بیانیه‌ی دفتر سیاسی اتّحاد اسلامی كُردستان در مورد رویدادهای منطقه‌ی بادینان

در این قسمت جدیدترین نقل اخبار و گزارشها به همراه منبع قرار دارد

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

بیانیه‌ی دفتر سیاسی اتّحاد اسلامی كُردستان در مورد رویدادهای منطقه‌ی بادینان

پستتوسط Ershad » يکشنبه آذر ماه 13, 1390 4:45 pm

اشاره اصلاح‌وب: در پي به آتش كشيده شدن برخي از دفاتر اتحاد اسلامي كردستان در منطقه بادينان، كه تحت سلطه حزب دمكرات كردستان عراق است، دفتر سياسي اتحاد اسلامي كردستان در بيانيه‌اي به اين اقدامات واكنش نشان داد. پايگاه اطلاع‌رساني اصلاح، ضمن محكوم كردن اين اقدامات ضد مدني و اظهار مراتب نگراني و تأسف شديد خود، ترجمه اين بيانيه را منتشر مي‌نمايد. گفتني است مسعود بارزاني، رئيس اقليم و رهبر حزب دمكرات كردستان اين اقدامات را تلويحا به حمله به برخي مراكز عرضه مشروبات الكلي ربط داده است كه اتحاد اسلامي در بيانيه جداگانه‌اي چنين گمانه‌‌هايي را مردود و غير قابل طرح عنوان نموده است.

مردم كُردستان
احزاب و گروه‌های سیاسی
سازمان‌های حقوق بشر
مؤسسات جامعه‌ی مدنی

در حالی كه ما به عنوان اتّحاد اسلامی كُردستان، در تدارك تلاش برای آرام‌سازی وضعیت سیاسی اقلیم كُردستان و بررسی مشكلات و تهدیدهای داخلی اقلیم بودیم و همچنین به‌طور همه‌جانبه خود را برای مقابله با تهدیدهای بیرونی علیه اقلیم كُردستان آماده می‌كردیم و در حالی كه عموم مردم كُردستان چشم انتظار اصلاحات و پاسخ به انتظارات و مطالباتشان بودند، در چنین وضعیت ظریف و حساسي و در آستانه سالروز فجايع ششم دسامبر 2005، بار دیگر از سوی اعضا و طرفداران یك نیروی حاكم و صاحب قدرت منطقه، بدون داشتن هیچ توجیه و دلیل قانونی، اخلاقی و سیاسی، شاهد حمله به مراكز 13 و 3 و ساختمان‌های شعبه‌ی «سیمیل» و دفتر سپیده و رادیو و تلویزیون اتّحاد اسلامی بودیم.

مسؤولیت این اقدامات را كه در تعارض با تمام مبانی تكثرگرايي و دگرپذيري، آزادی سیاسی، همزیستي و استقرار و آرامش اقلیم كُردستان است، متوجه ادارات و سازمان‌های حكومت اقلیم در آن منطقه، به ویژه نیروی نظامی و پلیس استان و ادارات سیاسی و خصوصاً «پارت دموكرات كوردستان» به عنوان نیروی مسؤول منطقه می‌دانیم.

باز هم تكرار می‌كنیم كه اعضا و طرفداران اتّحاد اسلامی از هرگونه مسؤولیتی در قبال آن رویدادهایی كه در شهر «زاخو» اتفاق افتاد و خشونت‌هایی به بار آورد، مبرا هستند. همچنین تكرار می‌كنیم كه اتّحاد اسلامی كُردستان در آن شهر هیچ خطیبی ندارد تا احيانا بتواند خطابه تحريك‌آميزي براي رخ دادن چنان رويدادهايي ايراد نمايد.

در پایان ما به شدت این رفتارهای ناپسند را محكوم می‌كنیم و به عموم اطمینان می‌دهیم كه بر مسیر اپوزیسیون بودن و پشتیبانی كردن از پروژه‌ی اصلاحات و تأكید بر خواست‌های مردم همچنان پافشاری می‌كنیم و اینگونه رفتارها، ما را از همراهي با این كاروان دلسرد نمی‌كند.

همچنین از رییس اقلیم كُردستان و حكومت اقلیم كُردستان و مجلس و نیروهای سیاسی و سازمان‌های مدنی و نماینده‌ی سازمان ملل و كنسولگریها می‌خواهیم كه در برابر این رخداد موضعگیری كنند و مسؤولیت تاریخی خود را ايفا نمایند.

همچنین از تمامی اعضایمان می‌خواهیم كه ضمن حفظ بردباري و خويشتنداري، از هرگونه واكنش انفعالي و موضعگیری فراقانونی بپرهیزند و به  دستورات و راهنمایی‌های شعبه‌های مربوط پایبند باشند.

دفتر سیاسی اتّحاد اسلامی كُردستان
3-12-2011
كُردستان- اربیل

منبع: اصلاح وب

برای نویسنده این مطلب Ershad تشکر کننده ها: 2
Akam (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), ModireTalar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
Ershad
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 39
تاريخ عضويت: پنج شنبه مهر ماه 13, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 35 بار
تشکر شده: 61 بار
امتياز: 0

پستتوسط Ershad » يکشنبه آذر ماه 13, 1390 5:01 pm

متأسفانه این برای بار دوم بصورت برنامه ریزی شده و برای چندمین بار بصورت پراکنده در دهه ی اخیر است که به دفاتر جماعت "یه کگرتووی ئیسلامی کوردستان"(اتحاد اسلامی کردستان)  در منطقه ی اقلیم کردستان عراق حملاتی صورت میگیرد.واقعیتی در پس این وقایع نهفته است و آن داشتن کینه و عداوت برخی از احزاب و مدعیان به اصطلاح دموکرات از کار تنظیمی اسلامی است.به وضوح نمایان است که آزادی خواهی و دموکراسی با شعار و ظاهرنمایی میسر نمیشود و روز به روز روشن تر میشود که متأسفانه هنوز در منطقه اقلیم کردستان عراق روحیه ی عشیره گری و انجماد فکری وجود داشته و با وجود حدود 20 سال حکومت دو حزب حاکم در این منطقه هنوز دموکراسی مطلوب و واقعی برقرار نشده.این اقدامات هرگز از جایگاه اپوزیسیون بودن و روحیه ی اصلاح طلبی این جماعت نخواهد کاست بلکه ضعف و نفاق برخی از احزاب به اصطلاح دموکرات را نشان میدهد.
نماد کاربر
Ershad
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 39
تاريخ عضويت: پنج شنبه مهر ماه 13, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 35 بار
تشکر شده: 61 بار
امتياز: 0

پستتوسط Ershad » يکشنبه آذر ماه 13, 1390 5:08 pm

وب سایت رسمی جماعت اتحاد اسلامی کردستان عراق:                       http://www.kurdiu.org
نماد کاربر
Ershad
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 39
تاريخ عضويت: پنج شنبه مهر ماه 13, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 35 بار
تشکر شده: 61 بار
امتياز: 0

پستتوسط RafterW » يکشنبه آذر ماه 13, 1390 7:10 pm

سلام
یک درخواست ...که اگر توانستید انجامش دهید بسیار سپاس گذارتان خواهم بود و مطمئن باشید که نفعش نه تنها به من شما و بلکه طیف بسیاری خواهد رسید که انشالله برای شما باقیات صالحات باشد.
من که مطلب شما را خواندم مثل هنگامی بود که به اخبار کشور بیگانه ای نگاه می کنیم و فقط خبر را می شنویم و درک درستی از اوضاع نداریم فقط مطلب را می خوانیم و رد می شویم .... منظورم اینست که جمعیت هایی را که ذکر کردید اصلا نمی شناسم و بر اوضاع کشوری مثل عراق آگاهی ندارم ...اگر بتوانید در سلسله ای این احزاب و گروهایی را که در عراق فعالیت اسلامی دارند را معرفی کنید تا بیشتر به اوضاع برادران و خواهرانمان در جای جای دنیا آگاه شویم انشالله بی بهره نخواهید بود و به میزان اخلاصتان پاداش خواهید داشت.
با تشکر
نماد کاربر
RafterW
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 83
تاريخ عضويت: جمعه آذر ماه 3, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 40 بار
تشکر شده: 120 بار
امتياز: 0

پستتوسط Mmm » يکشنبه آذر ماه 13, 1390 10:51 pm

دین در هر جامعه ای که گام نهاده، هیچگاه مقیّد بودن به فرهنگ و زبان و نژاد را منع نکرده و با آنها هیچگونه تضادی نداشته است.
اما طغیان در حدودِ تعریف شده ی شریعت و پایبند نبودن به دین و معطّل نمونِ فرامین آن همیشه یکی از مطالبات و اهدافِ بیشتر احزابِ ملّی گرا بوده است.
دیدن و شنیدنِ گزارشهایی که مربوط به اصطکاکِ بینِ القاب و اعمال است منجر به بلعیدنِ بسی تأسف می شود. دموکراتِ کردستان با این عملکردش، پارادوکس بودنِ آرمانهایش را با راهکارهایش اثبات کرده است. :(  :(  :(
نماد کاربر
Mmm
 

پستتوسط Ershad » دوشنبه آذر ماه 13, 1390 2:28 am

RafterW عزیز درصورت توان و داشتن فرصت کافی و در وقت مناسب سعی بر انجام این کار خواهم کرد اما با یک سرچ مختصر در وب براحتی این اطلاعات قابل دسترس است.
کاک متین توضیح شما صحیح و بجاست.متأسفانه باید گفت استراتژی برخی از احزاب ملی گرا در عرصه ی سیاست نگرانی های فراوانی را به بار نشانده است.
مدیریت های عشیره ای و غیرفنی و نیز عدم انعطاف فکری و دیگر نواقص مشابه کار را رو به سمتی میبرد که مطمئنا قبل از رسیدن به اهداف مدنظر این احزاب اولا خود و ثانیا منطقه ی تحت حکومت خود را به سمت نابودی می کشانند.
شیوه نی من شیوه نی ئینسانیه     بانگی ئازادی و گڕوی یه کسانیه
نماد کاربر
Ershad
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 39
تاريخ عضويت: پنج شنبه مهر ماه 13, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 35 بار
تشکر شده: 61 بار
امتياز: 0

پستتوسط Ershad » دوشنبه آذر ماه 13, 1390 2:36 am

بيانيه جماعت دعوت و اصلاح ايران در خصوص رويدادهاي منطقه بادينان (كردستان عراق)

در شرايطي كه بهار عربي، در تكاپوي اعاده حقوق شهروندي وحاكميت قانون و نهادينه كردن جايگاه احزاب و مؤسسات جامعه مدني در پاره‌هايي از مشرق‌زمين است، اخبار وارده از منطقه بادينان اقليم كردستان عراق، حاكي از به آتش كشيده شدن دفاتر اتحاد اسلامي كردستان و بازداشت ده‌ها تن از اعضا و كادرهاي اين حزب است. اين رفتار غيرمدني، كه در سالگرد هجوم مشابه سال 2005 صورت مي‌گيرد، گمانه تلاش قدرت حاکم براي حذف فيزيكي نيروي اپوزيسيون قانوني را به ذهن متبادر مي‌سازد و این می تواند اميدها براي شکل‌گیری توسعه سیاسی وتجربه موفقیت‌آمیز دمکراسی در جامعه كردي را به يأس مبدل ‌كند.

گفتني است اتحاد اسلامی و دیگر احزاب اپوزیسیون طی ماه های گذشته انتقاداتی را مبني بر وجود فساد مالی وسیاسی در اداره حکومت اقلیم مطرح کرده وخواستار انجام اصلاحات سیاسی و اداری در کردستان شده بودند.

جماعت دعوت و اصلاح ايران، ضمن ابراز همدردي با شوراي رهبري، اعضا و هواداران اتحاد اسلامي كردستان، اين اقدامات غیر متمدنانه را محكوم مي‌نمايد و بر اين باور است كه وجدان عمومي ملت كرد، تلاشهای دلسوزانه اتحاد اسلامي كردستان برای رسیدن به دمکراسی با مشي مسالمت‌جو و ميانه‌روانه آن را همواره ارج خواهد نهاد و در کنار این حزب و دیگر احزاب اپوزیسیون برای ایجاد اصلاحات سیاسی و اداری در اقلیم کردستان خواهد ایستاد.

جماعت دعوت و اصلاح ايران
1390/9/13
منبع : اصلاح وب  

برای نویسنده این مطلب Ershad تشکر کننده ها:
Akam (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
Ershad
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 39
تاريخ عضويت: پنج شنبه مهر ماه 13, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 35 بار
تشکر شده: 61 بار
امتياز: 0


بازگشت به نقل اخبار و گزارشها به همراه منبع

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 4 مهمان