طالبان فرزند صالح بخوانند. . .

در این بخش مقالات در زمینه دینی قرار داده می شود

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

Re: طالبان فرزند صالح بخوانند. . .

پستتوسط bahar » جمعه دي ماه 5, 1393 3:12 pm


اسباب و دلایل انحرافات جنسی
و راه‌های علاج آن ازقرآن وسنت قسمت:هشتم

پس ای مسئول و سرپرست خانواده، کجایی؟ بی‌توجهی و کم‌مسئولیتی به جایی رسیده که شرم و حیا از دختران رخت بر بسته است. و پسران بی‌باکانه و بی‌هیچ مانعی در میادین فساد سیر می‌کنند.چگونه کورکورانه به دختر و پسرت اعتماد می‌کنی که آزادانه از منزل خارج شده و موجب بی‌آبرویی و شرمساری گردند؟ هرچه سریع‌تر بِجُنب و جلو این روش و برنامه را بگیر، چون فرصت به سرعت از دست می‌رود، و ضمناً پس از سپری‌شدن فرصت‌ها دیگر پشیمانی سودی ندارد و باز روی سخن ما با آن کسانی است که دزدکی به منازل و خانه‌های دیگران نگاه می‌کنند. حالا این نگاه فرق نمی‌کند، چه از پایین به بالا باشد؛ یا از طبقات بالا به پایین یا از پنجره و لابلای درهای ورودی.این افراد گناهکار که به حریم دیگران متعرض شده اند، گوش فرا دهند که پیامبر گرامی ص فرموده:

«وَاللَّهِ لاَ يُؤْمِنُ، وَاللَّهِ لاَ يُؤْمِنُ، وَاللَّهِ لاَ يُؤْمِنُ، قِيلَ: مَنْ يَا رَسُولَ اللَّهِ؟ قَالَ: الَّذِى لاَ يَأْمَنُ جَارُهُ بَوَايِقَهُ».«به خدا سوگند ایمان ندارد؛ به خدا سوگند ایمان ندارد؛ به خدا سوگند ایمان ندارد. گفته شد: چه کسی ای رسولِ خدا ؟ فرمود: کسی که همسایه اش از دستش ایمن نباشد. یعنی از شرّش در امان نباشد.

آیا چیزی بدترازآبرو ریزی افراد وجود دارد و یا این که دزدکی به عورات‌شان نگریسته شود وبرای شنیدن اسرارشان در گوشی ایستاد شوند؟این قبیل کجایند تا ببینند و بشنوند که پیامبر ص فرمود:

«مَنْ مَلأ عَيْنَيهِ مِنَ الْحَرَامِ مَلأ الله تَعَالَى يَومَ القِيَامَةِ عَيْنَيهِ مِنَ النّار» «کسی که چشم‌هایش از حرام پر شود، خداوند در روز قیامت چشم‌هایش را از آتش پر خواهد نمود».و نیز فرمود:
«مَنِ اسْتَمَعَ إِلَى حَدِيثِ قَوْمٍ وَهُمْ لَهُ كَارِهُونَ صُبَّ فِي أُذُنِهَ الآنُكُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ»«کسی که به حرف دیگران گوش می‌دهد؛ در حالی که از این کار او بدشان می‌آید، خداوند در روز قیامت گوش‌هایش را از سرب مذاب پر می‌‌کند».

پس در این دو حدیث بنگر: در یکی چشمی را که می‌بیند، از آتش جهنم پر می‌شود و در دیگری گوشی را که می‌شنود از سرب مذاب پر می‌شود. و این سزای چنین افرادی در روز قیامت است. ولی در مورد جزای‌شان در این دنیا؛ ای کسی که مرتکب این قبیل گناهان شده‌ای بنگر و گوش فرا ده، پیامبر ص این صنف از انسان‌ها را که گویی بویی از انسانیت نبرده اند، خطاب قرار داده و می‌فرماید:

«يَا مَعْشَرَ مَنْ آمَنَ بلِسَانِهِ وَلَم يَدْخُلِ الإِيمانُ قَلْبَهُ: لاَ تَغْتَابُوا المُسْلِمينَ وَلاَ تَتبَّعُوا عَوْرَاتِهِم فإِنَّ مَنِ تَتَبَّعَ عَوْرَاتِهِمْ تَتَبَّعَ اللهُ عَوْرَتَهُ وَمَنْ يَتَتَبَّعِ اللهُ عَوْرَتَهُ يَفْضَحْهُ في عُقْرِ بَيْتِهِ».ای گروهی که فقط با زبان ایمان آورده اید، ولی ایمان وارد قلبش نشده است؛ پشت سر مسلمانان غیبت نکنید، و عیب‌هایشان را جستجو نکنید. به راستی کسی که عیب‌های دیگران را جستجو کند خداوند عیب‌هایش را جستجو خواهد کرد و کسی که خداوند عیب‌هایش را جستجو کند در میان خانواده اش خوار و رسوا می‌شود».

اکنون اختیار با توست. هرکاری که دلت خواست بکن، اگر امروز تو نگاه می‌کنی و می‌بینی تجسس می‌کنی و دزدکی به محرمات دیگران نگاه می‌کنی، فردا نیز این رفتار با تو خواهد شد تو به زنان مردم و عورت‌شان نگاه می‌کنی، پس کسی پیدا خواهد شد که به محارمت با دیده‌ی بی‌احترامی بنگرد و اینچنین خداوند تو را خوار و رسوا می‌کند. پس جزا از جنس عمل است

ادامه دارد . . .










نماد کاربر
bahar
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 3506
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 5837 بار
تشکر شده: 5121 بار
امتياز: 33890

Re: طالبان فرزند صالح بخوانند. . .

پستتوسط bahar » شنبه دي ماه 6, 1393 1:30 pm



اسباب و دلایل انحرافات جنسی
و راه‌های علاج آن ازقرآن وسنت :قسمت نهم

حضرت امام شافعی رح در این خصوص چه زیبافرموده اند که :
عفوا تعف نساءكم في المحرم
وتجتنبوا ما لا يليق بمسلم
من يزني في بيت بالفي درهم
في بيته يزني بغير درهم
ان الزنادين ان أقرضته
كان الوفاء من أهل بيتك فاعلم
يا هاتكا ستر الرجال وقاطعا
سبل الموده عشت غير مكرم
لو كنت حراً من سلاله طاهر
ما فعلت ما لا يليق بمسلم


ترجمه:
«پاکدامن باشید تا زنان‌تان از محرمات پاک باشند
کسی که در خانه‌ای باپرداخت دو هزار درهم زنا می‌کند
(کسی) در منزلش (با همسرش) بدون درهم و مجانی زنا می‌کند
زنا، قرض است اگر آن را بگیری
بدان که اهل منزلت آن را پرداخت خواهند نمود
ای کسی که هتک‌کننده‌ی حرمت مردان هستی
و قطع‌کننده‌ی راه‌های محبت ناجوانمردانه زندگی کردی.
اگر جوانمرد بودی و از نسلی پاک
آنچه در شان یک مسلمان نیست انجام نمی دادی».

اهداف موضوع:

1- هرگاه کودکان به سن بلوغ رسیدند، لازم است آداب استئذان را به آنان یاد بدهیم:
الف: اجازه‌خواستن قبل از سلام.
ب: سه مرتبه اجازه‌خواستن.
ج: بر محارم نیز باید اجازه بگیرند.
د: اجازه‌گرفتن بر زنان و نابینایان نیز واجب است.
هـ: نباید به طور مستقیم و روبروی در ایستاد،
بلکه باید به طرف چپ یا راست متمایل شد
ز: کسانی که دزدکی به منزل دیگران می‌نگرند
در دنیا و آخرت خوار و رسوا خواهند شد.
ح: سرپرست خانه نباید به فرزندانش اجازه دهد که برای کارهای ناشایست از منزل بیرون روند.
ط: هیچ مرد و زنی باهم به خلوت نمی‌نشینند مگر این که سومین آنها شیطان است.
ی: جزا از جنس عمل است
.

حسن ختام:حدیث قدسی:
«ای بنی آدم! تو را در شکم مادرت قرار دادم؛ با پوششی چهره‌ات را پوشانیدم تا در رحم مادرت بی‌تابی نکنی. صورتت را رو به پشت مادرت قرار دادم تا بوی غذا تو را اذیت نکند. در سمت راستت متکایی قرار دادم که کبد است و در طرف چپت متکایی که طحال است. قیام وقعود را به تو یاد دادم، در حالی که هنوز در شکم مادرت بودی. پس چه کسی به جز من قادر به این چنین کاری است؟ هرگاه مدت حمل مادرت تمام شد به ملائکه‌ی مأمور رحم‌ها وحی کردم تو را خارج سازد. پس تو را بر روی پری از پرهایش خارج ساخت. نه دندانی داشتی که با آن چیزی را قطع کنی و نه دستی داشتی که با آن کاری انجام دهی و نیز پایی نداشتی که با آن راه بروی. دو عرق رقیق را از سینه‌ی مادرت برایت جوشاندم. و شیری خالص که در زمستان گرم و در تابستان سرد است؛ از آن برای تو سرچشمه می‌گیرد. محبت تو را در دل پدر و مادرت قرار دادم؛ تا تو را سیر نکنند خودشان سیر نخواهند خورد، تا تو را نخوابانند نخواهند خوابید. پس آنگاه که استخوان کمرت قوی شد و تنومند گشتی؛ شروع به نافرمانی من می‌کنی؛ به مخلوقات اعتماد می‌کنی، ولی به من بی‌اعتماد هستی. کارهای ناشایست را از دیگران پنهان می‌کنی، ولی جلو چشم من آشکارا در خلوت گناه می‌کنی و شرم هم نمی‌کنی. با این وصف؛ اگر مرا بخوانی تو را اجابت می‌کنم؛ اگر از من بخواهی به تو می‌بخشم و اگر توبه کنی توبه‌ات را می‌پذیرم».

(سُبْحَانَ رَبِّكَ رَبِّ الْعِزَّةِ عَمَّا يَصِفُونَ).

پایان این مبحث











برای نویسنده این مطلب bahar تشکر کننده ها:
pejmanava (يکشنبه دي ماه 7, 1393 5:02 pm)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
bahar
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 3506
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 5837 بار
تشکر شده: 5121 بار
امتياز: 33890

Re: طالبان فرزند صالح بخوانند. . .

پستتوسط bahar » دوشنبه فروردين ماه 24, 1394 4:07 pm


فرزند صالح؛ ذخیره ای برای قیامت

از آنجا که فرزند هر انسانی در معرض خطر و وسوسه شیطان قرار دارد بر پدر و مادر لازم است که فرزند خویش را در پناه خداوند قرار دهند از اینرو همسر عمران وقتی که خداوند مریم (علیه السلام) را به او عنایت کرد گفت من فرزندم مریم و نسل و ذریه او را در پناه خداوند قرار می دهم تا از شر شیطان محفوظ بمانند. (وَإِنِّی سَمَّیْتُهَا مَرْیَمَ وِإِنِّی أُعِیذُهَا بِکَ وَذُرِّیَّتَهَا مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیمِ) (آل عمران 36)
در قرآن کریم بیش از بیست نوع دعا از حضرت ابراهیم (علیه السلام) نقل شده است از جمله: دعا برای فرزندش در سه بخش اعتقادی و عملی و اخلاقی بیان گردیده است:

1- اعتقادی
(الف) توحید: (وَاجْنُبْنِی وَبَنِیَّ أَن نَّعْبُدَ الأَصْنَامَ ) (ابراهیم 35)
یعنی خدایا من و فرزندانم را از پرستش بتها دور بدار.
(ب) نبوت: (رَبَّنَا وَابْعَثْ فِیهِمْ رَسُولاً مِّنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِکَ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَیُزَکِّیهِمْ إِنَّکَ أَنتَ العَزِیزُ الحَکِیمُ) (بقره 129)
پروردگارا فرزندان مارا شایسته آن گردان که برانگیزی از میان آنان رسولی که بر مردم تلاوت آیات تو کند و آنان را علم کتاب و حکمت بیاموزد و روانشان را از هر نا پاکی پاک سازد.
(وَإِذِ ابْتَلَى إِبْرَاهِیمَ رَبُّهُ بِکَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّی جَاعِلُکَ لِلنَّاسِ إِمَامًا قَالَ وَمِن ذُرِّیَّتِی قَالَ لاَ یَنَالُ عَهْدِی الظَّالِمِینَ ) (بقره 124)
خداوند به ابراهیم فرمود من تو را به پیشوایی خلق برگزیدم و عرض کرد پیشوایی را به فرزندانم نیز عطا فرما خداوند فرمود عهد من هرگز به افراد ستمگر نمی رسد.

2- عملی (اقامه نماز):
(رَبِّ اجْعَلْنِی مُقِیمَ الصَّلاَةِ وَمِن ذُرِّیَّتِی) (ابراهیم 40)
خدایا مرا و ذریه و فرزندانم را برپا کننده نماز قرار ده.


3- اخلاقی (تسلیم):
(ربَّنَا وَاجْعَلْنَا مُسْلِمَیْنِ لَکَ وَمِن ذُرِّیَّتِنَا أُمَّةً مُّسْلِمَةً لَّکَ ...) (بقره 128)

پروردگارا ما را تسلیم فرمان خویش قرار ده و فرزندان ما را نیز تسلیم فرمان خود قرار ده.

در برخی از آیات دیگر، آن عمل خیری که انسان می تواند از آن بهره برداری کند تربیت فرزند صالح معرفی کرده است از این رو می فرماید: همسران شما محل بذر افشانی شما هستند و هدف از ازدواج تنها لذت جنسی نباشد بلکه با تربیت فرزند شایسته آثار نیکی برای خود از پیش بفرستید.(نِسَآۆُکُمْ حَرْثٌ لَّکُمْ فَأْتُواْ حَرْثَکُمْ أَنَّى شِئْتُمْ وَقَدِّمُواْ لأَنفُسِکُمْ وَاتَّقُواْ اللّهَ وَاعْلَمُواْ أَنَّکُم مُّلاَقُوهُ وَبَشِّرِ الْمُۆْمِنِینَ) (بقره/ 223)

قرآن کریم می فرماید کودکان نا بالغ در سه وقت قبل از نماز صبح و در نیمروز و بعد از نماز عشاء. هنگامی که والدین لباس های معمولی خود را بیرون می آورند برای ورود به اطاق آنها از پدر و مادر اجازه بگیرند و جهت آن این است که زندگی آنها آنقدر با زندگی والدین آمیخته است که اگر بخواهند در همه حال اجازه بگیرند مشکل خواهد بود بعلاوه احساسات جنسی آنها هنوز به طور کامل بیدار نشده است ولی نوجوانان بالغ در همه احوال برای ورود بر پدر مادر باید اجازه بگیرند و این حکم مخصوص به مکانی است که والدین در آنجا استراحت می کنند و گرنه وارد شدن در اتاق عمومی (اگر اطاق عمومی داشته باشند) مخصوصاً به هنگامی که دیگران هم در آنجا حاضرند اجازه گرفتن لزومی ندارد.


(یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لِیَسْتَأْذِنکُمُ الَّذِینَ مَلَکَتْ أَیْمَانُکُمْ وَالَّذِینَ لَمْ یَبْلُغُوا الْحُلُمَ مِنکُمْ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ مِن قَبْلِ صَلَاةِ الْفَجْرِ وَحِینَ تَضَعُونَ ثِیَابَکُم مِّنَ الظَّهِیرَةِ وَمِن بَعْدِ صَلَاةِ الْعِشَاء ثَلَاثُ عَوْرَاتٍ لَّکُمْ لَیْسَ عَلَیْکُمْ وَلَا عَلَیْهِمْ جُنَاحٌ بَعْدَهُنَّ طَوَّافُونَ عَلَیْکُم بَعْضُکُمْ عَلَى بَعْضٍ کَذَلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُمُ الْآیَاتِ وَاللَّهُ عَلِیمٌ حَکِیمٌ )وَإِذَا بَلَغَ الْأَطْفَالُ مِنکُمُ الْحُلُمَ فَلْیَسْتَأْذِنُوا کَمَا اسْتَأْذَنَ الَّذِینَ مِن قَبْلِهِمْ کَذَلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُمْ آیَاتِهِ وَاللَّهُ عَلِیمٌ حَکِیمٌ) (نور/ 58 و 59)












نماد کاربر
bahar
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 3506
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 5837 بار
تشکر شده: 5121 بار
امتياز: 33890

Re: طالبان فرزند صالح بخوانند. . .

پستتوسط bahar » دوشنبه ارديبهشت ماه 14, 1394 3:01 pm

چه کار کنم که فرزندم نماز بخواند



خواهری خاطره ای از زندگی خود را اینگونه بازگو نموده  و می گوید: دخترم که صنف پنجم ابتدایی بود در انجام نمازهایش  تنبلی می نمود  تا اینکه روزی خطاب به وی گفتم: دختر نازم، بلندشو نمازت را بخوان، معمولاً پس از تذکر بلافاصله برمی خواست و جا نمازش را برمی داشت و به اتاق دیگری می رفت و آنجا جا نمازش را – از شدت نارضایتی – بر زمین می کوبید و پس از چند دقیقه و بدون اینکه نمازش را خوانده باشد از اتاق خارج می شد و طوری نشان می داد که نمازش را اقامه کرده است ، غافل از این که من او را پنهانی نگاه می کردم!!

از او پرسیدم: دخترم نمازت را خواندی؟  گفت: بله مادر…من از اینکه دخترم در نمازهایش سستی می نمود تاسف می خوردم  ولی از اینکه مشاهده می کردم دخترم علاوه برآن دروغ هم می گوید تاسفم دوچندان می شد، البته  ناگفته نماند که من  قبل از هرکسی خود را مقصر می دانستم و به آن اعتراف هم می کنم . آنقدر ناراحت شدم  که اشک از چشمانم جاری شد و  یک سیلی محکم به  گونه معصوم دخترم نواختم و سپس شروع نمودم به گریه! سر انجام این فرزند بی گناه را سرزنش نمودم و او را از عذاب خداوند و روز قیامت برحذر داشتم! . این عملکرد من و دخترم ادامه پیدا نمود ولی هیچکدام  نتوانست ذره ای به علاقۀ دخترم نسبت به نماز بیفزاید!

یکی از دوستانم برایم تعریف می کرد که به دیدن زنی از فامیلشان رفته بود، او می گفت: هر چند آن خانم از لحاظ دینی و عبادت کاملاً معمولی بود و چندان هم به مسائل دینی پایبند نبود؛ ولی دیدم که فرزندانش در وقت نماز، بدون اینکه کسی به آن ها تذکر دهد بلند می شوند و نمازشان را سر وقت ادا می کنند!

دوستم گفت از آن خانم  پرسیدم : چگونه است که فرزندانت بدون اینکه به آنان تذکر بدهی نمازشان را سر وقت ادا می کنند؟!!وی گفت: من چیزی ندارم که به شما بگویم و برای این کار نه از کارشناسی کمک گرفته ام و نه روانشناسی؛ تنها کاری که من برای بچه هایم انجام داده ام این است که از نخستین روزهای ازدواجم تا کنون هر روز دعا می کنم و با خواندن این آیه از ته دل از خدا می طلبم که “رب اجعلنی مقیم الصلاة ومن ذریتی  ربنا و تقبل دعاء” { ای پروردگار من فرزندانم را از جملۀ کسانی قرار بده که نماز را به بهترین وجه برپای می دارند. پرودگارا ؛ دعاهایم را مستجاب بفرما}

آن دوستم  خاطرنشان کرد: از آن روز که نصیحت آن خانم را شنیدم، من هم مرتب در نمازهایم در هنگام سجده و قبل از سلام دادن، در نمازهای فرض و سنت و در تمام اوقاتی که گمان قبول شدن دعا در آن هست، فرزندانم را دعامی کنم.خواهران و برادران دینی ام، خدا را شاهد می گیرم اکنون که دخترم بزرگ شده، به برکت دعای قرآنی که برایش کرده ام  نمازهایش را مرتب می خواند؛ تا جاییکه برای نماز صبح  ما را نیز بیدار می کند و همواره اوقات و انجام نمازها را به ما یاد آوری می نماید!

خدا را شاکرم بر این که  دخترم در خانۀ ما کاری کرده که برادرانش را نیز به نماز خواندن تشویق نموده، آنها هم در اثر تشویق های دلسوزانه و حکیمانه او مرتب نماز می خوانند.هرگز از یادم نمی رود زمانی که مادرم به دیدن ما آمد و چند روزی را در خانه ما ماند، پس از دیدن  اینکه دخترم علاوه بر اینکه خودش برای نماز بلند می شود، سایر اعضای خانواده را نیز به انجام نماز تشویق می نماید  خیلی خوشحال شد.ای خواهران ایمانی ام، می دانم که شما هم آرزو دارید که فرزندانتان به نماز و عبادات علاقمند باشند و از هر گونه سستی از طرف آنان شرمنده و شرمسار می شوید، پس  شما هم آن دعای ابراهیمی  را همیشه و در هر حال بخوانید و به همه دوستان و آشنایان که از این معضل رنج می برند سفارش کنید تا ان شاالله نتیجه ای بسان نتیجه ما عایدتان شده و خوشحال شوید .

آن،  دعای حضرت ابراهیم (علیه السلام) است که در سوره ابراهیم آمده است “رَبِّ اجعَلنِی مُقیم َالصّلاةِ وَ مِن ذُرّیَّتِی  رَبَّنا وَ تَقَبّل دُعاءِ (ابراهیم ۴۰)ای پروردگارم فرزندانم را از جمله کسانی قرار بده که نماز را به بهترین وجه برپای می دارند. پرودگارا ؛ دعاهایم را مستجاب بفرما.






نماد کاربر
bahar
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 3506
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 5837 بار
تشکر شده: 5121 بار
امتياز: 33890

Re: طالبان فرزند صالح بخوانند. . .

پستتوسط yasina » دوشنبه آبان ماه 4, 1394 1:20 pm

بزرگی را گفتند تو برای تربیت فرزندانت چه می کنی?
گفت هیچ کار .
گفتند: مگر می شود ? پس چرا فرزندان تو چنین خوبند?
گفت; من در تربیت خود کوشیدم, تا الگوی خوبی برای آنان باشم.
فرزندان راستی گفتار و درستی رفتار پدر و مادر را می بینند.
نه امر و نهی های بیهوده ای که خود عمل نمیکنند
نماد کاربر
yasina
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 203
تاريخ عضويت: جمعه اسفند ماه 10, 1391 12:30 am
تشکر کرده: 97 بار
تشکر شده: 252 بار
امتياز: 2440

Re: طالبان فرزند صالح بخوانند. . .

پستتوسط yasina » دوشنبه آبان ماه 18, 1394 4:12 pm

اغلب ما به دخترها می‌گویيم که چه لباس زیبایی بر تن دارند
یا چقدر موهایشان را قشنگ بسته اند
به طور کلی نظری در مورد زیبایی، لباس یا ظاهر آنها می‌دهیم
اما......

📍 لیسا بلوم، نویسنده کتاب «فکر کنید! صحبتی با زنان برای اینکه در دنیای احمق‌ها، باهوش باقی بمانند» می‌گوید که سوالاتی از این قبیل باعث می‌شود که دختر کوچولوها فکر کنند مهمترین چیز در مورد آنها ظاهرشان است
بلوم پیشنهاد می کند بعد از اینکه به آنها گفتیم از دیدنشان خوشحال و خوشوقتیم، می‌توانیم از آنها بپرسیم چه کتابی می‌خوانند یا چه کتاب‌هایی را دوست دارند

دوست دارند وقتی بزرگ شدند چه کاره شوند یا سوالاتی از این دست که نه بار جنسیتی داشته باشند و نه به آنها القا کنند که ظاهرشان مهمترین خصوصیت آنهاست من همیشه در برخورد با کودکان چه پسر و چه دختر سعی می کنم از آنها تعریف های ظاهری نکنم، همیشه می گويم چه مهربان و مودبی

خیلی جالب است که وقتی به بچه ها می گوييم چه لباس قشنگی داری،
سعی می کنند ان لباس را بیشتر نشان دهد

بیاییم با دختران و پسران کوچک که زنان و مردان آینده اند به گونه ای صحبت کنیم که تصویر فردی توانمند ، شایسته و مهربان را در نظرش ارزشمند جلوه دهيم نه انساني با جذابیت هاي ظاهری ...

برای نویسنده این مطلب yasina تشکر کننده ها:
pejmanava (دوشنبه آبان ماه 18, 1394 10:51 pm)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
yasina
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 203
تاريخ عضويت: جمعه اسفند ماه 10, 1391 12:30 am
تشکر کرده: 97 بار
تشکر شده: 252 بار
امتياز: 2440

Re: طالبان فرزند صالح بخوانند. . .

پستتوسط bahar » جمعه آذر ماه 20, 1394 6:29 am

بیست خطایی که در تربیت فرزندانمان مرتکب آن می شویم!!!

در این مقاله به بیست خطایی که بسیاری از والدین در تربیت فرزندان مرتکب آن می شوند اشاره می کنیم.

1ـ خشم: اغلب اوقات بر فرزندانمان در کاری عصبانی می شویم که اصلا جای عصبانیت ندارد. و سبب این عصبانیت به خاطر فشارهای زندگی روزمره می باشد. در این حالت ما باید به فرق بین فشارهای زندگی و فشار بر فرزند پی ببریم. و نباید کودکانمان را قربانی  فشارهای زندگی کنیم.

2ـ بی خردی و بی باکی: بعضی از والدین با ندانم کاری و بی خردی فرزندانشان را در مقابل دوستان و نزدیکانشان مورد استهزا و تمسخر قرار می دهند و شخصیت آنان را خرد می کنند. مثلا می گویند: فرزندم شب ها در رختخواب خودش را خیس می کند، و یا در باره لکنت زبان آنان می گویند که تمام این موارد اثر منفی بر کودک به جا می گذارد.

3ـ جاسوسی: نباید در کیف و لباس های فرزندانمان دنبال چیزی بگردیم. بلکه بهترین روش اجازه گرفتن از آنهاست نه جاسوسی کردن زیرا این کار باعث از بین رفتن علاقه بین فرزند و والدین و عدم اعتماد به آن ها می شود.

4ـ نگهبانی: ما همیشه به گونه ای از فرزندانمان نگهبانی می کنیم، مانند اینکه دوربین های بیست و چهار ساعته هستیم. سپس از ضعف شخصیت کودک و یا گوش ندادن به حرف هایمان شکایت داریم در حالی که روش صحیح این است که به فرزندمان آزادی دهیم تا جنب و جوش از خود نشان دهند و به دور از والدین اعتماد  به نفس پیدا کنند

5ـ کتک زدن: انتقام گیری، کتک زدن و فریاد کشیدن بر فرزند بدترین روش های تربیت به حساب می آید. و این دقیقا خلاف سنت نبوی است. زیرا ام المؤمنین عایشه رضی الله عنها می فرماید: (رسول الله صلی الله علیه و سلم هیچ وقت کسی را کتک نزد نه زن و نه خادم، و همواره در راه الله کوشش می کرد)[مسلم ].




نماد کاربر
bahar
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 3506
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 5837 بار
تشکر شده: 5121 بار
امتياز: 33890

بیست خطایی که در تربیت فرزندانمان مرتکب آن می شویم!!!

پستتوسط bahar » جمعه آذر ماه 20, 1394 6:32 am

6ـ دخالت: دخالت و سرکشی در تمام امور زندگی فرزندانمام، مثل دخالت در لباس، غذا و انتخاب اسباب بازیها باعث ضعف شخصیت و اعتماد به نفس کودک می گردد پس بهتر است میدان حرکتی و اخذ تصمیم گیری را به آنان دهیم و ازدور نظاره گر باشیم.

7ـ توجه زیادی به فرزند: برخی از والدین که صاحب یک فرزند و یا فرزندی دارند که بیمار مزمنی دارد در اهتمام به آنان مبالغه می کنند. در حالی که نمی دانند این کار باعث سرکشی فرزند وحتى کار به جایی می رسد که فرزند دستور صادر می کند.

8ـ تعویض: بعضی از پدران می خواهند کاری را که فرزندشان در کوچکی از انجام آن عاجز بوده اند برایشان انجام دهند هرچند که برخلاف میل فرزند باشد.

9ـ مبالغه در حمایت و پشتیبانی: بعضی از والدین در حمایت از فرزندانشان مبالغه می کنند تا جایی که باعث می شود فرزند شخصیتی ترسو و بدون بهره پیدا کند و همچنین باعث می شود فرزند خیلی زود به راه منحرف کشیده شود. در حالی که روش درست داشتن حالت توازن در برخورد با آنان است.

10ـ متهم کردن: انگشت اتهام را به سوی فرزندان دراز کردن بدون دلیل آشکار و از روی احساسات، باعث می شود که فرزندان والدین خود را دوست نداشته باشند و در آینده به فکر انتقام بیافتند.


نماد کاربر
bahar
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 3506
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 5837 بار
تشکر شده: 5121 بار
امتياز: 33890

بیست خطایی که در تربیت فرزندانمان مرتکب آن می شویم!!!

پستتوسط bahar » جمعه آذر ماه 20, 1394 6:34 am

11ـ زیاد انتقاد کردن: درطول شبانه روز زیاد ازعملکرد فرزندانمان انتقاد می گیریم که با این کار فرزندانمام را در تصمیم گیری دچار شک و ترید می کنیم. و روش صحیح وارد شدن از در گفت و گو است نه انتقاد کردن، و همچنین اینکه با تعریف داستان و قصه آنان را متوجه اشتباهاتشان سازیم.

12ـ انتقاد همیشگی: ما همه روزه در هر اشتباه کوچک و بزرگ از فرزندمان انتقاد می کنیم در حالی که بهتر است از بعضی اشتباهات آنان چشم پوشی کنیم و یا دو یا سه اشتباه را جمع کنیم سپس با یک انتقاد آن را حل کنیم تا باعث تنفر فرزندان نشویم

13ـ ترک دعا برای فرزندان: کم کاری می کنیم از دعایی که رسول الله صلی الله علیه و سلم مسلمانان را به آن وصیت فرموده (اللهم جنبنا الشیطان وجنب الشیطان مارزقتنا). ترجمه:  پروردگارا از رزق ازدواجی که به ما ارزانی فرموده ای شیطان را از ما دور گردان. طلب فرزندی می کنیم که شیطان به او ضرر رسانده و این فرزند ما را دچار مشکل می کند.

14ـ رها کردن فرزندان در هنگام بازی: کودک را در هنگام بازی با دستگاه های الکترونی مانند کامپیوتر و اینترنت نباید تنها بگذاریم بلکه باید وقت مشخص شده ای را برای آنان قرار دهیم و در هنگام بازی با آنان مشارکت داشته باشیم تا بدانیم که چه بازیهایی می کنند.

15ـ تمسخر دوستان فرزندانمان: کودکان وقتی به سن 10ـ 14 می رسند بیشتر دوست دارند با دوستانشان باشند تا والدین. بنابر این بهتر است به جای مسخره کردن دوستان فرزندان با آن ها رابطه برقرار کنیم.


نماد کاربر
bahar
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 3506
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 5837 بار
تشکر شده: 5121 بار
امتياز: 33890

بیست خطایی که در تربیت فرزندانمان مرتکب آن می شویم!!!

پستتوسط bahar » جمعه آذر ماه 20, 1394 6:36 am

16ـ هدیه دادن: بعضی از والدین به محض اینکه فرزندشان با مشکلی مواجه می شود هدیه ای به او می دهند. در حالی که نمی دانند با این کار تفکر و حل مشکل را از آنان سلب می کنند و در نهایت هم به فردی تبدیل می شود که همواره به دیگران متکی است.

17ـ نبود قانون: عدم قانون گذاری در خانه (برای غذا خوردن، لباس، و ارتباط با دوستان) باعث می شود که فرزند بی بند و بار پرورش یابد.

18ـ کلمات اهانت کننده: به زبان آوردن کلماتی مانند سرت را می شکنم، می کشمت، دوستت ندارم، از تو متنفرم ..... در هنگام عصبانیت باعث به وجود آمدن دشمنی بین ما و فرزندانمان می شود.

19ـ تناقض و دورویی: زمانی که کودک به والدینش فحش می دهد و یا آنان را می زند و در مقابل، والدین می خندند اما اگر همین کار را در جلو مهمانی انجام دهد بر وی عصابی می شوند، باید بدانید که این کار باعث دوگانگی تربیت فرزندان می شود.

20ـ مشغول بودن والدین: برخی از والدین تمام طول شبانه روز مشغول هستند و هیچ وقتی برای فرزندانشان نمی گذارند و در عین حال توقع دارند که فرزندشان متمیز، مؤدب، و نماز خوان ... باشد اما نمی دانند که این معجزه است. والدین باید برای فرزند وقت بگذارد تا او هم بهترین را به او ارایه دهد.

این 20 اشتباهاتی بود که در همه منازل تکرار می شود و احتیاج به علاج دارد. پس دوست داشتم آن را به رشته تحریر در بیاورم تا برای والدین روشن شود و در هنگام تربیت از این اشتباهات دوری کنند، زیرا همه دوست داریم فرزندانی صالح، موفق، و متمیز داشته باشیم. و این اشتباهات با اینکه کوچک به نظر می رسند اما با تکرار این اشتباهات مانند قطره ها ی باران خواهد بود که بر روی سنگ می بارد، کم کم در آن اثر می کند هر چند بعد از مدت طولانی باشد. و امیدوارم که والدین این مقاله را برای فرزندانشان نیز بخوانند سپس به تمام نظرات آنان گوش فرا دهند.
مترجم: ام محمد.


نماد کاربر
bahar
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 3506
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 5837 بار
تشکر شده: 5121 بار
امتياز: 33890

Re: طالبان فرزند صالح بخوانند. . .

پستتوسط bahar » جمعه دي ماه 25, 1394 11:19 pm



حجاب را به دخترت بیاموز !

انسان‌های پاک و مۆمن، حجاب دخترانشان را دوست دارند و بر پوشش آن‌ها دقیق هستند و دوست دارند تا آن‌ها را با تقوا و صالحه به جامعه تحویل دهند، اما چگونه…؟در اینجا، ده گام اساسی برای با حجاب کردن دخترت به تو پیشنهاد می‌شود که در هیچ یک از این روش‌ها، چیزی به نام توبیخ، تنبیه، داد و بیداد کردن و امثال این‌ها نمی‌یابید، بلکه گام‌های حکیمانه‌ای است که پدر و مادر و یا دیگر اعضای خانواده برای با حجاب کردن دخترانشان به کار می‌گیرند.
................................
از کودکی شروع کن
از همان روز کودکی دخترت را به حجاب تشویق کن، و منتظر نباش تا به سن تکلیف برسد، سپس او را بدان امر کنی، چه بسا وقتی به سن تکلیف رسید، نتوانی او را قانع سازی، و هوای نفس بر وی غلبه کند؛ پس بهتر آن است که از کودکی به تدریج شروع کنیم.
...................................
ذکر خوبی‌های حجاب
خوبی‌های حجاب را برایش ذکر کن، از عجایب و محاسن بسیار آن صحبت کن و بگو که حجاب، وقار و سنگینی است؛ حجاب، مظهر تربیت صحیح و حسن نیت پاک است.
................................
حجاب، امری واجب
او را با خبر ساز که همانا حجاب، امری واجب از جانب خداوند است و او را آگاه ساز که این عمل را فقط برای رضای خداوند انجام می‌دهی، نه برای مردم؛ و اینکه خداوند در همه حال او را می‌بیند؛ و خداوند از زن محجبه خشنود می‌شود، آیات حجاب را برایش تلاوت کن و او را تشویق کن تا آن را حفظ نماید و معانی آن را نیز فرا گیرد.
....................................
معرفی زنان محجبه
نمونه‌ای از زنان محجبه و صالحه را برای آن‌ها ذکر کن، بهتر است از امهات المۆمنین شروع شود، سپس از زنان صالحه دیگری که نمونه بارز عصر خویش بودند. سعی شود نمونه‌ای از زنان محجبه عصر حاضر نیز برای آن‌ها ذکر شود، به ویژه زنان غیر مسلمانی که به اسلام روی آورده‌اند و حجاب را اختیار نمودند.
.....................................
تفاوت‌ها را بگو
تفاوت بین زنان محجبه و غیر محجبه را برای دخترت ذکر کن و هلاکت بی حجابان و خطر بی حجابی در اجتماع امروزی را برای وی بازگو کن.
.................................
پاداش زنان صالح
از اخلاق و رفتار زنان صالحه سخن بگو و ثواب التزام به عمل صالح و پاداش زنان صالح؛ و اینکه چگونه یک زن صالحه می‌تواند سبب هدایت دختران دیگر شود.
......................................
معاشرت با محجبه‌ها
مواظب باش تا دخترت همراه دختران محجبه باشد و با آن‌ها دوست باشد و ایشان را همراه دختران بی‌بند و بار، رها مساز، چه بسا که دوست و همنشین، بیشترین تأثیر را بر همنوع خود می‌گذارد.
......................................
مادر، الگوی فرزند
سعی شود که مادر دختر، الگویی صالحه برای او باشد، تا با وی در مورد حجاب و کیفیت آن سخن بگوید و حکایات و داستان‌های حجاب را از وی بشنود.
..................................
کلاس‌های دینی
تلاش شود تا مادر، دخترش را در کلاس‌های دینی و علمی و جلسات قرآن در مساجد مشارکت دهد، چون در این کلاس‌ها بر حجاب خویش بیشتر اهتمام می‌ورزد و بدین وسیله، کم کم به آن خو گرفته و پرورش می‌یابد.
..................................
تشویق حجاب
در مقابل پوشش و حجاب دخترت، هدایا و جوایزی در نظر گرفته و بدین وسیله، او را بر این عملش تشویق کن، و به او بفهمان که خداوند در روز قیامت، جایزه بزرگی را به او عطا می‌کند و آن هم، بهشت بلند مرتبه و جاویدان است.



نماد کاربر
bahar
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 3506
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 5837 بار
تشکر شده: 5121 بار
امتياز: 33890

Re: طالبان فرزند صالح بخوانند. . .

پستتوسط swaqny » دوشنبه بهمن ماه 1, 1397 5:22 pm

يبحث الكثير من العملاء عن اهم و افضل الفرق التي تسعي الي تحقيق السمتيو الافضل في العديد من الخدمات المنزلية اتصل الان علي رقم

عضويت  / ورود
المتخصصة و التي تسعي الي تقديم الافضل دوماً حيث تعتبر شركة سهر اكبر شركة نقل اثاث علي مستوي جميع انحاء المملكة العربية السعودية و تتخصص بالمجال علي مدار سنوات و تحرص علي راحة العميل في التنقل من مكافن لأخر بكل سهولة من خلال فريق شركتنا اتصل الان علي رقم افضل

عضويت  / ورود
الان و هي شركة سهر العالمية التي تتخصص بالمجال علي مدار سنوات و تسعي الي تحقيق المستوي المتميز بأفضل الاسعار سارعوا الان بالتواصل مع فريق اهم شركة

عضويت  / ورود
و التي تقدم لكم مستوي عالي في خدمات تنظيف و عزل الخزانات حيث يقوم الفريق بتنظيف الخزانات و تعقيمها من البكتريا و الشوائب التي تتواجد بها احصل الان علي افضل خدمات من خلال فريق اهم

عضويت  / ورود
حيث تعتبر شركتنا الافضل في خدمات

عضويت  / ورود
حيث تستخدم افضل المبيدات الحشرية الفعالة التي تقضي علي جميع انواع الحشرات في الحال احصل الان علي افضل الخدمات الفورية فتعتبر اكبر

عضويت  / ورود
المتخصصة في التنظيف بالبخار بأفضل مستوي حيث تسعي اهم الشركات الي تقديم الافضل الذي يتناسب مع العملاء اتصل الان علي رقم اكبر

عضويت  / ورود
الان و تمتع بأفضل مستوي خدمات فورية .
للتواصل الان عبر :-
0500384446

swaqny
کاربر کوشا
کاربر کوشا
 
پست ها : 12
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 1, 1397 5:12 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 0 دفعه
امتياز: 0

Re: طالبان فرزند صالح بخوانند. . .

پستتوسط swaqny » دوشنبه بهمن ماه 1, 1397 5:34 pm

اتصل الان علي رقم افضل و اهم

عضويت  / ورود
التي تسعي الي تحقيق السمتيو العالي الذي يبحث عنه جميع العملاء حيث يعتب رفريق شكرتنا الافضل اتصل الان و احصل علي افضل خدمات تنظيف سجاد و كنب بالبخار و بأفضل الاسعار حيث تعتبر شركة العنود الارخص علي مستوي المملكة العربية السعودية و تقدم لكم العديد من الخدمات المميزة التي يحتاج لها العميل فهي اهم

عضويت  / ورود
المكرمة و التي تساعد علي التخلص من جميع انواع الحشرات في اسرع وقت ممكن فهي تقوم بإبادة الحشرات كلها من حشرات البق و الصراصير و النمل و الارضه و غيرها احصل الان علي افضل مستوي خدمات

عضويت  / ورود
الان حيث تسعي شركتنا الي تحقيق الافضل دوماً لراحة العميل في مجالات تنظيف المنازل فتعتبر شركتنا ذو كفاءة عالية في العديد من المجالات المختلفة التي يحتاج اليها العملاء تواصل الان مع افضل الفرق التابعة الي

عضويت  / ورود
الان فهي تستخدم افضل المنظفات الفعالة التي تحافظ علي جودة و لمعة السيراميك و يمكنكم الحصول علي خدمات تنظيف الخزانات من خلال اهم و

عضويت  / ورود
المكرمة التي تحرص علي تنظيف المياه و تعقيمها بدقة عالية و في حالة وجود اي مشاكل بالخزانات يتم حلها في اسرع وقت ممكن .
للتواصل الان عن طريق :-
0555132104

swaqny
کاربر کوشا
کاربر کوشا
 
پست ها : 12
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 1, 1397 5:12 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 0 دفعه
امتياز: 0

شركات مكافحة الحشرات

پستتوسط swaqny » چهارشنبه بهمن ماه 17, 1397 6:44 pm


احصل الان علي اقوي العروض المميزة من كبير

عضويت  / ورود
اي انها تعمل علي افضل الطرق الحديثة والمستخدمة من اكبر وافضل

عضويت  / ورود
  فهم يعملون عيل توفير فريق متخصص في ادوات الرش الحديثة التي تعمل علي مكافحة الشحرات وابادتها جيدا اي انها تعبتر من كبير

عضويت  / ورود
ويمكنكم الاعتماد عليها في

عضويت  / ورود
وابادتها جيدا
http://www.anti-insects.com
swaqny
کاربر کوشا
کاربر کوشا
 
پست ها : 12
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 1, 1397 5:12 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 0 دفعه
امتياز: 0

Re: طالبان فرزند صالح بخوانند. . .

پستتوسط swaqny » شنبه بهمن ماه 20, 1397 2:27 pm

الان احصل على العديد من العروض المميزة التى يقوم بها مركز

عضويت  / ورود
الان لتحصل على اقوى الخدمات والعروض كما تحصل على خدمات مركز

عضويت  / ورود
عن طريق الاتصال باسرع فريق خدمة عملاء يقوم على خدمتكم وتحويلكم الى اقسام الدعم الفنى والصيانة بالاضافة الى عروض الصيانة من مركز

عضويت  / ورود
لصيانة الاجهزة الكهربائية فقط تعرف معنا على المزيد من الخدمات واحصل على اقل سعر لقطع الغيار بضمان توكيل

عضويت  / ورود
المعتمد من خلال الاتصال بنا او زيارة موقعنا الالكترونى الان لتتعرف على المزيد من الخدمات والعروض
swaqny
کاربر کوشا
کاربر کوشا
 
پست ها : 12
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 1, 1397 5:12 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 0 دفعه
امتياز: 0

قبليبعدي

بازگشت به مقالات متنوع دینی

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 12 مهمان