پدر! گناه من چه بود؟!

در این بخش مقالات در زمینه دینی قرار داده می شود

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

پدر! گناه من چه بود؟!

پستتوسط faezin » دوشنبه دي ماه 9, 1392 1:30 pm

شیخ محمد الصاوی / ترجمه: عادل حیدری
ماجد جوان ۱۷ ساله ای بود که پدرش یکی از بزرگترین تجار شهرشان بود. در همان اوان ماجد با امام مسجدی که در همسایگی آنها قرار داشت آشنا شد و از محضر او محبت خدا و پیغمبرش را فرا گرفت.
نور ایمان از سیمایش نمایان بود و لبخند لحظه ای از وجناتش جدا نمی شد و همواره با پدر و مادرش با بهترین وجه ممکن برخورد و رفتار می نمود.
مدتی نگذشته بود که پدر ماجد متوجه دگرگونی ماجد شد؛ چون دیگر صدای موسیقی تکان دهنده را از اتاق ماجد نمی شنوید و ماجد همواره با آرامش بود و بسیار ذکر می کرد و به قرائت قرآن می پرداخت، اما پدر ماجد از این وضعیت خرسند نبود.
پس از گذشت مدتی پدر ماجد شروع کرد به فشار آوردن و تحت تنگنا قرار دادن وی. به او می گفت: این کارهای پوچ چیست که انجام می دهی؟ چرا قرآن می خوانی؟ آیا الآن وقت نماز است؟ مگر کسی مرده است؟
وقتی نماز صبح فرا می رسید ماجد از خواب برمی خواست و پدرش را از خواب بیدار می کرد، اما پدر که پس از ازدواج سجده ای برای خدا نکرده بود از این کار فرزندش به خشم می آمد و آب دهان به صورت ماجد پرت می کرد.
در یکی از روزها پدر ماجد پیش امام مسجد رفت و خطاب به او گفت: چرا فرزندم را فاسد کرده ای؟ امام مسجد لبخندی بر لبانش جاری شد و گفت: ما فرزندت را فاسد نکرده ایم بلکه او را به راه راست و مسیر نجات رهنمون ساخته ایم؛ فرزندت اکنون ۶ جزء از قرآن کریم را حفظ کرده و بر ادای نماز حریص است.
پدر ماجد گفت: ای فرومایه اگر دوباره فرزندم را همراهت ببینم و یا اینکه در جلسات و درس های شما شرکت می کند استخوانهایت را می شکنم. سپس آب دهانش را به صورت امام پرت کرد، امام مسجد گفت: خدا خیرت دهد و تو را به راه راست رهنمون سازد…
پدر ماجد به برادرزاده اش که جوانی مشهور به فساد و بزهکاری بود پیشنهاد کرد که همراه با ماجد سفری تفریحی به یکی از کشورهایی که فساد در آنجا رواج دارد بروند تا اینکه از دوستان (به قول خود فاسد) و امام مسجد فاصله بگیرد.
پسرعموی ماجد خطاب به ماجد گفت: نظرت چیست سفری را به اسپانیا برویم و آثار فرهنگ وتمدن اسلامی که در آنجا وجود دارد را از نزدیک مشاهده نماییم؟ ماجد چون در آغاز مسیر استقامت بود پیشنهاد وی را پذیرفت و همراه او راهی اسپانیا شد.
پدر ماجد مسئولیت آمادگی مقدمات سفر و ویزا و بلیط و غیره و نیز هزینه ی سفر را بر عهده گرفت. ماجد و پسر عمویش پس از رسیدن به اسپانیا در هتلی که در همسایگی آن رقاصخانه و باشگاه شبانه وجود داشت اقامت گزیدند.
پسر عموی ماجد چون شب فرا می رسید به آن رقاصخانه می رفت اما ماجد از همراهی وی خودداری می نمود و در اتاق خویش به ذکر و یاد خدا مشغول می شد.
پس از گذشت مدتی ماجد همراه پسرعمویش به آن رقاصخانه گام نهاد و اندک اندک شروع به رقصیدن با زنان موجود در رقاصخانه کرد…
دیری نگذشت که همان نمازهایی را که در هتل به جای می آورد ترک کرد و با اذکاری که بر زبان جاری می ساخت وداع کرد… در یکی از روزها پسر عموی ماجد سیگاری را که آمیخنه به نوعی مواد مخدر بود به او تعارف نمود و ماجد نیز پذیرفت و پس از آن در چاه تاریکی ها سقوط نمود.

ماجد دیگر از هیچ چیزی باک نداشت… نه از سیاهی و کبود شدن اطراف چشمانش و نه از شبگذرانی و میگساری و نه از زنا و زنان رقاصه و نه از ضایع کردن و ترک نمازهایش؛ پس از گذشت مدتی ماجد با پدرش تماس گرفت تا مقداری پول برای وی بفرستد؛ پدر پس از شنیدن این سخن نزدیک بود از خوشحالی پرواز کند. ماجد روز به روز بیشتر در منجلاب فساد می رفت تا اینکه در دام مصرف هروئین افتاد.
مدت روادید به پایان رسید. پسر عموی ماجد تلاش می*کرد او را قانع کند تا به سرزمین خودشان بازگردند اما ماجد فریاد می زد: من هیچ سرزمینی ندارم! من پدر ندارم! من خانواده ندارم! سرزمین و پدر و خانواده*ی من ربع گرم هروئین سفید است.
ماجد و پسر عمویش به کشور خود بازگشتند، پدر ماجد جهت استقبال آنها به فرودگاه آمده بود اما به محض مشاهده فرزندش متوجه دگرگونی کلی وی شد، ماجد پس از نزدیک شدن به پدرش با سردی او را پذیرا شد.
پدر ماجد همراه وی به خانه بازگشت و تلاش نمود او را معالجه نماید اما فائده ای نداشت. چندین بار ماجد پدرش را کتک زد و نیز بسیاری از طلاهای مادرش را دزدید و وخامت امر به جایی رسید که برای دستیابی به پول جهت تهیه ی مواد مخدر پدرش را با چاقو تهدید می کرد.
در یکی از روزها پدر ماجد به نزد امام مسجد رفت و خطاب به او گفت: مرا ببخش، من آب دهان خود را به صورت شما پرت کردم و با بی ادبی با شما برخورد کردم اما الآن ماجد اسیر مواد مخدر شده؛ خواهش می*کنم او را به حال اولش بازگردانید، او را به نماز بازگردانید، او را درحالی که پاک شده است به من بازگردانید؛ امام لبخندی زد و گفت: ای پدر ماجد با صداقت تمام از خداوند بخواه که او را هدایت کند زیرا هدایت تنها بدست خداست.
پس از گذشت دو هفته از این ملاقات، جنازه ی پدر و مادر ماجد را به همین مسجد آورده بودند تا امام بر آنها نماز بگذارد چون ماجد آنها را پس از اینکه از دادن پول جهت خرید مواد مخدر به وی خودداری کرده بودند به قتل رسانده بود.
ماجد در حالی که در پس میله های زندان نشسته بود و در حالیکه اشک از چشمانش جاری بود می گفت: چرا پدر؟!!! گناه من چه بود؟! آیا مگر اسلام تو را به خوشرفتاری با فرزندانت امر نکرده بود؟




منبع : وب سایت بیداری




قُلْ يا عِبادِيَ الَّذينَ أَسْرَفُوا عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَميعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحيمُ
بگو: «ای بندگان من- که بر خویشتن زیاده روی روا داشته اید- از رحمت خدا نومید مشوید. در حقیقت ، خدا همه گناهان را می آمرزد ، که او خود آمرزنده مهربان است.

برای نویسنده این مطلب faezin تشکر کننده ها: 4
Maryam-new (سه شنبه دي ماه 10, 1392 9:34 pm), amine69 (چهارشنبه دي ماه 10, 1392 1:42 am), bahar (دوشنبه دي ماه 9, 1392 8:24 pm), pejmanava (چهارشنبه دي ماه 10, 1392 12:23 am)
رتبه: 28.57%
 
نماد کاربر
faezin
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 76
تاريخ عضويت: چهارشنبه اسفند ماه 1, 1391 12:30 am
محل سکونت: فی ارض الله
تشکر کرده: 64 بار
تشکر شده: 132 بار
امتياز: 1320

Re: پدر! گناه من چه بود؟!

پستتوسط Maryam-new » سه شنبه دي ماه 10, 1392 9:33 pm

سبحان الله

عجب داستان غم انگیز و اسف باری بود. واقعا مگر گناه پسرش چه بود غیر اینکه به مسجد روی آورد و از اهل ایمان و نماز شد؟

خدا عاقبت به خیرمان کند....

برای نویسنده این مطلب Maryam-new تشکر کننده ها: 2
bahar (سه شنبه دي ماه 10, 1392 10:40 pm), hoda (چهارشنبه دي ماه 10, 1392 1:50 am)
رتبه: 14.29%
 
Maryam-new
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 126
تاريخ عضويت: دوشنبه مهر ماه 8, 1392 12:12 pm
تشکر کرده: 113 بار
تشکر شده: 271 بار
امتياز: 2710

Re: پدر! گناه من چه بود؟!

پستتوسط pejmanava » چهارشنبه دي ماه 10, 1392 12:24 am


برای نویسنده این مطلب pejmanava تشکر کننده ها:
hoda (چهارشنبه دي ماه 10, 1392 1:50 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
pejmanava
کاربر حرفه ای سایت
کاربر حرفه ای سایت
 
پست ها : 2997
تاريخ عضويت: جمعه آبان ماه 4, 1391 12:30 am
محل سکونت: Mahabad
تشکر کرده: 2893 بار
تشکر شده: 3332 بار
امتياز: 25740


بازگشت به مقالات متنوع دینی

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 7 مهمان