در امر تصمیم گیری از نزدیکان دلسوز خود کمک بگیرند ولی تصمیم نهایی را خودشان اتخاذ کنند.


7- دوران نامزدی بیش از حد طولانی نباشد و در مدت 5‌ـ6 ماه باهم ازدواج کنند و در طول نامزدی سعی در تقویت پایه های

مهم زندگی داشته باشند و اگر چنان چه در این مدت به این نتیجه رسیدند که نمی توانند همدیگر را خوشبخت کنند آن را به طور جدی
بیان کنند و مشکلات احتمالی خود را مورد بحث قرار دهند



عاقلانه انتخاب کنید و عاشقانه ادامه دهید . . .





امروز بسیاری از جوان ها عاشقانه انتخاب می کنند و عاقلانه از هم جدا می شوند، یکی از دلایل بالا بودن آمار طلاق این است
که ازدواج هابر اساس عشق های هوس انگیز انتخاب شده است، اما چنانچه عاقلانه انتخاب کنند و عاشقانه زندگی کنند کار به اینجا نمی رسد









زندگی رنج به همراه دارد ،  


رنج دلشوره می آفریند  


دلشوره جرأت می بخشد جرأت اعتماد به همراه دارد ،  


اعتماد امید می بخشد ، امید زندگی می بخشد  


زندگی عشق می آفریند ،  



عشق عشق می آفریند .





















برای نویسنده این مطلب tarannom تشکر کننده ها:
asemani (يکشنبه تير ماه 9, 1392 10:20 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
tarannom
کاربر حرفه ای سایت
کاربر حرفه ای سایت
 
پست ها : 1303
تاريخ عضويت: جمعه فروردين ماه 18, 1391 11:30 pm
تشکر کرده: 610 بار
تشکر شده: 1107 بار
امتياز: 4610

قبليبعدي

بازگشت به تریبون آزاد

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 1 مهمان