مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar
توسط _Hossein_ » چهارشنبه خرداد ماه 27, 1394 4:09 pm
توسط mosleh » جمعه تير ماه 5, 1394 6:27 pm
توسط _Hossein_ » جمعه تير ماه 5, 1394 7:05 pm
mosleh نوشته است:با سلام خدمت دوستان به خصوص آقا حسين!
ظاهرا اشتباهي از طرف من پيش اومده كه اميدوارم شما و همه ي كاربران به بزرگواري خودتون ببخشيد.
اصلا همچين حديثي وجود نداره و با اجازه شما دوست عزيز پيام قبلي رو حذف كردم كه شبهه اي پيش نياد.
بحثي كه ما درموردش حرف ميزنيم به طور مفصل در كتاب (جواهرالسلطان) ترجمه استاد عبدالعزيز سليمي آورده شده(البته خودم مطالعه ش نكردم ولي از يكي از علماي شهرمون درموردش پرسيدم)
از نظر اهل سنت پيامبر(ص) براي خودشون جانشيني مشخص نكردن تا صرفا جانشين شدن موروثي نشود و باتوجه به نياز جامعه و زماني كه مردم درش زندگي مي كنن مردم جانشين وامير خودشون رو انتخاب كنن.
بعد از فوت پيامبر(ص) بنا به مصلحت حضرت ابوبكر(رض) جانشين ميشن.قبل از فوت،ايشون پيشنهاد ميدن كه جانشين بعدي حضرت عمر رض) باشن كه بعدها با رضايت صحابه حضرت عمر(رض) جانشين ميشن.در زمان زخمي شدن و در بستر بودن حضرت عمر ايشون پيشنهاد ميدن كه براي مشخص شدن جانشين بعدي شورايي تشكيل بشه كه البته در اين شورا عبدالله بن عمر از كانديد شدن براي خلافت محروم ميشن تا صحابه فقط به خاطر اينكه پسر حضرت عمر(رض)هستند به خلافتشون راي ندن.
سپس حضرت عثمان(رض) به خلافت ميرسن و بعد از شهادت حضرت عثمان باتوجه به موقعيت و براي جلوگيري از آشوب به پيشنهاد عده اي و رضايت خود حضرت علي(رض) اين حضرت به خلافت ميرسن.
پس در نظر اهل سنت امامي از قبل مشخص نشده و مردم خودشون امام خودشون رو تعيين ميكنن.
دوستان براي مطالعه بيشتر ميتونن به كتاب(جواهرالسلطان) ترجمه استاد عبدالعزيز سليمي مراجعه كنن.
توسط persian1985 » شنبه تير ماه 6, 1394 3:13 pm
توسط bahar » شنبه تير ماه 6, 1394 3:59 pm
توسط hamze » شنبه تير ماه 6, 1394 4:10 pm
persian1985 نوشته است:سوال من اینه
اگه میگین جانشین تعیین شده بدون جانشین نمیشه پس چرا مهدی موعود اخر زمان الان غایبه و جانشین تعیین نکردن
ممنون اگه پاسخ بدید
توسط _Hossein_ » شنبه تير ماه 6, 1394 5:17 pm
persian1985 نوشته است:یه سوال که ذهن منو مشغول به خودش کرده
اهل تشیع میگن پیامبر جانشین تعیین کرده قبل از وفاتش همون مساله خیبر
یکی از آخوندها هم یه بار موضوعی پیش امد مثال زد گفت شما فرض بگیرید یه چوپان گله گوسفندانش رو برده چرا یه مشکلی پیش میاد همون چوپان هم اگه میخواد بره جایی یکی میزاره رو سر گوسفندان
سوال من اینه
اگه میگین جانشین تعیین شده بدون جانشین نمیشه پس چرا مهدی موعود اخر زمان الان غایبه و جانشین تعیین نکردن
ممنون اگه پاسخ بدید
persian1985 نوشته است:در آخر انشاءالله در بین دو مذهب ناراحتی پیش نیاد اول اینکه خدا در این مورد از ما بازخواست نخواهد کرد از اعمال خودمون خواهد پرسید
یه مدهب میگه ظهور کرده یه مذهب میگه هنوز ظهور نکرده
persian1985 نوشته است:در مورد خلافت حضرت عمر رضی الله عنه هم ایشون شخصیت بزرگی هستن و هر قدمی که برداشتن موافق سنت نبی اکرم و قرآن کریم بوده اگه نبود حضرت علی رضی الله عنه شیر میدان بدر دخترش رو بهش نمیداد و از جمله عثمان ایشون اگه شخصی گمراه بود قرآن رو میتونست جعل کنه
الحمدلله همه اتفاق نظر دارن که کتاب آسمانی که به وسیله عثمان رضی الله عنه که شوهر دو دخت رسول بود کامل هست
persian1985 نوشته است:به امید وحدت بین مسلمین جهان
هر چند این بحث ها هیچ سودی برای هیچکس نداره
عیسی به دینش موسی به دینش چه زیباست زندگی کردن چه شیعه و چه سنی با عشق در کنار هم
توسط _Hossein_ » شنبه تير ماه 6, 1394 5:19 pm
bahar نوشته است:
لطفا قوانین سایت رو رعایت کنید
از کابران گرامی خواهشمندم این بحث رو تموم کنید.
در صورت ادامه دادن نظراتتون حذف میشه .
سپاسگزارم
توسط abdolmahdi » دوشنبه تير ماه 8, 1394 12:27 pm
تفسير القرطبي (11/ 48)
فَرُوِيَ أَنَّ جَمِيعَ مُلُوكِ الدُّنْيَا كُلِّهَا أَرْبَعَةٌ: مُؤْمِنَانِ وَكَافِرَانِ، فَالْمُؤْمِنَانِ سُلَيْمَانُ بْنُ دَاوُدَ وإسكندر، والكافران نمروذ وبخت نصر، وَسَيَمْلِكُهَا مِنْ هَذِهِ الْأُمَّةِ خَامِسٌ لِقَوْلِهِ تَعَالَى:" لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ" «1» [التوبة: 33] وَهُوَ الْمَهْدِي
توسط abdolmahdi » جمعه مرداد ماه 9, 1394 12:46 pm
انقسام الناس تجاه المبشرات
إن الناس في زماننا يشاهدون الضيم الذي تعانيه الأمة، وحالة الانكسار التي تكاد تكون جلية ظاهرة في تاريخ الأمة في عصرنا إلا في بعض المواطن، وفي نفس الوقت يسمعون عن غيب موعود؛ أي أن الأمة ما بين الواقع المشهود والغيب المنشود؛ فالواقع المشهود قد لا يساعد الكثيرين على التفاؤل وهذا خطأ فيهم، والغيب المنشود على أن الأمة ستعلو، وهذا وعد من النبي صلى الله عليه وسلم لأمته، بل وعد من الله {لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ} [التوبة:33]
فانقسم الناس في هذا الأمر إلى ثلاثة أقسام:
قسم يقول: لا حاجة للسعي ولا حاجة للبذل، ولا حاجة للتربية؛ لأن الأمة لا محالة ستنتصر، وهذا وعد! ويريدون منا أن نركن إلى الكسل، وهذا محال، ومطلب غير صحيح، وفقه غير مستقيم.
وقسم يقول: لا نريد أن نؤمن بهذا الغيب كله، ولا تحدثونا عن المهدي، ولا عن الوعد، ولا عن عيسى بن مريم؛ لأن هذا يجعلنا نتكل كما اتكل الأولون ولهذا أرادوا أن يردوا تلك الأحاديث حتى لا يصيب الناس نوع من التصديق، وهذا خلاف الحق؛ لأن هذه البشارات يجب أن تزرع فينا التفاؤل.
القسم الثالث: من الناس من يستبشر بتلك الوعود الإلهية والوعود المحمدية؛ لأن النبي صلى الله عليه وسلم لا ينطق عن الهوى، وفي نفس الوقت لا يركن إليها ركوناً كلياً، ولا يكسل عن العمل للدين، بل يعمل.
توسط abdolmahdi » جمعه مرداد ماه 30, 1394 9:16 am
« وقد تظاهرت الأخبار عن أئمة الهدى من آل محمد صلى الله عليه وسلم في أن الله تعالى سيعيد عند قيام المهدي قوما ممن تقدم موتهم من أوليائه وشيعته؛ ليفوزوا بثواب نصرته ومعونته، ويبتهجوا بظهور دولته، ويعيد أيضا قوما من أعدائه لينتقم منهم، وينالوا بعض ما يستحقونه من العذاب في القتل على أيدي شيعته، والذل والخزي بما يشاهدون من علو كلمته، ولا يشك عاقل في أن هذا مقدور لله تعالى ، غير مستحيل في نفسه، وقد فعل الله ذلك في الأمم الخالية، ونطق القرآن بذلك في عدة مواضع مثل قصة عزير وغيره، على ما فسرناه في موضعه"»
توسط abdolmahdi » جمعه آبان ماه 29, 1394 12:11 pm
العذب النمير من مجالس الشنقيطي في التفسير (2/ 596):
أحدهما: آياتٌ أرْضِيَّة تَدُلّ على حدوث أمور عظام هائلة في العالم السُّفْلِي والأرض، وأول هذه: الدجال، كما كان يقولونه؛ لأن الدجال ينزل قبل نزول عيسى ابن مريم؛ لأن [عيسى ابن مريم] يدرك [الدجال] (1) فيقتله، وبعض العلماء يقول: إن عيسى ابن مريم ينزل قبل الدجال، ويصلي في إمام المسلمين المهدي، الذي ثبتت الأحاديث الصحاح به (2)، وعقد له أبو داود كتاباً باسم (المهدي) (3) وهو أيضاً آت لا محالة، وإن أنكره من أنكره؛ لأن الأحاديث الصحيحة ثابتة بمجيئه عن النبي - صلى الله عليه وسلم - ثبوتاً لا مَطْعَنَ فيه،...
توسط abdolmahdi » جمعه دي ماه 25, 1394 12:13 pm
فتح البيان في مقاصد القرآن تفسِير سَلفي أثري خالٍ منَ الإِسرَائيليّاتِ والجَدليَّاتِ المذهبية والكلامية يغني عَن جميع التفاسِير وَلا تغني جميعُهَا عَنه تأليف: السيد الإمام العلامة الملك المؤيد من الله الباري آبي الطيب صديق بن حسن بن علي الحسين القنوجي النجاري 1248 - 1307 هـ
يعني : اين تفسير روايي است و از اسرائيليات و مطالب اضافي خالي است و انسان را بي نياز از بقيه تفاسير مي كند...تاليف سيد و امام و علامه و پادشاه مويد از طرف خدا ابوالطيب صديق نجاري است.
فتح البيان في مقاصد القرآن (14/ 117)
وفي سفر الرؤيا: فأخذتني الروح إلى جبل عظيم شامخ وأرتني المدينة العظيمة أورشليم المقدسة نازلة من السماء من عند الله وفيها مجد الله وضوؤها كالحجر الكريم كحجر اليشم والبلور وكان لها سور عظيم عال واثنا عشر باباً وعلى الأبواب اثنا عشر ملكاً وكان قد كتب عليها أسماء أسباط إسرائيل الاثني عشر انتهى.
ولا تأويل لهذا النص بحيث أن يدل على غير مكة شرفها الله تعالى، والمراد بمجد الله بعثة محمد صلى الله عليه وسلم، وفيه أيضاًً: ولسور المدينة اثنا عشر أساساً وعليها أسماء رسل الحمل الاثني عشر انتهى. وهذا تأكيد صريح لما قبله والاثنا عشر الأساس لعلهم الخلفاء الاثنا عشر من قريش، وفيه إشارة إلى انقياد جميع المذاهب العيسوية لشريعة خير البرية صلى الله عليهم وسلم، ولو بعد حين، وبعد ظهور المهدي، ونزول عيسى عليه السلام، وهذه الرؤية طويلة جداً وفيها دلائل على صحة نبوة محمد صلى الله عليه وسلم وأحوال أمته المرحومة، ولكل جملة منها تأويل حسن، ومحمل صريح، ومعنى صحيح، بحيث لا تدل إلا على هذه الأمة ونبيها صلى الله عليه وسلم.
توسط abdolmahdi » شنبه اسفند ماه 29, 1394 11:08 am
آنگاه از طرف اهورا مزدا به ایزدان یاری میرسد، پیروزی بزرگ از آن ایزدان میشود و اهریمنان را منقرض میسازند... بعد از پیروزی ایزدان و برانداختن تبار اهریمنان عالم کیهان به سعادت اصلی خود رسیده، نبی آدم بر تخت نیکبختی خواهد نشست...
از فرزندان دختر پیغمبر که «خورشید جهان» و شاه زمان نام دارد، کسی پادشاه شود در دنیا به حکم یزدان که جانشین آخر آن پیغمبر باشد.»
مردی بیرون آید از زمین تازیان، از فرزندان هاشم مردی بزرگرو، بزرگتن و بزرگساق، و بر دین جد خویش باشد، با سپاه بسیار، روی به ایران نهد و آبادانی کند و زمین را پرداد کند.
پیامبر عرب آخرین فرستاده است که از میان کوههای مکه ظاهر شود... از فرزندان پیامبر شخصی در مکه پدیدار خواهد شد که جانشین آن پیامبر است و پیرو دین جد خود میباشد... از عدل او گرگ با میش آب میخورد و همه جهان را به آیین «مهرآزمای» خواهند گروید.
توسط sobhansasanian2 » شنبه اسفند ماه 29, 1394 10:04 pm
کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 3 مهمان
Powered by phpBB © phpBB Group.
Persian Translation | Ported by PHP-Nuke
Style designed by Artodia.
Style translated by iman64 [Mahmood Namvar].