نامه ای به دخترم

در این بخش مطالب فرهنگی و اجتماعی در رابطه با بانوان قرار داده می شود

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar, Modir-Banowan

نامه ای به دخترم

پستتوسط paiiz » يکشنبه دي ماه 6, 1394 4:16 pm

سحر نام تمام دختران دنياست .سحر جان نكاتي هست كه بايد بداني ، هرچند كه مي دانم مي داني پس هدف از اين نوشته فقط يادآوري دانسته هاي توست.

تمامي انسانها در طول كار و زندگي خود انتظاراتي دارند كه برآورده نشده است كه اغلب زمينه ساز ناخشنودي هاي آنان بوده است لذا درصدد برآمدم تا راهي را براي ارتباط بهتر با تو پيدا كنم پس تصميم گرفتم برايت نامه اي بنويسم .


تا آنجا كه مي دانم واقعيت مانند هوا مي ماند آن را نمي توان تغيير داد و بجاي صرف انرژي جهت مبارزه با واقعيتها بايد آن را بپذيري و به زندگي ات ادامه بدهي لذا براي اين كه موضوع را بيشتر برايت روشن كنم از مديريت فردي شروع مي كنم.




مديريت فردي :


همه ما براي زندگي خود برنامه منظمي داريم و اهدافي كه درذهن مي پرورانيم و تلاش مي كنيم كه به آنها دست پيدا كنيم لذا دقت كن كه نكات ذيل را به خاطر بسپاري


1- هدف خود را تعريف كن


2- هدفت را مجهول و مبهم نگذار و به روشن ترين شكل ممكن آن را براي آينده تعريف كن


3- اقدامات خود را در جهتي قرار بده كه به آن هدف برسي


4- كارهايي را كه براي رسيدن به اهدافت بايد انجام دهي ، مشخص كن


مي داني دخترم زماني كه مشكلات بروز مي كنند، اتفاقات غير منتظره رخ مي دهند ، وقتي در جاده اي هستي كه همه چيز سربالايي به نظر مي رسد ، وقتي پولت كم و بدهي هايت زياد است ، وقتي مي خواهي بخندي و آه مي كشي ، وقتي غم و عصه هايت زياد است و مي خواهد تو را به زير بكشد چه مي كني؟ آيا فرياد مي زني، آيا رها مي كني و مي روي در پي سرنوشت ، واقعا چكار مي كني؟


اگر لازم است كمي بياساي ولي تسليم نشو زيرا زندگي پر از فراز و نشيب هاي فراوان است و اين موضوعي است كه گهگاهي اتفاق مي افتد و چه بسيار كساني كه شكست خوردند در حالي كه با كمي مداومت مي توانستند پيروز شوند . تنها كساني موفقيت را درك كردند كه تسليم نشدند هرچند سرعتشان كم بود هرچند گامهاي ايشان كند بود زيرا آنان فقط به رسيدن فكر مي كردند رسيدن به آنجايي كه بايد مي رسيدند .


دخترم بايد بداني كه زندگي يك سفر است و هر بخش از آن يك سفر كوتاه اما در نوع خود كامل . از يك نويسنده ناشناس مي خواندم كه زندگي را اين گونه تفسير كرده بود كه چه سخت است رفتن و چه سخت تر از آن است كه پاهايت زخمي و كوله ات پر از مشكلات باشد ولي سخت تر از آن اين است كه نداني به كجا مي روي .


حتما ً سؤال خواهي كرد از كجا بدانم بايد كجا بروم. نمي دانم آيا كتاب آليس در سرزمين عجايب را خوانده اي يا خير ؟ آليس وقتي در سرزمين عجايب گم شد تقاضاي كمك كرد و گربه به او گفت به كجا مي خواهي بروي ، آليس گفت نمي دانم ، گربه گفت پس فرقي نمي كند به كجا بروي . پس دقت كن به كجا مي روي ، با كدامين پا مي روي و به كدام سو مي روي زيرا مسافري در شهري غريب بدون داشتن نقشه گم مي شود.


پس بايد مسير زندگي ات را مشخص كني ، هدفت از طي اين مسير زندگي چيست و اين را بدان كه هيچ ثروتي در تپه هاي قديمي يافت نمي شود ثروت در يك قدمي ماست خوشبختي در نزديكي ماست ، فقط بايد چشم باز كني و ببيني .


دقت كن چه عينكي از پيش داوري ها بر روي صورت تو قرار گرفته است ، اسير كدام رنگي و چه رنگي را براي ادامه مسير انتخاب كرده اي ، خشم ، نفرت ، جنگ ، صلح ، دوستي و يا آشتي ؟ آيا هيچ انديشيده اي كه كدام را انتخاب كرده اي و يا از كدام يك از آنها در حال استفاده هستي؟ قبل از هرچيز و هر انتخاب كمي استراحت كن تا بتواني در حين عبور از صخره هاي زندگي با فكر عمل كني تا به واهه هاي پر از آب و خوشبختي برسي . پس عجله نكن كمي بياساي و انديشه كن.




خدایاشکرت

برای نویسنده این مطلب paiiz تشکر کننده ها:
bahar (سه شنبه دي ماه 8, 1394 6:05 pm)
رتبه: 7.14%
 
paiiz
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 21
تاريخ عضويت: جمعه دي ماه 4, 1394 11:21 pm
محل سکونت: پاوه
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 8 بار
امتياز: 80

Re: نامه ای به دخترم

پستتوسط bahar » سه شنبه دي ماه 8, 1394 6:06 pm



نماد کاربر
bahar
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 3506
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 5837 بار
تشکر شده: 5121 بار
امتياز: 33890

Re: نامه ای به دخترم

پستتوسط paiiz » جمعه دي ماه 11, 1394 1:47 pm

دخترم! اطمینان و اعتماد به خدا، ایمان كامل به كاوش و جستجو برای دستیابی به بهترین روند توسعه و امیدواری به زندگی و آینده درخشان می تواند ناراحتی های جزئی روزانه زندگی را در نظرت به عوامل مضحك و خنده داری بدل سازد و تو را همواره با روی خوش و گفتار خوش و رفتار متین به سراغ كار و زندگی بفرستد.

دخترم! اگر در كوچه و خیابان، در اتوبوس و ادارات، در مهمانی ها و در ورزش ها و خلاصه در هر مكان، خوب در اشخاص دقت كنی به طور كلی دو گروه را می بینی.





نمونه گروه اول فردی بی خیال و بی اعتنا و بی بند و بار است كه بی انضباطی از سر و وضعش، از طرز حرف زدنش، از طرز مدل لباسش و بالاخره از طرز كارش پیداست و نمونه گروه دوم آدمی است كه زندگی را جدی می گیرد، كارش مرتب است، لباسش تا آنجا كه برایش امكان دارد منظم است، حرف زدنش روی فكر و مطالعه است و انسان حس می كند كه با شخص مسئول و فكوری روبه روست. دخترم امیدوارم همیشه انسانی شایسته و برومند، دانشمند و متفكر باشی.

دخترم! وقتی خانم پنجاه، شصت ساله ای را می بینی كه مثل دختر شانزده ساله لباس می پوشد، چه فكر می كنی؟ آیا متوجه نمی شوی كه آن خانم بر خودش تسلط لازم را ندارد...

دخترم! تنها كسی می تواند بر این زندگی مسلط باشد و مهار آن را به دست بگیرد كه بر خودش مسلط شود پس بر خود مسلط باش! تا بر غم و اندوه و یأس و حرمان و منفی بافی هم مسلط شوی و شادی و امید را در آغوش بگیری.

دخترم! دومین توصیه من به این است كه برای تحقق اهداف خودت به قانون نیاز داری و تنها قانونی كه برای انسان سعادت دنیوی و اخروی می آورد، قانون اسلام است زیرا این قانون بر مبنای فطرت اسلامی و احكام عقلی پایه ریزی شده و واضع آن خداست كه از همه نیازهای فطری انسان آگاه است. در رأس این قانون، ولایت قرار گرفته است. اولین ولی خداست، بعد پیامبر(ص)، بعد ائمه اطهار(ع) و در غیبت امام(عج) نایبان عمومی آنان یعنی مجتهدان و به ویژه ولی فقیه كه در رأس حكومت اسلامی قرار دارد.

دخترم! من به این حقیقت رسیده ام كه رویدادهای زندگی به ندرت آن طور كه دلخواه ماست انجام می گیرد. ما انسان ها باید این حقیقت ساده را خیلی آسان قبول كنیم ولی هستند ساده اندیشانی كه حاضر به باور كردن آن نیستند. من شخصاً با اینكه سادگی و یكرنگی را ارج می نهم ولی این را هم آموخته ام كه زندگانی همیشه با نتایج منصفانه ای كه ما انتظار داریم همراه نیست ولی به هر صورت چه نتیجه كار منصفانه باشد و چه منظور ما عملی نشود مهم این است كه باید برای رسیدن به هدف، تمام سعی خود را بكنیم. امام خمینی(ره) می فرماید: «ما مأمور به انجام وظیفه هستیم نه مأمور به نتیجه.»

دخترم! برای پویایی و كارآمدی جامعه تلاش كن، هر انسانی چنان كه مسئول خویشتن است مسئولیت دیگران را نیز به عهده دارد. مسلمان نمی تواند نسبت به آنچه در محیط پیرامونش می گذرد بی تفاوت باشد


دخترم! من معتقدم زنان كشورمان كاملاً توانایی آن را دارند تا در كارها دوشادوش مردان و همقدم با آنان در پیشرفت كشور سهیم باشند، به علاوه اعتقاد شخصی من بر این است كه در تو احساس فداكاری ویژه ای هست كه می توانی با استفاده از آن نیروی ظریف و حساس به سمت اهداف خیرخواهانه حركت كنی.

دخترم! در تاریخ ایران استقلال فرهنگ و تمدن توسط زنان صورت گرفته است پس برای آموختن بیشتر تلاش كن و هر كتابی را كه فكر می كنی در رسیدن به هدف به تو كمك خواهد كرد، بخوان. آموزش می تواند پاسخی مناسب برای هر مسئله باشد، ما نام زنان زیادی را بر سر در اماكن موقوفه چون مدارس، بیمارستان ها و سایر بناهای عام المنفعه می بینیم كه نشانگر حضور ایشان است.

دخترم! جمهوری اسلامی ایران به وجود دختران بصیر، نوگرا و آزاداندیش با عاطفه انسانی، محبت اسلامی و مهر ایرانی محتاج است و به جامعه ای پیشرو در حوزه صنعت، و سرعت بخشیدن به این بهسازی چرخه تولید به تحصیل فرآیندهای تعالی گرا و مواجهه فعال با پدیده های نو احتیاج دارد. امیدوارم تو ضمن برگرداندن روح خدایی به كار و فعالیت علمی خودت، در طریقی هموار، با یك الگوی ماندگار واقعی، در راه روشنی در جهت رشد خلاقیت خودت و دیگر انسان ها گام برداری.

دخترم! بعضی از زنان به این سبب وارد سیاست می شوند و داوطلب قبول مسئولیت های سیاسی، كه می دانند در گرفتن تصمیمات سیاسی فرقی بین زن و مرد وجود ندارد و در این مورد هر دو جنس می توانند عقیده خود را آزادانه اعلام كنند. یك زن در كارهای سیاسی می تواند به اندازه یك مرد در پیشبرد و بهبود امور كشور خود مۆثر واقع شود، پس دخترم در هر امری كه لازم می دانی نظر خود را ابراز نما و یا درباره آن بحث كن. امر به معروف و نوسازی ساختار جامعه، كردارهای اجتماعی افراد را در جهت ارزش ها و نمادها و هنجارهای نیك بهبود می بخشد.

هر نوشته ای كه مردم را شاد و به سمت وحدت بكشاند الهی است و هرچیزی كه تفرقه را تشدید و ایجاد شبهه كند و تجسس و بدبینی، زشتی و سیاهی و تباهی داشته باشد، شیطانی است


دخترم! برای پویایی و كارآمدی جامعه تلاش كن، هر انسانی چنان كه مسئول خویشتن است مسئولیت دیگران را نیز به عهده دارد. مسلمان نمی تواند نسبت به آنچه در محیط پیرامونش می گذرد بی تفاوت باشد.

دخترم! این را بدان كه بالاترین معرفت ها، معرفت خداست. همه نعمت های دیگر از طریق پذیرفتن آن نصیب انسان می شود. صلابت و پایداری در راه خدا، شرط اصلی پیروزی خداپرستان است. عزمت را پایدار و گام هایت را استوار گردان. در برابر سختی ها متزلزل نباش زیرا وقتی كه انسان جان و دلش را در اختیار خدا قرار می دهد و اندیشه و فكرش را به خدا می سپارد، قدرت بی انتهای خدا را پشتیبان خویش می یابد و احساس عزت و اقتدار و شكست ناپذیری می كند.

دخترم! در روزگار ما دیگر نیازی نیست بگوییم: «خواندن خوب است» همه می دانند و باید بدانند كه مطالعه كتاب سودمند و لازم است وانگهی دریافت نیاز مردم و انعكاس و تجلی بروز آن در هنر نوشتن سودمندتر است. هر نوشته ای كه مردم را شاد و به سمت وحدت بكشاند الهی است و هرچیزی كه تفرقه را تشدید و ایجاد شبهه كند و تجسس و بدبینی، زشتی و سیاهی و تباهی داشته باشد، شیطانی است. دخترم تو باید در مقالات خویش به انسان های تشنه، آب گوارا بدهی و زیبایی در نوشته هایت موج بزند. زیبایی آرام بخش روح است. زیبایی در واقع نشانی خانه خداست.






خدایاشکرت
paiiz
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 21
تاريخ عضويت: جمعه دي ماه 4, 1394 11:21 pm
محل سکونت: پاوه
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 8 بار
امتياز: 80

Re: نامه ای به دخترم

پستتوسط paiiz » پنج شنبه دي ماه 17, 1394 11:43 am

دخترکم برای کسی که برایت نمیجنگد نجنگ....چرا اشکهایت را هر روز پاک کنی....کسی که باعث گریه ات میشود پاک کن...دخترکم به سوی کسی که ناز میکنددست نیاز دراز نکن...بیاموز این تو هستی که باید ناز کنی....دخترکم تو زیباترینی... .همیشه با این باور زندگی کن...خودت را فراموش نکن... .شاید گریه یا خنده ات برای بعضی ها بی ارزش باشد....اما به یاد داشته باش....کسانی هستند که وقتی میخندی جان تازه میگیرند....دخترک من هیچگاه برای شروع دوباره دیر نیست....اشتباه که
کردی برخیز....اشکالی ندارد....بگذار دیگران هر چه دوست دارند بگویند.....خوب باش ولی سعی نکن این را به دیگران بفهمانی کسی که ذره ای شعور داشته باشد خاص بودنت را در می یابد.... زمستان است.... زیاد میشنوی هوا دو نفره است!!!!به درک که دو نفره است تنها قدم زدندنیای دیگری دارد..دخترکم شاید شاهزاده را همه بشناسند اما باور داشته باش....برای پدرت تو ملکه هستی....گریه کرده ای؟؟؟؟ رنج کشیده ای؟؟؟؟ سرت کلاه رفت؟؟؟اذیتت کرده اند؟؟؟ عیبی ندارد.... نگذار تکرار شود....گاهی تکرار یک درد دردناک تر است!!!احساس تو با ارزش است خرج هر کسی نکن...از تمام مردهایی که میبینی و متلک نثارت میکننداز تمام مردان این شهر ممنون باش...ممنون باش که هر روز لطافت تو را،ظرافت تو را، زیبایت را یادآور میشوند... .تو قدرتمندی که با تمام ضعیف بودنت در برابرت ناتوانند...آری .... ناتوانند دخترکم تو با ارزشترین موجود زمین هستی

هیچ گاه فراموش نکن.....

تقدیم به دختران سرزمینم ...





خدایاشکرت
paiiz
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 21
تاريخ عضويت: جمعه دي ماه 4, 1394 11:21 pm
محل سکونت: پاوه
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 8 بار
امتياز: 80


بازگشت به فرهنگی - اجتماعی

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 5 مهمان