سوال اول از برادران اهل سنت

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

سوال اول از برادران اهل سنت

پستتوسط kheymegahabalfazl » جمعه دي ماه 13, 1392 7:54 pm

سلام عليكم

بنده هنوز به طور كامل متوجه نشدم كه اين مكان متعلق به كدام مذهب و فرقه هست علي ايحال سوال بنده از برادران اهل سنت اين هست::::::::

مسلمانان طبق قرا ايا بايد تابع رسول خدا باشند يا نه؟

اگر اره و كسي از دستور ايشان سرپيچي كند حكمش چيست

برای نویسنده این مطلب kheymegahabalfazl تشکر کننده ها:
sobhansasanian (شنبه آذر ماه 1, 1393 4:20 pm)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
kheymegahabalfazl
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 35
تاريخ عضويت: جمعه دي ماه 13, 1392 7:37 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 3 بار
امتياز: 30

Re: سوال اول از برادران اهل سنت

پستتوسط amine69 » جمعه دي ماه 13, 1392 8:32 pm

السلام علیکم و رحمه الله

(برادر یا خواهر گرامی ) نفهمیدم کدومشونی !!

باید یه نکته ای رو عرض کنم ، فکر می کنم اشتباهی اومدید اینجا

مخاطبای شما (پیروان سقیفه و وهابیون،البته اکه باشن)اینجا نیستن و پیداشون نمیکنی !!

چون تا جایی که من میدونم ،اینجا همگی پیرو کتاب الله  و سنت رسول الله ،و خلفا الراشدین المهدیین

(ابوبکر صدیق ، عمر فاروق ، عثمان بن عفان ، علی مرتضی رضی الله عنهما ) و سایر صحابه و و تابعین

و تابع تابعین من امت رسول الله از ائمه اهل بیت و سایر سلف صالح هستن

برای نویسنده این مطلب amine69 تشکر کننده ها: 2
hoda (جمعه دي ماه 13, 1392 9:20 pm), pejmanava (جمعه دي ماه 13, 1392 8:44 pm)
رتبه: 14.29%
 
amine69
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 45
تاريخ عضويت: شنبه دي ماه 7, 1392 10:10 pm
تشکر کرده: 23 بار
تشکر شده: 89 بار
امتياز: 890

Re: سوال اول از برادران اهل سنت

پستتوسط kheymegahabalfazl » جمعه دي ماه 13, 1392 9:14 pm

amine69 نوشته است:السلام علیکم و رحمه الله

(برادر یا خواهر گرامی ) نفهمیدم کدومشونی !!

باید یه نکته ای رو عرض کنم ، فکر می کنم اشتباهی اومدید اینجا

مخاطبای شما (پیروان سقیفه و وهابیون،البته اکه باشن)اینجا نیستن و پیداشون نمیکنی !!

چون تا جایی که من میدونم ،اینجا همگی پیرو کتاب الله  و سنت رسول الله ،و خلفا الراشدین المهدیین

(ابوبکر صدیق ، عمر فاروق ، عثمان بن عفان ، علی مرتضی رضی الله عنهما ) و سایر صحابه و و تابعین

و تابع تابعین من امت رسول الله از ائمه اهل بیت و سایر سلف صالح هستن


سلام
باتشكر
دوست گرامي
حقير نيز بايد يك نكته اي راخدمت شما عرض كنم
بنده فكر نمي كنم در اين پست صحبت از مكتب سقيفه نموده ام برادر عزيزم لذا حقير ادرس را كاملا درست امده ام
از اينكه خودتان را از فرقه استعماري و ضاله وهابيت جدا نموده ايد سپاس گذارم
اما فرموديد پيرو سنت رسول الله هستيد بايد به شما تبريك گفت، اما مطلب اين هست اگر منظروتان از خلفاي راشد ائمه شيعه هست كه كاملا سخن شما صحيح هست اما در ادامه فرموديد كه پيرو حضرات ابوبكر و عمر و عثمان رض الله عنما هستيد، سوال من از شما اين هست ببخشيد چه كسي به شما دستور داده است كه پيرو اينها باشيد؟ دوما برادرم خود خلفا ادعا نكرده اند از ما پيروي كنيد انوقت شما چرا چنين ادعايي را مي كنيد؟ سوما چه كسي گفته ابوبكر صديق و عمر فاروق هست؟ چهارم اينكه پيرو مولا علي ع بايد كاملا دستور رسول الله هست و از اين جهت خدمت حضرت عالي تبريك عرض مي كنم اما فرموديد كه از تابعين و اتباع تابعين نيز پيروي مي كنيد برادر شما اگر پيرو سنت رسول خدا هستيد به ما بگويد اين همه تبعيت را از جا اورده ايد؟ اگر شما پيرو رسول خدا هستيد برايمان بگويد ايشان كي گفته اند ما بايد از خلفاي ثلاثه و اتباع تابعين و غيره پيروي كنيم؟ چه كسي به شما امر نموده از سلق صالح تبعيت كنيد؟

البته ايم مطالب شما پاسخ سوال بنده نبوده علي ايحال پيغمبر فرمودند بعد از من فقط به دو مرجع رجوع كنيد اولي كتاب الله و دومي اهل بيت هست، ايا خلفاي ثلاثه و ائمه سلف و غيره همه اينها از اهل بيت رسول الله بوده اند؟ برادر اگر شما تابع رسول هستيد اين دستور رسول هست اگر خلاف اين را مي خواهيد ثابت كنيد دليل بياوريد
در کل 1 بار ویرایش شده. اخرین ویرایش توسط kheymegahabalfazl در جمعه دي ماه 13, 1392 10:56 pm .
نماد کاربر
kheymegahabalfazl
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 35
تاريخ عضويت: جمعه دي ماه 13, 1392 7:37 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 3 بار
امتياز: 30

Re: سوال اول از برادران اهل سنت

پستتوسط amine69 » جمعه دي ماه 13, 1392 9:30 pm

اول اینکه اگر به امضایتان دقت کنید این کلام را تکرار فرموده بودید

دوم اینکه اگه می دانستم اینقدر بی ادب و اهل توهین هستی اصلا بهتون جواب نمی دادم

سوم اینکه انگار سال اول طلبگیتونه هنوز در حرفاتون هیچ جای منطق و انصاف .... وجود نداره

ان شا الله سال چهار که رسیدید بیاید بحث رو ادامه می دیم

برادر عزیز و بزرگوارم توصیه می کنم 2 تا کتاب تاریخ هم بخونید

جزاکم الله و خیر

من دیگه حرفی ندارم

برای نویسنده این مطلب amine69 تشکر کننده ها: 2
hoda (جمعه دي ماه 13, 1392 9:31 pm), pejmanava (جمعه دي ماه 13, 1392 9:35 pm)
رتبه: 14.29%
 
amine69
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 45
تاريخ عضويت: شنبه دي ماه 7, 1392 10:10 pm
تشکر کرده: 23 بار
تشکر شده: 89 بار
امتياز: 890

Re: سوال اول از برادران اهل سنت

پستتوسط kheymegahabalfazl » جمعه دي ماه 13, 1392 9:36 pm


برادر امين با تشكر
برادر عزيزم بنده حقير نه طلبه هستم و نه هيچ، بلكه يك محقق هستم، اما نمي دانم در كجاي بحثم بي ادبي و زشتي هست البته من پيشاپيش عذر خواهي مي كنم اگر از مطالب حقير رنجيده خاطر شده ايد اما در عين حال از شما خواستار توهين و هتاكي هاي حقير را گوشزرد كنيد كه پاسخ گو باشم تا عدالت هم رعايت شود برادر عزيزم
بنده قصد توهين و جسارت ندارم حتي شما اگر به مطالب من هم نگاه كنيد براي بزرگان شما ترضي هم مي كنم
برادرم اين مطالب شما پاسخ به سوالات من نيست، پيغمبر فرمودند بعد از من به دو چيز چند بزنيد يكي قران و ديگر عترت يا اهل بيت چرا شما به سراغ غير اهل بيت رفه ايد؟ ايا مگر پيرو رسول خدا نيستيد؟
نماد کاربر
kheymegahabalfazl
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 35
تاريخ عضويت: جمعه دي ماه 13, 1392 7:37 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 3 بار
امتياز: 30

Re: سوال اول از برادران اهل سنت

پستتوسط amine69 » جمعه دي ماه 13, 1392 10:14 pm

از مسولین معذرت میخوام ، بهم تذکر دادن که وارد این بحث ها نشیم .

چون اهداف سایت خیلی فرا تر از این منازعاته ، بالاخره این بحث ها هیچ گاه به نتیجه خوبی نخواهد رسید  و آخرش هم جدله

اما اگر باز گردید به نظراتتان ، توهین ها را خواهید دید (البته شاید از نظر شما توهین نباشه)

تا جایی که من شنیده بودم میگفتن ثقلین  نه خلیفتین (البته شاید اطلاعات من اشتباه باشه )

همانطور که خودتان فرمودید هیچ کجا پیامبر نفرمودن ثقلین= با اهلبیت و آن هم  اهل بیت فقط نوادگان و فرزندان سیدنا علی رضی

الله عنه

و در لغت عرب نیز چنین برداشتی نمی شود، چرا ما از این کلمه برداشت سنت ، برداشت صحابه و یاران ، برداشت جانشینان  و

واقعیت اتفاق افتاده ی تاریخ رو نداشته باشیم

همان طور که شما برداشت اهل بیت (البته در قرآن اهل بیت خیلی کلی تره )نداشته باشیم
amine69
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 45
تاريخ عضويت: شنبه دي ماه 7, 1392 10:10 pm
تشکر کرده: 23 بار
تشکر شده: 89 بار
امتياز: 890

Re: سوال اول از برادران اهل سنت

پستتوسط kheymegahabalfazl » جمعه دي ماه 13, 1392 10:19 pm

برادر مدير سايت هم به من نامه اي زدند، و هر چه امضا و تاپيك زديم ايشان حذف نمودند لذا مشخص هست اينجا جاي بحث و گفته گو نيست و جالب تر از همه اين هست وقتي برادران اهل سنت به شيعيان ايراد مي كنند چرا سايت ها ما فيلتر مي شود البته بايد كمي به رويكرد فرهنگي خود هم نظاره كنند كه مطالب ما را در سايت  هاي خود فيلتر، حذف و ويرايش مي كنيد علي ايحال فكر كنم اين اخرين كامنت من در اين سايت باشد زيرا شما بزگواران نمي خواهيد و به گونه مي شود گفت نمي توانيد بحث علمي كنيد و مطالب ما را حذف مي كند بهرحال اينكه شما تهمتي به ما در مورد هتاكي زديد و اثبات نكرديد و اين روش، سيره خوب علمي  واخلاقي نيستكه تهمت بزنيد و از اثبات ان هم فرار كنيد ضمن اين كه مطلب ما خيلي واضح و شفاف بود كه اگر شما پيرو اهل بيت هستيد ايشان ما را دستور به قران و اهل بيت مي دهد و در قران نيز منظرو از اهل بيت پيغمبر همان خمسه طيبه هست كه در 9 نفر ديگر هم مترتب مي شود
بهرحال اگر كسي مي تواند مناظره كند من در سايتم در خدمتش هستم

يا مولا علي ع مدد

برای نویسنده این مطلب kheymegahabalfazl تشکر کننده ها:
sobhansasanian (شنبه آذر ماه 1, 1393 4:21 pm)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
kheymegahabalfazl
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 35
تاريخ عضويت: جمعه دي ماه 13, 1392 7:37 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 3 بار
امتياز: 30

Re: سوال اول از برادران اهل سنت

پستتوسط amine69 » جمعه دي ماه 13, 1392 10:25 pm

نمی دانم منظور تان از پیروی اهل بیت چیست ؟

چون اهل سنت و جماعت احترام و علاقه خاصی به نسبت سیدنا علی و نوادگان

ایشون دارن و از روش صحیح(تحریف نشده ی ) ایشان نیز پیروی می کنند

اگر منظورتان این باشد که براشون روضه بخونیم و عذا داری بکنیم نه اهل سنت به همچین کارایی اعتقاد ندارن

و جزء مذهبشون نیست
amine69
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 45
تاريخ عضويت: شنبه دي ماه 7, 1392 10:10 pm
تشکر کرده: 23 بار
تشکر شده: 89 بار
امتياز: 890

Re: سوال اول از برادران اهل سنت

پستتوسط amine69 » جمعه دي ماه 13, 1392 10:34 pm

گفتم که شما هیچ وقت قانع  نخواهید شد ،چون به منظور اقناع تشریف نیاوردید

وهمچنین گفتم بعضی کلمات زشت که بکار بردید برای شما توهین محسوب نمیشه

اینکه فرمودید حذف مدیر ، چون قوانین سایت فقط روزی 2 مطلب برای هر کاربر می باشد

و فرقی نمی کند سنی باشد یا شیعه ، از فیلتر حر ف زدید!!(فکر می کنم برای شما واژه عجیبی باشد چون تا به حال کمتر به

پستش برخورد کرده اید ) و اینکه  قوانین و کنترول های

موجود در این سایت نیز به خاطر دچار نشدن به قانون فیلترینگ مملکت است .
amine69
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 45
تاريخ عضويت: شنبه دي ماه 7, 1392 10:10 pm
تشکر کرده: 23 بار
تشکر شده: 89 بار
امتياز: 890

Re: سوال اول از برادران اهل سنت

پستتوسط kheymegahabalfazl » جمعه دي ماه 13, 1392 10:41 pm

برادر من نمي دانم چرا شا از نقد و پاسخ به سوالات ما اينقدر گريز مي زنيد، بنده به شما در مورد عزادراي سخن گفتم؟ بنده در مورد نظري سخن گفتم؟ من مي گويم رسول خدا فرموده است بعد از من دو جانشين و خليفه وجود دارند كه يكي از انها اهل بيت هست حال چرا شما به غير اهل بيت رجوع مي كنيد؟

همچنان منتظر هستم تا هتاكي هاي من را بياوريد، بنده تحدي كرده ام و اميدوارم پاسخش را بدهيد

در اينكه اهل سنت علاقه به اهل بيت دارند شكي نيست اما منظورتان از روش تحريف شده نمي دانم چيست، اگر شفاف بگويد سپاس گذار مي شوم

اما فرموديد كه اهل سنت براي امام حسين عزاداري نمي كنند و اين مسئله جز اهل سنت نيست، برادر يا شما سني نيستيد و يا اينكه خبر از تاريخ و مذهب و كتب خود نداريد

اهل سنت براي عزاداري امام حسين اهل بازار و برزن را مي بستند اما ما نمي دانيم شما اين عقايد را از كجا اورده ايد


ذهبي درشرح وقايع عزاداري سال 352 هـ اين‌چنين مي‌نويسد:

معز الدوله مردم را به بستن بازار‌ها امر كرد و آسيابان‌ها را از آرد كردن و طباخ‌هارا از طبخ منع كرد، و علم‌هاي عزا را در بازار‌ها برافراشتند. و زن‌ها در حالي كهبر سر و صورت خود مي‌زدند و مو پريشان كرده بودند به كوچه و خيابان ريختند و برمصيبت حسين عليه السلام عزاداري كردند و نوحه خواني نمودند و اين اولين نوحه‌سراييبود كه در بغداد برگزار مي‌شد.(تاريخ الإسلام، ج 26، ص11)

اگر نياز هست بفرمايد تا تصوير كتاب را بياوريم

همچنين مي توانيد از لينك هاي زير نيز استفاده كنيد



عضويت  / ورود

                   



عضويت  / ورود

                   



عضويت  / ورود

                   



عضويت  / ورود

                   



عضويت  / ورود

                   



عضويت  / ورود

                   

برادر يادتان باشد اينكه براي امام حسين ع عزاداري نمي كنيد بدين معنا هست كه به سنت رسول الله عمل نمي كنيد زيرا عزاداري از سنت پيغمبر هست



عضويت  / ورود

                   



عضويت  / ورود

                   



عضويت  / ورود





نماد کاربر
kheymegahabalfazl
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 35
تاريخ عضويت: جمعه دي ماه 13, 1392 7:37 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 3 بار
امتياز: 30

Re: سوال اول از برادران اهل سنت

پستتوسط kheymegahabalfazl » جمعه دي ماه 13, 1392 10:42 pm

ما همچنان منتظر مي مانيم تا هتاكي هاي ما را بياوريد ضمن اينكه ما همك گويا دچار فيلترينك شما شده ايم زيرا فكر نمي كنم امضايم مشكلي داشته اما چجون پاسخي برايش پيدا نشد شما انرا حذف نموديد
نماد کاربر
kheymegahabalfazl
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 35
تاريخ عضويت: جمعه دي ماه 13, 1392 7:37 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 3 بار
امتياز: 30

Re: سوال اول از برادران اهل سنت

پستتوسط amine69 » جمعه دي ماه 13, 1392 11:07 pm

قبول شما به هیچ عنوان توهین نفرمودید بلکه کلمه ای که برای این شخصیت ها به کار بردید

جزء حرف های خیلی معمولیتان ، ولی من این کلمه را تکرار نمیکنم  چون اصلا برایم عادی و معمولی نیست

اینکه فرمودید عزاداری و نوحه خوانی و بر سر و صورت زدن، من وقت بررسی این طومار هایی که فرمودید را ندارم

ولی حدیث رسول الله است که نهی فرمودند (متن عربی حدیث در خاطرم نیست ) که هیچ کس از امتش حق همچین کاری

نداره و در سیرت رسول الله هیچ گاه همچین اعمالی و چیزی به عنوان عذاداری نبوده

اگر فرض بگیریم که این چیز هایی که شما فرمودید صحت داشته باشه (که البته شک دارم )من از شما معذرت میخوام

چون بشر جایز الخطاست و این کارها جزء مذهب ما نیست حتما اونا اشتباه کردن

و شما در حال حاضر نمیتونید در میان اهل سنت پیدا کنید

البته به جز. استثنا و از روی نا آگاهی (که اونم در هر جای وجود داره )

برای نویسنده این مطلب amine69 تشکر کننده ها:
pejmanava (جمعه دي ماه 13, 1392 11:28 pm)
رتبه: 7.14%
 
amine69
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 45
تاريخ عضويت: شنبه دي ماه 7, 1392 10:10 pm
تشکر کرده: 23 بار
تشکر شده: 89 بار
امتياز: 890

Re: سوال اول از برادران اهل سنت

پستتوسط kheymegahabalfazl » جمعه دي ماه 13, 1392 11:31 pm

برادرم اگر بدنبال رسيدن به حقيقت هستيد بايد اين ططومار ها را پيگيري و مطالعه نماييد--- اما برادرم يادتان باشد پيغمبر اگر از عزاداري نهي كرده باشند در وحله اول خودشان دچار جرح مي شوند زيرا خود ايشان اهل عزاداري بودند و 50 سال قبل از شهادت امام حسين عزاداري مي كردند

وقتي پيامبر (صلي الله عليه و سلم) آمد و جنازه حمزه را ديد، گريه كرد و وقتي ديد او را مثله كرده‌اند، غش كرد و شروع كرد به نوحه‌سرايي كردند:

يا عم رسول الله! و اسد الله و اسد رسول الله! يا فاعل الخيرات! يا حمزه يا كاشف الكربات! يا حمزه يا ذاب عن وجه رسول الله ...
السيرة الحلبية للحلبي، ج2، ص534 ـ شرح مسند أبو حنيفه ملا علي غاري، ص526 ـ ذخائر العقبى لأحمد بن عبد الله الطبري، ص181 ـ ينابيع المودة لذوي القربى للقندوزي، ج2، ص215
اما گويا شما حق و حقوقي براي پيغمبر و صحاب هم گويا وزن مي كنيد البته ببخشيد اگر ام المومنين عايشه رض با شما براي عزاداريش هماهنگي نكرد

إن رسول الله صلى الله عليه و سلم قبض و هو في حجري، ثم وضعت رأسه على وسادة، قمت التدم مع النساء و اضرب وجهي.

وقتي پيامبر (صلي الله عليه و سلم) از دنيا رفت در حالي‌كه در حجره من بود، ... ايستادم و به همراه زنان مدينه، سينه‌زني مي‌كردم و بر صورتم مي‌زدم.
مسند احمد للإمام احمد بن حنبل، ج6، ص274 ـ مسند أبي يعلى، ج8، ص63 ـ تاريخ الطبري، ج2، ص441 ـ الكامل في التاريخ لإبن الأثير، ج2، ص323 ـ السيرة النبوية لإبن هشام الحميري، ج4، ص1069 ـ البداية و النهاية لإبن كثير، ج5، ص261 ـ السيرة النبوية لإبن كثير، ج4، ص477 ـ إرواء الغليل لمحمد ناصر الألباني، ج7، ص86 ـ النهاية في غريب الحديث لإبن الأثير، ج4، ص245 ـ لسان العرب لإبن منظور، ج12، ص540
البته اين مطالب شما ارتباطي باز به سوال من ندارد و من مي گويم پيغمبر فرموده جانشين من اهل بيت و قران هستند اما شما مي گويد خلفا هستند، خوب ايا شما پيرو رسول خدا هستيد؟
برادر شما فرموديد پيرو پيغمبر و صحابي هستيد حال انكه انها اين امر را جايز مي دانستند و انجام مي دادند خوب اگر مذهب شما بر اساس سنت و صحابي نيست پس از كه پيروي مي كنيد؟
فرموديد كه در مان اهل سنت نمي توانيم كسي را پيدا كنيم حال انكه اهل سنت هم براي بزرگانشان و همچنيناهل بيت عزاداري مي كنند

و اساساً چه ایرادی میتوان بر نوحه سرائی و گریه کردن بر یک عزیز از دست رفته گرفت وقتی حسن بصری – هموئی که شبیه ترین تابعین به خلقیات عمر بن خطاب بود – برای برادرش یکسال گریه میکند :

حَدَّثَنَا أَحْمَدُ، نَا إِبْرَاهِيمُ الْحَرْبِيُّ، نَا عِيسَى بْنُ عَبْدِ اللهِ، أَنَا عَبْدُ اللهِ بْنُ إِدْرِيسَ، عَنِ الْحَسَنِ بْنِ فُرَاتٍ، عَنْ أَبِيهِ؛ قَالَ: بَكَى الْحَسَنُ الْبَصْرِيُّ عَلَى أَخِيهِ سَنَةً، فَقِيلَ لَهُ: يَا أَبَا سَعِيدٍ! َكْثَرْتَ! فَقَالَ: الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي لَمْ يَجْعَلْ بُكَاءَ يعقوب صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عَلَى ابْنِهِ عَارًا حَتَّى ابْيَضَّتْ عَيْنَاهُ مِنَ الْحُزْنِ؛ فَرَحِمَ اللهُ سَعِيدًا وَتَجَاوَزَ عَنْهُ! {فِي أَصْحَابِ الْجَنَّةِ وَعْدَ الصِّدْقِ الَّذِي كَانُوا يوعدون} [الأحقاف: 16]

فرات نقل میکند : حسن بصری بر غم از دست دادن برادرش به مدت یکسال گریه میکرد . به او گفتند : ای ابا سعید ! زیاده روی میکنی !
حسن بصری گفت : سپاس خدایی را که گریه کردن یعقوب علیه السلام بر پسرش را که منجر به سفید شدن چشمانش از حزن و اندوه شد را بر او ننگ و عار قرار نداد . پس خداوند سعید را رحمت کند و بیامرزد (در [زمره‏] بهشتيانند؛ [همان‏] وعده راستى كه بدانان وعده داده مى‏شده است. )

المجالسة وجواهر العلم ، ج 1 ص 118 رقم 691 ، اسم المؤلف:  أبو بكر أحمد بن مروان بن محمد الدينوري القاضي المالكي الوفاة: 333هـ ، دار النشر : دار ابن حزم - لبنان/ بيروت - 1423هـ - 2002م ، الطبعة : الأولى
نماد کاربر
kheymegahabalfazl
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 35
تاريخ عضويت: جمعه دي ماه 13, 1392 7:37 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 3 بار
امتياز: 30

Re: سوال اول از برادران اهل سنت

پستتوسط abozar » جمعه دي ماه 13, 1392 11:42 pm

- حضرت علی به هنگام غسل دادن پیامبر صلی الله عليه وسلم می فرماید: اگر به شکیبایی امر نمی کردی و از بی تابی، نهی نمی فرمودی آنقدر اشک می ریختم تا اشکهایم تمام شود، و این درد جانکاه همیشه در من می ماند.(نهج البلاغه خطبه 235 و مستدرک الوسائل 2/445)
- همچنین در نهج البلاغه آمده است که حضرت علی گفت: «أن علیاً؛ قال: من ضرب یده عند مصیبة على فخذه فقد حبط عمله».هر کسی به هنگام مصیبت و بلایی دستش را بر رانش بزند و تأسف بخورد، عمل او نابود گردیده است.(الخصال صدوق صفحه621 و وسائل الشیعة 3/270)
- علامه محمد بن حسين بن بابويه قمی ملقب به شيخ صدوق می گوید: در لفظ رسول الله صلي الله عليه وسلم که بر آن چيزي برتری ندارد به اين شکل آمده است که: «نوحه سرائي از اعمال جاهليت مي باشد» (من لايحضره الفقيه: ۴/۲۷۱-۲۷۲ و حر عاملی در وسائل الشیعة2/915 و یوسف البحرانی در الحدائق الناضرة4/149 و حاج حسین البروجردی در جامع أحادیث الشیعة 3/488)
- همچنين محمد باقر مجلسی با اين لفظ آنرا روايت کرده است که: «نوحه سرائی از جاهليت مي باشد»(بحار الأنوار: ۸۲/۱۰۳) و علمایی چون مجلسی و نوري و بروجردي از رسول الله روايت کرده اند که او فرمود: صوتان ملعونان یبغضهما الله: إعوال عند مصیبة، وصوت عند نغمة؛ یعنی النوح والغناء».«دو صدای نفرین شده هستند که خداوند آنها را دوست ندارد: شیون و فریاد به هنگام مصیبت، و صدای آهنگ و ترانه_ یعنی نوحه‌سرایی و موسیقی_ (بحار الانوار 82/103 و مستدرک الوسائل 1/143-144 و جامع الأحادیث الشیعة 3/488 و من لا یحضره الفقیه 2/271).

از اين روايات مي توان ياد کرد از نوشته ای که اميرالمومنين به رفاعة بن شداد فرستاد: «در سرزمينی که صاحب قدرت هستی تو رابه نوحه براي مرده هشدار مي‌دهم» (مستدرک الوسائل: ۱/۱۴۴) و درحديث آمده: «و همانا شما را از نوحه و شيون نهي مي کنم»(جامع احاديث الشيعة:۳/۳۷۲) و روايتي که جابر رضي الله عنه از پيامبر آورده است که فرمود: «و همانا من شمارا نهی کرده ام از نوحه سرائی و دو صدای احمقانه بي بند و بار: صدا هنگام نغمه های لهو و آوازهاي شيطانی و صدا هنگام مصيبت (و) چنگ زدن صورت و پاره کردن يقه و ناله شيطاني» (مستدرک الوسائل: ۱/۱۴۵)
- از حضرت علي رضی الله عنه: سه چيز از اعمال جاهليت مي‌باشد و در بين مردم از بين نمیرود تا قيامت برپا شود: باران طلبيدن از ستارگان و توهين کردن به اقوام و نوحه سرائي در مرگ» (بحار الأنوار: ۸۲/۱۰۱)
- کليني از امام صادق روايت مي کند که فرمود: «فرياد زدن بر مرده اصلاح نمي‌گردد وجايز نمي باشد، ولي اکثر مردم درک نمي کنند».(الکافی: ۳/۲۲۶) باز کليني ازامام صادق آورده است که فرمود: «فرياد زدن براي مرگ جايز نيست و لباس پاره کردن(نيز همچنين) جايز نيست» (الکافي: ۳/ ۲۵۵)

- محمد باقر مجلسي از حضرت علي روايت مي کند: «وقتی ابراهيم بن رسول الله صلي الله عليه وسلم فوت کرد به من امر فرمود و من (نيز) او راغسل دادم، رسول الله او را کفن نمود و حنوط ماليد و به من فرمود: اي علی او راحمل کن، او را حمل کرده تا به بقيع رساندم و بعد از آن بر آن نماز گذارد… و وقتي پیامبر صلی الله عليه وسلم احوال او را ديد گريه کرد و از پس گريه او مسلمانان گريه کردند تا اينکه صداي(گريه) مردان از صداي زنان بلندتر شد و رسول الله صلي الله عليه وسلم به شديدترين حالت آنها را نهي فرمود و گفت: چشم گريه مي‌کند و قلب غمگين مي‌شود و نمي گوئيم پروردگار بر ما خشم می آورد، و همانا ما توسط تو دچار مصيبت مي شويم و همانا ما به اراده تو اندوهگين می شويم». (بحار الأنوار: ۸۲/۱۰۰-۱۰۱)

     
    پیامبرصلی الله عليه وسلم از صوت حزين در مصيبت نهی فرمود و (همچنين) از نوحه سرائي و شنيدن آن (نيز) نهي فرمود(وسائل الشيعة: ۲/۹۱۵) و کليني از فضل بن ميسر روايت مي کند که گفت: «ما نزدابي عبدالله بوديم و مردي آمد و از مصيبتی که به وی وارد شده بود شکايت ميکرد. ابو عبدالله فرمود: چنانچه تو صبر کنی اجر می گيری و اگر صبر نکني آنقَدَری که خداوند بر تو مُقدَّر کرده است، مي گذرد و سختي آن را خواهي کشيد(الکافي: ۳/۲۲۵) و از امام صادق جعفر بن محمد که فرمود: «صبر و بلاء بسوی مؤمن شدن، پيش مي برند (بطوري که) بلاء مي آيد و او صبور است، و بلاء و جزع بسوی کافر شدن پيش می برند و آن وقتی است که بلاء میآيد و او جزء و فزع میکند(الذکری: صفحه ۱)

- محمد بن مکی العاملي ملقب به شهيد اول گفت: «شيخ در المبسوط وابن حمزة نوحه را حرام کردند و شيخ ادعا کرد(اين مسئله) اجماع است» (الذکري: صفحه۲،بحارالأنوار: ۸۲/۱۰۷) و شيخ ابو جعفر محمد بن حسن طوسي ملقب به شيخ الطائفه،نوحه را حرام کرد و ادعايش اين بود که، اين مسئله اجماع می باشد، چه بسا او در عصرطوسي بود و شيعيان در آن زمان بر حرام بودن نوحه و شيوني که اکنون در حسينيات شنيدهمي شود, اجماع داشتند. آيت الله العظمي محمد بن حسيني شيرازي گفت: «ولي از شيخ در المبسوط و ابن حمزه حرام بودن مطلق آمده است»(فقه: ۱۵/۲۵۳) و شيرازی گفت: «در الجواهر خودزنی و شيون بطور قطعی حرام شده است»(الفقه: ۱۵/۲۶۰) وامام باقر فرمود: «بدترين جزع (بی صبری) فرياد بلند کشيدن در ناراحتی و شيون و زدن صورت و سينه می باشد، و کشيدن موی پيشاني مي باشد و کسي که نوحه را برپا کند صبر را ترک کرده است و راهی غير از راه درست را برگزيده است» (الکافي: ۳/۲۲۲-۲۲۳، وسائل شيعه: ۲/۹۱۵، بحار الأنوار: ۸۲/۸۹)

همچنين از قول امام صادق است که:کسی که در مصيبت دستش را بر رانش بزند اجر او باطل مي شود». (الکافي:۳/۲۲۵) و پیامبر صلي الله عليه وسلم فرمود: «کسي که بر صورت زند و يقه پاره کند از ما نيست» (مستدرک الوسائل: ۱/۱۴۴) و محمد تيجاني سماوی اين مسئله ذکر مي‌کند که از امام محمد باقر صدر در باره‌ اين حديث پرسيد واو جواب داد: «حديث صحيحي است که در آن شکي نيست» (ثم اهتديت ،آنگاه هدايت شدم،صفحه ۵۸ چاپ عربي)و از يحيي بن خالد آمده است که مردي نزد نبي اکرم آمد و گفت: چه چيزي اجر مصيبت را باطل مي کند؟ فرمود: زدن دستها بر يکديگر، و صبر در مصيبت ازمهمترين مسائل است، کسي که به آن راضي شود براي او رضايتمندی خواهد بود و کسي کهخشم کند پس براي او خشمگيني(از طرف خداوند)خواهد بود، در ادامه نبي اکرم صلي الله عليه وسلم فرمود: «من از کسي که بتراشد و بالا ببرد بيزار هستم،(به معنی تراشيدن سر و بلند کردن صدا)(جامع الحديث الشيعه: ۳/۴۸۹)

جعفر بن محمد از پدرانش ازنبي اکرم صلي الله عليه وسلم در حديث نهی شدگان، روايت می کند: «همانا او از بوجود آوردن صداي حزين درمصيبت نهی فرمود و نهي فرمود از نوحه سرائي و شنيدن آن و نهي فرمود از زدن صورت(من لايحضره الفقيه: ۴/۳-۴) و محمد بن مکي العاملي گفت: «بر سر و سينه زدن وپاره کردن و کشيدن مو به طور اجماع حرام مي باشد، آنرا در المبسوط گفته است و آن خشمگيني بر قضاء و قَدَر الهي است» (في الذکري: صفحه ۷۲) و شيرازی گفته است: در المنهی زدن صورت و برکندن مو نهی شده است» (الفقه: ۱۵/۲۶۰)






abozar
کاربر کوشا
کاربر کوشا
 
پست ها : 19
تاريخ عضويت: يکشنبه آذر ماه 17, 1392 2:55 pm
تشکر کرده: 4 بار
تشکر شده: 6 بار
امتياز: 60

Re: سوال اول از برادران اهل سنت

پستتوسط kheymegahabalfazl » شنبه دي ماه 13, 1392 12:07 am

سلام با تشكر از برادر ابوذر

برادرم بنده نمي دانم چقدر شما باعلم حديث و مصطلحات ان اشنايي داريد اما اگر كمي در اين زمينه تحقيق كنيد مي بينيد كه روايت ذكر كردن يك مسئله هست و بحث رجال هم يك مسئله اينكه هر روايتي خوانده شود ايا صحيح هست يا نه بايد در دايره رجالي مورد بررسي قرار گيريد ال انكه شما براي اين طومار عريض و طويلتان يك متن عربي هم نداده ايد لذا همين جا از شما تقاضادارم متون عربي را ارسال كنيد تا صحت و سقم سخنانتان مشخص شود زيرا مطالب شما يزي جز كپي و پيست نيست دوما ما از شما خواستاريم پاسخ به سوال كامنت ما را دهيد

متاسفانه شما مطالب را از جايي كپي پست كرده ايد كه حقيقت را به شما واگويه نكرده اند اما حقير به شما مي گويم، ان عزاداي در نزد شيعه حرام هست كه اين گونه باشد

أهل الجاهلية كانوا ينوحون و يعدون جرائمه كالقتل و شن الغارات و هم يظنونها خصالا محمودة، فهو يعذب بما يبكون عليه.

در زمان جاهليت، وقتي مردي از دنيا مي‌رفت، نوحه‌سرايي مي‌كردند و جرم‌هايش را مي‌شمردند كه مثلاً اين‌گونه آدم‌كشي مي‌كرد و دزدي مي‌كرد و گمان مي‌كردند كه اينها خصلت‌هاي خوبي است. در حالي‌كه آن ميت به خاطر اين جرم‌ها در عذاب است، آنها به خاطر اين خصلت‌ها بر حال او گريه مي‌كردند.

بحار الأنوار للعلامة المجلسي، ج79، ص108

لذا مرحوم علامه حلي (ره) كه از مفاخر شيعه و از استوانه‌هاي علمي شيعه است، در كتاب منتهي المطلب، جلد 1، صفحه 466 و مرحوم مقدس اردبيلي (ره) از فقهاء نامدار شيعه در كتاب مجمع الفائدة و البرهان، جلد 8، صفحه 75 و مرحوم محقق بحراني (ره) در الحدائق الناضرة، جلد 4، صفحه 168 اين تعبير را دارند:

و النياحة بالباطل محرمة إجماعاً، أما بالحق فجائزة إجماعاً.

نوحه كردن به باطل (و گناه و معصيت و ذكر كارهاي زشت ميت)، بنابر إجماع حرام است. اما نوحه كردن به حق (و ذكر صفات پسنديده و عبادات و خدمات خوب ميت) بنابر إجماع جائز است.

مرحوم شهيد اول (ره) هم در كتاب الدروس، جلد 3، صفحه 162 اين مطلب را بيان كرده است.

علاوه بر اين چند عزاداري اهل بيت را هم خدمت شما ارائه مي كنم تا ديگر شك و شبهه اي برايتان نماند


أَلسَّلامُ عَلَيْك  سَلامَ الْعارِفِ بِحُرْمَتِك ، الْمُخْلِصِ في وِلايَـتِك ، الْمُتَقَرِّبِ إِلَى اللهِ بِمَحَبَّـتِك ، الْبَرىءِ مِنْ أَعْدآئِـك  ، سَلامَ مَنْ قَلْبُهُ بِمُصابِك  مَقْرُوحٌ ، وَ دَمْعُهُ عِنْدَ ذِكْرِك  مَسْفُوحٌ ، سَلامَ الْمَفْجُوعِ الْحَزينِ ، الْوالِهِ الْمُسْتَكينِ ، سَلامَ مَنْ لَوْ كانَ مَعَكَ بِالطُّفُوفِ ،  لَوَقاك  بِنَفْسِهِ حَدَّ السُّيُوفِ ، وَ بَذَلَ حُشاشَتَهُ دُونَكَ لِلْحُتُوفِ ، وَ جاهَدَ بَيْنَ يَدَيْك  ، وَ نَصَرَك  عَلى مَنْ بَغى عَلَيْك  ، وَ فَداك  بِرُوحِهِ وَ جَسَدِهِ وَ مالِهِ وَ وَلَدِهِ ، وَ رُوحُهُ لِرُوحِك  فِدآءٌ ، وَ أَهْلُهُ لاِهْلِك  وِقآءٌ ، فَلَئِنْ أَخَّرَتْنِى الدُّهُورُ ، وَ عاقَني عَنْ نَصْرِك  الْمَقْدُورُ ، وَ لَمْ أَكُنْ لِمَنْ حارَبَك  مُحارِباً، وَ لِمَنْ نَصَبَ لَك  الْعَداوَةَ مُناصِباً ، فَلاَ نْدُبَنَّك  صَباحاً وَ مَسآءً ، وَ لاَبْكِيَنَّ لَك  بَدَلَ الدُّمُوعِ دَماً ، حَسْرَةً عَلَيْك  ، وَ تَأَسُّفاً عَلى ما دَهاك  وَ تَلَهُّفاً ، حَتّى أَمُوتَ بِلَوْعَةِ  الْمُصابِ ، وَ غُصَّةِ الاِكْتِيابِشُهَا الذِّئابُ الْعادِياتُ

سلام برتو سلامِ آن كسى كه به حُرمتِ توآشناست، و در ولايت ودوستىِ تومُخلص و بى ريا است ، وبه سببِ محبّت و ولاى تو به خدا تقرّب جسته، و ازدشمنانت بيزاراست، سلام كسيكه قلبش ازمصيبت تو جريحه دار، و اشكش به هنگام يادتو جارى است، سلام كسيكه دردناك وغمگين وشيفته وفروتن است، سلام كسيكه اگرباتودركربلاء مى بود، باجانش(دربرابرِ)تيزىِ شمشيرها از تو محافظت مى نمود،و نيمه جانش رابه خاطرتو بدست مرگ مى سپرد، و درركاب تو جهاد ميكرد، و تو را بر عليه ستمكاران يارى داده،جان وتن ومال وفرزندش رافداى تو مى نمود، وجانش فداى جان تو، وخانواده اش سپربلاىِ اهل بيت تو مى بود، اگرچه زمانه مرا به تأخير انداخت، ومُقدَّرات الهى مرا از يارىِ تو بازداشت، ونبودم تا با آنانكه با تو جنگيدند بجنگم، و باكسانيكه باتو اظهار دشمنى كردندخصومت نمايم،(درعوض)صبح و شام بر تو مويِه ميكنم، و به جاى اشك براى تو خون گريه ميكنم، ازروى حسرت وتأسّف و افسوس بر مصيبت هائى كه بر تو واردشد،تاجائى كه ازفرط اندوهِ مصيبت، وغم و غصّه شدّتِ حزن جان سپارم .

بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار، ج 98 ص 318 - 320 ، اسم المؤلف : محمد باقر المجلسی الوفاة: 1111 هـ ، دار النشر : مؤسسة الوفاء -بيروت - لبنان-1403 ه ، الطبعة : الثانیه ، تحقیق : محمد مهدي السيد حسن الموسوي الخرسان ، السيد إبراهيم الميانجي ، محمد الباقر البهبودي

و حتی ناله و زاری کردن در نزد امام صادق علیه السلام نیز نقل شده :

عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ غَالِبٍ قَالَ دَخَلْتُ عَلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع فَأَنْشَدْتُهُ مَرْثِيَةَ الْحُسَيْنِ ع فَلَمَّا انْتَهَيْتُ إِلَى هَذَا الْمَوْضِعِ-
          لَبَلِيَّةٌ تَسْقُوا حُسَيْناً             بِمِسْقَاةِ الثَّرَى غَيْرُ التُّرَابِ‏
فَصَاحَتْ بَاكِيَةٌ مِنْ وَرَاءِ السِّتْرِ وَا أَبَتَاه‏

از عبد اللَّه بن غالب نقل شده كه وى گفت:
بر حضرت ابى عبد اللَّه عليه السّلام داخل شده پس شعرى در مرثيه حضرت امام حسين عليه السّلام خواندم و وقتى به اين بيت منتهى شدم:
         لبليّة تسقو حسينا             بمسقاة الثّرى غير التّراب‏
به خدا قسم مصيبتى بود كه آن مصيبت حسين عليه السّلام را در آب‏خورگاه زمينى مرطوب نه خشك سيراب نمود پس مخدّره‏ اى كه در پشت پرده مى‏گريست با صداى بلند فرياد زد: وا أبتاه‏ !

کامل الزیارات، ص 209 ( باب 33 ) ، اسم المؤلف : أبي القاسم جعفر بن محمد بن قولويه القمي الوفاة: 368 هـ ، دار النشر : مؤسسة النشر الاسلامي-1417هـ ، الطبعة : الأولى ، تحقیق : الشيخ جواد القيومي

برای نویسنده این مطلب kheymegahabalfazl تشکر کننده ها:
sobhansasanian (شنبه آذر ماه 1, 1393 4:25 pm)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
kheymegahabalfazl
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 35
تاريخ عضويت: جمعه دي ماه 13, 1392 7:37 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 3 بار
امتياز: 30

بعدي

بازگشت به عقیده

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان