تأثیر تلاوت قرآن کریم بر تسریع رشد گیاه

در این قسمت جدیدترین نقل اخبار و گزارشها به همراه منبع قرار دارد

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

تأثیر تلاوت قرآن کریم بر تسریع رشد گیاه

پستتوسط amine69 » سه شنبه خرداد ماه 6, 1393 9:30 pm

               
              

  فاطمه آق‌لیچ، دانش‌آموز ترکیه‌ای طی تحقیقی علمی و مستند بر تأثیر آیات وحی بر رشد گیاه صحه گذاشته و اعلام کرد: پخش تلاوت قرآن برای گیاهان رشد آنان را تسریع می‌کند.               

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «صدی البلد»، روزنامه «حریت» ترکیه اعلام کرد: پخش آیات قرآن کریم در نزدیکی گیاهان طی چند روز، میانگین سرعت رشد آنان را به صورت قابل ملاحظه‌ای سرعت می‌بخشد.
آثار رشد سریع گیاهانی که از صوت قرآن بهره‌مند می‌شوند، در مقایسه با دیگر گیاهانی که در محیط و شرایط آب و هوایی و تغذیه‌ای مشابه رشد می‌کنند، کاملا آشکار است.
فاطمه آق‌لیچ، دانش‌آموز ترکیه‌ای این موضوع را طی تحقیقی به‌منظور آگاهی از تأثیر پخش تلاوت قرآن بر رشد گیاه اثبات کرده است.
فاطمه آق‌لیچ در این تحقیق کشف کرده است که پخش قرائت آیات قرآن به صورت 5 ساعت در روز و به مدت 20 روز متوالی برای گیاهان منجر به رشد تقریبا دو برابری آنان نسبت به گیاهانی می‌شود که از پخش تلاوت آیات قرآن بهره‌مند نیستند.
این دانش‌آموز ترکیه‌ای تأکید کرد: نتایجی که به آن رسیده است، قطعیت دارد و تردیدی در آن نیست و طبق تحقیق انجام‌شده گیاهانی که در کنار آنان آیات قرآن پخش شده است، 20 سانتیمتر رشد کرده‌اند، این در حالی است که گیاهانی که از صوت قرآن بی‌بهره‌ بوده‌اند، بیش‌ از 13 سانتی‌متر رشد نکرده‌اند.
تحقیق و آزمایش درباره تأثیر تلاوت قرآن بر رشد گیاهان تازگی ندارد و پیش‌تر نیز محققان مختلف طی آزمایشاتی تسریع رشد گیاهان با شنیدن قرآن را اثبات کرده بودند.

برای نویسنده این مطلب amine69 تشکر کننده ها:
bahar (سه شنبه خرداد ماه 6, 1393 10:41 pm)
رتبه: 7.14%
 
amine69
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 45
تاريخ عضويت: شنبه دي ماه 7, 1392 10:10 pm
تشکر کرده: 23 بار
تشکر شده: 89 بار
امتياز: 890

بازگشت به نقل اخبار و گزارشها به همراه منبع

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 5 مهمان