~✿ مهارت هایی برای بهتر زندگی کردن ✿~

در این بخش مقالات در زمینه فرهنگی و اجتماعی قرار داده می شود

مديران انجمن: tarannom, CafeWeb, Dabir, Noha, bahar, Modir-Farhangi

Re: ~✿ مهارت هایی برای بهتر زندگی کردن ✿~

پستتوسط bahar » جمعه شهريور ماه 21, 1393 11:52 pm



چگونه مشكلات زندگي خودراحل كنيم؟


به اعتقاد روان شناسان نگرش و برداشت افراد از رويدادها بسيار مهم و تعيين كننده تر از خود حوادث است. ممكن است افراد، مشكلات مشابهي را در زندگي خود تجربه كنند امّا اين كه چه تحليل و برداشتي از آن دارند، در حالات رواني آن ها بسيار مؤثر است. افرادي كه نگرش منفي به زندگي دارند و همه چيز را تاريك و غيرقابل تحمّل مي دانند، عملاً زندگي براي آن ها سخت و دشوار خواهد شد. از تعبيرات شما هم استفاده مي شود كه كلاً در مورد زندگي تان نگرش منفي داريد و احساس شكست و نااميدي مي كنيد.شما بايد باورهاي نامعقول خود را شناسايي و اصلاح كنيد. تنها در اين صورت است كه مي توانيد از زندگي خود لذت برده و به شادي و موفقيت راه يابيد.

1. يكي از عوامل ناراحتي هاي انسان و چيزي كه زندگي را براي وي غيرقابل تحمّل مي كند، «بايد انديشي» يا به قول كارن هورناي، حكومت بايدها است. به اعتقاد وي سه «بايد» مولّد مشكلات اصلي انسان هستند:
الف. شرايط زندگي ام بايد به نحوي باشد كه به همة خواسته هايم برسم. در غير اين صورت زندگي برايم ارزشي ندارد.
ب. همه بايد با من منصفانه برخورد كنند و احترام مرا نگه دارند.
ج. من بايد تأييد ديگران را جلب كنم و در همة كارهايم موفق باشم. به احتمال زياد شما هم انتظار داريد كه از نظر اقتصادي مثل ديگران باشيد و به همة خواسته ها و آرزوهاي تان برسيد، و در خانواده همه با شما خوب برخورد كنند. وقتي مي بينيد كه مثل ديگران نيستيد و يا كسي به شما چيزي مي گويد، فوراً ناراحت مي شويد و احساس شكست و نااميدي مي كنيد.

2. توقع و انتظارات بيش از حد از خود نداشته باشيد؛
3. به ابعاد مثبت زندگي خود نيز توجه داشته باشيد؛
4. مشكلات زندگي امتحان الهي است،
5. هميشه به خداوند توكل داشته باشيد؛
6. سعي كنيد با كمك و مشورت دوستان زندگي خود را بهبود بخشيد؛
7. توجه و دقت به مضمون اين آيه روحية اميد را در انسان تقويت مي كند:


«فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْراً، إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْراً؛پس حتماً با سختي آساني است، حتماً با سختي آساني و گشايشي است».  






برای نویسنده این مطلب bahar تشکر کننده ها: 3
Peshang (شنبه شهريور ماه 22, 1393 11:28 pm), pejmanava (شنبه شهريور ماه 22, 1393 12:29 pm), yosra69 (شنبه شهريور ماه 22, 1393 10:21 am)
رتبه: 21.43%
 
نماد کاربر
bahar
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 3506
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 5837 بار
تشکر شده: 5121 بار
امتياز: 33890

Re: ~✿ مهارت هایی برای بهتر زندگی کردن ✿~

پستتوسط bahar » دوشنبه آذر ماه 17, 1393 4:26 pm





راهکارهایی برای دست یابی به انگیزه!
در این مطلب ۱۰ راه موثر برای ایجاد انگیزه در خود را برایتان نام برده ایم تا کمک کند از استعدادها و توانایی های درونی خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.هیچ کس نمی تواند به فرد دیگری انگیزه بدهد. تنها کاری که دیگران می کنند تشویق ما برای انجام دادن کارهاست. این خود انسان است که بهترین مشوق و انگیزه دهنده برای خودش است.

۱_همیشه در آسایش و آرامش نباشید: از اینکه کمی به خود سختی دهید نهراسید. بزرگ ترین مانع برای رسیدن به استعدادهای درونی همین راحت طلبی است. اتفاق های مهم زمانی رخ می دهند که شما کمی هم تلاش و سختی را تحمل کنید.

۲_ از اشتباه کردن نهراسید: عقل به ما کمک می کند تا اشتباه نکنیم و در نتیجه هزاران اشتباه به وجود می آید.
۳_ فکر خود را به مسایل معمولی محدود نکنید: سعی کنید بزرگ و وسیع فکر کنید.

_۴شاد بودن را در زندگی خود انتخاب کنید :افراد شاد همیشه انگیزه بیشتری برای انجام امور دارند. شادی حق مسلم شماست و آن را با چیز دیگری عوض نکنید.

۵_ حداقل یک ساعت در روز را به خودشناسی اختصاص دهید: کتاب های مفید مطالعه یا موسیقی الهام بخش گوش کنید. رانندگی بهترین فرصت برای گوش کردن به کتاب های صوتی در مورد پرورش روح و خودشناسی است.

۶_ به خود یاد بدهید که کاری که آغاز کرده اید را باید تمام کنید: بسیاری از ما پیش از پایان یک کار یا انجام یک تصمیم، سراغ کار دیگری می رویم. این خوب نیست. همیشه کارهای خود را تمام کنید.

۷_ در حال زندگی کنید: وقتی در گذشته ها گیر کرده اید یا در آینده ای که نیامده سیر می کنید، نمی توانید از لحظه های کنونی خود استفاده و تصمیمات درست اتخاذ کنید.

_۸ خود را مجبور کنید تا از زندگی لذت ببرد: لذت بردن بهترین شغل بهشت است.۹_وقتی درمانده می شوید یا شکست می خورید، هرگز عقب نشینی نکنید: شاید موفقیت در چند قدمی شما ایستاده باشد.

_۱۰ همیشه آرزوهای بزرگ در سر بپرورانید: اگر چیزی فراتر از سطح انتظار باشد ما همه تلاش خود را می کنیم تا آن آرزو و خواسته را برآورده کنیم.

ناراحتی بزرگ زندگی در رنجی که می کشیم نیست در چیزهایی است که از دست می دهیم. بنابراین سعی کنید هیچ چیز را از دست ندهید. ما باید همیشه و در هر لحظه آماده باشیم تا بتوانیم کسی که هستیم را قربانی کسی کنیم که می خواهیم باشیم.


نماد کاربر
bahar
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 3506
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 5837 بار
تشکر شده: 5121 بار
امتياز: 33890

Re: ~✿ مهارت هایی برای بهتر زندگی کردن ✿~

پستتوسط mahshid » جمعه دي ماه 5, 1393 5:19 pm

متفاوت عمل کنید


گاهی تمام قواعدی را که سال ها به آن عادت کرده و انجام داده اید به هم بریزید و شرایط دیگری را در پیش بگیرید. این رفتار باعث می شود انرژی زیادی را در بدن خود به وجود آورید و به این علت شادابی زیادی در وجودتان احساس کنید.همواره در یک حالت زندگی کردن و خو گرفتن به شرایطی خاص باعث می شود فرد از نظر روحی و جسمی احساس خمودگی کند و این خمودگی روی او آنقدر تأثیرات منفی بر جای می گذارد که کم کم احساس افسردگی را در او به وجود خواهد آورد و یک حالت بیمارگونه به او خواهد داد.از طرف دیگر فردی با این شرایط باعث ایجاد مشکل در اطرافیان خود خواهد شد و صدمات جبران ناپذیری را نیز به آنها وارد خواهد ساخت. برای این که خود و خانواده تان را سرشار از انرژی کنید، ترک عادت کنید. به جای این که آرام قدم بردارید، بدوید. به جای این که لبخند بزنید، بلند بخندید و به جای این که گوشه ای کز کنید، از خانه بیرون بروید. اگر هر روز و شب در حال آشپزی هستید، برای یک روز هم که شده با آشپزخانه خداحافظی کنید. با این تغییرات مطمئن باشید موجی از انرژی را در خود احساس خواهید کرد.


برای نویسنده این مطلب mahshid تشکر کننده ها:
pejmanava (يکشنبه دي ماه 7, 1393 5:02 pm)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
mahshid
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 101
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 21, 1392 4:24 pm
تشکر کرده: 26 بار
تشکر شده: 179 بار
امتياز: 1830

Re: ~✿ مهارت هایی برای بهتر زندگی کردن ✿~

پستتوسط yasina » سه شنبه بهمن ماه 7, 1393 4:08 pm

نه نکته برای محبوب شدن


چند پیشنهاد جهت ارتباط موثر و محبوبیت در بین دیگران:
۱) یک پیشنهاد تکراری!! شنونده خوبی باشید . شاید بگویید گوش کردن که کاری ندارد, بله گوش کردن ساده است اما اگر شنونده فن گوش کردن را نتواند به درستی به کار ببندد , رابطه سالم و موثری پدید نمی آید. برای آنکه محبوب دیگران شوید باید حس گوش کردن را یاد بگیرید, تمرین کنید و بسیار به کار ببندید. هماهنگی لازم بین اینکه شما ژست بگیرید, توی چشم طرف مقابلتان زل بزنید و مرتبا سرتان را تکان بدهید اما حواستان پیش معامله خانه تان یا هر چیز دیگری باشد, هر کسی را متوجه این موضوع که شما فن گوش کردن را بلد نیستید می کند فن گوش کردن مغایر با خمیازه کشیدن , به ساعت مگاه کردن وتند تند آدامس جویدن است.

۲) صادق باشید, بدون ابهام و با صراحت و صداقت صحبت کنید. روابطی که این اصل راندارند بی شک قطع خواهند شد.
۳) همدلی کنید نه همدردی! هیچ کس درد هیچ کسی را به طور واقعی نمی فهمد, پس ما همدردی نمی توانیم کنیم اما همدلی فرایندی است که در طی ان خودمان را جای طرف مقابل می گذاریم و دنیا را از دریچه چشم او می نگریم. در همدلی قضاوت ممنوع است و ما حق نداریم درباره دیگران قضاوت کنیم مگر اینکه قاضی یا حقوقدان باشیم؟!
۴) حرف خود را مزه مزه کنید خودتان را جای طرف مقابل بگذارید و اگر گفته هایتان تلخ نبود به زبان بیاورید.
۵)نصیحت نکنید هیچ یک از ما از نصیحت خوشمان نمی اید بیهوده خود را خسته نکنید و به جای نصیحت پیشنهاد بدهید.
۶)سرزنش نکنید هیچ کس بی عیب نیست و هیچ گلی بی خار نمی باشد. پس دیگر جایی برای سرزنش باقی نمی ماند.سرزنش کردن بهداشت روانی دیگران را به خطر می اندازد.
۷) افراد را همان گونه که هستند بپذیرید اگر قصد محبوبیت دارید بهتر است افراد را با تمام بدی ها و خوبی هایشان بپذیرید. پذیرش بی قید و شرط را فراموش نکنید.
۸) احترام دیگران را نگه دارید تا وقتی به دیگران احترام نگذارید به شما احترام نمی گذارند و اصولا مردم جواب هدیه را با هدیه و جواب کتک را با لگد!!
۹) به شیوه مناسب مخالفت کنید به جای بلند کردن صدا, بحث و جدل مخرب و ...... ازروش خلع سلاح استفاده کنید. در این روش سعی می کنیم در حرفهای طرف مقابل حقیقتی را بیابیم. حتی اگر با کل سخن مخالف هستیم. این روش تسکین دهنده و آرام بخش اعصاب است.

نماد کاربر
yasina
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 203
تاريخ عضويت: جمعه اسفند ماه 10, 1391 12:30 am
تشکر کرده: 97 بار
تشکر شده: 252 بار
امتياز: 2440

Re: ~✿ مهارت هایی برای بهتر زندگی کردن ✿~

پستتوسط bahar » سه شنبه مرداد ماه 27, 1394 10:55 am

چگونه یک زوج خوشبخت شویم؟



آیا شما هم زوج های خوشبختی در اطرافتان دارید که همیشه انگار تازه با هم آشنا شده اند و به نظر می رسد که از هر لحظه با هم بودن لذت می برند؟ چه طور ممکن است بعد از این همه مدت با هم زندگی کردن و این همه فشار و استرسی که زندگی روزمره و مسائل خانوادگی به انسان وارد می کنند آنها همچنان بتوانند رابطه خود را به خوبی روزهای اول حفظ کنند؟! زوج های خوشبخت عادت های جالبی دارند که در ادامه ایمیل ده عادت بارز آنها برای شما دوستان ذکر شده است. امید که خوشتان بیاید و تمام تلاشتان را بکار ببندید تا شما هم یک زوج خوشبخت باشید.

1. زوج های خوشبخت علایق مشترکشان را پیدا می کنند

این که از انجام دادن کاری با یکدیگر لذت ببرید بسیار مهم است. مطمئنا شما از تمام سرگرمی های یکدیگر لذت نمی برید و اینکه زمانی را برای خودتان و سرگرمی هایتان کنار بگذارید برای رابطه بسیار مفید هم می تواند باشد. اما باید فعالیت هایی را پیدا کنید که هر دوی شما از انجام آنها به عنوان یک زوج لذت ببرید. از امتحان رستوران های مختلف گرفته تا دوچرخه سواری شبانه یا تماشای سریال هایی که هر دوی شما دوست دارید، هر چیزی که برای هردوی شما جالب است را انجام دهید.

2. زوج های خوشبخت یکدیگر را لمس می کنند

کارهای کوچکی مثل اینکه دست همدیگر را بگیرید، یکدیگر را در آغوش بکشید یا دست دور شانه هم بیندازید احساس نزدیکی را بین شما زیاد کرده و یکی از عوامل مهم یک زندگی موفق زناشویی هستند. وقتی سال ها در کنار هم باشید خیلی راحت ممکن است نزدیکی و صمیمیت بین شما از بین برود. وقتی دست در دست هم در خیابان قدم می زنید به همدیگر و به همینطور به دیگران این پیام را منتقل می کنید که شما خوشبخت هستید.

3. زوج های خوشبخت همدیگر را فراموش نمی کنند

مگر می شود کسی که داری هر روز با او زندگی می کنی را فراموش کنی؟! بله! این اتفاق به سادگی می افتد. در دنیای دیوانه ما خیلی ساده درگیری های روزانه باعث می شوند همدیگر را فراموش کنیم. یادتان است روزهای اول آشنایی چقدر برای دیدن همدیگر ذوق داشتید؟ حالا چه چیزی مانع این احساس شده است؟ برای یکدیگر وقت بگذارید و برای شاد کردن طرف مقابلتان هرچند با کاری کوچک تلاش کنید. خدا را شکر کنید که کسی را دوست دارید و او هم شما را دوست دارد.

4. زوج های خوشبخت الکی غر نمی زنند

زوج های خوشبخت کارهای مثبتی که شریک زندگیشان انجام می دهد را مورد تأکید قرار می دهند. آنها به طور مداوم اشتباهات همدیگر را زیر ذره بین قرار نمی دهند، غر نمی زنند و از هم انتقاد نمی کنند. اگر چیزی شما را خیلی اذیت می کند در مورد آن با همسرتان صحبت کنید. اما اینکه بخواهید تمام مدت برای هر چیز کوچکی غر بزنید اصلا کار خوبی نیست و ناراحت کردن شما اهمیت خود را برای طرف مقابلتان از دست می دهد.

5. زوج های خوشبخت بوسیدن همدیگر هنگام خداحافظی و گفتن دوستت دارم را فراموش نمی کنند

انجام برخی کارهای کوچک و تکراری که شاید به نظر بعضی ها لوس بیاید بسیار ضروری هستند. صبح ها قبل از این که بروید سر کار همدیگر را ببوسید و بگویید دوستت دارم. بعد از ظهر ها هم بعد از یک روز طولانی کاری همین کار را انجام دهید. این کار را با میل و رغبت انجام دهید و خواهید دید که با انجام این کار و با به اشتراک گذاشتن احساساتتان علاقه بیشتری به یکدیگر پیدا می کنید. وقتی روزتان را با کاری مثبت شروع کنید روزی خوب در پیش خواهید داشت.

6. زوج های خوشبخت همزمان با هم به رختخواب می روند

یادتان است اوایل ازدواجتان هیچ وقت بعد از این که همسرتان می رفت بخوابد شما پای تلویزیون نمی نشستید؟ این کار برای دوام زندگی زناشویی از اهمیت زیادی برخوردار است. زمانی که با هم به رختخواب می روید حتی اگر رابطه جنسی در کار نباشد هم اطمینان می یابید که با هم و در کنار هم هستید. با هم خوابیدن نشان می دهد که شما دارید روزتان را با هم به پایان می رسانید.

7. زوج های خوشبخت با هم بیرون می روند

قرار گذاشتن با یکدیگر ضروری است. درست مثل اوایل آشنایی با هم در خارج از منزل قرار بگذارید و برای تمام شب برنامه ریزی کنید. این کار باعث می شود برای بهتر شدن رابطه تان و لذت بردن از همراهی یکدیگر تلاش کنید. حتی اگر به نظرتان مسخره بیاید اینکه حسابی به خودتان برسید و بیرون از خانه با همسرتان قرار بگذارید رابطه شما را قوی می کند و حس خوشبختی را در شما زنده می کند. وقتی برای زنده نگه داشتن آتش عشق تلاش کنید، در راه خوشبختی قدم برداشته اید.

8. زوج های خوشبخت از همراهی یکدیگر لذت می برند

اینکه با یکدیگر مانند دوستانی واقعی و صمیمی باشید نیاز به تلاش بسیاری دارد. وقتی آنقدر زیاد با هم بوده اید که حس می کنید تمام عمرتان را در کنار یکدیگر گذرانده اید خیلی راحت حضور یکدیگر را نادیده می گیرید. در مورد علایقتان، اتفاقاتی که طی روز برایتان می افتد و افرادی که می شناسید یا هر چیز دیگری که با بهترین دوستتان مورد بحث قرار می دهید با هم صحبت کنید.

9. زوج های خوشبخت از تکرار فرار می کنند

رایطه شما نباید مثل یک برنامه تنظیم شده باشد. آیا هر روز سر ساعت مقرری با هم تماس می گیرید؟ هر شب همان کارهای تکراری را انجام می دهید؟ اگر این طور است در برنامه تان تغییر ایجاد کنید. زندگی شما به عنوان یک زوج نباید قابل پیش بینی باشد. انسان هیچگاه از هیچ چیزی که مثل یک برنامه غیر قابل تغییر باشد لذت نمی برد. همدیگر را با کارهای غافلگیر کننده و جالب خوشحال کنید.

10. زوج های خوشبخت تلفن همراهشان را کنار می گذارند

زوج های خوشبخت وقتی در کنار همدیگر هستند تلفن هایشان را کنار می گذارند و تمام توجهشان را بر روی یکدیگر متمرکز می کنند. بیشتر پیام هایی که روی وایبر و واتساپ و امثال آنها می گیرید ضروری نیستند و عکس های اینستاگرام هم فرار نخواهند کرد. وقتی حواستان به گوشی هایتان باشد تنها جسمتان در کنار یکدیگر است و بطور کلی احساس با هم بودن نمی کنید. برای اینکه از زمانی که با هم هستید لذت ببرید وجدانا تلفن های همراهتان را کنار بگذارید.

















نماد کاربر
bahar
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 3506
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 5837 بار
تشکر شده: 5121 بار
امتياز: 33890

Re: ~✿ مهارت هایی برای بهتر زندگی کردن ✿~

پستتوسط ghassam » پنج شنبه شهريور ماه 26, 1394 7:54 pm

من تازه ازدواج کردم خیلی مفید بود ممنون

عکس هاتم قشنگ بود الا اون عکس اخری که میتونستی یه زوج اسلامی بذاری اونجا

جزاک الله خیرا
   لا اله الا الله
محمد رسول الله

برای نویسنده این مطلب ghassam تشکر کننده ها:
bahar (شنبه شهريور ماه 28, 1394 2:09 pm)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
ghassam
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 60
تاريخ عضويت: پنج شنبه شهريور ماه 12, 1394 8:33 am
محل سکونت: غزه / فلسطین
تشکر کرده: 7 بار
تشکر شده: 35 بار
امتياز: 350

Re: ~✿ مهارت هایی برای بهتر زندگی کردن ✿~

پستتوسط bahar » شنبه شهريور ماه 28, 1394 2:08 pm

ghassam نوشته :
من تازه ازدواج کردم خیلی مفید بود ممنون
عکس هاتم قشنگ بود الا اون عکس اخری که میتونستی یه زوج اسلامی بذاری اونجا
جزاک الله خیرا


سلام علیکم ورحمه الله وبرکاته
دوست عزیز  ورودتون رو به پینوس خوش آمد میگم
امیدواریم لحظات خوب و مفیدی را در سایت سپری کنید .
وان شاء الله ثابت قدم و همراه پینوس باشید.


وهمچنین ازدواجتون رابهتون  تبریک می گم
با آرزوی موفقیت درتمامی مراحل زندیگتون


و درآخر ممنونم از تذکرتون






نماد کاربر
bahar
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 3506
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 5837 بار
تشکر شده: 5121 بار
امتياز: 33890

Re: ~✿ مهارت هایی برای بهتر زندگی کردن ✿~

پستتوسط bahar » شنبه دي ماه 4, 1394 12:18 am


4 «میم» تضمین کننده یک ازدواج موفق

آقا پسر و دختر خانمی که در فکر ازدواج هستید و در ذهن تان، بارها و بارها زندگی مشترکی مانند لیلی و مجنون ساخته اید باید بدانید که اولین و مهم ترین قدم برای خوشبختی در زندگی مشترک، انتخاب صحیح و اصولی همسر است.
به باور تمام روان شناسان و مشاوران خانواده در انتخاب همسر باید 4«میم» مهم در نظر گرفته شود که در ادامه این 4 «میم» را مطرح و درباره هریک از آنها توضیحاتی ارائه خواهیم کرد.

میم اول: مشاهده
مشاهده یعنی این که برای انتخاب همسر خوب مشاهده کنید، ظاهر و قیافه طرف مقابل را بررسی کنید، شکل و حرکات، شیوه گفتار و رفتار ظاهری او را به عنوان شرط اول بپذیرید زیرا بارها دیده ام و شنیده ام که زن و شوهری جوان به مرکز مشاوره ای مراجعه کرده اند و به طور مثال شوهری بعد از چندین ماه زندگی مشترک گفته است: من زن قد بلند می خواستم و خانمم قدش کوتاه است یا اندازه بینی و فرم دندان‌های او مطابق سلیقه من نیست یا خانمی گفته است که شوهرم نمی تواند در جمع صحبت کند، خوب لباس نمی پوشد و از این قبیل نظرها، بنابراین افراد در جلسات خواستگاری تا حدی که اسلام اجازه داده است باید مشخصات ظاهری و رفتاری طرف مقابل را ببینند و بپسندند.

میم دوم: مصاحبه
مصاحبه یعنی این که 2 نفر باید خوب با هم صحبت کنند و درباره نکات مثبت و منفی یکدیگر و مسائل مهمی که در تاریخچه زندگی هر کدام وجود دارد، از یکدیگر سوال کنند. بیماری‌های خاص، محل سکونت، آینده و این که می خواهند کار کنند یا شغل شان چه باشد، نحوه تربیت فرزندان و درباره مسائل دیگری که ممکن است پیش بیاید صحبت کنند و در چندین جلسه خواستگاری و با اطلاع و نظارت خانواده ها، دختر و پسر با هم دیدار و گفت و گو داشته باشند تا نسبت به هم شناخت بیشتری پیدا کنند.

میم سوم: مکاشفه
مکاشفه یعنی دختر یا پسر به قصد تحقیق و بررسی از زندگی اجتماعی طرف مقابل پرسش کنند از مدرسه، محل کار، محل سکونت، دانشگاه و... تا ببینند وجهه اجتماعی او چگونه است. برخوردش با مردم در اجتماع چطوری است. مثلا فردی که با هیچ فردی ارتباط ندارد و دوست صمیمی هم ندارد شاید دچار بدبینی باشد یا اختلالات دیگر که بهتر است همان ابتدا با پرسیدن از افراد مختلف چهره اجتماعی او بهتر شناخته شود.

میم چهارم: مشاوره
باید پذیرفت که امروزه دیگر اهمیت مشورت کردن و مشاوره‌های قبل از ازدواج بر هیچ فردی پنهان نیست. علاوه بر مشورت با بزرگ ترها و استفاده از تجربه آنها باید بدانید که در جلسات مشاوره بر اساس تخصص، تبحر و تجربه مشاور 2 نفر با هم مقایسه می شوند تا مشخص شود میان شان تا چه حد و چه میزان سازگاری وجود دارد و تناسب زندگی این 2 با هم چقدر است و بر همین اساس هر 2 مورد سنجش مشاور قرار می گیرند و چون مشاور یک فرد بی طرف است می توان روی اظهار نظر او حساب کرد و تایید یا عدم تایید او را به حساب مخالفت‌های بی جای بعضی اطرافیان نگذاشت.





نماد کاربر
bahar
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 3506
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 5837 بار
تشکر شده: 5121 بار
امتياز: 33890

Re: ~✿ مهارت هایی برای بهتر زندگی کردن ✿~

پستتوسط bahar » شنبه دي ماه 4, 1394 12:31 am



+5شرط ازدواج بادوام را بشناسید.....

شروع هر ازدواجی با هزاران آرزوی خیر و امید به خوشبختی است. اما آیا واقعا هر ازدواجی به خوشبختی منجر می شود؟ آنهایی که امروز در دادگاه های خانواده رفت و آمد می کنند همان همایی نیستند که یک روز با عشق و امید سر سفره عقد نشستند؟

خطر سردی و جدایی هر زندگی مشترکی را تهدید می کند. اگر به دنبال تضمینی برای ازدواج موفق هستید، این 5شرط را به خاطر بسپارید.

بازی و تفریح در هر سنی
زوج هایی که با هم بازی می کنند، زوج هایی که قسمتی از زمان هر روزشان را برای با هم تنها بودن کنار می گذارند با هم می مانند با هر لبخند مشترک و تبادل کلامی خوشایند، ارتباط شان را تازه می کنند. به این ترتیب، شانس پایداری ازدواج خوب تان در شکلی مناسب را بالا ببرید.

قدرشناس باشید
قدرشناسی و سپاسگزار بودن یک شرط مهم برای زنده نگه داشتن عشق است. قدرشناسی با احترام توام است و به طرف مقابل احساس دیده شدن، در نظر آمدن و ارزشمندی می دهد. اگر همکاری همدیگر را بدیهی فرض کنید، نمی توانید به طرف مقابل تان نشان دهید که ارزش کارهای او را می دانید. برای آنکه پایه های زندگی تان را مستحکم تر بنا کنید باید قدرشناس، دلسوز و غمخوار باشید.

چسب زندگی زناشویی
رابطه جنسی خوب برای ساختن یک ازدواج خوب کافی نیست اما اگر رابطه جنسی کم یا غایب باشد، احتمال آنکه ارتباط شما شکننده شود و رو به فروپاشی برود، بیشتر و بیشتر خواهد بود. رابطه جنسی، چسب زندگی زناشویی است که اگر کم قوت باشد یا حذف شود می تواند زندگی شما را هزارپاره کند. سردی عاطفی و طلاق احساسی همیشه با کم بودن یا بی کیفیت بودن رابطه جنسی همراه است.

تجربه های مشترک
تازگی و تجربه های جدید، رابطه را محکم می کنند. یک بازی جدید، قدم زدن در مکانی متفاوت، آزمودن یک روش جدید برای ورزش کردن با هم، یک کار داوطلبانه عام المنفعه مشترک، با هم درس خواندن و با هم هدفی مثل خرید خانه یا ماشین یا حتی سفر رفتن در نظر گرفتن باعث می شود شور و اشتیاق به رابطه تان بیاید. در زندگی که من و تویی وجود داشته باشد و تجربه های فردی بر تجربه ها و اهداف مشترک غلبه کند، هیچ دلیلی برای ادامه رابطه باقی نمی ماند.

زخم ها را رها نکنید
کینه ها، دلخوری ها و ناراحتی های ابراز نشده و حرف های گفته نشده می توانند رابطه شما را به شدت تهدید کنند. اگر به دنبال آن هستید که رابطه ای استوار داشته باشید، از همین حالا تلنبار نشدن حرف ها و احساسات را تمرین کنید. کار سختی است چون اغلب گفتن این حرف ها باعث ناراحتی و اختلاف می شود اما نگفتن آنها اگرچه در ظاهر اوضاع را آرام می کند اما مدتی بعد می تواند تبدیل به یک زخم کاری و غیرقابل درمان در رابطه تان شود. زوج های موفق آنهایی هستند که ماهرانه در مورد مسائل حساس حرف می زنند و ناراحتی های غیرعمدی را التیام می بخشند. آنها به گونه ای اثرگذار درباره تفاوت هایشان صحبت می کنند، به دغدغه های یکدیگر واکنش نشان می دهند، به راه حل های «برد - برد» می اندیشند، و مهارت بخشیدن پس از ناراحتی ها را همواره تجربه می کنند. پس حرف بزنید، با یکدیگر همدلی کنید و روش ابراز احساسات قلبی و افکار خود را با همسرتان پیدا کنید.






نماد کاربر
bahar
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 3506
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 5837 بار
تشکر شده: 5121 بار
امتياز: 33890

Re: ~✿ مهارت هایی برای بهتر زندگی کردن ✿~

پستتوسط bahar » جمعه دي ماه 18, 1394 11:26 pm


با این 15 راه بدون اینکه متوجه باشید، زندگیتان را نابود میکنید

زندگی مثل خانه‌ای است که باید ساخت و از آن نگهداری کرد. آدمها از خیلی از واقعیت‌ها فرار می‌کنند و بدون اینکه متوجه آن باشند به نابود کردن خوبی‌های زندگی‌شان ادامه می‌دهند. این تصمیمات بد لزوماً توسط خودتان گرفته نمی‌شود. برای شاد و موفق بودن اول باید بفهمید در حال حاضر چه آسیب‌هایی به خودتان می‌زنید و برای اصلاح آن اقدام کنید.

۱. وقتی نمی‌بخشید زندگی‌تان را نابود می‌کنید

نباید زندگی را خیلی جدی بگیرید. خیلی وقت‌ها دیگران ناراحتتان می‌کنند و خیلی وقت‌ها هم شما دیگران را ناراحت می‌کنید. کینه به دل گرفتن و عصبانی بودن کورتان می‌کند و نمی‌گذارد چیزهایی که واقعاً در زندگی مهم هستند را ببینید.

۲. وقتی به کاری که دوست ندارید ادامه می‌دهید زندگی‌تان را نابود می‌کنید

گاهی اوقات به این دلیل در کاری می‌مانید که می‌خواهید آخر هر ماه درآمدی داشته باشید. اما چرا باید خوشبختی‌تان را به خطر بیندازید و به جای اینکه نگران الان باشید به آینده فکر نکنید که آزاد و شاد خواهید بود؟

۳. وقتی اینکه دیگران چه فکر می‌کنند برایتان مهم است زندگی‌تان را نابود می‌کنید

مطمئناً نمی‌توانید همه آدمها را راضی نگه دارید. اینکه حرف و فکر دیگران برایتان مهم باشد فقط خالی‌تان می‌کند چون آنها همیشه ناامیدتان می‌کنند.

۴. وقتی وقتتان را تلف می‌کنید زندگی‌تان را نابود می‌کنید

سعی نکنید منتظر بنشینید تا همه چیز در شرایط عالی قرار گیرد تا وارد عمل شوید. بلند شوید و هر کاری که برای عالی کردن زندگی‌تان لازم است را انجام دهید.

۵. وقتی از خودتان مراقبت نمی‌کنید زندگی‌تان را نابود می‌کنید

بدن شما وسیله‌تان به سمت موفقیت است. درست رفتار کردن با بدنتان، خوب غذا خوردن و داشتن سبک زندگی سالم نه تنها سلامت شما را در آینده تضمین می‌کند بلکه اعتمادبه‌نفستان را هم بالاتر می‌برد.

۶. وقتی از همه چیز شکایت می‌کنید زندگی‌تان را نابود می‌کنید

زندگی کردن با شکایت شما را به هیچ کجا نمی‌رساند فقط ناامید، خسته و عصبانی‌تان می‌کند. باید انرژی که صرف شکایت کردن می‌کنید را برای چیزی ارزشمند نگه دارید.

۷. وقتی با پشیمانی و افسوس زندگی می‌کنید زندگی‌تان را نابود می‌کنید

گذشته قابل تغییر نیست. از آن درس بگیرید و بعد بگذرید. زندگی کردن با افسوس و پشیمانی فقط انرژی مثبتتان را گرفته و باعث می‌شود امکانات دیگری که پیش رویتان قرار گرفته را نبینید.

۸. وقتی شریک نادرستی برای زندگی‌تان انتخاب می‌کنید زندگی‌تان را نابود می‌کنید

هیچ‌چیز مخرب‌تر از زندگی کردن با کسی که تحسینتان نمی‌کند و موجب خوشحالی‌تان نیست، نخواهد بود.

۹. وقتی خودتان را با دیگران مقایسه می‌کنید زندگی‌تان را نابود می‌کنید

هیچ چیز بدتر و ناامیدکننده‌تر از این نیست که بخواهید مدام خودتان را با دیگران مقایسه کنید. همه ما آدمهای خاصی هستیم چرا باید خودمان را با کسانی مقایسه کنیم که جای ما نیستند؟

۱۰. وقتی فکر می‌کنید پول برایتان خوشبختی می‌آورد زندگی‌تان را نابود می‌کنید

پول برایتان آزادی می‌آورد اما چیزهای ساده‌ای در زندگی هستند که شادتان می‌کنند و به هیچ پولی هم نیاز ندارند. اینکه همه توجه زندگی‌تان را صرف ثروت کنید خسته‌تان می‌کند.

۱۱. وقتی شکرگزار و قدرشناس نیستید زندگی‌تان را نابود می‌کنید

شکرگزاری یعنی قدر چیزهایی که دارید را بدانید. اگر برای داشته‌هایتان شکرکزار باشید به آرامش درونی خواهید رسید.

۱۲. وقتی در روابط اشتباه می‌مانید زندگی‌تان را نابود می‌کنید

داشتن دوست‌های بد واقعاً بد است اما بودن در رابطه با دوستانی که ارزش‌فردی شما را پایین می‌آورند نابودتان خواهد کرد.

۱۳. وقتی بدبین و منفی‌گرا هستید زندگی‌تان را نابود می‌کنید

باید همیشه خوشبین باشید که اوضاع بهتر می‌شود. نمی‌توانید همیشه منفی فکر کنید و هر اتفاق خوبی هم که برایتان می‌افتد را هم محکوم کنید.

۱۴. وقتی با یک دروغ زندگی می‌کنید زندگی‌تان را نابود می‌کنید

خیلی‌ها زندگی را پیش می‌برند که متعلق به آنها نیست. آنها مدام تظاهر می‌کنند و زندگی دروغی دارند. باید درمورد آنکه واقعاً هستید صادق باشید و طبق همان زندگی کنید.

۱۵. وقتی درمورد همه چیز نگرانید زندگی‌تان را نابود می‌کنید

کمی وقت بگذارید و به چیزهای خوبی که در زندگی‌تان دارید فکر کنید و شکرگزار باشید. بااینکه زندگی هیچوقت عالی و کامل نیست اما مطمئناً چیزهای خوبی برایتان دارد. پس قدر این چیزها را بدانید و سعی کنید دیگر نگران چیزهایی که اهمیتی در کل زندگی‌تان ندارند، نباشید.




























نماد کاربر
bahar
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 3506
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 5837 بار
تشکر شده: 5121 بار
امتياز: 33890

قبلي

بازگشت به مقالات

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 3 مهمان