اخبارغزه-------> پیروزی مردم غزه

در این بخش مطالب متفرقه در زمینه فرهنگی و اجتماعی قرار داده می شود

مديران انجمن: tarannom, CafeWeb, Dabir, Noha, bahar, Modir-Farhangi

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » سه شنبه مرداد ماه 28, 1393 2:52 pm

ابو مرزوق: هنوز هیچ توافقی برای آتش بس حاصل نشده است
  
  
قاهره ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
عضو برجسته دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" که در قالب هیات مذاکره کننده گروه های فلسطینی در قاهره به سر می برد ضمن تکذیب حصول هر گونه توافق آتش بس دائمی با رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که تعلل این رژیم برای آتش بس هیچ فایده ای ندارد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دکتر موسی ابو مرزوق خاطر نشان کرد که هنوز هیچ توافقی در مذاکرات آتش بس حاصل نشده است و اخبار منتشر شده در این زمینه نادرست و بی پایه و اساس است.

وی با اشاره به اینکه در صورت دستیابی به توافق، به صورت رسمی آنرا اعلام خواهیم کرد، تصریح کرد که مذاکرات به پیشنهاد طرف میانجی مصری به مدت 24 ساعت تمدید شده است و ما هرگز از حقوق ملت فلسطین چشم پوشی نخواهیم کرد.

از سوی دیگر، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که تمدید 24 ساعته مذاکرات آخرین فرصت برای توافق است و عدم حصول توافق به معنای پایان مذاکرات خواهد بود.

عزت رشق در گفتگوی ویژه با پایگاه اینترنتی روزنامه "الرساله" چاپ غزه خاطر نشان کرد که ما از هر فرصتی برای موفقیت مذاکرات قاهره استفاده می کنیم، اما در صورتی که به توافق نرسیم، مذاکرات کاملا متوقف خواهد شد. وی افزود ما علاقه ای به طولانی تر شدن مذاکرات نداریم و اکثریت اعضای هیات مذاکره کننده فلسطینی تا آخرین لحظات تمایلی به تمدید آتش بس نداشتند.

رشق با اشاره به فریبکاری رژیم صهیونیستی در جریان مذاکرات و فرار از زیر بار موافقت با خواسته های هیات مذاکره کننده فلسطینی از طریق وضع شروط و خواسته های جدیدی که در آغاز مذاکرات مطرح نشده بود، تصریح کرد که تمامی گزینه ها برای هیات فلسطینی مطرح است و مقاومت قدرت تعامل با هر سناریوی احتمالی را که ممکن است رژیم صهیونیستی به منظور تحمیل وضعیت سیاسی جدید و عدم پذیرش خواسته های مقاومت در پیش بگیرد، دارد.

وی ضمن تکذیب وجود هر گونه برنامه ای برای سفر خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" به قاهره اظهار داشت که هیات مذاکره کننده فلسطینی حتی پس از پایان مذاکرات نیز یکپارچه باقی خواهد ماند.

این در حالی است که برخی منابع رسانه ای مدعی توافق طرفین فلسطینی و صهیونیستی برای آتش بس دائمی و موافقت گروه های مقاومت فلسطین با توافقنامه 8 بندی آتش بس شده بودند که بازسازی غزه زیر نظر دولت وحدت ملی فلسطین به نخست وزیری رامی حمد الله، بازگشایی گذرگاه ها، لغو کامل محاصره و واردات کالاهای ساختمانی زیر نظر مراجع بین المللی، فعالیت فلسطینیان در محدوده 6 الی 9 مایلی سواحل غزه و گسترش این محدوده به 12 مایل طی 6 ماه آینده، حل مشکل برق غزه طی یک سال، احداث بندر، لغو تحریم مالی غزه و بازگشت اوضاع به روال سابق خود از جمله مفاد این طرح اعلام شده بود. بر این اساس، بررسی مساله اسرا به یک ماه آینده موکول شده بود. اما رهبران مذاکره کننده فلسطینی حصول چنین توافقی را به صورت کلی تکذیب و رد کردند.

فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)


نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » سه شنبه مرداد ماه 28, 1393 10:18 pm

حماس اسرائیل را مسئول شکست مذاکرات قاهره دانست

  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" دشمن صهیونیستی را مسئول شکست مذاکرات غیر مستقیم قاهره میان هیات های فلسطینی و صهیونیستی با میانجی گری مصر دانست.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سخنگوی جنبش حماس ظهر امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای تاکید کرد که طفره رفتن های اسرائیل مانع از دست یابی به توافق آتش بس دائم شد.

دکتر سامی ابوزهری تاکید کرد که در صورت عدم دست یابی به توافق آتش بس، حماس خود را برای هر احتمالی آماده کرده است.

لازم به ذکر است که هیات های فلسطینی و صهیونیستی با آتش بس 24 ساعته به منظور ادامه مذاکرات قاهره تحت نظارت مصر موافقت کردند و آتش بس تا ساعاتی دیگر به پایان می رسد و هنوز توافقی برای آتش بس حاصل نشده است و حماس اعلام کرده که این آخرین آتش بس خواهد بود و در صورتی که توافقی حاصل نشود، جنگ دوباره آغاز خواهد شد.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
حمله هوایی و توپخانه ای اسرائیل به باریکه غزه به رغم آتش بس 24 ساعته

  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
نخست وزیر و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی عصر امروز سه شنبه به ارتش عبری دستور دادند حملات خود علیه باریکه غزه را ازسرگیرند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنگنده های رژیم صهیونیستی بیش از ده منطقه در شمال و شرق باریکه غزه را بمباران کردند.

در همین راستا، جنگنده های اسرائیلی شهرک قراره در شرق خان یونس واقع در جنوب باریکه غزه و دو منطقه در شرق رفح را بمباران کردند.

همچنین سلاح توپخانه ای اسرائیل نیز منطقه صنعتی شمال بیت حانون را هدف قرار داد.

از سوی دیگر، جنگنده های این رژیم اراضی کشاورزی فلسطینیان در شرق خان یونس و مرکز باریکه غزه را هدف قرار دادند.

رژیم صهیونیستی عصر امروز سه شنبه مدعی شلیک 3 موشک از باریکه غزه به بئر السبع شد، این در حالی است که هیچیک از گروه های مقاومت فلسطین چنین ادعایی را تایید نکرده اند.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

وحشت اسرائیل از اقدامات غافلگیر کننده حماس در صورت ادامه جنگ
  
  
قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
یک افسر عالی رتبه منطقه جنوبی ارتش اسرائیلل تاکید کرد که در صورت ازسرگیری جنگ در غزه، به احتمال زیاد حماس دست به اقدامات و عملیات هایی می زند که اسرائیل را غافلگیر خواهد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از پایگاه خبری عبری زبان "والا"، این افسر صهیونیستی تصریح کرد که حماس در تلاش برای اجرای عملیات از طریق تونل ها، ارسال هواپیماهایی بدون سرنشین بمب گذاری شده، شلیک موشک به سمت مناطق صهیونیستی و حمله به نیروها و جنگ افزارهای صهیونیستی در مرزهای غزه خواهد بود و برای تشدید حملات به اسرائیل تردید نخواهد کرد.

وی همچنین اشاره کرد که حماس در صورت آغاز جنگ بدون شک از یکی از سلاح های راهبردی خود استفاده خواهد کرد و جنگ را برای اسرائیل بسیار سخت تر خواهد کرد.

پایگاه خبری مذکور به نقل از یک منبع نظامی صهیونیستی اعلام کرد که ارتش همزمان با نزدیک شدن زمان پایان آتش بس موقت در مناطق جنوبی اعلام حالت آماده باش کامل کرده است و در همین راستا سامانه گنبد آهنین را نیز به حالت آماده باش درآورده است.

همچنین یک منبع امنیتی صهیونیستی تصریح کرد آنانکه قدرت و توان نظامی حماس را نادیده می گیرند، چیزی از جنگ های چریکی نمی دانند. وی تاکید کرد که جنگ غزه ثابت کرد که حماس پیشرفت های زیادی داشته و توان نظامی آن به طرز قابل توجهی افزایش یافته است

وی تاکید کرد که یکی از نگرانی ها و دغدغه های اصلی سرویس های امنیتی اسرائیل این است که حماس به موشک های دارای کلاهک های شیمیایی دست یافته باشد، زیرا این جنبش لحظه ای بیکار ننشسته و همواره در پی بهبود و توسعه توان موشکی خود است، که در این صورت می تواند خسارت های بسیار سنگینی را به اسرائیل وارد کند.

منبع مذکور همچنین اشاره کرد که حماس طی سال های گذشته پیشرفت های زیادی در زمینه ساخت موشک داشته و نیروهای ویژه و نخبه زیادی را آموزش داده که با نیروهای یگان ویژه اسرائیل "نیروهای مطکال" وابسته به ستاد مشترک ارتش عبری برابری می کند. این یگان، نخستین یگان نخبه ارتش اسرائیل بود.

وی ادامه داد که حماس از جنگ های قبلی به خوبی درس گرفته و مبارزان آن با اموزش هایی که دیده اند با شجاعت و مهارت بیشتری با اتش اسرائیل می جنگند و می توان گفت که حماس طی چند سال گذشته ارتشی کامل را تشکیل داده است و به رغم حملات گسترده اسرائیل به باریکه غزه اما باز حماس با قدرت کامل با این رژیم مقابله می کند و حملات موشکی خود به مناطق صهیونیستی را ادامه می دهد.

در همین راستا، روزنامه یدیعوت آهارونوت اعلام کرد که حماس در جنگ مغزها بر اسرائیل پیروز شد و اسرائیلی ها وحشت زیادی از جنگ در غزه دارند و این جنگ موجب ایجاد اختلافات زیاد و بی اعتمادی میان جامعه صهیونیستی و مقامات این رژیم شده است، پس چگونه می توان گفت که اسرائیل پیروز جنگ بوده است؟!

منبع مذکور می افزاید که تظاهرات هزاران نفر از صهیونیست های ساکن شهرک های مجاور باریکه غزه در تل آویو کاملا ثابت می کند که حماس پیروز جنگ بوده و اسرائیل نتوانسته به اهداف خود دست یابد و امنیت را به شهرک های مجاور باریکه غزه بازگرداند.

وی در پایان اظهار داشت که مردم غزه شدیدا از مقاومت حمایت می کنند و اسرائیل صرفا با برخورداری از توان نظامی و اقتصادی بالاتر نسبت به فلسطینیان نمی توانند بر آن ها غلبه کند.



فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)


نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » سه شنبه مرداد ماه 28, 1393 10:20 pm

مجروح شدن 5 فلسطینی در حملات جنگنده های صهیونیستی به باریکه غزه
  
  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
رژیم صهیونیستی عصر امروز سه شنبه بار دیگر آتش بس موقت را نقض کرد و مناطق مختلف باریکه غزه را هدف حمله قرار داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در ادامه حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف باریکه غزه 5 فلسطینی تا به این لحظه مجروح شدند که بیشتر آن ها کودک هستند.

در همین راستا، در حمله جنگنده صهیونیستی به منطقه فرودگاه در جنوب باریکه غزه دو کودک فلسطینی مجروح شدند.

همچنین دو کودک دیگر نیز در حمله صهیونیست ها به بیت لاهیا و یک فلسطینی نیز در شرق جبالیا واقع در شمال باریکه غزه مجروح شدند.

اشرف قدرت، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان غزه نیز اعلام کرد که دو کودک فلسطینی در حمله جنگنده های صهیونیستی به شرق استان رفح در جنوب باریکه غزه زخمی شدند.

لازم به ذکر است که جنگنده های رژیم صهیونیستی اراضی کشاورزی فلسطینیان در مناطق مختلف باریکه غزه را هدف حملات گسترده قرار دادند.

------------------------------------------------------------------------------------------------------
رژیم صهیونیستی از ناپدید شدن یک نظامی تیپ گعفاتی خبر داد
  
  
قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
پلیس رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه خواستار همکاری اسرائیلی ها برای یافتن یکی از نظامیان تیپ گعفاتی به اسم "دیوید مناحیم گودون" 21 ساله شد که از روز یکشنبه گذشته مفقود شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از رسانه های عبری زبان، این نظامی اسرائیلی آخرین بار حدود ساعت های 12 ظهر روز یکشنبه گذشته در کلینیک نظامی "تسروفین" دیده شده است.

پلیس رژیم صهیونیستی در تشریح مشخصات این نظامی مفقود شده اعلام کرده که قد وی 170 سانتی متر می باشد و لباس نظامی تیپ گعفاتی و یک کلاه بنفش رنگ را بر سر دارد و یک ساک نظامی بزرگ همراه خود دارد.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
رژیم صهیونیستی جسد نظامی ناپدید شده خود را پیدا کرد
  
  
قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جسد "دیوید منیحیم جرودون" نظامی ناپدید شده صهیونیستی را در حالی که به سمت وی تیراندازی شده بود، پیدا کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع عبری زبان، این نظامی تیپ گعفاتی در جنگ غزه نیز مشارکت داشته است.

این در حالی است که پلیس رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه اعلام کرد که یک نظامی تیپ گعفاتی از روز یکشنبه گذشته ناپدید شده است.

منابع صهیونیستی اشاره کردند که این نظامی 21 ساله آخرین بار در کلینیک نظامی "تسیرفین" در جنوب شرق تل آویو مشاهده شده است.

پلیس صهیونیستی همچنین مشخصات این نظامیی را منتشر و خواستار کمک صهیونیست ها برای یافتن وی شده بود.

--------------------------------------------------------------------------------------------------
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)



برای نویسنده این مطلب yosra69 تشکر کننده ها:
ostadelyass (چهارشنبه مرداد ماه 29, 1393 12:13 pm)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » سه شنبه مرداد ماه 28, 1393 10:22 pm

پایان بی نتیجه مذاکرات قاهره/حماس: اسرائیل مانع تراشی می کند/پیشنهاد تازه هیات فلسطینی
  
  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
مذاکرات قاهره میان هیات فلسطینی و اسرائیلی امشب (سه شنبه) به علت مانع تراشی رژیم صهیونیستی بدون نتیجه پایان یافت و آتش بس 24 ساعته اخیر امشب ساعت یک و نیم بامداد به وقت تهران پایان می یابد.

به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین از غزه، از صبح امروز مذاکرات غیر مستقیم میان دو طرف با میانجیگیری مصر به مدت ده ساعت برگزار شد، اما به علت بهانه تراشی های رژیم صهیونیستی بدون نتیجه پایان یافت.

عزت الرشق عضو هیات مذاکره کننده فلسطین و از رهبران حماس: هیچ گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نشده است و رژیم صهیونیستی در این خصوص کاملا مسئول است.

عزام احمد رئیس هیات فلسطینی: هیات صهیونیستی می خواهد خواسته های خود را به ما تحمیل کند ولی ما فلسطینیان هرگز تسلیم این خواسته ها نخواهیم شد .... هیات فلسطینی طرحی را برای آتش بس پیشنهاد داده و طی چند ساعت مانده به پایان آتش بس موقت منتظر جواب طرف صهیونیستی هستیم

خالد بطش از رهبران جهاد اسلامی: مذاکرات قاهره بی نتیجه پایان یافت و هیات صهیونیستی به تل آویو بازگشت ... حرف و حدیث ها در مورد شلیک موشک از باریکه غزه با هدف طفره رفتن اسرائیل از توافق آتش بس انجام می گیرد/ اسرائیل مذاکرات قاهره را به بن بست کشاند

جبهه داخلی اسرائیل خواستار بازگشایی پناهگاه ها در منطقه گوش دان، تل آویو، ریشون لتسیون، رحوفوت و بات یام شده است

هیات فلسطینی برای بررسی آخرین مذاکرات پس از طفره رفتن های اسرائیل تشکیل جلسه می دهد

هیات صهیونیستی قاهره را ترک کرده و مصر تلاش می کند تا به هر شیوه ای مانع از شکست مذاکرات شود

ابوزهری: طفره رفتن اسرائیل مانع دستیابی به آتش بس دایم است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" دشمن صهیونیستی را مسئول شکست مذاکرات غیر مستقیم قاهره میان هیات های فلسطینی و صهیونیستی با میانجی گری مصر دانست.

سخنگوی جنبش حماس ظهر امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای تاکید کرد که طفره رفتن های اسرائیل مانع از دست یابی به توافق آتش بس دائم شد.

فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)



برای نویسنده این مطلب yosra69 تشکر کننده ها:
ostadelyass (چهارشنبه مرداد ماه 29, 1393 12:13 pm)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » چهارشنبه مرداد ماه 29, 1393 12:03 pm

فوری
آخرین آمار قربانیان جنگ غزه تا به این لحظه: شمار شهدا: 2028 نفر... شمار مجروحان: 10302 نفر
----------------------------------------------------------------------------------------------------

  

گردان های قسام شهر تل آویو و فرودگاه بن گوریون را موشک باران کرد

  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در آخرین ساعات سه شنبه شب گذشته فرودگاه بن گوریون، شهر تل آویو و برخی شهرهای دیگر رژیم صهیونیستی را هدف دهها فروند موشک قرار داد.
گردان های قسام طی بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، خاطر نشان کرد که دو فروند موشک "ام 75" و "فجر 5" به سمت شهر تل آویو شلیک کرده است.

قسام همچنین از شلیک یک فروند موشک "جی 80" به سمت فرودگاه بن گوریون رژیم صهیونیستی، 5 فروند موشک "گراد" به شهر بئر السبع، یک فروند موشک قسام به سمت شهرک نتیووت و 10 فورند موشک قسام به سمت شهرک اسدوروت شلیک کرده است. در بخش دیگری از این بیانیه به شلیک 15 فروند موشک گراد به سمت شهر کریات ملاخی اشاره شده است.

منابع صهیونیستی عصر دیروز سه شنبه از شلیک سه فروند موشک به شهر بئر السبع در اراضی اشغالی سال 48 خبر داده بودند که به دنبال آن نخست وزیر جنایتکار رژیم صهیونیستی قبل از پایان مهلت آتش بس 24 ساعته که به منظور مذاکره هیات های دو طرف فلسطینی و صهیونیستی برای دستیابی به آتش بس دائمی اعلام شده بود، دستور توقف مذاکرات و از سر گیری تجاوزات به نوار غزه را صادر کرد که در پی آن جنگنده های صهیونیستی بار دیگر سریال فاجعه بار بمباران ها و جنایت های خود در غزه را از سر گرفتند.

گفتنی است که در نتیجه این حملات چندین فلسطینی شهید یا زخمی شده اند که از جمله آنها می توان به همسر و دختر محمد ضیف فرمانده کل گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" اشاره کرد. در حال حاضر شمار شهدا به 2027 نفر و شمار مجروحان به بیش از 10250 نفر رسیده است.

------------------------------------------------------------------------------------------------------
شهادت 8 فلسطینی در اثر بمباران منزل خانواده اللوح در وسط غزه

  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
در اثر بمباران منزل خانواده اللوح در شهر دیر البلح واقع در وسط باریکه غزه که در راستای از سر گیری تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه پس از نقض آتش بس 24 ساعته به دستور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم صورت گرفت، 8 فلسطینی به شهادت رسیدند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع محلی، در اثر بمباران منزل خانواده اللوح 8 نفر از جمله 3کودک و یک زن باردار شهید و چندین تن دیگر نیز زخمی شدند.

نخست وزیر جنایتکار رژیم صهیونیستی دیروز سه شنبه و قبل از پایان مهلت آتش بس 24 ساعته که به منظور مذاکره هیات های دو طرف فلسطینی و صهیونیستی برای دستیابی به آتش بس دائمی اعلام شده بود، دستور توقف مذاکرات و از سر گیری تجاوزات به نوار غزه را صادر کرد که در پی آن جنگنده های صهیونیستی بار دیگر سریال فاجعه بار بمباران ها و جنایت های خود در غزه را از سر گرفتند.

گفتنی است که در نتیجه این حملات چندین فلسطینی شهید یا زخمی شده اند که از جمله آنها می توان به همسر و دختر محمد ضیف فرمانده کل گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" اشاره کرد. در حال حاضر شمار شهدا به 2027 نفر و شمار مجروحان به بیش از 10250 نفر رسیده است.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
شکافته شدن سر پسر شهید محمد ضیف

  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
جنبش مقاومت اسلامی "حماس" دیروز سه شنبه از شهادت همسر و فرزند محمد ضیف فرمانده کل گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی این جنبش در حمله جنگنده های صهیونیستی به غزه خبر داد.
به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین از غزه، جنگنده های صهیونیستی دیروز سه شنبه به بهانه شلیک چند فروند موشک از باریکه غزه به سمت شهرک های صهیونیست نشین جنوب باریکه غزه، منزل خانواده دلو در وسط شهر غزه بمباران کردند که در نتیجه آن "وداد مصطفی حرب ضیف" همسر و "علی محمد دیاب ضیف" پسر وی به شهادت رسیدند.

شبکه ماهواره ای الاقصی در همین راستا تصاویری از انتقال اجساد شهدا به بیمارستان توسط امدادگران نشان داد که در یکی از آنها، سر شکافته شده یک پسر بچه در دستان امدادگران کاملا مشخص بود و منابع نزدیک به حماس امروز چهارشنبه اعلام کردند که این تصویر متعلق به "علی ضیف" پسر محمد ضیف فرمانده کل گردان های قسام بود.

رسانه های صهیونیستی نیز اعلام کردند که ساختمان خانواده دلو با سه موشک با قابلیت نفوذ به پناهگاه های زیرزمینی هدف قرار گرفت. این موشک ها از نوع GBU-28 و ساخت آمریکا هستند.

این حادثه پس از آن اتفاق افتاد که نخست وزیر جنایتکار رژیم صهیونیستی قبل از پایان مهلت آتش بس 24 ساعته که به منظور مذاکره هیات های دو طرف فلسطینی و صهیونیستی برای دستیابی به آتش بس دائمی اعلام شده بود، دستور توقف مذاکرات و از سر گیری تجاوزات به نوار غزه را صادر کرد که در پی آن جنگنده های صهیونیستی بار دیگر سریال فاجعه بار بمباران ها و جنایت های خود در غزه را از سر گرفتند.

گفتنی است که در نتیجه این حملات چندین فلسطینی شهید یا زخمی شده اند که از جمله آنها می توان به همسر و پسر محمد ضیف فرمانده کل گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" اشاره کرد. در حال حاضر شمار شهدا به 2027 نفر و شمار مجروحان به بیش از 10250 نفر رسیده است.
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)



برای نویسنده این مطلب yosra69 تشکر کننده ها:
ostadelyass (چهارشنبه مرداد ماه 29, 1393 12:13 pm)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » چهارشنبه مرداد ماه 29, 1393 12:04 pm

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین



چهارشنبه 29 مردادماه 1393 چهل و پنجمین روز جنگ غزه

( ساعت ها به وقت غزه است... اختلاف ساعت با ایران 1 ساعت و نیم )

10:35 وزارت بهداشت غزه شمار شهدا را تا به این لحظه 2028 نفر و مجروحان را 10302 نفر اعلام کرد

10:30 ارئیل مرجلیت عضو کنست صهیونیستی در گفتگو با شبکه هفتم اسرائیل: نتانیاهو اسرائیل را به سمت نابودی سوق می دهد و نمی تواند جنگ را متوقف کند و آبروی ما را برد

10:24 آژیرهای خطر دوباره در ید مردخای و نتیو هعتسرا به صدا درآمد

10:24 مجروح شدن چند فلسطینی در حمله جنگنده های صهیونیستی به منطقه صفطاوی در شمال باریکه غزه

10:23 شمار شهدای حملات صهیونیستی پس از نقض آتش بس 24 ساعته تا به این لحظه به 12 نفر رسید

10:12 اصابت دو موشک به عسقلان و اشکول

10:00 فرزند به شهادت رسیده محمد ضیف، فرمانده کل گردان های قسام تنها 7 ماه سن داشت

9:40 حماس عموم ملت فلسطین را به مشارکت در مراسم تشییع پیکر پاک همسر محمد ضیف و دیگر شهدا در جبالیا دعوت کرد

9:35 زیپی لیونی در گفتگو با یدیعوت آهارونوت: هدف ما ترور محمد ضیف بود

9:28 مقاومت بار دیگر با دو موشک گراد بئر السبع را هدف قرار داد

9:12 رسانه های صهیونیستی به نقل از یک مسئول سیاسی اسرائیلی: هدف از حملات روز گذشته ترور محمد ضیف بود

9:09 مقاومت 3 موشک گراد به اسدود شلیک کرد

9:02 مجروح شدن 4 فلسطینی در بمباران منزل رضیع در بیت لاهیا در شمال باریکه غزه

8:47 مقاومت 4 موشک به اشکول شلیک کرد

8:40 مجروح شدن کودکی فلسطینی در حمله دشمن صهیونیستی به محیط گذرگاه زمینی رفح

8:40 شبکه دهم اسرائیل: ارتش 2000 نیروی ذخیره را برای جنگ فراخوانده است

8:30 رسانه های صهیونیستی از اصابت یک موشک به اسدود، دو موشک به عسقلان و 7 مموشک و راکت به شهرک های النقب غربی خبر دادند

8:25 مقاومت با 10 موشک گراد و 107 بدر السبع، بئیری و کفار عزه را هدف قرار داد

8:18 حمله جنگنده صهیونیستی به شرق البریج و بیت لاهیا

8:14 آوی دیختر هنگام مصاحبه با رادیو عبری زبان از ترس موشک های مقاومت گوشی خود را قطع و به پناهگاه فرار کرد

8:10 آژیرهای خطر در یاد مردخای، نتیو عتسرا، اسدود و بیت عزرا به صدا درآمد

8:08 اخبار شهادت همسر محمد ضیف و دخترش متناقض است و هنوز این خبر تایید نشده است

8:06 وزارت بهداشت غزه: از آغاز دوباره جنگ در غزه پس از نقض آتش بس موقت 24 ساعته 11 فلسطینی به شهادت رسیده اند

7:56 مجروح شدن یک مسافر و وارد آمدن خسارت های سنگین به سالن خارجی گذرگاه رفح در نتیجه بمباران جنگنده صهیونیستی

7:40 رادیو عبری زبان از اصابت دو موشک به اشکول در النقب غربی خبر داد

7:38 پایگاه عبری زبان والا: ارتش عبری از شامگاه روز گذشته 60 منطقه در باریکه غزه را بمباران کرده است

7:36 حمله جنگنده های صهیونیستی به نوار مرزی شمال شرق رفح و جنوب محله زیتون

7:30 پایگاه عبری زبان والا از شلیک 57 موشک از باریکه غزه به مناطق صهیونیستی خبر داد

6:50 جنگنده های اسرائیلی منزل خانواده ابو حمیدان در شرق جبالیا را بمباران و با خاک یکسان کردند

6:30 حمله هوایی دشمن صهیونیستی به شهرک قراره و منطقه عبسان

6:25 مجروح شدن 7 فلسطینی در حمله جنگنده صهیونیستی به منزل خانواده ماضی در رفح

6:16 شمار شهدای خانواده لوح در دیر البلح به 8 نفر رسید/ در میان شهدا 4 کودک و یک زن حامله هم دیده می شود

5:51 2 شهید و 9 مجروح در حمله جنگنده صهیونیستی به منزل خانواده لوح در شرق دیر البلح

5:46 جنگنده صهیونیستی مسجد ویران شده امام شافعی در محله زیتون را بار دیگر هدف قرار داد

5:30 حمله دشمن صهیونیستی به نزدیکی دانشکنده علوم تطبیقی در جنوب غزه و منطقه ای دیگر در غزه

5:02 حمله جنگنده صهیونیستی به منطقه دیر البلح، منطقه زیتون و منطقه منشیه در شمال باریکه غزه

4:02 حمله مجدد دشمن صهیونیستی به جبالیا و البریج

3:50 بمباران زمینی کشاورزی در شرق جبالیا و منازل فلسطینیان در رفح

3:13 شهادت همسر و فرزند محمد ضیف، فرمانده کل گردان های قسام در بمباران منزل خانواده دلو در محله شیخ رضوان

2:58 بمباران زمینی کشاورزی در نزدیکی برج های مسکونی فیروز در غرب غزه

2:21 بمباران پایگاه مقاومت در منطقه مقوسی در غرب غزه

1:52 شبکه دهم اسرائیل: اسرائیل قصد ترور یکی از رهبران بارز حماس را داشت

1:40 ادامه حملات جنگنده های صهیونیستی به شهرک قراره، شرق جبالیا و منطقه جبل الریس در شرق غزه

1:21 مجروح شدن چند فلسطینی در حمله جنگنده دشمن به منزل خانواده ابو جمیزه در شمال خان یونس

1:05 بمباران چندین منطقه در جبالیا و بیت لاهیا

00:30 عزام احمد: مذاکرات قاهره در نتیجه بازگشت هیات صهیونیستی به تل آویو به بن بست رسید

00:23 بمباران منزلی در جبالیا و یک زمین کشاورزی در غرب بیت لاهیا

00:21 مقاومت چندین موشک به نتیفوت شلیک کرد

00:15 بیشتر فرودگاه های اروپا پروازهای خود به تل آویو را لغو کردند

00:15 مقاومت دو موشک 107 به نیریم، یک موشک به النقب و دو موشک گراد به عسقلان شلیک کرد

00:10 شلیک موشک به اسدود و بئر السبع

00:09 رسانه های صهیونیستی از اصابت بیش از 50 موشک به مناطق صهیونیستی خبر دادند

00:06 شلیک موشک به اسدود و ساحل عسقلان

00:04 انتقاد شدید اعضای کمیته امنیتی کابینه اسرائیل از نتانیاهو به سبب عدم تشکیل جلسه فوری برای بررسی اوضاع

00:00 قسام 5 موشک گراد به اسدود شلیک کرد
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)



برای نویسنده این مطلب yosra69 تشکر کننده ها:
ostadelyass (چهارشنبه مرداد ماه 29, 1393 12:12 pm)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » چهارشنبه مرداد ماه 29, 1393 11:16 pm

فوری
آخرین آمار قربانیان جنگ غزه تا به این لحظه: شمار شهدا: 2047 نفر... شمار مجروحان: بیش از 10300 نفر  
-----------------------------------------------------------------------------------------------

گردان های قسام آسمان فلسطین اشغالی را بسته اعلام کرد/شرکت های خارجی پروازهای خود را از شش بامداد لغو کنند

  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس آسمان فلسطین اشغالی را منطقه بسته نظامی اعلام کرد و نسبت به هر گونه تجمع در خیابان ها و اماکن عمومی در فلسطین اشغالی و تداوم زندگی در شهرک های اطراف غزه هشدار جدی داد.

سخنگوی گردان های قسام در پیام تلویزیونی شامگاه چهارشنبه خود از شرکت های هواپیمایی بین المللی خواست که از ساعت شش صبح روز پنج شنبه تمامی پروازهای خود به مقصد فرودگاه بن گوریون را متوقف نمایند.
ابوعبیده به شهرک نشینان نیز هشدار داد که از تجمع در میادین اصلی شهرها، اماکن عمومی به ویژه ورزشگاه ها که احتمال اصابت موشک های قسام به آنها وجود دارد، اجتناب ورزند.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: «ساکنان شهرک های صهیونیست نشین اطراف غزه به خانه های خود باز نگردند و اگر کسی هم مجبور به این کار شد، باید در پناهگاه ها باقی بماند و از آن خارج نشود.»

این چهره مبارز تصریح کرد: «اجرای این مصوبه رسمی تا زمانی که محمد الضیف، فرمانده کل گردان های قسام شخصا دستور جدیدی را ابلاغ ننموده اند، ادامه خواهد یافت. درخواست ما از جامعه جهانی درک حقیقت خواسته های ملت فلسطین است.»

وی با اشاره به شکست رژیم عبری در ترور محمد الضیف، فرمانده گردان های قسام خاطرنشان ساخت: «اشغالگران در دست یابی به ابوخالد (محمد الضیف) ناکام ماند. گردان های قسام به شما اعلام می کند که محمد الضیف، فرمانده ارتش پیروز فلسطین می باشد و صهیونیست ها نیز باید بدانند که محمد الضیف، گردان های قسام و دیگر گروه های مقاومت قضای محتوم شان هستند که راه فراری از آن ندارند.»

سخنگوی شاخه نظامی حماس در ادامه خاطرنشان ساخت: «طرح مصر مرده به دنیا آمد و با دفن شدن علی محمد الضیف، کودک فلسطینی طرح مصر نیز به خاک سپرده شد. رژیم عبری یک فرصت طلایی برای موافقت با حداقل شروط مقاومت را از دست داد.»

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: «ما مطمئن بودیم که این مذاکرات به شکست خواهد انجامید و فرصت بیش از حد لازم را به رهبران سیاسی برای متوقف کردن تجاوزات رژیم عبری و بازسازی نوار غزه اعطا کردیم. بعد از پایان این فرصت و پس از آنچه دشمن مرتکب شد، تاکید می کنیم که طرح مصر مرده به دنیا آمد و امروز نیز به خاک سپرده شد.»

چهره یادشده همچنین از هیات مذاکره کننده خواست تا فورا قاهره را ترک کند و دیگر به پشت میز مذاکره نرود. وی یادآور شد: «بعد از این دیگر هیچ بازگشتی به میز مذاکرات وجود ندارد و اگر دوباره این مذاکرات از سر گرفته شود، ما خود را در مورد نتایج آن ملزم نمی دانیم.»

-----------------------------------------------------------------------------------------------
ظهور دوباره موشک های مقاومت در آسمان حیفا و تل آویو

  
مرکز اطلاع رسانی فلسطین
گروه های مقاومت با پرتاب موشک، شماری از اصلی ترین شهرهای واقع در اراضی اشغالی 48 همچون حیفا و تل آویو را هدف قرار دادند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از رسانه های رژیم عبری، آژیرهای خطر بار دیگر در اصلی ترین شهرهای واقع در اراضی اشغالی 48 و حومه آنها به صدا درآمد و صدای چندین انفجار در شهرهای مذکور شنیده شد.

منابع صهیونیستی صرفا مدعی شدند که گنبد آهنین دو موشک را در آسمان منطقه صهیونیست نشین کریات اونو در شمال تل آویو شکار کرده است ؛ ولی درباره سرنوشت دیگر موشک ها هیچ حرفی نزدند.

گفتنی است که به دنبال از سرگیری حملات رژیم عبری به نوار غزه، مقاومت روز گذشته چندین موشک دوربرد را به سمت شهر تل آویو و حومه آن پرتاب کرد.
  
---------------------------------------------------------------------------------------------
تعداد شهدای 24 ساعت گذشته به 21 نفر رسید
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
با شهادت 3 شهروند فلسطینی دیگر در جریان تجاوزات ارتش صهیونیستی به نوار غزه و بیرون کشیده شدن اجساد دو فلسطینی از زیر آوارهای منزل خانواده دلو، شمار شهدای چهل و پنجمین روز از جنگ غزه به 21 نفر رسید.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دکتر اشرف قدرت سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه از شهادت دختر بچه 2 ساله به نام "نور محمد ابو حصیره" در اثر هدف قرار گرفتن یک مغازه خواروبار فروشی در نزدیکی مسجد حسن البنا در محله زیتون شهر غزه خبر داد.

علاوه بر این، جسد یک شهید ناشناس نیز به بیمارستان شفا انتقال داده شده است که در اثر حمله جنگنده های صهیونیستی به گروهی از شهروندان فلسطینی در منطقه پشت برج های مقوسی در غرب غزه شهید شده است.

دکتر قدرت همچنین از شهادت سامی حسن عیاد در اثر جراحت های شدید وارده به وی در حملات صبح امروز چهارشنبه در محله زیتون خبر داد.

تیم های امداد و نجات فلسطین به بیرون کشیدن اجساد شهدا از زیر آوارهای منزل تخریب شده خانواده دلو در محله شیخ رضوان ادامه می دهند و با بیرون کشیده شدن اجساد یک زن و یک کودک دیگر، شمار شهدای بمباران این منزل به 5 نفر رسیده است. تیم های امداد و نجات صبح امروز چهارشنبه نیز جسد احمد دلو (4 ساله) را از زیر آوار این منزل خارج کرده بودند.

در بمباران این منزل در وسط شهر غزه، همسر و پسر محمد ضیف فرمانده کل گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" نیز به شهادت رسیده بودند.

گفتنی است که نخست وزیر جنایتکار رژیم صهیونیستی قبل از پایان مهلت آتش بس 24 ساعته که به منظور مذاکره هیات های دو طرف فلسطینی و صهیونیستی برای دستیابی به آتش بس دائمی اعلام شده بود، دستور توقف مذاکرات و از سر گیری تجاوزات به نوار غزه را صادر کرد که در پی آن جنگنده های صهیونیستی بار دیگر سریال فاجعه بار بمباران ها و جنایت های خود در غزه را از سر گرفتند. در نتیجه این حملات 21 فلسطینی شهید و بیش از 125 نفر دیگر زخمی شده اند تا بدین ترتیب شمار شهدا به 2038 نفر و شمار مجروحان به بیش از 10300 نفر برسد.

-----------------------------------------------------------------------------------------------
ظهور دوباره موشک های مقاومت در آسمان حیفا و تل آویو

  
مرکز اطلاع رسانی فلسطین

گروه های مقاومت با پرتاب موشک، شماری از اصلی ترین شهرهای واقع در اراضی اشغالی 48 همچون حیفا و تل آویو را هدف قرار دادند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از رسانه های رژیم عبری، آژیرهای خطر بار دیگر در اصلی ترین شهرهای واقع در اراضی اشغالی 48 و حومه آنها به صدا درآمد و صدای چندین انفجار در شهرهای مذکور شنیده شد.

منابع صهیونیستی صرفا مدعی شدند که گنبد آهنین دو موشک را در آسمان منطقه صهیونیست نشین کریات اونو در شمال تل آویو شکار کرده است ؛ ولی درباره سرنوشت دیگر موشک ها هیچ حرفی نزدند.

گفتنی است که به دنبال از سرگیری حملات رژیم عبری به نوار غزه، مقاومت روز گذشته چندین موشک دوربرد را به سمت شهر تل آویو و حومه آن پرتاب کرد.    




فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)


نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » چهارشنبه مرداد ماه 29, 1393 11:33 pm

بعد از تهدیدات مقاومت صورت گرفت
زیان چندین میلیارد شیکلی بازارهای مالی رژیم صهیونیستی  
  
مرکز اطلاع رسانی فلسطین

منابع عبری اعلام کردند که با توجه به تهدیدات گردان های قسام و تنش های امنیتی موجود میان تل آویو و نوار غزه، بورس رژیم عبری و شرکت های مختلف حاضر در آن یک زیان چند میلیارد شیکلی را متحمل شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع عبری، به خاطر بیم از اصابت موشک و بالا رفتن تلفات جانی، وزارت راه و ترابری رژیم عبری و مسئولان امور داخلی این رژیم به افراد در خصوص خروج از پناهگاه ها و مناطق امن و نیز استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی هشدار دادند.

رسانه های عبری همچنین تصاویری از فلج شدن شهرهای مختلف اشغالی و نیز اطلاعیه هایی پخش کردند که موضوع آن ممنوعیت سفر با وسایل حمل و نقل عمومی وابسته به شرکت ایگد وادن در شهرهای دیمونا، عسقلان، اسدود، تل آویو و اسدیروت بود.

گروه های مقاومت دهها موشک را به سمت شهرهای صهیونیستی همچون تل آویو پرتاب کردند. ضمنا گردان های قسام نیز هر گونه فعالیت در فرودگاه بن گوریون و نیز تجمع در اماکن عمومی را برای صهیونیست ها ممنوع اعلام کرده است.  

در همین حال، پس از تهدیدات حماس موجی از رعب و وحشت بر مناطق صهیونیستی سایه افکنده و پس لرزه های این تهدیدات اکنون به وضوح دیده می شود.
در همین راستا، شرکت های حمل و نقل عمومی در اراضی اشغالی از جمله شهرهای دیمونا، عسقلان، اسدود، تل آویو، اسدیروت و ... از توقف حرکت وسائل نقلیه عمومی از امشب خبر دادند.

پلیس رژیم صهیونیستی نیز در تمامی اراضی اشغالی اعلام حالت آماده باش کامل کرده و شمار زیادی از نیروهای پلیس صهیونیستی در مناطق مختلف مستقر شده اند.

اسرائیل همچنین خروج صهیونیست ها از پناهگاه ها را ممنوع اعلام کرده و از آن ها خواسته فعلا در پناهگاه ها بمانند.

از سوی دیگر، پس از تهدیدات حماس سهام بورس اسرائیل میلیاردها شیکل خسارت دیده است.

منابع صهیونیستی اعلام کرده اند که صدها اسرائیلی از ترس تهدیدات قسام در فرودگاه بین المللی بن گوریون حاضر شده و قصد ترک اسرائیل را دارند.

شرکت های هواپیمایی قبرس و اسلواکی نیز تمامی پروازهای خود به سمت تل آویو را لغو کرده اند.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

بیانیه شدید اللحن گردان های قسام  

  
ابوعبیده، سخنگوی گردان های قسام  
مرکز اطلاع رسانی فلسطین


شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» پرواز بر فراز آسمان اراضی اشغالی را برای شرکت های هواپیمایی و تجمع در اماکن عمومی را برای صهیونیست ها ممنوع اعلام کرد.

گردان های شهید عزالدین قسام، با صدور بیانیه ای که نسخه ای از آن برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین ارسال شد، از شکست برنامه صهیونیست ها برای ترور فرمانده این گردان ها خبر داد. متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«ولمن انتصر بعد ظلمه فاولئک ما علیهم من سبیل إنما السبیل علی الذین یظلمون الناس و یبغون في الأرض بغیر الحق اولئک لهم عذاب ألیم»

ای ملت پایدار و مبارز فلسطین! ای امت اسلام و عرب! ای مردم جهان!

دشمن صهیونیستی راه دروغ و خیانت را پیش گرفت ؛ چرا که خیانت، نیرنگ و فریب با طینتش در آمیخته است. صهیونیست ها آتش بس را نقض کردند و با انجام یک سلسله حملات وحشیانه هوایی جنایتی زشت و ننگین را مرتکب شدند که بارزترین این حملات مربوط به شلیک چندین موشک به سمت منزل خانواده الدلو در محله شیخ رضوان بود. رهبران دشمن صهیونیستی با شوق و اشتیاق فراوان ـ در دفاتر محل کار خود و پشت دستگاه های تلویزیون خود ـ نشسته بودند و سازمان ها و دستگاه های اطلاعاتی شان گمان می کردند که لحظه جشن و شادی (به خاطر هدف قرار دادن فرمانده گردان های قسام) فرا رسیده است.

در ابتدا به دشمن اعلام می کنیم که تیرتان به سنگ خورد و هر بار ثابت می کنید که گروهی بی عرضه هستید. بعد از 45 روز از آغاز جنگ و آن همه فعالیت اطلاعاتی و امنیتی، تنها کاری که موفق به انجام آن شده اید، کشتار زنان و کودکان است. شما خیلی بی عرضه تر و ناتوان تر از آن هستید که دست تعدی به سمت محمد الضیف (ابو خالد) فرمانده گردان های قسام دراز کنید، اویی که در طول 25 سال باعث شد تا لگن عجز و ناتوانی شما از روی بام بیافتد.

ابوخالد همان فردی است که از آغاز انتفاضه اول کار خود را شروع کرد و در طول این سال ها به عنوان چهره تحت تعقیب شما و البته به عنوان شاهدی بر ناتوانی و شکست تان بود. در حقیقت شما مشتی دروغگو هستید. آیا فکر می کنید که ابوخالد محمد الضیف یا دیگر رهبران مقاومت امروز در منزل «آل اللوح» بودند یا در یک بقالی واقع در محله الزیتون حضور داشتند که شما آنجا را هدف قرار دادید؟!

ابوخالد الضیف همانی است که مبارزه خود را از سنگ شروع کرد و سپس به سراغ استفاده از تفنگ و عملیات های شهادت طلبانه رفت و امروز نیز موشک های گردان های تحت فرمان او تمام شعاع وطن عزیز و اشغال شده را در بر می گیرد و شما را همچون موش های بزدل راهی پناهگاه ها کرده است.

گردان های قسام به شما قول می دهد که به اذن الهی، محمد الضیف فرمانده کل ارتشی خواهد بود که پیروزمندانه وارد مسجد الاقصی می شود و این سرزمین را از لوث وجود تمامی اشغالگران پاک می نماید.

اشغالگران بدانند که ابوخالد محمد الضیف، گردان های قسام و دیگر گروه های مقاومت قضای محتوم شان هستند و تا روز قیامت، بدترین عذاب ها را به آنها خواهند چشاند.

ای ملت عزیز ما! ای امت عربی و اسلامی! ای مردم جهان!

ادعایی که دشمن صهیونیستی در خصوص شلیک موشک به سمت اراضی اشغالی مطرح کرد، صرفا برای توجیه حملات و نقض آتش بس بود. دشمن گمان می کرد که دستش به یک شکار با ارزش (فرمانده گردان های قسام) رسیده است تا به این ترتیب پیروزی و پایان نبرد را به نفع خود رقم بزند آن هم در حالی که مذاکرات در قاهره جریان داشت، مذاکراتی که ما از همان لحظات نخست، موضع خود را در قبال آن اعلام کردیم. ما مطمئن بودیم این مذاکرات هیچ نتیجه ای که متناسب با حجم فداکاری های ملت ما باشد و خواست ملت ما را محقق نماید، با خود به دنبال نخواهد داشت ؛ ولی با این وجود ما و ملت فلسطین به رهبران سیاسی جنبش حماس فرصتی بیش از حد لزوم را دادیم تا تلاش خود را برای دست یابی به توافقی که تجاوزات رژیم عبری را متوقف نماید، محاصره را پایان بخشد و باعث بازسازی نوار غزه گردد، صورت دهند. بعد از این چند هفته طولانی از مذاکرات بی فایده با دشمن صهیونیستی و بعد از جنایت هایی که دشمن مرتکب شد، اعلام می کنیم که طرح آتش بس مصر مرده به دنیا آمد و امروز با شهادت علی محمد الضیف، کودک فلسطینی به خاک سپرده شد.

با توجه به همه این مسائل، هیات فلسطینی باید فورا قاهره را ترک و دیگر به آن باز نگردد. بعد از امروز دیگر بازگشتی به میز مذاکره وجود ندارد و هر گونه تحرکی در این خصوص، الزامی برای ما به وجود نمی آورد. تمایل داریم که در همین جا تاکید کنیم که دشمن یک فرصت طلایی را برای دست یابی به توافق آتش بس از دست داد آن هم در مقابل موافقت با حداقل خواسته های گروه های فلسطینی.

در سایه جنایت های دشمن صهیونیستی، اختصاص فرصت لازم و البته بیش از حد لزوم به گزینه مذاکره و نیز علی رغم شکست دستگاه های امنیتی رژیم عبری و ارتش این رژیم در ترور فرمانده کل گردان های قسام، ما بر نکات ذیل تاکید می کنیم:

1 ـ به تمامی شرکت های هواپیمایی بین المللی در خصوص استفاده از فرودگاه بن گوریون هشدار می دهیم و از آنها می خواهیم که از ساعت شش بامداد روز پنج شنبه، بیست و یکم آگوست 2014 به بعد تمامی پروازهای خود به این فرودگاه را لغو نمایند.

2 ـ هر گونه تجمع همگانی صهیونیست ها در شعاع برد موشک های قسام ـ به ویژه در ورزشگاه های محل برگزاری لیگ فوتبال یا دیگر اماکن عمومی ـ ممنوع است.

3 ـ برای ساکنان شهرها و شهرک های صهیونیست نشین همجوار نوار غزه بازگشت به خانه ها ممنوع است. هر کس هم که به خاطر ضرورت در خانه خود باقی می ماند، نباید پناهگاه ها و مناطق مستحکم را ترک کند.

4 ـ تمامی این هشدارها تا زمان صدور دستور جدید از سوی فرمانده کل گردان های قسام به قوت خود باقی است. ضمنا جامعه صهیونیستی باید از پذیرفتن حرف ها و وعده های غیر مسئولانه رهبران رژیم متبوع شان در خصوص مسائل فوق الذکر اجتناب ورزند ؛ زیرا این کار منافع و امنیت آنان را به خطر می اندازد.

سرانجام این جهاد، پیروزی یا شهادت است.

گردان های شهید عزالدین قسام ـ فلسطین

چهارشنبه، 24 شوال 1435

مصادف با

20/8/2014
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)


نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » پنج شنبه مرداد ماه 30, 1393 10:52 am

فوری
آخرین آمار قربانیان جنگ غزه تا به این لحظه: شمار شهدا: 2058 نفر... شمار مجروحان: حدود 10300 نفر
-------------------------------------------------------------------------------------------

درگیری مسلحانه مبارزان مقاومت با نظامیان ارتش صهیونیستی در نابلس

  
نابلس ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

اردوگاه قدیمی "عسکر" در شرق شهر نابلس واقع در شمال کرانه باختری چهارشنبه شب گذشته صحنه درگیری های شدید میان مبارزان مقاومت فلسطین و نظامیان ارتش عبری بود.
به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از شاهدان عینی، مبارزان مقاومت اقدام به تیراندازی مستقیم به سمت یک گشتی ارتش صهیونیستی کردند که در نتیجه آن خسارت هایی به خودروی جیپ آنها وارد آمد.

از سوی دیگر، نظامیان صهیونیستی یک جوان فلسطینی به نام "محمد ابو فاید" را از داخل منزلش در اردوگاه عسکر بازداشت کرده و خسارت های زیادی به منزل وی وارد کردند.

سربازان ارتش عبری همچنین منزل شهید تامر قندیل را به محاصره خود درآورده و ضمن حمله به آن، خسارت های زیادی به اسباب و اثاثیه این منزل وارد کردند.

گفتنی است که درگیری های مسلحانه مبارزان مقاومت در کرانه باختری با نظامیان ارتش عبری از مدت ها قبل سابقه نداشته است و همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی محدودیت های زیادی را برای گروه های مقاومت و مبارزان فلسطینی ایجاد کرده بود.


-------------------------------------------------------------------------------------
اعلام وضعیت فوق العاده در فرودگاه بن گوریون
  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

رژیم صهیونیستی به خاطر ترس از تهدیدات ابو عبیده سخنگوی گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس"، در فرودگاه بین المللی بن گوریون واقع در شرق شهر تل آویو وضعیت فوق العاده اعلام کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی، مقامات تل آویو به شدت نگران اجرایی شدن تهدیدات گردان های قسام مبنی بر شلیک موشک به سمت فرودگاه بین المللی بن گوریون هستند و از همین رو در این فرودگاه وضعیت فوق العاده اعلام کرده اند.

گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس چهارشنبه شب گذشته آسمان فلسطین اشغالی را منطقه بسته نظامی اعلام کرد و نسبت به هر گونه تجمع در خیابان ها و اماکن عمومی در فلسطین اشغالی و تداوم زندگی در شهرک های اطراف غزه هشدار جدی داد.

سخنگوی گردان های قسام در پیام تلویزیونی شامگاه چهارشنبه خود از شرکت های هواپیمایی بین المللی خواست که از ساعت شش صبح روز پنج شنبه تمامی پروازهای خود به مقصد فرودگاه بن گوریون را متوقف نمایند. ابوعبیده به شهرک نشینان نیز هشدار داد که از تجمع در میادین اصلی شهرها، اماکن عمومی به ویژه ورزشگاه ها که احتمال اصابت موشک های قسام به آنها وجود دارد، اجتناب ورزند.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: «ساکنان شهرک های صهیونیست نشین اطراف غزه به خانه های خود باز نگردند و اگر کسی هم مجبور به این کار شد، باید در پناهگاه ها باقی بماند و از آن خارج نشود.»

گفتنی است که باریکه غزه از تاریخ 7 ژوئیه گذشته آماج حملات و بمباران های وحشیانه ارتش صهیونیستی بوده است که تاکنون در نتیجه این حملات 2055 فلسطینی شهید و بیش از 10230 نفر دیگر مجروح شده اند. این در حالی است که گروه های مقاومت نیز در واکنش به این تجاوزات، مناطق مختلف فلسطین اشغالی و به ویژه شهر تل آویو را هدف موشک باران خود قرار داده و با شلیک موشک های متعدد به فرودگاه بن گوریون، حریم هوایی فلسطین اشغالی (اسرائیل) را به محاصره خود درآورده و شرکت های هواپیمایی خارجی را مجبور به لغو پروازهای خود کرده اند

-----------------------------------------------------------------------------------------------
شهادت 12 فلسطینی و زخمی شدن بیش از 40 تن دیگر در تجاوزات امروز ارتش صهیونیستی
  
  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
جنگنده های رژیم صهیونیستی در نخستین ساعات بامداد امروز پنجشنبه دست به جنایت جدیدی در شهر رفح واقع در جنوب باریکه غزه زدند و با بمباران یک محله مسکونی دهها نفر را شهید و یا زخمی کردند که اکثر آنها زن یا کودک هستند.
به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین از رفح، جنگنده های "اف 16" ارتش عبری محله تل السلطان در غرب رفح را هدف اصابت 9 موشک با قدرت تخریب بالا قرار دادند. در این حمله ساختمان 5 طبقه ای خانواده "کلاب" با خاک یکسان شد و خسارت هایی نیز به منازل مجاور آن وارد آمد.

در این حملات تاکنون 12 فلسطینی شهید و بیش از 40 نفر زخمی شده اند، اما با توجه به حجم جنایت، احتمال افزایش آمار قربانیان وجود دارد. منابع پزشکی تاکنون انتقال اجساد دو فرد سالخورده به نام های "حسن یونس" و "آمال یونس" همسر وی و نیز یک پیرزن دیگر را تایید کرده اند و جسد یک جوان هنوز شناسایی نشده است.

در حملات چهارشنبه شب گذشته ارتش عبری به مناطق مختلف باریکه غزه نیز 2 فلسطینی شهید و شماری دیگر مجروح شده بودند. این دو شهید فلسطینی "عمر ابو ندی" و "جمعه ابراهیم مطر" از اهالی اردوگاه نصیرات بودند.

گفتنی است که باریکه غزه از تاریخ 7 ژوئیه گذشته آماج حملات و بمباران های وحشیانه ارتش صهیونیستی بوده است که تاکنون در نتیجه این حملات 2055 فلسطینی شهید و بیش از 10230 نفر دیگر مجروح شده اند. این در حالی است که گروه های مقاومت نیز در واکنش به این تجاوزات، مناطق مختلف فلسطین اشغالی و به ویژه شهر تل آویو را هدف موشک باران خود قرار داده و با شلیک موشک های متعدد به فرودگاه بن گوریون، حریم هوایی فلسطین اشغالی (اسرائیل) را به محاصره خود درآورده و شرکت های هواپیمایی خارجی را مجبور به لغو پروازهای خود کرده اند.

-----------------------------------------------------------------------------------------------
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)


نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » پنج شنبه مرداد ماه 30, 1393 10:54 am


شهادت سه نفر از فرماندهان گردان های قسام در رفح




رفح ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

<!--Start Article Content-->


گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" از شهادت سه نفر از فرماندهان برجسته خود در جنوب باریکه غزه خبر داد.



به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گردان های قسام از شهادت سه فرمانده برجسته خود به نام های "رائد عطار" فرمانده تیپ رفح، "محمد ابو شماله" فرمانده تیپ جنوب نوار غزه" و "محمد برهوم" خبر داد.



این فرماندهان قسامی بامداد امروز پنجشنبه در جریان بمباران یک منزل در شهر رفح توسط ارتش صهیونیستی به شهادت رسیدند.



گفتنی است که برخی منابع صهیونیستی قبل از این اعلام کرده بودند که رژیم اشغالگر قدس برخی رهبران و فرماندهان حماس را در لیست ترورهای خود قرار داده است که نام این فرماندهان شهید نیز در لیست مذکور قرار داشت و آنها قربانی خوی وحشیگری و خونریزی رژیم سفاک صهیونیستی شدند.

<!--End Article Content-->



فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)


نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط Termata » پنج شنبه مرداد ماه 30, 1393 9:15 pm

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نیروهای مقاومت با مقاومت جانانه ارتش رژیم صهیونیستی را در مقابل غزه زمینگیر کرد. هرچند صهیونیست ها مناطق مسکونی را با خاک یکسان کردند اما نتوانستند حتی به اهداف جزئی خود هم برسند. این شکست ذلیلانه محصول از جان گذشتگی وارثان قسام است. گردان های قسام از نه تیپ تشکیل شده است که هر تیب به صورت معمول از پنج هزار رزمنده و پنج گردان شکل می یابد. تعداد کل رزمندگان قسامی به 45 هزار نفر می رسد که در یگان ها و گردان های مختلفی که در سراسر نوار غزه مستقر هستند، توزیع شده اند.هر یگانی عهده دار مسئولیت خاصی است و مراکز استقرار خاص خود را دارد که بر همین اساس به فعالیت می پردازد. از برجسته ترین یگان های وابسته به گردان های قسام می توان به موارد ذیل اشاره داشت:1 ـ یگان پیاده: یکی از بزرگ ترین و عظیم ترین یگان های شاخه نظامی جنبش حماس از نظر تعداد نیرو و تجهیزات به شمار می آید. 85 درصد از نیروهای گردان های قسام عضو این یگان می باشند که ماموریت آنها درگیری مستقیم با دشمن ـ البته در صورت پیشروی اش به سمت نوار غزه ـ می باشد.از دیگر مسئولیت های این یگان می توان از ارائه کمک به نیروهای وزارت کشور نوار غزه جهت صیانت از جبهه داخلی اشاره کرد. ضمنا در صورت وقوع فجایع طبیعی نیز نیروهای قسامی به کمک سازمان های ذیربط می شتابند که نمونه آن را در سال 2013 شاهد بودیم.یگان پیاده مسلح به سلاح های کلاشنیکوف 74 و 103 و نیز سلاح های دوش پرتاب دست ساز موسوم به یاسین می باشد که نسخه ای مشابه آر.پی.جی روسیه است.از دیگر تسلیحات تحت اختیار یگان پیاده باید به آر.پی.جی 7، کرینکوف، دراگانوف، مسلسل پی.کا.سی و بمب های دستی اشاره کرد که در داخل نوار غزه تولید می شود و در حال حاضر گردان های قسام 250 هزار بمب از این نوع را در اختیار دارد.یگان ویژه: یکی از فعال ترین یگان ها در جریان جنگ هستند. این یگان مسئولیت اجرای عملیات های نفوذ به پشت خطوط دشمن و حمله به اردوگاه ها و پایگاه های نظامی دشمن را عهده دار می باشد. این یگان بود که موفق شد شائول آرون را چند وقت پیش به اسارت خود بگیرد. اعضای این یگان را نیروهای نخبه و زبده گردان های قسام تشکیل می دهند و سلاح های ام 4، ام 16، کلاشنیکوف 103، آر.پی.جی 18 و آر.پی.جی 7 در اختیار دارند.از دیگر سلاح هایی که نیروهای این یگان در اختیار دارند می توان به کرینکوف و تفنگ های تک تیرانداز مشهور روسی یعنی دراگانوف و نیز تفنگ های اشتیار 12.7 میلی متری با برد دو کیلومتر اشاره داشت. اف.ان 2000، اف.ان فال، نارنجک، بمب و دوربین های دید در شب و دستگاه های ارتباطی نیز از تجهیزات تحت اختیار این یگان می باشد.یگان مهندسی: یکی از بخش های اصلی در گردان های قسام است که مسئولیت ساخت تسلیحات و حفر تونل های زیر زمینی را بر عهده دارد. این یگان همچنین کار ایجاد زیرساخت های نظامی در زیر نوار غزه را بر عهده دارد که به عنوان غزه زیر زمینی شناخته می شود. این زیرساخت ها شامل یک شبکه تونلی است که ده ها کیلومتر امتداد می یابد و برای اهداف متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از آنها اختصاص به ذخیره تسلیحات دارد. برخی دیگر برای انتقال کمک های امدادی مورد استفاده قرار می گیرد. از مشهورترین نوع این تونل های زیر زمینی می توان به تونل های زیر زمینی ویژه حمله و هجوم یاد کرد که تا در زیر اراضی اشغالی کشیده شده و به نیروهای قسامی اجازه نفوذ به پشت خطوط دشمن را می دهد. تسلیحات تحت اختیار این یگان کاملا مخفی و در حال توسعه مستمر است.یگان زرهی: این یگان مسئول مقابله با تجهیزات زراعی و تانک های رژیم صهیونیستی است که سلاح اساسی تحت اختیار آنان سلاح های دوش پرتاب آر.پی.جی 7 و آر.پی.جی 29 است. این دوش پرتاب ها برای شلیک پرتابه های دو مرحله ای با قابلیت نفوذ در زره با برد مفید 500 متر می باشد. در کنار آنها باید به موشک های دست ساز بتار اشاره کرد که برد آن تا یک کیلومتر می رسد. از دیگر موشک های تحت اختیار این یگان می توان به موشک مالوتکا با برد 3000 متر، موشک ضد زره کنکورس با قابلیت هدایت و برد 4 کیلومتر، موشک های فاگوت و کورنیت با برد 5500 متر اشاره کرد که برای هدف قرار دادن تانک های میرکاوا از آن استفاده می شود. در کنار این موشک ها می توان به بمب های دست ساز ترکش زا نیز اشاره کرد که 40 کیلومتر ماده منفجره در خود جای داده و قدرت انفجاری بالایی دارد.یگان پدافند هوایی: این یگان به تازگی ایجاد شده و از زمان تاسیس آن 7 سال بیشتر نمی گذرد. از سلاح های اصلی تحت اختیار این یگان می توان به تیربارهای دوشکا با برد 3500 متر، ضد هوایی ZPU-14.5میلی متری با قابلیت حمل بر روی خودروهای چهار محوری، مسلسل های پی.کا.سی، موشک های زمین به هوا و دوش پرتاب استریلا سام 7 با برد 4200 متر و موشک ایگلا سام 18 اشاره کرد که مجهز به جستجوگرهای هوشمند جدیدی است که قابلیت تشخیص هواپیماهای واقعی از شراره های فریب دهنده یا دیگر پادکارهای دیگر را دارد و از برد 5200 متری برخوردار می باشد. مدرن ترین موشک های ضد هوایی که گردان های قسام در اختیار دارد، گرینچ سام 24 است که در میان موشک های ضد هوایی نوترین می باشد. با استفاده از آنها می توان هواپیماهایی که در ارتفاع 4 یا 5 کیلومتری پرواز می کنند، هدف گرفت. این موشک می تواند شراره های فریب دهنده را تشخیص دهد. موشک های انگلیسی گافلین با برد 5500 متر از دیگر تسلیحات تحت اختیار این یگان می باشد.کوماندوهای دریایی: ماموریت این یگان نفوذ به پشت خطوط دشمن از طریق مسیرهای آبی است. از برجسته ترین عملیات هایی که این یگان موفق به اجرای آن شد، می توان به نفوذ در پایگاه نظامی زیکیم در سواحل عسقلان اشاره کرد که ضربه ای سنگین برای سازمان اطلاعات رژیم عبری بود. اصلی ترین سلاح این یگان تفنگ های کلاشنیکوف و چاقوهای نظامی است.نیروی هوایی: بزرگ ترین و شوک آورترین اقدام غافلگیرکننده مقاومت برای رژیم صهیونیستی استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و بومی ساز ابابیل بود که سه نمونه متفاوت دارد. ابابیل A1که برای انجام ماموریتهای شناسایی وتجسس به کارمیرود و در جریان جنگ غزه موفق به تصویربرداری از مناطق نظامی صهیونیست شد و تا وزارت جنگ رژیم عبری در تل آویو نیز پیش رفت و پس از پایان ماموریت به سلامت به نوار غزه بازگشت. ابابیل B1که با 4 موشکی که بر روی بال هایش نصب شده است، یک جنگنده محسوب می شود و می توان از آن برای بمباران استفاده کرد. ابابیل C1 که یکهواپیمای انتحاری ومجهز به حجم انبوهی ازمواد منفجره میباشد.دفتر رسانه ای: رسانه یکی از مدرن ترین ارکان جنگ معاصر به شمار می آید تا جایی که جنگ روانی ـ رسانه ای موفق تر و قدرتمند تر از جنگ های کلاسیک به شمار می رود. از طریق رسانه می توان جبهه داخلی طرف مقابل را نابود کرد و دشمن را در جایی که موشک ها نمی رسد، هدف قرار دارد. با استفاده از رسانه ها می توان پرده از جرائم دشمن و قهرمانی های مجاهدان فلسطینی برداشت.گردان های قسام توجهی ویژه به ایجاد دفتر رسانه ای داشته اند که هدف از آن تصویر برداری از عملیات های مقاومت و انتشار گزارش خسارت های وارده به دشمن می باشد. گردان های قسام با این کار می خواهد جبهه داخلی دشمن صهیونیستی را تضعیف و رعب و وحشت را در میان سربازان رژیم عبری ایجاد نماید.یگان امدادرسانی: این یگان مسئولیت تامین حمایت های لجستیکی از نیروهایی را بر عهده دارد که در مرزهای نوار غزه مستقر هستند. این حمایت ها شامل تسلیحات، مهمات، غذا، دارو و سوخت است.یگان ارتباطات: قسمتی است که در آن فرماندهان ماموریت های بخش های مختلف را تعیین و دستور العمل ها را صادر می نمایند. این بخش همچنین مسئولیت جنگ الکترونیک را نیز بر عهده دارد و اقدام به ایجاد پارازیت بر روی شبکه های ماهواره ای صهیونیستی می کند و پایگاه های اینترنتی اشغالگران را هک می نماید.یگان توپخانه: این یگان اصلی ترین و اساسی ترین نیروی بازدارنده گروه های مبارز فلسطینی به ویژه گردان قسام به شمار می رود. این یگان کار خود را با ساخت اولین موشک فلسطینی تحت نام قسام یک شروع کرد و ماموریتش پرتاب موشک به سمت شهرها و شهرک های صهیونیست نشین، پایگاه های نظامی و محل های تجمع نیروهای اشغالگر قدس بود. بر اساس تازه ترین برآوردها، این یگان قریب به 20 هزار موشک و بمب در اختیار دارد که نوع و برد آن متفاوت می باشد و منبع تامین آنها نیز با یکدیگر فرق دارد. برخی آنها از لیبی و سوریه قاچاق شده اند و برخی دیگر در داخل ساخته می شوند که به ترتیب ذیل می باشند:خمپاره: در هدف قرار دادن محل تجمع نظامیان رژیم اشغالگر قدس در مرزهای نوار غزه و نیز برای حمله به پایگاه های نظامی صهیونیستی همجوار این منطقه مورد استفاده قرار می گیرد. گردان های قسام ده ها مورد تجهیزات ویژه پرتاب خمپاره در اختیار دارد. ضمنا گردان های قسام بخشی از این تجهیزات را خود می سازد. خمپاره 120 میلی متری از جمله خمپاره هایی است که بیش از همه مورد استفاده قرار می گیرد.موشک های 107: موشک های کوتاه برد روسی به شمار می رود که برای هدف قرار دادن تجهیزات دفاعی، بمباران شهرک ها و محل های تجمع نظامیان صهیونیست مورد استفاده قرار می گیرد که برد آن به 10 کیلومتر می رسد.موشک های گراد: این موشک ها روسی با بردی بیست کیلومتری هستند. مدل های پیشرفته آن که ساخت سوریه و ایران است، بردی بالغ بر 40 کیلومتر دارد. صدها موشک از این دست را حماس از طریق لیبی تامین کرده است.قسام یک: اولین موشک دست ساز با طول هفتاد سانتی متر و بردی بالغ بر 4 کیلومتر است.قسام دو: موشکی دست ساز با بردی بالغ بر 8 کیلومتر است.قسام سه: موشکی دست ساز با برد 12 تا 15 کیلومتر است.قسام چهار: موشکی دست ساز با طول سه متر و برد 18 کیلومتر است.سجیل 55: موشکی دست ساز با برد 55 کیلومتر است.جی 80: موشکی دست ساز با حرف اختصاری «جی» که حرف اول نام جعبری، فرمانده کل گردان های قسام می باشد و برد آن به 80 کیلومتر می رسد و برای هدف قرار دادن تل آویو مورد استفاده قرار گرفته و می گیرد. از هر ده موشک پرتاب شده از این دو نوع، گنبد آهنین تنها یک مورد آن را شکار کرده است. بنا به گزارش گردان های قسام این موشک مجهز به یک فناوری مدرن است که به آن اجازه عبور از گنبد آهنین را می دهد.ام 75: اولین موشک دوربرد فلسطینی است که دست ساز می باشد که قابلیت هدف قرار دادن تل آویو را دارد که به کارگیری آن را در جنگ 2012 شاهد بودیم. «ام» حرف اول نام مقادمه از رهبران شهید جنبش می باشد و عدد 75 نیز نشانگر برد این موشک است.آر 160: یک موشک دست ساز می باشد و برد آن از تمامی موشک های فلسطینی بیشتر است. حرف «آر» برگرفته از حرف اول نام رنتیسی، رهبر شهید حماس است که ده سال پیش از این وعده داده بود که حیفا را موشک باران می کند و البته این اتفاق نیز افتاد. عدد 160 نشانگر برد پیش بینی شده این موشک می باشد که البته تا این لحظه به اهدافی در 140 کیلومتری و در قلب حیفا اصابت کرده است.فجر 5: موشک ساخت ایران است که طول آن 6 متر و برد آن 75 کیلومتر می باشد و قادر است 90 کیلوگرم ماده منفجره را با خود حمل کند.فجر 3: یک موشک ساخت ایران است که برد آن به 43 کیلومتر می رسد که البته تا این لحظه مورد استفاده قرار نگرفته است.ام 302: تقلیدی از موشک WS2چینی است که برد آن به 140 کیلومتر می رسد و قابلیت حمل 145 کیلوگرم ماده منفجره را دارد.در میدان نبرد همیشه عقیده پیروز است نه سلاح ؛ گردان های شهید عزالدین قسام با وجود سلاح های نه چندان پیشرفته اما با وجود عقاید محکم و دلاورمردانی که خود را نذر راه خدا کرده اند بر دشمنان غلبه می یابند
اللهم انصر الاسلام والمسلمين
اللهم انصر اخواننا فی مصر و في غزة

برای نویسنده این مطلب Termata تشکر کننده ها:
yosra69 (پنج شنبه مرداد ماه 30, 1393 9:49 pm)
رتبه: 7.14%
 
Termata
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 77
تاريخ عضويت: چهارشنبه تير ماه 7, 1391 11:30 pm
محل سکونت: پاوه
تشکر کرده: 22 بار
تشکر شده: 121 بار
امتياز: 1210

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » پنج شنبه مرداد ماه 30, 1393 10:17 pm

تشکر فراوان از کاربر گرامی termataبابت مطلبشان.

فوری
آخرین آمار قربانیان جنگ غزه تا به این لحظه: شمار شهدا: 2079 نفر... شمار مجروحان: 10350 نفر
-----------------------------------------------------------------------------------------------

بیانیه گردان های قسام به مناسبت شهادت سه فرمانده برجسته خود
  
  
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
{وَ لاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ}  
(کسانی را که در راه خدا کشته شده‏اند مردهمپندار، بلکه زنده‏اند و نزد پروردگارشان روزی داده می شوند.)

گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" با افتخار تمام شهادت سه فرمانده خود به نام های "محمد ابراهیم صلاح ابو شماله" ملقب به ابو خلیل (41 ساله) "رائد صبحی احمد عطار" ملقب به "ابو ایمن" (40 ساله) فرمانده تیپ رفح که هر دو عضو شورای نظامی حماس بودند و نیز شهادت "محمد حمدان برهوم" ملقب به "ابو اسامه" (45 ساله) و از فرماندهان عملیاتی و نخستین فعالان قسام را که صبح امروز پنجشنبه در اثر بمباران یک منزل در محله تل السلطان واقع در شهر رفح به شهادت رسیدند، به ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی و تمامی مبارزان و آزادگان جهان تبریک و تسلیت عرض می کند.

این سه شهید از فرماندهان ردیف اول گردان های قسام بودند که همواره در میدان های جهاد و افتخار آفرینی در راه دفاع از وطن حضور داشتند و ضربات سنگینی به دشمن صهیونیستی و نظامیان آن طی 20 سال گذشته وارد کرده بودند.

گردان های قسام ضمن تایید خبر شهادت این فرماندهان خود، گوشه هایی از افتخارات آنها را برای ملت فلسطنی و امت عربی و اسلامی تشریح می کند:

شهید محمد ابو شماله: از بنیانگداران گردان های قسام در منطقه رفح که فرماندهی عملیات های جهادی متعدد و نیز عملیات های تعقیب و هلاکت مزدوران در جریان انتفاضه نخست فلسطین را بر عهده داشت و در جریان انتفاضه دوم نیز نقش مهمی در ساماندهی گردان های قسام ایفا نمود. وی در ادامه فرمانده دایره امداد رسانی و تامین تجهیزات مبارزان قسام شد و پس از آن عملیات های بزرگی مانند عملیات "آتشفشان های خشم"، "محفوظه"، "حردون"، "ترمید" و "رویای بر باد رفته" را فرماندهی کرد. شهید ابو شماله همچنین از مهمترین فرماندهان قسام در جنگ های فرقان، سنگ های سجیل و العصف الماکول بود.

شهید رائد عطار: همرزم شهید محمد ابو شماله در بسیاری از ماموریت های جهادی از زمان تاسیس گردان های قسام و آغازین روزهای شروع مبارزات بود که در عملیات های جهادی و تعقیب مزدوران در جریان انتفاضه نخست و سپس توسعه ساختار نظامی قسام در جریان انتفاضه دوم فلسطین نقش داشت و پس از آن به عنوان فرمانده تیپ رفح و عضو شورای نظامی حماس انتخاب شد. تیپ رفح گردان های قسام تحت فرماندهی عطار وارد عملیات ها و درگیری های متعددی با نظامیان صهیونیستی شد که از جمله آنها می توان به جنگ تونل ها، عملیات رویای بر باد رفته و عملیات های قهرمانانه دیگر اشاره نمود. وی همچنین نقش برجسته ای در جنگ های فرقان، سنگ های سجیل و العصف المأکول داشت.

شهید محمد برهوم: از نخستین فعالان تحت تعقیب گردان های قسام و همرزم دو شهید دیگر؛ محمد ابو شماله و رائد عطار بود که در سال 1992 تحت تعقیب نظامیان صهیونیستی قرار گرفت و پس از مدتی تعقیب و گریز توانست به صورت محرمانه از فلسطین خارج شود و بعد از آن میان کشورهای مختلف در حال رفت و آمد بود تا اینکه در جریان انتفاضه دوم به غزه بازگشت و به جمع دیگر همرزمان و برادران خود در میدان های جهاد و جنگ علیه دشمن صهیونیستی ملحق شد.

گردان های قسام ضمن تسلیت شهادت این فرماندهان و پرواز آنها به سمت مقصدی که تمامی مبارزان آزاده و قهرمان آرزوی رسیدن به آنجا را دارند، با خدا و شهدای خود و تمامی فرزندان ملت فلسطین عهد می بندیم که هرگز اجازه ندهیم پرچمی که این شهدا با خون خود به اهتزاز درآورده اند، بر زمین بیفتد. ما به امت و ملت خود اطمینان می دهیم که شهادت فرماندهان باعث تضعیف عزم و اراده گردان های قسام و مبارزان آن نخواهد شد، بلکه منجر به پافشاری آنها بر راه و مسلک خود و تقویت عزم و اراده برای پرچمداری و ادامه راه خواهد شد و دشمن صهیونیستی تاوان سختی به خاطر این جنایت و جنایت های بی وقفه دیگرش علیه ملت فلسطین پس خواهد داد.

سرانجام این جهاد پیروزی و یا شهادت است...

                                                          گردان های شهید عزالدین قسام ـ فلسطین

                                                       پنجشنبه 25 شوال 1435 هـ

                                                       برابر با 21/8/2014 میلادی


-----------------------------------------------------------------------------------------------------
شهادت فرماندهان هرگز باعث تزلزل گردان های قسام نمی شود
  
  
مرکز اطلاع رسانی فلسطین


    

در جریان جنگ جاری علیه نوار غزه، سه تن از فرماندان شورای نظامی گردان های قسام که از مهم ترین گروه های مبارز فعال در اراضی اشغالی به شمار می رود و کنترل و هدایت روند نبرد با دشمن صهیونیستی را عهده دار است، به شهادت رسیدند.

محمد ابوشماله، رائد العطار و محمد برهوم بامداد امروز و در جریان کشتاری که اشغالگران قدس در محله السلطان شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه به راه انداختند، به شهادت رسیدند.

بی تردید، شهادت آنان یک شوک روحی برای مردان مقاومت و هواداران آن محسوب می شود ؛ ولی از این همه مهم تر ضرورت بررسی تاثیرات ناشی از شهادت این فرماندهان بر روند نبرد با دشمن صهیونیستی و مدیریت میدان جنگ است. باید تحقیق کنیم و ببینیم که عروج این افراد تا چه اندازه بر عملیات های گردان های قسام تاثیر می گذارد و آیا عملکرد کنونی این گروه در مقابله با هجمه های دشمن را تحت الشعاع خویش قرار می دهد.

برخی متخصصان و پژوهشگران تاریخ معاصر مقاومت بر این باورند که شهادت فرماندهان، دو تاثیر متفاوت با خود دارد. اول اینکه ممکن است به صورت شوک روحی خود را نشان دهد یا آنکه بر خلاف آن، باعث رادمردی و پافشاری دیگر مبارزان و مجاهدان برای ادامه دادن راه فرماندهان شهیدشان و نیز تصدی مسئولیت سکانداری آن گردد.

برخی از پژوهشگران در گفتگویی که با «رساله نت» داشتند، تاکید کردند که شهادت فرماندهان ـ در طول ده های گذشته ـ امری عادی بوده است ؛ زیرا این امر (از دست دادن فرماندهان) بهای مقاومت می باشد و علاوه بر این، تاثیر آن موقت است و دیری نمی پاید که این زخم التیام می پذیرد و یک گروه مبارز برای تحقق دستاوردهای بزرگ، عظیم و منحصر به فرد کار خود را از سر می گیرد ؛ البته با فرماندهی افراد جدیدی که این امانت (فرماندهی مبارزان) را از شهدا تحویل گرفته اند.

تاثیری محدود

دکتر حاتم ابوزایده، پژوهشگر تاریخ جنبش حماس و گردان های قسام تصریح داشت که شهادت فرماندهان در گام اول تاثیر روحی بر افراد خواهد داشت ؛ ولی تاثیر آن بر سیستم عملیاتی و نظامی محدود خواهد بود ؛ زیرا گردان های قسام از یک سیستم هرمی برخوردار است که از چندین گردان، تیپ و گروهان با وظایف مشخص تشکیل می شود.

وی در ادامه می افزاید: «سیاست های کلی توسط دفتر سیاسی حماس تنظیم می شود که یکی از اعضای آن را فرمانده گردان های قسام تشکیل می دهد. تصمیم گیری در خصوص عملیات ها و فعالیت های میدانی به شکل مشورتی و توسط شورای کل و شوراهای فرعی که در خود تخصص های مختلفی را جای داده است، اتخاذ می گردد.»

وی خاطرنشان ساخت: تاثیر شهادت فرماندهان بر روند عملیات ها و فعالیت های میدانی محدود است که البته این تاثیر محدود نیز به خاطر تجربه و مهارت فرماندهان شهید در عرصه میدانی است. ضمنا هر کدام از فرماندهان، معاون و نماینده ای دارند که جانشین شان محسوب می شود. ضمنا هر کدام یک مجموعه مدیریتی دارند که مسئولیت پیگیری فعالیت های میدانی را بر عهده می گیرد.

دکتر رفیق ابوهانی نیز با حاتم ابو زایده هم نظر است و می گوید: «در گردان های قسام، تصمیم گیری درباره عملیات ها به صورت هرمی یعنی مشابه ارتش های کلاسیک انجام می گیرد و با وجود اهمیت فرماندهان و تجربه های آنان ؛ ولی فرماندهی گردان های قسام بیش از آنکه مبتنی بر مدیریت یک نفر باشد، با یک سیستم مدیریتی سازمانی اداره می شود.

این کارشناس امور راهبردی می افزاید: گردان های قسام در گذشته و در هنگام مدیریت عملیات ها، بر اساس سیستم گروه های جداگانه عمل می کرد ؛ ولی امروز یک سیستم و سامانه کلی وجود دارد که با توجه به برنامه هایی خاص، مدیریت عملیات ها را بر عهده می گیرد.

هشدارهای امنیتی

دکتر ابوهانی نفوذ اشغالگران در میان چهره های امنیتی نزدیک به فرماندهان گردان های قسام را بعید دانست و در توضیح دلیل این اعتقاد خود گفت: «اگر چنین چیزی درست بود، اشغالگران از همان روز اول جنگ و شاید هم پیش از آن موفق به ترورشان می شدند و این همه وقت منتظر نمی ماندند.»

وی این ماجرا را ناشی از خلل و نقصی دانست که در هنگام انتقال فرماندهان پیش آمده است، فرماندهانی که مدیریت عملیات های میدانی را بر عهده دارند.

این تحلیلگر امور راهبردی گفت: «اشغالگران برای دست یابی به مجاهدان فلسطینی، منازل آنان و خانه های خویشاوندان شان و فامیل های همسران آنان را زیر نظر می گیرند تا از این طریق موفق به یافتن مجاهدان شوند.»  

وی به خطر پخش اطلاعات مربوط به مبارزان ـ از طریق خویشاوندان، دوستان و وابستگان آنها ـ اشاره و تاکید کرد که اشغالگران تعداد زیادی از افراد را برای کنترل آمد و شدهایی که به منازل مجاهدان صورت می گیرد، به کار گماشته اند.

این روند ادامه دارد

در طول سال های نبرد گردان های قسام، صدها تن از فرماندهان این گردان ها به شهادت رسیدند که در راس آنها می توان به فرمانده کل این گردان ها یعنی صلاح شحاده و دیگر فرماندهانی اشاره کرد که کار مدیریت شاخه نظامی حماس را بر عهده داشتند که از آن جمله می توان به شهید ابراهیم مقادمه، جمیل وادی، یاسر نمروطی، عماد عقل، عوض سلمی و وائل نصار اشاره داشت.

تمامی این رهبران در دوره حیات خود نقش حیاتی در فعالیت های نظامی گردان های قسام داشتند ؛ ولی عروج آنها تاثیر زیادی بر روند فعالیت این گروه مبارز نداشت. ضمنا ـ به گفته ابوزایده، پژوهشگر امور حماس ـ بعد از خروج اشغالگران از نوار غزه، یک شورای نظامی به منظور مدیریت شاخه نظامی حماس در نوار غزه تشکیل شد.  

دکتر ابوزایده می افزاید که تعداد بالای فرماندهان گردان های قسام و تجربه فراوانی که بسیاری از نیروهای وابسته به این گردان ها به دست آورده اند، باعث شده است تا این گروه از مشکل ناشی از شهادت فرماندهان خود با موفقیت عبور کند.

بی تردید، شهادت فرماندهان تاثیر روحی بر گردان های قسام دارد و به حکم تجربه ای که این فرماندهان دارند، این تاثیر حوزه عملیاتی این گروه را نیز تحت الشعاع قرار می دهد ؛ ولی باید توجه داشت تمام فرماندهانی که فعالیت های جهادی خود را از آغاز دهه نود شروع کرده اند، از همین تجربه بهره مند هستند و از سوی دیگر، این فرماندهان در طی این سال ها بسیاری فرمانده و افراد خبره در حوزه نظامی تربیت کرده اند و بسیاری از این تجربه را در اختیار آنان گذارده اند.

ابوهانی برای اثبات درستی دیدگاه خود به شهادت احمد الجعبری، فرمانده گردان های قسام که اشغالگران قدس در سال 2012 وی را به شهادت رساندند، اشاره می کند و می گوید که این موضوع گواهی بر آن است که بعد عملیاتی گردان های قسام تحت تاثیر این ترورها قرار نگرفت ؛ بلکه این گروه توانست در نبرد با دشمن صهیونیستی که بعد از شهادت احمد الجعبری روی داد، موفق شود و در طول دو سال، توان نظامی خود را به شکل قابل ملاحظه ای افزایش دهد.

شایان ذکر است که اشغالگران در جریان حملات خود شماری از چهره های برجسته مقاومت از جمله فرماندهان شاخه نظامی گروهان های قدس را هدف قرار دادند ؛ ولی این وجود، گروهان های قدس و مقاومت حملات خود به شهرهای فلسطین اشغالی را تداوم بخشیدند.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
    فعالیت فرودگاه بن گوریون پس از حمله موشکی قسام به کلی مختل شده است
الناصره ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین



پروازهای فرودگاه بین المللی بن گوریون واقع در شرق تل آویو در مرکز اراضی اشغالی 48 پس از تهدیدات گردان های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس و حمله موشکی امروز پنجشنبه به کلی مختل شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مقامات رژیم صهیونیستی پس از رسیدن موشک های مقاومت به بیشتر شهرها و مناطق صهیونیستی تصمیم به تغییر مسیر پرواز هواپیماهای مسافربری خود گرفته اند. این در حالی است که گردان های قسام روز گذشته تهدید کرد که در پاسخ به جنایت های دشمن صهیونیستی علیه مردم غزه فرودگاه بن گوریون را هدف حمله موشکی قرار خواهد داد به همین منظور مسئولان این رژیم مسیر هواپیماهای خود را تغییر داده اند و هواپیماهای این رژیم اکنون از فراز آسمان مناطق شمالی کرانه باختری پرواز می کنند.

منابع محلی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی مسیر پرواز هواپیماهای خود را به سمت مناطق شمالی کرانه باختری به ویژه آسمان شهرهای طولکرم و قلقیلیه به اعتبار اینکه امن تر از دیگر مناطق بوده و موشک های مقاومت به این منطقه شلیک نمی شود تغییر داده است.

این در حالی است که پس از تهدیدات شب گذشته قسام ازدحام شدیدی در فرودگاه اصلی اسرائیل مشاهده شده و صدها اسرائیلی از ترس تهدیدات قسام قصد ترک اراضی اشغالی را داشتند.

همچنین در پی تهدیدات قسام و اعلام آسمان اراضی اشغالی به عنوان منطقه بسته از ساعت 6 صبح امروز پنجشنبه، پروازهای فرودگاه بین المللی بن گوریون به طور کامل متوقف شد و پروازها به فرودگاه قلندیا در شمال قدس اشغالی منتقل شد.

فرودگاه بن گوریون صبح امروز پنجشنبه پس از تهدیدات قسام در پاسخ به نقض آتش بس موقت از سوی دشمن صهیونیستی و ترور نافرجام محمد ضیف، فرمانده کل قسام و شهادت همسر و دو فرزند وی هدف حمله موشکی قرار گرفت .

لازم به ذکر است که پس از تهدیدات قسام و بسته اعلام شدن آسمان اراضی اشغالی، شرکت های هواپیمایی اسلواکی و قبرس تمامی پروازهای خود به سمت تل آویو را لغو کردند.





فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)


نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط yosra69 » جمعه مرداد ماه 31, 1393 10:46 am

فوری
آخرین آمار قربانیان جنگ غزه تا به این لحظه: شمار شهدا: 2090 نفر... شمار مجروحان: 10350 نفر
----------------------------------------------------------------------------------

اشغالگران معادل شش بمب هسته ای، مواد منفجره بر سر اهالی غزه ریخته اند

  
مرکز اطلاع رسانی فلسطین


  

اداره کل مهندسی مواد منفجره در پلیس فلسطین یکی از ارگان هایی است که در جریان حملات صهیونیست ها به نوار غزه مسئولیت حمایت شهروندان در مقابل بمب ها و مواد منفجره عمل نکرده را بر عهده داشته است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بخش مهندسی مواد منفجره پلیس فلسطین وابسته به وزارت کشور و امنیت ملی نوار غزه اعلام کرد که اشغالگران در حمله خود به نوار غزه که از آغاز جولای گذشته شروع شده، قریب به 20 هزار تن مواد منفجره ـ معادل شش بمب هسته ای ـ را بر سر اهالی نوار غزه ریخته اند.

وی در گفتگویی ویژه با پایگاه اینترنتی وزارت کشور فلسطین اعلام کرد که ارتش اشغالگر عبری از سلاح های غیر متعارف و بمب هایی با قدرت انفجاری بالا استفاده کرده و همین امر به شهادت بیش از دو هزار شهروند فلسطینی انجامیده است که اکثر آنان را زنان و کودکان تشکیل می دهند. ضمنا در این جریان، هزاران شهروند نیز زخمی شدند که حال بیشتر آنها وخیم است.

یک زرادخانه کامل

منبع مذکور خاطرنشان ساخت که جنگنده های رژیم صهیونیستی قریب به هشت هزار تن مواد منفجره را بر سر اهالی نوار غزه ریخته اند که باعث نابودی کامل برخی خانواده ها شده است.

بخش مهندسی مواد منفجره همچنین تصریح کرد که اشغالگران در حمله خود به نوار غزه از تمام امکانات موجود در زرادخانه خود استفاده کردند به عنوان نمونه پهبادها، بالگردهای آپاچی و هواپیماهای اف ـ 15 و اف ـ 16 را در این حمله به کار گرفتند و از انواع بمب ها استفاده کرده اند که از آن جمله می توان به   "MK 82,MK83, MK84" اشاره داشت که باعث انفجار و ویرانی فراوان می گردد.

مسئولان بخش مذکور اعلام کردند که اشغالگران بیش از هشت هزار بمب از نوع  MK آمریکا استفاده کرده اند که از قدرت انفجاری بالایی برخوردار است. ضمنا بالگردهای آپاچی موشک هایی را به سمت اهالی نوار غزه شلیک کرده اند که برای مقابله با تجهیزات زرهی و تجهیزات مستحکم دفاعی به کار می رود. ضمنا این رژیم از پهبادهای خود در هدفگیری خودروها، موتور سیکلت ها و شهروندان استفاده کرده و می کند.

این منبع فلسطینی خاطرنشان ساخت: «توپخانه های رژیم عبری از بمب هایی با شدت انفجار بالا برای هدف قرار دادن منازل و املاک شهروندان ساکن شرق نوار غزه استفاده می کردند که این امر باعث ویرانی گسترده در شهرهای رفح، خانیونس، منطقه شجاعیه و بیت حانون گردید.»

پخش مواد سمی در محیط زیست

پلیس فلسطین خاطرنشان ساخت که اشغالگران بیش از شش هزار بمب با قدرت های انفجاری متفاوت  را از طریق توپخانه های خویش به سمت نوار غزه پرتاب کرده اند. ضمنا نیروی دریایی رژیم عبری نیز از بمب های جدیدی استفاده می کنند که پیش از این و در جنگ های قبلی شاهد آن نبودیم. اشغالگران همچنین از بمب های حاوی ترکش های میخی، موشک های حاوی مواد سوزاننده، بمب های الدایم و بمب های حاوی اورانیوم ضعیف شده استفاده کرده اند.

مدیر بخش مهندسی مواد منفجره پلیس فلسطین در ادامه خاطرنشان ساخت که بمب های حاوی مواد رادیواکتیو (اورانیوم ضعیف شده) بر محیط زیست، خاک، آب و نیز سلامتی نسل های آینده تاثیر می گذارد و باعث گسترش بیماری های مختلف در میان شهروندان می گردند که از برجسته ترین آنها می توان به سرطان اشاره کرد.

وی تصریح کرد: «بیشترین بمب ها و موشک های شلیک شده از سوی صهیونیست ها در مناطق مرزی مانند خزاعه، شرق رفح، شجاعیه، شرق مغازی، بریج و منطقه جحر الدیک فرود آمده است.»    

-------------------------------------------------------------------------------------------------
گفتگوهای سه جانبه در دوحه پیرامون جنگ غزه

  
دوحه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین



رایزنی های منطقه ای و بین المللی پیرامون جنگ غزه به ویژه پس از شکست مذاکرات قاهره همچنان ادامه دارد. این در حالی است که رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بار دیگر تاکید کرده که بازگشت به مذاکرات غیر مستقیم در قاهره منوط به میزان آمادگی دشمن صهیونیستی برای پذیرش خواسته های ملت فلسطین است. وی همچنین بر آمادگی مقاومت برای ادامه نبرد با اسرائیل تاکید کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر امروز پنجشنبه آخرین تحولات جنگ غزه را به خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان در دوحه بررسی کرد.

خبرگزاری های رسمی قطر اعلام کرده اند که در این دیدار آخرین تحولات اوضاع اراضی اشغالی به ویژه وضعیت جنگ غزه در پرتو ادامه حملات و جنایت های دشمن صهیونیستی علیه مردم غزه بررسی شده است.

همچنین در این دیدار آخرین تلاش های انجام شده برای توقف جنگ در غزه و تحقق خواسته ها و مطالبات ملت فلسطین در تشکیل دولت مستقل خود به پایتختی قدس شریف گفتگو قرار گرفته است. قبل از دیدار سه جانبه امیر قطر، مشعل و عباس، امیر قطر با محمود عباس نیز دیدار کرده بود.

خبرگزاری های قطر اعلام کردند که در دیدار دو جانبه امیر قطر با رئیس تشکیلات خودگردان روابط و مناسبات طرفین و راه های تقویت این روابط همچنین آخرین تحولات عرصه فلسطین در پرتو ادامه جنایت های اسرائیل علیه مردم غزه بررسی شد.


فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (5)

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (6) (انشراح)


نماد کاربر
yosra69
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 1059
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 22, 1391 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 1401 بار
تشکر شده: 1767 بار
امتياز: 17660

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط mahsa78 » جمعه مرداد ماه 31, 1393 5:40 pm


جمعه 31 مردادماه 1393 چهل و هفتمین روز جنگ غزه

( ساعت ها به وقت غزه است... اختلاف ساعت با ایران 1 ساعت و نیم )

15:05 قسام با 3 موشک 107 پایگاه نظامی کیزوویم را هدف قرار داد

15:01 قسام 5 راکت به اشکول شلیک کرد

15:01 مقاومت با دو موشک کفار عزه را هدف قرار داد

15:00 مقاومت یک موشک زمین به هوا به سمت یک جنگنده صهیونیستی در شمال شرق غزه شلیک کرد

14:56 منابع صهیونیستی: یک شهرک صهیونیست نشین در قدس اشغالی هدف حمله تک تیراندازی قرار گرفته است

14:50 مقاومت 7 موشک به رعیم و 3 راکت به پایگاه الکامیرا شلیک کرد

14:36 ارتش عبری از اصابت یک موشک به نزدیکی تل آویو خبر داد

14:35 قسام شهرک ناحل عوز را هدف حمله خمپاره ای قرار داد

14:20 هآرتص: اصابت بیش از 60 موشک به مناطق صهیونیستی از صبح امروز

14:19 والا: افراد مسلح به سمت شهرک بسگات زئیو در قدس اشغالی تیراندازی کرده اند

14:17 قسام بار دیگر با موشک جی 80 تل آویو را به لرزه درآورد/ صدای انفجار مهیبی در تل آویو شنیده شده است

14:16 دشمن صهیونیستی از اصابت 3 موشک به شهرک سدوت هنیگو خبر داد

14:15 وارد آمدن خسارت های سنگین به اشکول در نتیجه حملات موشکی مقاومت

14:13 اذعان دشمن صهیونیستی به اصابت 3 موشک به النقب

14:00 مقاومت 4 موشک گراد به بئر السبع شلیک کرد

13:55 شهادت شهروند 58 ساله فلسطینی در شهرک قراره بر اثر شدت جراحات وارده

13:50 حمله توپخانه ای دشمن صهیونیستی به مناطق شرقی استان خان یونس

13:40 مقاومت پس از اقامه نماز جمعه 7 جاسوس دیگر را اعدام می کند/ بدین گونه شمار جاسوسان اعدام شده از بامداد امروز به 18 نفر رسید

13:30 مشارکت هزاران فلسطینی در الخلیل در راهپیمایی اعلام همبستگی با غزه

13:25 قسام سدیروت را هدف 7 فروند موشک و ناحل عوز را هدف 3 گلوله موشک قرار داد

13:18 مقاومت عسقلان را هدف حمله موشکی قرار داد

13:17 مقاومت دو موشک گراد به نتیفوت شلیک کرد

13:06 شبکه دهم اسرائیل: از صبح امروز بیش از 30 موشک به مناطق صهیونیستی شلیک شده و طی آن چندین اسرائیلی مجروح شده اند

13:00 شبکه دهم اسرائیل: حملات موشکی به مناطق جنوبی اسرائیل لحظه ای متوقف نمی شود

12:41 قسام 7 موشک به سدیروت و 3 موشک هم به ناحل عوز شلیک کرد

12:41 شلیک 30 موشک به شهرک های مجاور باریکه غزه از ساعات اولیه بامداد امروز جمعه

12:33 پایگاه عبری زبان والا: صدها نفر از صهیونیست های ساکن اشکول از ترس موشک های مقاومت در حال فرار از این منطقه هستند

12:30 حمله هوایی شدید دشمن صهیونیستی به منطقه جحر الدیک در شمال شرق استان مرکزی

12:28 اصابت 5 موشک به اشکول

12:28 در حمله موشکی مقاومت به بئر السبع یک اسرائیلی مجروح شد

12:27 رسانه های صهیونیستی از اصابت دو موشک به منطقه سدوت هنیگو خبر دادند

12:25 قسام 4 موشک به شهرک کفار عزه شلیک کرد

12:23 آتش سوزی گسترده در منطقه مغراقه در نتیجه حمله جنگنده های اسرائیلی

12:17 قسام 4 موشک به کفار سعد شلیک کرد

12:15 حمله توپخانه ای شدید اسرائیل به جبالیا

12:14 رسانه های صهیونیستی: یکی از موشک های مقاومت مستقیما به مرکز بئر السبع اصابت کرده است

12:12 قسام 3 موشک گراد به بئر السبع شلیک کرد

12:10 شبکه دوم اسرائیل: در حمله موشکی مقاومت به اشکول یک اسرائیلی به هلاکت رسید

12:09 مجروح شدن یک اسرائیلی در حمله موشکی مقاومت به اشکول/ وضعیت این اسرائیلی وخیم اعلام شده است

12:05 بمباران مجتمعی مسکونی در منطقه کرم مصلحه در غرب غزه

12:02 حمله توپخانه ای دشمن به البریج و جحر الدیک

12:00 شهردار عسقلان اعلام کرد تا زمانی که حملات موشکی مقاومت متوقف نشود، سال تازه تحصیلی آغاز نمی شود

11:55 شهادت یک فلسطینی در منطقه قراره بر اثر شدت جراحات وارده در حمله صبح امروز دشمن صهیونیستی

11:51 مقاومت 4 موشک به شهرک کفار غزه شلیک کرد

11:33 حمله توپخانه ای اسرائیل به شرق جحر الدیک

11:30 اسرائیل با استفاده از موشک های براک 8 از تاسیسات میدان های گازی خود در سواحل عسقلان حمایت می کند

11:28 مقاومت با 4 موشک النقب غربی را هدف قرار داد

11:27 مجروح شدن 3 فلسطینی در حمله هواپیمای بدون سرنشین دشمن به شهرک قراره در جنوب باریکه غزه

11:17 مقاومت 2 موشک گراد به عسقلان شلیک کرد

11:06 قسام از شلیک یک موشک گراد به مفتاحیم خبر داد

11:05 تجمع اعتراض آمیز مقابل وزارت خارجه آلمان در برلین تحت شعار "شاید که بیدار شوید" در حمایت از غزه

11:00 قسام مفتاحیم را هدف حمله موشکی قرار داد

10:46 قسام 4 موشک گراد به عسقلان شلیک کرد

10:45 جنگنده های صهیونیستی نوار مرزی بین غزه و مصر را هدف قرار دادند

10:44 پایگاه عبری زبان والا از اصابت 3 موشک به اشکول خبر داد

10:30 ارتش عبری مغازه سیلندهای گاز در منطقه منازه در جنوب غرب خان یونس را هدف قرار داد

10:06 مجروح شدن یک فلسطینی در حمله جنگنده صهیونیستی به البریج

10:00 اعدام 11 جاسوس اسرائیل در باریکه غزه

9:50 هفت دانشکده آمریکایی از دانشجویان اسرائیلی خود خواستند به علت تداوم جنگ به آمریکا بازگردند

9:50 حماس عموم ملت فلسطین در کرانه باختری را به تظاهرات در حمایت از مردم غزه فراخواند

9:40 روز گذشته مقاومت 109 موشک از باریکه غزه به مناطق صهیونیستی شلیک کرد و دشمن صهیونیستی هم 60 منطقه در غزه را هدف قرار داد

9:30 تیراندازی قایق های جنگی دشمن صهیونیستی به سمت سواحل غزه

9:20 رسانه های صهیونیستی به نقل از یک مسئول عالی رتبه صهیونیستی: نتانیاهو به هر دری می زند تا بتواند جنگ در غزه را متوقف کند

9:18 حمله جنگنده های صهیونیستی به شرق و شمال المغازی

8:50 قسام پایگاه نظامی کیزوویم و رعیم را هدف حمله راکتی قرار داد

8:48 شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در غزه

8:39 جنگنده های صهیونیستی منطقه سمیری در شرق دیر البلح را هدف حمله قرار دادند

8:28 وزارت بهداشت فلسطین: در حمله دشمن صهیونیستی به مزرعه ای در النصیرات محمد ناصر قشلان 24 ساله و یاسین حامد ابو حمد 22 ساله به شهادت رسیدند و 3 نفر دیگر مجروح شدند

8:04 بمباران و تخریب منزل امجد شبیر در الفخاری

7:58 حمله توپخانه ای ارتش عبری به منازل فلسطینیان در شرق البریج/ حمله جنگنده های صهیونیستی به منطقه بنی سهیلا در خان یونس و برج های شیخ زاید در شمال باریکه غزه

7:30 جنگنده های صهیونیستی چندین منطقه در جبالیا و البریج را بمباران کردند

7:11 رادیو عبری زبان: انفجار یک موشک دست ساز محلی در منطقه ای در النقب غربی

6:59 آژیرهای خطر در ایاد مردخای و نتیو عتسرا به صدا درآمد

6:43 حمله جنگنده های دشمن به چندین منطقه در دیر البلح

6:03 آتش سوزی گسترده در کارخانه ای در منطقه زوایده در نتیجه حمله جنگنده های صهیونیستی

5:52 جنگنده صهیونیستی 3 موشک به انبار کالاهای تجاری در رفح شلیک کرد

5:40 ادامه حملات هوایی دشمن صهیونیستی به منطقه زوایده، دیر البلح و النصیرات

4:41 حمله جنگنده صهیونیستی به منزلی در النصیرات و آتش سوزی گسترده در این منزل/ شنیده شدن صدای چندین انفجار در غزه

4:00 قطع جریان برق بیشتر مناطق غزه در نتیجه حملات موشکی دشمن صهیونیستی

3:53 جنگنده صهیونیستی یک مرغداری در منطقه سلام در شرق رفح را بمباران کرد

3:13 مجروح شدن یک فلسطینی در درگیری های روستای حوسان در غرب بیت لحم

3:13 حمله جنگنده های صهیونیستی به منطقه تل السلطان در غرب رفح

2:26 حمله جنگنده های صهیونیستی به رفح و بخش شرقی خان یونس

1:00 خلیل حیه: از هر طرحی که موجب بازپس گیری حقوق ملت فلسطین شود استقبال می کنیم/ نتانیاهو هرگز نمی تواند میان حماس و کشورهای عربی تفرقه بیندازد/ حقوق ملت فلسطین نیازی به مذاکره ندارد/ ملت فلسطین قاطعانه از مقاومت حمایت می کند

00:16 تیراندازی قایق های جنگی دشمن صهیونیستی به سمت سواحل رفح

00:14 جنگنده های صهیونیستی منزلی در غرب غزه را بمباران کردند

00:04 مقاومت 20 موشک گراد به بئر السبع و عسقلان شلیک کرد

برای نویسنده این مطلب mahsa78 تشکر کننده ها: 2
bahar (شنبه شهريور ماه 1, 1393 11:35 am), yosra69 (جمعه مرداد ماه 31, 1393 9:26 pm)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
mahsa78
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 22
تاريخ عضويت: دوشنبه مرداد ماه 27, 1393 8:20 pm
محل سکونت: یه گوشه از این دنیای بی در و پیکر
تشکر کرده: 10 بار
تشکر شده: 63 بار
امتياز: 650

Re: اخبارغزه------->غزه در خون و آتش...

پستتوسط mahsa78 » جمعه مرداد ماه 31, 1393 5:42 pm

الخلیل ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مردم شهرهای مختلف کرانه باختری در ادامه محکومیت تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه فلسطینیان ساکن نوار غزه و حمایت از مقاومت دست به تظاهرات گسترده زدند.  

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، فلسطینیان در جریان این تظاهرات در بخش های مختلف با نظامیان صهیونیست درگیر شدند که در جریان این درگیری ها شمار زیادی از تظاهرات کنندگان زخمی شدند.
این اقدام در حالی صورت می گیرد که صدها تن از شهروندان فلسطینی بعد از ظهر امروز جمعه 22/8/2014 با شمار زیادی از ماموران سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر الخلیل درگیر شدند.  

در جریان این درگیری ها شمار زیادی از شهروندان فلسطینی به خاطر شلیک گلوله های گاز اشک آور از سوی این ماموران به شدت دچار حالت خفگی شدند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس به منظور حمایت از مقاومت و محکومیت تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه ساکنان باریکه غزه، تظاهرات باشکوهی را از مقابل مسجد الحسین در شهر الخلیل برگزار کرد. شرکت کنندگان در این مراسم به سوی منطقه باب الزاویه به راه افتادند و با نظامیان صهیونیست درگیر شدند.  

این شاهدان افزودند: در جریان این درگیری ها ماموران امنیتی تشکیلات رام الله به این تظاهرات کنندگان حمله ور شدند و به سوی آنان گلوله های گاز اشک آور شلیک کردند و تظاهرات کنندگان نیز به سوی آنان سنگ پرتاب کردند و شعارهایی را علیه تشکیلات رام الله سر دادند.

برای نویسنده این مطلب mahsa78 تشکر کننده ها: 2
bahar (شنبه شهريور ماه 1, 1393 11:35 am), yosra69 (جمعه مرداد ماه 31, 1393 9:27 pm)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
mahsa78
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 22
تاريخ عضويت: دوشنبه مرداد ماه 27, 1393 8:20 pm
محل سکونت: یه گوشه از این دنیای بی در و پیکر
تشکر کرده: 10 بار
تشکر شده: 63 بار
امتياز: 650

قبليبعدي

بازگشت به متفرقه

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 2 مهمان