راه و روشهای حساب شده و عملی برای پیاده کردن حجاب(مکانی برای اظهار نظر و ...)

در این بخش مطالب متفرقه مربوط به زمینه دینی قرار داده می شود

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

راه و روشهای حساب شده و عملی برای پیاده کردن حجاب(مکانی برای اظهار نظر و ...)

پستتوسط ModireTalar » سه شنبه آذر ماه 8, 1390 11:58 am

سلام؛
به درخواست سایه بزرگوار(کا راشد) این صفحه را برای اظهار نظر شما دوستان ایجاد نمودم،
برای اینکه همه در جریان موضوع باشند چند نظر از موضوع داد کوثر رو اینجا مطرح می کنم:


sharakampava
برای به نتیجه رسیدن و جواب دادن مبحث حجاب به نظر من بهتر است سوالاتی را که از جانب افراد کم حجاب و بی حجاب مبنی بر مفید نبودن،مغایرت با آزادی زن و ... به عنوان اساس مطلب قرار داد و در کنار ارائه جواب های منطقی به موضوع پرداخته شود و از تاریخچه ححاب(اینکه حجاب فقط مربوط به آخرین پیامبر نبوده و در تمام ادیان حضور داشته)،فلسفه حجاب،تطابق حجاب و فطرت پاک انسان،نتایج بدست آمده در اجتماع در صورت رعایت حجاب،رعایت حجاب و کم شدن و از بین رفتن ناهنجاریهای اجتماعی، رعایت حجاب و سلامت اخلاقی جامعه، رعایت حجاب و شکوفایی جامعه و بحث های فراوان دیگری که به حجاب مربوط می شوند.

bitajan
آقای یوسفی حرفاهایتان درست است اما به نظر من بهتره همه سوالات و نظراتشون رو بگن ، چون دیدگاه همه یکی نیست در این صورت جواب های علمی و دینی برای نظرها زیاد خواهد بود(البته امیدوارم کسانی که دراین مورد سررشته وتوانایی دارند جواب بدهند)

((شاید اینطوری بشه به نتیجه بهتری رسید.))


RafterW
به نظر من چندین عامل دست به دست هم داده اند من جمله:

1-اولین و اصلی ترین دلیل که ندیدم کسی اشاره کرده باشه این اشتباهی است که همه می خواهیم بر زمینی که محکم نیست بنایی بزرگ بسازیم...کارهای روبنایی ما محکوم به شکست اند اگر پی بنا را در نظر گیریم ،ممکن است حجاب به اسم و در حالت کلی تر اسلام در جامعه باشد( البته موکداَ می گویم فقط به اسم) اما نتیجه افرادی شده اند که به ظاهر لباس دارند و در باطن ...کسی که خدا را نمی شناسد و خدا را درک نکرده محال است دستوراتش را در بلند مدت رعایت کند.

2-شاید امروز بشود با زور دستورات خدا را بر او تحمیل کرد اما در اولین فرصت آنها را زیر پا خواهد گذاشت . نتیجه ی چنین فشاری جامعه کنونی ما در مقیاس بزرگ خواهد شد اکثریت از حجاب گریزانند چرا؟چون امر کنندگان به حجاب ملت را بیفکر فرض کرده اند هر کسی باشد (البته اگر اسلام برایش تبیین نشده باشد) مبارزه با حجاب را عملی بزرگ برای خود می بیند و به نظر من با وضعیت کنونی روز به روز جامعه بدتر و بدتر می شود و اگر داعیان دین مقداری پرکاری نکنند و فعالیتشان را اول از لحاظ کیفی و سپس کمی افزایش ندهند در ورطه سقوط بیشتر پیش خواهیم رفت....

3-عوض شدن ارزش ها...یعنی چه ؟یعنی زمانی بین دو دختر میزان مطالعه و اطلاعات علمی ارزش بوده و به این چیزهایشان افتخار می کرده اند اما امروز به همت ماهواره،اینترنت،تفکرات مختلف،بعضی از مادران به علت چشم و هم چشمی و مهمتر از همه کمبود دانسته ها، ارزش ها عوض شده اند و امروز آرایش ،مد لباس ،وزن و... به عنوان ارزش در بین دختر ها به خصوص قشرجوان مطرح است.


4-اشتباهات و بی توجهی های مردان به قضایای مربوط به زنان و تازه داستان به بی توجهی منتهی نمی شود بلکه بعضی از مردان همان کسانی هستند که باعث شده اند ارزش های زنان و دختران عوض شود...می گویید چگونه؟توجه به زیبایی چه ظاهری و چه باطنی مردان نسبت به سایر زنان و مقایسه ی غلط زنان دیگر با زنان خودشان که همین باعث شده تا زنان به مثلا آرایش های مختلف روی بیاورند
حالا که زمینه فراهم شده بگذارید حرفی را که مدت هاست در دلم هست برایتان بازگو کنم:
در جامعه ی ما همانگونه که مستحضرید تقریبا همه یکبار ازدواج میکنند یعنی مردی که ازدواج کرد از این پس زندگی اش را فقط با یک زن شریک است پس این مرد یا برعکس این زن باید خیال پریشانش توسط همین زوجش آسوده شود و در کنار هم به آسایش برسند ولی خودتان و انصافتان چه تعداد از مردان ما در کنار زنشان آرامش دارن یا برعکس و کدام حق دیگری را تمام و کمال رعایت می کند؟مرد تا زمانی که بیرون است از کنار هر زنی که عبور می کند بوی خوشی به مشامش می رسد و پوشش های مختلف و زیبا را در جامعه می بیند اما هنگامی که به خانه بر میگردد از زنش بوی غذاهایی را که پخته حس می کند و ظاهر و لباس بد ترکیبی را مشاهده می کند که زنش پوشیده و بر عکس مرد هنگامی که به بیرون می رود ظاهری بسیار آراسته برای خود تدارک می بیند اما در خانه از دیدن او خنده ات می گیرد خنده ای که در باطن گریه باید باشد و حتی اگر این دو نفر رابطه ی خوبی را با هم داشته اند کم کم این مسائل روی هم جمع می شود و شاید به تنفر از همدیگر منجر شود و به اصطلاح می گویند این دو نفر طلاق عاطفی گرفته اند ..........خودتان و انصافتان از خانوداه های ما چند نفر به این درد مبتلا هستند؟


saye
عزم فراوانی وجود دارد...
به امید عمل عاقلانه وموثر.
چه بهتر که الان استارتشو بزنیم.
از مدیر تالار گفتمان میخوام یه مطلب جدا، راجع به عملی کردن و شروع یه حرکت حساب شده در این زمینه تو تالار جهت ارائه ی نظرات بذارن( که این بحث هم به حاشیه کشیده نشه).


Hawre
این جمله رو از یه نفر برام نقل کردن که اسمش یادم نیست؛ با اجازه خودش:
حجاب، عبادتی دائمی برای زن است که مرد از آن محروم است...!


sobhan
مسأله حجاب چرا بیشتر روی زنان تكیه شده است؟

برای روشن شدن فلسفه حجاب زن و راز تفاوت آن با پوشش مردان، توجه به مطالب ذیل لازم است:

الف- توجه به رابطه پوشش با فرهنگ دینی
ب- توجه به ساختار فیزیولوژی انسان
ج) آثار و فواید رعایت حجاب و پوشش دینی‏
و ...


اگر جمله ای رو از قلم انداختم لطف بفرمایید آن را بیان نمایید.

دوستان میدان تقریبا آماده است پس منتظر گوی های شما خواهم بود...











برای نویسنده این مطلب ModireTalar تشکر کننده ها: 2
bitajan (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), saye (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
ModireTalar
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 395
تاريخ عضويت: جمعه اسفند ماه 26, 1389 12:30 am
تشکر کرده: 633 بار
تشکر شده: 275 بار
امتياز: 2640

پستتوسط saye » سه شنبه آذر ماه 8, 1390 3:29 pm

"بسم الله الرحمن الرحیم"
سلام به همه ی دوستان.
شاره که م پاوه، ده س وه ش.

چرا بعضی چیزا رو باور داریم اما بهشون عمل نمیکنیم؟

اصولا به خیلی چیزا اعتقاد داریم و علاقه نشون میدیم اما حاضر به ورداشتن کمترین قدمها تو اون زمینه نیستیم یا اقلا قدمها مون ضعیف و ناکافیه.
مثلا راجع به بد بودن غیبت، میتونیم یه چن تا جمله ی پر محتوا سر هم کنیم و راجع بهش حرف بزنیم. خودمونم بهشون باور داریم. یا لا اقل غیبتِ غیبت رو تو حرفای روزمره مون میکنیم، اما باز غیبت میکنیم و غیبت گوش می گیریم، یا اقلا غیبت گوش می گیریم و...
خوشمون میاد که نکنیم اما باز خیلی مواقع انجامش میدیم. :roll:  
شاید برا بعضیا تون پیش اومده باشه که وقتی پیش یه عالمی یا یه آدم مومنی میشینی، راحت تر میتونی به خدا فکر کنی، از خدا بگی یا نماز بخونی...
شاید برا شمام پیش اومده که تو جو دوستای مومن تر که هستی کمتر گناه انجام میدی. کمتر ذهنت مشوش میشه و...
مسلما جو و شرایط حاکم یا به تعریف دینیش؛ برکت اون جمع، هست که باعث همچین روحیه ای تو انسان میشه. و این امر مبارکیه. حتی اصحاب(رض) در حضور پیامبر (علیه الصلاة والسلام) بیشتر به خدا نزدیک میشدن.
یکی از وظایفی که ما برعهده داریم ایجاد جو دینی و اخلاقی تو اماکن و جوامع نزدیک به خودمونه.
از مشکلات ما اینه که تو مدارس، ادارات، تاکسی، سوپری، خونه و بالاخره تو اکثر جامعه مون جو دینی وجود نداره.
اون مثالی که(راجع به علم به بدی غیبت و انجام اون) زدم رو تو دو تا مکان فرض کنید؛ یه جو غیبت ستیز و یه جو بی بند و بار.
قطعا فرقهاست از عمل تو این دوتا شرایط.
خب، حالا به جامعه خودمون و جو و شرایط اون به نسبت حجاب نگاه کنید.!!! منظورم بیشتر اوراماناته.
مسلما خیلی بده. و حجاب برای اونایی هم که دوست دارن محجب و محجبه باشن کار سختیه.
باید شرایط(جو) عمل رو فراهم کرد تا بشه انجامش داد.
میشه تو این زمینه قدمایی بر داریم که جو رو کمی عوض کنیم. کما اینکه من بعضی شهرا رو تو کشورمون دیدم که توسعه یافتگیش خیلی بیشتر از ما بوده و با حجاب هم به خوبی کنار اومدن.

تذکر: ایجاد جو با کار بر روی عقیده ی مردم منافاتی نداره و دوتاش لازمه.


شما سطح دسترسی مورد نیاز برای مشاهده و دریافت فایل های پیوست این پست را ندارید.
آخرين ويرايش توسط saye on يکشنبه آذر ماه 13, 1390 6:59 pm, ويرايش شده در 3.
دو صد گفته چون نیم کردار نیست...

برای نویسنده این مطلب saye تشکر کننده ها: 2
ModireTalar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), RafterW (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
saye
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 258
تاريخ عضويت: شنبه آذر ماه 26, 1389 12:30 am
محل سکونت: پاوه
تشکر کرده: 520 بار
تشکر شده: 213 بار
امتياز: 990

پستتوسط asra » سه شنبه آذر ماه 8, 1390 6:39 pm

با سلام
عقاید بنده:
1- عاشقارو در نظر بگیرین که برای رضایت و خوش آیندی معشوقه اشون هرکاری رو ازش بشنون با سرو دست براش انجام میدن، مثال ماهم مثال عاشقی خودمونو و معشوقه بودن تمثیلی خدای عزیزمونه- آقا مگه تو خدارو دوست نداری و به عنوان خالقت نمیپرستیش پس چرا بهونه و دلیل میاری در انجام وظیفه ت... :idea:
2- اینم اصلا اصلا و به هیچ وجه قبول ندارم که من خدارو خیلی قبول دارم و نماز میخونم و دلم پاکه اما دوست ندارم حجاب کنم ، عزیز من ، خواهر من ، دوست من به دوست داشتن تو نیست اینم بگم من به این عقیده دارم که فرد خودش به این اعتقاد قلبی برسه نه با اجبار که مطمئنا دوامی نخواهد داشت اما اینم به هیچ وجه نمیپذیرم که آخه ما تا جوونیم باید خوش باشیم و برا خودمون زندگی کنیم ،تا کی باید خوش باشند الله اعلم چون هر رفتاری در جوونی داشته باشی در پیری عادت میشه برات
"در جوانی توبه کردن شیوه ی پیغمبری است-----------ورنه هر گبری به پیری میشود پرهیزگار"
و که میداند که آیا ما به پیری میرسیم یا نه....
3- ما دختران و زنان مسلمان نه تنها در قبال پاک نگه داشتن خود مسئولیم بلکه نباید کاری کنیم که جنس مذکر را هم با خود نیز به گناه بکشانیم اگر عقیده ات این است که به من چه آنها خودشان را کنترل کنند و نگه دارند خودشان را از گناه باید بگویم برای عقیده ات متاسفم که نمیدانی در بسیاری از مواقع تو انها را به گناه میکشانی ، این حرف من را قبول کن که حقیقتی است
4- و اینکه تو خودت از جلب توجه خوشت میاد و در مقابل متلک و حرفهای پسران و حتی آقایان  نباید عکس العملی نشون بدی چون تو با اون سرولباست داری پیام میرسونی که به من نگاه کنید من یک کالام من انسانی هستم که با لباس و ارایش ارزش پیدا کردم پس ناراحت نشو اگه حرفی میشنوی که من خودم میدونم از اون حرفا خوشت میاد پس نگو نه که من دختر باور ندارم حرفاتو
5- ناراحت کننده ترین و مایوسانه ترین مطلبی که برای من پیش اومده اینه که ما دخترا و پسرای کرد یه جوری خودمون رو نشون دادیم (در بخصوص محیط دانشگاهها) که کمتر کسی این رو میتونه قبول کنه که کردا حجاب دارن (چه دختر چه پسر) و اینکه رو عقایدشون پایبندن، چرا؟چرا باید اینطوری باشه؟
چون نه تنها در شهرهای کردمون بلکه در محیط های اجتمای ،فرهنگی و دانشگاهی کمتر دختر و پسر باحجاب و محجوب رو میبینیم.... :?
6- حجاب تنها در پوشاندن بدن و مو خلاصه نمیشه بلکه همون طور که میدونیم حجاب چشم و دل رو هم در بر میگیره پس حجاب تنها مختص جنس مونث نیست بلکه جنس مذکر باید این را بداند که نه تنها از لباسهای بدحجاب و زننده استفاده نکرده بلکه باید از آرایش مو و سرو صورت خود پرهیز کند و اگاه باشد که باید ساده بود و زیبا (البته منکر این موضوع نیستم که جوون دل داره و یه سری چیزا رو دوست داره اما باید اینو به خاطر بسپاره که سرو لباسش به اون اعتبار ندن بلکه این اون باشه که به لباس اعتبار بده با پاک و مخلص و پرهیزکار بودنش)
جوون بودن و داشتن یه سری علایق و اونم زندگی کردن تو این زمونه شاید یه مقدار مومن بودن رو برامون سخت کرده باشه اما بیایم از جوونیمون در جهت رضایت خدامون و خودمون بهره ببریم
التماس دعا
عارفان علم عاشق می شوند* بهترين مردم معلم می شوند* عشق با دانش متمم می شود*  هر که عاشق شد معلم می شود*

برای نویسنده این مطلب asra تشکر کننده ها: 2
ModireTalar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), RafterW (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
asra
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 134
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 1, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 319 بار
تشکر شده: 191 بار
امتياز: 30

پستتوسط RafterW » چهارشنبه آذر ماه 8, 1390 12:07 am

سلام خسته نباشید...
کار خوبی کردید که موضوع رو جدا کردید ولی اگر بتونید بقیه رو بکشونید تا همه اینجا بحث رو ادامه بدیم خیلی بهتر میشه
نظرتون راجع به اینکه بحث رو کمی حساب شده تر کنیم چیه؟مثلا فقط نیایم از اینکه چه طوری حجاب تو جامعه بیشتر بشه حرف بزنیم بلکه بیایم روی زیر بنا ها کار کنیم حجاب یه روبناست ببخشید که این حرفم تکراری شد ولی خیلی مهمه که این نکته رو مدنظر قرار بدیم ...همه مون می دونیم که راهی بهتر از راهی که اسوه ی حسنه رفته نیست ...خب ایشون چیکار کردند ؟اول سالها از چی حرف زدند ...ای خوش بحال آنانیکه درس آموخته ی آن مکتب پاکش بودند...من میگم بحث حجاب ضروریه ولی نه حالا الان بحث خیلی مهمتری باید مطرح بشه ...این مشکلیه که همه داریم ...توی یه خونواده ی مسلمون به دنیا میایم و خودکار مسلمون میشیم و فکر می کنیم به چیزی احتیاج نداریم و ظاهر رو هم که رعایت کنیم دیگه کار تمومه...شاید بفرمایید این افرادی که اینجا تو بحثا شرکت می کنند این مراحل رو گذروندند و لااله الا الله و... براشون حل شده است ولی من اول شخص خودم رو می گم بعدشم این رو در نظر داشته باشید که تعداد بازدید کندگان سایت ،شکر خدا روز به روز بیشتر میشه و برای خیلیاشون مسائل مهمتری مطرحه و اینکه یک راست به مسئله ی حجاب بپریم شاید کار درستی نباشه...حالا می خوام نظر همه رو بدونم به هر حال من انشالله همراهتون هستم چه تغییری در روند بدید چه نه ولی فکر کردم این نکته شاید مهم تر باشه...

برای نویسنده این مطلب RafterW تشکر کننده ها: 2
ModireTalar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), saye (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
RafterW
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 83
تاريخ عضويت: جمعه آذر ماه 3, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 40 بار
تشکر شده: 120 بار
امتياز: 0

پستتوسط asra » چهارشنبه آذر ماه 9, 1390 9:39 pm

سه لامیو ته ر په ی شمه عه زی زه کانم
واله عه زیز کیم ، برا گه وره که م تو خوا مازه عمرو بوگذرو و ویت نه زانی چه نی لوا
ئه گه ر که نه حه تمن ای نیاز به حجاب و پاک بی و بنده یو خاس بیه ی پی خوا گیانی لیو کولین مهپانه نه هه ن،  به راحتی چه نه ش مه گذه ره...!
ئه م نیه نان چا حه ده نه که کسیوه موچیاری که روو وه لی تو خوا تا جوانینمی خه فه تو ایسه یته بوره مازه ش په ی دماوی حتا سه وای
نما،قرآن ، بندی خاسه کی خواگیانی فرینی پی روشن که رده و تو
ئه م عقیده م به موچیاری نیه ن ، ویت لوه وه رو هه ر پسه و هه میشه ی خوا گیان کومه کو مه که رو تا خاس بیه ی و پاک بیه ی
عارفان علم عاشق می شوند* بهترين مردم معلم می شوند* عشق با دانش متمم می شود*  هر که عاشق شد معلم می شود*

برای نویسنده این مطلب asra تشکر کننده ها:
ModireTalar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
asra
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 134
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 1, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 319 بار
تشکر شده: 191 بار
امتياز: 30

پستتوسط bitajan » پنج شنبه آذر ماه 10, 1390 10:28 am

حضرت محمد مصطفی(ص)

-رسول خدا(ص) در ضمن گفتاری فرمود:دو دسته اهل دوزخ هستندوحتی بوی بهشت(که تا پانصد سال راه به مشام می رسد)به مشام آنها نخواهد رسید:
1-ستمگران تازیانه به دست که با تازیانه مردم را بی خودی می زنند.

2-زنان بد حجاب و برهنه ای هستند که با زرق و برق،خود را به مردم نشان
داده وهوسهای آنها را به سوی خود جذب می کنند،موهای سر شان همچون کوهانهای شترسبکسر عربی است.

-همچنین میفرمایند:زنی که از خانه اش در حالی که خود را آراسته و بزک کرده
و عطرزده(بی آنکه پوشش اسلامی را رعایت کند)برای هر گامی که آن زن در بیرون خانه برمیدارد،
خانه ای در دوزخ برای شوهرش ساخته میشود.

-ونیز فرمودند:با خواندن سوره نور(و توجه به عمل به دستورهای آن)زنان خود را
(از بی عفتی و دوری از حریم حجاب)حفظ کنید.

((ادامه مطلب رو میتونید با مراجعه به:
ONEHOS.Mihanblog.com ببینید))
در کل 1 بار ویرایش شده. اخرین ویرایش توسط bitajan در پنج شنبه آذر ماه 10, 1390 12:05 pm .

برای نویسنده این مطلب bitajan تشکر کننده ها: 2
ModireTalar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), asra (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
bitajan
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 61
تاريخ عضويت: چهارشنبه آبان ماه 3, 1390 12:30 am
محل سکونت: تهران
تشکر کرده: 140 بار
تشکر شده: 48 بار
امتياز: 0

پستتوسط bitajan » پنج شنبه آذر ماه 10, 1390 10:44 am

یه چیز دیگه نمیگم این مساله تقصیر مادر وپدرایی هستش که بچه هاشون رو از این مساله آگاه نکردن،
تربیت اسلامی ، آگاهی و کسب علم خیلی مهمه،شایدخیلی از این افراد بی حجاب سواد زیادی نداشته باشن شاید تو خانواده هیچوقت توجی بهشون نبوده و دنبال توجه باشن((منظورم اینکه وقتی از طرف خانواده آگاهی پیدا نکردن نمیدونن مسیر درست کدومه.))

از وقتی این موضوع مطرح شده دید من به افرادی که حجاب اسلامی ندارن خیلی عوض شده.

من از خودم شروع میکنم : آگاهیمو از دین خدا بالا میبرم
سعی میکنم چیزهایی که فهمیدم رو به نزدیک ترین کسام یادبدم
برای نسل بعدی خودم وقت میذارم تا عضو آخرین عکسهای saye جان نشه.

((موفق و  سربلند باشید))
نماد کاربر
bitajan
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 61
تاريخ عضويت: چهارشنبه آبان ماه 3, 1390 12:30 am
محل سکونت: تهران
تشکر کرده: 140 بار
تشکر شده: 48 بار
امتياز: 0

پستتوسط RafterW » يکشنبه آذر ماه 13, 1390 6:56 pm

با سلام خدمت همگی چی شده اینجا؟
یه مدت همگی بودند ولی این بخش مدتیه که سوت و کور شده...
بالاخره چه تصمیمی گرفتید بریم سراغ بحث های پایه ای یا همین حجاب رو ادامه بدیم؟
لطف کنید بی تفاوت نباشید ...انتخاب یکی از این دو راه بهتر از رها کردن هر دوست.یا اینکه اگر پیشنهاد جدیدی دارید با گوش جان می شنویم

برای نویسنده این مطلب RafterW تشکر کننده ها:
ModireTalar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
RafterW
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 83
تاريخ عضويت: جمعه آذر ماه 3, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 40 بار
تشکر شده: 120 بار
امتياز: 0

پستتوسط ModireTalar » دوشنبه آذر ماه 13, 1390 1:33 am

سلام؛
من منتظر بودم و البته حالا هم هستم که بقیه دوستان بخصوص خواهران گرامی در این پست اظهار نظر نمایند و راهکار ارائه بدن،
هیچ شکی در این نیست که با رجوع به بحث های پایه ای و تقویت و استحکام زیربناها می توان از بروز بیشتر و یا حتی تمام مشکلات دیگر پیشگیری کرد.
اما یک سوال در اینجا پیش می آید،
آیا این شرایط (تقویت زیربناها) برای همه میسر می باشد؟
ممکن است افرادی باشند که به هر دلیلی نتوانند به مسائل پایه ای بپردازند اما فعلا خواهان اطلاعات و مطالبی هستند که بتواند کمکشان کند و حجاب را برایشان درونی نماید و یا ...

برای رسیدن به یک جمع بندی در این پست لازم است که همه دوستان اظهار نظر نموده و بر اساس دیدگاه و رای خودشان بحث را کامل نمایند.

سوال کاربر RafterW رو کامل تر می کنم؛

بریم سراغ بحث های پایه ای یا همین حجاب رو ادامه بدیم؟
اگه رفتیم سراغ بحث های پایه ای باید از کجا شروع کنیم و بر اساس چه اولویت هایی حرکت کنیم؟
و اگر همین بحث رو ادامه دادیم برای درونی شدن حجاب لازمه که چه بحث هایی ( از کدام زاویه به حجاب نگریست؟) رو پیش بگیریم؟


در کل 1 بار ویرایش شده. اخرین ویرایش توسط ModireTalar در سه شنبه آذر ماه 15, 1390 3:24 pm .
نماد کاربر
ModireTalar
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 395
تاريخ عضويت: جمعه اسفند ماه 26, 1389 12:30 am
تشکر کرده: 633 بار
تشکر شده: 275 بار
امتياز: 2640

پستتوسط asra » دوشنبه آذر ماه 14, 1390 3:30 pm

سلام
راستش من هربار که وارد پینوس میشم اولین جایی رو که نظر میندازم همین قسمته و متاسفانه میبینم که باز کسی حرفی نداشته ....
چرا؟
چرا اعضای محترم سایت؟چرا نباید هرکدوممون یه نظری نداشته باشیم که بدیم ؟
با توجه به مطالب و پاسخ هایی که ارائه میشه متوجه این موضوع شدم که اکثر اعضا ،افراد تحصیلکرده و متدین و مومنی هستند پس چرا باید نسبت به این موضوع مهم بی تفاوت باشید؟؟؟؟؟؟؟؟
لطفا در حد یک جمله هم شده بنویسید و به سادگی از کنارش رد نشوید
:)
عارفان علم عاشق می شوند* بهترين مردم معلم می شوند* عشق با دانش متمم می شود*  هر که عاشق شد معلم می شود*

برای نویسنده این مطلب asra تشکر کننده ها:
ModireTalar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
asra
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 134
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 1, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 319 بار
تشکر شده: 191 بار
امتياز: 30

پستتوسط Noha » دوشنبه آذر ماه 14, 1390 8:06 pm

هوالمستعان

سلام الله علیکم

اینکه چه موضوعی برای بحث  در اولویت  می باشدقطعا مباحث پایه ای و اساسی اولویت دارند که گویا بخش دینی می خواهند در این زمینه فعالیت

نمایند.إنشاالله با همراهی کاربران گرامی این موضوع حجاب و ضرورت را پی می گیریم.

ضمن تشکر از مدیر محترم تالار و بقیه کاربران برای همراه کردن این مطلب.


تحقیقی تحت عنوان و بهانه هایی که زنان برای رعایت نکردن حجاب می آورند را مطالعه کردم که جوابهایی هم داده بودند،گفتم شاید بهتر

باشد هر کدام از ما پاسخی منطقی یا مستدل به این بهانه ها داریم را ذکر نماییم.


بهانه اوّل:

گفت: من هنوز قانع نشده ام که حجاب واجب باشد.

بهانه ی دوّم:

میگویند: من به واجب بودن پوشش شرعی قناعت حاصل نموده ام؛ اما مادرم مرا از پوشیدن آن باز میدارد و هرگاه از فرمان او سرپیچی کنم به دوزخ

خواهم رفت.

بهانه سوم:

میگویند: هوا گرم است و ما نمیتوانیم بدون پوشش گرمای شدید هوا را تحمل کنیم، پس چگونه با رعایت حجاب بتوانیم آن را تحمل کنیم؟

بهانه چهارم:

میترسم اگر حجاب را رعایت کنم، باری دیگر آن را کنار بگذارم، چرا که زنان زیادی را دیده ام که بعد زمانی طولانی که حجاب را رعایت کرده، آن را کنار

گذاشته اند!!.

بهانه پنجم:

میگویند: میترسم اگر خود را ملزم به لباس شرعی نمایم، نام جماعت و گروهی خاص بر من بیفتد و من دوست ندارم که وابسته به هیچ

حزبی باشم.

بهانه ششم:

میگویند: به من میگویند: هرگاه لباس شرعی پوشیده و حجاب را رعایت کنم، نمیتوانم ازدواج کنم، پس حجاب را

کناز میگذارم تا بتوانم ازدواج کنم!

بهانه هفتم:

میگویند: میدانم که حجاب واجب است، اما هنگامی که خداوند مرا هدایت نمود، آن را رعایت خواهم نمود.

بهانه هشتم:

میگویند: هنوز وقتش نیامده و من هنوز کوچک میباشم و بعد از اینکه بزرگ شدم و حج نمودم، حجاب را رعایت خواهم نمود.

بهانه نهم:

گفت: امکان مادی ندارم تا لباسهایم را به لباس شرعی تبدیل کنم.


بهانه دهم:

میگویند: حجاب را رعایت نمیکنم تا اینکه به این فرموده ی خداوند عمل کرده باشم که میفرماید: وَأَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّکَ فَحَدِّثْ ‌ ‏ بلکه نعمتهای

پروردگارت را بازگو کن.


شاید از نظر ما خیلی از این بهانه ها بی ربط یا ساده باشند ولی ظاهرا هستند کسانی که این موارد را بهانه   میکنند و یاشاید واقعا هم

برایشان نامفهوم است نه بهانه ،بهر حال امیدوارم بتوانیم در حد توان خودمان پاسخی برایشان داشته باشیم.


رستگار باشید



الـلـهم ء ات أنــفـسنا تقـــواهــا و زکیـــها إنــک أنــت خــیر من زکــیها


برای نویسنده این مطلب Noha تشکر کننده ها: 2
ModireTalar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), bitajan (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
Noha
معاون و ناظر سایت
معاون و ناظر سایت
 
پست ها : 1424
تاريخ عضويت: پنج شنبه اسفند ماه 25, 1389 12:30 am
محل سکونت: pavah
تشکر کرده: 2031 بار
تشکر شده: 1557 بار
امتياز: 4930

پستتوسط mehr » دوشنبه آذر ماه 14, 1390 9:46 pm

باسلام و تشکر از همه ی شما عزیزان دلسوز


به خانم هایی که گرمای هوا را بهانه ی   بی حجابی قرار می دهند، باید این آیه را یادآور شد که می فرماید:

"بگو آتش جهنم بسیار سوزان تر است،اگر بیندیشید و بدانید."(توبه 81)



*ربنا اصرف عنا عذاب جهنم أن عذابها کان غراما*أنها ساءت مستقرا و مقاما*

پروردگارا!عذاب  دوزخ  را از ما دور دار،چرا که عذاب آن گریبانگیر هرکس شد از او جدا نمی گردد،بی گمان دوزخ بدترین جایگاه و قرارگاه است.


"اللّهم انّا نسالک عیش السعداء و موت الشهداء و مرافقه الانبیاء و النصر علی الاعداء"

برای نویسنده این مطلب mehr تشکر کننده ها: 2
ModireTalar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), bitajan (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
mehr
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 924
تاريخ عضويت: دوشنبه فروردين ماه 8, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 1274 بار
تشکر شده: 1137 بار
امتياز: 1630

پستتوسط asra » سه شنبه آذر ماه 14, 1390 3:16 am

گرمای تابستان چه لذتبخش است وقتی با خدا معامله بهشت و جهنم میکنم،
گرما را به جان میخرم اما حجابم را با جهنم عوض نخواهم کرد... :arrow:
عارفان علم عاشق می شوند* بهترين مردم معلم می شوند* عشق با دانش متمم می شود*  هر که عاشق شد معلم می شود*
نماد کاربر
asra
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 134
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 1, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 319 بار
تشکر شده: 191 بار
امتياز: 30

پستتوسط saye » سه شنبه آذر ماه 15, 1390 8:47 pm

سلامي دوباره به همه ي دوستان.
از دوستان خواهش ميكنم بحث رو به حاشيه نبرن و به موضوع اصلي بپردازن 8) ...
دوستان عزيز:
اينكه بيايم روي بخش حجاب كار كنيم، به اين معنا نيست كه بخوايم يه كار روبنايي انجام بديم. بلكه به اين معني كه ميخوايم بطور تخصصي روي موضوع حجاب كار كنيم.كار روي حجاب هم قطعا بايد از عقيده و افكار پايه اي چون تسليم در برابر احكام الهي، جايگاه زن و مرد در تعاريف اسلام، كرامت زن، لزوم عفت و... با رويكردي خاص به سمت حجاب، شروع بشه و در اين زمينه قطعا نياز به كار اصولي و پايه اي هست.

اينكه نياز به كارهاي پايه اي وزيربنايي هست، بر كسي پوشيده نيست، و قطعا بدون فراهم كردن زمينه ي كار، كاري دوام دار و اصولي بنا نخواهد شد.
اينكه گفتم بايد جو رو آماده كرد و جو رو عوض كرد، به معناي جو گير كردن مردم برداشت نشه، بلكه به معناي فراهم كردن شرايط جامعه براي امري مثل حجاب در ديد عمومه. يعني اينكه بتوني كاري كني كه اگه يه خانم محجبه از خونه بيرون رفت، احساس كنه كه مردم با حجاب اون كنار اومدن. احساس كنه كه جامعه اونو بعنوان يه فرد متحجر نگا نمي كنه. مردم چپ چپ نگاش نكنن و زير لب برا خودشون يا بغل دستي شون يه چيزايي بگن.كاري كه ما بايد انجام بديم اينه كه مردم رو به اين قناعت برسونيم كه ميشه هم حجاب داشت هم آدم با پرستيژي بود و هم فعال در امور اجتماعي. بايد اون تابويي كه باعث شده همه حجاب رو بد بدونن و ازش دور بشن رو شكست و بحث در مورد حجاب رو براي مردم يه امر عادي كردتا احساس كنن حجاب هم عضوي از جامعه ي مدنيه.
از مشكلات ما اينه كه جامعه امروزي ما هيچ موقع نتونست خودشو با حجاب تلفيق كنه.
از وظايف ما؛ تلفيق زندگي مدرن امروزي با اموري چون حجابه.


با بحث حجاب و كار روي اون، هنوز نياز به كارهاي پايه اي ديگري باقي مي ماند.يعني نميشه گفت انتخاب يكي از اين دوتا. همونطور كه قبلا هم عرض كردم اين دوتا تناقضي با هم ندارن و موازي باهم هستن. :twisted:

دو صد گفته چون نیم کردار نیست...

برای نویسنده این مطلب saye تشکر کننده ها:
ModireTalar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
saye
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 258
تاريخ عضويت: شنبه آذر ماه 26, 1389 12:30 am
محل سکونت: پاوه
تشکر کرده: 520 بار
تشکر شده: 213 بار
امتياز: 990

پستتوسط Noha » سه شنبه آذر ماه 15, 1390 9:01 pm

هوالمستعان

سلام خدا بر همه بزرگوارن

فکر کنم این نتیجه ای که مد نظر شماست ،بیشتربه عملکرد و رفتار افراد با حجاب  و چگونگی تبیین آن برای اطرافیانشان ربط دارد؛و اصلاح

ذهنیت جامعه در مورد حجاب؛

اما فهم من از  روند این پست این است که نوعی تفهیم مسئله حجاب برای کسانی که آن را واجب نمی دانند و یا در پیاده کردن آن با

مشکلاتی مواجه اند،باشد.

برداشت من ناصحیح است یا موضوع شما متفاوت؟لطفا تفهیم شود.

رستگار باشید

الـلـهم ء ات أنــفـسنا تقـــواهــا و زکیـــها إنــک أنــت خــیر من زکــیها

نماد کاربر
Noha
معاون و ناظر سایت
معاون و ناظر سایت
 
پست ها : 1424
تاريخ عضويت: پنج شنبه اسفند ماه 25, 1389 12:30 am
محل سکونت: pavah
تشکر کرده: 2031 بار
تشکر شده: 1557 بار
امتياز: 4930

بعدي

بازگشت به متفرقه

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 6 مهمان