۞۞۞ اخـبـار جــهان اســـلام ۞۞۞

در این قسمت جدیدترین نقل اخبار و گزارشها به همراه منبع قرار دارد

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

Re: ۞۞۞ اخـبـار جــهان اســـلام ۞۞۞

پستتوسط bahar » سه شنبه مهر ماه 14, 1393 12:30 am

افتتاح اولین مدرسه اسلامی در پایتخت اوکراین



با افتتاح اولین مدرسه اسلامی در شهر “کی‎یف”، پایتخت اوکراین، مسلمانان این کشور پس از سال‎ها انتظار به آرزوی دیرینه خود دست یافتند.به گزارش “الجزیره نت”، مسلمانان پایتخت اوکراین پس از افتتاح مدرسه نمونه اسلامی در شهر کی‎یف اظهار شادمانی کردند.


این مدرسه که “مستقبلنا” نامگذاری شده و مخصوص آموزش اسلامی فرزندان مسلمانان اوکراینی می باشد، یکی از خواسته ها و آرزوهای بزرگ مسلمانان این کشور، که نگران آینده دین، هویت و زبان خویش هستند، به شمار می‏ رفت.




برای نویسنده این مطلب bahar تشکر کننده ها: 2
Peshang (سه شنبه مهر ماه 14, 1393 1:28 am), hoda (سه شنبه مهر ماه 15, 1393 2:30 pm)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
bahar
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 3506
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 5837 بار
تشکر شده: 5121 بار
امتياز: 33890

Re: ۞۞۞ اخـبـار جــهان اســـلام ۞۞۞

پستتوسط hoda » سه شنبه مهر ماه 15, 1393 2:29 pm

وَيَذْكُرُوا اسْمَ اللَّهِ فِي أَيَّامٍ مَّعْلُومَاتٍ عَلَى مَا رَزَقَهُم مِّن بَهِيمَةِ الْأَنْعَامِ فَكُلُوا مِنْهَا وَأَطْعِمُوا الْبَائِسَ الْفَقِيرَ ﴿28/حج﴾
ترجمه: و در ایام معینی که (‌روز عید قربان و سه روز بعد از آن است‌، به هنگام ذبح قربانی‌) نام خدا را بر چهارپایانی (‌همچون بز و گوسفند و شتر و گاو) ببرند که خدا نصیب ایشان کرده است‌. پس (‌از ذبح حیوانات‌‌) خودتان از (‌گوشت‌) آنها بخورید و بینوایان مستمند را نیز بخورانید.

همزمان با عید سعید قربان ستاد قربانی مسجد امام محمد غزالی(رح) روانسر مبادرت به جمع آوری وجوه علاقمندان به احیای سنت مؤکّده ی قربانی نموددر همین راستا، با مشارکتِ 73 نفر، تعداد 10 رأس گاو و سه رأس گوسفندبه میزان1350 کیلوگرم تهیه و ذبح شده است.که میان 900 خانوار (هر سهم 1100 گرم) از نیازمندان شهر روانسر و حومه(گل سفید،صالح آباد،شهرک قلانجه) توزیع گردیده و همچنین به هریک از صاحبان قربانیها 5 سهم گوشت ودرکل 450 کیلوگرم تحویل گردیده  تا به صلاحدیدِ خود آن را توزیع نمایند.
شایان ذکر است ستاد قربانی مسجد امام محمد غزالی روانسر از سال 1385(هجری-شمسی) فعالیت خود را آغاز کرده و هر ساله به تعداد علاقمندان به این امر پسندیده افزوده می شود.
امید است درسال های آتی تعداد بیشتری از افراد به صورت فردی یادسته جمعی این سنت را احیا کنند/

" الهی ! اشک چشمی، سوز آهی فروزان خاطــری، روشن نگاهــــی زهرسو بسته شـــــد درهای امید کلیدی ، رخنه ئی ، راهی پناهی"

برای نویسنده این مطلب hoda تشکر کننده ها:
bahar (شنبه آبان ماه 3, 1393 2:29 pm)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
hoda
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 192
تاريخ عضويت: چهارشنبه ارديبهشت ماه 4, 1392 11:30 pm
تشکر کرده: 1849 بار
تشکر شده: 305 بار
امتياز: 3040

Re: ۞۞۞ اخـبـار جــهان اســـلام ۞۞۞

پستتوسط bahar » شنبه آبان ماه 3, 1393 2:28 pm

برپایی جشنواره تاریخ اسلام در شهر تورنتو



مجموعه‌ای از آثار غنی مربوط به فرهنگ اسلامی برای معرفی تاریخ اسلام به مدت یک ماه در شهر تورنتوی کانادا به نمایش گذاشته شده است. گروه‌های مختلفی از جامعه مسلمانان تورنتو در جشنواره یک ماهه تاریخ اسلام در کانادا(IHMC) که هر ساله در ماه اکتبر برگزار می‌شود، شرکت کرده‌اند.به گفته مسئولین برگزاری، این نمایشگاه با هدف ایجاد پل ارتباطی برای درک بهتر اسلام از سوی مردم تورنتو، برپا شده است.به همین منظور در این شهر علاوه بر اینکه نمایشگاه‌‌های مختلفی از آثار  اسلامی ارائه می‌شود، در مراکز اجتماعی، کتابخانه‌ها و مؤسسات مذهبی، جلسات سخنرانی برپا می‌شود و فیلم‌های مستندی نیز به نمایش گذاشته خواهند شد.

همچنین در مؤسسه اسلامی تورنتو(IIT) در منطقه اسکاربورو برنامه‌هایی با هدف شناخت تاریخ حضور مسلمانان در کانادا، اجرا می‌شود.جمعه گذشته مؤسسه اسلامی تورنتو با نمایش فیلم «اولین مسجد» که مستندی کوتاه از روند ساخت اولین مسجد در کانادا بود، نمایشگاه را افتتاح کرد.طی هشت سال گذشته جشنواره یک ماهه تاریخ اسلام در بیش از نیمی از شهرهای کانادا برگزار شده است. این جشنواره اولین بار در سال ۲۰۰۷ که مجلس فدرال کانادا، اکتبر را ماه معرفی تاریخ اسلام تعیین کرد، برگزار شد.



نماد کاربر
bahar
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 3506
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 5837 بار
تشکر شده: 5121 بار
امتياز: 33890

Re: ۞۞۞ اخـبـار جــهان اســـلام ۞۞۞

پستتوسط bahar » شنبه آبان ماه 3, 1393 2:36 pm

نمایش قرآن مینیاتوری متعلق به قرن بیستم در «آنور» فرانسه



نسخه قرآنی مینیاتوری متعلق به قرن بیستم و صفحه‌ای از قرآن خطی نفیس متعلق به قرن هشتم میلادی در نمایشگاه شهر «آنور» در فرانسه به نمایش گذاشته شده‌است. در بخش آثار اسلامی به نمایش گذاشته شده در کتابخانه «هندریک کنسیانس» در شهر«آنور» علاوه بر نمایش دو اثر یاد شده، صفحه‌ای از قرآن خطی نفیس متعلق به قرن پانزدهم با منشأ مغربی در معرض دید عموم قرار گرفته است.در این نمایشگاه ۴۵ اثر مربوط به کتب ادیان آسمانی از جمله مسیحیت، یهودیت و اسلام به نمایش گذاشته شده که در میان انجیل‌‌های نمایشی یک انجیل متعلق به «روبر اول»( قرن شانزدهم) به چشم می‌خورد که دارای مینیاتورها و تذهیب‌های بسیار زیبا است.

همچنین انجیل «یوهان گوتنبرگ» مخترع صنعت چاپ متعلق به سال‌های ۱۴۵۴ یا ۱۴۵۵ و نیز یک انجیل به چاپ رسیده در سال ۱۵۵۷ در ژنو در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.بر اساس این گزارش، در میان تورات‌های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه، نسخه توراتی قدیمی به چشم‌ می‌خورد که به شکل طومار است.توراتی همراه با تذهیب‌های بسیار زیبا متعلق به قرن نوزدهم که ازعراق به دست آمده و نیز یک تفسیر تورات متعلق به اواسط قرن هجدهم جزء دیگر آثار نمایشی در این نمایشگاه است.نمایشگاه کتب مقدس شهر آنور تا ۳۰ آذرماه پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.



نماد کاربر
bahar
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 3506
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 5837 بار
تشکر شده: 5121 بار
امتياز: 33890

Re: ۞۞۞ اخـبـار جــهان اســـلام ۞۞۞

پستتوسط bahar » يکشنبه آذر ماه 30, 1393 3:58 pm


جمعیت مسلمانان ایالت اوکلاهما درحال افزایش است



جمعیت مسلمانان تالسا – دومین شهر بزرگ ایالت “اوکلاهما”ی آمریکا-  که چند دهه پیش چند صد نفر تخمین زده می‌شد، هم‌اکنون به دهها هزار نفر رسیده است.به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سنی آن‌لاین به نقل از سایت OnIslam، آمار مسلمانان پایبند به اسلام در شهر تالسای ایالت اوکلاهما رشد فوق‌العاده چشمگیری داشته است.“رایموند شاکر”، یکی از اعضای فعال جامعه مسلمانان که بیش از ۴۰ سال است در تالسا زندگی می‌کند، به روزنامه‌ی “تالسا ورلد” گفته است: «پس از افزایش شدید جمعیت مسلمانان در شهر، ما به نمازخانه مناسبی برای عبادت نیاز داریم و پایه‌گذاری چنین مکانی ضروری به نظرمی رسد. هم‌اکنون مسجد توسعه داده‌شده “السلام” ظرفیت ۱۴۰۰ نمازگزار را دارد.»

به گفته‌ی این فعال مسلمان، جمعیتی بالغ بر ۴۰۰۰ نفر هر هفته برای ادای نماز جمعه تشریف می‌آورند که مسجد “السلام” جای کافی برای آنها ندارد.طبق آخرین آمار، جمعیت مسلمانان ایالت اوکلاهما ۳۲ هزار نفر تخمین زده می‌شود که ده‌ها مسجد و نمازخانه دارند. آمار مسلمانان ایالات متحده آمریکا که جمعیت تالسا بخشی از این اقلیت را تشکیل می‌دهد بین ۶ تا ۸ میلیون برآورد می‌شود.نظرسنجی دیگری در ایالات متحده نشان داده که اکثر آمریکایی‌ها در مورد مسلمانان و  عقیده‌ آنها اطلاعات بسیار کمی دارند.در یک نظرسنجی عمومی که اخیرا صورت گرفته، آمده است که ۴۳% از شهروندان آمریکایی در  این کشور به “اندکی” تبعیض علیه مسلمانان اعتراف کرده‌اند.



نماد کاربر
bahar
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 3506
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 5837 بار
تشکر شده: 5121 بار
امتياز: 33890

Re: ۞۞۞ اخـبـار جــهان اســـلام ۞۞۞

پستتوسط bahar » شنبه دي ماه 13, 1393 4:48 pm

اهدای جایزه کانون مدافعان حقوق بشر به مولوی‌عبدالحمیدامام جمعه اهل سنت زاهدان


کانون مدافعان حقوق بشر جایزه «تلاشگر حقوق بشر» سال ۱۳۹۳ را به مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان اهدا کرد.به گزارش سایت کانون مدافعان حقوق بشر، این کانون در بیانیه‌ای اعلام کرد که جایزه «تلاشگر حقوق بشر»، «به پاس تلاش‌های بی‌وقفه و پی‌گیرانه مولوی عبدالحمید در سال‌های گذشته برای برقراری روابط آشتی‌جویانه بین اقوام و گرایش‌های مختلف مذهبی در استان سیستان و بلوچستان» به این روحانی تعلق گرفت.

برای اهدای این جایزه، نرگس محمدی، نایب رئیس این کانون روز سه‌شنبه ۲۵ آذرماه با سفر به استان سیستان و بلوچستان، تندیس منشور کوروش را به نشان جایزه «تلاشگر حقوق بشر» به مولوی عبدالحمید تقدیم کرد.در بیانیه کانون مدافعان حقوق بشر گفته شده است که با وجود این‌که استان سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های مرزی کشور ایران و همجوار با دو کشور افغانستان و پاکستان است و مردم دو کشور افغانستان و پاکستان سال‌ها دچار اختلاف‌ها و جنگ‌های قومی و مذهبی هستند اما «مولوی عبدالحمید تلاش کرده است تا از اختلاف‌های قومی، قبیله‌ای و مذهبی در این استان کاسته و با ارائه الگویی تأثیرگذار از زیست مسالمت‌آمیز و توأم با صلح و مدارا و تحمل یکدیگر، به امنیت و ثبات و جلوگیری از خشونت یاری رساند.»

بهمن‌ماه سال گذشته خبر گروگان‌گرفتن پنج مرزبان ایرانی در استان سیستان و بلوچستان به دست گروه «جیش العدل» و انتقال آن‌ها به خاک پاکستان، واکنش‌ گسترده مردم در شبکه‌های اجتماعی و عملیات امنیتی‌ و سیاسی مقامات ایران را در پی داشت.در آن زمان سرانجام با پا در میانی برخی از سران طوایف و شخصیت‌های دینی منطقه از جمله مولوی عبدالحمید، چهار تن از این مرزبان آزاد شدند اما از سرنوشت گروهبان یکم، جمشید دانایی‌فر هنوز اطلاعی در دست نیست.کانون مدافعان حقوق بشر در بخش دیگری از بیانیه خود از کمک‌های مولوی عبدالحمید به نهادهای مردمی و فعالیت‌های مدنی در حوزه های مختلف مانند بهداشت و سلامت تا مسائل مربوط به زنان سرپرست خانوار و حتی پرونده‌های قضایی اهالی منطقه و درگیری‌های قومی در استان سیستان و بلوچستان نام برده است.

مولوی عبدالحمید به هنگام دریافت جایزه «تلاشگر حقوق بشر» گفت برای خاموش ساختن تا آتش جنگ و خون‌ریزی باید تلاش کرد تا تمام ادیان، مذاهب و عقاید بتوانند با صلح و آرامش و احترام به عقاید یکدیگر در کنار هم زندگی کنند.وی همچنین توجه به حقوق اقلیت‌ها و اقوام مختلف را امری ضروری دانست.کانون مدافعان حقوق بشر از سال ۱۳۸۶ خورشیدی، هر سال از میان تلاشگران حقوق بشر، یک نفر را به‌عنوان برنده جایزه «تلاشگر حقوق بشر» معرفی می‌کند. برندگان پیشین این جایزه عباس امیرانتظام، تقی رحمانی، آیت‌الله حسین‌علی منتظری، عزت‌الله سحابی و محمد ملکی بودند.جایزه «تلاشگر حقوق بشر» در ۱۰ دسامبر، روز جهانی حقوق بشر اهدا می‌شود.







برای نویسنده این مطلب bahar تشکر کننده ها:
pejmanava (شنبه دي ماه 13, 1393 4:51 pm)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
bahar
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 3506
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 5837 بار
تشکر شده: 5121 بار
امتياز: 33890

Re: ۞۞۞ اخـبـار جــهان اســـلام ۞۞۞

پستتوسط bahar » پنج شنبه تير ماه 24, 1394 12:52 am


مراسم احیای شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی




هزاران نفر از نمازگزارن نماز عشاء، تراویح و نماز شب خود را در شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی اقامه کردند. صحن و حیاط مسجدالاقصی مملو از جمعیت بود و مردم فلسطین از ساعات اولیه صبح از اقصی نقاط اراضی فلسطین خود را به مسجدالاقصی رساندند و شب قدر را در آنجا احیاء کردند.



دهها هزار نفر از اهالی کرانه باختری با وجود تدابیر امنیتی صهیونیستها و ایجاد ایستهای بازرسی به مسجدالاقصی آمدند و 800 نمازگزار از نوار غزه وارد مسجد شدند. رژیم صهیونیستی به زنان زیر 30 سال و مردان زیر 50 سال مردم غزه اجازه ورود به مسجدالاقصی را نداد.



امامان جماعت مسجدالاقصی نیز در اقامه نماز عشاء، تراویح و وتر حضور داشتند. مدیریت کل مسجدالاقصی اعلام کرد: بیش از 350 هزار نمازگزار شب قدر را در مسجدالاقصی احیاء کردند و به تلاوت قرآن کریم و عبادت پرداختند.



این درحالی است که سال گذشته تنها 20 هزار نمازگزار شب قدر را در مسجدالاقصی سپری کردند. اتاق عملیات در مسجدالاقصی نیز برای راحتی حال شب زنده داران تمام امکانات دینی و بهداشتی و وعده های افطاری را برای آنان فراهم کرد.



نماز شب در ساعت 1 تا 2 و 30 در مسجدالاقصی اقامه شد و پس از آن وعده سحری میان مردم توزیع و نماز صبح اقامه شد.مکانی خاص به نماز بانوان اختصاص داده شد و کادر پزشکی نیز در تمامی مناطق حضور داشتند و ورود و خروج نمازگزاران نیز تحت نظارت قرار داشت. دکتر امین ابوغزاله، رئیس بخش اورژانس جمعیت هلال احمر گفت: 18 نفر بر اثر افت فشار و شکستگی به بیمارستان منتقل شدند.


منبع: شبستان


نماد کاربر
bahar
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 3506
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 5837 بار
تشکر شده: 5121 بار
امتياز: 33890

Re: ۞۞۞ اخـبـار جــهان اســـلام ۞۞۞

پستتوسط mahshid » پنج شنبه شهريور ماه 26, 1394 3:27 pm

افتتاح بزرگترین مسجد اروپا در مسکو
مراسم افتتاح بزرگ‌ترین مسجد جامع اروپا ۲۳ سپتامبر در آستانه عید قربان با حضور رئیس جمهور روسیه و مقاماتی از چندین کشور اسلامی در مسکو برگزار می‌شود. ساختمان جدید مسجد جامع مسکو پس از ۱۰ سال عملیات ساختمانی، آخرین مراحل پیش از افتتاح را طی می‌کند و قرار است طی مراسمی بین المللی در آستانه عید سعید قربان گشایش یابد.
در حال حاضر آخرین اقدامات برای تکمیل، تجهیز و تزیین بخش‌های درونی و نمای ساختمان مسجد جامع مسکو درحال انجام است و مهندسان و کارگران آخرین تمهیدات را در این مورد در دست اقدام دارند.
بر اساس اعلام شورای مفتی‌های روسیه، عالی‌ترین نهاد اسلامی این کشور که شیخ «راویل عین الدین» رئیس آن مسئولیت اصلی احداث ساختمان مسجد جامع را برعهده دارد، مراسم بین المللی افتتاح مسجد جامع روز ۲۳ ماه سپتامبر آینده (اول مهر ماه) و یک روز پیش از عید سعید قربان برگزار می‌شود.
در گزارش رسمی این نهاد اسلامی گفته شده است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه برای شرکت در مراسم افتتاح ساختمان جدید مسجد جامع مسکو دعوت شده و در برنامه کاری وی شرکت در این مراسم گنجانده شده است.
علاوه بر آن، از سران و مقامهای ارشد چندین کشور اسلامی از جمله عربستان سعودی، قطر، اردن، کویت، ترکیه، لیبی و عراق برای شرکت در این مراسم دعوت شده اما هنوز فهرست یا ترکیب افراد یا هیات‌های شرکت کننده در این مراسم مشخص نشده است.
بدراساس اعلام شورای مفتی‌های روسیه، از جمهوری اسلامی ایران نیز هیأتی عالیرتبه در مراسم افتتاح ساختمان مسجد جامع مسکو شرکت خواهد کرد.ساختمان جدید مسجد جامع مسکو مساحتی حدود ۱۸ هزار و ۹۰۰ مترمربع خواهد داشت و می‌تواند بیش از ۱۰ هزار نفر را در خود جای دهد. در بخشی از ساختمان مسجد، سالن کنفرانس و گالری پیش بینی شده است.
این ساختمان شش طبقه دارد و ارتفاع مناره‌های آن ۷۲ متر و ارتفاع گنبد آن ۴۶ متر است و از بزرگ‌ترین مساجد اروپا محسوب می‌شود. عملیات ساختمانی مسجد جامع مسکو از سال ۲۰۰۵ آغاز شد و در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۱ دیوارهای ساختمان قدیمی مسجد جامع مسکو (با مساحت ۹۶۴ مترمربع) فرو ریخت.
مسأله تخریب دیوارهای ساختمان کهنه این مسجد با مخالفت‌های برخی در میان جامعه اسلامی مسکو همراه بود و مخالفان این اقدام را ضدمذهبی خوانده و حتی کار به دادگاه کشید. مسجد جامع مسکو نماد جامعه اسلامی پایتخت روسیه می‌باشد که در مجاورت مجموعه ورزشی «المپیک» مسکو و در کوچه‌ای به نام «ویپولزوف» در نزدیکی خیابان «پراسپکت میرا» در ناحیه مرکزی پایتخت روسیه واقع شده است.
این مسجد یکی از پنج مسجد مسکو است و دیگر مساجد این شهر شامل مسجد تاریخی، مسجد شیعیان، مسجد پارک پیروزی و مسجد ایرانیان به نام خاتم الانبیاء(ص) می‌باشد.
بر اساس آمار، در مسکو بیش از ۳ میلیون مسلمان زندگی می‌کنند که بخش مهمی از جامعه اسلامی ۲۰ میلیون نفری روسیه را تشکیل می‌دهد.>
منبع .نوگرا
نماد کاربر
mahshid
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 101
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 21, 1392 4:24 pm
تشکر کرده: 26 بار
تشکر شده: 179 بار
امتياز: 1830

Re: ۞۞۞ اخـبـار جــهان اســـلام ۞۞۞

پستتوسط ghassam » جمعه شهريور ماه 26, 1394 1:54 am

                                  الله اکبر و لله الحمد
   لا اله الا الله
محمد رسول الله
نماد کاربر
ghassam
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 60
تاريخ عضويت: پنج شنبه شهريور ماه 12, 1394 8:33 am
محل سکونت: غزه / فلسطین
تشکر کرده: 7 بار
تشکر شده: 35 بار
امتياز: 350

Re: ۞۞۞ اخـبـار جــهان اســـلام ۞۞۞

پستتوسط bahar » پنج شنبه فروردين ماه 4, 1395 1:44 am

یک زن مسلمان جزو شخصیات برتر سال امریکا شد
پروفسور امینه عشماوی، استاد شیمی دانشكده‌ی كولن در ایالات متحده امریكا به خاطر منتهای تلاش در كار خویش موفق شد تا نام خود را به عنوان شخصیت سال ۲۰۱۵ ایالات متحده امریكا ثبت كند.این لقب همه ساله به عنوان ”استادِ سال“ از سوی مؤسسه ”كارنگی“ برای نهضت‌های آموزشی نسبت به پیشرفت و حمایت از آموزش داده می‌شود


نماد کاربر
bahar
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 3506
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 5837 بار
تشکر شده: 5121 بار
امتياز: 33890

Re: ۞۞۞ اخـبـار جــهان اســـلام ۞۞۞

پستتوسط bahar » يکشنبه ارديبهشت ماه 19, 1395 11:54 pm


پنجاه‌و هشتمین دوره مسابقات قرآن مالزی به کار خود پایان داد



مراسم اختتامیه پنجاه‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی با اعلام اسامی نفرات برگزیده در دو رشته حفظ و قرائت در بخش آقایان و بانوان به کار خود پایان داد.در بخش قرائت آقایان، نمایندگان کشورهای مالزی، برونئی دارالسلام، اندونزی، ایران و فیلیپین رتبه‌های اول تا پنجم را کسب کردند. در بخش حفظ آقایان نمایندگان مصر، مالزی و آمریکا به ترتیب اول تا سوم شدند.در بخش قرائت بانوان نمایندگان کشورهای مالزی، اندونزی، برونئی، مراکش و فیلیپین به ترتیب مقامهای اول تا پنجم را از آن خود کردند.در بخش حفظ بانوان نمایندگان کشورهای مصر، مالزی و لبنان رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.



رقابت‌های بخش حفظ این مسابقات طی سه روز از سه شنبه تا پنج شنبه(۱۴ تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه) از ساعت ۹ تا ۱۲ به وقت محلی در نوبت صبح و مسابقات بخش قرائت نیز طی چهار روز از سه‌شنبه تا جمعه در نوبت عصر برگزار شد.جمهوری اسلامی ایران در این دوره از مسابقات نماینده‌ای در بخش حفظ نداشت.

بنابر اعلام سازمان توسعه اسلامی مالزی (جاکیم) در این رقابت‌ها مجموعاً ۶۹ کشور حضور داشتند که از این میان برخی در رشته قرائت، تعدادی در رشته حفظ و ۲۶ کشور نیز در هر دو رشته شرکت کردند.این مسابقات با شعار «وحدت؛ نبض تحول ملی» برگزار شد و ۱۶ داور از کشورهای مصر، عربستان، قطر، لبنان، اردن، اندونزی، برونئی، تایلند و مالزی این رقابت‌ها را قضاوت و عملکرد متسابقین را مورد ارزیابی قرار دادند.


نماد کاربر
bahar
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 3506
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 5837 بار
تشکر شده: 5121 بار
امتياز: 33890

Re: ۞۞۞ اخـبـار جــهان اســـلام ۞۞۞

پستتوسط bahar » دوشنبه خرداد ماه 17, 1395 2:48 pm


یادداشت شهردار مسلمان لندن به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان

به گزارش وااسلاماه به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صادق خان، شهردار جدید مسلمان لندن در یادداشتی برای روزنامه گاردین از ماه رمضان می‌گوید: “همه ما هویت‌هایی چند بعدی داریم، من هم یک لندنی، یک فرزند و یک پدر هستم و شهرداری منبر من نیست. اما از آنجاییکه ماه رمضان طی روزهای آینده آغاز می‌شود من معتقدم که این ماه فرصتی عالی برای انجام کارهایی در جامعه و شکستن سوء ظن‌ها نسبت به این دین است.

اگر شما کسی هستید که دوستان مسلمان ندارید یا اسلام را از اخبار شناخته‌اید ممکن است که غیر عمدی خوانش‌های رسانه‌ای و اتفاقات رسانه‌ای را با اسلام یکی بدانید. به همین دلیل من در این ماه ایجاد پل و ارتباط با مسلمانان را از طریق برگزاری مراسم‌های افطار در کنیسه‌ها، کلیساها و مساجد برای خود به عنوان یک اولویت تعیین کرده‌ام.

بهترین راه برای درک متقابل از عقاید یکدیگر اشتراک تجربیات است. روزه داری راه خوبی برای این اشتراک‌گذاری است چرا که زمانی که شما نانی را با کسی قسمت و یک غیر مسلمان را به افطار دعوت می‌کنید نشان می‌دهید که اختلاف مذاهب مساله بزرگی نیست حتی اگر عجیب باشد.

سال‌ها پیش باید به مردم توضیح می‌دادیم که چرا در این یک ماه چیزی نمی‌خوریم اما اکنون در شهر بزرگی چون لندن، جایی که بیش از هزار سال محل تبادل عقاید و فرهنگ‌ها بوده است، اکثر مردم کسی را می‌شناسند که این یک ماه را به روزه داری بپردازد. از این افراد بپرسید که روزه داران چگونه‌اند. من دوستان زیادی دارم که برای همدلی دست به روزه داری می‌زنند شاید آنها تمام روز را به روزه داری نپردازند اما این اقدام نوعی رفتار است.

امسال به طور خاص رمضان سخت‌تری نسبت به سال‌های پیش خواهد بود چرا که ماه قمری هر سال ۱۲ روز تغییر می‌کند و امسال این ماه با روزهای طولانی تابستان همزمان شده و این ترسناک است. برنامه روزانه من در هر روز رمضان پر است؛ ما رفراندوم اتحادیه اروپا را در پیش داریم و ممکن است بسیاری از روزها من در حالی که در یک مراسم سخنرانی می‌کنم مجبور به افطار شوم. سال گذشته نیز به همین منوال برنامه روزانه من پر از برنامه‌های میزبانی و افطار بود. مساله این است که شما نمی‌خواهید روزه، سبک زندگی شما را تغییر دهد چرا که جدای از هر چیزی این مساله با هدف و الگوی رفتاری روزه داری در تضاد است. درست است که روزه داری بر عملکرد فردی چون جراح مغز یا یک نظامی تاثیر می‌گذارد اما اینکه بدن شما چه قدر و تا کجا می‌تواند این مساله را تحمل کند بسیار تاثیرگذار و جالب است.

هر کس که من را می‌شناسد می‌داند که من چه قدر در ماه رمضان قابل ترحم هستم. ممکن است برخی بگویند که من تمام سال ترحم برمی‌انگیزم اما صراحتا روزه حال من را دگرگون می‌کند. چیزی که بیش از همه طی این ماه دلتنگش می‌شوم کافئین است. من مجبورم در جلسه‌های بسیار بسیار خسته کننده حضور یابم (نه امسال چرا که اکنون من بهترین شغل جهان را دارم) و برای دوام آوردن در این جلسات به کافئین نیاز دارم.

براساس تحقیقات انجام شده مسلمانان انگلیس خیرترین گروه در این کشور هستند و من معتقدم بخش اعظمی از نتایج این تحقیقات به ماه رمضان بر می‌گردد. رمضان ماه فداکاری، اندیشه و شادی است.

نقشی وجود دارد که مسلمانان در چشم عموم ایفا می‌کنند؛ نقشی که به موجب آن باید به مردم تضمین دهیم که ما خوبیم، این به این دلیل نیست که ما مسئولیت پذیرتریم بلکه به این دلیل است که ما تاثیرگذاریم. نیازی نیست تا این مساله را از روی پشت بام‌ها فریاد بزنیم، بلکه کافی است بدانید موضوع تنها به اشتراک گذاری تجربیات است. ما متنوع‌ترین شهر جهانیم اما مردم ما آنچنان که می‌توانند با هم ترکیب نشده‌اند. من می‌خواهم شرایطی را فراهم کنند که به موجب آن مردم احساس تعلق داشته باشند.”

منبع : ایسنا


نماد کاربر
bahar
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 3506
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 5837 بار
تشکر شده: 5121 بار
امتياز: 33890

صالحی: قم در حوزه فرهنگ نقش الگو را دارد

پستتوسط isaghasemi » دوشنبه شهريور ماه 13, 1396 12:17 pm

ادامه دیدار وزیر ارشاد با علما و روحانیون/ صالحی: قم در حوزه فرهنگ نقش الگو را دارد
فرهنگ > دین و اندیشه - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با آیت‌الله سعیدی، تولیت آستان حضرت معصومه (س) و آیت‌الله علوی گرگانی درباره جایگاه دین در فرهنگ و همچنین نگاه جامعه به هنر گفت‌و‌گو کرد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز، جمعه 10 شهریور در سومین روز از سفر خود به قم در دیدار با آیت‌الله سعیدی، تولیت آستان حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه بیت آیت‌الله سعیدی از بیوت شهدا و خدمتگراران انقلاب است، گفت: «ایشان و خانواده بزرگوارشان منشا خدمات قابل توجهی به کشور هستند و در زمان حضورشان در تولیت مقدس آستان حضرت معصومه(س) نیز اقدامات خوبی را انجام داده‌اند.»
او ادامه داد: «حرم کریمه اهل بیت (ع) بعد از مضجع شریف امام رضا (ع) نقطه توجه شیعیان بوده و یکی از کانون‌های زیارت و توجه مردم است، از این رو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حیطه وظایف و مناسباتی که با دین دارد در توجه به آستان‌های مقدس به ویژه حرم حضرت معصومه (س) باید تعاملاتی را با این آستان داشته باشد، بنابراین در چهارچوب گفت‌و‌گوها و جلسات مشترک امید است بتوانیم روابط منسجم‌تری داشته باشیم.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: «برگزاری مراسم دهه کرامت از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اقدامات مهمی است که حرم حضرت معصومه(س) نیز در این میان یک رکن اساسی محسوب می‌شود و این جشن نقطه ارتباط بین ارشاد با تولیت این آستان است اما ارتباط ما باید در زوایای دیگر نیز امتداد پیدا کند تا به ارتقای هویت دینی و معرفتی جامعه بینجامد.»
صالحی تاکید کرد: «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با تولیت آستان حضرت معصومه (س) باید اتفاقات مشترک را احصا و برنامه‌ریزی کند.»
او افزود: «موضوع بعدی ما مربوط به شورای فرهنگ عمومی است، این شورا به عنوان یک شبکه شریانی تاثیرگذار مطرح است، آیت‌الله سعیدی و استاندار قم جلساتی خوبی را در این بخش داشته‌اند، در حوزه فرهنگ عمومی باید اتفاقات مهمی رخ دهد و یکی از مکان‌های مهم ما در فرهنگ عمومی شهر قم است که بی تردید در تراز انقلاب اسلامی است.»
http://images.khabaronline.ir//images/2017/9/17-9-1-16395157548496.jpg"%20%20%20%20%20width="100%"%20%20%20%20%20style="box-sizing:%20border-box;%20border:%200px;%20vertical-align:%20baseline;%20margin:%200px;%20padding:%200px;%20font-style:%20inherit;%20font-variant:%20inherit;%20font-weight:%20inherit;%20font-stretch:%20inherit;%20font-size:%20inherit;%20line-height:%20inherit;%20font-family:%20inherit;%20width:%20555px;
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «بسیاری از سنت‌ها و آیین‌ها اگر در قم نهادینه شود،  می‌تواند در کشور تاثیرگذار و به عنوان الگو مطرح شود. در واقع قم می‌تواند در رابطه با فرهنگ عمومی تاثیر زیادی داشته باشد.»
صالحی در ادامه سفر خود به دیدار آیت‌الله علوی گرگانی رفت و درخصوص مسائل فرهنگی و جایگاه آن در جامعه گفت‌و‌گو کرد.
آیت‌الله علوی با اشاره به اینکه آقای صالحی همیشه سابقه خوبی در کار داشته‌اند، گفت: «برخی مواقع وزرا تا بخواهند با منصبی که در آن قرار می‌گیرند،  آشنا شوند طول می‌کشد، اما آقای صالحی پیش از این در همین دستگاه کار کرده و به این حوزه آشنایی و تسلط دارند.»
او ادامه داد: «امروز ما به عنوان روحانیت می‌توانیم نکاتی را متذکر شویم و چنانچه راهنمایی در برخی بخش‌ها لازم باشد خدمت وزیر ارائه می‌دهیم، زیرا این وزارتخانه با امور دینی مرتبط است، حوزه‌هایی هم که در این وزارتخانه وجود دارد بیشتر به سوی حوزه‌های دینی حرکت می‌کند، دین هم والاترین امر برای انسان است.»
آیت‌الله علوی گرگانی تاکید کرد: «انتظارات و توقعات از این وزارتخانه بالا بوده و ممکن است نتوان همه را پوشش داد، اما هرچه در جهت امور دینی تلاش کنید، سزاوار و شایسته است.»
او بیان کرد: «مرحوم آیت‌الله بروجردی همیشه تاکید داشتند که تلاش کنیم اقدامات بزرگان دینی خود را احیاء کنیم، پس چقدر خوب است یک بخشی از درآمد دولت در زمینه توجه به علمای دینی و آثار و روش آن‌ها هزینه شود.»
آیت‌الله علوی گرگانی اضافه کرد: «به حوزه‌های هنری بیشتر توجه شود در واقع هنر باید در جامعه جا بیفتد زیرا اسلام نیز بر هنر تاکید دارد. با وجود لباس جدیدی که برتن رییس جمهور شده است، امیدوارم بتوانند عملکرد خوبی را در دولت داشته باشند و شما نیز در این عرصه اقدامات خوبی داشته باشید.»


منبع: خبر آنلاین






isaghasemi
کاربر سایت
کاربر سایت
 
پست ها : 2
تاريخ عضويت: دوشنبه شهريور ماه 13, 1396 12:10 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 0 دفعه
امتياز: 0

قبلي

بازگشت به نقل اخبار و گزارشها به همراه منبع

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 3 مهمان