دانستنیهای کـودکـان

در این بخش مطالبی در مورد خانواده ، فرزندان و... قرار داده می شود

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar, Modir-Banowan

دانستنیهای کـودکـان

پستتوسط Modir-Banowan » چهارشنبه خرداد ماه 29, 1392 12:07 pm


عضويت  / ورود


زمانی که بچه‌ها برای اولین بار سوار دوچرخه می‌شوند تا یاد بگیرند چطور تعادلشان را حفظ کنند کمی طول می‌کشد، اما زمانی که پاهای کوچکشان را به درستی روی پدال قرار می‌دهند و هدایت فرمان را در دست می‌گیرد به راحتی پا می‌زند و می‌روند. این مسئله در مورد تغذیه نیز صادق است. یعنی زمانی که کودک از ابتدا یاد بگیرد تغذیه‌ی سالمی داشته باشد این عادت را همیشه رعایت می‌کنند و بالطبع بدن سالم‌تری دارد. برای اینکه فرزندتان تغذیه‌ی درست و سالمی داشته باشد این توصیه‌ها را آویزه‌ی گوشش کنید.

1. به او یاد بدهید با لذت غذا بخورد

غذا خوردن در خانه و به همراه اعضای خانواده و یا در جمع دوستان مدرسه روش خوبی است تا فرزندتان با اشتها غذا بخورد و از آن لذت ببرد. زمانی که بچه‌ها در جمع هستند علاوه بر خوردن این فرصت را نیز می‌یابند ببینند بقیه چه می‌خورند؟ در این صورت تمایل بیشتر به تنوع غذایی پیدا می‌کند. داشتن تغذیه‌ی متنوع یکی از اصول تغذیه‌ی سالم است.

2. به او بگویید وعده‌ی صبحانه‌ از اهمیت بالایی برخوردار است

بدن برای این که یک صبح کاری را شروع کند به انرژی نیاز دارد. بعد از یک شب کامل که در خواب گذشته ذخیره‌ی انرژی کاسته شده است. به او بگویید حتی ماشین‌ها، اتوبوس‌ها و قطارها نیز بدون سوخت نمی‌توانند کار کنند. پس برای رفتن به مدرسه یا بازی لازم است روزشان را به یک صبحانه‌ی کامل آغاز کنند.
غذا خوردن در خانه و به همراه اعضای خانواده و یا در جمع دوستان مدرسه روش خوبی است تا فرزندتان با اشتها غذا بخورد و از آن لذت ببرد

3. راز سلامتی تو: تغذیه‌ی سالم

به فرزندتان یادآور شوید برای اینکه سالم باشد و زود مریض نشود باید هر روز بیش از 40 ویتامین و مواد معدنی دریافت کند. هیچ ماده‌ی غذایی همه‌ی این ویتامین‌ها را یکجا ندارد. برای همین لازم است که هر روز مواد غذایی متنوعی بخورد تا ویتامین‌های مورد نیاز خود را تأمین کند. هیچ ماده‌ی غذایی خیلی عالی یا خیلی افتضاح وجود ندارد. برای همین نباید به اجبار خود را از خوردن محروم و یا اینکه زیاده‌روی کرد. به او یاد دهید بهترین روش برای داشتن تغذیه‌ی سالم این است که در طول روز مواد غذایی متنوع بخورد.

4. بهترین منبع تأمین انرژی: گلوسید بخور

برای تأمین گلوسیدها باید مواد غذایی مثل غلات، پاستاها، سیب زمینی، برنج و نان خورد. به فرزندتان یاد بدهید که گلوسیدها باید بیش از نیمی از نیازهای روزانه‌ی ما را تأمین کنند و مهم است که در هر وعده‌ی غذایی حداقل یک گلوسید مصرف کنند. بچه‌ها باید نان کامل، پاستاها و غلات بخورند تا فیبر مضاعفی دریافت کنند.

5. هر روز و زمانی که دلت ضعف می‌رود میوه و سبزیجات بخور

میوه و سبزیجات سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبرهای مورد نیاز بدن هستند. به فرزندتان بگویید همه‌ی ما باید روزانه 5 بار میوه و سبزیجات بخوریم. به عنوان مثال یک لیوان آب میوه برای صبحانه، دو نوع سبزیجات برای هر وعده‌ی غذایی و یک واحد سیب یا موز به عنوان میان وعده. در این صورت بچه‌ها نیازشان به ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبرها را تأمین می‌کنند.

6. به او بگویید خوردن غذاهای خیلی چرب به نفع او نیست

مواد غذایی خیلی چرب مانند کره، سیب زمینی سرخ کرده و شیرینی‌جات با وجود اینکه خوشمزه‌اند الزاماً برای بدن مفید نیستند. به او بگویید نان و کره خوب است به شرطی که کره‌اش زیاد نباشد. بدن ما به چربی نیاز دارد تا بتواند تمام عناصر مغذی را دریافت کند اما نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد. به او توصیه کنید اگر صبحانه را چرب خورده است برای ناهار کم چرب‌تر بخورد.
به فرزندتان یادآور شوید برای اینکه سالم باشد و زود مریض نشود باید هر روز بیش از 40 ویتامین و مواد معدنی دریافت کند. هیچ ماده‌ی غذایی همه‌ی این ویتامین‌ها را یکجا ندارد. برای همین لازم است که هر روز مواد غذایی متنوعی بخورد تا ویتامین‌های مورد نیاز خود را تأمین کند

7. میان وعده خوب است

حتی اگر بچه‌ها سرِ میز هم خوب غذا خورده باشند باز در بین روز امکان دارد به اصطلاح «دلشان ضعف» برود به خصوص بعد از بازی یا ورزش. برای همین میان وعده بسیار خوب است به شرط این که جای وعده‌ی اصلی را نگیرد. به او بگویید می‌تواند چیپس، کره‌ی شکلاتی، شیرینی‌جات یا بیسکوییت بخورد اما به جای این‌ها بهتر است میوه های تازه یا میوه خشک، هویج یا یک ساندویچ سبک نان و پنیر و گردو را امتحان کند. در هر حال به او یادآور شوید که هر چه می‌خواهد بخورد باز یادش باشد که باید مواد غذایی متنوعی بخورد.
نوشیدن آب در کودکان

8. تشنه نمان و آب زیادی بخور

بچه‌ها باید بدانند که بیش از نصف وزن آن‌ها از آب تشکیل شده است. بدن همه‌ی ما علاوه بر مواد غذایی به روزانه 5 لیوان مایعات نیز نیاز دارد.
به بچه‌ها یاد بدهید برای اینکه بدن دهیدراته نشود یعنی آب آن از دست نرود مهم است که مایعات زیادی بنوشند به خصوص در حین ورزش و یا زمانی که هوا گرم است.
نباید تشنه بود و بعد به سراغ آب رفت چون زمانی که خیلی تشنه می‌شویم یعنی بدن آب خود را از دست داده است.
آب شیر برای رفع عطش خوب است اما آب معدنی، آب میوه‌ها، چای، شیر و مایعات مفید دیگر نیز گزینه های خوبی محسوب می‌شوند.

9. به او یاد دهید دندان‌هایش را مرتب مسواک بزند حداقل دو مرتبه در روز

بچه‌ها باید هر روز حداقل دو مرتبه مسواک بزنند. مصرف مواد غذایی سرشار از قند در طول روز می‌تواند باعث پوسیدگی دندان‌ها شود. برای همین به او گوشزد کنید که مصرف نوشیدنی‌های شیرین و یا خوردن شیرینی‌جات زیاد باعث پوسیدگی دندان‌هایش می‌شود برای همین نباید زیاده‌روی کند. بچه‌ها باید بدانند که بهترین روش برای داشتن لبخند و دندان‌های زیبای این است که روزانه حداقل دو بار مسواک بزنند.

10. فرزندتان را به ورزش تشویق کنید

بچه‌ها باید یاد بگیرند که تکانی به خود بدهند. به او توضیح دهید یکی از اصول سالم زیستن ورزش است. عضلات مثل دوچرخه می‌مانند زمانی که از آن‌ها استفاده نشود زنگ می‌زنند. برای همین استخوان‌های ما نیاز به تحرک دارند. فعالیت بدنی قلب و استخوان‌های ما را در سلامت نگه می‌دارند. ورزش نوعی سرگرمی نیز محسوب می‌شود و آن‌ها را شاداب و سرحال می‌کند فرزندتان را تشویق کنید که هر روز ورزش کند. ورزش‌های مدرسه مانند طناب بازی یا فوتبال خوب است. شنا فوق‌العاده است تا بدن بچه‌ها سالم و روی فرم بماند.





برای نویسنده این مطلب Modir-Banowan تشکر کننده ها: 3
bahar (جمعه خرداد ماه 31, 1392 4:04 pm), yosra69 (يکشنبه مرداد ماه 27, 1392 10:02 pm), فرمیسک (پنج شنبه خرداد ماه 30, 1392 3:24 pm)
رتبه: 21.43%
 
Modir-Banowan
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 143
تاريخ عضويت: دوشنبه فروردين ماه 26, 1392 11:30 pm
تشکر کرده: 68 بار
تشکر شده: 185 بار
امتياز: 1520

Re: تـغذیه کـودکـان

پستتوسط Modir-Banowan » پنج شنبه تير ماه 6, 1392 11:26 pm


                   چیپس و پفک اختلالات روانی ایجاد میکند
         
     


   بارها تاکید شده است خوردن میان وعده‌هایی مثل چیپس و پفک ضررهای مختلفی برای بدن دارد. به خصوص در کودکان -که از بد حادثه علاقه شدیدی هم به این میان‌وعده‌ها دارند- این آسیب‌ها متنوع‌تر و شدیدتر هستند. ولی به تازگی بخش جدیدی از خطرات مصرف این نوع مواد غذایی مشخص شده است.


یکی از مهم‌ترین آثار خوردن چیپس و پفک در کودکان این است که ذائقه و طبع آنها را تغییر می‌دهد و با عوض کردن سلیقه غذایی کودکان، آنها را به خوردن غذاهای پرنمک و پرادویه علاقه‌مند می‌کند که هرگز نمی‌تواند نتیجه خوبی به همراه داشته باشد. علاوه بر مضرات میان وعده‌های این چنینی، که افزایش فشار خون و ایجاد زمینه بیماری‌های قلبی عروقی را به همراه دارند، خوردن چیپس و پفک در کودکان سنین پایین حتی می‌تواند سبب ایجاد دسته‌ای از بیماری‌های روانی هم بشود.


دکتر قوام زاده، متخصص تغذیه می‌گوید: «پفک‌هایی که دارای رنگ مصنوعی (رنگ مجاز خوراکی) هستند به مراتب خطرناکند. استفاده از این رنگ‌های مصنوعی خود ممکن است باعث بروز بیماری‌هایی مانند اختلالی روانی به نام سندرم بیش فعالی با عدم تمرکز در کودکان کم سن و سال شود و اختلالاتی ایجاد کند که بعدا وقتی کودکان به مدرسه رفتند باعث ضعف آنها در یادگیری درس‌ها می‌شود.» پس بهتر است شما از آن پدر و مادرهایی نباشید که بچه را هنوز از شیر نگرفته به خوردن چیپس و پفک عادت می‌دهند.
Modir-Banowan
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 143
تاريخ عضويت: دوشنبه فروردين ماه 26, 1392 11:30 pm
تشکر کرده: 68 بار
تشکر شده: 185 بار
امتياز: 1520

Re: تـغذیه کـودکـان

پستتوسط Modir-Banowan » پنج شنبه تير ماه 6, 1392 11:32 pm

به کودکتان هر روز یک سیب بدهید .



عضويت  / ورود

  حتما درباره خواص گوناگون سیب تا به حال بارها و بارها شنیده‌اید. اینکه این میوه یکی از سلامت‌ترین خوراکی‌هاست و با مواد مغذی که دارد می‌تواند نقش بسیار مهمی در سلامت ایفا کند. یکی از مزیت‌های سیب این است که تقریبا در تمام دنیا وجود دارد اما بد نیست با عملکرد این میوه در بدن کودکان آشنا شوید و بدانید که چطور با خوردن یک سیب، کوچولوی‌تان می‌تواند سالم و سلامت بازی کند.

کاهنده سرفه

سیب درجه تب را پایین می‌آورد و برای بهبود گلو درد و سینه درد بسیار موثر است. نوزادان و بچه‌های کوچولو شاید به دلیل سرفه شب‌ها نتوانند خواب راحتی داشته باشند. سیب شیرین می‌تواند میزان سرفه این بچه‌ها را کم کند. ضمن آنکه می‌تواند دوره سرماخوردگی را نیز کوتاه‌تر کند و در درمان آن مفيد است.

بهبود دل درد

سیب می‌تواند بیماری‌های گوارشی را کنترل کند. پلی‌فنول موجود در سیب با ایجاد لایه محافظ روی آستر شکمی از ناراحتی‌های گوارشی جلوگیری می‌کند. سیب، تقویت‌کننده کبد و معده و اشتهاآور است و برای درمان بی‌اشتهایی کودکان مفید است.

تنظیم کننده قند خون

تنظیم سطح قند خون کودکان بخش مهمی از سلامت کلی آنها را شامل می‌شود که به طور مستقیم با مواد غذایی تامین می‌شود. قند خون پایین منجر به خستگی و خواب‌آلودگی کودک شده در حالی که قند خون بالا موجب افزایش میزان انسولین می‌شود. سیب شاخص قند خون حدود 38 دارد که نسبتا کم است. مصرف غذاهایی با شاخص قند خون پایین مانند سیب می‌تواند باعث جلوگیری از بالا و پایین شدن سطح قند خون ‌شود.

کمک به آسم

تحقیقات اخیر نشان داده بچه‌هایی که مبتلا به آسم هستند و هر روز صبح آب سیب می‌خورند، نسبت به کسانی که ماهی یک بار سیب می‌خورند، سینه‌شان کمتر خس خس می‌کند. بچه‌هایی که مادران‌شان هنگام بارداری سیب مصرف می‌کردند، نسبت به مادرانی که اصلا سیب نمی‌خوردند، کمتر دچار آسم شده‌اند.


تقویت سیستم ایمنی

سیب قرمز آنتی‌اکسیدانی به نام کورئکتین دارد که تحقیقات تازه نشان می‌دهد، همین آنتی‌اکسیدان می‌تواند سیستم ایمنی کودک را تقویت کند.

خمیر دندان طبیعی

اسیدهای موجود در سیب، هنگام جویدن، باکتری‌های دهان را از بین برده و دندان‌ها و لثه‌ها را تمیز می‌کند. جویدن سیب نه تنها جریان خون را در لثه‌ها تسهیل می‌کند بلکه فیبر موجود در آن مانند خمیر دندان عمل کرده و می‌تواند دندان‌ها و لثه‌ها را تمیز کند. مواد مغذی موجود در سیب باعث تقویت ساختار دندان‌ها می‌شود. مینای دندان را محکم‌تر می‌کند و از جرم گرفتن دندان‌ها پیشگیری می‌کند. ضمن آنکه اسیدهای موجود در سیب، اثر ضدالتهاب و باکتری‌کش بر دندان‌ها و لثه دارند.

Modir-Banowan
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 143
تاريخ عضويت: دوشنبه فروردين ماه 26, 1392 11:30 pm
تشکر کرده: 68 بار
تشکر شده: 185 بار
امتياز: 1520

Re: تـغذیه کـودکـان

پستتوسط Modir-Banowan » جمعه تير ماه 14, 1392 12:30 pm


مهم ترین عامل کمبود کلسیم در کودکان چیست ؟


کم تحرکی مهم ترین عامل کمبود کلسیم در کودکان است.

بر اساس بیانیه انجمن کودکان آمریکا،عدم دریافت کلسیم کافی در کودکان بالای 8 سال موجب افزایش ابتلای آنها به پوکی استخوان در بزرگسالی می‌شود.

نوشیدن نوشابه‌های گازدار، تماشای زیاد تلویزیون، پرداختن زیاد به رایانه و بازی های رایانه ای و عدم انجام فعالیت‌های بدنی از عواملی است که منجر به کمبود کلسیم در کودکان و نوجوانان می‌شود.

متخصصان معتقدند حتی اگر مصرف لبنیات و سایر منابع کلسیم در کودکان کافی باشد، عدم تحرک بدنی و ورزش نکردن موجب می شود کلسیم کافی در بافت استخوانی تجمع نیابد و این اختلال احتمال ابتلا به پوکی استخوان را در آینده افزایش می دهد.



برای نویسنده این مطلب Modir-Banowan تشکر کننده ها:
yosra69 (يکشنبه مرداد ماه 27, 1392 10:03 pm)
رتبه: 7.14%
 
Modir-Banowan
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 143
تاريخ عضويت: دوشنبه فروردين ماه 26, 1392 11:30 pm
تشکر کرده: 68 بار
تشکر شده: 185 بار
امتياز: 1520

Re: دانستنیهای کـودکـان

پستتوسط Modir-Banowan » يکشنبه مرداد ماه 27, 1392 4:58 pm


برنامه ی خواب فرزندانتان را منظم کنید


پزشکان برزيلي در بررسي‌هاي جديد خود تاييد کردند کودکاني که به دليل بيماري يا دلايل ديگر نمي‌توانند در طول شب، خواب راحت و کافي داشته‌ باشند در يادگيري دروس با مشکلات جدي مواجه مي‌شوند و عملکرد تحصيلي خوبي در مدرسه نخواهند داشت.

گروهي از پزشکان برزيلي با بررسي تعدادي از دانش‌آموزان هفت تا 10 ساله در مدارس دولتي شهر سائوپائولو دريافتند: کودکاني که با مشکلاتي چون اختلال خواب يا اختلال وقفه تنفسي حين خواب مواجه هستند نسبت به دانش‌آموزان ديگر نمرات پايين‌تري کسب مي‌کند و يادگيري‌شان نيز ضعيف‌تر است.

اين بررسي همچنين نشان داد 25 درصد از کودکان مبتلا به اختلال خواب در درس رياضي مردود مي‌شوند در حالي که اين آمار در کودکاني که خواب کافي دارند به هشت درصد کاهش مي‌يابد.

«لوسين بيزاري کوين دي کاروالهو» از محققان اصلي در اين مطالعه مي‌گويد: به دليل آن که شيوع اين مشکلات به شدت رايج است از والدين و مسئولان مدارس خواسته شده که از ارتباط مهم بين خواب و عملکرد تحصيلي کودکان مطلع باشند و اقدامات مناسب و به موقعي را براي برطرف ساختن اين بحران و يا کاهش آن انجام دهند.

کارشناسان تخمين زده‌اند که يک چهارم از کودکان آمريکايي در مرحله‌اي از دوران کودکي خود به اختلال خواب مبتلا مي‌شوند و استرس در خانه يا مدرسه مي‌تواند به اين مشکل دامن بزند.

همچنين خواب ناکافي در کودکان با تشديد پديده چاقي مرتبط است که در بلندمدت خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و ديابت را افزايش مي‌دهد.

اين پزشکان در سال‌هاي 1991 تا 2001 ميلادي 5400 پرسشنامه در رابطه با اختلال خواب و اختلال وقفه تنفسي حين خواب در مدارس سائوپائولو توزيع کردند که در پايان بررسي‌ها مشخص شد مبتلايان به اين اختلالات، عملکرد ضعيفي در مدرسه داشته‌اند.

به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري رويترز، کمبود خواب ممکن است بر عملکرد بخش‌هايي از مغز به خصوص لوب پيشاني تاثير بگذارد.

لوب پيشاني عملکرد اجرايي را کنترل مي‌کند و کنترل مهارت‌هايي چون تصميم‌گيري، خاطره‌سازي و برنامه‌ريزي براي آينده را برعهده دارد.

برای نویسنده این مطلب Modir-Banowan تشکر کننده ها:
yosra69 (يکشنبه مرداد ماه 27, 1392 10:03 pm)
رتبه: 7.14%
 
Modir-Banowan
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 143
تاريخ عضويت: دوشنبه فروردين ماه 26, 1392 11:30 pm
تشکر کرده: 68 بار
تشکر شده: 185 بار
امتياز: 1520

Re: دانستنیهای کـودکـان

پستتوسط Modir-Banowan » سه شنبه مرداد ماه 29, 1392 6:01 pm




این مواد مغذی را در وعده غذایی کودکان اضافه کنید !


مریم سجادپور کارشناس علوم تغذیه گفت: گردو دارای مواد مغذی بسیار است که انرژی افراد را دو برابر کرده و در رشد فیزیکی کودکان بسیار موثر است.

وی افزود: حداقل مصرف 4 عدد گردو در روز استفاده شود زیرا اسید چرب ضروری امگا 3 را در بدن تامین می کند.

وی در ادامه گفت: کودکانی که در برنامه غذاییشان مقدار امگا3 کم شده اختلالاتی همچون پیش فعالی، کج خلقی، مشکلات رفتاری در آنان به وجود می آید.

وی عنوان کرد: به والدین توصیه می شود در وعده غذایی فرزندشان گردو را اضافه کنند در این صورت مقدار انرژی در روز فراهم شده، البته زیاده روی در خوردن گردو باعث زخم شدن دهان می شود که بهتر است بعد از استفاده دهان خود را شستشو دهند.

باشگاه خبرنگاران

Modir-Banowan
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 143
تاريخ عضويت: دوشنبه فروردين ماه 26, 1392 11:30 pm
تشکر کرده: 68 بار
تشکر شده: 185 بار
امتياز: 1520

Re: دانستنیهای کـودکـان

پستتوسط Modir-Banowan » شنبه شهريور ماه 16, 1392 4:37 pm

تحرک زیاد کودک به درد استخوانی منجر می شود




علی ربانی فوق تخصص غدد کودکان گفت: اکثر دردهایی که در استخوان کودکان دیده می‌شود شبانه و بدون هیچ علامتی است که بر اثر تحرک زیاد کودک و سرد و گرم شدن استخوان وی رخ می‌دهد.

بروز درد، علامت خوبی نیست ولی از این منظر که درد منتقل کننده پیام است، ارزیابی علت درد مهم است و نباید از آن غفلت کرد.

فوق تخصص غدد کودکان گفت: درد در کودکان به واسطه داشتن استخوان‌های ظریف در ناحیه دست و پا به دلیل تحرک بیش از حد، بیشتر از گروه های سنی دیگر بروز پیدا می‌کند که در این رابطه، محل درد و علائم همراه با درد مهم است.

ایشان تصریح کرد: درد می‌تواند به تنهایی بروز پیدا کند، از سوی دیگر اظهار ناراحتی از درد می‌تواند همراه با تورم و قرمزی در قسمت‌های مختلفی از استخوان دست و پا بروز همراه باشد.

فوق تخصص غدد کودکان ادامه داد: اکثر دردهایی که در استخوان کودکان دیده می‌شود، شب هنگام رخ می‌دهد و بدون هیچ علامتی است.

وی افزود: این دسته از دردها، دردهایی هستند که بر اثر تحرک زیاد کودک و سرد و گرم شدن استخوان رخ می‌دهد.

متخصص کودکان ادامه داد: اگر درد ممتد باشد و در بازه‌های زمانی متفاوت بروز پیدا کند نیاز به ارزیابی و دقت بیشتر دارد.

فوق تخصص غدد کودکان در پاسخ به پرسش  مبنی بر اصطلاح "درد رشد" گفت: اصطلاح درد رشد این روزها زیاد دیده می‌شود اما باید عنوان کرد که خود رشد، درد ایجاد نمی‌کند چرا که اگر چنین چیزی صحت داشت در نوزادان زیر 2 سال و در کودکانی که به سن بلوغ می‌رسند و سرعت رشد در آنها زیاد است این درد باید بیش از پیش بروز پیدا می‌کرد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: درد می‌تواند علائم یکسری از بیماری‌ها باشد؛ مثلاً بعد از عفونت ویروسی، غلاف مفصل متورم شده و درد یکی دو روزه و لنگیدن را به دنبال داشته باشد که خود به خود نیز خوب می‌شود.

وی افزود: کمبود و ناکافی بودن ویتامین D‌ و به دنبال آن راشیتیسم، از شایع‌ترین علائم درد استخوانی است.

فوق تخصص غدد کودکان گفت: اکثر دردهای کودکان به علت تحرک بیش از حد است که در جای خود بی‌اهمیت است البته درد را باید نسبت به سن کودک سنجید.

برای نویسنده این مطلب Modir-Banowan تشکر کننده ها:
Noha (شنبه شهريور ماه 16, 1392 11:42 pm)
رتبه: 7.14%
 
Modir-Banowan
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 143
تاريخ عضويت: دوشنبه فروردين ماه 26, 1392 11:30 pm
تشکر کرده: 68 بار
تشکر شده: 185 بار
امتياز: 1520

Re: دانستنیهای کـودکـان

پستتوسط Modir-Banowan » پنج شنبه آذر ماه 21, 1392 10:25 pm



بهترین خوراکی ها برای کودکان :



تخم مرغ

تخم مرغ حاوی پروتئین است و یکی از خوراکی هایی است که بطور طبیعی پر از ویتامین د است و باعث می شود که بدن کلسیم جذب کند. خوردن پروتئین در وعده صبحانه به بچه ها کمک می کند که مدت زمان طولانی تری سیر بمانند.

جو دوسر


تحقیقات نشان می دهند که بچه هایی که جو دو سر می خورند بهتر می توانند در مدرسه به درس توجه و دقت کنند. حبوباتی که غنی از فیبر هستند، مانند جو دو سر، به آرامی هضم می شوند و به بچه ها انرژی بیشتری می دهند.

میوه ها


هر میوه ای برای بچه مفید است و مواد معدنی و ویتامین های لازم برای بدنش را تأمین می کند. میوه ها فیبر هم دارند و دستگاه گوارشی بدن را سالم نگه می دارند.

شیر


پروتئین و کلسیم موجود در شیر و لبنیات برای مغز و بدن بچه سوخت کافی فراهم می کند. پروتئین به ساخت بافت مغزی کمک می کند و کلسیم استخوان ها و دندان های او را محکم نگه می دارد.

بلوبری


سالهاست که بلوبری جزو سالم ترین میوه ها شناخته می شود و آنتی اکسیدان فراوانی دارد. حالا پژوهشگران می گویند که علاوه بر محافظت در برابر بیماری قلبی و دیابت و بهبود کارکرد مغز، به کاهش چربی سمی هم کمک می کند.

توفو


غذاهایی که از سویا درست می شوند منبع خوبی از پروتئین هستند و مزایای ضدسرطانی دارند. توفو برای دختران خوب است، زیرا تأثیر محافظتی بر بدن آنها و بافت های سینه دارد.

گوجه فرنگی


این گیاه پر از لیکوپین است. لیکوپین در برابر بسیاری از سرطان ها از بدن محافظت می کند. پختن گوجه فرنگی آن را سالم تر می کند، زیرا حرارت موجب آزاد شدن لیکوپین می شود. همراه کردن آن با چربی های سالمی همچون روغن زیتون باعث می شود که جذب آن بالا برود.

کلم


بچه ها بخاطر ترد بودن و طعم کلم شاید آن را بیشتر از سبزیجات و کاهو دوست داشته باشند. خانواده کلم مانند کلم پیچ، بروکلی و کلم برگ دارای موادی هستند که ریسک ابتلا به انواع سرطان را کاهش می دهند و گوارش را بهتر می کنند. همچنین سموم بدن را با آزاد کردن آنزیم هایی دفع می کنند.


سالمون


سالمون حاوی چربی های سالم امگا سه است و رشد مغزی را افزایش می دهد و افسردگی را کاهش می دهد. همچنین خواص ضدالتهابی خیلی خوبی دارد. سعی کنید سالمون های وحشی مصرف کنید که جیوه کمتری دارند و امگا سه آنها بیشتر است.

کاکائو



پودر کاکائو یکی از منابع سرشار فلاوونوئید است که فشار خون را تنظیم می کند و برای قلب و دهان مفید است. همچنین از پوست کودک در مقابل آفتاب محافظت می کند.

لوبیای سیاه

لوبیا و حبوبات منابعی غنی از پروتئین هستند و فیبر و کلسیم زیادی دارند. هرچه رنگ لوبیا تیره تر باشد، بهتر است. همچنین در مقابل بیماری قلبی و کلسترول بالا از بدن محافظت می کند.

ریحان


این گیاه پر از آنتی اکسیدان، ویتامین آ، ث و کا است و آهن، پتاسیم و کلسیم بالایی دارد و به گوارش کمک می کند. همچنین سر درد را خوب می کند.

ماست یونانی کم چرب


این ماست ها باکتری های مفیدی دارند که ایمنی را تقویت می کنند و به هضم و گوارش کمک می کنند. دو تا سه برابر بیشتر پروتئین دارند و قند آنها کمتر از ماست های معمولی است.

دارچین


تحقیقات نشان داده است که این ادویه به تنظیم قند خون کمک می کند و به بچه ها انرژی می دهد. می توانید آن را در غذای حبوبات، پنکیک، صبحانه و ماست بچه بریزید.

مغزها


مغزهایی مانند بادام و گردو چربی های سالم دارند و به رشد بچه ها و سلامت قلب آنها کمک می کنند. کمی مغز بادام یا گردو در صبحانه به بچه انرژی زیادی می دهد.







Modir-Banowan
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 143
تاريخ عضويت: دوشنبه فروردين ماه 26, 1392 11:30 pm
تشکر کرده: 68 بار
تشکر شده: 185 بار
امتياز: 1520

Re: دانستنیهای کـودکـان

پستتوسط tafgah72 » سه شنبه مهر ماه 1, 1393 10:16 pm



این غذاها شب ادراری را تشدید میکند


شب ادراری یکی از مشکلات بسیاری از افراد، خصوصا کودکان است. پس اگر فرزند شما هنوز هم با وجود بزرگ شدن گاها رختخواب خود را خیس می‌کند، نگران نباشید و بدانید که شما تنها نیستید. شب ادراری امری ناخودآگاه است و فرد بر آن اراده ای ندارد. در واقع این مشکل زمانی بروز می‌کند که مثانه فرد در طول خواب آنقدر پر می‌شود که ظرفیت آن تکمیل شده و ادرار اضافی را به شکلی غیر‌ارادی خارج می‌کند.




در عین حال حس پر بودن مثانه آنقدر قوی نیست که فرد را از خواب بیدار کند تا ادرار را دفع کند. از دلایل شب ادراری می‌توان به وجود اختلال در هورمون‌های بدن، مشکل مثانه، ناآرامی هنگام خواب، مصرف دارویی خاص، مشکلات روانی و یا ژنتیک اشاره کرد، اما یکی از عوامل تاثیر گذار دیگر نیز تغذیه است. برخی مواد غذایی هستند که بهتر است آنها را در طول شب و چند ساعت پیش از خواب مصرف نکرد. این مواد غذایی حساسیت و تولید ادرار را افزایش می‌دهد که همین امر می‌تواند منجر به عدم کنترل کودک بر ادرار و شب ادراری شود.

لبنیات: طبق تحقیقاتی که توسط موسسات پزشکی صورت گرفته ثابت شده است که رابطه‌ای قوی میان مصرف شیر و مواد لبنی پیش از خواب و شب ادراری وجود دارد. در واقع کودکانی که پیش از خواب شیر یا ماده لبنی دیگری مصرف می‌کنند، بیشتر در معرض شب ادراری قرار دارند. به همین دلیل هم توصیه می‌شود والدین چند ساعت پیش از خواب به فرزند خود اجازه نوشیدن شیر یا سایر لبنیات را ندهد.

کافئین: کافئین ماده‌ای ادرار آور است و غذاها و نوشیدنی‌هایی که حاوی کافئین هستند تولید ادرار را افزایش می‌دهند. بهتر است پس از ساعات پایانی روز، از مصرف هر ماده غذایی کافئین‌دار خودداری شود.

شکلات: شکلات نیز حاوی کافئین است. به همین دلیل هم در افزایش ادرار موثر است، اما باید بدانید که میزان کافئین در همه شکلات‌ها یکسان نیست. معمولا بر روی بسته‌های شکلات یا نوشیدنی‌های شکلاتی میزان کافئین موجود در آن درج شده است. به همین دلیل هم توصیه می‌شود پیش از مصرف شکلات و سایر محصولات وابسته به آن، حتما اطلاعات مندرج بر آن را بخوانید.

مواد غذایی خاص: هر انسانی دارای خصوصیاتی فیزیکی خاصی است و بدن او نسبت به هر غذایی واکنش متفاوتی نشان می‌دهد. ممکن است فرزند شما نیز به غذاهای خاصی حساس باشد و مصرف آن مواد غذایی منجر به شب ادراری او شود. برای اینکه بهتر بتوانید غذاهایی که فرزندتان به آنها حساس است را بشناسید، بهتر است تا چندین روز هر ماده غذایی که فرزندتان می‌خورد را در دفترچه‌ای یادداشت کنید. هرگاه فرزندتان در طول شب دچار شب ادراری شد، به آن دفترچه مراجعه کنید و ببینید در طول آن روز کودک چه ماده غذایی را بیشتر یا پیش از خواب مصرف کرده است. برخی از مواد غذایی که ممکن است کودکان به آن واکنش نشان دهند عبارتند از ذرت، تخم مرغ، گندم و سویا.


برای نویسنده این مطلب tafgah72 تشکر کننده ها:
bahar (سه شنبه مهر ماه 1, 1393 11:01 pm)
رتبه: 7.14%
 
tafgah72
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 932
تاريخ عضويت: پنج شنبه تير ماه 15, 1391 11:30 pm
تشکر کرده: 918 بار
تشکر شده: 1132 بار
امتياز: 6280

Re: دانستنیهای کـودکـان

پستتوسط sepid93 » دوشنبه بهمن ماه 13, 1393 5:09 pm

سلام به همه مادران عزیز می خوام  سایت نی نی عسل را  که از بارداری تا داشتم فرزند توانمند هستش را  معرفی کنم. حتما به این سایت مراجعه کنید مطالب جالبی داره. http://www.niniasal.com
sepid93
کاربر سایت
کاربر سایت
 
پست ها : 3
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 13, 1393 4:59 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 0 دفعه
امتياز: 0

Re: دانستنیهای کـودکـان

پستتوسط saratah1393 » سه شنبه فروردين ماه 18, 1394 6:49 pm

گریه کودکتان را ترجمه کنید

خسته: گریه ی زوزه مانند و به نوعی آهنگین، که ممکن است غیر عادی و گاهی همراه با مالش چشم ها و گونه ها باشد.
درد شدید ناگهانی: جیغ و به دنبال آن یک سکوت طولانی و سپس یک جیغ دیگر (این حالت را بدون شک بعد از واکسیناسیون فرزندتان خواهید شنید). این نوع گریه و جیغ ممکن است به علت نفخ شکم، گیر کردن پای کودک در فاصله ی نرده های تخت یا فرو رفتن سنجاق پوشک در بدنش باشد.
گرسنگی: گریه های کوتاه و موزون و ریتم دار که ناامیدانه به نظر می رسند.
اجابت مزاج: بیشتر با یک گریه یا خرناس شروع می شود و اغلب حین غذا خوردن صورت می گیرد.
احساس گرمای زیاد، بیماری یا تب داشتن. گریه ی ناله مانند.
عصبانیت یا استیصال: کودک ممکن است هنگام خارج کردن پستانک از دهانش، باز کردن پوشکش یا بدون هیچ دلیل موجهی فریاد های گوش خراشی سر دهد.
ملالت و بی حوصلگی: از غرولند شروع و به ضجه و زاری ختم می شود از جا برداشتن کودک بی حوصله موجب قطع فوری گریه اش می شود...........................
منبع : www.niniasal.com

برای نویسنده این مطلب saratah1393 تشکر کننده ها:
bahar (چهارشنبه فروردين ماه 19, 1394 2:07 pm)
رتبه: 7.14%
 
saratah1393
کاربر سایت
کاربر سایت
 
پست ها : 4
تاريخ عضويت: سه شنبه فروردين ماه 18, 1394 6:43 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 3 بار
امتياز: 30

Re: دانستنیهای کـودکـان

پستتوسط tannazvaseghi » چهارشنبه بهمن ماه 11, 1396 3:51 pm

خیلی مطلب خوبی بود. من می خواستم

عضويت  / ورود
رو بهتون معرفی کنم که لباس و پوشاک بچه خوبی از برندهای معتبر مثل

عضويت  / ورود
یا کیفیت بالا و قیمت مناسب داره. من عاشق این کاستوم عروسکی طرح

عضويت  / ورود
و

عضويت  / ورود
کارترز شدم. پیشنهاد می کنم حتما ببینین. https://www.ninimark.com

https://www.ninimark.com
tannazvaseghi
کاربر سایت
کاربر سایت
 
پست ها : 1
تاريخ عضويت: چهارشنبه بهمن ماه 11, 1396 3:45 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 0 دفعه
امتياز: 0


بازگشت به خانواده

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 1 مهمان