اخبارغزه-------> پیروزی مردم غزه

در این بخش مطالب متفرقه در زمینه فرهنگی و اجتماعی قرار داده می شود

مديران انجمن: tarannom, CafeWeb, Dabir, Noha, bahar, Modir-Farhangi

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » دوشنبه مرداد ماه 13, 1393 11:14 pm

معاون وزیر خارجه "اسرائیل": باید به "جنگ فرسایشی" در غزه پایان دهیم
  
  
قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این رژیم نمی تواند به جنگ فرسایشی با گروه های مقاومت در باریکه غزه ادامه دهد و در صورت تداوم عملیات های شلیک موشک از باریکه غزه، مجبور است توافق آتش بس را بپذیرد و یا به صورت یکجانبه جنگ را متوقف کند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از رادیو عبری، زاهی هنگبی مدعی موفقیت حمله زمینی ارتش صهیونیستی به باریکه غزه شد و گفت جامعه بین المللی در این جنگ به خوبی از رژیم صهیونیستی حمایت کرده است.

گفتنی است که ارتش صهیونیستی پس از شکست حملات و بمباران های نزدیک به یک ماهه خود در نوار غزه و عدم تحقق اهداف مورد نظر این رژیم تصمیم به عقب نشینی یکجانبه از نوار غزه گرفته است تا از سویی از زیر بار مسئولیت توافق با گروه های مقاومت برای عدم تکرار حملات و لغو محاصره غزه فرار کند و از سوی دیگر، مقاومت فلسطین و در راس آن جنبش حماس را در صورت ادامه عملیات های موشکی مسئول نقض آرامش معرفی کند
.
------------------------------------------------------------------------------------------------
طرح پیشنهادی یکپارچه گروه های فلسطینی برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه
  
  
قاهره ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
هیات نمایندگان گروه های فلسطینی که در حال حاضر برای بررسی شرایط توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه به قاهره سفر کرده است، در دیدار با محمد فرید تهامی رئیس سازمان اطلاعات مصر طرح یکپارچه گروه های فلسطینی برای توقف تجاوزات و لغو محاصره را ارائه کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع آگاه فلسطینی، هیات فلسطینی طرح یکپارچه خواسته های ملت فلسطین برای برقراری آرامش در باریکه غزه را به رئیس سازمان اطلاعات مصر ارائه داد که از جمله مفاد آن می توان به توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و لغو محاصره این منطقه اشاره نمود.

این منابع خاطر نشان کردند که مقامات مصری وعده تلاش همه جانبه برای تحقق خواسته های ملت فلسطین در زمینه عقب نشینی فوری ارتش صهیونیستی از غزه، تضمین توقف یورش ها، حملات و کشتارها و بمباران منازل فلسطینیان در نوار غزه را داده اند.

طرح پیشنهادی گروه های فلسطینی همچنین بر لزوم پایان دادن به محاصره نوار غزه بر اساس توافقات صورت گرفته در طرح آتش بس سال 2012 که بر لزوم بازگشایی گذرگاه ها، تردد آزادانه مسافر و کالا از طریق آنها، وارد کردن تمامی وسایل مورد نیاز برای بازسازی باریکه غزه و لغو تحریم اقتصادی و مالی این منطقه تاکید دارد.

در این طرح همچنین بر لزوم تضمین ارتباط آزادانه اهالی باریکه غزه و کرانه باختری و فعالیت آزادانه شهروندان فلسطینی و به ویژه ماهیگیران در آب های منطقه ای تا عمق 12 مایلی تاکید شده است. راه اندازی مجدد فرودگاه بین المللی غزه، احداث بندر و لغو مناطق نظامی حایل ایجاد شده در مرزهای نوار غزه از دیگر مفاد طرح گروه های فلسطینی است.

در بخش دیگری از این طرح بر لزوم لغو تمامی اقدامات و مجازات های صهیونیستی اعمال شده علیه ملت فلسطین در کرانه باختری (پس از تاریخ 12 ژوئن گذشته) و از جمله آزادی افراد بازداشت شده پس از تاریخ مذکور و به ویژه آزادی آزادگان فلسطینی مشمول قرارداد مبادله "وفاداری به آزادگان"، نمایندگان اسیر پارلمان فلسطین و آزادی چهارمین گروه از اسرای بازداشت شده در مرحله قبل از امضای توافقنامه اسلو و نیز بازگشایی موسسات تعطیل شده و آزاد سازی املاک دولتی و خصوصی مصادره شده و مقابله با تجاوزات و حملات شهرک نشینان صهیونیست به فلسطینیان تاکید شده است.

گروه های فلسطینی همچنین خواستار آغاز هر چه سریعتر روند بازسازی باریکه غزه از طریق دولت وحدت ملی و با همکاری سازمان ملل متحد و نهادهای زیرمجموعه آن و نیز تامین تمامی نیازهای غذایی، دارویی، آب و برق ساکنان غزه شده اند.

این طرح همچنین خواستار برگزاری کنفرانس بین المللی کشورهای حامی مالی فلسطین به ریاست نروژ و با مشارکت کشورهای اروپایی، عربی، آمریکا، ژاپن، ترکیه، کشورهای اسلامی، روسیه، چین و دیگر کشورها به منظور جمع آوری کمک های مالی لازم برای بازسازی غزه طی محدوده زمانی مشخص شده است.

------------------------------------------------------------------------------------------------------
شهادت 423 کودک فلسطینی طی ماه ژوئیه گذشته

  
رام الله ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
بر اساس گزارش رسمی فلسطینی، رژیم صهیونیستی طی ماه ژوئیه گذشته تجاوزات خود علیه کودکان فلسطینی را به ویژه در نوار غزه شدت بخشیده است و بیش از 423 نفر از کودکان و نوجوانان فلسطینی را به شهادت رسانده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گزارش وزارت اطلاع رسانی تشکیلات خودگردان فلسطین حاکی از این است که 359 نفر از این افراد کودک و بقیه نوجوان بودند. علاوه بر این، بیش از 2307 کودک نیز در این مدت در جریان بمباران ها و حملات ارتش عبری به شهرها، روستاها و اردوگاه های نوار غزه زخمی شده اند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که رژیم صهیونیستی بیش از 70 مورد جنایت علیه خانواده های فلسطینی مرتکب شده است که در جریان آنها بیش از 300 کودک و 186 زن به شهادت رسیده اند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین 37 درصد از کل شهدا را زنان و کودکان تشکیل می دهند و این آمار در میان مجروحان به 54 درصد می رسد. علاوه بر این، 4 کودک فلسطینی در استان های مختلف کرانه باختری و در جریان اعتراضات و تظاهرات های صورت گرفته در واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیده اند.

لازم به ذکر است که رژیم صهیونیستی در این مدت 79 کودک فلسطینی را هم از استان های مختلف باریکه غزه و کرانه باختری بازداشت کرده است و دهها کودک در نتیجه تجاوزات نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست زخمی شده اند.
--------------------------------------------------------------------------------------------------

حمایت حماس از عملیات قدس  

دوحه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
جنبش مقاومت اسلامی "حماس" از عملیات ضد صهیونیستی یک شهروند فلسطینی در قدس اشغالی که با یک دستگاه تراکتور به سمت اتوبوس و چندین دستگاه خودروی صهیونیستی حمله کرده و پس از برخورد با آنها دو نفر را به هلاکت رسانده و چندین تن دیگر را زخمی کرده بود، حمایت کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حسام بدران سخنگوی حماس خاطر نشان کرد که این جنبش از عملیات قهرمانانه شهروند فلسطینی اهل قدس حمایت کرده و آنرا واکنش طبیعی به جنایت های رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی می داند.

جنبش حماس همچنین از اهالی کرانه باختری و قدس خواست که عملیات بیشتری از این قبیل انجام دهند و اجرای چنین عملیات هایی نیاز به مجوز و یا موافقت هیچ طرف خاصی ندارد.

گفتنی است که یک جوان فلسطینی به نام "محمد نایف" امروز دوشنبه با حمله به سمت یک اتوبوس صهیونیستی، دو شهرک نشین صهیونیست را به هلاکت رسانده و دست کم 6 نفر دیگر را زخمی کرده بود که حال یکی از آنها وخیم گزارش می شود. این جوان فلسطینی در اثر تیراندازی عناصر پلیس صهیونیستی به شهادت رسید.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

زخمی شدن یک پلیس صهیونیستی در اثر تیراندازی جوان فلسطینی

  
قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
یک جوان فلسطینی عصر امروز دوشنبه به سمت عناصر پلیس رژیم صهیونیستی تیراندازی کرد که باعث زخمی شدن یک پلیس به ضرب گلوله مستقیم شد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، یک جوان موتورسوار فلسطینی به سمت عناصر پلیس رژیم صهیونیستی در نزدیکی تپه فرانسوی ها در اردوگاه شعفاط تیراندازی کرد.

پلیس صهیونیستی منطقه محل وقوع حادثه را به محاصره خود درآورد و عملیات جستجوی مجری عملیات را که به سلامت از این منطقه خارج شده بود، آغاز کرد.

قبل از این حادثه نیز یک جوان فلسطینی به نام "محمد نایف" با حمله به سمت یک اتوبوس صهیونیستی، دو شهرک نشین صهیونیست را به هلاکت رسانده و دست کم 6 نفر دیگر را زخمی کرده بود که حال یکی از آنها وخیم گزارش می شود. این جوان فلسطینی در اثر تیراندازی عناصر پلیس صهیونیستی به شهادت رسید

------------------------------------------------------------------------------------------------------
قدس در آستانه انفجار/هلاکت دو اسرائیلی و زخمی شدن 6تن دیگر/تیراندازی به سمت افسر صهیونیستی
  
  
قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
بیست و نهمین روز جنگ غزه نسبت به روزهای دیگر وجه تمایزی دارد و آن بازگشت عملیات های مقاومت به این شهر در حمایت از مردم غزه است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، قدس اشغالی در آستانه انفجار قرار دارد به گونه ای که ظهر امروز دوشنبه یک جوان 19 ساله فلسطینی ساکن منطقه جبل المکبر در قدس اشغالی با یک دستگاه جرثقیل به سمت اتوبوسی که حامل شمار زیادی از صهیونیست ها بود حمله ور شد و پس از وارد کردن ضرباتی به این اتوبوس آن را واژگون کرد.

پس از این حادثه بلافاصله نیروهای پلیس صهیونیستی خود را به مکان حادثه رسانده و با شلیک 25 گلوله به سمت این جوان قهرمان فلسطینی او را به شهادت رساندند.

در همین راستا، منابع صهیونیستی اعلام کردند که در این عملیات 2 اسرائیلی به هلاکت رسیده و دست کم 6 نفر دیگر زخمی شده اند که حال یکی از آن ها وخیم است. یکی از صهیونیست های به هلاکت رسیده خاخامی یهودی است.

همچنین در عملیاتی دیگر، یک جوان فلسطینی که سوار بر موتورسیکلت بود، در نزدیکی دانشگاه عبری قدس به سمت خودروی یک اسرائیلی تیراندازی کرده و بلافاصله از مکان حادثه گریخته است.

پس از اینکه نیروهای پلیس صهیونیستی خود را به مکان حادثه رساندند اعلام کردند که این اسرائیلی به شدت زخمی شده و وضعیت مناسبی ندارد.

در همین راستا، پایگاه عبری زبان والا تاکید کرد که فرد مجروح یک افسر اسرائیلی است که از ناحیه شکم هدف تیراندازی قرار گرفته است.
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)


نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » سه شنبه مرداد ماه 14, 1393 9:26 pm

فوری
مجموع شهدا: 1881 نفر ... مجروحان 9567 نفر...
-----------------------------------------------------------------------------------

هشدار نسبت به اتمام موشک های سامانه گنبد آهنین

  
واشنگتن ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
عضو مجلس سنای آمریکا نسبت به اتمام ذخایر موشک های مورد استفاده سامانه گنبد آهنین برای مقابله با موشک های شلیک شده از نوار غزه به سمت شهرک های صهیونیست نشین اطراف این منطقه هشدار داد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبری زبان هاآرتص، جان مک کین خاطر نشان کرد که ذخیره موشک های "تامیر" که توسط سامانه گنبد آهنین برای مقابله با موشک های فلسطینی مورد استفاده قرار می گیرد، در حال تمام شدن است و این مساله می توان حریم هوایی فلسطین اشغالی را آماج موشک های گروه های مقاومت فلسطین قرار دهد.

مک کین تصریح کرد که علاوه بر اتمام این موشک ها، انتظار می رود قدرت رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود نیز به پایان برسد؛ چرا که هزاران فروند موشک در دست جنبش حماس و گروه های مقاومت فلسطین باقی مانده است.

گفتنی است که سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی تنها درصد بسیار کمی از 3250 فروند موشک شلیک شده از باریکه غزه را ساقط کرده است و این در حالی است که هزینه هر موشک تامیر مورد استفاده این سامانه به 120 هزار دلار می رسد.
-
---------------------------------------------------------------------------------------------------


شروط سه گانه حماس برای آتش بس 72 ساعته چه بود؟




دوحه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

<!--Start Article Content-->

جنبش مقاومت اسلامی حماس قبل از موافقت با آتش بس 72 ساعته یک سری شروط را مطرح کرد که پس از پذیرش آنها از سوی دشمن صهیونیستی، موافقت خود را با آتش بس اعلام کرد.



اسماعیل رضوان از رهبران حماس در مصاحبه با خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین در دوحه این شروط را به شرح زیر بیان کرد: عقب نشینی از مناطق اشغال شده در مرز غزه، توقف پرواز جنگنده های صهیونیستی بر فراز نوار غزه، بازگشایی همه گذرگاه ها برای وارد کردن مواد غذایی و دارویی.



وی گفت که تنها پس از اعلام موافقت دشمن صهیونیستی با سه شرط، آتش بس را پذیرفتیم.



رضوان تاکید کرد که گفت و گوها همچنان برای رسیدن به توافق نهایی ادامه دارد.

<!--End Article Content-->

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اعلان آتش بس 72 ساعته در غزه

  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

طرف های فلسطینی و اسرائیلی به درخواست مصر، با آتش بس 72 ساعته موافقت کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از شبکه دوم اسرائیل، طرف صهیونیستی رسما موافقت خود با آتش بس 72 ساعته از ساعت 8 صبح فردا سه شنبه را به اطلاع مصر سانده و اعلام کرده که نیروهای خود را از باریکه غزه عقب می راند و در مقابل گروه های فلسطینی نیز باید حملات موشکی خود به اراضی اشغالی را متوقف کنند.
همچنین منابع دیپلماتیک فلسطینی امروز دوشنبه نسبت به تلاش های صورت گرفته در قاهره برای آتش بس در باریکه غزه و توقف جنگ ابراز خوشبینی کردند.

منابع مذکور که در مذاکرات آتش بس در قاهره نیز مشارکت دارند، تصریح کردند که تمامی شواهد و قرائن چه از طرف مصری ها و چه از طرف فلسطینی ها حاکی از ان است که همگی آن ها بر توقف فوری جنگ در غزه اتفاق نظر دارند. آن ها همچنین اشاره کردند که طرف مصری تعامل مثبتی با خواسته های طرف فلسطینی داشته است.

این منابع خاطر نشان کردند که طرف مصری با تمامی طرف ها ذی ربط در تلاش برای توقف جنگ علیه غزه و کاستن از حجم رنج و محنت های ملت فلسطین است.

این در حالی است که عزام احمد نیز که در مذاکرات قاهره شرکت دارد، اعلام کرده که طرف فلسطینی آتش بس 72 ساعته را پذیرفته است.

روزنامه یدیعوت آهارونوت نیز اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو با آتش بس 72 ساعته به عنوان پیش زمینه ای برای دست یابی به توافق همه جانبه آتش بس موافقت کرده است.

در همین راستا، وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه ای ضمن اشاره به آمادگی خود جهت استقبال از هیات های فلسطینی و اسرائیلی برای بحث و بررسی طرح آتش بس پیشنهادی مصر، ابراز امیدواری کرده که این طرح در نهایت به توقف کامل جنگ و بازگشت آرامش به اراضی فلسطینی منجر شود.

در این بیانیه آمده که مصر به خاطر جلوگیری از ریخته شدن خون افراد بی گناه، از طرفین فلسطینی و صهیونیستی دعوت می کند آتش بس 72 ساعته را که قرار است از ساعت 8 صبح فردا سه شنبه آغاز شود، بپذیرند.

وزارت خارجه مصر همچنین اعلام کرده که این آتش بس قابل تمدید خواهد بود.

---------------------------------------------------------------------------------------------------
یدیعوت آهارانوت: مقاومت پیروز شد

  
قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

تحلیلگر سیاسی روزنامه عبری زبان "یدیعوت آهارانوت" گفت: عملکرد دولت "اسرائیل" و فرماندهی ارتش عبری در جریان جنگ کنونی ناامید کننده بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطینن، شمعون شیفر با انتشار مقاله ای بر ادعاهای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس مبنی بر دستاوردهای ارتش عبری خط بطلان کشید.

وی ضمن اشاره به پیروزی مقاومت فلسطین در نبرد کنونی، افزود: امکان دارد که سران اسرائیل به خاطر اقداماتش علیه فلسطینیان در دادگاه های بین المللی محاکمه شوند.
  
وی تاکید کرد: نتانیاهو اهداف طویل و عریضی را ترسیم کرده بود که هیچ یک از آنها محقق نشد.

وی خطاب به ارتش این پرسش را مطرح کرد: شما به دنبال چه چیز هستید؟ اشغال مجدد نوار غزه؟ وی در پاسخ گفت که هیچ انسان عاقلی چنین پیشنهادی را مطرح نمی کند.

وی خاطرنشان ساخت: خلع سلاح حماس که نوار غزه تحت کنترل و سیطره آن می باشد، امری ناممکن است.

وی یادآور شد: دولت ها پس از اینکه تمامی گزینه هایشان به اتمام رسید، دست به اقدام درست می زنند، ما نیز منتظر یک اقدام درست از سوی نتانیاهو هستیم.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

تحلیلگر اسرائیلی: توافق آتش بس منجر به لغو محاصر غزه می شود  

  
قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
یک تحلیلگر مسائل نظامی روزنامه عبری زبان هاآرتص اعتراف کرد که اقدامات ارتش اسرائیل در کرانه باختری پس از ربایش شهرک نشینان صهیونیست و بازداشت های گسترده در این منطقه و اعمال محدودیت ها علیه حماس موجب بروز این جنگ شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، آموس هرئیل افزود: جنگ هنوز به پایان نرسیده است و مصر می تواند نتیجه این جنگ را رقم بزند، توافق آتش بس سرانجام موجب لغو محاصره نوار غزه خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: تونل های مقاومت نیروهای ارتش اسرائیل را غافلگیر کرد، حماس در این نبرد پیروز شد، نوار غزه همواره تحت کنترل و حاکمیت آن باقی خواهد ماند.

وی تصریح کرد: صهیونیست ها به خاطر شکست و ناکامی ارتش اسرائیل ناامید شده اند، حال آنکه هماهنگی میان ارتش و دولت اسرائیل در بهترین سطح قرار داشت.

این کارشناسان مسائل نظامی تصریح کرد: دستگاه های اطلاعاتی اسرائیل تحولات صورت گرفته در تاکتیک ها و شیوه های نظامی حماس را پیش بینی کنند.

هرئیل یادآور شد: اطلاعات این سرویس ها پیرامون سکوهای پرتاب موشک حماس ناقص بود.

وی ادعای برخی رسانه های اسرائیلی در زمینه فرسایش توان حماس و آمادگی اش برای آتش بس را تکذیب کرد.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
شدیدترین حمله موشکی مقاومت به فلسطین اشغالی دقائقی قبل از آتش بس موقت  

  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" اندکی قبل از اجرای آتش بس موقت شهرهای قدس و تل آویو را موشک باران کردند.

این گردان ها با انتشار بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، تاکید کردند که این اقدام در واکنش به تجاوزات ارتش صهیونیستی صورت گرفت.

در بخش دیگر این بیانیه می خوانیم: مبارزان قسام با موشک های ام 75 جنوب تل آویو و شهر قدس اشغالی را نشانه رفتند.

شاهدان عینی گفتند که در پی اصابت این موشک ها صدای انفجارهای مهیبی برخاست.

رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که هدفش از حمله به غزه از بین بردن سکوهای موشکی مقاومت و پایان بخشیدن به حملات موشکی آن است، ولی این هدف محقق نشد، به گونه ای که نیروهای مقاومت دقائقی قبل 20 فروند موشک به فلسطین اشغالی شلیک کردند.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
عقب نشینی کامل ارتش صهیونیستی از نوار غزه

  
قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
ارتش رژیم صهیونیستی ساعت 8 بامداد امروز سه شنبه 5/8/2014 همزمان با آغاز اجرای توافق آتش بس از نوار غزه عقب نشینی کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بیتر لیرنر سخنگوی ارتش عبری در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه، ضمن اشاره به این مطلب، گفت که نظامیان اسرائیلی پس از خروج از نوار غزه در خارج از مرزهای آن مستقر شدند.

گفتنی است که اسرائیل و جنبش مقاومت اسلامی "حماس" شامگاه دیروز دوشنبه با پیشنهاد مصر در مورد آتش بس 72 ساعته موافقت کنند.  

لازم به ذکر است که یکی از شروط مقاومت برای آتش بس 72 ساعته خروج نظامیان اسرائیلی به خارج از مرزهای باریکه غزه بود.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------











فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)


نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » سه شنبه مرداد ماه 14, 1393 9:34 pm

استعفای وزیر مشاور وزارت امور خارجه انگلیس در اعتراض به سیاست های دولتش در قبال کشتار مردم غزه  

  
لندن ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

وزیر مشاور وزارت امور خارجه دولت انگلیس امروز سه شنبه 5/8/2014 در اعتراض به سیاست های کشورش در قبال جنایات دشمن صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی دفاع نوار غزه از منصبش خود استعفا داد.  

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سعیده وارسی گفت: دیگر نمی تواند از سیاست های دولتش در قبال منازعه فلسطینیان با اشغالگران صهیونیست حمایت کند.

وی خاطرنشان ساخت: امروز در اعتراض به سیاست های دولت متبوعش استعفانامه خود را تقدیم نخست وزیر کرد.

لازم به ذکر است که سعیده وارسی وزیر امور اتباع و امور دینی نیز می باشد.

-----------------------------------------------------------------------------------------------
درگیری فلسطینیان با شهرک نشینان صهیونیست در مسجد الاقصی  

  
قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

ده ها شهرک نشین صهیونیست بامداد امروز سه شنبه 5/8/2014 وارد محوطه و صحن مسجد مبارک الاقصی شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این اقدام به مناسبت سالروز آنچه که به اصطلاح ویرانی معبد کذایی خوانده می شود، صورت گرفت.

به محض ورود شهرک نشینان صهیونیست به محوطه های مسجد مبارک الاقصی، ده ها جوان فلسطینی با پرتاب سنگ به آنان حمله ور شدند.  

برخی منابع محلی گزارش دادند: در پی ممانعت اشغالگران صهیونیست از ورود زنان فلسطینی به داخل مسجد مبارک الاقصی درگیری هایی میان طرفین صورت گرفت و در جریان این درگیری ها تعدادی از زنان زخمی شدند
.  
--------------------------------------------------------------------------------------------------
تل آویو: گنبد آهنین در مقابله با عملیات های موشکی مقاومت شکست خورد

  
الناصره ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
آمارها و داده های نظامی منتشر شده از سوی ارتش صهیونیستی نشان داد که سامانه ضد موشکی موسوم به "گنبد آهنین" در جنگ 30 روزه غزه تنها با 558 مورد از مجموع 3245 فروند موشک شلیک شده توسط گروه های مقاومت فلسطین از باریکه غزه به سمت اهداف صهیونیستی در داخل اراضی اشغالی سال 48 فلسطین مقابله کرده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع عبری زبان، ارتش صهیونیستی طی گزارشی که امروز سه شنبه در اختیار رسانه های گروهی قرار گرفت، از شلیک 112 فروند موشک به سمت شهر تل آویو مرکز رژیم صهیونیستی در جریان جنگ اخیر غزه خبر داد.

در ادامه این گزارش آمده است که سامانه گنبد آهنین از 700 فروند موشک برای مقابله با موشک های شلیک شده توسط مقاومت فلسطین استفاده کرده است که هزینه هر فروند موشک تامیر مورد استفاده در این سامانه 50 هزار دلار است و بدین ترتیب، هزینه کلی موشک های استفاده شده به 35 میلیون دلار می رسد.

در همین راستا، عضو مجلس سنای آمریکا نسبت به اتمام ذخایر موشک های مورد استفاده سامانه گنبد آهنین برای مقابله با موشک های شلیک شده از نوار غزه به سمت شهرک های صهیونیست نشین اطراف این منطقه هشدار داد.

به گزارش روزنامه عبری زبان هاآرتص، جان مک کین خاطر نشان کرد که ذخیره موشک های "تامیر" که توسط سامانه گنبد آهنین برای مقابله با موشک های فلسطینی مورد استفاده قرار می گیرد، در حال تمام شدن است و این مساله می توان حریم هوایی فلسطین اشغالی را آماج موشک های گروه های مقاومت فلسطین قرار دهد.

مک کین تصریح کرد که علاوه بر اتمام این موشک ها، انتظار می رود قدرت رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود نیز به پایان برسد؛ چرا که هزاران فروند موشک در دست جنبش حماس و گروه های مقاومت فلسطین باقی مانده است.

گفتنی است که "موتی شیفر" مهندس موشکی اسرائیلی، کارشناس موشک های ضد موشک و برنده جایزه صلح نوبل در زمینه امنیت از سامانه گنبد آهنین به عنوان یکی از دروغ های ازلی اسرائیل یاد کرده است.

--------------------------------------------------------------------------------------------
حماس: نتانیاهو در تجاوز به غزه 100 درصد شکست خورد
  
  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شکست تلخ 100 درصدی را در تجاوز به غزه تجربه کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سامی ابو زهری خاطر نشان کرد که نتانیاهو در حمله به غزه 100 درصد شکست خورد و مقاومت فلسطین و به ویژه جنبش حماس هنوز توانایی های زیادی دارد که رو نکرده است.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه تاکید کرده بود که ارتش عبری هر چه در توان داشت در جریان تجاوز به نوار غزه انجام داد، اما با این وجود نمی توان تضمینی برای پیروزی 100 درصدی این جنگ ارائه داد.

نتانیاهو صبح امروز طی کنفرانسی مطبوعاتی خاطر نشان کرد که جنگ های صورت گرفته در باریکه غزه در شرایط پیچیده ای انجام شدند و من از نظامیان ارتش به خاطر تحمل این شرایط سخت تشکر می کنم.

وی مدعی شد که عملیات نظامی ارتش عبری در غزه باعث ضربه خوردن به سیستم راهبردی جنبش حماس شد که طی سال های گذشته از آن پیروی می کرد.

گفتنی است که نظامیان ارتش صهیونیستی دوشنبه شب گذشته و پس از بی نتیجه ماندن تلاش هایشان برای اشغال غزه و یا متوقف کردن عملیات های موشکی مقاومت فلسطین، از مناطق شرقی مرزهای نوار غزه عقب نشینی کردند و آتش بس 72 ساعته با میانجیگری مصر میان این رژیم و گروه های مقاومت فلسطین در غزه امضا شد.


--------------------------------------------------------------------------------------------------
نتانیاهو: ما هر کاری از دست مان می آمد کردیم، اما نمی توانیم تضمینی برای پیروزی کامل بدهیم
  
  
قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که ارتش عبری هر چه در توان داشت در جریان تجاوز به نوار غزه انجام داد، اما با این وجود نمی توان تضمینی برای پیروزی 100 درصدی این جنگ ارائه داد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، بنیامین نتانیاهو صبح امروز سه شنبه طی کنفرانسی مطبوعاتی خاطر نشان کرد که جنگ های صورت گرفته در باریکه غزه در شرایط پیچیده ای عملیاتی شدند و من از نظامیان ارتش به خاطر تحمل این شرایط سخت تشکر می کنم.

وی مدعی شد که عملیات نظامی ارتش عبری در غزه باعث ضربه خوردن به سیستم راهبردی جنبش حماس شد که طی سال های گذشته از آن پیروی می کرد.

گفتنی است که نظامیان ارتش صهیونیستی دوشنبه شب گذشته و پس از بی نتیجه ماندن تلاش هایشان برای اشغال غزه و یا متوقف کردن عملیات های موشکی مقاومت فلسطین، از مناطق شرقی مرزهای نوار غزه عقب نشینی کردند و آتش بس 72 ساعته با میانجیگری مصر میان این رژیم و گروه های مقاومت فلسطین در غزه امضا شد.
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)


نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » سه شنبه مرداد ماه 14, 1393 9:38 pm




خودداری 80 درصد از ساکنان شهرک های صهیونیستی اطراف غزه از بازگشت به منازلشان
  
  
قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

80 درصد از ساکنان شهرک های صهیونیستی اطراف نوار غزه به خاطر ترس از موشک های مقاومت فلسطین حاضر به بازگشت به منازلشان نیستند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع عبری زبان، اکثریت این صهیونیست ها در حال حاضر در مناطق شمالی فلسطین اشغالی که در روزهای نخست جنگ برای آنها تدارک دیده شده است، به سر می برند.

در همین راستا یک شهرک نشین صهیونیست اظهار داشت که وضعیت شهرک های جنوبی باریکه غزه نسبت به زمان قبل از تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه هیچ فرقی نکرده است و هیچ کسی نمی تواند عدم تکرار عملیات های موشک باران علیه شهرک های صهیونیست نشین جنوب غزه و یا عدم حفر تونل در این منطقه را تضمین کند.



عیادت هیات فلسطینی از مجروحان غزه در قاهره




قاهره ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین





اعضای هیات فلسطینی از مجروحان غزه در بیمارستان "فلسطین" در پایتخت مصر عیادت کردند.



عزت الرشق اعضای هیات جنبش مقاومت اسلامی حماس به مرکز اطلاع رسانی فلسطین گفت که ظهر امروز سه شنبه اعضای این هیات به همراه دیگر اعضای هیات فلسطین با حضور در بیمارستان فلسطین قاهره از مجروحان جنگ غزه عیادت کردند و در جریان روند درمانی و اوضاع آنها قرار گرفتند.



این عضو حماس وضعیت مجروحان و نوع جراحت آنها را وخیم توصیف کرد و گفت که بیشتر آنها از ناحیه دست و پا و صورت مجروح شده اند.



وی گفت که بیشتر این مجروحان کودک هستند و این نشان از عمق فاجعه غزه است.







خسارت بیش از 9 میلیاردی جنگ غزه برای رژیم صهیونیستی  
  
  
قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

بر اساس برآوردهای اولیه میزان خسارت های اقتصادی وارده به رژیم صهیونیستی در اثر جنگ اخیر غزه بیش از 9 میلیارد شیکل بوده است که بیشترین خسارت ها به بخش نظامی و گردشگری وارد شده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از پایگاه اینترنتی عبری زبان "نیوز ون"، برخی ارقام وارده در این گزارش مربوط به دو روز یا یک روز قبل است؛ به طوری که هزینه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه تاکنون به بیش از 6 میلیارد شیکل رسیده است.

علاوه بر این، لغو رزروهای هتل ها باعث وارد آمدن بیش از 2.2 میلیارد شیکل به بخش گردشگری، تعطیلی صنایع و کارخانه ها باعث وارد آمدن 445 میلیون شیکل خسارت و تخریب منازل موشک باران شده در جریان جنگ که رژیم صهیونیستی تعداد آنها را 350 باب منزل اعلام کرده است، باعث وارد شدن 50 میلیون شیکل خسارت به این رژیم شده است. حجم خسارت های اقتصادی وارده به منطقه جنوبی نیز 500 میلیون شیکل برآورد شده است.

گفتنی است که نظامیان ارتش صهیونیستی دوشنبه شب گذشته و پس از بی نتیجه ماندن تلاش هایشان برای اشغال غزه و یا متوقف کردن عملیات های موشکی مقاومت فلسطین، از مناطق شرقی مرزهای نوار غزه عقب نشینی کردند و آتش بس 72 ساعته با میانجیگری مصر میان این رژیم و گروه های مقاومت فلسطین در غزه امضا شد.






فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)


نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » سه شنبه مرداد ماه 14, 1393 9:40 pm

گردان های قسام: تا احقاق کامل حقوق ملت فلسطین به مبارزات خود ادامه می دهیم

  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که تا پذیرش تمامی حقوق ملت فلسطین و موافقت آن با خواسته های بحق این ملت، به مبارزاتش ادامه خواهد داد.
گردان های قسام طی بیانیه ای نظامی که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، خاطر نشان کرد که آتش بس کنونی مرحله ای موقتی است و رفتار و تعامل رژیم صهیونیستی روند مبارزات ما و آینده آنرا مشخص می کند و عملکرد ما در روزهای آینده بستگی به تحقق خواسته ها و آرمان های ملت فلسطین دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است که مبارزان قسام همچنان در حالت آماده باش به سر می برند و هر لحظه آمادگی اجرای دستورات فرماندهان خود در راستای منافع ملت فلسطین را دارند و از قدرت لازم برای ادامه راه با قدرت و اقتدار و اراده کامل برخوردار هستند.

گردان های قسام همچنین تاکید کرده است که ملت فلسطین تا احقاق کامل حقوق بحق خود به مبارزاتش ادامه خواهد داد و در این مرحله از مبارزان، ملت مبارز و قهرمان فلسطین نبرد "العصف الماکول" را در واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی به منظور تضعیف اراده و نابودی مقاومت آغاز کرده بود و گردان های قسام و دیگر گروه های مقاومت نیز در کنار ملت به وظیفه مقدس خود در مقابله با تجاوز بی رحمانه رژیم اشغالگر قدس عمل کردند.

در پایان این بیانیه قسام آمده است که ملت بزرگ و ایثارگر فلسطین که علاقه مند به آزادی و کرامت است، همیشه پشتیبان گروه های مقاومت بوده و خواهد بود و در این جنگ در کنار هم به مبارزه در راه تحقق خواسته های بحق و مشروع پرداختند.

-----------------------------------------------------------------------------------------
اجساد 11 شهید فلسطینی دیگر از زیر آوار خارج شد

  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
تیم های امداد و نجات فلسطین در باریکه غزه امروز سه شنبه اجساد 11 شهید دیگر را از زیر آوارهای مناطق مختلف خارج کردند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، تیم های پزشکی و امداد رسانی اجساد دو شهید را از اراضی کشاورزی شرق رفح، دو شهید دیگر را از زیر آوارهای منزلی در حجر الدیک واقع در جنوب شرقی غزه و اجساد دو شهید دیگر را از شرق دیر البلح واقع در وسط باریکه غزه پیدا کردند.

اجساد 5 شهید دیگر نیز در جریان کاوش های نیروهای امدادی در مناطق مختلف نوار غزه پیدا شده و برای شناسایی و کفن و دفن به مراجع ذیربط تحویل داده شده است.
---------------------------------------------------------------------------------
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)


نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » چهارشنبه مرداد ماه 15, 1393 1:00 pm

فوری
مجموع شهدا: 1875 نفر ... مجروحان 9567 نفر...
--------------------------------------------------------------------------------------------

بازتاب شکست ارتش اسرائیل در جنگ غزه در محافل صهیونیستی

  
قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
ارتش به اصطلاح شکست ناپذیر عبری پس از 30 روز جنگ هوایی، زمینی و دریایی علیه غزه نتوانست به اهداف و خواسته های خود دست یابد و در برابر عزم و اراده و پایداری ملت و مقاومت فلسطین سر تسلیم فرو آورد و شکست مفتضحانه ای را پذیرا شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، 30 روز جنگ علیه غزه تنها یک دستاورد برای ارتش جنایتکار اسرائیل در پی داشت و آن قتل و عام افراد بی گناه و غیر نظامی به ویژه زنان و کودکان بود.

شکست ارتش عبری در جنگ غزه بازتاب گسترده ای در محافل صهیونیستی داشته است.





یدیعوت آهارانوت: مقاومت پیروز شد

  در همین راستا، تحلیلگر سیاسی روزنامه عبری زبان "یدیعوت آهارانوت" گفت: عملکرد دولت "اسرائیل" و فرماندهی ارتش عبری در جریان جنگ کنونی ناامید کننده بود.

شمعون شیفر با انتشار مقاله ای بر ادعاهای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس مبنی بر دستاوردهای ارتش عبری خط بطلان کشید.

وی ضمن اشاره به پیروزی مقاومت فلسطین در نبرد کنونی، افزود: امکان دارد که سران اسرائیل به خاطر اقداماتشان علیه فلسطینیان در دادگاه های بین المللی محاکمه شوند.

وی تاکید کرد: نتانیاهو اهداف طویل و عریضی را ترسیم کرده بود که هیچ یک از آنها محقق نشد.

وی خطاب به ارتش این پرسش را مطرح کرد: شما به دنبال چه چیز هستید؟ اشغال مجدد نوار غزه؟ وی در پاسخ گفت که هیچ انسان عاقلی چنین پیشنهادی را مطرح نمی کند.

وی خاطرنشان ساخت: خلع سلاح حماس که نوار غزه تحت کنترل و سیطره آن می باشد، امری ناممکن است.

وی یادآور شد: دولت ها پس از اینکه تمامی گزینه هایشان به اتمام رسید، دست به اقدام درست می زنند، ما نیز منتظر یک اقدام درست از سوی نتانیاهو هستیم.





72 درصد اسرائیلی ها: جنگ غزه موجب تضعیف قدرت بازدارندگی ما شد

کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به منظور بررسی و ارزیابی قدرت بازدارندگی ارتش این رژیم یک نظرسنجی انجام داد.  

73 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی بر این باورند که تجاوزات دشمن صهیونیستی به نوار غزه موجب تضعیف قدرت بازدارندگی اسرائیل شد.

25 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی از عملکرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس ابراز نارضایتی کردند که این اقدام نشانگر کاهش محبوبیت مردمی وی است.  

65 درصد پرسش شوندگان با عقب نشینی اشغالگران صهیونیست از این منطقه مخالفت و 35 درصد با آن موافقت کردند.



  

مسئول سابق ارتش عبری: حماس موفق شد ارتشی قدرتمند تشکیل دهد

غیورا آیلند، سرلشکر سابق ارتش عبری تصریح کرد: حماس نماینده حقیقی مردم فلسطین در غزه است و به راحتی توانست در انتخابات پیروز شود و قدرت را در این باریکه بدست گیرد و اکنون توانسته ارتشی قدرتمند و بی نظیر تشکیل دهد که حمایت های مردمی اصلی ترین نقش را در تشکیل این ارتش قوی داشته است.

ایلند تاکید کرد که باریکه غزه به دولتی با ارتشی قدرتمند تبدیل شده است و این ارتش با تمامی توان و قدرت با اسرائیل می جنگند و چندین سال است که به سمت اراضی اشغالی موشک شلیک می کند اما اسرائیل نتوانسته جلوی آن را بگیرد.



  

شکست سامانه گنبد آهنین در مقابله با موشک های مقاومت

داده های نظامی صهیونیستی نشان می دهد که سامانه دفاعی گنبد آهنین از میان 3245 موشک شلیک شده مقاومت از باریکه غزه به مناطق صهیونیستی تنها 500 موشک را ساقط کرده است.

بر اساس داده ها و گزارش های صهیونیستی، 112 موشک به منطقه گوش دان که تل آویو نیز شامل آن خواهد بود شلیک شده که از این تعداد سامانه گنید آهنین 60 موشک را منهدم کرده است.

ارتش عبری اعلام کرده که 700 موشک برای اسقاط موشک های مقاومت شلیک کرده که هزینه کل این موشک ها 35 میلیون دلار برآورد شده است. ارزش هر موشکی که از این سامانه شلیک می شود برابر با 50 هزار دلار است.

جان مکین، سنانور آمریکایی نیز شامگاه دیروز دوشنبه هشدار داده بود که موشک های سامانه گنبد آهنین رو به اتمام است و در این صورت توان اسرائیل برای مقابله با موشک های مقاومت به شدت کاهش می یابد.

همچنین موتی شیفر، مهندس موشک های اسرائیلی و کارشناس ویژه امور امنیتی و موشکی اسرائیل که برنده جایزه نوبل نیز می باشد، اخیرا اعلام کرده بود که سامانه گنبد آهنین دروغی بیش نیست.



  

اذعان تلویزیون اسرائیل به بالا بودن حجم تلفات ارتش عبری در جنگ غزه

از سوی دیگر، سایت اینترنتی کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی طی گزارشی به بررسی تلفات جانی ارتش عبری در جریان درگیری با نیروهای مقاومت در مناطق مرزی پرداخت.

این منبع افزود: تعداد نظامیان و افسران نخبه اسرائیلی کشته شده در عملیات پاکسازی پایدار 4 برابر کشته شدگان جنگ دوم لبنان می باشند.

یکی از افسران نخبه منطقه جنوبی ارتش اسرائیل گفت: نیروهای یگان های نخبه مستقر در نوار مرزی بیش از همه در معرض خطر قرار دارند، زیرا خانه های این منطقه بمب گذاری شده است و نیروهای حماس در آنها مستقرند.

وی خاطرنشان ساخت: یکی از مشخصه های برجسته جنگ کنونی بالا بودن تلفات جانی ارتش اسرائیل است.



  

تحلیلگر اسرائیلی ضمن اشاره به غافلگیر شدن ارتش از تونل های مقاومت: توافق آتش بس منجر به لغو محاصر غزه می شود

یک تحلیلگر مسائل نظامی روزنامه عبری زبان هاآرتص اعتراف کرد که اقدامات ارتش اسرائیل در کرانه باختری پس از ربایش شهرک نشینان صهیونیست و بازداشت های گسترده در این منطقه و اعمال محدودیت ها علیه حماس موجب بروز این جنگ شد.

آموس هرئیل افزود: جنگ هنوز به پایان نرسیده است و مصر می تواند نتیجه این جنگ را رقم بزند، توافق آتش بس سرانجام موجب لغو محاصره نوار غزه خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: تونل های مقاومت نیروهای ارتش اسرائیل را غافلگیر کرد، حماس در این نبرد پیروز شد، نوار غزه همواره تحت کنترل و حاکمیت آن باقی خواهد ماند.

وی تصریح کرد: صهیونیست ها به خاطر شکست و ناکامی ارتش اسرائیل ناامید شده اند، حال آنکه هماهنگی میان ارتش و دولت اسرائیل در بهترین سطح قرار داشت.

این کارشناسان مسائل نظامی تصریح کرد: دستگاه های اطلاعاتی اسرائیل تحولات صورت گرفته در تاکتیک ها و شیوه های نظامی حماس را پیش بینی کنند.

هرئیل یادآور شد: اطلاعات این سرویس ها پیرامون سکوهای پرتاب موشک حماس ناقص بود.

وی ادعای برخی رسانه های اسرائیلی در زمینه فرسایش توان حماس و آمادگی اش برای آتش بس را تکذیب کرد.





تظاهرات صهیونیست ها در محکومیت شکست ارتش در جنگ غزه

شمار زیادی از صهیونیست ها با صدور فراخوان هایی در سایت های ارتباط اجتماعی خواستار برپایی تظاهرات در قدس در اعتراض به شکست جنگ در غزه و عدم تحقق هرگونه اهداف نظامی در این جنگ شدند.

آن ها اعلام کرده اند که ارتش از باریکه غزه عقب نشینی کرد بدون اینکه امنیت و آرامش را برای شهرک های صهیونیستی مجاور باریکه غزه به ارمغان بیاورد

صهیونیست ها تاکید کرده اند که ارتش هیچگونه دستاورد سیاسی یا نظامی در این جنگ کسب نکرده و حملات موشکی مقاومت به اراضی اشغالی نیز متوقف نشده است همچنین ترس از تونل های مقاومت نیز پس از اتمام جنگ نه تنها از بین نرفته بلکه بیشتر هم شده است.

این در حالی است که دولت عبری از صهیونیست های ساکن شهرک های مجاور باریکه غزه خواسته به خانه های خود بازگردند اما 90 درصد آن ها اعلام کرده اند که جرات بازگشت به این شهرک ها را ندارند.



  

نتانیاهو: نتوانستیم زیرساخت های استراتژیک حماس را از بین ببریم

نخست وزیر دولت عبری تاکید کرد که حماس بسیار تلاش کرده تا زیرساخت های استراتژیک خود در باریکه غزه را تقویت کند اما به رغم 30 روز جنگ علیه این باریکه نتوانستیم این زیرساخت ها را از بین ببریم.

بنیامین نتانیاهو جنگ غزه را بسیار سخت و پیچیده خواند و مدعی شد که در این جنگ توانستیم ضرباتی به حماس وارد کنیم.

وی بار دیگر اعتراف کرد که تضمینی برای موفقیت جنگ غزه وجود ندارد اما ما هرکاری کردیم تا بیشتر خسارت را به تونل های حماس وارد کنیم.

این در حالی است که ارتش عبری اعلام کرده که 32 تونل متعلق به حماس را تخریب کرده است و بدین گونه عملیات خود علیه تونل ها را به پایان رسانده است.





اعتراف فرماندهان ارتش صهیونیستی به شکست خود در جنگ غزه

تعدادی از نظامیان گردان های ذخیره ارتش صهیونیستی که از نوار غزه عقب نشینی کرده اند، طی اعترافاتی گفتند: ارتش نتوانست اهداف خودش را محقق سازد.  

آنان به صراحت اعلام کردند که به خاطر شکست شان در این جنگ احساس ناامیدی و سرخوردگی می کنند.

در همین راستا، جانشین فرمانده گردان ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی گفت: از اینکه به خانه اش برگشته است، بسیار خرسند و شادمان است، ولی از سوی دیگر احساس سرخوردگی می کند.

وی تصریح کرد: ما تلاش کردیم تا تونل های مقاومت را از بین ببریم، ولی ناکام ماندیم.



  

جنگ غزه بش از 9 میلیارد شیکل برای اسرائیل هزینه داشته است

برآورد اولیه از جنگ غزه حاکی از آن است این جنگ بیش از 9 میلیارد شیکل هزینه روی دست این رژیم گذاشته است که بیشتر خسارت را بخش گردشگری متحمل شده است.

بر اساس گزارش های صهیونیستی، 2.2 میلیارد شیکل به بخش گردشگری به سبب کنسل شدن بلیط ها و هتل ها و 445 میلیون شیکل به بخش صنعت به سبب توقف فعالیت کارخانه ها در طول جنگ وارد شده است که در این بین خسارت وارده به بخش صنعت در مناطق جنوبی تا مرز 40 کیلومتری باریکه غزه 180 میلیون شیکل و خسارت های وارده به بخش صنعت در منطقه مرکزی تا جنوب حیفا 220 میلیون شیکل بوده است.

منابع صهیونیستی همچنین اعلام کردند که در جنگ غزه 350 منزل خسارت دیده اند که 50 میلیون شیکل برای ترمیم و بازسازی این منازل باید هزینه شود.

این در حالی است که میزان خسارت های وارده به بخش اقتصادی عمومی در منطقه جنوبی نیز 500 میلیون شیکل بر آورد شده است.



  

افسر اسرائیلی: پشتیبانی هوایی نبود، حتی یک نظامی اسرائیلی زنده از غزه برنمی گشت

یک افسر عالی رتبه ارتش عبری اذعان کرد که اگر پشتیبانی نیروی هوایی اسرائیل نبود، خودروهای زرهی و نظامیان اسرائیلی نمی توانستند یک متر هم به سمت غزه پیشروی کنند.

این افسر اسرائیلی تصریح کرد: قبل از آغاز حمله زمینی به غزه، جنگنده های اف 16 و اف 15 هزاران موشک یک و نیم تنی و یا 250 تنی به مناطق مرزی باریکه غزه به عنوان اولین مرحله تخریب تونل های حماس شلیک کردند.

وی افزود: پس از این مرحله نیز هیچ یک از خودروهای زرهی و یگان های پیاده ارتش موفق به پیشروی به سمت مرزهای غزه نشدند و بالاجبار بار دیگر جنگنده های صهیونیستی مناطق بیشتری را در مرزهای باریکه غزه بمباران کرده و ساختمان های زیادی را تخریب کردند و حملات هوایی ده روز به طول انجامید تا بالاخره به نیروی زمینی اجازه حمله داده شد.

این افسر صهیونیستی اظهار داشت که در ابتدا تانک های اسرائیلی از ترس بمب ها و موشک هایی مقاومت در هر ساعت تنها یک متر به سمت غزه پیشروی می کردند.

او در ادامه می افزاید: مبارزان فلسطینی رو در رو با ما می جنگیدند و ما نمی دانستیم آن ها از کجا خارج می شوند. حملات هوایی به اندازه ای شدید بود که تمامی خانه ها با خاک یکسان شده بودند و در صورتی که حملات هوایی نبود حتی یک نظامی زنده از غزه بازنمی گشت.

وی همچنین اذعان کرد که طی روزهای گذشته نیز اگر جنگنده های اسرائیلی و عملیات پشتیبانی آن ها نبود، هیچ یک از تانک ها و خودروهای زرهی ارتش نمی توانست سالم از باریکه غزه عقب نشینی کند.





کارشناس اسرائیلی: تاثیر عملیات ناحل عوز از شلیک هزاران موشک به تل آویو بیشتر بود

یک کارشناس نظامی اسرائیلی در مقاله ای تحت عنوان " شکست ارتش قدرتمند اسرائیل" بیان کرده که از عملیات قسام در پایگاه ناحل عوز شوکه شده است. وی همچنین می گوید که تاثیر این عملیات به مراتب بیشتر از شلیک هزار موشک به تل آویو بود.

یواو شارونی تصریح کرد که در ویدیوی منتشر شده کاملا مشخص است که نظامیان اسرائیلی چقدر ترسو هستند و بدین گونه توان بازدارندگی اسرائیل برای همیشه از بین رفت.

شارونی اظهار داشت که ارتش اسرائیل می خواهد پیروزی به لقمه چرب و نرمی تبدیل شود و بدون هیچ زحمتی بدست آید بدون اینکه حتی یک نظامی کشته شود.

وی همچنین به برخی مسائل موجود در ارتش از جمله اختلاط نظامیان زن و مرد و برگزاری مراسم های تفریحی، فساد و ... اشاره و تاکید کرد که این مسائل ضربات سختی به ارتش وارد می کند.

شاورنی اذعان کرد که مبارزان حماس درسی فراموش نشدنی به نظامیان ارتش عبری دادند.

این در حالی است که شبکه دهم اسرائیل نیز به نقل از افسران عالی رتبه ارتش عنوان کرده که آموزش هایی که نیروهای ارتش برای جنگ غزه دیده بودند، با آنچه در میدان نبرد با آن رو به رو شدند زمین تا آسمان فاصله داشت.

  

  

اعتراض شرکت های هواپییمایی/ خسارت می خواهیم

3 شرکت هواپیمایی صهیونیستی از دولت عبری خواسته اند در ازای خسارت های سنگینی که در نتیجه جنگ غزه به آن ها وارده شده، غرامت دریافت کنند.

این در حالی است که در نتیجه حملات موشکی قسام به فرودگاه بن گوریون ده ها شرکت هواپیمایی اروپایی و آمریکایی سفرهای خود به تل آویو را لغو کردند که در نتیجه آن خسارت های سنگینی به شرکت های هواپیمایی اسرائیلی وارد آمد و فعالیت این فرودگاه به کلی مختل شد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آهارونوت اعلام کرد که مدیران شرکت های هواپیمایی عال، ارکیع و یسرائیر با ارسال نامه هایی به وزرای دولت عبری از آن ها خواسته اند خسارت های وارده به این شرکت ها در نتیجه جنگ غزه را فورا جبران کنند در غیر اینصورت کارکنان این شرکت ها استعفا خواهند داد.

این شرکت ها اعلام کرده اند که میلیون ها دلار خسارت به آن ها وارد شده به گونه ای که بخش گردشگری و هواپیمایی اسرائیل تاکنون چنین خسارتی را متحمل نشده است
.
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)


نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » چهارشنبه مرداد ماه 15, 1393 1:03 pm

حمدان: مذاکرات قاهره به سختی یک جنگ نظامی شدید است

  
دوحه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
مسئول روابط خارجی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که مذاکرات غیرمستقیم هیات فلسطینی حاضر در قاهره با هیات صهیونیستی درباره باریکه غزه امروز سه شنبه آغاز خواهد شد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسامه حمدان در گفتگوی تلفنی با پایگاه اینترنتی "العربی الجدید" خاطر نشان کرد که طرف مصری به هیات فلسطینی اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی با دستور کار مذاکرات که گروه های فلسطینی موافقت خود با آنرا اعلام کرده بودند، موافقت کرده است و مذاکرات غیرمستقیم میان طرفین با میانجیگری قاهره به محض رسیدن هیات صهیونیستی به مصر آغاز خواهد شد.

حمدان با تاکید بر وحدت موضع گروه های فلسطینی در قبال تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه تصریح کرد که خواسته های گروه های فلسطینی مورد قبول ملت فلسطین است و طبق توافق به عمل آمده با طرف مصری، این خواسته ها در دستور کار مذاکرات با طرف صهیونیستی قرار خواهند داشت و رژیم صهیونیستی نیز پایبندی خود به آتش بس 72 ساعته را که از ساعت 8 صبح امروز به مرحله اجرا درآمده، اعلام کرده است.

این رهبر برجسته جنبش حماس با رد این ادعا که هیات فلسطینی خواستار تفکیک شروط طرف فلسطینی و تمرکز در مرحله نخست بر روی مساله تثبیت آتش بس و لغو محاصره شده است و بررسی مساله احداث بندر و فرودگاه بین المللی را به مرحله بعدی واگذار کرده است، اظهار داشت که در این مذاکرات تمامی خواسته های طرف فلسطینی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. وی افزود درباره بندر و فرودگاه بین المللی غزه باید تصریح کرد که مساله احداث بندر در توافقات قبلی نهایی شده است و فرودگاه غزه نیز از قبل وجود داشته است و رژیم صهیونیستی آنرا تخریب کرده است.

حمدان در ادامه تاکید کرد که نبرد سیاسی گروه های مقاومت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی از لحاظ شدت و سختی کمتر از نبرد نظامی نیست و تحقق خواسته های مقاومت فلسطین کمترین حد نتایج مورد قبول ملت فلسطین است.

وی درباره اطلاعات مربوط به توافق فلسطینی ـ مصری برای بازگشایی دائمی گذرگاه رفح به محض آغاز فعالیت دولت وحدت ملی در نوار غزه تاکید کرد که گذرگاه رفح همچنان اسیر فشارهای رژیم صهیونیستی است و ما خواهان اداره آن توسط طرف های فلسطینی و مصری و توسط طرف های کاملا عربی هستیم و معتقدیم که رژیم صهیونیستی هیچ ارتباطی به اداره این گذرگاه ندارد و امیدواریم که این مساله با همکاری برادران مان در مصر محقق شود.

حمدان در پایان در پاسخ به این سوال که آیا پس از سفر هیات جنبش حماس در قالب هیات فلسطین به قاهره، دیدارهای میان آن و مقامات مصری صورت گرفته است که بتوان به بهبود روابط میان طرفین امیدوار شد؟ اظهار داشت که این مساله فرق می کند و این جنبش حماس نیست که به روابط مذکور ضربه زده است، بلکه این جنبش امیدوار به بهبود روابط و سیر طبیعی آنها و تحکیم مناسبات مذکور در آینده است.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
هنیه: پیروزی مقاومت و ثبات و پایداری ملت فلسطین منجر به لغو محاصره می شود

  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" همزمان با حضور هیات فلسطینی در قاهره به منظور مذاکره برای آتش بس بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه شامگاه امروز سه شنبه در بیانیه ای تصریح کرد: از خداوند سبحان رحمت و مغفرت را برای شهدا، شفای عاجل را برای مجروحان، آزادی را برای اسرا، یاری و کمک را برای مجاهدان، مهربانی و شفقت را برای آوارگان و خانواده های شهدا و مجروحان طلب کرده و از خداوند می خواهیم که به مجاهدان قهرمان قسام و دیگر گروه های مقاومت که دشمن اشغالگر را به زانو درآورده و آن ها را از مرزهای باریکه غزه فراری دادند و ملت را به آینده ای روشن و استقلال و آزادی امیدوار کردند، جزای خیر دهد. سلام و درود خداوند به تمامی ملت فلسطین که بردباری، شکیبایی، فداکاری، بخشش، آمادگی و مقاومتی جانانه و مثال زدنی از خود به نمایش گذاشت.

هنیه تصریح کرد: ما در غزه و دیگر مناطق فلسطینی لحظه به لحظه پیگیر مذاکرات جاری در قاهره هستیم و به همین منظور برخی مسائل را مورد تاکید قرار می دهیم:

نخست: ما با تمامی تحرکات و تلاش های سیاسی صورت گرفته از جانب قطر و ترکیه و اکنون مصر برای آتش بس، توقف جنایت های اسرائیل و لغو محاصره غزه تعاملی مثبت و مسئولانه داشتیم.

دوم: هیات فلسطینی در قاهره از حمایت همه جانبه ملت و مقاومت برخوردار است و این هیات به خواسته ها و شروط ملت خویش پایبند بوده و هرگز بر سر حقوق اساسی فلسطینیان مذاکره نخواهد کرد.

سوم: ما از هیات فلسطینی به منظور بهره برداری سیاسی بهتر و دست یابی به پایانی نیک که شایسته ایثار و فداکاری های ملت فلسطین و متناسب با عملکرد دلاورانه مقاومت باشد، حمایت می کنیم.

چهارم: هیات جنبش حماس در قاهره هیاتی کاملا متحد است و با موضع واحد خود تمامی موانع و مشکلات را از سر راه کنار زده و هرگز اجازه نمی دهد ایثار و ازخودگذشتگی های مردم غزه به هدر برود.

پنجم: ما کاملا بر این باوریم که همراه با برادران مصری و عرب خود در جبهه مشترکی برای لغو کلی محاصره غزه و ساکنان آن قرار داریم.

ششم: آنچه دشمن صهیونیستی در میدان جنگ از تحقق آن عاجز بود، هرگز نمی تواند در میدان سیاست بدان دست یابد، زیرا خون شهدا و مجروحان و کشتارهای شجاعیه، خزاعه، رفح، بیت حانون، خانواده هایی که به کلی قتل عام شدند و جوی خونی که در همه جای غزه به راه افتاده،  امانتی بر گردن هیات مذاکره کننده و سیاستمداران فلسطینی خواهد بود و هرگز آن را زیر پا نخواهند گذاشت.

هفتم: پس از آغاز آتش بس موقت، صحنه کشتارها و ویرانی هایی که تمام دنیا شاهد آن بودند، دلیلی بر حجم جنایت های دشمن و شکست آن در مقابله با مقاومت قهرمان فلسطین است. همچنین این صحنه ها مسئولیت بزرگ و سنگینی بر دوش دولت و مقاومت برای عمران و بازسازی خرابه های ناشی از جنگ قرار خواهد داد و ما به یاری خداوند نسبت به وعده های خود وفادار بوده و تمامی خسارت های وارده به شهروندان در نتیجه حملات وحشیانه دشمن را جبران خواهیم کرد.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

فیدل کاسترو اسرائیل را دولتی فاشیستی خواند

  
قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

رهبر کوبا تاکید کرد که اسرائیل نوع تازه ای از فاشیسم را در جنگ علیه غزه بکار گرفته است و حتی آمریکا نیز قادر به کنترل آن نبود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، فیدل کاسترو در یادداشتی در روزنامه دولتی جرانما نوشته است: به اعتقاد من اسرائیل نوع تازه ای از فاشیسم را در تاریخ بشریت به اجرا گذاشته است.

کاسترو در یادداشت خود تحت عنوان "هولوکاست فلسطینیان در غزه" عنوان کرده که هولوکاست نازی ها علیه یهودیان انزجار و تنفر تمامی جهانیان را در پی داشت. اما آیا دولت رژیم صهیونیستی گمان می کند که دنیا در برابر جنایت ها و کشتارهایی که این رژیم در حق ملت فلسطین مرتکب می شود ساکت می نشیند؟!

وی افزود: گویا باید چشم انتظار این باشیم که دست داشتن آمریکا در کشتار ملت فلسطین در غزه نادیده گرفته شود.

کاسترو همچنین تصریح کرد که واقعیت های موجود نشان می دهد که آمریکا به هیچ وجه قادر به حل و فصل مشکلات پیش روی جهانیان نیست.
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)


نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » چهارشنبه مرداد ماه 15, 1393 1:07 pm

حماس: تحت هیچ شرایطی سلاح مقاومت را کنار نخواهیم گذاشت

  
قاهره ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
جنبش مقاومت اسلامی "حماس" بر مخالفتش با صرف شنیدن طرح خلع سلاح مقاومت در نوار غزه در جریان مذاکرات قاهره برای آتش بس فراگیر تاکید کرد.  

این جنبش با صدور بیانیه ای که نسخه ای از آن به مرکز اطلاع رسانی فلسطین نمابر شد، احتمال داد که واشنگتن در این مذاکرات شرکت کند.

قاهره میزبان هیاتی از نمایندگان گروه های فلسطینی از جمله حماس برای مذاکره جهت برقراری آتش بس دایمی است.
عضو دفتر سیاسی حماس در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه در قاهره گفت: ما هرگز حاضر نیستیم به طرحی در این زمینه گوش فرا دهیم،  هر کس که گمان می کند در این نبرد پیروز شده است تا چنین درخواستی را مطرح کند، سخت در اشتباه است، پیروز این نبرد ملت و مقاومت فلسطین است.

عزت الرشق افزود: دلیل موافقت اسرائیل با آتش بس و عقب نشینی نظامیان صهیونیستی از این منطقه به بن بست رسیدن تل آویو می باشد.

وی خاطرنشان ساخت: ما به رغم آن همه رنج و مشکلات و ایثارگری و رشادت آفرینی تاکید می کنیم که ملت فلسطین از مقاومت حمایت می کند.  
وی تاکید کرد: تننها دستاورد رژیم صهیونیستی در این نبرد ارتکاب جنایات جنگی علیه غیر نظامیان بود، دشمن صهیونیستی در این جنگ نتوانست اهداف پلید خود را محقق سازد.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
فلج شدن بخش گردشگری رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه  

  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
برآورد خسارت های اولیه اقتصادی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه نشان می دهد که میزان این خسارت ها به 9 میلیارد شیکل می رسد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، پایگاه اینترنتی "نیوز ون" دیروز سه شنبه 5/8/2014 پاره ای از آمار و ارقام های مربوط به خسارت اقتصادی رژیم صهیونیستی را منتشر کرد.  
این آمارها حکایت از آن دارد که بخش گردشگری رژیم اشغالگر قدس در این نبرد بیشترین خسارت را دیده است.

این منبع افزود: میزان خسارت های بخش گردشگری به خاطر لغو رزروها به دو میلیارد و دو میلیون شیکل، میزان خسارت های صنعتی به خاطر تعطیلی کارخانه ها و بروز نقص در تولید به خاطر جنگ به 445 میلیون شیکل، میزان خسارت های وارده بر کارخانه ها در منطقه جنوبی تا مرز 40 کیلومتری به 180 میلیون شیکل، میزان خسارت های وارده بر کارخانه های واقع در منطقه مرکزی تا جنوب حیفا به 220 میلیون شیکل می رسد.

این منبع خاطرنشان ساخت: هزینه بازسازی خانه های صهیونیست هایی که آماج حملات موشک های مقاومت قرار گرفت و تعدادشان به 350 باب می رسد، 50 میلیون شیکل برآورد می شود. این در حالی است که خسارت های اقتصادی منطقه جنوبی 500 میلیون شیکل می باشد
.  
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
هشدار یونیسف درباره بروز فاجعه زیست محیطی در نوار غزه  
  
  
قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

نماين ده صندوق کودکان سازمان ملل "یونیسف" در غزه درباره افزایش خطر ابتلای کودکان به بیماری های واگیردار در باریکه غزه به خاطر عدم دسترسی به آب سالم آشامیدنی هشدار داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از برنیل ایرونساید، آب سالم آشامیدنی فقط در برخی مناطق باریکه غزه وجود دارد، آب های آلوده به آب های فاضلاب موجب بروز اسهال و مرگ کودکان می شود.  

وی یادآور شد: 370 هزار کودک در حال حاضر تحت آزمایش های پزشکی دشوار قرار دارند، آنان نیازمند حمایت های معنوی هستند.

وی تصریح کرد: بازسازی زیر ساخت های باریکه غزه نیازمند چندین میلیارد دلار است.

وی همچنین گفت: اکنون پرسش های جدی در مورد اینکه چه کسی یا نهادی این مبالغ را تامین خواهد کرد، وجود دارد.

----------------------------------------------------------------------------------------------
تصمیم ارتش رژیم صهیونیستی برای استقرار نظامیان در نوار مرزی  

  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین



ارتش رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت تا زمان تثبیت آتش بس یگان های ویژه واکنش سریع خود را در طول مرزهای نوار غزه مستقر کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از رادیو عبری، هدف ارتش اسرائیل از این اقدام، یورش به باریکه غزه به هنگام مشاهده هرگونه تونل تهاجمی جدید است.  
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)



برای نویسنده این مطلب yosra69 تشکر کننده ها:
bahar (چهارشنبه مرداد ماه 15, 1393 2:22 pm)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » چهارشنبه مرداد ماه 15, 1393 5:53 pm

داستان تیم 26 نفره مبارزان قسام در یک تونل

  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" به تشریح داستان قهرمانانه یکی از تیم های عملیاتی خود در جریان جنایت اخیر دشمن صهیونیستی به باریکه غزه پرداخت.  

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، متن این داستان در پایگاه اینترنتی گردان های قسام به شرح زیر آمده است:

پس از شکست مفتضحانه ارتش رژیم صهیونیستی در برابر نیروهای جان برکف مقاومت و فرار آخرین نظامی صهیونیستی از غزه، همچنان داستان های قهرمانانه و کرامات مبارزان از رزمگاه ها و الطاف و عنایت پروردگار متعال در حق این مبارزان به گوش می رسد، رزمگاه هایی که صحنه درگیری تن به تن نیروهای مقاومت با اشغالگران صهیونیست و نیروهای زبده ارتش عبری بود.  

با آغاز عملیات "العصف الماکول"، 29 تن از نیروهای زبده و نخبه گردان های قسام از طریق تونلی وارد میدان نبرد با دشمن صهیونیستی شده و با آن درگیر شده و آن را غافلگیر کردند.

یکی از این مبارزان برای ما رخدادهای این نبرد را روایت می کند و عنایت ربانی را گوشزد می کند که در این نبرد زیر زمینی شامل حال او و همرزمانش شد.

رزمنده قسامی بنام (ع. س) می گوید: ماموریت ما نفوذ به پشت خطوط نظامیان صهیونیست و مقابله با خودروهایشان بود، ماموریت گروهی دیگر از نیروهای یگان تونل ها، تجهیز این تونل ها و آماده کردن آنها برای نیروهای نخبه بود. مبارزان به حالت آماده باش درآمدند و پیش از حمله نظامی در سنگرهایشان مستقر شدند.

وی می افزاید: با آغاز حمله زمینی، ما با نیروهای ارتش صهیونیستی درگیر شدیم ومبارزان ما به لطف خداوند دست به چندین عملیات شجاعانه زدند که نخستین آنها منفجر کردن یک دستگاه تانک و یک دستگاه بولدوزر بود.

وی با یادآوری یکی از برجسته ترین عملیات های این گروه از مبارزان قسام، می گوید: دو تن از مبارزان گردان های قسام بنام های باسم الاغا و فادی ابوعوده طی دو عملیات شهادت طلبانه بمب هایی در فاصله بسیار نزدیک یک دستگاه بولدوزر و یک دستگاه تانک منفجر کردند که در پی این اقدام دلیرانه خودشان به مقام رفیع شهادت نائل گشته و تعدادی از نظامیان صهیونیست را به هلاک رسانده و شماری دیگر را زخمی کردند.

وی خاطرنشان ساخت: کارها طبق نقشه از قبل طراحی شده پیش می رفت، دلاورمردان قسام رشادت ها می آفریدند، آنان در این نبرد همواره به یاد خدا بودند و نماز می خواندند و به راز و نیاز با معبود جهانیان مشغول بودند.

وی تصریح می کند: وقتی دشمن صهیونیستی وارد منطقه القراره شد، بخش هایی از تونل های این منطقه را ویران کرد، سپس جنگنده های اف 16 اسرائیلی این منطقه را هدف حملات موشکی قرار داد که در پی این اقدام غیر انسانی دروازه خروجی این تونل ها به روی مبارزان بسته شد که 25 متر زیر زمین قرار داشت. این اقدام در دومین روز حمله زمینی ارتش عبری به غزه صورت گرفت. ارتباط ما با اتاق عملیات به کلی قطع شد.

وی اظهار می دارد: از زمان قطع این ارتباط، همه ما جزء مبارزان مفقود الاثر شدیم، به خاطر شدت درگیری ها نمی دانستیم چه بلایی سر آنان آمده است، گمان می کردیم آن مقدار آب و غذایی که دارند برای تمام این مدت کفایت نکند، لذا می پنداشتیم که آنان زنده نمانند.

این فرمانده عملیاتی تاکید می کند: پس از توقف تیراندازی و برقراری آتش بس چند ساعته، نیروهای امداد و نجات شروع به حفاری در منطقه تونل کردند تا مبارزان را از زیر آن بیرون بکشند که در این لحظه یک رخداد شگرفت به وقوع پیوست و قدرت و عظمت حق تعالی هویدا شد؛ به نحوی که 23 تن از مبارزان قسام به صورت زنده و صحیح و سالم از زیر این تونل خارج شدند.  

وی ادامه می دهد: ایاد الفرا از مبارزان قسام به منظور یافتن سه تن از همرزمان مفقود الاثرش دست به اقدام قهرمانانه زد، وی برای نجات این سه مبارز یک دریچه در تونل عملیاتی باز کرد که در آن هنگام این تونل فرو ریخت و الفرا به مقام رفیع شهادت نائل شدهمین این اقدام پس از آن صورت می گیرد که چهارمین آنان که شهید ایاد الفراد

وی خاطرنشان می کند: زنده مانده این تعداد زیادی از مبارزان تعجب همه همرزمانشان در اتاق عملیات را برانگیخت. اظهارات و گواهی این مبارزان در این زمینه باور و یقین انسان را نسبت به لطف خداوند و نظر رحمتش بیشتر می کند.

(ر.س) یکی از رزمندگان ظفرمند و نجات یافته از زیر تونل می گوید: حق تعالی با عنایتش به ما در زیر زمین چیزی شبیه چشمه آب را فراهم نمود، ما قسمتی از پیراهن مان را به آب می زدیم و وقتی که خیس می شد آب آن را می خوردیم، آن مقدار خرمایی را هم که داشتیم با هم تقسیم کرده بودیم، به مدت یک ماه اینگونه روزگار خود را سپری کردیم، سهم هر کدام از ما از آب یک استکان کوچک و یک دانه خرما بود.

این فرمانده عملیاتی در پایان اظهارات خود خاطرنشان ساخت: این رخداد به ملت فلسطین و امت ما ثابت کرد که اگر جهانیان به ما پشت کنند، هرگز خداوند متعال ما را تنها نمی گذارد و او با عنایات خویش ما را مدد می رساند.

----------------------------------------------------------------------------------------------
معاون نخست وزیر انگلیس خواستار توقف فروش سلاح به اسرائیل شد

  
لندن ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
"نیک کلیج" معاون نخست وزیر انگلیس به سبب جنایت های اسرائیل علیه ملت فلسطین در جنگ غزه خواستار توقف فروش سلاح به اسرائیل شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رهبر حزب لیبرال دمکرات انگلیس امروز چهارشنبه در اظهاراتی ضمن اعلام حمایت از سعیده وارسی، وزیری انگلیسی که در اعتراض به موضع دولتش این کشور در قبال جنگ غزه استعفا داد، تاکید کرد که دولت انگلیس باید فروش سلاح به اسرائیل تا زمانی که این رژیم در سیاست های خود بازنگری کند را متوقف کند.

از سوی دیگر، سخنگوی نخست وزیر انگلیس نیز اعلام کرد که دفتر نخست وزیری انگلیس قراداد تسلیحاتی جدیدی را با اسرائیل به امضا نرسانده است اما با این وجود هنوز حکمی در خصوص توقف فروش سلاح به این رژیم نیز صادر نشده است، زیرا صدور چنین حکمی نیازمند بحث و بررسی دقیق است.

وی همچنین از آتش بس موقت در غزه و عقب نشینی نیروهای اسرائیلی از مرزهای غزه استقبال و تصریح کرد که ما بر راه حل سیاسی برای پایان دادن به درگیری ها در غزه تاکید می کنیم.

لازم به ذکر است که هینس کیپل، وزیر انگلیسی روز گذشته اعلام کرد که همراه با نیک کلیج در تلاش برای توقف فروش سلاح هایی به اسرائیل است که ممکن است این رژیم در جنگ علیه غزه آن ها را بکار گیرد.
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)


نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » چهارشنبه مرداد ماه 15, 1393 5:59 pm

اکثریت اسرائیلی ها معتقدند اهداف جنگ غزه محقق نشده است
  
  
قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

بر اساس نظر سنجی های به عمل آمده، اکثریت اسرائیلی ها بر این باورند که اهداف جنگ غزه محقق نشده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع عبری زبان، 51 درصد از شرکت کنندگان در این نظر سنجی در پاسخ به این سوال که در پی آتش بس 72 ساعته نتیجه جنگ غزه در مرحله کنونی را چگونه ارزیابی می کنید، پاسخ دادند که اسرائیل پیروز جنگ نبوده است.

همچنین 56 درصد از اسرائیلی ها بر این باورند که اهدافی که رژیم صهیونیستی برای جنگ علیه غزه مشخص کرده بود ـ تخریب تونل های حماس و وارد کردن ضرباتی سخت به این جنبش ـ محقق نشده است.

لازم به ذکر است که در این نظر سنجی 442 نفر مشارکت داشتند.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------


مخالفت اسرائیل با هرگونه همکاری با کمیته حقیقت یاب شورای حقوق بشر سازمان ملل
  
  
قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
شرکت تولیدات هنری "مزاج" ویدیویی منتشر کرده که طی آن مسئولان اسرائیلی و سخنگویان این رژیم در دنیا همواره اصرار دارند که ادعا کنند این رژیم حق دفاع از خود را دارد و در پاسخ به هر سوالی با هر مضمونی پاسخی جز این ندارند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در این ویدیو عامر حیحل نقش مجری را دارد و درید لدواینیز نقش یک مسئول اسرائیلی. مجری سوالات زیادی را مطرح می کند اما مسئول اسرائیلی در پاسخ به تمامی سوالات می گوید که اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند.

به همین منظور، مسئولان شرکت مذکور به این فکر می افتند که زبان این ویدیو را به انگلیسی تغییر دهند تا تمامی دنیا در جریان واقعیت امر و ادعاهای باطل اسرائیلی ها قرار گیرد زیرا در غیر اینصورت ممکن است بسیاری ادعاهای مسئولان اسرائیلی را باور کنند به همین خاطر باید به هر شیوه ای پیام و مضمون این ویدپو به دنیا انتقال داده شود.

شرکت مذکور در رابطه با افکار و ایده های دیگر خود نیز تصریح کرد که قرار است به زودی ویدیویی دیگر در مورد ادعای باطل اسرائیلی ها مبنی بر اینکه مقاومت از افراد غیر نظامی به عنوان سپر انسانی استفاده می کند منتشر شود. این ادعایی است که اسرائیل معمولا آن را مطرح می کند بنابر این وظیفه ماست که به هر شیوه ای جلوی آن را گرفته و بطلان آن را ثابت کنیم.

این در حالی است که وزارت امور خارجه اسرائیل اعلام کرد که به هیچ شیوه ای حاضر به همکاری با کمیته حقیقت یاب شورای حقوق بشر سازمان ملل نخواهد بود.
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)


نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » پنج شنبه مرداد ماه 16, 1393 9:52 am

فوری
مجموع شهدا: 1886 نفر ... مجروحان 10000 نفر...
------------------------------------------------------------------------------------

اسرائیل آتش بس موقت را نقض کرد/تیراندازی به سمت خودروی شهرداری غزه
  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

نظامیان رژیم صهیونیستی مستقر در شرق شجاعیه به سمت خودروی کارکنان شهرداری غزه که در حال بازدید از بوستان تخریب شده "قبه" بودند، تیراندازی کرده و برای نخستین بار آتش بس موقت 72 ساعته را نقض کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مدیر اداره بوستان ها در شهرداری غزه در اظهاراتی تصریح کرد که تیمی از کارکنان شهرداری در حال بازدید ازز مناطق خسارت دیده در نتیجه عملیات تخریب و خاکبرداری ماشین آلات صهیونیستی در جریان نفوذ به مناطق شرقی شجاعیه بودند که در این هنگام نیروهای اسرائیلی مستقر در مرزهای این منطقه به سمت آن ها تیراندازی کردند و کارکنان به سختی توانستند از این تیراندازی جان سالم به در ببرند.

منتصر شحاده تصریح کرد که در جریان این تیراندازی شیشه های پشتی خودروی کارکنان شهرداری شکسته است.

ارتش عبری نیز در واکنش به این تیراندازی مدعی شده که نیروهای ارتش زمانی که این افراد به نوار مرزی نزدیک شده اند، اقدام به تیراندازی هوایی کرده اند.

----------------------------------------------------------------------------------------
عفو بین الملل: واشنگتن 227 هزار تن سوخت برای ارتش اسرائیل ارسال کرده است

  
واشنگتن ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
سازمان عفو بین الملل امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای از آمریکا خواست جلوی انتقال محموله سوخت خود به اسرائیل به منظور استفاده ارتش این رژیم را بگیرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سازمان عفو بین الملل تاکید کرد که بارها از تمامی طرف ها خواسته ایم که از انتقال سلاح به اسرائیل در پرتو جنایت های جنگی که در غزه مرتکب شده است؛ خودداری کنند.

این سازمان تاکید کرد که دولت آمریکا به رغم جنایت های جنگی که اسرائیل علیه مردم غیر نظامی در غزه مرتکب شده و در پرتو افزایش بی سابقه شمار قربانیان در غزه، صدها هزار تن سوخت در اختیار ارتش اسرائیل قرار داده و همچنان به این کار ادامه می دهد.

آخرین محموله سوخت آمریکا روز 14 ماه گذشته یعنی یک هفته پس از آغاز جنگ وارد اسرائیل شده است. قبل از آن نیز آمریکا طی سال های 2013 و 2014 نه محموله سوخت به اسرائیل ارسال کرده بود و هم اکنون یکی از محموله های سوخت این کشور در سواحل جزایر ازور در راه عزیمت به اسرائیل است و قرار است روز 12 ماه جاری وارد اراضی اشغالی شود.

در همین راستا، برایان وود، مدیر برنامه نظارت بر سلاح و حقوق بشر سازمان عفو بین الملل تصریح کرد: آمریکا از طریق ارسال سوخت برای خودروهای زرهی و جنگنده های اسرائیلی که صدها نفر را در غزه به قتل می رسانند در واقع شریک جنایت های اسرائیل علیه ملت فلسطین است، بنابر این آمریکا باید فورا ارسال سلاح و سوخت به اسرائیل را متوقف کند و از تحقیقات بین المللی در رابطه با جنایت های هولناک اسرائیل در غزه حمایت کند.

سازمان عفو بین الملل همچنین خواستار ارجاع پرونده جنایت های اسرئیل در اراضی اشغالی به دادگاه جنایت های بین المللی شد.

-----------------------------------------------------------------------------------------
روز جنگ علیه غزه به روایت آمار و ارقام
  
  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
دیدبان حقوق بشر اروپایی ـ مدیترانه ای شامگاه دیروز سه شنبه گزارش مفصلی از 30 روز جنگ علیه غزه منتشر کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در این گزارش تفصیلی شمار شهدا و مجروحان فلسطینی بر حسب روزهای جنگ و شمار نظامیان کشته شده اسرائیلی بر حسب اعترافات این رژیم در قالب تصاویر انفوگرافیک آورده شده است.

همچنین در این گزارش آماری تعداد منازل و اماکن تخریب شده، افراد آواره شده، حجم خسارت های وارد شده به مراکز بهداشتی و آموزشی، تعداد موسسات عمومی خسارت دیده، مراکز صنعتی و تجاری و حتی قایق های آسیب دیده ذکر شده است.

بر اساس این گزارش، شمار شهدا تا روز سی ام جنگ غزه به 1875 نفر رسیده که در میان آن ها 426 کودک و 255 زن دیده می شود و شمار مجروحان نیز به 9563 نفر از جمله 2877 کودک و 1927 زن رسیده است.

همچنین این گزارش به آواره شدن 475 هزار فلسطینی ساکن باریکه غزه اشاره دارد که از این تعداد 254 هزار نفر در مدارس آژانس کاریابی و امدادرسانی به آوارگان فلسطینی "آنروا" اسکان داده شده اند.

بر اساس این گزارش، پس از گذشت 30 روز از جنگ غزه 10604 منزل، 132 مسجد، یک کلیسا و 11 گورستان اسلامی و مسیحی به طور کامل و یا جزئی تخریب شده اند.

همچنین در بخش بهداشت و سلامت نیز 12 خودروی امدادرسانی، 10 مرکز بهداشتی و 13 بیمارستان هدف حمله دشمن صهیونیستی قرار گرفته و خسارت دیده اند و در نتیجه حملات این رژیم 34 مرکز پزشکی تعطیل شده و 16 نفر از کارکنان بخش پزشکی و بهداشتی به شهادت رسیده و 38 نفر دیگر هم مجروح شده اند.

اما در بخش آموزشی نیز 188 مدرسه با گنجایش 152 هزار دانش آموز و 6 دانشگاه با گنجایش 100 هزار دانشجو به طور کلی یا جزئی تخریب شده اند.

در جریان 30 روز جنگ غزه 19 مورد از تاسیسات وابسته به شرکت برق غزه، 8 مرکز وابسته به شرکت آب و فاضلاب و 315 مرکز صنعتی و تجاری هدف قرار گرفته و آسیب دیده اند که در نتیجه آن فعالیت 14 هزار نفر از کارکنان این بخش ها تحت تاثیر قرار گرفته است.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی در نتیجه حملات خود 22 انجمن خیریه، 19 موسسه مالی و بانکی و 52 قایق ماهیگیری را تخریب کرده است که بدین گونه منبع درآمد 3 هزار فلسطینی را از بین برده است.

لازم به ذکر است که مجموع خسارت های اقتصادی که به طور مستقیم و غیر مستقیم در نتیجه 30 روز جنگ به باریکه غزه وارد شده، حدود 2.4 میلیارد دلار برآورد شده است.

--------------------------------------------------------------------------------------------------
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)



برای نویسنده این مطلب yosra69 تشکر کننده ها:
Termata (جمعه مرداد ماه 17, 1393 6:19 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » پنج شنبه مرداد ماه 16, 1393 9:54 am

حماس: از شروط و خواسته های خود کوتاه نخواهیم آمد

  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تاکید کرد که هرگز از هیچیک از شروط و خواسته های خود در جریان مذاکرات قاهره به منظور دست یابی به آتش بس با رژیم صهیونیستی کوتاه نخواهد آمد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سخنگوی جنبش حماس در خارج در گقتگو با الرساله نت تصریح کرد که جنبش حماس بر تحقق تمامی شروط و خواسته های خود و دیگر گروه های مقاومت اصرار دارد و این خواسته ها بیانگر کمترین حقوق ملت فلسطین است. وی کنار گذاشتن برخی از این خواسته ها در مذاکرات قاهره را به شدت رد کرد.

این در حالی است که رسانه های صهیونیستی مدعی شده بودند که هیات فلسطینی از دو مورد از خواسته های خود یعنی ایجاد گذرگاه دریایی و ازسرگیری فعالیت فرودگاه تخریب شده غزه کوتاه آمده است.

حسام بدران اشاره کرد که تمامی این اخبار رویاپردازی دشمن است و مقاومت بر مواضع و شروط خود ثابت می ماند و به عملیات های مبارزان خود و ایثار و فداکاری ملت فلسطین پشت بسته است.

این در جالی است که منابع آگاه اعلام کرده اند که مذاکرات در قاهره همچنان ادامه دارد و صبح امروز چهارشنبه نیز هیات فلسطین با مدیر سازمان اطلاعات مصر دیدار کرده و اکنون فلسطینی ها در انتظار پاسخ هیات اسرائیلی به شروط و خواسته های مقاومت هستند.

-----------------------------------------------------------------------------------------------
قسام: مذاکرات قاهره به نتیجه نرسد، آتش بس تمدید نخواهد شد

  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
یکی از رهبران گردان های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تاکید کرد که تمدید آتش بس موقت با اسرائیل بستگی به پیشرفت حقیقی در مذاکرات قاهره میان هیات های فلسطینی و صهیونیستی دارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری آناضول، این رهبر قسام که خواست نامش فاش نشود، شامگاه امروز چهارشنبه تصریح کرد: اگر دشمن صهیونیستی تسلیم شروط و خواسته های مقاومت نشود، آن وقت در میدان جنگ خواسته های خود را محقق خواهیم کرد.

وی افزود: دشمن صهیونیستی باید شروط و خواسته های مقاومت و در راس آن لغو محاصره و عمران و بازسازی غزه، ایجاد گذرگاه دریایی و فعالیت مجدد فرودگاه غزه را بپذیرد.

این رهبر قسام به اقداماتی که مقاومت در صورت اتمام مدت آتش بس موقت و عدم دست یابی طرفین به توافق نهایی انجام خواهد داد، اشاره ای نکرد.

----------------------------------------------------------------------------------------------------
ناظران سیاسی: "اسرائیل" برای برقراری آتش بس تقلا می کند  

  
قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
برخی منابع صهیونیستی اعلام کردند که ارتش عبری دیروز چهارشنبه 30 هزار تن از مجموع 86 هزار نیروی ذخیره ای را که برای جنگ در غزه فرا خوانده بود، ترخیص کرد.  

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شهرداران جنوب فلسطین اشغالی از صهیونیست های ساکن این منطقه خواستند تا از پناهگاه ها خارج شوند و به سر کارشان برگردند. این اقدام بنا به درخواست فرمانده منطقه جنوبی صورت گرفت. ساکنان این مناطق از این فرمان سرپیچی کردند و به خاطر درماندگی دولت عبری در بازگرداندن آرامش به این منطقه دست به اقدامات اعتراض آمیز زدند.  



برخی از ناظران سیاسی بر این باورند که این تصمیمات و درخواست ها در زمینه ترخیص نیروها و بازگشت صهیونیست ها به زندگی عادی خودشان به منزله تلاش تل آویو برای برقراری آتش بس است.

رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل تصریح کرد: ارتش عبری در نوار مرزی مستقر است و خود را برای مقابله با هر احتمالی آماده کرده است، ما در هر فرصتی که پیش آید رهبران حماس را ترور خواهیم کرد.

از سوی دیگر، فرمانده منطقه جنوبی کوشید تا ساکنان این منطقه را به بازگشت به خانه هایشان متقاعد سازد.

وی گفت که به باور بنده امنیت در این منطقه برقرار است و صهیونیست ها می توانند به سر خانه و زندگی خود برگردد و زندگی طبیعی خود را ادامه دهند.



وی به منظور متقاعد کردن ساکنان این منطقه به بازگشت به خانه هایشان تاکید کرد: نیروهای نظامی در این منطقه باقی خواهند ماند و تمامی تونل ها را ویران خواهند کرد.
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)



برای نویسنده این مطلب yosra69 تشکر کننده ها:
Termata (جمعه مرداد ماه 17, 1393 6:19 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » پنج شنبه مرداد ماه 16, 1393 6:50 pm

تصمیم ترکیه برای ایجاد کریدور هوایی جهت انتقال مجروحان غزه  
  
  
آنکارا ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد که کشورش در جهت ایجاد یک کریدور هوایی جهت انتقال مجروحان جنگ غزه به منظور مداوا و درمان در بیمارستان های آن تلاش می کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، احمد داوود اوغلو در مصاحبه با یک کانال محلی ترکیه تصریح کرد: آنکارا در جهت ایجاد یک کریدور هوایی جهت انتقال مجروحان به ترکیه تلاش می کند.


وی یادآور شد: دو مشکل در این زمینه وجود دارد یکی انتقال مجروحان به فرودگاه خارج غزه است و دیگری مساله موافقت مصر یا رژیم صهیونیستی با گشودن هر یک از فرودگاه های خود برای انتقال این مجروحان می باشد.

وی خاطرنشان ساخت که در صورت بروز مشکل در زمینه ایجاد این کریدور یک بیمارستان صحرایی در منطقه ایجاد خواهند کرد.
وی یادآور شد: به تلاش هایشان در زمینه تمدید مدت آتش بس تلاش می کنند.  

وی اظهار داشت: نوار غزه، نیاز شدیدی به آب و برق دارد.

-------------------------------------------------------------------------------------
مخالفت مقاومت با تمدید آتش بس بدون پیشرفت سیاسی  

  
قاهره ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
جنبش های مقاومت اسلامی "حماس" و "جهاد اسلامی" با هرگونه تمدید آتش بس بدون پیشرفت سیاسی مخالفت کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مقامات اسرائیلی با تمدید مجدد آتش بس موافق هستند.

از سوی دیگر، عضو دفتر سیاسی "حماس" تاکید کرد که هیچ توافقی بر سر تمدید آتش بس موقت با رژیم صهیونیستی صورت نگرفته است.

دکتر موسی ابومرزوق شامگاه دیروز چهارشنبه 6/8/2014 در صفحه شخصی خود بر روی پایگاه ارتباط اجتماعی "تویتر" نوشت: تا به این لحظه توافقی بر سر تمدید آتش بس موقت در غزه حاصل نشده است.

این در حالی است که یک مقام صهیونیستی شامگاه دیروز اعلام کرده بود که اسرائیل با تمدید آتش بس موقت بدون هیچ پیش شرطی موافقت کرده است.

پیشتر یکی از رهبران قسام اعلام کرد: تمدید آتش بس موقت با اسرائیل در صورت عدم پیشرفت مذاکرات قاهره و عدم موافقت اسرائیل با شروط و خواسته های مقاومت غیر ممکن خواهد بود و در این صورت، مبارزان قسام عملیات های ضد صهیونیستی خود را از سرخواهند گرفت.

از سوی دیگر، یکی از فرماندهان گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که تمدید آتش بس موقت با رژیم صهیونیستی بستگی به پیشرفت حقیقی در مذاکرات قاهره میان هیات های فلسطینی و صهیونیستی دارد.

این فرمانده که نخواست نامش فاش شود، شامگاه دیروز چهارشنبه در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی تصریح کرد: اگر دشمن صهیونیستی تسلیم شروط و خواسته های مقاومت نشود، آن وقت در میدان جنگ خواسته های خود را محقق خواهیم کرد.

وی افزود: دشمن صهیونیستی باید شروط و خواسته های مقاومت و در راس آن لغو محاصره و عمران و بازسازی غزه، ایجاد گذرگاه دریایی و فعالیت مجدد فرودگاه غزه را بپذیرد.

این مقام نظامی قسام به اقداماتی که مقاومت در صورت پایان مدت آتش بس موقت و عدم دستیابی طرفین به توافق نهایی انجام خواهد داد، اشاره ای نکرد.

--------------------------------------------------------------------------------------------
حماس: ما برای جنگ طولانی مدت آمادگی داریم
  
  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
فرمانده عالی رتبه گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد: این گردان ها انبارهای فراوانی از اسلحه در اختیار دارد و در صورت شکست مذاکرات آتش بس ما آماده وارد شدن به یک نبرد طولانی مدت را داریم، ما می توانیم شهرهای جدید صهیونیستی را هدف حملات موشکی قرار دهیم که پیشتر در معرض حملات ما قرار نگرفته اند.  

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ابولیث در مصاحبه با روزنامه انگلیسی تایمز تصریح کرد: ما به اندازه کافی خمپاره و موشک داریم، تعداد آنها بیشتر از آن چیزی است که دشمن صهیونیستی تصورش را می کند،ما فقط 10 درصد خمپاره ها و موشک های خود را مورد استفاده قرار داده ایم، جنگ اخیر غزه خشن ترین جنگ به شمار می رود.  

وی یادآور شد: در جریان حمله سال 2004 اسرائیل به غزه، حماس خسارت های فراوانی دید، زیرا این حمله به صورت غافلگیرانه و ناگهانی صورت گرفت، ما در چارچوب تدوین یک طرح راهبردی، موفق به انتقال جنگ از روی زمین به زیر زمین شدیم.  

وی خاطرنشان ساخت: مبارزان حماس در چارچوب گروه ها و تیم های کوچک فعالیت می کنند، آنان اعضای این تیم ها و فرماندهانشان را می شناسند.

وی اظهار داشت: تا زمانی که غزه آماج حملات هوایی و زمینی و دریایی باشد، اسرائیل هرگز احساس امنیت و آرامش نخواهد کرد.

----------------------------------------------------------------------------------------------
حماس: تمامی گزینه ها مطرح است و جنگ به پایان نرسیده است
  
  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تاکید کرد که در صورت خودداری دشمن صهیونیستی از پذیرش شروط و خواسته های مقاومت در قاهره تمامی گزینه ها مطرح خواهد بود. حماس همچنین از دشمن صهیونیستی خواست فرصت را برای توقف جنگ غنیمت شمرد زیرا تسلیم شدن و سر فروآوردن در قاموس و ادبیات مقاومت جایی ندارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مشیر مصری ظهر امروز پنجشنبه در سخنانی در راهپیمایی گسترده ساکنان غزه در حمایت از مقاومت و هیات مذاکره کننده فلسطینی در قاهره تصریح کرد که طی چند ساعت آینده نتایج دیدارهای هیات فلسطینی با طرف مصری مشخص خواهد شد.

مصری ضمن اشاره به اینکه نبرد کنونی پیش زمینه ای برای نبرد آتی خواهد بود، از هیات مذاکره کننده فلسطینی خواست به دستاوردهای مقاومت در میدان نبرد تکیه کند تا بتواند به اهداف و خواسته های خود دست یابد.

وی همچنین اظهار داشت که ساکنان غزه امروز اینجا جمع شده اند تا حمایت خود از مقاومت، قسام، تونل های قسام و ضربات موشکی قسام به تل آویو را نشان دهند.

مشیر مصری اشاره کرد که در این جنگ شمار زیادی از نیروهای دشمن به هلاکت رسیده و یا مجروح شده و مبارزان قسام توانستند با موفقیت نظامیان این رژیم را به اسارت بگیرند.

مصری خاطر نشان کرد که مقاومت درسی فراموش نشدنی به ارتش پولاشی اسرائیل داد و نیروهای این رژیم را وادار به فرار از غزه کرد بدون اینکه کوچکترین دستاوردی کسب کنند و فراتر از این مبارزان قسام جنگ را از طریق تونل ها به عمق اراضی اشغالی کشاندند.

وی بار دیگر تاکید کرد که مقاومت تا به این لحظه تنها بخشی ناچیز از توان خود با بکار گرفته است و اسرائیلی ها بدانند که نتانیاهو با زندگی آن ها به خاطر اهداف سیاسی خود بازی می کند.

این رهبر حماس تصریح کرد که هیچکس نمی تواند مقاومت را خلع سلاح کند و آنچه دشمن صهیونیستی در میدان جنگ از تحقق آن عاجز بود مسلما در عرصه سیاسی و در مذاکرات محقق نخواهد شد.

مشیر مصری از تمامی جهانیان خواست به جای حرف زدن از خلع سلاح مقاومت، در فکر نابودی سلاح های هسته ای اسرائیل باشند.

--------------------------------------------------------------------------------------------------
هآرتص: حماس جایگاه بین المللی اسرائیل را متزلزل کرد
  
  
قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
رسانه های صهیونیستی با حسرت از متزلزل شدن جایگاه بین المللی اسرائیل در پی جنگ غزه که اسرائیل آن را ضرورتی استراتژیک و به منزله دفاع از خود می پنداشت، سخن می گویند. این در حالی است که این رسانه ها به دستاوردهای حماس در این نبرد به ویژه در عرصه رسانه ای اشاره می کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، آری شبیط، نویسنده اسرائیلی در مقاله ای تحت عنوان "موشک سری حماس" در روزنامه عبری زبان هآرتص می نویسند که جنگ اخیر اسرائیل در غزه جایگاه این رژیم در عرصه بین المللی و حتی در میان کشورهای همپیمان در اروپا و آمریکا را به کلی متزلزل کرد. وی همچنین تصریح کرد که اسرائیل باید هر چه سریع تر در تلاش برای عمران و بازسازی باریکه غزه باشد تا بدین گونه بتواند جایگاه از بین رفته خویش را بازیابد.

شبیط اظهار داشت که تاثیرگذارترین موشکی که حماس در جنگ غزه شلیک کرد، موشک قاره پیمایی بود که مهم ترین پایگاه های حمایت از اسرائیل در قاره های پنجگانه را هدف قرار داد و جایگاه بین المللی این رژیم را متزلزل ساخت. این موشک به هر خانه ای در آمریکا رسید و خسارت های سنگینی به اسرائیل در تمامی کشورهای اروپایی وارد کرد و حتی ترکش های کشنده آن به آمریکای جنوبی، شرق آسیا و شبه قاره هند نیز رسید.

وی تاکید کرد که سامانه گنبد آهنین نیز نتوانست جلوی موشک سری حماس را بگیرد و حتی نیروی هوایی هم موفق نشد مسیر این موشک ویرانگر را تغییر دهد. از سوی دیگر، محافل سیاسی و نظامی اسرائیل نیز نمی دانند که چگونه خسارت های وارده به جبهه راهبردی داخلی در نتیجه اصابت این موشک را جبران کنند.

این کارشناس نظامی صهیونیستی به صحنه ویرانی های ناشی از حملات اسرائیل، اجساد کودکان، مدارس و مساجد تخریب شده اشاره و تاکید کرد که این صحنه ها موجب شد تا جایگاه بین المللی اسرائیل به طرز گسترده ای متزلزل شود و این بزرگ ترین دستاورد برای حماس بود.

آری شبیط ضمن ابراز تاسف از شکست ارتش اسرائیل در جنگ غزه، تاکید کرد که حماس به مراتب بهتر از اسرائیل خود را برای جنگ آماده کرده بود و از آنجایی که اسرائیل قادر اطلاعات نظامی کاملی در حماس در اختیار نداشت به ناچار به کشتار و قتل و عام افراد غیر نظامی روی آورد و جایگاه بین المللی خود را به کلی تخریب کرد.

شبیط اشاره کرد که حماس موفق شد چهره زشتی از اسرائیل را به جهانیان نشان دهد و روابط آن با آمریکای پیشرفته و اروپای فهیم و متمدن را به کلی متزلزل سازد. وی تاکید کرد که حماس صرفا با موشک سری خود توانست اسرائیل را به تمامی دنیا بشناساند.

وی تاکید کرد که اکنون نتانیاهو برای جبران افتضاحی که به بار آورده است، باید طرح مارشال را به اجرا بگذارد و سریعا در صدد عمران و بازسازی غزه برآید و طرحی سیاسی را در پیش گیرد که به ازسرگیری روند مذاکرات سازش منجر شود.

از سوی دیگر، نویسنده روزنامه اسرائیل الیوم نیز در مقاله ای تحت عنوان "تمامی دنیا حماس را تشویق می کند" تصریح کرد که بیشتر جهانیان اکنون اسرائیل را به ارتکاب جنایت جنگی متهم می کنند.

بوعز بسموت اظهار داشت که جنگ هنوز به طور رسمی در غزه به پایان نرسیده است اما واقعیت برای دبیر کل سازمان ملل آشکار است و وی اسرائیل را مسئول نقض قوانین بین المللی می داند و می گوید که اسرائیل به سبب بمباران مراکز وابسته به سازمان ملل باید محاکمه شود.

بسموت همچنین اظهار داشت که"ناوی بیلای" کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل با وجودی که هنوز کمیته حقیقت یاب به هیچ نتیجه ای در مورد جنگ غزه دست نیافته، از جنایت های جنگی اسرائیل سخن می گوید و حتی بان کی مون نیز معتقد است که اسرائیل نمی تواند به بهانه دفاع از خود هزاران غیر نظامی را به خاک و خون بکشد.
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)



برای نویسنده این مطلب yosra69 تشکر کننده ها:
pejmanava (پنج شنبه مرداد ماه 16, 1393 10:38 pm)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط pejmanava » پنج شنبه مرداد ماه 16, 1393 10:44 pm


برای نویسنده این مطلب pejmanava تشکر کننده ها:
yosra69 (پنج شنبه مرداد ماه 16, 1393 10:49 pm)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
pejmanava
کاربر حرفه ای سایت
کاربر حرفه ای سایت
 
پست ها : 2997
تاريخ عضويت: جمعه آبان ماه 4, 1391 12:30 am
محل سکونت: Mahabad
تشکر کرده: 2893 بار
تشکر شده: 3332 بار
امتياز: 25740

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » پنج شنبه مرداد ماه 16, 1393 11:05 pm

اخوان المسلمین اردن در پی برگزاری بزرگترین جشنواره مردمی در حمایت از غزه

  
امان ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
اخوان المسلمین اردن عصر فردا جمعه جشنواره مردمی گسترده ای را تحت عنوان " غزه پیروز است" در منطقه طبربور در امان ـ پایتخت اردن ـ برگزار خواهد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، کارهای مقدماتی این جشنواره که قرار است تحت شعار "مقاومت از ما حمایت می کند و ما هم از مقاومت حمایت می کنیم" در مراحل پایانی خود قرار دارد.

این در حالی است که تمامی اعضا و حامیان اخوان المسلمین با همکاری جنبش ها و جریان های مردمی و عشایری و انجمن های جوانان از چندین روز پیش در حال تدارک مقدمات برگزاری این جشنواره بزرگ مردمی هستند.

این بزرگ ترین جشنواره مردمی اخوان المسلمین اردن در حمایت از مردم غزه است.

برگزار کنندگان این جشنواره اعلام کردند که در این مراسم سخنان مهمی از یکی از رهبران گردان های قسام در غزه پخش خواهد شد و او در این سخنان بسیاری از جزئیات های عملیات های مقاومت و اقدامات غافلگیر کننده مبارزان فلسطینی در مقابله با دشمن صهیونیستی را تشریح خواهد کرد.

اخوان المسلمین با صدور بیانیه ای اعلام کرد: این جشنواره راس ساعت 5 عصر فردا جمعه برگزار خواهد شد و بدین گونه مردم اردن حمایت قاطع خود از مقاومت را نشان خواهند داد و برنامه هایی ویژه نیز در خصوص ساکنان غزه، مجاهدان، پیروزی ها و کرامت های آنان در طول جنگ پخش خواهد شد.

اخوان المسلمین هنوز در مورد سورپرایز خود برای این جشنواره چیزی نگفته اما به احتمال زیادی یکی از رهبران بارز قسام و یا یک رهبر حماس در این جشنواره مشارکت داشته باشد.

لازم به ذکر است که خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس از طریق ویدیو کنفرانس و گفتگوی تلفنی در جشنواره ای در شهر اربد در شمال اردن مشارکت داشت و به احتمال زیاد طی دو روز آینده نیز از طریق ویدیو کنفرانس در برنامه ای در امان ـ پایتخت اردن ـ داشته باشد.

--------------------------------------------------------------------------------------------
گاردین: غرب با اسرائیل در جنایت علیه غزه همدست است
  
  
لندن ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
روزنامه های انگلیسی در سرتیر اخبار خود به بررسی جنگ غزه پرداخته و این جنگ را جنایتی آشکار از سوی اسرائیل با همدستی غرب توصیف کرده اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه گاردین، سیوماس میلن، نویسنده انگلیسی در مقاله ای جنگ غزه را جنایتی از سوی آمریکا، انگلیس و اسرائیل خوانده و تاکید کرده که جنایت هایی که در حق فلسطینیان انجام شده، بخشی از توطئه های چیده شده علیه آنان از مدت ها پیش با حمایت مستقیم غرب است.

میلن تصریح کرد که انزجار جهانی از جنایت های اسرائیل علیه غزه سرانجام برخی سیاستمداران غربی را مجبور به واکنش کرد همانگونه که دیدیم سعیده وارسی، وزیر انگلیسی از سمت خود استعفا کرد و نک کلیگ، معاون نخست وزیر انگلیس نیز خواستار توقف فروش سلاح به اسرائیل شد. همچنین اد میلیباند نیز سکوت نخست وزیر انگلیس در قبال کشتار غیرنظامیان در غزه را محکوم کرد.

وی در پایان مقاله اش می نویسد که افکار عمومی جهانیان به شدت به سمت حمایت از فلسطینیان و تحقق عدالت در حق آنان متمایل شده است و در مرحله کنونی باید از این فرصت برای اعمال فشار بر اسرائیل جهت پایان دادن به اشغالگری خود در فلسطین، تحریم تسلیحاتی این رژیم و اعمال مجازات های سنگین بر آن بهره برد.

کودکان غزه

همچنین نویسنده ای دیگر در مقاله ای در روزنامه گاردین عنوان کرده که سامانه گنبد آهنین شاید سامانه دفاعی اسرائیل باشد، اما در واقع بیشتر منابع مالی آن را آمریکا تامین می کند و گمان می کند که با ساخت و توسعه خودروهای زرهی نه تنها از همپیمان خود دفاع می کند، بلکه موجب حمایت از امنیت منطقه ای و جلوگیری از هرگونه خشونت و درگیری نیز خواهد شد.

یک پژوهشگر فلسطینی نیز در روزنامه اندیپندنت نوشته که کشتارهای اسرائیل در غزه نه تنها موجب شهادت صدها کودک شده، بلکه زندگی هزاران کودک دیگر را نیز به کلی مختل کرده است.

وی تصریح کرد که تلاش ها و طرح های زیادی صورت گرفته تا نشان داده شود که کودکان کشته شده در جنگ غزه تنها یک رقم نیستند، بلکه در پشت هر کدام از این کودکان داستان های غمناک نهفته است.

این نویسنده فلسطینی بر ضرورت اهتمام به کودکان مجروح فلسطینی تاکید و عنوان کرد که برخی این کودکان دست، پا و چشم خود را از دست داده اند و ضربات روحی سنگینی را متحمل شده اند و ممکن است مسیر زندگی بسیاری از آن ها در نتیجه این جراحت ها تغییر کند.

وی تاکید کرد که مهم ترین نیاز و خواسته این کودکان حقق حقوق انسانی اساسی خود است و این حقوق تنها زمانی محقق می شود که محاصره غزه و اشغالگری دشمن صهیونیستی برچیده شود.

فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)


نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

قبليبعدي

بازگشت به متفرقه

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 3 مهمان