روحانی: فرقی بین حقوق شهروندی شیعه و سنی وجود ندارد

در این بخش مطالب متفرقه در زمینه فرهنگی و اجتماعی قرار داده می شود

مديران انجمن: tarannom, CafeWeb, Dabir, Noha, bahar, Modir-Farhangi

روحانی: فرقی بین حقوق شهروندی شیعه و سنی وجود ندارد

پستتوسط amine69 » پنج شنبه اسفند ماه 7, 1392 1:52 am


دکتر حسن روحانی، طی سخنانی در جمع مردم بندرعباس اظهار داشت: فرقی بین حقوق شهروندی شیعه و سنی وجود ندارد. رئیس جمهور کشورمان که روز سه‌شنبه (۶ اسفند ۹۲) در جریان بازدید از استان هرمزگان سخنرانی می‌کرد، تاکید نمود که دولتش از ابتدا به مردم ایران قول داده همه به طور مساوی از حقوق شهروندی برخوردار شوند و به این وعده پایبند است.
دکتر روحانی همچنین به حق تقدم اهالی بومی در برخورداری از امکانات محلی اشاره کرد و گفت: “تاکید می‌کنم که باید در هر استانی از جمله هرمزگان برای کار و اشتغال و فعالیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، مردم همان استان حق تقدم داشته باشند.”
دکتر حسن روحانی در سخنرانی خود گفت: جمهوری اسلامی ایران باید برای “یک تحول بزرگ در مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و سیاست خارجی” آماده شود.
وی در تشریح این تحول در عرصه اقتصادی، به تسهیلاتی برای صادرات کالاهای ایرانی، توسعه تولید فرآورده‌های نفتی، پالایشگاهی، پتروشیمی و افزایش فعالیت مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی اشاره کرد.
روحانی موضوع یارانه‌ها را نیز مطرح کرد و قول داد حق یارانه نقدی از کسانی که به آن نیازمند هستند سلب نخواهد شد. وی گفت: “طبق قانونی که اخیرا توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده به همه آنهایی که نیازمند و متقاضی یارانه هستند، یارانه نقدی پرداخت می‌شود؛ البته معیار نیازمندی افراد را قانون مشخص خواهد کرد.”
رییس جمهوری کشورمان خاطرنشان کرد: هدف دولت در مرحله بعدی هدفمندی یارانه‌ها، فراهم آوردن زمینه “رونق تولید، اشتغال، امنیت غذایی و سلامت” است.
روحانی درباره تحریم‌های اقتصادی تاکید کرد که دولت وی اجازه نخواهد حقوقی مثل حق هسته‌ای، صادرات، آزادی تجارت، مبادلات پولی و بانکی و توسعه از مردم ایران سلب شود.
وی در این زمینه افزود: “ما مذاکرات نهایی را با قدرت‌های بزرگ برای حل و فصل مسائل هسته‌ای از جمله برداشتن همه تحریم‌هایی که ناروا علیه ملت ایران وضع شده آغاز کرده‌ایم.”
حسن روحانی در پایان سخنرانی خود در بندرعباس اظهار داشت: “درست است که امروز شما مشکلاتی در زمینه اشتغال، بهداشت و درمان، آموزش عالی و جاده‌ها – مخصوصا جاده ساحلی- دارید، اما این قدم‌ها در همین سال‌ها برداشته می‌شود؛ این دولت به قولی که به مردم می‌دهد در همین دوره عمل می‌کند.

منبع: سنی آنلاین

برای نویسنده این مطلب amine69 تشکر کننده ها: 3
Noha (جمعه اسفند ماه 9, 1392 10:36 pm), bahar (پنج شنبه اسفند ماه 8, 1392 2:39 pm), sondos (شنبه اسفند ماه 10, 1392 10:43 pm)
رتبه: 21.43%
 
amine69
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 45
تاريخ عضويت: شنبه دي ماه 7, 1392 10:10 pm
تشکر کرده: 23 بار
تشکر شده: 89 بار
امتياز: 890

بازگشت به متفرقه

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 5 مهمان