او خواهد آمد

در این بخش گفتمان برون دینی مطرح می شود

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

Re: او خواهد آمد

پستتوسط kheymegahabalfazl » جمعه دي ماه 13, 1392 9:03 pm

mahan-geo نوشته است:در مورد اسم تون به نظرم لزومی نداره که از اسامی شبهه نام استفاده . چه نیازی داره از اسمهایی استفاده کرد که نزدیک به لبه ی شرک باشه . جز اینکه کاسه ای زیر نیم کاسه هست ؟؟


سلام عليكم

باتشكر

دوست گرامي

يكي از عوالي كه موانع ميان وحدت و توحش در وحدت ايجادئ مي كند اين هست كه فريقين و مذاهب همديگر را در مقام شرك، تكفير كنند، دوست و برادر عزيزم بهتر اين هست قبل از اينكه سخن و يا حكمي از ما خاج شود در ابتدا تحقيق و پزوهشاتي در اين زمينه داشته باشيم سپس افاضه كنيد وگرنه اگر ما بخواهيم همديگر را تكفير كنيم اين ما نيستيم كه در ملا تكفير هستيم كما اينكه اگر به سخنان امامان و علماي خودتان كوچك جلوه اي كنيد در خواهيد يافت كه همه اهل سنت به جز حنبلي ها كافر هستند، من لم يكن حنبليا فليس بمسلم، پس رواست در مباحث علمي منطق كلام نيكو را مدنظر خد داشته باشيم همانگونه كه خداوند مي فرمايد و قالوا للناس حسنا
اما در باره اين شبهه ساده اي كه مطرح كرده ايم بايد بگويم از منظر شما گويا خدا هم يا مشرك هست و يا كاسه در نيم كاسه خود داشته است كه مي فرمايد:

وأنکحوا الأيامي منکم والصالحين من عبادکم وإمائکم سوره نور آيه 32---- خداوند اينجا از لفظ عبد براي واليان و امامان بكاربرده است ايا از منظر شما خدا هم تفكر شرك را ترويج مي دهد؟ دوما شما از سخنان علماي خودتان غافل هستيد برادرم

در اين زمينه علماي اهل سنت نيز فتوا به حليت داده اند . از آن جمله مي توان به فتاواي زير اشاره نمود :

1- وكذا عبد الكعبة أو الدار أو علي أو الحسن لإيهام التشريك ومثله عبد النبي على ما قاله الأكثرون والأوجه جوازه لا سيما عند إرادة النسبة له  صلى الله عليه وسلم


در صورتي نامگذاري به عبدالکعبه يا عبد الدار يا عبد العلي يا عبدالحسن يا عبد النبي ، حرام است كه موجب توهم شرک باشد؛  اما نظر درست آن است كه اين چنين نامگذاري جايز مي باشد ، بويژه اگر هدف ازاين نامگذاري انتساب صاحب نام به افراد ياد شده باشد.

نهاية المحتاج للشافعي الصغير ج 8 ص 148 ط دار الفکر بيروت 1404 .


همان طور كه مشاهده نموديد عبد در اينجا به معناي اطاعت هست فلذا وقتي شيعه مي گويد عبد علي ع هست يعني تبعيت از مولايش مي كند همان گونه كه رسول الله به سند صحيح فرمودند من اطاع عليا فقد اطاعني من اطاعني فقد اطاع الله لذا گفتند عبد اينجا همان منظور عبادت و اطاعت از خدا هست حال بماند كه بسيار از علما و استوانه هاي علمي شما نيز از اسامي چون عبد النبي استعمال مي نمودند لذا ما از حضرات خواهشمنديم قبل واگويه نمودن سخن كمي تعمق و تامل كنند الله مع الصابرين مطلب بعدي هم اين هست فكر نكنم شما علم غيسب داشته باشيد كه از زير كاسه كسي هم خبر بدهيد برادر عزيزم


mahan-geo نوشته است:
پس نتیجه میگیریم اون مهدی که فرزند عسکری هست مورد نظر شما نیست چون همه فرقه ها به اون اعتقاد ندارند

در مورد بحثی هم که گفتم فتوایی بیاورید که بیان کند که کسی اگر به مهدی اعتقاد نداشته باشد از دین خارج شده است هم شما عمل نکردید و فقط به تکرار مکررات پرداختید که از مسلمات هس





در اينجا نيز به دو نكته اشاره كرديد كه پاسخ اولي ان بسيار واضح هست، اينكه پيغمبر فرزند چه كسي هست و ايا شما به ان اعتقاد داشته باشيد يا نه و عدم اعتقاد شما مهر بطلان به نفس رسول الله باشد اين حجت نيست بلكه اگر اثبات شود منجي هماني هست كه رسول خدا وعده داده اند براي حجيت كفايت مي كند، همان طور كه علماي شما بر اين باور هستند اين مهدي همان منجي هست

امام حسن عسکري (عليه السلام) که در سال 260 هجري از دنيا رفت:

هو والد محمد الذي يعتقدونه المنتظر.

الكامل في التاريخ لإبن الأثير، ج7، ص274

خير الدين زرکلي وهابي در کتاب الأعلام مي‌گويد:

محمد بن الحسن العسكري الخالص بن علي الهادي أبو القاسم، آخر الأئمة الاثني عشر عند الإمامية و هو المعروف عندهم بالمهدي و صاحب الزمان و المنتظر و الحجة و صاحب السرداب، ولد في سامراء و مات أبوه و له من العمر نحو خمس سنين.

الأعلام لخير الدين زرکلي، ج6، ص80

همين تعبير را آقاي ابن خلکان در کتاب وفيات الأعيان دارد.

وفيات الأعيان لإبن خلکان، ج7، ص176

جناب ناصر الدين الباني که از او به بخاري دوران تعبير مي‌کنند مي‌گويد:

وأم الإمام محمد بن حسن الملقب بالحجة والقائم والمهدي أم ولد؛ اسمها نرجس

الروضة الندية، ج 2، ص 151

برادر بنده از اقوال سه تن ازبرگان شما از علماي تاريخ نويس تا رجال را در مورد تولد امام زمان اوردم اگر علاقه داريد بفرمايد تا حقير شخصيت علمي انها را هم خدمت شما ارئه كنم علي ايحال انچه كه مدنظر و اقرار علماي شما هست اين مي باشد كه امام زمان بدنيا امده است و او همان مهدي منتظر هست و جالب اينجا هست علامه سيوطي در كتاب العرف الوردي ص 2 مي گويد و تواتر الاحادیث عن النبی فی خروج و ظهور المهدی الفاطمی المنتظر همان طور كه مشاهده مي كنيد علامه سيوطي هم مي گويد روايت هست از ناحيه رسول خدا در مورد خروج مهدي فاطمي منتظر كه اين احاديث به درجه تواتر رسيده است اين منتظر همان كسي هست كه علماي شما به ولادت ان اقرار نموده اند ضمن اينكه مسئله اينجا جالب مي شود كه علامه مي گويد مسئله مهدويت به تواتر رسيده و ابن تيميه هم مي گويد من انكر ما ثبت بالتواتر و الاجماع فهو كافر لذا همين پاسخ ما، نيز جوابي به سوال دوم شما هم هست زيرا علماي شما مي گويند مسئله مهدويت به تواتر رسيده و اين تيميه هم مي گويد اگر كسي تواتر را انكار كند كافر هست مضاف بر اينكه علماي شما اعتراف نموده اند من انكر خروج المهدي فهو كافر ضمن اينكه اين عقيده را بن باز هم دارد

سوال ما از شما اين هست، امام حسن عسگري و حضرن نرجس س كه از دنيا رفته اند در نتيجه مهدي عج بدنيا مده است در غير اين صورت شما بايد ادعا كنيد كه انها مجدد رجعت مي كنند كه اين عقيده در نزد شما هم مردود هست

mahan-geo نوشته است:
اصلا من مثلا بگم امام زمان من قران هست . از نظر شما اشکال داره ؟؟؟

همچنین شما بیایید به اون روایاتی که نصفه نیمه ذکر کردید هم گریزی بزنید . شما به چه انگزه ای  اونها رو نصفه نیمه نقل کردید ؟؟؟ ایا کاسه ای زیر نیم کاسه نیست ؟؟؟


اينكه فرموديد امام زمان شما قران هست بايد براي ان دليل بياوريد از قران و سنت كه امام شما قران هست لذا اگر اينگونه باشد بنده هم مي گويم امام ما قران هست لذا ديگر نيازي به نبي نيست حال انكه خداوند مي فرمايد اطيعوا الرسول دوم در صحيح مسلم هست اگر بيعتي بر گردن كسي باشد او به مرگ جاهليت مرده، ايا شما با قران بيعت مي كند؟ يعني به قران مي گويد اقاي قران بيا من با تو بيعت كنم؟ اينجا بحث شناخت نيست بلكه بحث بيعت هست
نماد کاربر
kheymegahabalfazl
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 35
تاريخ عضويت: جمعه دي ماه 13, 1392 7:37 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 3 بار
امتياز: 30

Re: او خواهد آمد

پستتوسط mahan-geo » جمعه دي ماه 13, 1392 11:27 pm

سلام بر اقای خیمه
بنده کسی و نه تکفیر گردم و نه مرتد اعلام کردم چون مفتی نیستم و در این مقام هم نیستم من فقط یک اظهار نظر شخصی کردم و بس بسکه زیاد به خودتون نگیرید دوست عزیز



در مورد بحث دوم گمان نکنم از معنی شخن من اینطور درک بشه که عبد به معنای غلام نیست . کما اینکه از فرهنگ گروهی از افراد مسلمان مشخص هست که خیلی واضح و روشن میگن ابوالفضل پرستم و عباس پرستم و امثال اینها  . لذا از این جماعت بعید نیست که هر کاری و سخنی ورو بگن . لذا به نظرم اومد خوبه که اینجا هم مطلبی رو در مورد این بحث بیان کنم . لذا شما خودتان را با کلام قران هم سطح ندانید

مطلب بعد شما در باره مهدی فرزند عسکری که اوردید باز هم گمان نمیکنم به اصل بحث ربطی داشته باشد چون اقای عبدالمهدی میگن اون قسمت از مباحث را اوردند که بین مذاهب مختلف مشترک هست اما شما با روش اون دوستمون اینکار  هم روش هستید . رفتید یه نصفه جمله از یک کتاب تاریخی به اسم الکامل فی التاریخ نقل کردید که چی مثلا ؟؟؟؟ از یک کتاب تاریخی استناد میکنید ؟؟؟؟ واقعا که

مسئله ای هم که شما از اعلام زرکلی نقل کردید این چنین هست
محمد بن الحسن العسكري (الخالص) بن علي الهادي، أبو القاسم: آخر الائمة الاثني عشر عند الامامية. وهو المعروف عندهم بالمهدي، وصاحب الزمان، والمنتظر، والحجة، وصاحب السرداب. ولد في سامراء. ومات أبوه وله من العمر نحو خمس سنين.
ولما بلغ التاسعة أو العاشرة أو التاسعة عشرة دخل سردابا في دار أبيه بسامراء ولم يخرج منه.
قال ابن خلكان: والشيعة ينتظرون ظهوره في آخر الزمان من السرداب بسر من رأي. وقيل في تاريخ مولده: ليلة نصف شعبان سنة 255 وفي تاريخ غيبته: سنة 265 وفي المؤرخين (كما في منهاج السنة) من يرى أن الحسن بن علي العسكري لم يكن له نسل. وفي سفينة البحار للقمي وصف ليلة مولده، واسم أمه (نرجس) وأنه نهى عن تسميته باسمه، فهم يكنون


باز هم به اشتباه رفتید دوست عزیز ایشون چنانچه پیدا هست فقط اعتقادات شما رو نقل کردند و تاییدیه ای بر این اعتقاد ندارند


منبع ابن خلکان هم که معرفی کردید فقط به ذکر اعتقادات شما پرداختند و بحثی راجه به تایید و یا رد اون نشده  چنانچه در متن زیر مشخص هست
أبو القاسم محمد بن الحسن العسكري بن علي الهادي بن محمد الجواد المذكور قبله، ثاني عشر الأئمة الاثني عشر على اعتقاد الامامية،

در کل من گمان نمیکنم روش معرفی منبع از طرف شما چندان ارزش علمی داشته باشد چرا که دو حالت بر روش شما و دوستانتان حاکم هست اول اینکه نصفه نیمه سند رو میگذارید دوم اینکه روش برداشتتان خیلیسطحی هست و فقط برای فریب عوام الناسی هست که از حدیث و کتب بی خبرند . اخه چطور ممکنه مثلا البانی که شما سایه اش رو با تیر میزنید سندی باشه برای تایید اعتقادات شما و دقیقا همان اعتقاداتی که البانی باش مبارزه کرده . از نظر من این ادعای شما کمی طنز هست


اينكه فرموديد امام زمان شما قران هست بايد براي ان دليل بياوريد از قران و سنت كه امام شما قران هست لذا اگر اينگونه باشد بنده هم مي گويم امام ما قران هست لذا ديگر نيازي به نبي نيست حال انكه خداوند مي فرمايد اطيعوا الرسول دوم در صحيح مسلم هست اگر بيعتي بر گردن كسي باشد او به مرگ جاهليت مرده، ايا شما با قران بيعت مي كند؟ يعني به قران مي گويد اقاي قران بيا من با تو بيعت كنم؟ اينجا بحث شناخت نيست بلكه بحث بيعت هست


دوست عزیز اگر امکان داره به روند بحث کمی توجه داشته باشید . من این مثال را زدم که مثلا اون دوستمون بدونن که از اون حدیثی که اوردند نمیشه استخراج کرد اکه امام زمان همان اما زمانی هست که مورد نظر ایشون هست . یعنی همان طور که ایشون بدون دلیلی از اون حدیث بیان میکنن که امام زمانی که در حدیث هست همان امام زمان مورد نظر ایشن هست من هم میتونم بگم امام من قران هست این یک مثال هست تجه داشته باشید لطفا .
بخصوص که ایشان از نظر من فاقد اعتماد هستند چونکه در نقل حدیث خیانت کردند و توضیحاتی رو از اون منبع حذف کردند لذا سخن ایشون غیر قابل اعتماده . در اون منبع هیچ اشاره ای به این نشده که امام زمان همان فرزند امام عسکری هست اما ایشان با تدلیس و کذب خاستند ان را اینگونه جلوه دهند لذا گمان نمیکنم چیزی پوشیده باشه

برای نویسنده این مطلب mahan-geo تشکر کننده ها:
pejmanava (جمعه دي ماه 13, 1392 11:29 pm)
رتبه: 7.14%
 
mahan-geo
کاربر کوشا
کاربر کوشا
 
پست ها : 6
تاريخ عضويت: يکشنبه دي ماه 1, 1392 2:39 pm
تشکر کرده: 21 بار
تشکر شده: 8 بار
امتياز: 80

Re: او خواهد آمد

پستتوسط kheymegahabalfazl » جمعه دي ماه 13, 1392 11:52 pm

سلام
برادرم حضرت عالي فرموديد مفتي نيستيد ولي اضحار نظر شخصي كرده ايد خوب اگر مفتي نيستيد چرا اظهار نظر كرده ايد؟

دوما پس تا اينجا مشخص شد فتوا حضرت عالي خلف نص و مردود و مطرود هست لذا از حضرت عالي انتظار مي رود تجديد نظر در عقيده خود كنيد

سوما مگر شما نمي گويد عقيدتانبر اساس سنت و قران هست حالا چگونه خلاف اين دو نظر مي دهيد؟ و فتوا صادر مي كنيد؟

***************

جناب ماهان ما با افكار شما و عقايد دروني شما سخن نمي گويم، گويا حضرت عالي هم مانند ابن تيميه داراي علم غيب هستيد كه از دل ديگران خبر داريد، لذا وقتي چيزي برايتان اثبات نشده به كسي تهمت و افترا نبنديد شما در ابتدا امديد برادر مهدي را تكفير كرديد و الن وقتي به باطل بودن فتواي خود رسيده ايد عقيده ديگران رو به ناف ايشان مي بنديد، گويا شما فراموش كرده ايد كه خليفه دوم قائل بر الوهيت مولا علي ع بوده است؟

دوما بنده نمي دانم شما از زركلي گفتيد اما چرا از فرمايش الباني سخن نگفتيد؟ سوما شما چرا به مطلب ولادت امام زمان از منظر زركلي اشاره نكرديد؟ ايشان مي گويد مهدي همان كسي هست كه شيعه اعتقاد به امامت او دارد اما او در سامرا متولد شده شما چا اين را نگفتيد؟ ولد في سامراء

اما در مورد خلكان، دوست عزيز هدف شما از قطع و بريد سخنان بزرگانتان چيست؟ چرا اين مطلب خلكان را متذكر نشده ايد؟ كانت ولادته يوم الجمعة منتصف شعبان سنة خمس وخمسين ومائتين خلكان قائل بر ولادت امام زمان هست كه باز هم شما از اين مسئله فرار كرديد

بهرحال شما امديد در مورد تولد و بحث مهدويت مناقشاتي را داشتيد كه بنده پاسخ گو بودم همچنين در مورد تكفير كسي كه به مسئله مهدويت اعتقاد نداشته باشد گويا مطلب بنده در اين مورد راخوانديد و مورد رضايت برايتنا بوده است
نماد کاربر
kheymegahabalfazl
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 35
تاريخ عضويت: جمعه دي ماه 13, 1392 7:37 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 3 بار
امتياز: 30

Re: او خواهد آمد

پستتوسط kheymegahabalfazl » جمعه دي ماه 13, 1392 11:57 pm

البته يك موضوع از مظالب من نمي دانم چرا ارسال نشده است ان هم مسئله تكفير عدم اعتقاد به مهدويت هست

برادرم، جناب علامه سيوط در كتاب العرف الوردي ص تو مي گوي
و تواتر الاحادیث عن النبی فی خروج و ظهور المهدی الفاطمی المنتظر
العرف الوردی نوشته سیوطی ص2

ويقول العلامة محمد البرزنجي في كتابه - الإشاعة لأشراط الساعة -: " قد علمت أن أحاديث المهدي وخروجه آخر الزمان وأنه من عترة رسول الله صلى الله عليه وسلم من ولد فاطمة عليها السلام بلغت حد التواتر المعنوي فلا معنى

وقال العلامة الشوكاني: " الأحاديث في تواتر ما جاء في المهدي المنتظر

و همچنين بسياري ديگر از بزرگان شما قائل بر تواتر مسئله مهدويت هستند و جالب اينجا هست كه ابن تيميه در كتاب مجموع الفتاواي خودش مي گويد ن انكر ما ثبت بالتواتر و الاجماع فهو كافر هركسي تواتر و اجماع را منكر شود كافر هست حال انكه علماي شما مي گويند مسئله مهدويت به تواتر رسيده لذا اگر كسي مهدويت را منكر شود كافر هست ضمن اينكه ديگر علماي شما به راحت گفته اند من انكر خروج المهدي فهو كافر
نماد کاربر
kheymegahabalfazl
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 35
تاريخ عضويت: جمعه دي ماه 13, 1392 7:37 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 3 بار
امتياز: 30

Re: او خواهد آمد

پستتوسط abozar » شنبه دي ماه 13, 1392 12:06 am

اقای خیمه
نگنه تو شهر شما فقط مفتی ها حق اظظهار نظر دارند که میگید اگه مفتی نیستید چرا اظهار نظر میکنید ؟؟؟
ایشون هم گه گفتند فتوی ندادند فقط اظهار نظر کردند . چه دلیلی داره که شما میگید فتوی دادند؟؟

خلیفه قائل به الوهیت علی بوده ؟؟؟ عجبا  اقای خیمه شما از کدوم سیاره ناشناخته اومدید ؟؟؟؟
تمام مطالبی که شما بیان کردید فقط خاستند به بیان عقیده شما بپردازند و به هیچ وجه نگفتند که عقاید شما درست هست . مثله اینکه قران از عقاید بت پرستان سخن بگه و این دلیل بر تایید عقیده ی اونها نیست

شما اگر راست میگید فقط فتوایی بیاورد از اهل سنت که هر کس به مهدویت اعتقاد نداشته باشه مرتد هست و فلان هست و فلان هست
abozar
کاربر کوشا
کاربر کوشا
 
پست ها : 19
تاريخ عضويت: يکشنبه آذر ماه 17, 1392 2:55 pm
تشکر کرده: 4 بار
تشکر شده: 6 بار
امتياز: 60

Re: او خواهد آمد

پستتوسط kheymegahabalfazl » شنبه دي ماه 13, 1392 12:18 am

برادر به نظر بحث علمي شرايطي دارد كه يكي از انها ادب در كلام و سخن هست قولوا للناس حسنا

دوما شما هنوز برادرم تفكيك قائل نيستيد بين اظهار نظر تا فتوا، جناب ماهان امدند فتوا دادند چون كه ايشان چنين اسمي دارند مشرك مي زنند و بعد در ادامه مطالبشان را كامل كردند و افاضه نمودند اين عقيده در نزد ما حقيقتي هست زيرا ما حسين پرستيم و فلان، خوب اگر اين فتوا نيست پس چه هست؟‌ صد رحمت به يك مفتي كه در هنگام فتوا شرايط را هم نگاه مي كند اما اين اقا براي خود مي برد و مي دوزد ضمن اينكه ما نگفتيم ايشان اظهار نظر نكند بلكه گفتيم فتوا ندهد زيرا ايشان يك اسم را ديد بعد حكم تكفير داد فكر كنم واضح باشم فهميدند اين مطلب درست مي گويم برادرم؟

برادرم اينجا بيشتر شما كاربران نياز به رعايت ادب داريد تا ما و مدير سايتتان هم بايد به شما نامه اي بزنند تا اينكه سايت فيلتر نشود، شما سياره شناس هستيد؟ يا اينكه مانند بقيه اظهار نظر مي كنيد؟

بنده در مورد بت پرستان هم سخن نگفتم هروقت به انجا رسيدم در مورد ان هم بحث مي كنم، جناب ماهان اجتهادي خلاف نص و باطل كردند و اميدوارم تجديد نظر كنند،

فتوا را در كامنت قبل نوشتم گويا شما نخوانده ايد؟ بزگواري كنيد كامنت قبل خودتان را بخوانيد علي ايحال من فتواي وهابيت راهم خدمتتان ارائه مي كنم

فتواي ذيل براي بن باز هست:

كل هذا ثابت بالأحاديث الصحيحة المتواترة عن رسول الله صلى الله عليه وسلم، فإنكارها كفر وضلال

و همچنين ابن تيميه گفته است منكر تواتر كافر هست و احاديث مهدويت به درجه تواتر رسيده لذا انكار ان موجبات تكفير را فراهم مي اورد

عن جابر رضي الله عنه رفعه من أنكر خروج المهدى فقد كفر بما انزل على محمد .
هر كس خروج مهدي را انكار كند ، به آن چه كه بر محمد ( صلي الله عليه وآله وسلم  ) نازل شده ، كافر شده است .
لسان الميزان ، ابن حجر ، ج 5 ، ص 130 .
العرف الوردي في أخبار المهدي للسيوطي، ج1، ص392
آقاي قندوزي در ينابيع المودة لذوي القربى، جلد 3، صفحه 295 به همين مطلب اشاره کرده است.
علامه يحيي بن محمد حنبلي در کتاب البرهان، ص178 به همين مطلب فتوا داده است.

عن جابر بن عبد الله رضي الله عنه قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم من أنكر خروج المهدي فقد كفر بما أنزل على محمد صلى الله عليه وسلم ومن أنكر نزول عيسى ابن مريم عليه السلام فقد كفر ومن أنكر خروج الدجال فقد كفر.
از جابر بن عبد الله نقل شده است كه رسول خدا فرمود: هر كس خروج مهدى را انكار كند، به درستى كه كافر شده به آن چه كه بر محمد (ص) نازل شده است. هر كس نزول عيسى بن مريم و خروج دجال را منكر شود، كافر شده است.
الكشميري الهندي، محمد أنور شاه (متوفاى1352هـ)، التصريح بما تواتر في نزول المسيح، ج1، ص242، تحقيق: عبد الفتاح أبو غدة، ناشر: مكتب المطبوعات الإسلامية - حلب، الطبعة: الرابعة، 1402هـ - 1982م
نماد کاربر
kheymegahabalfazl
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 35
تاريخ عضويت: جمعه دي ماه 13, 1392 7:37 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 3 بار
امتياز: 30

Re: او خواهد آمد

پستتوسط abozar » شنبه دي ماه 13, 1392 12:35 am

دوما شما هنوز برادرم تفكيك قائل نيستيد بين اظهار نظر تا فتوا، جناب ماهان امدند فتوا دادند چون كه ايشان چنين اسمي دارند مشرك مي زنند و بعد در ادامه مطالبشان را كامل كردند و افاضه نمودند اين عقيده در نزد ما حقيقتي هست زيرا ما حسين پرستيم و فلان، خوب اگر اين فتوا نيست پس چه هست؟‌


شما مثله اینکه تفاوت فتوی و اظهار نظر و نمیدونید ؟؟؟ تازه خودشون هم گفتند که اظهار نظر میکنن نه فتوی . واقعا این جملش تو گوش شما نرفته هنوز ؟؟


خب بنده در رابطه با فتوا قبول دارم اما این مطلب مهدی اهل سنت هست و ه مهدی شما
abozar
کاربر کوشا
کاربر کوشا
 
پست ها : 19
تاريخ عضويت: يکشنبه آذر ماه 17, 1392 2:55 pm
تشکر کرده: 4 بار
تشکر شده: 6 بار
امتياز: 60

Re: او خواهد آمد

پستتوسط kheymegahabalfazl » شنبه دي ماه 13, 1392 1:05 am

پس تا اينجا مشخص شد تا يك ساعت پيش شما دنبال فتواي تكفير به عدم مقبوليت مهدويت مي گشتيد و قائل بر كذب گفتن ما بودديد الان كه به اين نتيجه رسيديد، مي گويد مهدي ما و شما؟ ياللعجب خوب خدا را شكر كه اقرار بر اين موضوع كرديد، حالا شما بفرما مهدي شيعه با اهل سنت چه تفاوتي دارد تا ما سر ان بحث كنيم

در مورد مطلب ان اقا مهران گويا شما متوجه نيستيد، دوست عزيز اظهار نظر يعني شما مي گويد فلان شخص فلاني را مي پرستد اما وقتي فتوا مي دهيد براساس اظهار نطظر هست و اين اقا مهران بعد از اظهار نظرش در مورد پرستش مي فرمايد اين اقا كافر شده اميدوارم فهميده باشيد فتوا چيست
نماد کاربر
kheymegahabalfazl
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 35
تاريخ عضويت: جمعه دي ماه 13, 1392 7:37 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 3 بار
امتياز: 30

Re: او خواهد آمد

پستتوسط abozar » شنبه دي ماه 13, 1392 1:12 am

باز هم به هیچ وجه ربطی به فتوا دادن ایشون نیست چون خودش واضح میگه که فتوا ندادم و مفتی هم نیستم  . شما چرا از یک شخص عادی پهلوان پنبه درست میکنید .


تفاوت مهدی اهل سنت و شیعه رو باز هم خودتون بهتر میدونید . مهدی شما همون هست که الان تو ذهن خودتون هست . مهدی اهل سنت هم هر کس باشه اونی نیست که ماله شما هست یعنی فرزن عسکری نیست لا اقل تا قبل از چند دهه  اخیر به دنیا نیامده .
abozar
کاربر کوشا
کاربر کوشا
 
پست ها : 19
تاريخ عضويت: يکشنبه آذر ماه 17, 1392 2:55 pm
تشکر کرده: 4 بار
تشکر شده: 6 بار
امتياز: 60

Re: او خواهد آمد

پستتوسط kheymegahabalfazl » شنبه دي ماه 13, 1392 1:24 am

برادر اينكه امام زمان، يعني مهدي موعود بايد فرزند امام حسن عسگري باشد عقيده حتي وهابيت هم هست چه برسد اهل سنت

وأم الإماممحمد بن حسن الملقب بالحجة والقائم والمهدي أم ولد؛ اسمها نرجس

الروضةالندية، ج 2، ص 151

ولم يخلف غير ولده أبي القاسم محمد الحجة ، وعمره عند وفاة أبيه خمس سنين ، لكن أتاه الله فيها الحكمة ، ويسمى القائم المنتظر... .

امام عسکري فرزندي غير از ابو القاسم محمد الحجه نداشت که در هنگام وفات پدرش پنج ساله بود؛ اما خداوند به او در آن سن کم حکمت عطا  کرد و قائم، منتظر و ... ناميده شده است.

الصواعق المحرقة علي أهل الرفض والضلال والزندقة، ص207
نماد کاربر
kheymegahabalfazl
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 35
تاريخ عضويت: جمعه دي ماه 13, 1392 7:37 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 3 بار
امتياز: 30

Re: او خواهد آمد

پستتوسط kheymegahabalfazl » شنبه دي ماه 13, 1392 1:26 am

همچنان منتظر مي مانيم فرق بين مهدي شيعه با سني را به ما نشان دهيد، زيرا ما اثبات كرديم هيچ فرقي نيست وا او متولد شده است
نماد کاربر
kheymegahabalfazl
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 35
تاريخ عضويت: جمعه دي ماه 13, 1392 7:37 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 3 بار
امتياز: 30

Re: او خواهد آمد

پستتوسط abozar » شنبه دي ماه 14, 1392 1:07 pm

برو داداش خدا روزیتو جای دیگه بده
abozar
کاربر کوشا
کاربر کوشا
 
پست ها : 19
تاريخ عضويت: يکشنبه آذر ماه 17, 1392 2:55 pm
تشکر کرده: 4 بار
تشکر شده: 6 بار
امتياز: 60

Re: او خواهد آمد

پستتوسط kheymegahabalfazl » شنبه دي ماه 14, 1392 1:58 pm

ابوذر فرار نكن و پاسخ بده ، گويا مخازن علمي شما به پايان رسيده است
هههههههههههههههههههههههههه
نماد کاربر
kheymegahabalfazl
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 35
تاريخ عضويت: جمعه دي ماه 13, 1392 7:37 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 3 بار
امتياز: 30

Re: او خواهد آمد

پستتوسط bahar » شنبه دي ماه 14, 1392 3:20 pm


سلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

کاربرkheymegahabalfazl

لطفا قوانین سایت رو با دقت بخونید

و رعایت کنید







برای نویسنده این مطلب bahar تشکر کننده ها: 2
abozar (شنبه دي ماه 14, 1392 3:53 pm), pejmanava (شنبه دي ماه 14, 1392 11:47 pm)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
bahar
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 3506
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 5837 بار
تشکر شده: 5121 بار
امتياز: 33890

قبلي

بازگشت به گفتمان برون دینی

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان